Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Maand ovulatie test gebruikt : Nooit positief

Maand ovulatie test gebruikt : Nooit positief
GDB

Unregistered

12-11-2009 19:50
Hi - vraag - Ik heb ovulatie testen via babyboom.nl besteld. Ik hou al een aantal maanden netjes mijn menstruatie bij. En heb nu voor het eerst deze maand ovulatie testen gebruikt. Nu ben ik 3 dagen voordat men normaal adviseert om te beginnen al begonnen met testen en ben nu week nadat de ovulatie datum geweest zou moeten zijn. Nog nooit positief geweest op de test. Ik voer de test netjes uit volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. En ben ook altijd keurig op schema ongesteld. Al meer dan 14 maanden 30 dagen stipt. Moet ik me nu zorgen maken dat er bijv. geen eisprong plaats vindt? Kan iemand mij advies geven wat te doen? Toch maar naar de huisarts? Alvast hartelijk bedankt.
b0llie

Unregistered

12-11-2009 20:07
welkom hier
ik ben ook deze maand voor t eerst ovu testen gaan gebruiken
op dag 10 begonnen en vandaag is dag 18 ( had vandaag mn ei verwacht )
ook nog niet positief geworden
ben nog wel maar in mn 3e ronde, maar toch dacht ik, zal eens reageren hier
epat

Posting Freak

Topics: 13
12-11-2009 20:18
Ik gebruik ook de babyboom testen en heb wel eens flink positief resultaat gehad. Niet dat het ei dan echt sprong waarschijnlijk, maar hij was het vast wel van plan Wink

Hebben jullie wel bijna even donkere streepjes gehad? Bij sommige mensen wordt het streepje niet even donker of donkerder en dan kun je de tests onder elkaar leggen en kijken welke het donkerste was. Al moet ik zeggen dat de babyboom testen behoorlijk vager worden bij het opdrogen, met andere merken blijft het resultaat duidelijker zichtbaar vind ik.

Het kan ook zijn dat je luteale fase (fase na de eisprong) kort is, dan kan je eisprong nog komen. Als je eisprong op dag 18 zou komen, dan heb je 12 dagen luteale fase. Het komt voor dat er mensen zijn met een kortere luteale fase.

Hebben jullie wel andere symptomen die bij een eisprong horen?

En GDB, na een jaar proberen mag je de huisarts raadplegen hoor, dus als je dat wilt moet je dat zeker doen.
GDB

Unregistered

12-11-2009 20:21
3de ronde? bedoel je daarmee 3e maand poging tot?
Ik ben nu een jaar gestopt met de pil. Maar hebben het gehele jaar geen actieve pogingen gedaan/condoom gebruikt.
Nu wel klaar ervoor en dacht. Laat ik het meteen goed doen Smile tests erbij etc.
Ik heb alleen de mogelijkheid om 's avonds te testen. Las net dat dat misschien niet goed is? Ik weet er ook nog maar zo weinig vanaf. Maar door ervaringen van vriendinnen weet ik hoe lastig het kan zijn. dat ik me misschien zorgen maak om niets. Dank je wel voor je reactie & succes !
GDB

Unregistered

12-11-2009 21:00
Hi - & dank Ik krijg wel 2 streepjes maar de eerste streep blijft veel lichter dan de 2de test streep. Misschien een andere ovulatie test proberen? Of alle 2 tegelijkertijd?
GDB

Unregistered

12-11-2009 21:02
Oh ja.. de andere symptomen - extra slijm etc. heb ik wel degelijk. Zeg : google op symptomen en ik heb ze allemaal Wink
b0llie

Unregistered

12-11-2009 21:05
ja 3e ronde, na t stoppen ongi geworden, en toen ronde 1 ingegaan Smile
hier ook meer slijm, en krampen gehad gister
epat

Posting Freak

12-11-2009 22:02
Dat is in ieder geval een goed teken al die extra symptomen van de eisprong! Ik zou het deze maand gewoon even afmaken met die babyboom testen als ik jullie was. Om de dag klussen, nog even volhouden dames Wink Volgende ronde (als dat nog nodig is natuurlijk!) zou je bijvoorbeeld matcare testen kunnen proberen, die zijn ook heel goed en ook niet enorm duur.

Hoe laat testen jullie? Ze zeggen dat midden op de dag het beste is, maar dat doe ik ook niet hoor. Ik doe het meteen uit mijn werk. 's Avonds laat schijnt in ieder geval niet goed te zijn en ochtendurine ook niet. En dan heb je natuurlijk nog het 'een aantal uren niet te veel drinken' en 'een aantal (vier het liefst) uren niet plassen'. Best lastig is dat soms. Soms ga ik plassen en denk ik daarna, verdorie ik moest testen :lol:

Veel succes meiden!
b0llie

Unregistered

12-11-2009 22:08
ja ik probeer ook 4 uur niet te plassen idd
maar loop na 3 uur wel te knijpen hoor haha
ja miss idd volgende ronde als dat nog nodig is, matcare gebruiken
GDB

Unregistered

12-11-2009 23:00
oke dat 4 uur niet plassen wist ik niet..zou dat de truc zijn? roken doe ik wel. Maar max 3 sigaretten per dag..ben hard bezig af te kicken mbt mogelijkheid tot zwangershap. Borrel ..alleen op een feestje. Is dat ook van invloed op de test? Of mag je best af en toe een drankje ..maar je niet " klem" drinken ..zeg maar. Tuurlijk weet ik advies: niet drinken of roken. En ik doe mijn best. Maar maanden alles op alles zetten tot misschien niets ...die ongesteldheid..zelfs als je weet dat het eigenlijk niet zo kan zijn. Omdat we het niet echt hebben geprobeerd. Blijf ik moeilijk vinden. Eigenlijk vind het gewoon een heel moeilijk process. Het zwanger raken zeg maar. Was liever verrast perongeluk en onverwacht dan het nu zo systematisch aan te pakken.
epat

Posting Freak

13-11-2009 10:21
Als je een tijdje niet plast en niet te veel drinkt in die uren, dan is je urine geconcentreerder en dat is beter voor het testen. Af en toe een borrel op een feestje maakt voor zover ik weet niet uit.
Ik vind het heel goed dat je probeert te stoppen met roken, dat is wel belangrijk, voor jezelf maar zo en zo ook voor je baby natuurlijk. Is je vriend/man er ook zo mee bezig dat hij minder drinkt en rookt enzo, voor zijn zaadjes? Die van mij houdt nog nergens rekening mee hoor (maar drinkt ook niet veel en rookt niet, eet gezond en beweegt, eigenlijk is hij gezonder bezig dan ik hahaha).
Volgens mij wil iedereen hier op het forum wel het liefst spontaan zwanger worden, zonder ovulatietesten, temperaturen, opletten op vruchtbare dagen enzo. Maar helaas gaat het bij de 1 makkelijker dan bij de ander.
bunchy

Unregistered

21-12-2009 16:55
ik ben benieuwd...zijn jullie inmiddels zwanger?
of hebben jullie uiteindelijk positieve ovualtietest gehad?
b0llie

Unregistered

21-12-2009 17:16
ik heb die ronde, toen ik hier mee praatte, ronde 3 dus, geen positieve ovu test gekregen
afgelopen ronde, ronde 4 wel, en netjes 14 dagen later ongi geworden
ben nu net ronde 5 ingegaan
nog niet zwanger dus
miss brengt deze ronde geluk
bunchy

Unregistered

21-12-2009 20:53
ik kom er net achter dat ik atlijd met ochtendurine heb getest en dat dit kan verklaren dat testen nooit echt knallend waren....
b0llie

Unregistered

21-12-2009 21:26
ovu testen mogen idd niet met ochtendurine
Stephanie1985

Senior Member

Topics: 8
31-12-2009 17:43
b0llie schreef:ovu testen mogen idd niet met ochtendurine

Ja en dat vind ik dus ook zo verwarrend! Ik heb twee verschillende ovu-testen gehad. :oops: Spijt me heel erg maar weet alleen dat de ene van KV was en de andere van de Mediq apotheek...
1 hiervan werd aangeraden om het niet met ochtendurine te testen en de andere werd juist weer geadviseerd om dit wel te doen... ja zo snapt niemand er toch meer wat van?!
Die ovu-testen doe ik sowieso al niet eens meer... was altijd negatief bij mij. Heb het de laaste keren met temperatuur-curve gedaan. Dit gaat een mij stuk beter af en kost ook minder Wink
pumi

Posting Freak

Topics: 2
03-01-2010 15:24
Ik ben sinds deze ronde begonnen met ovu-testen.. alleen kwam ik er achter dat ik veel te veel naar de wc ging haha
je mag dus uren niet plassen,, nou dat hou ik echt niet vol! 2uur is echt max! Maar ik doe mn best.. alst goed is is vandaag of morgen mn ei.. nu maar hopen dat ik er niet te laat achter ben gekomen!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave