Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn zwanger en zo vreselijk moe

zwanger en zo vreselijk moe
dees

Junior Member

Topics: 1
13-11-2009 16:05
Hoi meiden,

Ik ben nu 9 weken zwanger en al sinds een paar weken echt ontzettend moe. De ene dag gaat het beter als de andere dag, maar meestal doe ik gewoon niets. Ik werk drie middagen momenteel en dan nog moet ik regelmatig pauze nemen om het vol te kunnen houden. Thuis doe ik alleen het hoognodige, zo heb ik gisteren de hele dag over de afwas gedaan. Het was dan wel een hele grote, maar ik vind dit toch wel heel erg eigenlijk. Verder slaap ik klokje rond als het kan en doe ik het liefste 's middags ook nog een dutje. Gisteren viel ik om 16.00u echt om en liep ik te huilen van vermoeidheid.

Nu weet ik echt wel dat vermoeidheid erbij hoort, maar heeft iemand dit ook ooit gehad? Ik heb trouwens geen bloedarmoede en mijn bloeddruk is ook ok.
Graag hoor ik jullie verhalen, misschien steunt dat mij.

Liefs Dees
am

Posting Freak

Topics: 5
13-11-2009 16:12
Klinkt mij echt heel herkenbaar, ik heb dit ook gehad, verder niets geen kwalen alleen zoooo moe...
en nog steeds hoor!

Lekker aan toe geven, er gebeurt ook zoveel in je lichaam en als je in de middag een dutje kan doen, dan zeker doen, dit hielp mij enorm.
bono

Unregistered

13-11-2009 16:22
He Dees, Hier idem hoor! Ben ook zoooooo moe geweest en nog steeds wel (ben nu 22 wkn zwanger) dus wees gerust, je bent niet de enige.
Ik vind zelf wel moeilijk hoor want ben zelf geen pieperd en een bezige bijtje maar maak nu wel keuzes. Ik doe nog genoeg, soms teveel maar er zijn ook dagen bij dat het niet gaat en dan doe ik ook gewoon niets (als dat kan natuurlijk). En als ik wel een keer energie heb, die dagen zijn er gelukkig ook genoeg, dan neem ik het er lekker van!
Succes meid en vooral veel genieten en je niet schuldig voelen als het even niet gaat zoals je zou willen Big Grin ..
nluiten

Unregistered

13-11-2009 16:37
Absoluut. Heb het ook gehad. Na een week of 16 trok het bij mij weg.
En dan heb je weer genoeg energie. Je lichaam heeft een hoop te doen Wink . Inderdaad lekker aan toegeven.
Sofia

Unregistered

13-11-2009 17:37
Haha, hoort erbij hoor, in het begin van de zwangerschap. Het wordt op een gegeven moment minder hoor! Bij mij kwam er ook niks uit mijn handen. Met 16 weken ben ik 4 weken op vakantie gegaan en toen had ik het nog een klein beetje, al was het een stuk minder, toen ik terug was (met 20 weken) was het zo goed als over. Dan kom je in een periode dat je je weer wat lekkerder voelt. Sterkte!
french

Posting Freak

Topics: 19
13-11-2009 17:46
Ik heb dit ook heel erg gehad, vooral in het begin. Zo vreselijk moe zeg !!!!!
En na de 14 weken ofzo is het wel iets minder geweest, maar ben eigenlijk de hele zwangerschap moe gebleven.
Kon het werken ook slecht vol houden en was echt een middagdutje nodig, ben al vrij snel 25% in de ziektewet gegaan
daarom. Zodat ik 's middags op tijd vrij was en kon gaan slapen.
Hoop dat het wat minder wordt voor je, maar je bent niet de enigste moet je maar denken !
Z'on kindje groot brengen in je buik kost gewoon mega veel energie moet je maar denken.
Svtje

Senior Member

Topics: 6
13-11-2009 18:47
Ja idd heel herkenbaar! Ben ook tot zo'n 16 wkn hele dagen moe geweest, moest echt een middagdutje doen en lag 's avonds het liefste om 20.00 in bed. Langzaam kwam de energie terug en deed ik geen middagdutje meer, nu ruim 23 wkn barst ik van de energie!

Groetjes Svtje
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
13-11-2009 19:25
Mij ook herkenbaar, was 1e trimester van de zwangerschap ook heel erg moe, deed ook vrij weinig, vooral veel slapen, haha!! Wink
Maar in 2e trimester ging het een stuk beter en had ik weer energie om dingen te ondernemen.
liesje88

Posting Freak

13-11-2009 19:33
ik ga nu richting de 30 weken.. en ben nog altijd verschrikkelijk moe.. maar ja ieder lichaam is anders.. en indd.. gewoon aan toegeven
dees

Junior Member

14-11-2009 09:42
Nou bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
Ik dacht echt dat het bij mij zo veel meer was dan bij anderen. Blijkbaar is dit niet zo en dat vind ik toch wel fijn te lezen. Ik gun het niemand hoor, begrijp me niet verkeerd, maar te weten dat je niet alleen staat is wel prettig. Ik vind het overigens wel heel moeilijk om er aan toe te geven. Ik was eigenlijk net aan het herstellen van een burn-out en dan is vermoeidheid ook een groot symptoom waar ik ook veel moeite mee had om te accepteren. En nu dus weer. Maar ja dit is een betere reden zullen we maar denken he. Wink

Liefs Dees
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave