Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam Voel me zo leeg....en verdrietig!

Voel me zo leeg....en verdrietig!
1981

Posting Freak

Topics: 13
24-11-2009 21:32
Hoi meiden,

Vorige week operatie gehad en gecurreteerd. Een volle week thuis gebleven en vanmiddag weer voor het eerst een paar uurtjes naar mijn werk gegaan. Voel me alleen zo leeg en verdrietig.
Heb ook zo het gevoel alsof iedereen om ons heen maar zwanger wordt en vraag me af waarom het bij ons niet zo mocht zijn.
Ik weet dat de natuur het zo bepaald heeft en dat het niet onze schuld is, maar voel me gewoon zo leeg......
Mijn vriend is dee hele week 's avonds laat thuis uit zijn werk, 23:00 uur en weet soms niet wat te doen.

Ben ook zo bang dat het zwanger worden straks maanden gaat duren en ben ook ergens weer bang om eraan te beginnen. Herkent iemand dit alles of heeft iemand handige tips?

Thanks, groetjes 1981
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
24-11-2009 21:37
Ik herken dit niet, heb gelukkig nooit een miskraam gehad.
Het lijkt me vreselijk, daarom wil ik je wel heel veel sterkte wensen.
1981

Posting Freak

24-11-2009 21:51
Thanks, in ieder geval!
miek4

Posting Freak

Topics: 9
25-11-2009 10:16
1981 schreef:Hoi meiden,

Vorige week operatie gehad en gecurreteerd. Een volle week thuis gebleven en vanmiddag weer voor het eerst een paar uurtjes naar mijn werk gegaan. Voel me alleen zo leeg en verdrietig.
Heb ook zo het gevoel alsof iedereen om ons heen maar zwanger wordt en vraag me af waarom het bij ons niet zo mocht zijn.
Ik weet dat de natuur het zo bepaald heeft en dat het niet onze schuld is, maar voel me gewoon zo leeg......
Mijn vriend is dee hele week 's avonds laat thuis uit zijn werk, 23:00 uur en weet soms niet wat te doen.

Ben ook zo bang dat het zwanger worden straks maanden gaat duren en ben ook ergens weer bang om eraan te beginnen. Herkent iemand dit alles of heeft iemand handige tips?

Thanks, groetjes 1981

Ik weet precies wat je hiermee bedoeld... Je gevoel is herkenbaar, weet dat dit er nu eenmaal bij hoort.
Je zit in een proces, een rouwproces. Deze bestaat uit verschillende fases...
Heel vervelend, maar het is zo!
Praat er over, dat is echt belangrijk, ik ben daar later achter gekomen.
In mijn omgeving kan ik er moelijk over praten, daarom ben ik zo blij met dit forum!!
Ik merk dat in de loop der tijd het verdriet er nog wel is, maar dat het anders wordt... moelijk uit te leggen.
Ik praat veel op het forum zwanger worden na miskraam, ik ervaar daar ontzettend veel steun.
Allemaal meiden die precies weten wat het is en hoe je je voelt...
Goosje

Posting Freak

Topics: 3
25-11-2009 11:24
1981 wat erg zeg....ik leef met je mee en weet sinds een paar dagen hoe je je voelt....
je hebt de afgelopen weken een hele heftige tijd gehad en ik kan me goed voorstellen dat er nu een soort leegte is...
Erover praten helpt denk ik echt bij het verwerken, als dat in je omgeving niet kan dan kan dat zeker hier!!

Ik ben zelf van plan om alle spulletjes (test, mutsje/sokjes enz) in een doosje te doen om het echt af te sluiten. Ik ben zelf niet zo'n schrijfster maar je kan het ook van je afschrijven als je dat fijn vindt...
Ik vind het zelf wel mooi om het op de één of andere manier een speciaal plaatsje te geven, bijv. in een mooi doosje, een aandenken in de tuin, een brief of gedicht. Ik denk dat dat wel kan helpen bij het verwerken. Ligt er maar net aan wat bij jou past natuurlijk!

Over zwanger worden in de toekomst, kan me voostellen dat dat je bang/onzeker maakt. De eerste keer was het zo snel raak bij jullie, en dat lijkt me alleen maar een goed teken voor de volgende keer!!
Meid ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, dikke knuffel!!!
kareltje

Senior Member

Topics: 6
25-11-2009 19:00
1981,

Als ik je verhaal zo lees, schiet me te binnen: geef jezelf tijd!
Het is nog maar zo kort geleden, logisch dat je je verdrietig en leeg voelt.
Ik zou het gewoon niet overhaasten en doen waar ik behoefte aan heb.
Voor de één is dat uithuilen, voor de ander is dat een gedenkplaatsje maken.
Ik denk als je daar de tijd voor neemt, dat je vanzelf merkt wanneer je er weer aan toe bent om het evt. opnieuw te proberen.

Heel veel sterkte!
b0llie

Unregistered

25-11-2009 19:05
heeel veel sterkte toegewenst hoor meis
t lijkt me niet nix, hoop t zelf ook nooit mee te moeten maken
huil, schreeuw, doe wat goed voelt
alles komt ooit goed, dikke knuffel voor jou
leonec

Posting Freak

Topics: 21
25-11-2009 19:16
hoi hoi,

Ten eerste heel veel sterkte..ik weet ook helaas hoe jij je voelt...heb vorig jaar een miskraam gehad...
Zat ook 4 avonden in de week alleen thuis, kon de boel wel kapot maken....

Was zo verdrietig en boos...waarom ik...mijn cyclus kwam daarna niet meer op gang...doormiddel van een kuurtje clomid ben ik nu 15 weken zwanger...

ben nog erg onzeker hoor...

liefs
1981

Posting Freak

25-11-2009 22:33
Thanks allemaal!
Vanaaf eens heerlijk een filmpje zitten kijken, deed me goed!
Het werken ging ook al iets beter.
En wat fijn jullie reacties.

@Leonoc: als eerste gefeliciteerd! Logisch dat je het allemaal spannend vind en onzeker bent. Probeer er ook van te genieten! Succes meid!

@Kareltje: ga ik zeker doen. Vind het ook goed dat we nu een cyclus moeten wachten. Tuurlijk willen we meteen door, maar een maandje rust is even beter.

@Goosje: heb vorige week alle kleine dingen in een doosje gedaan! Goed idee om de test erbij te doen! Jij ook sterkte meid!

@Mieke: ben je al op het forum tegen gekomen, lees vaak je recaties, haal ik veel steun uit. Thanks.
1981

Posting Freak

25-11-2009 22:34
b0llie schreef:heeel veel sterkte toegewenst hoor meis
t lijkt me niet nix, hoop t zelf ook nooit mee te moeten maken
huil, schreeuw, doe wat goed voelt
alles komt ooit goed, dikke knuffel voor jou

Tuurlijk jij ook nog bedankt voor je pb gisteren.
Ik duik mijn bedje in!
miek4

Posting Freak

25-11-2009 22:36
1981 schreef:@Mieke: ben je al op het forum tegen gekomen, lees vaak je recaties, haal ik veel steun uit. Thanks.

Lief om te lezen... Geen dank meis!
Nootje38

Posting Freak

Topics: 17
27-11-2009 11:52
heel veel sterkte meis. en geef het jou tijd om het een plaatsje te geven in je leven...
knuffie kweet helaas hoe je je voelt...
denk aan je
knuffffffff
miek4

Posting Freak

27-11-2009 11:54
1981; hoe is het met je??
1981

Posting Freak

27-11-2009 16:01
@Nootje38: dank je, ik ook aan jullie.

@Mieke4: hier alweer een paar dagen in het werkritme, gaat iets beter. Vandaag te horen gekregen dat de HCG waarde eindelijk onder de 1 zit! Yes, eindelijk na 3 weken.
Nu nog op de 7e naar het ziekenhuis en dan een cyclus afwachten en alles rustig verwerken.....
Gekke vraag: maar na curretage mag je wel gewoon klussen zonder doel toch, bloedverlies is een paar dagen over. En zal nog even duren voor de nieuwe rode mannetjes komen.......mocht ik zin hebben, vroeg ik me af of dat dan alweer mag.....jee wat een gekke vraag! :oops:
Hoe is alles met jou?
miek4

Posting Freak

27-11-2009 18:32
1981 schreef:@Nootje38: dank je, ik ook aan jullie.

@Mieke4: hier alweer een paar dagen in het werkritme, gaat iets beter. Vandaag te horen gekregen dat de HCG waarde eindelijk onder de 1 zit! Yes, eindelijk na 3 weken.
Nu nog op de 7e naar het ziekenhuis en dan een cyclus afwachten en alles rustig verwerken.....
Gekke vraag: maar na curretage mag je wel gewoon klussen zonder doel toch, bloedverlies is een paar dagen over. En zal nog even duren voor de nieuwe rode mannetjes komen.......mocht ik zin hebben, vroeg ik me af of dat dan alweer mag.....jee wat een gekke vraag! :oops:
Hoe is alles met jou?

Helemaal geen gekke vraag! Die hebben we ons allemaal gesteld toen we in die situatie zaten.
Ja hoor, als je geen bloeding meer hebt mag je weer gewoon sex hebben!
Niet tijdens bloeding ivm infectiegevaar.
De ene gyneacoloog raadt het af, omdat als je evt zwanger wordt je niet precies kan berekenen wat de begindatum is.
De andere gyneacoloog vindt dat het gewoon kan!
Maar medisch gezien; gewoon doen!
Dus ik zou zeggen meis, als de behoefte er is, wees dan lekker intiem met je mannetje!!
1981

Posting Freak

27-11-2009 20:51
@Miek4: Oké, ik dacht dat het standaard eerst veilig moest, omdat het vanzelfsprekend zou zijn dat je niet meteen weer zwanger mocht worden eventueel. Zal eens horen wat onze gyn zegt.
Thanks weer voor het antwoorden, jij nog een paar dagen wachten zag ik en dan testen? Succes!
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 11:00
hey meisi.. hoest nu met je.. de angst om een volgende zwangerschap is er hier ook wel hoor.. tis me 2 de miskraam in 3 maanden de eerste was een week of 7 en deze met 8.4.. hoe zal het gaan bij een volgende zwangerschap...? we hebben het gister met de gyn ook besproken... of het is domme pech zoals ze dat noemen... of er is iets verkeert in onze chonosomen... ze zij vaak na een onder zoek komt er niet veel uit.. en zal deze zwangerschappen die mis zijn gegaan als domme pech worden gezien... nu hebben mijn vriend en ik er over gehad... dat als alles achter de rug is.. december lassen we ffie,s in... ff alles een plekje geven.. even me lichaam tot rust laten komen... en in januari eventuweel verder gaan proberen of een zwangerschap nog mogen gaan krijgen.. ze zeggen je moet er niet vanuit gaan dat het mis loopt. en positief gaan denken.. maar dat word wel moeilijker als je 2 miskramen zo kort achter elkaar hebt meegemaakt... de angst is dan dubbel aanwezig...
maar als we idd zwanger mogen worden van een ukkie.. en dat loopt weer uit op een miskraam.. dan willen we toch gaan kijken of de chronosomen hier een rol in spelen.... en komt er een uitslag zal daarvan worden beoordeeld wat we dan verder gaan doen....
Ik heb zelf al 2 kinderen 14 jaar en 7 jaar.. mijn manneke heeft nog geen kinderen... dus 1 kindje is zooww welkom hier.. het zou mijn gezinnetje en de liefde tussen hem en mij zo mooi rond maken...

maar nogmaals kinderen neem je niet.. kinderen krijg je... en het zijn wonders als je ze ook mag houden..

knuffie,s nootje
1981

Posting Freak

28-11-2009 11:40
Heej Nootje38, logisch dat je angst heb om weer zwanger te raken het hebben van 2 miskramen is heel wat. Goed dat jullie alles zo goed besproken hebben met de gyn. Raadde zij aan om te wachten een maand betreft je lichaam? Hoor je zoveel verschillende verhalen over......Voor de emotionele kant misschien wel goed, maar ik vraag me af of het dan anders een hele maand veilig gedaan moet worden..... :oops:

Mijn HCG is eindelijk gedaald tot weg, ben ik blij mee. We hebben een paar vrienden toch maar op de hoogte gebracht. praten erover lucht wel op en het is niet niks. Hebben jullie het nog aan mensen verteld?

Kan me goed voorstellen dat een kindje van hem en jou alles zo mooi rond zal maken, ik duim echt voor jullie. Goed dat je een maandje rust neemt en dan gaan we 2010 in als een nieuw jaar met nieuwe kansen! Geniet van je mannetje en je kinderen, het zijn zeker woonders! Succes!
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 11:54
Als alles goed is gegaan bij je meis.. dan kan je eigelijk meteen weer zwanger raken.. ik heb dit ook dus mee gemaakt met me vorige miskraam.. 11 sept had ik bloedverlies... 14 sept nog na de verlos geweest echo gehad... baarmoeder was schoon... ongi bleef uit rond 11 okt. rond de 15 okt.. teste ik positief...
dus eigelijk meteen na de miskraam opnieuw zwanger geraakt,,,, dus wil je even een maandje rust.. moet je het wel ffie,s veilig doen.. anders ben je mischien zo weer zwanger... maar ben je zwanger,.... dan kan dat ook gewoon wel goed gaan... miskraam ligt vaak aan een stornis.. in de ontwikkeling... als je een eisprong hebt,,, is je lichaam er ook klaar voor.... maar kan je het emotioneel ook aan zeg maar... een kindje verliezen is niet niks om het mee te maken... eentje schreef hier in het forum ook ergens.. een zwangerschap is een zwangerschap hoe pril ook het betreft jullie kindje.... dus het verdriet is voor die ouder ook net zo erg.. of je nou in het begin ben of al iets gevorderd... zodra je die test ziet... dat je mama word.. ga je al je dromen krijgen.. dat is het moeder gevoel wat gaat spelen.... ook al hou je rekening ermee dat het ook anders kan aflopen... maar de dromen komen.. zodra je die test ziet... alleen als je nog voor de 12 weken ben.. verteld je verstand dat het kindje niet goed was... maar je gevoel niet.... die wilt maar 1 ding.. en dat is dat ene kindje......
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 12:01
Jaa wisten al mensen dat we zwanger waren... en het is heel fijn om van hun ook steun te krijgen... en maak ook mee dat ook zij dit mee hebben gemaakt... bij somige... dan deel je elkaars verdriet... je kent zo goed het gevoel... op me hyve,s stond et ook een banner die heb ik ffie,s weg gehaald daar komt een crea met een klein gedicht... en op mijn americaanse site. Bon... das een page,s vergelijkbaar als hyve,s ongeveer maar daar komen dus veel biker,s en dat zijn dus motorrijders... ik rij zelf geen motor nog.. mijn vriend rijd motor en samen gaan we wel is naar bikerparty,s toe dat houd in... weekend ben je daar... feeste.. muziek.. je slaapt dan in een tent... en het mooie is.. je kan je zelf zijn... niemand die op je let.. echt toffe party,s
1981

Posting Freak

28-11-2009 13:54
Help, ze hebben tegen mij niks verteld dat je niet in bad mag gaan. Ben 7 dagen na curretage in bad gegaan, had toen nog klein beetje donkerbruin bloedverlies.
Nu lees ik overal dat dit niet mag! Help!!!!
Had ik dit zelf moeten weten en kan ik nu een infectie hebben?
Voel niks bijzonders eigenlijk.......misschien heel soms buikpijn, steekjes.
b0llie

Unregistered

28-11-2009 14:00
jeetje, lekker weer , die onzekerheid Sad
zelf zou ik denken als dat echt zo belangrijk was, hadden ze t toch wel erbij gezegd
maar snap dat je hiervan schrikt
hopelijk reageert er snel iemand die t wel weet
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 14:33
1981 schreef:Help, ze hebben tegen mij niks verteld dat je niet in bad mag gaan. Ben 7 dagen na curretage in bad gegaan, had toen nog klein beetje donkerbruin bloedverlies.
Nu lees ik overal dat dit niet mag! Help!!!!
Had ik dit zelf moeten weten en kan ik nu een infectie hebben?
Voel niks bijzonders eigenlijk.......misschien heel soms buikpijn, steekjes.

Ik heb geen idee meisi... heb het ook niet echt gehoort trouwens zal zo is ff google voor je...
ik weet wel dat er geen sexuweel contakt mag plaats vinden...
je hoort me zo ffie, s ok ik ga ff google voor je
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 14:41
ff google en heb wat gevonden....

Patiënteninformatie
Leefregels na Curettage

De eerste dagen na de ingreep is het verstandig rustig aan te doen.
De eerste dagen kunt u last hebben van buikpijn (menstruatieachtige pijn).
De eerste 14 dagen na de ingreep kunt u nog last hebben van licht vaginaal
bloedverlies.
Douchen mag, in bad, zwemmen en naar de sauna mag als het bloedverlies is
gestopt.
De dag van de ingreep licht verteerbaar eten en drinken.

Bel altijd bij: koorts, ontsteking, nabloeden, ernstige pijn.

Daarnaast vind ik het wel een taak van een gyn om je op bepaalde gevaren te wijzen...
Of een boekje mee te geven... waar deze info dus in zou moeten staan...

xxx Nootje... als je vreemde dingen aan je buik gaat merken... ffie,s de huisarts bellen meid... en je niet laten afschepen....
1981

Posting Freak

28-11-2009 17:32
Ja, heb dat wat jij gevonden hebt ook gevonden via google.
Wel vaag dat ik niks van een boekje heb meegekregen.
Heb soms wel last van mijn buik, maar tis nu 2 weken terug, zou het ook de eisprong kunnen zijn?
Ik kijk het anders ff een paar dagen aan.
We mogen in ieder geval 7 dec terug.
Hoe is alles bij jou, Nootje38?
Hoop dat jullie het allemaal een beetje redden.
Doeg 1981
Nootje38

Posting Freak

28-11-2009 17:38
1981 schreef:Ja, heb dat wat jij gevonden hebt ook gevonden via google.
Wel vaag dat ik niks van een boekje heb meegekregen.
Heb soms wel last van mijn buik, maar tis nu 2 weken terug, zou het ook de eisprong kunnen zijn?
Ik kijk het anders ff een paar dagen aan.
We mogen in ieder geval 7 dec terug.
Hoe is alles bij jou, Nootje38?
Hoop dat jullie het allemaal een beetje redden.
Doeg 1981

Hai meis. opzich redelijk hier wel... bloedverlies is goed op gang gekomen... soms ook wel met wat stolsels der bij... niet extreem groot... en heel soms een krampje... nu nog goed te doen...
eventjes afwachten hier nog...
1981

Posting Freak

01-12-2009 21:50
Poepoe.....even mijn hart luchten. Vandaag vertelde iemand van mij werk dat ze zwanger is......
Realisserde me later dat ik haar amper had gefeliciteerd! Wat erg........snel terug gelopen en haar natuurlijk het allerbeste gegund en gefeliciteerd!
Toch maar even verteld hoe en wat......waarom ik niet meteen zo enthousiast was. Had er tranen in mijn ogen van....
Nu net even op hyves en zie ik weer dat iemand anders verloofd is.......
Heeft niks met zwanger zijn te maken, maar het is logisch dat de hele wereld doorgaat, maar wil ook iets leuks namelijk een kleintje met mijn vriend!
Even flink een dipje nu........gaat wel weer goed komen.
Hoe is alles bij jullie?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave