Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen zwanger en hyperventileren

zwanger en hyperventileren
maria11

Posting Freak

Topics: 8
26-11-2009 13:13
Ik vroeg mij af of er zwangere dames zijn die ook opeens hyperventileren. Ik wordt er 'snachts wakker van, merk dat ik totaal verkeerd zit te ademen en ben vervolgens een half uur bezig om mijn ademhaling een beetje onder controle te krijgen. Ik had het laatst ook opeens toen ik buiten liep op weg naar huis.

Ik wil graag weten of het een bekend zwangerschapskwaaltje is of dat het tussen mijn oren zit en ik mij onbewust te druk loop te maken (kan ik mij ook iets bij voorstellen, zwanger zijn is best heftig, er gebeurt van alles met je).
Misschien heeft het iets met mijn misselijkheid te maken? ik ben werkelijk 24 uur per dag zo verschrikkelijk misselijk Confusedhock: ik braak regelmatig en ik merk dat ik soms "hoog" ga ademen om de misselijkheid een beetje te laten zakken.

is er iemand die iets herkent in mijn verhaal?

liefs
miek4

Posting Freak

Topics: 9
26-11-2009 21:59
maria11 schreef:Ik vroeg mij af of er zwangere dames zijn die ook opeens hyperventileren. Ik wordt er 'snachts wakker van, merk dat ik totaal verkeerd zit te ademen en ben vervolgens een half uur bezig om mijn ademhaling een beetje onder controle te krijgen. Ik had het laatst ook opeens toen ik buiten liep op weg naar huis.

Ik wil graag weten of het een bekend zwangerschapskwaaltje is of dat het tussen mijn oren zit en ik mij onbewust te druk loop te maken (kan ik mij ook iets bij voorstellen, zwanger zijn is best heftig, er gebeurt van alles met je).
Misschien heeft het iets met mijn misselijkheid te maken? ik ben werkelijk 24 uur per dag zo verschrikkelijk misselijk Confusedhock: ik braak regelmatig en ik merk dat ik soms "hoog" ga ademen om de misselijkheid een beetje te laten zakken.

is er iemand die iets herkent in mijn verhaal?

liefs

Ik heb het ook gehad toen ik net zwanger was... volgens de huisarts kon het er niet mee te maken hebben...
Hij begon gelijk over spanningen / stress en dergelijke.... Nee, ik was zielsgelukkig!! Kort daarna kreeg ik griep, mogelijk dat het daarmee samenhing??
Eva_697

Unregistered

02-12-2009 20:53
zal de (onbewuste) spanning zijnSmile die kans zit er dik in in elk geval.. het is een ontregeling van je middenrif die je ademhaling verstoord, komt erop neer dat je lijf de hoeveelheid koolstofdioxide niet goed registreert en dus als een gek om lucht/zuurstof vraagt... relaxed blijven dus of in een zakje ademen dat helpt vaak welSmile t kan in elk geval geen kwaad en gaat vaak vanzelf weer over na een tijdje
maria11

Posting Freak

05-12-2009 10:56
bedankt voor de reacties meiden, het gaat al wat beter maar heb toch nog net te vaak dat ik om lucht zit te happen. Ik ben begonnen met wat ontspanningsoefeningen, die helpen wel. Heb geen griep gehad ofzo....ik denk dat het echt tussen mijn oren zit, denk dat ik mij onbewust erg druk maak hoe het allemaal moet zometeen...hihi, het is ook niet niks een kindje krijgen...moet een beetje geduld met mijzelf hebben Wink

liefs
nluiten

Unregistered

06-12-2009 13:46
maria, ik heb ook wel ademhalingsproblemen gehad. Was niet hyperventileren. Maar wel erg kortademig. Hartkloppingen. Dat geeft stres en daardoor werd het erger. Maar na een paar weekjes was het ineens weg (gelukkig). Ik had het zelfs als ik gewoon rustig op de bank zat helemaal niks te doen. Een beetje naar de tv staren.

Hoop dat het bij jou ook snel weg zal trekken. Maar er zijn wat kwaaltjes hoor Wink haha. Vele horen er 'gewoon' bij.
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
09-12-2009 23:52
Ik heb zelf beide keren na de zwangerschap last gehad van hyperventilatie. Geen echte aanvallen, maar meer dat ik continu niet goed ademde, en wat ik vaak niet goed onder controle kon krijgen. Na mijn eerste zwangerschap raakte ik hier erg gespannen van wat het allemaal weer verergerde. Ik ben toen wel op onderzoek uitgegaan en las ergens dat het ook te maken kan hebben met je veranderende hormoonhuishouding. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen; alles raakt ontregeld, dus waarom je ademhaling ook niet? Nu na de tweede zwangerschap was ik erop voorbereid, en kreeg er idd ook weer last van. Gelukkig wist ik nu wat het was en hoe het kwam, waardoor ik er uiteindelijk veel minder last van heb gehad. Maar vervelend is het wel!
maria11

Posting Freak

10-12-2009 21:14
ben bij dat ik niet de enige ben Big Grin ik merk dat het nu ook al minder wordt...misschien inderdaad het dalende hcg-hormoon?

thanks voor de reactie Big Grin
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave