Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Stoppen met de pil in december

Stoppen met de pil in december
Bettine85

Unregistered

01-12-2009 15:48
Hallo,

Ik ben Bettine 23 jaar en ben sinds zondag gestopt met de pil.. Big Grin
Zijn er meiden die ook net gestopt zijn met de pil of binnenkort gaan stoppen?

Lijkt me leuk om de ervaringen met jullie te delen!

Groetjes Bettine.
2010mijnjaar

Unregistered

02-12-2009 14:48
Hoi Bettine,
Ik ben 21 jaar en ga 20 december de laatste pil slikken. Dus ik moet nog even geduld hebben. Maar leef al een half jaar naar deze datum toe, dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.
Spannend dat je al gestopt bent met de pil! Hopelijk lukt het allemaal snel!
Groetjes 2010mijnjaar
lotje76

Posting Freak

Topics: 9
02-12-2009 15:36
Hoi hoi, spannend voor jullie!!
Ik ben in september gestopt met de pil. Zit inmiddels in ronde 3.
Ik ben benieuwd naar jullie "ontpil" ervaring Wink
Groetjes
Bettine85

Unregistered

02-12-2009 15:55
@2010ismijnjaar.. Spannend, zeker als je er al een half jaar naar toe hebt geleefd! Big Grin Ik ben benieuwd!

@Lotje76.. Leuk dat je ook een kijkje komt nemen! Hoe is het "ontpillen" bij jou gegaan? Heb je er veel last van gehad of viel / valt het mee?
Rupsje

Unregistered

02-12-2009 19:42
hallo allemaal,

Jeetje wat ben ik al even opzoek geweest naar een topic waar ik het meest bij paste... deze dus! haha
Ik ben ook net gestopt. Vrijdag heb ik mijn laatste pil gehad van de laatste strip... Toen ik m innam wist ik nog niet zeker of het echt de allerlaatste zou zijn. Mijn man en ik hebben dit maandag pas definitief besloten.

Ik heb al wat verhalen gelezen van anderen, dus ben ook reuze benieuwd hoe het ontpillen gaat verlopen!

Groetjes!
Bettine85

Unregistered

03-12-2009 09:56
Hoi Rupsje, welkom! Big Grin

Wij hebben ook pas sinds kort besloten om te stoppen, we hadden het er natuurlijk al wel wat vaker over gehad.
Heb er eerlijk gezegd wel even over getwijfeld omdat wij ook volgend jaar mei gaan trouwen.. Maar toch maar besloten om ervoor te gaan, zeker omdat het nog wel eens even kan duren voordat het dan toch echt zover is!
Je hoort idd zoveel verschillende verhalen over het "ontpillen", ben echt benieuwd hoe het allemaal zal gaan!

Groetjes!
Vio-Eef

Posting Freak

Topics: 3
03-12-2009 10:26
Wij beginnen 26 dec. met het ont(prik)pillen! Ben benieuwd!
Rupsje

Unregistered

03-12-2009 10:47
@ Bettine85; Dank je Big Grin. spannend! misschien ben je wel zwanger als je gaat trouwen! Dat is wel heel bijzonder! Wij zijn afgelopen september getrouwd. Het hoeft trouwens niet lang te duren hoor, tot je zwanger wordt. Het kan zo gepiept zijn, maar het kan ook langer duren. Let´s hope for the best Wink

@ Vio Eef, dat je zo lang nog kunt wachten! of is het een speciale datum?
Vio-Eef

Posting Freak

03-12-2009 10:50
Nou nee hoor ik kan niet meer wachten. Maar helaas ik heb de prikpil gehad en zou pas de 26ste een nieuwe moeten halen dus nemen we de 26ste maar als ontpil start datum!
Rupsje

Unregistered

03-12-2009 11:14
Vio-Eef schreef:Nou nee hoor ik kan niet meer wachten. Maar helaas ik heb de prikpil gehad en zou pas de 26ste een nieuwe moeten halen dus nemen we de 26ste maar als ontpil start datum!

Oh! ok, op die fiets! haha. Er zijn ook zoveel verschillende anticonceptie middelen!
Nou, echt aftellen dus maar!
Bettine85

Unregistered

03-12-2009 11:23
@ Rupsje.. Ja dat zou idd wel heel bijzonder zijn! Big Grin Ik ben ook zoo benieuwd hoe alles gaat verlopen.

@ Vio-Eef.. Spannend! Big Grin

Gaan jullie ook foliumzuur tabletten nemen???
lotje76

Posting Freak

03-12-2009 12:09
Bettine85 schreef:@2010ismijnjaar.. Spannend, zeker als je er al een half jaar naar toe hebt geleefd! Big Grin Ik ben benieuwd!

@Lotje76.. Leuk dat je ook een kijkje komt nemen! Hoe is het "ontpillen" bij jou gegaan? Heb je er veel last van gehad of viel / valt het mee?

Hoi Hoi,
Ik heb de eerste maand echt wel last gehad van ontpillen...ik dacht echt dat het de eerste keer al raak was. Zere buik, eetbuien, dan weer geen zin in eten, zere tepels, vetter haar, meer puistjes....gelukkig heb ik dat nu niet meer. Ik denk wel dat ik mijn eisprong voel omdat ik dan steken heb in mijn buik. Helaas zijn de meer puistjes gebleven Sad
Succes allemaal!!!
lotje76

Posting Freak

03-12-2009 12:10
Op het moment dat je met de pil stopt...is het zeer verstandig om ook meteen beginnen met foliumzuur!
Rupsje

Unregistered

03-12-2009 12:11
@Bettine85; Jah, ik ben gisteren begonnen met het innemen van foliumzuur. Schijnt toch erg belangrijk te zijn, t stond ook altijd op het doosje van de pil enzo. Er is ook een website over; http://www.slikeerstfoliumzuur.nl
Bettine85

Unregistered

03-12-2009 14:07
Ik had al van alles gelezen op internet, dat het wel belangrijk was om foliumzuur te gaan slikken. Was er nog niet mee begonnen, maar net naar de drogist geweest om het te halen!

@lotje76.. Vervelend zeg dat je er zoveel last van hebt gehad! Maarja gelukkig is het allemaal voor een goed doel! Big Grin
2010mijnjaar

Unregistered

03-12-2009 16:59
Bettine85 wat leuk dat je in mei gaat trouwen! Dat staat bij ook te gebeuren in febr. volgend jaar. Lijkt me heel erg leuk als het dan al gelukt is,.. Maar ga er niet vanuit hoor.

Foliumzuur dat slik al een paar weken. heb ook gehoord dat het na 3 maanden pas totaal is opgenomen. En dat je dan een goede vit d hebt opgebouwd. Ik wist het niet zeker wat nou goed was, maar die pillen kunnen geen kwaad vandaar dat ik ze dus al een paar weken neem.
Vio-Eef

Posting Freak

03-12-2009 22:14
@ Bettine85: Ik slik vitaal zwanger van de kruitvat daar zit ook gewoon 400mg foliumzuur in (net als in gewonen losse pilletjes foliumzuur) maar daar naast zitten er ook nog veel meer vitaminen in en weet ik het wat allemaal!
Vio-Eef

Posting Freak

03-12-2009 22:17
Hier een lijstje wat allemaal niet mag dan is dat ook duidelijk!

Eet alleen vlees, kip als het helemaal goed gaar is. Eet ook geen rosbief, filet Americain, tartaar of carpaccio. Dit zijn rauwe vleeswaren. Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten zijn bewerkt en kunnen daarom wel veilig gegeten worden. Het eten van rauw vlees kan eitjes achter laten, door deze eitjes kan er een infectie ontstaan die schade kan veroorzaken aan de foetus (met name aan de organen en de ogen).
Alle groenten goed wassen.
Oppassen met rauwe voorpakte verse groenten.
Voorkom dat rauwe gerechten in contact komen met bereide gerechten.
Geen rauwmelkse zachte kaas eten: besmetting met listeriose kan een miskraam veroorzaken. Denk aan produkten als camembert, brie, of mozarella.
Geen voorverpakte gerookte vis eten.
Weinig leverproducten eten, teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kindje. Eén boterham belegd met 15-20 gram van een product dat lever bevat, zoals paté, leverworst of Hausmacher, kan geen kwaad.
Geen alcohol! Dit kan erg nadelige gevolgen hebben voor je baby. Lees meer op do's en dont's op deze site.
Het eten van maximaal 2 porties per week van roofvissen zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn levert geen gevaar op, meer kun je beter niet doen. Deze vissen bevat relatief veel kwik. Tonijn uit blik bevat veel minder kwik dan verse tonijn. Je baby is extra gevoelig voor kwik
Wees matig met drop. Drop verhoogt de bloeddruk.
Wees matig met cafeïne. Meer dan vier kopjes koffie per dag is niet aan te raden.
Rupsje

Unregistered

04-12-2009 11:41
Ik ga een hele zware tijd tegemoed; laat ik nou ontzettend veel houden van rauwmelkse zachte kazen, leverproducten, gerookte vis, etc. Daarnaast is een wijntje op zijn tijd ook ontzettend lekker, vooral in combi met brie of camembert! Zucht....
Je moet er wat voor over hebben om zwanger te willen worden!!
Bettine85

Unregistered

04-12-2009 14:03
@ Vio-Eef; Bedankt voor de tips! Big Grin
@ Rupsje; Ik snap helemaal wat je bedoelt! Al die lekkere dingen die je moet laten staan, maar ik heb het er zeker voor over! Zijn nog genoeg andere lekkere dingen die je wel mag Big Grin!
lotje76

Posting Freak

04-12-2009 14:43
Even negen maanden niet en dan kan je er weer extra van genieten. Maar ik zou zeggen voordat je zwanger bent....geniet er nog even van Wink
Tenminste ik zou zelf pas met die dingen stoppen als ik weet dat ik zwanger ben. Dus niet bij het zwanger worden. Voor hetzelfde geld duurt het een jaar....wordt er dan niet leuker op. Nou eet ik niet veel van die producten en drink ik eigenlijk nooit alcohol...
Alcohol zou ik wel matigen...Is beter voor je vruchtbaarheid geloof ik.
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
04-12-2009 21:46
Hallo "stoppers",

Misschien een hele domme vraag hoor, maar waarom hebben we twee december 2009 topics?
Eéntje "December 2009 starters" en deze "Stoppen met de pil in december".

En volgens mij kunnen we die twee groepen best samenvoegen.
Zelf heb ik nog niet in dit topic geschreven maar steeds in het andere om de eenvoudige reden, dat ik als anticonceptie gebruik maakte van een Mirena-spiraaltje.

Wat vinden jullie? Zullen we met z'n allen verder kletsen in het topic "December 2009 starters"? Of stel ik nu iets heel doms voor?

Groetjes,
Kruimel
Vio-Eef

Posting Freak

04-12-2009 22:04
@ kruimeltje: Nee je stelt niet iets heel doms voor maar het is ook wel lekker als je een niet té groot clubje hebt! Ik weet niet wat de rest vind, maar ik vind het prima zo Smile
Rupsje

Unregistered

06-12-2009 16:04
kruimeltje schreef:Hallo "stoppers",

Misschien een hele domme vraag hoor, maar waarom hebben we twee december 2009 topics?
Eéntje "December 2009 starters" en deze "Stoppen met de pil in december".

En volgens mij kunnen we die twee groepen best samenvoegen.
Zelf heb ik nog niet in dit topic geschreven maar steeds in het andere om de eenvoudige reden, dat ik als anticonceptie gebruik maakte van een Mirena-spiraaltje.

Wat vinden jullie? Zullen we met z'n allen verder kletsen in het topic "December 2009 starters"? Of stel ik nu iets heel doms voor?

Groetjes,
Kruimel

Je heb helemaal gelijk Kruimel, al schrijf ik mee in beide topics! Mij maakt het niet uit, maar Vio-Eef heeft ook wel weer een goed punt..........
kruimeltje

Posting Freak

06-12-2009 16:08
Rupsje schreef:Je heb helemaal gelijk Kruimel, al schrijf ik mee in beide topics! Mij maakt het niet uit, maar Vio-Eef heeft ook wel weer een goed punt..........

Ik denk dat ik in het andere topic blijf schrijven en hier gewoon meelees en misschien ook af en toe ook eens wat post. Ik was niet aan de pil maar aan de spiraal, maar wel gestopt in december. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe mijn cyclus is, want voor mijn spiraaltje heb ik 18 jaar de pil geslikt en tijdens mijn spiraaltje had ik geen menstruatie. En op de symptomen van de eisprong heb ik nooit zo gelet. Ik weet wel dat ik ze gehad heb ... maar wanneer??? Geen idee.
Bettine85

Unregistered

06-12-2009 19:28
Ik sluit me aan bij Vio-Eef, vind het wel goed zo Big Grin Idd fijner als het 'clubje' niet al te groot wordt!
Allemaal een lekker weekend gehad??
Rupsje

Unregistered

06-12-2009 20:51
Heerlijk weekend gehad, niet te druk en ook niet te saai Big Grin
Moest alleen wel ontzettend mijn best doen om niets bij mijn familie los te laten over het feit dat we gestopt zijn met de pil. Dit weekend op visite geweest bij mijn grootvader. hij was jarig en daar waren veel familieleden die we al een hele tijd niet meer hadden gezien. Mijn moeder was ook nog eens te logeren. Maar ik heb het doorstaan! Niets verteld Big Grin
Vio-Eef

Posting Freak

06-12-2009 23:06
Wij hebben ook een lekker weekendje gehad! Giater naar de bios geweest en vandaag lekker niets gedaan!
mammiekim

Unregistered

07-12-2009 01:33
Ik ben 1 december gestopt met de prilpil na een jaar.
Vandaag al weer ongesteld geworden heel snel dus Confusedhock:
had het nog even niet aan zien komen de verhalen gingen
rond dat het best lang kon duren.
Affin ik ben dus gestopt en hoop dat het snel raak mag zijn

liefs kim
Vio-Eef

Posting Freak

07-12-2009 01:40
@ mammiekim: Wow dat is echt snel! Ik stop 26 dec! Hoop dat het bij mij ook zo snel gaat!
Bettine85

Unregistered

07-12-2009 10:17
@Rupsje; Ik snap helemaal wat je bedoelt! Heb het wel verteld tegen mijn zusje en beste vriendin! Maar nu ga ik vanavond met mijn moeder naar de bioscoop, dus denk dat het heel moeilijk gaat worden om mijn mond dicht te houden! Big Grin

@mammiekim; Dat is snel zeg! Nu maar hopen dat het ook snel raak zal zijn! Big Grin
suus1

Posting Freak

Topics: 16
07-12-2009 10:31
Hallo,
Ik schrijf normaal gesproken in het andere topic (dec 2009 stoppers) maar zie dat het hier wat drukker is dus lijkt het mij leuk hier ook mee te kletsen.

Ik ben 24 jaar en ben 10 november gestopt met de pil (wel niet in december maar mijn eerste NOD valt wel binnen december).
Heb net een tijdje last gehad van vage pijn in mijn onderbuik, en moeilijk naar de wc kunnen gaan.
Gelukkig is dat nu over, dus het zal wel van het ontpillen komen.
Ook (en dat voel ik nog steeds) heb ik erg gevoelige tepels (wat ik met de pil nooit had).

Zo nu weten jullie mijn ervaringen rondom het stoppen met de pil, hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Ik ben benieuwd wanneer ik weer ongi wordt en hoelang mijn cyclus nu dus is.
Mijn vriend en ik hebben al wel vanaf dat mijn vorige bloeding stopte veel geklust (om de dag) dus vind het wel spannend!
Als ik uitga van mijn cyclus met de pil (wat natuurlijk niet te vergelijken is, maar je moet wat) heb ik rond 9 dec mijn NOD.
Dus tegen die tijd ben ik van plan een test te doen.

en wie van jullie is ook al gestopt met de pil? wat voelen jullie?
suus1

Posting Freak

07-12-2009 10:34
@ rupsje: moeilijk is dat he, je mond houden over hetgeen je nu zooo bezig houd!
Ik heb er ook de grootste moeite mee het niet tegen mijn ouders te vertellen.
Ik wil zoooo graag dat het een verrassing voor ze is als ik zwanger ben, maar wil het ook zooo graag vertellen omdat ik weet dat mijn moeder echt uitkijkt naar een kleinkind.

Moeilijk he!?
Bettine85

Unregistered

07-12-2009 10:39
@Suus1; leuk dat je hier mee komt kletsen! Big Grin

Ik ben vorige week zondag pas gestopt met de pil, dus heb mijn ongi er pas bijna op zitten! Nog nergens last van dus, maar dat zal nog welkomen denk ik zo.. Heb bijna 9 jaar de pil geslikt, dus het zal allemaal wel wennen zijn voor mijn lichaam!
suus1

Posting Freak

07-12-2009 12:47
@ Bettine: ik heb 8jaar aan de pil gezeten, dus het is voor ons ongeveer hetzelfde!
Ben benieuwd wat jij gaat voelen, en hoe snel het bij ons raak zal zijn.
Ikke1980

Posting Freak

Topics: 6
07-12-2009 12:53
Hallo dames,

Ik schrijf ook op een ander forum, maar zou me hier ook graag aansluiten! Ik neem morgen mijn laatste pil!
Vind het erg spannend en ben erg benieuwd hoe ik me ga voelen zonder die pil, heb m zo'n 14 jaar geslikt en altijd het idee gehad dat ik me zonder beter voelde.

Groetjes Ikke!
suus1

Posting Freak

07-12-2009 12:59
Hallo ikke,

Ik voel mij inderdaad beter sinds ik gestopt ben met de pil.
heb minder hoofdpijn, en heb veel meer zin in sex bijvoorbeeld.

Hopelijk voel jij je ook beter straks!
Ik heb wel last gehad van ontpil verschijnselen, maar dat is al bijna voorbij en voel me nu veel beter in me vel.

x
Bettine85

Unregistered

07-12-2009 13:15
@Ikke; Spannend! Smile

@Suus; Dan weet ik wat me ongeveer te wachten staat Wink Ben ook erg benieuwd hoe lang het gaat duren.. Op zich zou ik het niet heel erg vinden als het ongeveer 2 maanden gaat duren voor het raak is. Wij gaan namelijk eind mei trouwen.. Maar met een dikke buik trouwen, zou ook wel weer speciaal zijn. We wachten maar af! Big Grin
Ikke1980

Posting Freak

07-12-2009 17:54
@Suus: tsja, dat meer zin in sex komt dan iig wel goed uit nu :lol: , maar even zonder grappen, ben erg benieuwd of ik ook wat minder snel moe ben en idd de hoofdpijn wat minder wordt!

@Bettine, jeetje, je gaat wel een spannende tijd tegemoed zeg. En proberen zwanger te worden en trouwen, wat leuk zeg!!
Rupsje

Unregistered

07-12-2009 20:21
Hoi allemaal,

Jeetje wat een berichten inenen! 24 uur niet online en er zijn weer allemaal nieuwe bij Wink Welkom allemaal!

Ja mensen, het is wat je mond houden tegenover anderen. Maar goed, we slaan ons er wel doorheen. Ik heb wat dat betreft nieuwe afleiding; Vandaag te horen gekregen dat ik nog voor de kerst een MRI scan moet doen en waarschijnlijk dit jaar nog geopereerd ga worden... Heb ik weer.
Ik loop al een tijd rond met galstenen. De artsen dachten dat het misschien ook wel de maag kon zijn of een scheur in het middenrif, maar dat is niet het geval. Omdat ik continue pijn heb, gaan ze een MRI maken om te kijken of er een steentje in de weg zit. Zo ja, dan moet die verwijderd worden en daarna de galblaas. In het gunstigste geval wordt ik dit jaar of begin aankomend jaar geopereerd en ben ik binnen enkele dagen op de been. (kan ik ook nog mee op skivakantie!) In het ongelukkigste geval... naja.. laat ik daar maar even niet aan denken.
Mooi balen.

Gisteren geklust, maar dat deed mij erg pijn. Ik kan al minimaal 5 weken alleen nog maar op mijn rug slapen, iets om hoog met twee kussens. Klussen is dus echt een behoorlijke klus!
Had verwacht dat ik vandaag bericht zou krijgen dat ik direct geopereerd zou worden, maar dat is dus helaas niet het geval.

Wat betreft het ontpillen merk ik nu ook dat ik wat gevoeligere tepels heb. Mijn stoelgang was al niet goed door de galstenen dus daar merk ik verder niets van.

Nou we wachten het verder allemaal maar even af. heb en beetje de smoor in, sorry!
lotje76

Posting Freak

07-12-2009 20:37
Vervelend allemaal zeg!!!! Maar hopelijk kan het snel, ben je van de pijn af en kan je pijnloos aan de klus Wink
Ik heb afgelopen jaar twee kijkoperaties in mijn buik gehad. De eerste was om vast te stellen of ik endometriose had, omdat ik ontzettende pijn had tijdens mijn menstrutie. Ze hadden een paar plekjes gevonden tijdens die 1e operatie vonden ze een tumor op mijn linker eierstok. Deze is bij de tweede kijkoperatie eruit gehaald, was goedaardig gelukkig, maar je maakt je toch even zorgen.
Sinds het stoppen met de pil heb ik nog wel menstruatiepijn maar wel iets minder. Dus hopen dat het snel raak is....

Zal bij jou ook wel met een kijkoperatie gaan toch?

Ik denk dat ik dit weekend mijn eisprong heb gehad, kon niet slapen van zeurderige pijn in mijn rug en buik. Daarna wat steekjes links en vandaag pijn bij mijn stuitje....
We zijn lekker een weekje vrij samen, dus ontspannen en klussen, zowel samen als aan het huis Wink
Rupsje

Unregistered

07-12-2009 20:50
hey,
Ja als alles ok is wordt het gewoon een kijk operatie. Appeltje eitje. De pest is alleen dat ik er al erg lang mee rond loop en het nu echt helemaal zat ben. Het is gelukkig ook niets ernstigs, maar wil er zo graag vanaf. We willen zo graag zwanger worden en dan komt dit het nu even helemaal verpesten. Ik het gewoon het geduld niet ben ik bang.............

Succes Lotje76!
kruimeltje

Posting Freak

07-12-2009 20:58
@ Rupsje
Vervelend hoor, vooral de pijn die je ervan hebt. Ik hoop voor je dat ze inderdaad iets vinden dat ze snel kunnen oplossen. Maar als je door de MRI moet en misschien een kijkoperatie, dan zou ik nu even stoppen met klussen of "klussen met een muts op" want zwangerschap en MRI en/of operatie is volgens mij niet zo'n goeie combinatie.
suus1

Posting Freak

07-12-2009 21:08
@ lotje: veel suc6 en plezier met klussen! (beide soorten klussen)

@ rupsje: jeetje wat een pech dat je nu eerst geopereerd moet worden en dat dat weer vertraging geeft bij het zwanger worden. maar aan de andere kant ben je dan wel van je pijn af, en beter nu dan dat je straks zwanger bent en het niet meer uithoud van de pijn (want volgens mij gaan operatie en zwanger zijn ook niet echt goed samen).
Hopelijk kan je snel terecht voor de operatie en ben je ook snel weer op de been.
Rupsje

Unregistered

07-12-2009 21:11
De laatste tijd ging het weer wat beter maar sinds dit weekend gaat het niet meer zo goed. Het klussen is wat pijnlijk geworden. Kan slecht druk verdragen aan mijn rechterzijde onder de oksel.
Toch schijnt een narcose en zwangerschap wel te kunnen, maar als het niet hoeft, wordt het ook liever niet gedaan. Men wil het van te voren wel weten of je zwanger bent, zodat ze er rekening mee kunnen houden wanneer nodig.
Het is natuurlijk wel een onnodig risico wat je neemt.
Gezien onze klusfrequentie verwacht ik geen problemen.

Ik hoop alleen dat ze me snel helpen, dan kunnen wij ook weer verder! Ben zo ongeduldig!!
kruimeltje

Posting Freak

07-12-2009 21:20
Rupsje schreef:Ik hoop alleen dat ze me snel helpen, dan kunnen wij ook weer verder! Ben zo ongeduldig!!

Ik hoop ook dat ze je snel helpen en dat je daarna snel weer verder kunt klussen. Ik snap je ongeduld helemaal, heb er hier ook al last van.
Vio-Eef

Posting Freak

07-12-2009 22:10
@ Rupsje: Hé wat vervelend nou blee... Hoop dat het snel allemaal goed komt!
Bettine85

Unregistered

08-12-2009 12:09
Jeetje, Rupsje ik snap dat je er de balen van hebt! Hopelijk helpen ze je snel en kun je snel weer pijnloos klussen!

@Lotje, Succes met klussen! Big Grin

Hier nog steeds niet van de :evil: :evil: af! Sad Hopelijk snel zodat ook wij aant klussen kunnen! Big Grin
Rupsje

Unregistered

08-12-2009 15:52
hey dames.
Vandaag werd ik gebeld door het ziekenhuis, mag zaterdag al voor mri! Als het mee zit wordt ik nog voor de kerst geopereerd! Ben zo blij!

@Bettine85; het lijkt wel of :evil: langer duurt dan anders, ookal is het niet zo, of niet? Bij mij wel anders. hihi. 't is dat er op het moment niet zo geklust wordt, maar anders!

@Kruimeltje en Vio-eef; Thnx.
Bettine85

Unregistered

08-12-2009 16:48
Goed nieuws Rupsje! Big Grin Snap dat je blij bent!
Nou die :evil: lijkt echt langer te duren dan normaal, haha! We hebben geduld! :geek:
kruimeltje

Posting Freak

08-12-2009 17:48
@ Rupsje: wat fijn dat je zo snel al terecht kunt voor de MRI en daarna als het nodig is ook snel geopereerd kunt worden.
Dan kun je er na een kort herstel in januari weer helemaal tegenaan om zwanger te worden!
suus1

Posting Freak

08-12-2009 19:33
Goed nieuws rupsje!!
Hopelijk gaat het allemaal zoals gepland, en dan kan je er in januari weer tegen aan!
Ikke1980

Posting Freak

08-12-2009 21:32
@rupsje, fijn dat je snel terecht kunt...Kun je maar beter zo snel mogelijk weer achter de rug hebben toch?

Hier zojuist de laatste pil weggewerkt :lol: Gisteren veel te overenthousiast al vast wat testjes gekocht via Internet Big Grin . Kom ik iig geen bekenden tegen bij de drogist :o en kan ik testen wanneer het me uitkomt.

En nu maar uit zien te vinden wanneer mijn eisprong plaats vindt....We hebben besloten de komende tijd gewoon maar te klussen wanneer het zo uitkomt, kortom gewoon wanneer we zin hebben. Op de klok kan altijd nog :lol:

Groetjes ikke
Vio-Eef

Posting Freak

08-12-2009 21:41
Hmm... over testen gesproken ik heb een site gevonden die van die dipsticks verkoopt als ovu testen en zwangerschaps testen en die zijn ook niet zo duur. (ik ken mezelf ik weer nu al dat ik practisch elkedag een ovu test wil doen en het liefst nog elke maand een aantal zwangerschaps testen). alleen heeft iemand hier ervaring mee werken die ook echt?
kruimeltje

Posting Freak

08-12-2009 22:11
Vio-Eef schreef:Hmm... over testen gesproken ik heb een site gevonden die van die dipsticks verkoopt als ovu testen en zwangerschaps testen en die zijn ook niet zo duur. (ik ken mezelf ik weer nu al dat ik practisch elkedag een ovu test wil doen en het liefst nog elke maand een aantal zwangerschaps testen). alleen heeft iemand hier ervaring mee werken die ook echt?

Ik heb geen ervaring met de dipsticks, ik heb wel gelezen dat ze niet zo heel erg nauwkeurig zijn en daarom minder betrouwbaar.
Zelf gebruik ik de testen van testjezelf.nl 28 ovutesten voor € 35,49. En als je slim bent besteld je die twee gratis ovutesten en de 2 gratis zwangerschapstesten er ook meteen bij. Normaal moet je daar verzendkosten voor betalen, maar als je ze met een andere bestelling mee besteld is de verzending gratis.

Ze zijn makkelijk in het gebruik (vind ik tenminste) alleen heb ik tot nu toe nog niet positief getest.
Mijn zusje heeft ze ook gebruikt en die was er erg tevreden over.
suus1

Posting Freak

08-12-2009 22:27
Ik heb (nog) geen ervaring met die dipsticks.
maar heb ze wel besteld en ben van plan zo de volgende ronde te gaan gebruiken (als er een volgende komt).
Het lijkt mij gewoon betrouwbare testen, aangezien ze op precies dezelfde wijze testen als een gewone ovu of zwangerschapstest, alleen zit hier geen mooi plastic hoesje omheen.
Maar ze meten volgens mij precies op dezelfde manier.

Ik heb ze besteld van sensitest, en heb gelijk extra vroege zwangerschapstesten besteld (geen dipsticks).
Over een tijdje zal ik schrijven wat mijn bevindingen zijn met de ovu dipsticks.
Vio-Eef

Posting Freak

08-12-2009 22:38
@ suus1: ja dat dacht ik dus ook! heb je die van sensitest besteld?
suus1

Posting Freak

08-12-2009 22:42
ja inderdaad daar heb ik ze besteld, maar begin er pas volgende ronde mee.
Ben benieuwd!
Bettine85

Unregistered

09-12-2009 10:06
suus1 schreef:We hebben besloten de komende tijd gewoon maar te klussen wanneer het zo uitkomt, kortom gewoon wanneer we zin hebben. Op de klok kan altijd nog

Zo denk ik er ook over! Heb wel al wat testjes besteld via internet, maar we gaan er nu nog niet mee beginnen..
Neetje23

Posting Freak

Topics: 0
09-12-2009 15:46
heey meiden,

Ik lees even met jullie mee als jullie het niet erg vinden.. ik ben 3 dec gestopt met de pil. dus zal mij benieuwen de eerste maand hoe het bevalt.. Ik kan het er met niemand over hebben in mijn omgeving omdat ik het graag geheim wil houden totdat ik echt zwanger ben.. Vind het daarom leuk en gezellig om met jullie mee te kletsen.
Vio-Eef

Posting Freak

09-12-2009 16:02
Welkom Neetje23! Wij(vriendlief en ik) hebben zelf ook besloten er niet over te praten en dat is voor mij een behoorlijk moeilijke opgaven Tongue (ik betrap mezelf steets vaker op steekjes die ik perongeluk laat vallen Tongue) Dus kan hier lekker mn ei kwijt!
Ikke1980

Posting Freak

09-12-2009 19:14
Hoi Neetje! Ook welkom hier!

Ja, moeilijk he, om het er niet over te hebben? Vind ik ook, daar lees en schrijf ik hier ook mee.

Bovendien zijn er een aantal zwangeren op mijn werk, maakt het nog lastiger om je mond te houden
Vio-Eef

Posting Freak

10-12-2009 22:00
Wat een stilte bij de december stoppers Tongue
Bettine85

Unregistered

11-12-2009 14:30
Idd wat een stilte hier!

Neetje welkom!

Nou hier eindelijk die :evil: over, word ik ziek! Sad
kruimeltje

Posting Freak

11-12-2009 14:37
Bettine85 schreef:Idd wat een stilte hier!

Ja dat vind ik ook.

Wat vervelend dat je ziek bent.

Ik verveel me een beetje .. net het hele huis schoongemaakt en het huis een beetje in kerstsfeer gebracht.
Eigenlijk zou ik nog wat thuis werken vandaag, maar ik heb er echt geen zin in, misschien morgen of zondag meer zin.

Ik heb de hele week al met een vaag gevoel in mijn onderbuik, misschien de naweeën van het verwijderen van het spiraaltje?
Volgens de ovulatietesten is er geen ei gesprongen dus kan ik niet zwanger zijn. Vervelend hoor dat wachten op mijn eerste menstruatie of eisprong.
Bettine85

Unregistered

11-12-2009 16:13
Vervelend dat je je verveelt!!

Wij zijn gister ook wat nieuwe spullen voor de kerst wezen kopen, vind het altijd zo gezellig! Big Grin Dus morgen ons huisje ook maar eens helemaal in de kerst sfeer gaan brengen! Big Grin

Ik heb geen ervaringen met het verwijderen van een spiraaltje, maar wel vervelend dat je de hele week al met een vaag gevoel rond loopt! Snap dat het vervelend is om te wachten! Maar ja, geduld wordt beloond!

Ik begin ook te twijfelen of 'het ziek' zijn komt door het stoppen met de pil.. Vind het wel toevallig allemaal..

Groetjes!
Eekhoorntje

Posting Freak

Topics: 2
11-12-2009 16:27
Hi,

Ik ben 27 november gestopt met de pil.
Erg spannend allemaal Smile Hoop dat het snel gaat lukken maar vind het ook wel een beetje eng!
2010mijnjaar

Unregistered

11-12-2009 16:47
Hoi Eekhoorntje,
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik leef dus al lang naar de datum toe dat ik ga stoppen met de pil. Maar nu het dicht bij komt word het wel erg spannend!! Ik denk er vaak aan , wanneer zou het dan raak zijn?, hoe zal ik als mamma zijn? En mijn vriend als vader, ect ect,.. Wel erg leuk om aan te denken hoor! Je leven word wel totaal anders, als het allemaal mag lukken,..
Vio-Eef

Posting Freak

11-12-2009 17:05
BRR wat is het koud vandaag... Maar wow ik ben ook enorm zenuwachtig van hoelange het allemaal gaat duren enzo en indd ook hoe zal ik als mama zijn en hoe mijn vriend als papa...
kruimeltje

Posting Freak

11-12-2009 17:30
Welkom Eekhoorntje en 2010mijnjaar.

Inderdaad spannend hoor. Er spelen allerlei vragen door mijn hoofd.
Hoe lang gaat het duren voordat ik zwanger word?
Hoe is het om zwanger te zijn?
Hoe ben ik als mama en mijn man als papa?
Hoe ga ik het combineren met mijn werk?
Heb ik straks nog tijd voor mijn hobbies?
Wat zal mijn omgeving zeggen als ik straks zwanger ben?
Hoe is het om voor het eerst sinds ruim 20 jaar weer zonder anticonceptiehormonen te leven?
Zijn we niet te laat begonnen met zwanger worden? (ik ben 36 en mijn man is 38)

Nou ja, we weten het toch niet ... het wordt afwachten.
suus1

Posting Freak

11-12-2009 21:08
Welkom eekhoorntje en 2010mijnjaar!
Ik ben 12 nov gestopt met de pil en het is inderdaad erg spannend allemaal!
De grootste twee vragen waar ik mee zit nu zijn: hoe lang duurt mijn cyclus nu ik gestopt ben met de pil? en zou ik misschien al zwanger kunnen zijn deze maand?

Haha erg lastig als je zo ongeduldig bent als ik.

Maargoed als ik uitging van een cyclus van 28 dagen had ik gisteren al ongi moeten zijn, maar nog helemaal niks.
Heb al wel een test gedaan, maar die was negatief.
Nu is het dus afwachten op een positieve test of ongi worden. Allemaal zoooooo spannend!!

Mag ik aan jullie vragen hoe oud (jong) jullie zijn?
Ik ben zelf 24.
Ikke1980

Posting Freak

11-12-2009 22:32
Ha meiden!

@Bettine, hoe voel je je nu, al een beetje beter?

@Suus, ik ben 29 jaar

@iedereen: Pff spanning neemt hier ook wel toe. As zondag ongi worden.Kan nu nog niets merken van ontpillen, ook logisch zit nu feitelijk in mijn normale "stopweek" en zal dus de komende weken pas wat gaan merken denk ik. Ik slaap erg slecht op het moment, denk toch doordat ik er in mijn hoofd zo mee bezig ben.
2010mijnjaar

Unregistered

12-12-2009 08:56
Hoi suus1
Zo dat is wel spannend!!
Ik ben 21 jaar en mijn vriend (toekomstige man Wink is 26)
Heb altijd al jong moeder willen worden,
dus in mijn omgeving zien ze het denk ik wel een beetje aankomen.
Nog 8 dagen dan neem ik de laatste pil haha ben acht aan het aftellen Big Grin
Fijn weekend allemaal
Eekhoorntje

Posting Freak

Topics: 2
12-12-2009 11:58
Hi meiden,

Ik ben 31 jaar en mijn vriend is 35. Hij heeft al 2 kids met zijn ex en ik ben dus al parttime mama. Maar is toch anders dan een kindje van jezelf. Vind het allemaal erg spannend. En maak me ook wel druk over zaken als mijn werk etc. We hebben ook een nieuw huis gekocht en dat wordt in mei opgeleverd, dus klussen enzo. Eigenlijk wilden we eerst in het nieuwe huis zitten alvorens te stoppen maar er komt altijd wel iets op je pad waardoor je kan denken "nu nog even niet'. En soms moet je maar gewoon de stoute schoenen aantrekken.

Voor mijn gevoel heb ik eergisteren mijn eisprong gehad... Had een erg pijnlijke opgezwollen buik en had last van buikpijn/steken linksonderin. Misschien was het gewoon een reactie op het ontpillen maar wie weet.....
lotje76

Posting Freak

12-12-2009 12:24
Hoi Hoi,
Ik ben 33 jaar en mijn vriend 24 Wink
Wij hebben een huis gekocht en krijgen in april de sleutel. Zit nu te wachten in mijn eigen woning en doe mee aan de openhuizen route. Zou balen zijn als er niemand komt. Pfff kan ik slecht tegen dat wachten van 11 tot 15 uur...
Neetje23

Posting Freak

12-12-2009 13:36
Heey meiden,

Ik ben 23 jaar.. Iedereen is er erg mee bezig hier op het forum wel grappig om te lezen, want ik ben er totaal niet mee bezig. ik ben gestopt met de pil omdat het nog wel een half jaar kan gaan duren voordat ik zwanger ben of nog wel langer.. Ik ben er nu eigenlijk nog niet aan toe, wil nog zoveel leuke dingen doen 2010. maar met de gedachte dat ik over ong een half jaar er wel aan toe ben en om dan te stoppen kan het nog weer een half jaar duren..of langer.. Ik wil dus eigenlijk pas over een half jaar zwanger worden dus hoop niet dat het in 1x raak is.. Wel vreemd voor jullie misschien om dit zo te lezen omdat jullie allemaal graag willen dat het zo snel mogelijk lukt. heb ik dit juist niet.. Al komt het wel eerder ook prima hoor.. maar liever dus pas over een half jaar :p We doen het lekker rustig aan...

groetjes :d
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
12-12-2009 14:32
Hoi, ik ben al wat langer gestopt met de pil (half oktober) maar dacht hier ook eens mee te kletsen.
Van het ontpillen zelf heb ik geen lichamelijke kwaaltjes gehad, integendeel, ik was meteen zwanger.
Helaas is dat na enkele weken afgebroken, maar niet getreurd, een week later was ik opnieuw zwanger.
Enkele dagen geleden opnieuw afgebroken helaas Sad.
Als ik het kon overdoen, zou ik de eerste maanden na het stoppen met de pil wachten met zwanger proberen te worden. Niets zo erg als niet weten of dit slechts een nawerking van de pil is of of er iets mis is met je.
Ik hoop zo dat het slechts een irritante nawerking is en ik er snel van verlost ben!
Ikke1980

Posting Freak

13-12-2009 12:40
Jeetje Cindy, wat een vervelend verhaal. Kan me voorstellen dat je het dan misschien toch anders zou hebben gedaan. Dat het nu 2x mis is gegaan, denk je dat dit nog te maken heeft met je pilgebruik?

Ik hoop in ieder geval dat het voor jou ook snel goed mag gaan.
kruimeltje

Posting Freak

13-12-2009 13:03
@ Cindy,
Wat erg, twee keer snel zwanger maar ook twee keer maar heel kort van de zwangerschap genieten en meteen weer een miskraam.
Ik kan me goed voorstellen dat je daardoor gaat twijfelen. Waar komt het door? Gaat het een volgende keer wel goed?
Ben je al bij een gyneacoloog geweest hiervoor? En wat zei die ervan?
suus1

Posting Freak

13-12-2009 16:31
@ cindy: Jeetje ik hoop voor je dat het door de nawerking van de pil kwam, en dat het niet weer gebeurd!
ben eigenlijk ook wel benieuwd of je dit overlegt hebt met je huisarts of gyn?

Hier alles nog altijd saai rustig, ben benieuwd wanneer ik ongi ga worden
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
13-12-2009 19:45
deze week, wanneer de bloedingen gestopt zijn, moet ik naar de huisarts voor een echo en een inwendig onderzoek om al dan niet uit te sluiten of de oorzaak in mijn baarmoeder zelf te zoeken is. Dan vraag ik hem ineens of dit mogelijk nog aan de pil te wijten is, maar ik denk toch eerder dat die kans klein is...
Bettine85

Unregistered

14-12-2009 11:18
Hoi Meiden! Big Grin

Even niet meer online geweest en een hoop gemist zie ik wel! Smile

@Cindy85, welkom! En jeetje wat een verhaal zeg, hopelijk ligt het toch aan de pil en zijn er geen andere oorzaken! Succes met je onderzoeken!

@Suus; Ik ben 24 en mijn vriend 29.

Hier verder alles rustig, gelukkig weer beter! Big Grin Heb sinds een paar dagen wel wat steken in mijn onderbuik..

Groetjes!
suus1

Posting Freak

14-12-2009 11:51
@ iedereen: Wat leuk om te weten hoe oud jullie allemaal zijn, zo kan ik een beetje een voorstelling bij iedereen hebben.
Hier nog alles rustig, nog geen tekenen van ongi.

@ bettine: fijn dat je weer beter bent!
Wat zullen die steken betekenen? hmmm lastig is dat als je niet snapt wat je voelt.

Ik ga vandaag eens lekker shoppen in intratuin, wat kerstspulletjes nog en hopelijk vind ik een mooie nieuwe mand voor mijn 2 chihuahua's Binky en Balou.
Nancke

Posting Freak

14-12-2009 13:28
Hallo Dames,
Ik wil me even voorstellen.
Ik ben nancy, 26 jaar.
Mijn vriend was heel lang nog niet echt klaar voor de stap om zwanger te worden, maar ik geloof dat hij dat nu wel is.
Dat klinkt heel onzeker, maar het is meer onwerkelijk voor mij.

Ik heb afgelopen woensdag mijn laatste pil geslikt en ik geloof dat dit voor mijn vriend wat dat betreft ook echt de laatste is geweest.
Ik ben het hier aan het typen en ik kan begrijpen als dit vraagtekens voor jullie oproept...

Het zit zo:
mijn vriend was er heel lang nog niet klaar voor.
Pas geleden gaf hij aan dat hij toch eigenlijk wel wil. in 2010 zei hij.
Ik natuurlijk helemaal blij! Nu is het eind december en vandaag moet ik ongesteld worden. dat wil dus zeggen dat ik ergens volgende week mijn vruchtbare dag heb.
Afgelopen weekend zei ik dit tegen hem en toen zei hij weer, ja maar dan is het toch nog geen 2010...
Nee zei ik toen weer, maar wie zegt dat het de eerste keer al raak is... bla bla bla... etc.
Hij zei er niet veel meer over, maar omdat ik hem al langer ken dan vandaag, weet ik dat hij zwijgend toestemde.

Met andere woorden... ook wij gaan ervoor!

Ik ben voor alle zekerheid al "zwanger worden" van de etos aan het slikken. Ik heb zo'n 13 jaar de pil geslikt wat voor mijn gevoel super lang is. Ik kan het dus begrijpen als het bij ons wat langer duurt....

Nou, dit is even voor wat ik nu kwijt wil.
Adviezen, tips etc. zijn van harte welkom.

wat ik in ieder geval nog even kwijt vind is dat ik het gewoon nog ZOOOOO onwerkelijk vind....
echt een zweverig gevoel heb ik nu :roll:
Bettine85

Unregistered

14-12-2009 13:39
@suus; Ik zou echt niet weten wat die steken betekenen! Misschien toch wat te maken met het ontpillen.. :roll:

@Nancke; Welkom! Smile Leuk zeg dat jullie er nu helemaal voor gaan! Snap dat het allemaal erg onwerkelijk voor je is als je vriend er eerst nog niet klaar voor was, en nu wel! Succes! Big Grin
Neetje23

Posting Freak

14-12-2009 14:09
@ Cindy: welkom op het forum gezellig Big Grin Maar jeetje wat een verhaal dat is idd best klote en ernstige nog dat je niet weet waar het vandaan komt. hopen op het beste..

@ Nancke: Ook welkom en natuurlijk ook voor gezellig dat je mee wil kletsen. Het is natuurlijk ook zo dat het niet in 1x raak hoeft te zijn. En als het wel zo is dan wordt het toch in 2010 geboren. Ik denk dat je vriend even aan het idee moet wennen, daar heeft hij straks 9 mnd de tijd voor en dat komt echt wel goed!!

Mijn vriend wil juist heel graag een baby, het is ook echt een papa papa, wel grappig want van mij hoefde het nog niet persee maar nu je er toch mee bezig bent is het toch wel leuk zoo..
Nancke

Posting Freak

14-12-2009 14:16
Ja dat heb ik al vaker tegen hem gezegd.
Ten eerste duurt het misschien een tijdje voordat het "raak" is en ten tweede heb je dan nog 9 maanden om aan het idee te wennen.

maar goed, ik wilde gewoon zeker weten dat hij er klaar voor zou zijn. voor 100%.
Eerder zou ik er niet aan willen beginnen. Hoe graag ik het ook wil...

Het lijkt me leuk om hier in ieder geval regelmatig te komen en alle reacties en ervaringen van iedereen te lezen...

Gr,
Nancy
Neetje23

Posting Freak

14-12-2009 16:07
hey meiden,

het is hier wel weer erg stil, hebben jullie nog iets leuks gedaan van het weekend?
zijn er meiden die hier roken en willen gaan stoppen.. of alcohol drinken?
Ik rook zelf niet dus mooi makkelijk, in het weekend drink ik wel meestal veel dus zou wel erg opvallen als stop met drinken.. vooral met de feestdagen.. heb besloten om gewoon te blijven drinken en vanaf dat ik echt zwanger ben te stoppen met alcohol, het kan nog een half jaar duren voordat ik zwanger ben.. en die 9mnd zonder drank vind ik wel weer genoeg Wink
lotje76

Posting Freak

14-12-2009 16:13
Neetje23 schreef:hey meiden,

het is hier wel weer erg stil, hebben jullie nog iets leuks gedaan van het weekend?
zijn er meiden die hier roken en willen gaan stoppen.. of alcohol drinken?
Ik rook zelf niet dus mooi makkelijk, in het weekend drink ik wel meestal veel dus zou wel erg opvallen als stop met drinken.. vooral met de feestdagen.. heb besloten om gewoon te blijven drinken en vanaf dat ik echt zwanger ben te stoppen met alcohol, het kan nog een half jaar duren voordat ik zwanger ben.. en die 9mnd zonder drank vind ik wel weer genoeg Wink

Mis alvast een beetje minderen...dan valt het niet zo op al je straks stopt Wink
Ik rook en drink niet...heeel af en toe een rosebiertje mis 3x per jaar ofzo. Ik vind zoete alcoholische drankjes wel lekker, maar ik kan er niet zo goed tegen, wordt vaak moe en sjacherijnig..dus kan het beter laten.
Bettine85

Unregistered

14-12-2009 16:20
Ik rook, :o en af en toe een wijntje vind ik ook wel lekker! Stoppen met roken ga ik zeker doen als ik zwanger ben! Maar ik ben nu toch al wel aan het minderen, des te makkelijker wordt het als ik straks echt moet gaan stoppen, maar we hebben het er zeker voor over! Big Grin
Neetje23

Posting Freak

14-12-2009 17:27
haha jaa verminderen met alcohol lukt wel hoor, was laatst op een verjaardag en toen dronk ik gewoon fris de hele avond.. toen gingen ze er dus vanuit dat ik zwanger was bla bla moest ik het bewijzen dat ik niet zwanger was enz. best irritant.. magoed het is dus raar al zou ik niks drinken met de feestdagen.. erg verdacht.. dus blijf lekker drinken met feestjes, maar met verjaardagen gewoon lekker aan de fris..en idd gewoon langzamer en minder drinken..
lotje76

Posting Freak

14-12-2009 19:19
Er was net nog op het nieuws dat roken tijdens de zwangerschap schadelijker blijkt te zijn dan dat men steed dacht. Kinderen hebben kans op hart en vaatziekten, nierproblemen ed.
Ik heb nooit gerookt, wel veel mensen in mijn omgeving. Maar gelukkig houden ze er rekening mee dat ik het niet fris vind, ze roken dan in de keuken. Al vind ik als ik ergens op bezoek ben...eigen huis eigen regels. Al zou ik het wel prettig vinden als ik zwanger ben dat ze er extra rekening mee houden.
kruimeltje

Posting Freak

14-12-2009 22:47
Nancke, welkom hier.
Leuk dat jullie er ook voor gaan.
Ik begrijp wel wat je zegt hoor. Een kindje maken/krijgen doe je niet alleen dat doe je samen. En dan is het dus heel belangrijk dat je er ook allebei 100% achter staat.

Roken doe ik al 13 of 14 jaar niet meer (ben de tel een beetje kwijt).
En drinken deed ik wel regelmatig. Lekker wijntje, likeurtje, biertje of soms een mixje ... maar nu drinken we allebei (mijn man doet mee) een stuk minder. Als ik zwanger ben wil ik helemaal niet meer drinken. Alcohol is ook al slecht als je zwanger probeert te worden, zowel voor de man als voor de vrouw. Dus vandaar dat we allebei al fors zijn geminderd.
Roxy

Unregistered

15-12-2009 14:27
Hey..
Ik ben Roxy, 24 jaar en sinds mei 2009 getrouwd..
In november ben ik gestopt met de pil en deze maand wachten we nog even af omdat ik graag wil weten of mijn cyclus nu wel regelmatig is.. Voordat ik met de pil begon was er namelijk geen touw aan vast te knopen. Ik hoop dat 2010 een mooi jaar gaat worden voor ons!
Ikke1980

Posting Freak

15-12-2009 18:16
Ha ladies,

Poosje even niet geschreven, druk druk! Voor alle meiden die nieuw zijn, welkom!

Ik ben nu dus ongi (1e keer na stoppen met pil) dus ben benieuwd hoe mijn cyclus er uit gaat zijn komende maand. Weet wel dat wij iig wat leuks te doen hebben met de kerstdagen, uitgaande van een "normale"cyclus :lol: :lol:

Verder weinig nieuws van dit front!

Groetjes!
kruimeltje

Posting Freak

15-12-2009 22:57
Hoi Roxy, welkom bij de club.
Niet te veel sporten hoor, dat schijnt (heb ik ergens gelezen) niet goed te zijn als je zwanger wilt worden.
Maar ik weet niet of het een feit is of een fabel.
suus1

Posting Freak

16-12-2009 10:14
Welkom alle nieuwe dames!

Bij mij is gister de :evil: :evil: doorgekomen.
Dus de eerste echte ongi.
Nu was mijn cyclus 33 dagen dus weet ik eindelijk waar ik vanuit moet gaan.
Volgende ronde zijn we van plan ovu dipstick testen te gaan gebruiken.
alleen moet maar even zien of dat gaat werken want de 5 dagen die ik zou moeten gaan testen zijn oa oudjaarsdag, en mijn verjaardag, twee hele lastige dagen om te testen.
Maarja we gaan het proberen.

Ook wil ik gaan temperaturen. Begin er morgen mee.
Toch fijn dat er hulpmiddelen zijn om te bekijken hoe het precies gaat in je cyclus.
Vio-Eef

Posting Freak

16-12-2009 19:57
Vrij snel allemaal zo te zien! Whaha ik doe al een week of 2 een poging om te temperaturen zo van dan zit het alvast in me dagenlijks ritme alleen ik vergeet het steeds Tongue dus dat is niets voor mij. Wij gaan dus maar een lading dipsticks inslaan!
kruimeltje

Posting Freak

16-12-2009 22:08
Ik heb net mijn 15e ovulatietest gedaan maar nog steeds geen streep te zien.
En ook nog geen :evil: :evil: op bezoek gehad ... we wachten gewoon af, hoe moeilijk dat ook is af en toe.
Vio-Eef

Posting Freak

17-12-2009 01:19
misschien is het leuk om hier ook het welbekende lijstjes te beginnen:

Naam....................leeftijd...............NOD...................1e2e3e?....................Gestopt

Vio-Eef....................18...............nog geen...................1e.........................26-12
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave