Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Persona om zwanger te worden...

Persona om zwanger te worden...
Linny

Unregistered

29-10-2007 14:43
Hoi meiden,

Ik wil misschien graag de Persona gaan aanschaffen.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alle ervaringen zijn welkom. Zowel negatief als postief.

Vond jet het prettig om er elke dag ermee bezig te zijn?
Is het makkelijker als ovulatietesten?

Graag jullie bevindingen.

Dank jewel!

groetje Linny
Syl

Posting Freak

Topics: 50
29-10-2007 14:53
wat is dat? De Persona?
Linny

Unregistered

29-10-2007 15:14
Hoi Syl,

Dat is een apparaatje waarmee je kan zien wanneer je vruchtbaar bent..
het wordt eigenlijk gebruikt als anticonceptiemiddel, maar de meeste gebruiken het om juist te kijken wanneer WEL hun ei is!

Dat wil ik dus ook gaan doen.

Is middels urine en tesstaafjes..

http://www.persona.info/nl/

Kost nieuw 90 euro, dus is een duur iets..

Ik wil nl. niet meer de Pil gaan slikken en daarom lijkt me dit ook iets voor na een (eventuele) zwangerschap (hoop ik Smile )

groetje Linny
syllie

Unregistered

18-01-2008 22:56
Hee
Ook ik ben vandaag gestart met de persona om zwanger te raken. Heb op google gezocht en er zijn veel positieve verhalen te vinden. Laten we hopen dat dit voor ons ook uitkomt! Ben erg benieuwd
Ben je er al mee gestart? Kijk ook eens op Marktpl*ts er staan er vele op voor een prikkie vergeleken met nieuw.
Groetjes
moosje

Unregistered

18-01-2008 23:02
Wat goed om hier een forum over te hebben! Ik wil nl. na een evt. zwangerschap ook niet meer aan de pil en zat ook over de persona na te denken. Maar je kan het natuurlijk ook juist andersom gebruiken Big Grin
Friend

Unregistered

19-01-2008 19:01
Dit lijkt me wel wat, ik ben het zo zat om de pil te slikken na bijna 14 jaar en het werkt natuurlijk ook andersom, dat je precies weet wanneer je eisprong is Big Grin
syllie

Unregistered

21-01-2008 13:59
Hee Hallo
Ben nu vier dagen bezig.. moet er elke dag wel aan denken om erop te kijken.. Heb er nog niet voor hoeven plassen (over zo'n stikje)... ben benieuwd. Zijn er nog andere vrouwen hier op het forum die hier ervaring mee hebben. Ben erg benieuwd. We zijn nu een half jaar bezig om zwanger te raken maar het lukt nog niet. Ik hoop nu dus dat de persona me een indruk kan geven wanneer mijn eisprong is. Maar ben ook erg benieuwd welke ervaringen anderen er mee hebben!
Groetjes!
Anna82

Unregistered

21-01-2008 20:08
ik hoop er ook snel mee te beginnen, liever hoop ik natuurlijk dat het nu raak is, maar goed dat weet je niet he? Ik ben ook erg benieuwd ovutest en neppil in 1 Idea
Friend

Unregistered

29-01-2008 11:14
Ik heb de persona besteld, via internet, want dan was het 20% goedkoper.
Ik ben benieuwd of dit goed gaat werken, ik vind het iig een leuk idee dat ik straks mijn vruchtbare dagen af kan lezen, is erg handig als je zwanger wilt worden Big Grin Wink
Anna82

Unregistered

29-01-2008 18:04
heb de persona gisteren ontvangen, net op tijd want ik ben zaterdag :evil: geworden....
Ben benieuwd, ziet er wel profi uit hoor! Hopen dat het werkt iig (en het liefst snel!), wat daar heb ik hem voor gekocht. Tongue
syllie

Unregistered

30-01-2008 17:50
Heb op een site gevonden hoe je het stikje kan gebruiken als ovulatietest.. dus zit nadat de persona heeft getest met het papiertje op de w.c. om te controleren of mijn ei er al aan komt.. Nu dag 13 en nog niets in zicht. We wachten rustig af.. Wel een erg leuke manier vooral om er zo mee bezig te zijn!
Hoop dat het voor jou ook zo werkt Anna! En dat het maar snel een goede :lol: uitwerking mag hebben!

Groetjes!
Lowiena

Unregistered

31-01-2008 14:22
Je kunt hem in iedere geval niet direct na je zwanger schap gebruiken je moet eerst weer een normale cyclus hebben. Die ligt tussen de 23 en de 35 dagen. En je moet uiteraard elke maand nieuwe stripjes kopen die kosten 10 euro's of zo.

Als je 90 euro al duur vind dan vind je het volgend alternatief vast ook te duur. Maar er is ook een digitale temperatuur meter die het zelfde doet. Deze is 97% betrouwbaar (ten opzichte) van de 94% van de persona.
ipv van plassen meet je nu gewoon je temp voor je opstaat/actief wordt.
de pearly is de simpelste uitvoering en je hebt lady-comp en baby-comp zie ook http://www.valley-electronis.com en http://www.geboorteplanning.nl http://www.mypearly.nl

Kosten meer dan 250 euro. (neem je de meest luxe dan kom je al in de buurt van de 500 geloof ik)

Je kunt ook denken iedere maand die 10 euro dan heb ik het zo terug verdiend. (als je het voor anticonceptie gebruikt)

Groeten
syllie

Unregistered

31-01-2008 14:26
Jeetje zeg.. duur ding! Dan vind ik de persona denk ik toch prettiger. Vind het niet nogal een prijs. Persona is ook veel te koop op marktplaats, dan heb je hem een stuk goedkoper, en de stikjes zijn op internetwinkels niet duur. Had nu drie pakjes incl. verzenden voor 37 euro. Scheelt heel wat met de winkelprijs. Dus ik hou het hier eerst maar es bij. Wink
Groetjes!
Saskia15

Unregistered

31-01-2008 14:28
Ik moet eerlijk bekennen hier nog nooit van te hebben gehoord.
Ik hoor graag jullie reakties na een tijdje gebruiken.

Alvast bedankt
Saskia
Friend

Unregistered

01-02-2008 11:52
Ik heb dan ook liever de persona, al is het alleen al omdat deze op twee manieren te gebruiken is.
Ik heb hem via internet gekocht en toen was deze € 75,- inclusief verzendkosten.
Op die site kun je overigens ook de strips goedkoper kopen.
Friend

Unregistered

01-02-2008 16:13
Ik heb hem vandaag binnen gekregen...nog een paar maandjes wachten en dan mag ik hem gaan uittesten Big Grin
Anna82

Unregistered

01-02-2008 18:29
Ik ben dit weekend begonnen met de persona, vandaag dag 6 al de eerste test meteen een rode dag, meteen mn vriend verteld dat we al mogen klussen(ben amper van mn ongi af)!!!! joepie, nu maar hopen dat het werkt!
syllie

Unregistered

03-02-2008 19:39
Hee Anna
Nou bereid je maar voor dan.. hihihi.. ben nu op dag 17 van de eerste maand.. maar de hele maand al rood! Ik kan niet meer !! ahahaha.. tipje.. op een site heb ik een overzichtje gevonden zodat je de eerste maand kan kijken hoe je zit in je cyclus en wanneer je eisprong er is/aankomt. Maar bereid je dus voor.. de eeste maand zijn alle dagen rood! Hij moet zich eerst instellen op jouw cyclus! Ik vind het wel leuk om mijn cyclus bij te kunnen houden. Heb hem gevonden via een zoeksite en dan te zoeken op persona + zwangerschap, maar laat maar weten of ik hem er hier op moet zetten.. kan vast wel knippen en plakken.. Weet niet of het klopt.. ben er zelf nog maar kort mee bezig..
Succes!
Groetjes Syllie
Oleander

Unregistered

03-02-2008 21:26
Hoi

Heb zojuist een persona via marktplaats gekocht, ben over de streep getrokken na de verhalen hier! Weet iemand via welke site je goedkopere teststrips kan bestellen? Ben benieuwd...
Anna82

Unregistered

03-02-2008 22:35
Hee Syllie, bedoelde je dit stukje:

- Wanneer het linker streepje heel blauw is dan heb je nog geen eisprong
- Wanneer links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje steeds duidelijker en dus blauwer wordt, komt ‘je ei in zicht’ (beginnen met klussen!)
- Wanneer beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je eisprong zijn
- Als het rechter streepje echt blauw is dan ‘komt je ei’; meestal is het rechter streepje gedurende 2 dagen echt blauw. De linker streep is dan vaag of niet te zien
- Als het linker streepje weer verschijnt en blauw wordt ‘heb je je ei gehad’; het rechter streepje vervaagt weer
- Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger.

Ik had idd al het idee dat ie de eerste maand alles rood zou geven, maar ik hou ook mijn slijm in de gaten en het liefst zou ik ook willen temperaturen, maar daar heb ik geen discipline voor... Mijn vriend snapt er helemaal niets meer van (ik eigenlijk ook niet :lol: )

Ik koop mijn teststrips gewoon bij de etos, omdat via internet die verzendkosten zo hoog zijn, vaak 5 euro en dat staat niet in verhouding met de korting. Of heeft iemand een goedkope gevonden?

x Anna

ps persona info aflezen met de schuine kant links, dus zoals ie erin moet! We zullen zien of het wat uitmaakt Wink
syllie

Unregistered

04-02-2008 09:16
Hee hallo

Klopt anna dat stukje bedoel ik! Maar helemaal komt het geloof ik niet uit. Ik zit nu op dag 18 en net 'geplast'maar nu is het linker streepje weer duidelijker. Terwijl de rechter niet heel blauw is geweest, maar de streepjes wel gelijk. (wel geklust dus nu maar hopen dat het effect heeft).
Ik heb nu stikjes gekocht op e-condoms.nl daar zijn ze goedkoper dan in de winkel. Scheelt bij drie verplakkingen incl. verzendkosten nog 8 euro met de winkel. De moeite waard dus!
Succes allemaal...!!! En ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!!!
liefs syllie
syllie

Unregistered

05-02-2008 21:54
Tsja nog maar even een berichtje.. Had het gister over de persona die niet helemaal klopte.. nou vandaag heeft hij het goed gemaakt! Kreeg een ei in beeld... en een dikke vette rechterstreep. Dus direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt met mijn hubbie. Nu maar hopen dat die zwemmers mijn ei hebben kunnen vinden! Wink
Ben benieuwd hoe het bij anderen is gegaan/gaat!
Groetjes!
Anna82

Unregistered

06-02-2008 22:20
Hee Syllie,

Beter dat ie bij jouw een eitje aangeeft, hoelang ben je er nu mee bezig? Vanochtend was mijn Linkerstreepje bijna weg, dus ik hoop dus dat mijn eisprong nog komt en niet door een hele korte cyclus al is geweest ineens tussen dag 6 en 9 zat want we hebben toen niet geklust. Ik hoop voor je dat het eitje gevonden wordt en dat het ook gaat innestellen en blijft zitten de komende 9 maanden!!
Ik hoop dat dit ding mij een beetje meer inzicht gaat geven in mijn cyclus, want zoals het tot nu toe gaat haal ik er geen ei uit. Het liefst zou ik drie keer per dag willen testen, stel je voor dat ik iets mis... Wat betreft e-condooms, minus de verzendkosten scheelt het iets meer dan 3,50 euro op drie pakjes. Is op zich wel de moeite waard, maar leef/klus/test het liefst per cyclus (hoop gewoon dat het snel raak is!)

hou je ons op de hoogte?
x Anna
syllie

Unregistered

07-02-2008 10:49
Thnx Anna!
Dit is mijn eerste maand met de persona, en tot nu vind ik het een fijn ding. We zijn nu een klein half jaar bezig om zwanger te raken..Dus nu de persona ingezet om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. We hebben ons de eerste tijd vooral gericht op de ideale cyclus dus van 12-18 dagen ergens daartussen de eisprong. Nou nu blijkt dus dat we misgegokt hebben want mijn eisprong komt dus pas op dag 20!! Het heeft bij mij daardoor ook onzekerheid weggenomen (heb ik wel een eisprong??).. je gaat de raarste dingen denken. En ookal weet ik dat het echt niet bij iedereen snel gaat.. voor jezelf heb je dat natuurlijk niet voor ogen. Dus nu maar hopen, duimen, vingers gekruist, benen overelkaar, schietgebedjes en heeeel veel foliumzuur!! hhahahah. Tuurlijk hou ik je op de hoogte. Gebruik jij de persona ook met het apparaatje en hoe lang ben jij al bezig??
Groetjes Syllie
Anna82

Unregistered

07-02-2008 19:30
Hee Syllie,

Ja ik gebruik het met het apparaat erbij... Kwam er pas na jou bericht en wat googlen achter dat de staafjes ook zonder dat ding te gebruiken zijn. Dit is ook mijn eerste maand op deze manier, idd wat jij zegt ook veel onzekerheid wat betreft mijn eisprong, maar vooral doordat ik zo onregelmatig ben Sad . Ben wel al wat langer bezig, zie mijn banner, maar het eerste jaar niet zo serieus als nu, dacht dat het allemaal wel vanzelf zou gebeuren en had niet verwacht er zo mee bezig te moeten zijn. Wel leuk dat jij al wat verder bent deze eerste persona maand, nu weet ik al meer door jou en kan ik hopelijk ook zeer snel een eisymbool verwachten :lol:. Mijn slijm hou ik ook in de gaten en dit wordt alweer een beetje draderig, dus als het goed is kom ik al in de buurt Wink

duimen maar he?
groetjes Anna
syllie

Unregistered

08-02-2008 00:12
Hee anna
Ik duim voor je.. ik hoop dat er wat duidelijkheid in komt voor je.. Waardeloos is dat he.. die onzekerheid. Ik hoop dat ook bij jou de onzekerheid wat weggenomen wordt door de persona en ik je snel mag feliciteren.. ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat en hoe het jou bevalt.. Nog 6-8 dagen tot mijn nod dus ik tel de dagen nu al.!! heb laatste tijd cycli tussen de 26 en 30 dagen. Waardeloos die laatste dagen voor je menstuatie.. maar ja daar weet jij natuurlijk ook alles van.
Groetjes en we blijven duimen
syllie
christel76

Unregistered

08-02-2008 16:51
hallo,

ik heb even met jullie meegelezen en ik denk dat ik ook een persona ga aanschaffen.
alleen een vraagje, kun je dat ding ook resetten? als je het via marktplaats koopt is het al gebruikt en dus zit de cyclus van die ander erin... misschien koop ik hem ook wel nieuw, vind het ook een beetje een raar idee als ie van een ander is geweest. maar ik vind het eigenlijk wel veel geld voor zo'n ding.

groetjes christel
syllie

Unregistered

09-02-2008 01:04
Hee hallo
Geen probleem hoor om hem te resetten! Heb ik ook gedaan. Het staat heel helder vermeld in de handleiding hoe dat moet (mocht hij er niet bij zitten, dan kun je eenvoudig bellen met persona en hem opnieuw -helemaal gratis- aanvragen). Ik heb hem ook van iemand geleend dus laat je daardoor niet weerhouden. scheelt een boel geld hoor! anders een nat lapje erover en schoon is hij weer.. Voor dat geld heb je weer een aantal stikjes.. vergeet niet.. de eerste maand moet je 16x testen.. dus twee pakjes stickjes.
Goh ik lijk wel een vertegenwoordiger! :lol: :lol:
Groetjes Syllie
christel76

Unregistered

09-02-2008 09:03
dank je voor je snelle antwoord.
ik denk dat ik het ga doen !!!
we zijn nu bijna een half jaar bezig en ik ben erg onregelmatig dus misschien kan het
ons een stap in de goede richting helpen.

wij hebben al een zoontje van dik 4 jaar maar door een zeer ellendige zwangerschap ( 9 maanden ziekenhuis in en uit) hebben we het zo lang uitgesteld en na veel wikken en wegen willen we er toch voor gaan en dan ben je liever gister als vandaag zwanger... het leeftijdsverschil word ook steeds groter, ja daar ben ik zelf bij geweest maar voor die tijd durfde ik een tweede zwangerschap echt niet aan ... nu ben ik er klaar voor en hoop dat het gaat lukken.

groetjes christel
syllie

Unregistered

09-02-2008 16:53
Hee Hallo
Graag gedaan hoor.. blij dat ik je kon helpen..
De persona kan denk ik in elk geval duidelijk maken voor je wanneer je eisprong is, mogelijk ben je dan sneller zwanger.. (laten we daar maar vanuit gaan he!!). Hopelijk dan wel een fijnere zwangerschap dan de vorige die je gehad hebt.. klinkt erg vervelend.. Wij zijn ook een half jaar bezig met zwanger raken, maar dan voor ons eerste kindje.. en het heeft ons een stuk minder onzeker gemaakt (hoera! ik heb een eisprong :lol: ) Nu hopen we snel zwanger te zijn.. nog 6 dagen tot mijn NOD... dus laten we hopen dat het raak is!!
Hou ons op de hoogte!!
groetjes Syllie
Anna82

Unregistered

10-02-2008 11:26
Hoi hoi ik heb ook een ei Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

eindelijk! Ik heb eerst goed die streepjes vergeleken en toen de rechter blauw werd gisteren hield ik het niet meer... Gisteren flink geklust en jahoor vandaag een eisymbooltje! Mijn banner klopt dan wel niet helemaal maar goed heb je he als je zo lekker onregelmatig bent. Dus Christel dit is zeker een aanrader, alleen al om het idee dat je meer inzicht en vertrouwen in je cyclus krijgt. Wij zijn nu zo'n 16 maanden bezig en dit is de eerste keer dat ik echt zeker weet dat ik mijn ei heb en dat is zo geruststellend, zeker na al die andere rare methodes om te kunnen bepalen wanneer je vruchtbaar bent. Nu vanavond nog maar een keertje flink klussen en dan wordt het idd nog wachten op mijn NOD...

Syllie ga jij al van te voren met de persona testen op zwangerschap?

doei!!
christel76

Unregistered

10-02-2008 11:59
gossie spannend allemaal ! je kunt dan echt "gericht" aan het werk, ha ha...
nou ik hoop dat jullie snel bingo hebben !

anna 82, ik lees dat jij al 16mnd aan het proberen bent... daar word je denk ik echt wanhopig van. jij bent ook onregelmatig, ik snap alleen niet hoe dat ding dat dan kan weten met maar 8 testjes per maand? dus als het streepje blauw aan het worden is is het eitje op komst?? de techniek staat voor niks !!
ik heb het ding besteld en wacht nu vol spanning af... je zult wel moeten beginnen op je eerste dag van menstruatie is het niet, als hij deze week dan komt kan ik meteen aan de slag.

groetjes en succes !!! duim voor jullie
christel
syllie

Unregistered

10-02-2008 12:20
Hee Anna GEFELICITEERD!!!!! Met je ei! hahaha stom he om het zo te noemen. Ik herken je gevoel. die geruststelling. Fijn om te weten dat dat het daar beneden allemaal doet he! En 'gericht' aan het werk kunnen. Ik heb idd een staafje achteruit gehouden om te kunnen testen.. heb dus deze maand maar 14 keer getest ( had 1 teststaafje verprutst door de gebruiksaanwijzing niet goed te lezen). Ik ga dinsdag testen (zit dan wel in de nachtdienst dus maar even kijken hoe ik dat ga doen).
Hou ons op de hoogte christel..
Jullie horen me volgende week!
Groetjes en geniet van deze hele mooie zondag!
Syllie
Anna82

Unregistered

10-02-2008 14:00
haha Syllie dank je :lol:

Christel je kunt tot de 5e dag van je cyclus beginnen met de monitor, dus ook al is ie wat later. Lees goed het gedeelte over hoe laat/en hoe je m moet instellen zodat je ook kunt uitslapen op vrije dagen en net absurd vroeg je bed uit hoeft om te testen. De eerste cyclus test je op dag 6 en daarna vanaf dag 9 elke dag en houdt het apparaat dus alle waarden bij. Vanaf de eerste test is het lampje rood, niet omdat je dan al vruchtbaar bent, maar omdat de persona zich nog naar jouw cyclus moet instellen. Wist ik ook niet, maar Syllie wist het mij te vertellen Tongue Hou in ieder geval goed de staafjes in de gaten en vooral het streepje aan de rechter kant (klus/ei en later ook zwanger streepje)

Echt leuk, drie startende persona's, SPANNEND!!!
syllie

Unregistered

10-02-2008 14:43
Inderdaad Anna erg leuk, dat we allemaal beginners zijn en we wat van elkaar kunnen leren en mee kunnen leven!

Zullen we er een wedstrijd van maken.. wie het eerst zwanger is heeft gewonnen!

Groetjes syllie
Anna82

Unregistered

10-02-2008 14:57
Ja ik weet niet of ik dat ga winnen, maar we gaan ervoor!
Zowieso beschouw ik mezelf winnaar als het me ooit lukt! Maar idd liever vandaag dan morgen Big Grin
syllie

Unregistered

10-02-2008 15:00
Hee Anna
Ik ook niet hoor Anna het is ook maar gekheid. Ik gun het jullie ook vreselijk. Ik hoop ook dat het bij ons allemaal niet lang op zich laat wachten! We hebben nu in elk geval een manier om op de juiste dagen te 'klussen' en onze kans te vergroten he!! Laten we daar maar vanuit gaan..
Ik vind het al lang fijn dat we mekaar kunnen steunen hier op het forum!! Dat doet al goed.. en dat je even je onzekerheid vanje af kan schrijven, en dat er vrouwen zijn die dit herkennen.. dat geeft al steun! of niet??
Groetjes!
Oleander

Unregistered

10-02-2008 21:04
Nou, maak daar maar vier van, want ik heb de persona inmiddels ook ontvangen en zaterdag in gebruik genomen. Hoop dat hij mij in ieder geval ook de geruststelling van een eisprong gaat brengen! Zagen jullie die meteen al in de eerste cyclus?

Wij zijn nu 6 maanden bezig, en ik had met mezelf afgesproken dat ik na een half jaar zou beginnen met ovulatietesten. Maar na julle enthousiaste verhalen (en toen ik las dat je voor die ovu-testen 5 uur je plas op moet houden, WIE KAN DAT?????) over de persona heb ik besloten daarvoor te gaan. Ben benieuwd....
syllie

Unregistered

10-02-2008 22:06
Hee Oleander,

We zijn alle drie beginnend persona gebruikers. Ik zag deze maand direct al twee dagen een ei-tekentje in beeld. Maar in het boekje van persona staat dat dit niet altijd het geval is. Ook Anna had de eerste maand het eiteken.. Ben benieuwd of ie dat bij jou ook laat zien!!
Anna heeft ook een beschrijving hierop gezet die wat verteld over de streepjes van de staafjes... is leuk om dit in de gaten te houden.
Ik ben om de zelfde reden als jij hiermee begonnen, ipv ovulatietesten ook de persona.. en moet zeggen het heeft al heel wat onzekerheid weggenomen. Nu nog 6 dagen tot mijn NOD.. dus nog even een slopende week!
Succes met je eerste maand persona!! en hou ons op de hoogte!
Groetjes Syllie
Oleander

Unregistered

11-02-2008 12:58
Hé Syllie

Jij heel veel succes met deze laatste dagen. Ik vind dat zelf de meest vreselijke dagen van de cyclus. Verstandelijk weet ik dat de kans heel klein is maar..... toch heb ik dan die hoop hè? Afgelopen vrijdag/zaterdag was ik een dag te laat (ben normaal 26-28 dagen, deze keer was het 29) en dan merk ik dat die hoop langzaam groeit.

Hoop dat deze eerste Persona-cyclus voor jou meteen geweldig gewerkt heeft! Ik blijf dit forum in de gaten houden...
syllie

Unregistered

11-02-2008 14:49
Hee Oleander
Inderdaad de meest vreselijke dagen van de maand. Normaal gaan de dagen zo snel en nu zo langzaam. Je voelt van alles, maar wil het eigenlijk niet voelen om jezelf maar niet teleur te stellen. Ik ga morgen met mijn persona een voortestje doen.. dan ben ik 26 dagen. Speciaal een bewaard. Ik hou je op de hoogte.. Balen dat jij weer een maandje door moet zeg!!! Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat het snel raak is!
Lieve groetjes Syllie
Anna82

Unregistered

11-02-2008 18:36
Leuk nog eentje erbij!

Ik had vanochtend weer/nog steeds een eisymbooltje en lees net dat jij dat ook had Syllie, 2 dagen. Vraag me alleen af of mijn ei dan nog komt of geven ze standaard twee dagen aan. Vanavond toch maar weer even kijken of we nog een keer kunnen klussen, drie dagen op een rij pff... Maar het is voor het goede doel en ik weet nu dat ik op de goede dag zit! Als het dan ook nog raak is Wink

Zeker vervelend die dagen na je eisprong, maar ja je kunt alleen maar wachten er zit niets anders op. Ik krijg dan ook altijd het idee dat ik rustig aan moet doen, maar dat lukt nooit en of het helpt is nog maar de vraag. Ik moet nog twee weken wachten op mn NOD, ik dacht zo ongeveer de 25e maar zeker weten doe ik het niet met mijn regelmatige onregelmatigheid :x

DUIMEN MAAR!!!!
Oleander

Unregistered

11-02-2008 20:18
Hé Syllie

Dat heb ik nou ook precies, dat ik van alles denk te voelen en dat ik WEET dat ik het maar denk, maar toch.... En inderdaad, voor mij is er weer een nieuwe maand aangebroken, hoop echt dat ik deze maand in ieder geval de bevestiging van een eisprong ga krijgen, ik stel mijn doelen maar niet te hoog!

Ben heel benieuwd hoe jouw voortestje morgen uitpakt! Hoe pak je zoiets dan aan? Ik heb de gebruiksaanwijzing wel gelezen, maar echt goed is het allemaal niet blijven hangen geloof ik...

Anna, hoop ook voor jou dat het deze maand raak gaat zijn!
syllie

Unregistered

11-02-2008 21:42
Hee hallo
Hahaha Anna met die zelfde vraag zaten wij ook. Dus ook maar dubbelop gedaan! Liever een keer te veel dan een keer te weinig he. :oops: Nu maar hopen dat het raak is!
Dat testje van morgen.. ja dat weet ik nog niet.. ik ga vanavond de nachtdienst in. Denk dat ik dat maar doe als ik wakker wordt. Nu heb ik al wel de verdeelde reacties daarvoor gezien maar proberen kan altijd!
You never know. Ik hou jullie op de hoogte!
groetjes Syllie
syllie

Unregistered

12-02-2008 17:53
Hee hallo
Nou net getest met de persona.. niets te zien.. alleen het linker streepje.. Nu probeer ik al uitwegen te vinden als.. mijn eisprong was laat.. het is misschien net ingenesteld.. of de hormonen zijn vast nog niet hoog genoeg of het is toch niet te testen met persona (andere hormonen).... maar ja.. laten we hopen dat dat zo is.. mijn NOD is nog niet bereikt, mijn geduld wel :roll: .... Nog vier dagen tot dag 30.. vingers en tenen over elkaar..schietgebedjes.. hopen.. en als de :twisted: :twisted: :twisted: dan toch komt.. dan volgende maand maar weer (zegt het verstand.. niet het gevoel!!)
ik hou jullie op de hoogte!
liefs syllie
Anna82

Unregistered

12-02-2008 18:53
Syllie er stond wel op die website bij dat dat van het zwangertesten met een persona staafje niet bij iedereen op ging. Zal wel ivm hoeveelheid meetbare stofjes. Ik zou proberen nog even te wachten op je NOD en anders een hooggevoelige zwangertest proberen, hoewel dat bij te vroeg testen nog geen uitsluitsel geeft geloof ik...

Ja ik kan ook niet meer wachten hoor en ik heb pas over twee weken mn NOD, gisteren toch maar niet meer geklust, was doodop en twee keer achter elkaar leek ons wel voldoende/meer zou waarschijnlijk ook niet meer ten goede komen aan de kwaliteit van het zaad. Vorige maand was ik er ook zeker van dat het raak was, goed geklust, innestelingsbloed, maar toch weer ongesteld geworden een week te vroeg... Hopen dat het deze keer beter gaat, probeer me er niet al te veel op te concentreren, heb het gelukkig ook druk met andere dingen (valentijnsfeestje voor de kindjes op mn werk), maar dacht toch vandaag al weer een sliertje rood bij mijn slijm te zien :oops: dus eigenlijk word ik er al weer gek van :roll:

Maar goed het is iig al een hele verbetering dat ik zeker weet dat ik met mijn ei heb geklust en niet ernaast :mrgreen:
syllie

Unregistered

12-02-2008 19:22
Hee Anna,

Tsja het blijft toch die onzekerheid he... vreselijk.. Ik hoop voor je dat het deze keer raak is hoor! En het schijnt idd beter te zijn als je 1x per 48 uur 'klust' ivm kwaliteit van het zaad (bah wat klinkt dit plat!). Laten we duimen voor elkaar. Weet je je lijkt dan toch dingen te voelen.. te zien..maar dan toch ben je niet zwanger.. konden we maar in ons lijf kijken he! hahaha.. lekker neurotisch zijn we weer! Ik hou je op de hoogte en duim ook voor jou! Laat je maar lekker afleiden.. en verzet je gedachten des te sneller gaat de tijd!
Groetjes Syllie
Oleander

Unregistered

12-02-2008 22:15
Ik had ook nooit verwacht dat ik zo neurotisch zou zijn, vreselijk gewoon! En ondertussen maar mijn best doen om dat vooral maar zo min mogelijk te laten merken...
En wat dacht je van het volgende dilemma: eigenlijk wil je testen omdat je graag wil weten of je zwanger bent, maar eigenlijk ook weer niet, want als het dan negatief is, is het gevoel van hoop ook weg...
Ik heb overigens in één van mijn meer neurotische buien bij matcare 9 zwangerschapstesten voor 15 euro besteld, testen kan dan vanaf 4 dagen voor de NOD. Je hebt ook nog extra gevoelige, die 'doen' het vanaf 6 dagen voor de NOD. Maar daar heb ik me nog niet toe laten verleiden!
syllie

Unregistered

13-02-2008 08:31
Hee Oleander..
Goh wat herken ik dat..!! Gelukkig heb ik me nog ingehouden, al heb ik al wel een test gedaan. Bij de kruidvat hebben ze nu twee testen voor 5 euro (WAT EEN UITKOMST!!). Dus ik heb er al een gedaan. Natuurlijk negatief.. maar ja.. heb in elk geval weer getest. Nu op dag 27/28 aanbeland. En nog geen rode sporen in mijn broekie.. dus das al lang fijn. Zit konstant naar mijn borsten te kijken (veranderen ze al??) haha moet soms gewoon lachen om mezelf.. maar ja.. die onzekerheid he!! Vind het wel prettig dat ik hier kan lezen dat ik de enige niet ben! heerlijk uitkomst dit forum. Fijn elkaar zo op de hoogte te houden!! Ben benieuwd hoe jouw eerste maand gaat!
Liefs Syllie
christel76

Unregistered

13-02-2008 11:57
ha,ha
een feest van herkenning, jullie verhalen.
ik heb een heel dozijn van die testjes gekocht ... en kan me ook nauwelijks beheersen.
elke maand denk ik, nee ik doe het niet .. ik wacht gewoon af.... maar vaak lukt me dat niet en word ik tot nu toe flink teleurgesteld.
is het voor jullie allemaal je eerste kindje? en hoe oud zijn jullie?

voor ons is het dus voor de tweede, ik ben 32 en heb een zoontje van 4.

groetjes christel
syllie

Unregistered

13-02-2008 14:55
Hoi Christel,

Ik ben 30 en voor ons is het ons eerste kindje. Allemaal dus erg spannend!! Mijn cyclus was altijd tot op de dag en bijna tijd regelmatig. Alleen sinds ervoor gaan om zwanger te raken laat mijn cyclus het wat afweten. De ene keer 26 dagen.. de andere keer 30 (joepie ik ben overtijd.. ohh nee toch niet Sad )
Erg frustrerend dus. Veel mensen om ons heen zijn zwanger... en dat is toch iedere keer weer een klap, een steek van DAT WIL IK OOK!! maar dat herken je vast wel. Ik las eerder in een berichtje bij jou dat het bij je eerste kindje allemaal niet zo fijn verlopen was zie je er nu niet tegenop??

Groetjes en nog steeds niet ongestelde syllie :lol: :lol: :lol:
christel76

Unregistered

13-02-2008 17:28
hoi,

ja , ik zie eigenlijk enorm tegen een zwangerschap op. bij ons is het heel dubbel.
ik heb 90 procent kans dat ik hyperemesis gravidarum opnieuw krijg. dat wil in gewone taal zeggen : extreem zwangerschaps braken. ik heb ongeveer de hele zwangerschap in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. was op z'n slechts 20 kilo afgevallen en heb bijna het loodje gelegd...maar toch..
ongelofelijk maar waar !!! het verlangen is toch zo groot...
ik verklaar mezelf voor gek en kan begrijpen dat sommige in mijn omgeving dat ook doen .
ik heb geprobeerd me er bij neer te leggen, een gezond kind is toch ook goed ? maar dat lukt niet, en iedere keer inderdaad die steek als iemand anders zwanger blijkt te zijn...bah !
ik wil jullie absoluut niet bang maken voor een zwangerschap, daarom heb ik er eerst ook niet over uitgebreid. dit komt maar heel weinig voor !!! voordat ik zwanger werd heb ik ook nooit geweten dat een mens zooooooooooooo misselijk kon zijn. oke, een beetje misselijk hoort erbij maar dit was niet normaal. ik heb nu wel met mijn gynaecologe afspraken gemaakt over bep. medicijnen die ze in engeland en duitsland gebruiken hiervoor. ik lees op internet positieve verhalen hierover, dus daar probeer ik in te geloven. als het bij ons raak is , word het een zware tijd !! maar het enige verschil is dat ik nu weet wat voor iets moois ik er voor terug krijg en die houvast had ik toen niet.

alle, een lang verhaal maar het was ook een heftige periode
groetjes en succes...................

christel
Oleander

Unregistered

13-02-2008 20:11
Jee, wat een verhaal zeg, maar toch kan ik me ergens wel voorstellen dat de wens van nog een kindje zó ontzettend groot is dat je bereid bent om dit risico opnieuw te nemen. Alhoewel ik me niet kan voorstellen hoe ziek jij je gevoeld moet hebben weerhoudt het mij er absoluut niet van om toch zwanger te willen worden. Net zoals die gruwelverhalen over de bevalling die je overal hoort. Het kan me allemaal nix schelen, ik wil gewoon heel erg graag een kindje!

Ik ben 28 jaar en als ik in verwachting raak dan zou dat ons eerste kindje zijn. Ik ben zelf heel erg onzeker over of alles het allemaal wel doet, zeg maar, zeker nu het al zes maanden duurt. En ik weet wel dat dat gemiddeld genomen nog helemaal niet lang is, maar ook in mijn omgeving hartstikke veel zwangerschappen, en bij de meesten ook nog binnen drie maanden raak..... Ik gun het die mensen van harte, echt waar, maar ik gun het mezelf ook zo erg!

Ik vind het ook heerlijk om lekker anoniem op dit forum met jullie te kunnen delen wat me bezighoudt, en vooral die herkenning, geweldig!

Syllie, hou het droog, ik duim voor je!
syllie

Unregistered

13-02-2008 22:32
Hee hallo
Jeetje christel... vind het alleen maar goed van je dat je toch de stap hebt durven nemen nu om weer zwanger te willen raken, daar is heel wat moed voor nodig!.. En ik geloof ook inderdaad dat een kindje het allemaal goedmaakt. En ik hoop ook voor je dat je bij de 10% hoort die het niet voor de tweede keer krijgt.. Dat we allemaal maar snel uit de onzekerheid gehaald mogen worden en snel zwanger zijn toch?
En het zou fijn zijn als we er dan ook van mogen genieten.. !!
Wij zijn een erfelijkheidsonderzoek door geweest omdat de kans op een kindje met een open ruggetje bij mij erg hoog is. Als ik zwanger ben is het dus voor ons ook nog niet over.. de spanning.. maar hoe dan ook.. we willen graag pappa en mamma worden en daar moet je wat voor over hebben en gaan dan de malle molen in.. gelukkig dan pas na week 12 zodat je in elk geval de eerste maanden nog kan genieten voor de spanning begint.
Nou hou me op de hoogte.. Welke dag zitten jullie nu?? En christel ben je al begonnen afgelopen weekend met de persona?

Liefs van een nog steeds droge syllie!
sendenbaska

Unregistered

14-02-2008 03:28
hoi allen,

ik heb de persona ook besteld,
hoe werkt dit? wanneer moet ik beginnen met testen?
en hoe kan ik begrijpen dat we kunnen klussen en hoe lang we dit kunnen?
syllie hoop dat t raak is meid, duimen maar!

groetjes!!
christel76

Unregistered

14-02-2008 08:49
hier nog niet begonnen... het ding is nog niet binnen , dus ik wacht vrolijk af..
ik heb een luchtweginfectie te pakken plus antibiotica-kuur , nu flitst er steeds door m'n hoofd : stel dat ik zwanger zou zijn.... ach, hoe maak je jezelf gek?!

syllie, houd het droog meid..zou toch te gek zijn !!! als ik het goed begrijp moet jij dus die testen ondergaan als je 12 wkn zwanger bent, das ook wat ! maar goed om je te weerhouden door een evr. kans dat er dit of dat is... hoe groot is de kans op open ruggetje bij jullie? of weet je dat nog niet? het is maar goed dat er zoveel mogelijk is tegenwoordig qua onderzoek enzo..

groetjes christel
syllie

Unregistered

14-02-2008 11:28
Hee hallo
Sas. Als je een nieuwe hebt besteld lees dan eerst de gebruiksaanwijzing (is wel handig en belangrijk bij deze!).. ik wil met alle liefde hier een uitleg geven van hoe die werkt..maar het is denk ik duidelijker als je op http://www.persona.nl kijkt. Kortgezegd: 1e dag menstruatie... op de M knop drukken.. elke morgen persona apparaatje openen.. 6e dag menstruatie 's morgens geeft ie met het gele lampje aan dat je moet testen (de eerste maand 16x daarna 8x).. Als je eisprong er is geeft ie dat aan met een eiteken.. er is dan binnen 24-48 uur je ei. Eerder in dit forum staat ook hoe je de stickjes af kan lezen zonder de persona.. kun je spieken..hoe je zit in je cyclus! Nou toch nog een uitleg he! hahahaha
Succes en hou ons op de hoogte.

Christel: onze kans is 1 op 200 waar dat voor een ander 1 op 800 is. Dus de kans is sterk verhoogd.. Alles uitvlakken wat slecht is voor je ongeboren kind en 10voudige dosis foliumzuur zou deze kans moeten verkleinen. We wachten af.. Gister vreselijke buikpijn gehad.. vast geen goed teken... maar nu nog droog...
zometeen toch maar even naar de kruidvat geloof ik... hahahaha kan het niet meer onderdrukken nu hoor!

Ik dacht dat je hem al binnen had joh!! Kun je dan ook wel een beetje snel beginnen?? Zou wel fijn zijn toch?
Groetjes Syllie
Oleander

Unregistered

14-02-2008 20:30
Wat een gedoe allemaal hè, dat zwanger worden. Ik had het er van de week met een vriendin over, eigenlijk ben je vanaf het moment dat je besluit om voor kinderen te gaan alleen nog maar onzeker: lukt het wel om zwanger te worden, zit ik wel helemaal goed in elkaar, is het kindje wel gezond, ben ik wel een goede ouder, doe ik het wel goed..... En toch trekken we ons daar met zijn allen nix van aan, en da's maar goed ook!

Persona-update: ik heb vanochtend mijn eerste test gedaan. Kga zometeen even dat overzichtje uitdraaien van het gebruik van de teststaafjes zonder persona, hopelijk gaat het mij enorm veel inzicht brengen!

Syllie: voor jou alleen maar droogte en geen open ruggetjes toegewenst! Nog steeds niets?

Christel: hoop dat ook jij snel kunt beginnen!
syllie

Unregistered

14-02-2008 21:42
Hee hallo
nog steeds niets... toch maar even ook van die supergevoelige tests besteld bij matcare... hhahaahah erg he!!! och wat is nou een extra tientje... (om het even goed te praten!).
Ga zaterdagmorgen (als er dan nog niets is) samen met hubbie testen!
groetjes Syllie
sendenbaska

Unregistered

14-02-2008 22:00
syllie schreef:Hee hallo
Sas. Als je een nieuwe hebt besteld lees dan eerst de gebruiksaanwijzing (is wel handig en belangrijk bij deze!).. ik wil met alle liefde hier een uitleg geven van hoe die werkt..maar het is denk ik duidelijker als je op http://www.persona.nl kijkt. Kortgezegd: 1e dag menstruatie... op de M knop drukken.. elke morgen persona apparaatje openen.. 6e dag menstruatie 's morgens geeft ie met het gele lampje aan dat je moet testen (de eerste maand 16x daarna 8x).. Als je eisprong er is geeft ie dat aan met een eiteken.. er is dan binnen 24-48 uur je ei. Eerder in dit forum staat ook hoe je de stickjes af kan lezen zonder de persona.. kun je spieken..hoe je zit in je cyclus! Nou toch nog een uitleg he! hahahaha
Succes en hou ons op de hoogte.

Christel: onze kans is 1 op 200 waar dat voor een ander 1 op 800 is. Dus de kans is sterk verhoogd.. Alles uitvlakken wat slecht is voor je ongeboren kind en 10voudige dosis foliumzuur zou deze kans moeten verkleinen. We wachten af.. Gister vreselijke buikpijn gehad.. vast geen goed teken... maar nu nog droog...
zometeen toch maar even naar de kruidvat geloof ik... hahahaha kan het niet meer onderdrukken nu hoor!

Ik dacht dat je hem al binnen had joh!! Kun je dan ook wel een beetje snel beginnen?? Zou wel fijn zijn toch?
Groetjes Syllie

dankje syllie voor je uitleg,
eind maart is mijn manneke er weer dus tot die tijd zal de persona mijn cyclus wel kunnen op pakken toch?
en die testjes hoe duur zijn die en waar kan ik ze kopen?

groetjes ayla
syllie

Unregistered

14-02-2008 22:41
Hee Ayla,

De testjes zijn op internet op verschillende sites te koop. Op e-condoms zijn ze volgens mij het goedkoopst. Maar je kan ze ook bij de DA kopen.. dan zijn ze 14.95 geloof ik. De eerste maand heb je twee verpakkingen nodig. Hij brengt dan je cyclus in kaart.. maar volgens de gebruiksaanwijzing heeft hij drie tot vier maanden nodig om hem heel precies in kaart te brengen. Maar dat moet je even in de gebruiksaanwijzing lezen. Succes!! En ik hoop dat hij voor jou ook werkt!

Groetjes Syllie
Anna82

Unregistered

15-02-2008 17:36
hee Ayla ( en de anderen natuurlijk ook),

Bij de Etos zijn jze nog iets goedkoper, dacht 3,60 oid. Bij mij nog niets te zien, nouja een blauwe rechterstreep, maar daar heb ik niets aan... Hopen dat er nog iets te zien komt, want ik hou het bijna niet meer vol met er niet aan denken! Sad Nou ja nog negen dagen volgens mn banner, dus ja afwachten maar of de :evil: :twisted: weer (te vroeg) komt of niet.

Hee Syllie wel spannend hoor, we duimen voor je!

doei
Oleander

Unregistered

15-02-2008 19:45
Hé Ayla, leuk om nog een personagebruiker toe te kunnen voegen, ben benieuwd naar jouw ervaringen! Heb mijn teststrips ook bij de Etos gekocht, ze kostten idd iets van €13,60. Je moet er even op letten dat je voor de eerste cyclus 2 setjes met hetzelfde serienummer gebruikt, de handleiding zegt dat dat belangrijk is. En dan geloof ik dat natuurlijk!

Syllie, nog steeds niets? Leef met je mee tijdens de ultragevoelige test! Laat je het wel weten?
christel76

Unregistered

15-02-2008 20:22
hallo,

ik heb hem binnen !!!
kan niet wachten, maar goed nog 7-8 dagen (ongeveer..) en dan ga ik ook beginnen.
hij staat al startklaar :roll: :roll: :roll:

succes allemaal
christel
syllie

Unregistered

15-02-2008 21:17
Hmm ik twijfel.. vanmorgen een 'propje' verloren maar verder droog gebleven.. raar..
De matcare testen zijn binnen.. echter.. Verkeerde testen!!! ipv twee ultragevoelige heb ik een zwangerschapsstarterkit gekregen met 10 ovulatietesten en twee zwangerschapstesten.. balen dus, en ze zijn niet meer te bereiken.. dus maandag maar even bellen!!
Maar goed.. toch maar even afwachten tot morgen en dan toch maar testen!
Hou jullie op de hoogte, lief dat jullie meeleven.. doet goed!!!
Groetjes Syllie
Kiekeboe

Unregistered

15-02-2008 23:38
hoi hoi, wat een leuke berichten allemaal hoopt dat Persona jullie helpt bij het zwanger worden, Duim voor je Syllie wat spannend morgen.

Ik denk er ook over om mee te beginnen (eerst bestellen) maar vraag me af of dat nog wel kan want ben inmiddels al op dag 4, moet ik dan nog eencyclus wachten om te starten? Kan net als jullie geen pijl trekken op mijn cyclus en hoop wat uit die onzekerheid te komen.
Anna82

Unregistered

16-02-2008 16:52
hee Syllie heb je nou al gestest??? Lekker hoor dat ze juist nu de verkeerde testen sturen, handig :roll:

Kiekeboe: je kunt op uiterlijk dag 5 beginnen, dus ben toch bang dat je nog even moet wachten. Je kunt de monitor ook bij de etos kopen, maar dan betaal je wel de volle pond... Ik heb m van marktplaats voor €25. Geeft echt een goed gevoel, zeker na een jaar niet weten hoe of wat is dit toch echt een uitkomst.

Ik moet volgens mijn banner nog 8 dagen wachten en heb besloten om tot het eind te wachten (als ik het volhou Wink )

doei!!
syllie

Unregistered

16-02-2008 17:48
Hee Anna

Ja dat dat nu juist nu moet gebeuren met die tests!! Stond gisteravond voor mijn hubbie kleren te showen die ik gekocht had... zegt ie.... je borsten zijn veranderd! nou toen had ik het niet meer en toch maar zo'n goedkope test van de kruidvat gepakt. Die was negatief, maar getest met niet geconcentreerde urine.
Nu met hem afgesproken morgen te testen als ik verder niet ongesteld wordt. Ben er chagerijnig van! hahaah.. Wil gewoon uit die onzekerheid.. OF laat zien dat het niets is en wordt ongesteld... OF geef me NU een positieve test Ja!! Stom Lijf!! hahahaah Nou goed...
Ik ga het je laten weten hoor!!! Nog even volhouden!
Liefs Syllie
Oleander

Unregistered

16-02-2008 18:26
Syllie, ik leef met je mee! Op welke dag van je cyclus zit je nu? Dat je man iets zegt over de vorm van je borsten is toch wel een teken aan de wand, tenminste, bij mij zou het dat zijn, die van mij is niet zo opmerkzaam! En dat ze net nu een fout maken met die testen....

Hou ons op de hoogte!
christel76

Unregistered

16-02-2008 19:35
syllie,
spannend hoor, ik hoop dat het raak is.....
maar voor nu....volhouden....zoek afleiding of zo , anders word je gek !! :ugeek:

duim voor je!
christel
nathalie77

Unregistered

17-02-2008 00:22
Ik heb op de site van persona gelezen dat de test niet geschikt is by een cyclus langer dan 35 dagen. Mijn cylus is meestal precies 35 dagen, heeft het dan wel zin?
syllie

Unregistered

17-02-2008 09:48
Goedemorgen allemaal,
Het was ook te mooi om waar te zijn.. de :evil: :evil: :evil: zijn gister gekomen, zo uit het niets. Nu echt wel het idee dat ik ongi ben. Ben verdrietig.. had gehoopt dat het nu raak was. Maar ja.. volgende maand beter he.. Dus vanmorgen de M knop ingedrukt. Ik ga voor jullie duimen!

Daar durf ik je geen antwoord op te geven nathalie... misschien kun je, om teleurstelling te voorkomen, daarvoor beter eerst de persona lijn bellen. Staat wel op de site genoemd.. die kunnen vast je vraag beantwoorden. Succes meid en ik hoop dat het wel een uitkomst voor je is..!!
Geniet allemaal van het mooie weer!!
Liefs Syllie
christel76

Unregistered

17-02-2008 19:40
hey syllie,

wat naar voor je ! ik had nog zo'n goede hoop.... maar goed nu op naar de volgende ronde !! en vooral moed houden... (proberen tenminste).
ik snap dat het telkens een teleurstelling is, dat is het hier ook iedere maand als ik ongi ben geworden. echt rot !

sterkte ermee,
christel
Oleander

Unregistered

17-02-2008 21:22
Wat rot Syllie! Ik leef met je mee, en geef jezelf maar lekker even de ruimte om verdrietig te zijn! Tuurlijk is er volgende maand weer een maand, maar de hoop van deze maand is wel met de bodem ingeslagen. En da's vet balen!!! Kop op is voor morgen, vandaag hoeft dat nog even niet....
syllie

Unregistered

17-02-2008 21:44
Hee
Dank je wel voor jullie lieve woorden! Jullie weten tenmiste wat ik voel!! Mijn hubbie is heel lief.. maar begrijpt er weinig van van (qua gevoel)!! hahaha mannen!! soms..... Hiervan wordt je dan weer zo onzeker he! Maar goed... Hoe verloopt het allemaal bij jullie?? Anna hoe staat het ervoor... Christel.. bijna begintijd meid...(maar ik hoop toch echt dat je niet HOEFT te beginnen.. dat je je pesona te laat gekocht hebt.. ofwel.. dat je al zwanger bent!!) En Oleander.. hoe verloopt het bij jou?? Ben erg benieuwd!!!
Liefs Syllie
Oleander

Unregistered

18-02-2008 16:41
Hai!

Bij mij verloopt het allemaal wel volgens plan geloof ik. Nu 3x getest, gisteren een dikke streep links en nix rechts, vandaag links hetzelfde en rechts al een beetje zichtbaar. En zo hoort het geloof ik wel zo'n beetje te gaan hè? Zit nu op dag 11, hoop dat het zo blijft gaan, want wil zó graag de geruststelling van een ei....
Syllie, ik snap dat je hoopte dat het nu deze keer anders zou zijn. Ik denk dat we dat stiekem allemaal hoopten, want als het bij jou zo voorspoedig zou gaan, voorspelde dat natuurlijk ook vruchtbare dagen voor ons allemaal. Helaas blijkt ook de persona niet zaligmakend....
Maar goed, we weten straks allemaal wel vrij zeker wanneer we vruchtbaar zijn, en dan is de kans op bevruchting 1 op 3, toch? Dus het kan nooit langer dan 3 maanden duren :lol: :lol:
Anna82

Unregistered

18-02-2008 17:08
He Syllie balen zeg! Maar toch ook iets positiefs je hebt in ieder geval een eitje gehad!! En ook dus de kans gehad het op het goede moment te doen, beter kan niet zou je zeggen toch??

Hier in ieder geval nog geen sporen van de rode duiveltjes, moet nog wel tot zondag wachten dus je weet maar nooit, kan nog veel gebeuren in zo'n korte tijd. Ik heb al mn persona testjes opgemaakt en zag dat de laatste drie zogoed als streeploos waren, weet niet of het iets betekend... Heb er niet eentje achtergehouden om te testen, onder het mom van als het deze maand niet lukt wil ik in ieder geval wel goed getest hebben!! Ben eigenlijk al weleen klein beetje zenuwachtig aan het worden, zeker als ik nu hier op dit forum verhalen lees enzo. Overdag als ik aan het werk ben heb ik nergens last van dan ben ik echt gewoon ook maar te druk om uberhaubt naar het toilet te gaan om te checken... Maar morgen als het goed is weer een middagje vrij, hopenlijk geen vergaderingen!!(BLEH)

Succes in voor een ieder die er nu mee start, enne Syllie "de tweede ronde, de tweede ronde" (zoals mevrouw stemband dat zo leuk kon zeggen!)
syllie

Unregistered

19-02-2008 00:25
Hee Oleander,
Nou als die kans een op drie is zou dat mooi zijn toch?? We zien wel.. ben weer even met beide beentjes op de grond gezet.. en das ook niet zo verkeerd, dacht even.. nu MOET het toch lukken.. maar zo gaat het natuurlijk niet. We hebben nu de zekerheid van een ei.. en das al mooi.

Anna.. ik ga voor je duimen!! En leef met je mee.. als we het houden op een kans van 1 op drie... de eerste is weggevallen.. dus het is voor jou een kans van 1 op twee dan toch (mijn wiskunde is geloof ik niet zo goed nu... maar klinkt wel leuk) Dan is het 50/50... en je ei-teken heb je gehad dus pleit ook voor.. (o wat zijn we positief nu.. :lol: ..
Dus ik duim, kruis mijn vingers voor je.. en hoop dat het jou wel gegund is deze maand!! Hou ons op de hoogte he!!

Nou nu is het wel bijna bedtijd!
Liefs Syllie
syllie

Unregistered

19-02-2008 00:29
ehhh o, ja.. oleander.. de persona was wel zaligmakend hoor!!! Want zowel anna als ik zijn wel gerustgesteld dat we een ei-sprong hebben!! En dat ei-teken komt er voor jou vast ook wel!!
Het is denk ik meer dat de kikkervisjes van mijn hubbie de weg kwijt waren..(oh oh mannen en kaartlezen) en dus mijn ei niet konden vinden! Om het maar met fantasie uit te drukken, klinkt wel leuk.
Nou de groeten he!
:lol: syllie
Anna82

Unregistered

19-02-2008 16:23
haha hier nog een die slecht is in kansberekeningen... Tja kan niets anders dan afwachten he? Nog vijf dagen volgens mn banner, nou maar hopen dat er niets verschijnt en dat ik ook echt een NOD heb, ipv een WOD :lol: Ik zit er toch aan te denken om die ultratesten te bestellen. Is dat uiteindelijk nog goed gekomen met die testen van jou Syllie? Had je die via matcare besteld? Ik ga me even orienteren ook op e-condooms matcare ultra of die digitale van clearblue in combinatie met nieuwe persona sticks, voor het geval dat... ik weet niet of ik zuiver positief kan denken, ben al weer zo gestresst door gedoe op mn werk, nog drie dagen en dan een week vakantie!! joepie!!!!!
Oleander

Unregistered

19-02-2008 17:22
Syllie, je hebt helemaal gelijk, als ik een eiteken ga zien dan is de Persona voor mij ook wel degelijk zaligmakend! Hoor ook van meerdere kanten dat hij veel beter en makkelijker in gebruik is dan gewone ovulatietesten. Dus ik ben nog steeds voor!

Anna, ik leef met je mee! Ik hoop voor je eigen gemoedsrust dat de drukte op je werk van andere dingen kan afleiden, en dat je straks in je vakantie van een heel fijn resultaat kunt gaan genieten....

Trouwens nog een kleine persona-update: vanochtend was mijn rechterstreepje weer minder goed zichtbaar dan gisteren. Leek mij geen heel goed teken, hebben jullie dit toevallig ook aan de hand gehad?
christel76

Unregistered

19-02-2008 19:29
hey anna,

nu is het voor jou weer spannend !!! te hopen dat het raak is....
spanningen op je werk kunnen ook tegenwerken, tenminste dat heb ik ervaren bij mijn eerste zwangerschap !!! ik was een echte stress-kip op het moment dat we besloten dat we er voor zouden gaan en een zwangerschap is pas gekomen toen ik na "overspannen" thuis te hebben gezeten weer mijn rust had gevonden.

maar goed ik hoop natuurlijk dat ie deze maand lukt en in ieder geval heb je het vooruitzicht van een heerlijke vacantie... gaan jullie weg?

voor de rest, succes allemaal...

ik start als ik ongesteld word....

groetjes christel
Anna82

Unregistered

19-02-2008 20:34
Oleander: bij mij heeft het streepje ook wat van sterkte gewisseld, minimaal maar toch. Je gebruikt ook het apparaat toch?? Die geeft vanzelf aan hoe en wat als het goed is. Bij mij was mijn ei/LH streep echt duidelijk, volgende dag gaf apparaat mn eisprong aan en was de LH streep al minder heftig van kleur.

Christel: ben idd ook wel eens bang dat ik daardoor nog niet zwanger ben. Werk sinds drie jaar op een school met moeilijke kinderen en ben dit jaar daar al minder gaan werken en bij een hele leuke andere school erbij gaan werken voor de afwisseling. Dat scheelt al heel erg, maar er zijn nog steeds van die dagen... Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik heel negatief over kinderen dacht, maar de kinderen op die school zijn echt geen "standaard kinderen". Ik zit er aan te denken om volgend jaar helemaal daar te stoppen en hoop eigenlijk dat ik iets meer kan werken op mn andere school, ik heb het daar zo naar mn zin!

Verder heb ik nog geen last denk ik, wel beetje gerommel in mijn buik, maar ja wat dat is???
Anna82

Unregistered

19-02-2008 21:00
hihi net toch maar van die ultra testen besteld, kon het niet laten... Nou maar hopen dat de goede testen worden gestuurd en dat de voor mijn NOD/WOD aankomen. waaaaaaaaaaahhhh ik hou het niet meer :roll:
syllie

Unregistered

20-02-2008 17:11
Ja daar is ze weer.. had late diensten...

Hee Anna.. hahaha kon je het niet meer houden meid!! Enn.?? wat zei de test.. ? Ben erg benieuwd en leef met je mee! Ik heb ze een dag later nog netjes ontvangen hoor! Wanneer ga je testen?? Het zou zo mooi voor je zijn als je zwanger je vacantie in gaat dan kun je volgens mij pas echt genieten!!

Had ik ook hoor christel... een dag voor mijn eiteken was hij bij mij ook lichter!! Dus hopelijk heb je vandaag je eiteken gehad..!! En anders komt hij vast nog!
En over die overspannenheid kan ik ook mee praten!! (jeemig wat lijken we weer op elkaar!!) Wij wilden eigenlijk anderhalf jaar geleden al beginnen met zwangerraken.. maar toen kwam ik thuis te zitten met een burn-out.. Ben er nu weer helemaal bovenop (kan dat eindelijk zeggen na anderhalfjaar, dat ik er weer helemaal ben) En gaan er nu weer met frisse moed mee verder. Een half jaar geleden wel besloten om te stoppen met de rubbertjes (kan niet tegen de pil).. maar dus tot nu toe nog niets.. ! Wie weet binnenkort wel nu ik volledig tot rust ben. Heb ook een drukke baan met soms erg veel stress en adrenalinestoten..
ik weet niet wat dat doet met je lijf.. maar vind de adrenaline wel lekker! hahaha
Nou hou me op de hoogte!!!
liefs
Syllie
Oleander

Unregistered

20-02-2008 23:08
Hé Anna

Hou ons op de hoogte van het resultaat van je test, spannend hoor!
Ik gebruik inderdaad ook de monitor van Persona, maar controlfreak als ik ben vind ik het toch ook wel leuk om de streepjes te 'lezen'. Morgen maar weer eens kijken!

Bij mij speelt werkstress niet zo'n grote rol, heb al 6 jaar dezelfde baan waarin ik steeds nieuwe uitdagingen en andere werkzaamheden aangeboden kan krijgen. Maar wat wel een grote rol speelt is de 'kan-ik-wel-zwanger-worden-stress'. Iedereen zegt: zodra je er niet meer mee bezig bent gaat het vanzelf. Ja.....hoe doe je dat, er niet mee bezig zijn? Als ik er niet mee bezig ben, dan ben ik er mee bezig dat ik er niet mee bezig ben! Tips? Anyone?
syllie

Unregistered

21-02-2008 08:39
Nou oleander,
Sorry maar daar heb ik geen tips voor.. Heb het zelf net zo. Mijn menstruatie is al weer over.. Welgeteld drie dagen!! Wordt ik dan toch ook weer onzeker van hoor!! Zou bijna weer een test doen of het toch niet toch een grotere innestelingsbloeding was. Mijn menstruatie heeft nog nooit zo kort geduurd!! Confusedhock:
Begrijp er niets van.
Anna laat wat van je horen meid... mijn vingernagels zijn op ben erg benieuwd!!
Liefs Syllie
christel76

Unregistered

21-02-2008 09:44
hoi allemaal,

syllie, ik ben nog niet begonnen hoor !! je haalt de namen door elkaar... heb ik ook moeite mee, ha ha
waarschijnlijk zondag ongi en dan start ik .

anna, heb je nu al getest????

oleander, jij bent deze maand gestart toch??

groetjes christel
syllie

Unregistered

21-02-2008 09:48
Sorry!!
hahaha waarschijnlijk niet helemaal opgelet!! Ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat uitpakken christel!!
Groetjes Syllie
Oleander

Unregistered

21-02-2008 20:12
Hoi allemaal!

Christel, ik ben inderdaad deze maand begonnen met de persona, zit nu op dag 13 (maar houd het verder niet bij ofzo hoor Sad ) Begin een klein beetje stress te voelen, want het rechterstreepje blijft maar heel vaag zichtbaar, en theoretisch zou ik nu toch zo'n beetje richting ei moeten gaan.

Syllie, ik begrijp je gevoel! Ook mijn menstruatie duurde deze maand maar heel kort, en was ook anders dan anders. Heb bewust niet getest, maar had wel kleine hoop bij personatesten.... die zeiden dat ik het me allemaal weer verbeeld had. Hoop dat dat bij jou niet het geval is/was!

Anna: laat wat van je horen! En volgens mij spreek ik voor ons allemaal als ik zeg: ben zo benieuwd en leef zo met je mee!
syllie

Unregistered

22-02-2008 09:14
Hee hallo
Toch stiekum gister nog maar even een test gedaan..en natuurlijk negatief. Vandaag al weer op dag 6 van de persona dus er mocht weer geplast worden. Oleander.. maak je nog niet druk meid... die van mij kwam ook later dan de statistieken.. op dag 21!! Dus hou de zenuwen nog even in bedwang.. hij komt vast!!
Nog twee dagen voor jou dan christel.. dan mag jij ook op het M knopje drukken..
En aan de kant van anna blijft het nog stil!! Hmm ik hoop dat ze nog niet met ons wil delen in haar geluk! Ik blijf voor haar duimen, hopen, vingerskruisen etc.
Fijne dag allemaal!!!
liefs Syllie
Anna82

Unregistered

22-02-2008 17:28
hihi wat een spanning, heb de testen al sinds gisteren binnen, voor de neus van mijn vriend uitgepakt en uitgelegt dat ik er eerder mee kan testen, antwoord ie doodleuk: kun je niet beter wachten tot op de dag zelf?? WAAAAHHH, ik weet ook wel dat ie gelijk heeft, en ook vooral een teleurstelling wil voorkomen, maar ik zit mezelf nu al zo gek te maken. Nog geen bloed zelfs nog niet een beetje (even afkloppen), heb ik namelijk wel vaak 2 dagen voor mn :evil: :evil: :evil:

Voel me ook wel een beetje raar/anders, steeds warm, raar gevoel in mn buik daaronder, reuk is sterker, zelfs nu ik verkouden ben ruik ik nog steeds veel, soms te veel, maar goed ik kan het me ook gewoon inbeelden van de zenuwen... Misschien is het omdat ik nu vakantie heb, schijnt dat alle docenten dan weer ziek worden, maar dat heb ik gelukkig niet elke vakantie.

Gisteren en eergisteren niets van me laten horen omdat ik gewoon te moe was om mn laptop te pakken, ben na het eten op de bank gaan liggen en in slaap gevallen. En het stomme is dat als ik dan weer naar bed ga dat ik niet kan slapen en dat ik een beetje misselijk ben en mn draai niet kan vinden, vaag he??

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!! Morgen ben ik er weer Big Grin
Oleander

Unregistered

22-02-2008 19:37
Bedankt Syllie, dat had ik echt even nodig! Vanochtend weer geen verbetering in de streepjes, dus haalde me alweer van alles in mijn hoofd! Dus jij had je ei pas op dag 21, en hebt toch een cyclus van ongeveer 30 dagen? Ik dacht dat de menstruatie altijd 14 dagen na de ovulatie kwam, maar dat kan dus ook nog wisselen? Ik voel me alweer wat gerustgesteld!
En balen dat je test toch negatief was. Er zijn weinig dingen zo vreselijk deprimerend als zo'n test met maar één streepje hè? En dan heb ik ook nog eens ergens gehoord dat, als er nog niet zo heel veel hormoon in je lichaam zit, het ook kan dat het streepje pas na uren verschijnt, dus ik heb het ook wel eens gepresteerd om dat ding de hele dag op de wastafel te laten liggen!
Wat vind ik het toch heerlijk om al die neuroses hier met jullie te delen....

Anna, ik bewonder je zelfbeheersing. Dus je bent de hele dag thuis, je lichaam geeft allerlei zwangerschapssignalen en je hebt de testen binnen handbereik EN JE TEST NIET??? Ik zou de discipline niet hebben, alle respect jouw kant op! Geniet van je vakantie!
Anna82

Unregistered

23-02-2008 10:35
pff ja eigenlijk hou ik het niet vol hoor, er zit toch zo'n rot stemmetje in mn achterhoofd dat zeg wacht maar je gaat toch nog ongie worden, terwijl mijn lijf echt hele andere dingen zegt. Mn persona begon drie dagen geleden al te knipperen, maar omdat ik zo lekker onregelmatig ben heb ik maar het gemiddelde van afgelopen maanden genomen (is ook bijna hetzelfde als 14 dagen na mn ei). Zolang er niets rooiigs verschijnt vind ik alles best Big Grin
christel76

Unregistered

23-02-2008 17:12
hoi, hoi

hier ook nog geen spoortje te zien.. en morgen zou het toch zo ver moeten zijn
ben benieuwd...
heb wel hier en daar een puistje in mijn gezicht en dat heb ik dan altijd ... dus ik ga er van uit dat het gewoon komen gaat , maar het is stiekum toch spannend

fijn weekend
christel
Anna82

Unregistered

24-02-2008 14:29
helaas pindakaas, vanochtend een negatieve test en 2 uur later :evil: :evil: :evil: bah!
syllie

Unregistered

24-02-2008 16:25
Gatverdarrie anna das niet leuk!!! Lekker even huilen lucht op hoor heb ik ook gedaan! Balen zeg!! Trek je lekker terug op de bank, chocolade bij de hand en je laten vertroetelen door je hubbie!!!
Liefs Syllie
Hou vol christel!!! en hou ons op de hoogte!!!
christel76

Unregistered

24-02-2008 19:56
ook hier :evil: :evil:
maar dat vermoeden had ik toch wel... nu begin ik met de persona en hoop ik dat
het in ieder geval meer inzicht geeft

groetjes christel
syllie

Unregistered

24-02-2008 19:59
Hee Hallo
He bah.. nu bijna allemaal de eerste ronde al door! Nu wachten op oleander.. en hopen dat die het optimisme hoog kan houden.!! Ik hoop echt voor je dat je cyclus strax een beetje in beeld is christel.. en dat de persona uitkomst voor je biedt hierin! Ook voor jou.. lekkere trek stillen.. voetjes op tafel en je lekker laten troosten door je hubbie!!

Liefs Syllie
Oleander

Unregistered

24-02-2008 21:42
Jeetje Anna, balen! Het leek toch allemaal te wijzen op een èchte NOD. Wat kan ons lichaam ons toch voor de gek houden hè? Ik had het zo voor je gehoopt. Ben inderdaad maar lekker even (of langer) verdrietig! Ik leef met je mee!

En Christel voor jou geldt natuurlijk zo'n beetje hetzelfde, alhoewel jouw hoop misschien iets minder groot was. Alhoewel, nu ik dit typ denk ik: volgens mij hebben we allemaal evenveel hoop aan het einde van een cyclus, we laten het alleen allemaal wat meer of minder toe. Of zit ik er ver naast? Ook met jou baal ik mee, en laten we hopen dat de Persona jou in ieder geval de komende maand ook inzichten gaat brengen waar je wat mee kan!

Optimisme aan deze kant? Nog niet echt, zie nog steeds bar weinig verschil in mijn streepjes iedere dag. En ik zit al op dag 16! Ik heb wel een beetje het idee dat dat het linkerstreepje wat vervaagt, maar dat kan ook heeeeel goed wishfull thinking zijn. Ik snap er echt nix van, als ik geen eisprong blijk te hebben dan is het toch gek dat ik vanaf het moment van stoppen met de pil behoorlijk regelmatig ben geweest? Aan de andere kant: nooit iets gevoeld wat op een eisprong zou kunnen lijken, en ook nooit verandering in het cervixslijm kunnen ontdekken. Als ik deze cyclus zo door blijf sukkelen ga ik naar de huisarts. Denk ik....
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (19): 1 2 3 4 5 ... 19 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave