Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden PCO, wat nu?

PCO, wat nu?
celeste

Unregistered

11-12-2009 15:52
Hoihoi,

Ik ben al een aantal berichten tegengekomen over PCO maar of ze zijn niet meer actief of ik vind er niet wat ik zoek.
Vandaar een nieuw onderwerp.

Mijn verhaal:

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje na aan het denken over kinderen. We hebben in mei besloten dat ik ging stoppen met de pil en dat we dan wel zouden zien of het lukte of niet.
Eerst werd ik nog gewoon netjes op tijd ongesteld, dus ook geen positieve zwangerschapstest. In augustus bleef mn menstruatie uit, 3 maanden. In de tussentijd is er vanalles tussengekomen en hadden we al besloten om het zwanger worden op een laag pitje te zetten.
Na een bezoek aan de huisarts en 3 zwangerschapstesten werd ik doorverwezen naar een gynaecoloog.
Inwendige echo en een bloedonderzoek gehad, hier kwam uit dat ik PCO heb.
Nu weet ik het niet meer, ik heb al vanalles gelezen, verschillende verhalen. Met PCO toch snel zwanger, sommige doen er dan alsnog 6 jaar over.
We willen zeker kinderen, niet meteen, maar als het bij ons ook 6 jaar duurt, dan willen we liever zo snel mogelijk beginnen.

Ik weet dat niemand van jullie mij een antwoord kan geven op de vraag hoe lang het bij ons gaat duren.
Ik hoop alleen dat iemand me kan vertellen wat me te wachten staat als we beslissen om nu aan kinderen te gaan beginnen.

Moet ik meteen terug naar de huisarts/gynaecoloog om een kuur clomid of iets dergelijks te vragen?
Kan ik nog wel spontaan zwanger worden? en kunnen we het dus eerst een tijdje zo proberen?
Moet ik gelijk onder behandeling van een gynaecoloog die me dan gaat begeleiden bij het zwanger worden?

Ik zou zo graag willen weten wat me te wachten staat zodat ik een beslissing kan gaan maken. En op internet vind ik nou net niet wat ik zoek.
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
11-12-2009 16:59
Hai,

Tja... ik denk niet dat er een pasklaar antwoord is.

Hangt ook wel een beetje af van bv. je leeftijd, ben je nog jong kun je best eens een jaartje kijken hoe het gaat lopen, ben je al wat ouder, dan is bv. clomid wel een oplossing om je cyclus in ieder geval regelmatig te krijgen, maar ook dit is geen garantie, niet bij iedereen slaat clomid direct aan.
Is het sperma van je man/vriend ok? -> mocht dit nog niet onderzocht zijn zou het ook nog een optie zijn dit te laten onderzoeken, een vrij simpel onderzoek wat ook al veel kan zeggen over mogelijke problemen qua zwanger worden.

Wat adviseerde de gynaecoloog?

Het is me niet helemaal duidelijk of je specifieke vragen hebt, mocht dit zo zijn dan weet je me te vinden.
Ik heb ook PCO en we zijn inmiddels ruim 2 jaar verder incl. 10 rondes clomid en nu de 3e IUI poging.

succes, Hoop
celeste

Unregistered

11-12-2009 18:11
Ik ben 24, mijn vriend wil al heel lang kinderen en ik ben er eigenlijk ook klaar voor. Maar nu twijfel ik dus weer doordat het minder makkelijk gaat waarschijnlijk.
Gynaecoloog adviseerde dat als we willen beginnen aan kinderen dat ik dan een nieuwe afspraak moet maken. Hij zei dat ik heel veel kleine eitjes heb vanuit de echo en dat de bloeduitslag het vermoeden van PCO bevestigde.
Verder heb ik geen vragen gesteld, omdat het me allemaal overviel. Ik had een beetje de stiekeme hoop dat het allemaal wel mee zou vallen. En nu blijkt dat dat niet zo is, weet ik het eigenlijk niet zo goed meer.
hoop1970

Posting Freak

11-12-2009 19:35
Dan maak je toch gewoon een nieuwe afspraak en in de tussentijd ga je al je vragen e.d. opschrijven.
Een vrijblijvende afspraak waarin jullie het over mogelijkheden, beperkingen e.d. kunnen hebben, gewoon praten.
Zou dit gewoon doen, en hierna samen besluiten of je wel of nog niet gaat proberen.
Zou wel een overzicht maken (in word of excel)van je cyclus dat is ook voor de arts lekker overzichtelijk.
Je bent nog hartstikke jong, dus zou me nog niet al te veel zorgen maken hoor!
nogmaals succes!
Just.me.2009

Senior Member

Topics: 9
11-12-2009 19:45
@t celeste
meid ik kan je mijn verhaal hier doen.

2 jaar geleden ben ik zwanger geweest (toen had ik pas verkering met mijn ventje) helaas is dat missgegaan naar 10 weken.
sinds die tijd ben ik bezig voor een nieuw wondertje.
ik heb zelf ook pco gehad .(echt waar)
ik ben naar een alternatief art gegaan en hij gaf me tabletten voor mijn hormonen (meid echt naar 2 maanden werd ik ineens regelmatig ongesteld.
ik wil je geen hoop geven maar bij mij is het zo gegaan.
ik raad je aan om eens langs te gaan
want pco is geen aandoening je hormoon ligt door elkaar.
tevens heb ik van te voren in een ziekenhuis gelopen wat niks waard was. (ik had er genoeg van) en toen kwam een vriendin van me ga eens daarheen en het heeft geholpen ben nu 4 x regelmatig geweest/
en ik denk dat ik nu zwanger ben. ik hoop het zo. mijn nod is ws morgen al gaf mijn kalender aan.
maar omdat ik een keer 1 week vroeger ben geworden wacht ik tot volgende week vrijdag dan weet ik het zeker en test ik pas
want iedereen verdient het om een kindje te krijgen dus jij ook.
ik wens je heel veel sterkte en dit is geen onzin.
groetjes knuff samantha
hoop1970

Posting Freak

11-12-2009 20:41
Celeste ik heb nog wat info voor je...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycysteu ... umsyndroom

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php
Beebie_Wish

Posting Freak

Topics: 31
12-12-2009 14:15
@celeste: Ik wil even iets zeggen over PCO. Ik was in sept 2006 gestopt met de pil, en werd gewoon heel regelmatig ongesteld etc...Tot na circa 8 maand toen werd alles heel anders en raakte ik compleet van de kaart want ik had toen een voorgevoel van huh mijn menstruatie bleef uit zou ik dan toch zwanger zijn, maar niks was minder waar en werd niet normaal meer onregelmatig ongesteld...Oke om het een beetje kort samen te vatten zijn we in dec 2008 bij de gyn terecht gekomen en daar werd een heleboel duidelijk bij me en ondanks dat ik al die tijd gewoon ongesteld werd maakte allemaal niks uit, want ik kreeg of maakte op geen enkele mogelijkheid een eisprong aan, natuurlijk zij de gyn aan ons van je hebt wel enorme hoeveelheid aan eiblaasjes zitten alleen deze willen het liefst zo snel mogelijk terug naar de uitgang !! Waardoor er dus nooit een eisprong bij mij plaats heeft kunnen vinden...

Ik kreeg de kuur Clomid voorgeschreven en tot 2x toe de Clomid kuur van 50mg te hebben geprobeerd haalde dat niks uit, dus toen maar de kuur verhogen naar 100mg bij de 1e en 2e keer Clomid kuur 100mg is het niet gelukt, maar ineens bij de 3e keer Clomid kuur 100mg had ik op mijn verjaardag een knallende positieve test...

Dit maakt dus uit dat wij al wel 3.5 jaar ervoor bezig zijn geweest waarvan 2 jaar door zelf te blijven proberen. En ik was ook 24 toen PCO bij mij geconstateerd werd (ben nu 25).

Heel veel succes en veel geluk toegewenst Wink
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 01:43
umh.
dat weet ik niet
w8 ik pb je.
het waren gewoon vitaminen tabletten.
niemand gelooft me hihi.
maar het egt zo

bloemiste schreef:@just.me.2009

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor alternatieve arts jij geweest bent???
en wat voor tabletten??? misschien is het wel iets om te gaan proberen???

groetjes suus
Vio-Eef

Posting Freak

Topics: 3
17-12-2009 02:19
Just.me.2009 schreef:umh.
dat weet ik niet
w8 ik pb je.
het waren gewoon vitaminen tabletten.
niemand gelooft me hihi.
maar het egt zo

bloemiste schreef:@just.me.2009

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor alternatieve arts jij geweest bent???
en wat voor tabletten??? misschien is het wel iets om te gaan proberen???

groetjes suus

Ik geloof je wel hoor lees ander forum!
snippie

Unregistered

17-12-2009 02:56
Just me ik heb nooit gezegd dat ik je niet geloofde .
Dus weet niet waar Je dat op basseerd.Nog maals er staat ik dacht,daarbij staat op het eind verbeter als ik fout zit.en ik zad dus fout!
Nu heb je verhaal gedaan en heb ik uitleg, dus weet dat je gelijk hebt.dus ik geloof je!
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 09:23
meid ik hoef geen gelijk.
ik denk al huh. haha
ja maar ik d8 zelf ookal dat het normaal niet weg kan gaan.
nee ik beschuldig niemand snip.
ik wil alleen niet dat mensen denken dat ik met een fantasie verhaal komWink
je bent een lieve meid , hopelijk raken we snel zwanger!!

dikke knuff mij Smile
ik vind h
snippie schreef:Just me ik heb nooit gezegd dat ik je niet geloofde .
Dus weet niet waar Je dat op basseerd.Nog maals er staat ik dacht,daarbij staat op het eind verbeter als ik fout zit.en ik zad dus fout!
Nu heb je verhaal gedaan en heb ik uitleg, dus weet dat je gelijk hebt.dus ik geloof je!
snippie

Unregistered

17-12-2009 09:30
oke meis!!
en ik weet dat die artsen veel kunnen.zo heeft zo'n iemand mijn maag en darm klachten wegenomen.
terwijl artsen niks konden vinden!wat bleek er zatten 4ribbes niet goed!die heeft hij doormiddel van druk punten recht gezet!
en ja hoor minder klachten en daarbij ben ik gestopt met melk producten dta heb ik 5maandne gedaan en mocht daarna per dag 2 melk producten en wonder boven wonder geen last meer.
Smile!terwijl normale artsen geen oorzaak konden vinden.

En idd hopelijk in 2010 mooie kindjes voor onsSmile
liefs
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 09:34
zo zeg.
ja dat is niet niks.
dan ben je natuurlijk blij dat je geholpen bent nee dat klopt
maar vaak zijn ze beter als zh. als ze het echt niet meer weten vinden hun het wel haha.

voor mij gel nog 2009 ben nog niet ongi alleen een heel klein beetje bruin verlies. maar goed ik w8 tot zaterdag en dan test ik mijn mannetje kan niet meer wachten haha.
ik zeg dan ja nu word ik ongi , nee zegt hij je word niet ongestelds haha wel lief . maar ik hou rekening ermee dat het zo kan zijn dat het niet raak is , en dan ga ik gewoon door.
melkproducten zijn slecht als jeteveel gebruikt , maarja het ene lichaam kan wel ertegen en het ander niet

groetjes
snippie schreef:oke meis!!
en ik weet dat die artsen veel kunnen.zo heeft zo'n iemand mijn maag en darm klachten wegenomen.
terwijl artsen niks konden vinden!wat bleek er zatten 4ribbes niet goed!die heeft hij doormiddel van druk punten recht gezet!
en ja hoor minder klachten en daarbij ben ik gestopt met melk producten dta heb ik 5maandne gedaan en mocht daarna per dag 2 melk producten en wonder boven wonder geen last meer.
Smile!terwijl normale artsen geen oorzaak konden vinden.

En idd hopelijk in 2010 mooie kindjes voor onsSmile
liefs
snippie

Unregistered

17-12-2009 09:38
ik breek ze dus eigenlijk niet af.
dus vandaar al die pijn in me maag.

ohh meid ik hoop op een kerst cadeau voor je!

knuf
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 09:41
ohzo
dus je buik kan er niet tegen zeg maar..

ja ik hoop het ook ,
me moeder zal het leukvinden haha,

dankjewel , ik duim ook voor jou januari is je nod toch?

groetjes
snippie schreef:ik breek ze dus eigenlijk niet af.

knuf
snippie

Unregistered

17-12-2009 09:45
Just.me.2009 schreef:ohzo

ja ik hoop het ook ,

groetjes

knuf

nee mijn nod is 31 dec!maar heb verplicht rust van het ziekenhuis.
in januari hebben we nieuwe terug plaatsing.

en idd kan niet tegen melk
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 10:26
okee meid

ik wens je heel veel sterkte en geluk toe.
vervelend dat je moet rusten , maar als het niet mag dan moet het he.
ik hoop echt zo dat het dalijk raak voor je is.
je hebt nu meer kans zie ik?
of ben ik nou fout.

succes meid

snippie schreef:
Just.me.2009 schreef:ohzo

ja ik hoop het ook ,

groetjes

knuf

nee mijn nod is 31 dec!maar heb verplicht rust van het ziekenhuis.
in januari hebben we nieuwe terug plaatsing.

en idd kan niet tegen melk
snippie

Unregistered

17-12-2009 10:59
wij kunnen zonder ICSI niet zwanger worden.dus idd meer kans!
maar toch wil dat niet altijd wat zeggen.
sommige blijven na ICSI alsnog kind loos.
knuf
Just.me.2009

Senior Member

17-12-2009 17:12
lieve snippie

nee dat wil ook niks zeggen
maar het is wel wat meer kans.
ik duim voor je meid echt

dikke knuff mij
snippie schreef:wij kunnen zonder ICSI niet zwanger worden.dus idd meer kans!
maar toch wil dat niet altijd wat zeggen.
sommige blijven na ICSI alsnog kind loos.
knuf
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave