Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Zwanger geworden met lange/onregelmatige cyclus??

Zwanger geworden met lange/onregelmatige cyclus??
Spring

Posting Freak

Topics: 13
11-11-2009 13:01
Hoi allemaal,

Ik heb nu twee rondes gehad van 51 en 66 dagen en zit nu op dag 27 en heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Ik zie bij de meeste meiden die zwanger zijn geworden in het onderschrift staan dat ze een regelmatige cyclus hadden van rond de 30 dagen en ik vroeg me af of er hier ook (veel) meiden zijn die een lange of onregelmatige cyclus hebben en toch zwanger zijn of zijn geweest?? Ik weet dat de kans kleiner is bij een onregelmatige cyclus, maar zou het wel leuk vinden om wat positieve voorbeelden te krijgen van meiden die toch zwanger zijn geraakt met zo'n cyclus.

Alvast bedankt!
appelbloesem

Unregistered

11-11-2009 13:16
Ik had ook altijd een lange cyclus (zo'n 35-40 dagen) en hij was ook nog eens onregelmatig. Toch ben ik in de eerste ronde al zwanger geraakt. Ik heb niet getemperatuurd maar we hebben vanaf dag 15 om de dag gevreeen totdat ik er zeker van was dat ik mn eisprong had gehad. Heb mijn vriend er zelf een keer midden in de nacht voor wakker gemaakt; "schat, ik denk dat ik mn eisprong heb" Achtraf moeten we daar nog steeds om lachen, en wie weet was het toen wel raak.
Het kan dus ook best heel snel gaan. Veel succes met zwanger worden!
tweety27

Unregistered

11-11-2009 16:33
Na me miskraam heb ik ook 2 cyclussen gehad van ruim 8 weken.. De 2e cyclus bleek ik achteraf wel zwanger geraakt te zijn.. Zijn gewoon door blijven klussen en is toch ook goedgekomen..
Feline

Unregistered

12-11-2009 07:46
Hier ook een goed voorbeeld. Ik had een cyclus van tussen de 45 en 100 dagen. Rond de zomer heeft de huisarts het zelfs een keer met medicijnen opgewekt (duphaston) omdat ik bang was dat ik anders net ongesteld zou worden in mijn enige week vakantie (en daar had ik echt geen zin in). De laatste clyclus waarmee ik dus zwanger ben geworden moet ook meer dan 6 weken zijn geweest, als ik niet zwanger was geworden. Ik heb het dinsdag bij mijn eerste echo nog nagevraagd aan de verloskundige. Zij vertelde dat de meeste vrouwen inderdaad een cyclus van rond de 30 dagen hebben en dat het niet vaak voorkomt dat vrouwen met een lange cyclus zwanger worden. Meestal heeft het dan eerst langer de tijd nodig om regelmatig te worden. Ik vermoed overigens dat dit mijn eerste eisprong was. Ik was rond de eisprong 3 dagen kotsmisselijk, ziekig en moe. Echt waar, zo had ik me nog nooit eerder gevoeld. Het kan dat mijn eisprong na lange tijd pil slikken (meer dan 10 jaar) de tijd nodig had om weer op gang te komen.

Ik was echt verbaasd dat ik zwanger was, want ik ging er door die lange cyclus niet van uit. Dat was wel goed voor me dat de aandacht er even vanaf was.... (achteraf gezien). Ik temperatuurde niet en deed ook niet aan ovulatietesten op dat moment. Het enige wat we wel deden was om de dag klussen..... Strak schema, maar wel effectief en ook best gezellig

Succes!
Spring

Posting Freak

Topics: 13
12-11-2009 08:13
Bedankt voor jullie verhalen. Ik probeer er inderdaad ook maar vanuit te gaan dat mijn cyclus gewoon wat langer nodig heeft om weer op gang te komen na 7 jaar pil. Heb ergens gelezen dat dat ook te maken kan hebben met het feit dat ik al vroeg (toen ik net 16 was) met de pil ben begonnen. Ik was daarvoor wel al bijna 3 jaar regelmatig, dus ik hoop echt dat dat terug komt. We zullen zien!

Iedereen van harte met jullie zwangerschap en geniet ervan. Ik hoop me snel met een ander topic te kunnen melden op dit forum! ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave