Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Slechte financiele situatie en zwanger van de 2e?

Slechte financiele situatie en zwanger van de 2e?
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 20:45
De financiele situatie laat het eigenlijk niet toe, maar toch ben je zwanger van de 2e.
Voor alle duidelijkheid, ik niet! Wink
Hoe denken jullie hierover?
jorike

Unregistered

22-11-2009 20:50
Niet erg verstandig, maar maak er wat van!
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 21:07
@Jorike & Jamilah79: snelle reacties Smile
Ik bedoelde dat je dan gepland zwanger bent.
Ik denk zelf ook inderdaad, misschien niet erg verstandig om er bewust voor te kiezen. Aan de andere kant zoals Jamilah zegt, geld maakt niet (ook een kind niet) gelukkig. Maar het is wel fijn om te hebben. Een vriendin van me zei ook, het gaat om de liefde die je het kind geeft. Maar goed, het blijft lastig want je wilt (zou ik wel willen) je kind toch alles kunnen geven.
jorike

Unregistered

22-11-2009 21:10
Kan je een kind niet alles geven met minder dan? Ik denk dat ze hun weg daarin moeten gaan vinden. Ze zullen hun financiële beleid aan moeten gaan passen en hun levenswijze bij moeten sturen, maar als dit kind gewenst is en ze gaan ervoor, dan moet dat toch lukken?!
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 21:17
Vind ik mooi gezegd Jorike, ik ben het helemaal met je eens.
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 21:35
Jamilah, minder dat je van een uitkering moet leven, maar zo zie je maar, je kind komt dus niks tekort. Wil je graag een 2e kindje?
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 21:58
Oei reuma dat is erg naar zeg. De verloskundige heeft mij na de geboorte van mijn zoon aangeraden om zowiezo te wachten met een 2e kindje totdat de 1ste kan lopen.
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 22:11
Was je bevalling zo erg? Sad Ik kan me voorstellen dan dat je niet direct weer staat te springen om een 2e. Maar je hoort dit vaker, dat de vrouw toch snel bijdraaid.
Mijn bevalling was pijnlijk, maar ik zei meteen dat ik het zo weer zou doen. En zo denk ik er nog steeds over.
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 22:25
Oei dat klinkt allemaal pijnlijk zeg.
Hopelijk gaat een 2e bevalling beter.
Elena.S

Unregistered

22-11-2009 22:34
Good for you Smile
Even op je tanden bijten dus dan. Maar voorlopig nog fijn genieten van je 1ste kleintje.
brusje

Unregistered

26-11-2009 18:19
hmm..lastig, ligt aan hoe de situatie is..moet je alleen van weinig rondkomen..of zijn er schulden en daardoor spanningen..? vaak is zo een relatie ook niet erg stabiel dan..
geld alleen maakt niet gelukkig maar je hebt t wel nodig om aan voorzieningen te kunnen voldoen..en met een 2e kindje heb je dus altijd meer nodig dan met 1..en..spullen en kleertjes worden alleen maar duurder he..en ze gaan ook naar school..
french

Posting Freak

Topics: 19
26-11-2009 23:16
Ja net wat brusje zegt, waarom hebben ze weinig geld. Zitten in de schulden of verdienen ze weinig,
zit ook nog wel een verschil in.
Maar denk dat een kindje vooral groot wordt door liefde, met alleen geld gaat niet lukken.
En denk als je krap zit je overal wel weer een oplossing voor vind.
Maar ik zou zelf niet bewust voor een tweede gaan als we heel krap moesten leven.
En met krap bedoel ik dan, dat je net je boodschappen nog kan doen en verder amper kan rond komen.
mamavan1meisje

Unregistered

02-12-2009 03:55
hoi...

ik zit dus in deze sittuatie,ik heb een dochtertje van 2,maar omdat ik een reuma ziekte heb(syndroom van sjogren)is fulltime werken niet mogelijk,parttime gaat al haast niet en vooral dit seizoen,dus is er eigenlijk maar 1 inkomen die van mijn man.
ik wou eerder nooit een uitkering aanvragen ,want vind dat maar niks maar denk er nu toch wel anders over.de eerste heeft ons bijna niks gekost bijna alles van familie gekregen,gelukkig heb ik alles nog zelfs de babykamer ,ik zat er ook over te denken om de zwangerschap te beeindigen maar zie er toch vanaf ik twijfel nu al dus als het straks definitief is weet ik zeker dat ik me vreselijk zal gaan voelen.zoals veel zeggen op het forum liefde is het belangrijkst dan pas geld,ik weet dat er veel moet worden aangepast maar dat heb ik er zeker wel voor over.ik denk maar zo niet gepland,maar wel gewenst Big Grin maar na de 2e laat 1 van ons beiden zich helpen zodat er absoluut geen 3e komt...

wordt vervolgd 8-)
cheyenne

Member

Topics: 0
02-12-2009 06:22
hallo ,

geld zegt echt niet alles , je maakt je kind ( kinderen ) al met de kleine dingen gelukkig , en wat al meerdere keren is gezegt aan liefde heb je meer :!:
Ik zelf hoef niet te werken mijn man verdiend genoeg maar daar in tegen werkt hij van een jaar een half jaar 7dagen in de week en soms 12 uur op een dag Cry en die kleine meid van 4 jaar zegt zelf al , papa hoef niet veel te werken ik hoef niet allemaal kadootjes :!: toen mijn vriend dat hoorde is hij gelijk een stap terug gaan doen Wink
dus geef de liefde wat je in je heb dat is al meer dan genoeg :!:

xx chey
mamavan1meisje

Unregistered

02-12-2009 17:45
hey hey..........

het is idd niet makkelijk met reuma,maar ik denk maar zo nu gaat het nog redelijk met me en wie weet gaat het straks veel slechter met me dat ik niet meer in staat ben om een zwangerschap te voldragen.
maar genieten ga ik zeker doen ik heb 16 december de 1e echo dus hoop dat alles goed is,

word vervolgd 8-)
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
10-12-2009 14:09
Zoals hier ook al werd gezegd, wat is de reden van het financieel krap zitten? Als het door schulden komt en je begint bewust aan een 2e vind ik dat niet verstandig. Als het door een laag inkomen komt vind ik het anders. En indd, geld maakt niet gelukkig maar je hebt het toch echt wel nodig!
karin26

Posting Freak

Topics: 30
11-12-2009 12:08
Wij hebben het ook niet breed. Maar Janneke komt niks te kort en we zijn bezig voor een tweede.
Ik moet helaas wel 2 dagen blijven werken, en van mijn salaris doen we de boodschappen, benzine etc etc.

Komt er iets leuks in het verschiet dan leg ik gewoon geld apart en kan ik toch een leuk cadeau kopen.
Enne opa en de oma's verwennen Janneke tot en met hahhahaha.
heike

Unregistered

11-12-2009 12:41
we hebben het goed we hebben het niet echt breed maar krap zitten doen we zeker ook niet maar daar werk ik dan ook 4 uur per week voor en mijn man ook ik zou zo graag minder gaan werken dan maar wat krapper zitten maar dan wel mijn zoon elke avond naar bed kunnen brengen. ik ben nu zwanger van de tweede eerst gaan we ons druk maken of dat alles goed blijft gaan en na de bevalling stop ik met deze baan ik werk twee ploegen ik zie mijn zoontje de ene week alleen 's morgens als ik hem naar school breng de andere week zie ik hem 3 uurtjes per dag de pech is dat ik ook regelmatig weekends moet werken . ik vind dat mijn zoontje nu veel te kort komt van aandacht van zijn ouders oma's en opa's zijn immers geen papa en mama.
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
11-12-2009 13:03
Heike, 4 uur per week? Ik neem aan dat je 40 bedoeld Wink

Mijn vriend werkt 40 uur per week en ik 12, maar heb nu nog verlof. Ik wil niet meer dan 20 uur per week werken want ik wil meer thuis zijn voor Liam dan dat ik aan het werk ben. Wij hebben het ook niet super breed, moeten best opletten maar het is mij meer waard om veel tijd met mn kind door te brengen dan in bijv. dure merkkleding te lopen.
heike

Unregistered

11-12-2009 13:44
ja sorry 4 = 40
La-princesa

Senior Member

Topics: 9
13-12-2009 12:18
Ik heb t hier een beetje gevolgd..
En mijn schoonmama zegt altijd:

Waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten.. en ik neem aan dat, dat ook voor 4 mondjes bedoelt word Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave