Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Mexicaanse griepprik

Mexicaanse griepprik
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
04-11-2009 11:08
Ik weet niet of dit al is geplaatst, maar beter een keer te vaak dan te weinig denk ik.

even hier ter info,

Ik weet niet wie er over denk om de mexicaanse griepprik te halen?
Voor werk of wat voor een reden dan ook,
Ik kreeg een mail van mijn werk met die oproep namelijk maar................
* Het mag niet als je het vermoeden hebt zwanger te zijn.
* Mag niet in de eerste drie maanden van je zwangerschap
* En als je hem nu haalt, dien je de komende twee maanden te voorkomen dat je zwanger raakt.

Je moet het maar weten
Dina88

Unregistered

04-11-2009 14:22
Ik heb de oproep gehad maar ik neem hem niet, ik wil niet 2.3 maanden wachten met zwanger worden omdat we al 21 maanden bezig zijn, dus ik wil geen maanden verspillen
Babii

Posting Freak

Topics: 48
04-11-2009 14:28
http://www.grieppandemie.nl/veelgesteld ... Id=491#571

Kan je veel vinden Wink.
suzzie

Posting Freak

05-11-2009 16:31
@ dina 88, ik ben nu negen maanden bezig maar herken je gevoel!
En ik doe het ook niet.
Babii

Posting Freak

05-11-2009 16:33
Ik doe het ook niet! Ga niet nog 2 maanden wachten, want ook wij zitten in de MMM.
snippie

Unregistered

05-11-2009 17:44
ik neem hem ook niet!!!

weet iemand hoe het zit met de normale griepprik?
kaka888

Posting Freak

Topics: 3
05-11-2009 18:45
Ja Snippie daar heb ik van de week over gebeld en die kan geen kwaad! Want iemand had in topic gezet dat het wel kwaad kon, dus had ik even gebeld want die had ik al gehaald maar het kan echt geen kwaad...

Groetjes
Kaka
Babii

Posting Freak

05-11-2009 18:52
De normale griepprik kan geen kwaad.

Ik hoorde net op het nieuws dat er 3 baby;s zijn overleden nadat ze een griepprik tegen de mexicaanse griep hebben gekregne. Schrok me rot!
snippie

Unregistered

05-11-2009 18:53
kaka888 schreef:Ja Snippie daar heb ik van de week over gebeld en die kan geen kwaad! Want iemand had in topic gezet dat het wel kwaad kon, dus had ik even gebeld want die had ik al gehaald maar het kan echt geen kwaad...

Groetjes
Kaka

dank je wel!want krijg hem van me werk! maar als het kwaat kon deed ik het niet!
snippie

Unregistered

05-11-2009 18:55
Babii schreef:De normale griepprik kan geen kwaad.

Ik hoorde net op het nieuws dat er 3 baby;s zijn overleden nadat ze een griepprik tegen de mexicaanse griep hebben gekregne. Schrok me rot!

wat erg he!!!
Tina

Posting Freak

Topics: 1
05-11-2009 18:56

Weet je zeker dat het om de griepprik ging? Ik lees net op nu.nl dat er drie baby's zijn overleden door inenting met een pneumokokkenvaccin... Volgens mij is er juist over de Mexicaanse griepprik te weinig bekend...
Babii

Posting Freak

05-11-2009 18:59
Tina schreef:

Weet je zeker dat het om de griepprik ging? Ik lees net op nu.nl dat er drie baby's zijn overleden door inenting met een pneumokokkenvaccin... Volgens mij is er juist over de Mexicaanse griepprik te weinig bekend...

Ik hoorde de tamiflu prik, maar kan best dat ik het weer is verkeerd begrepen heb hoor, maar vooralsnog is er te weinig bekend ovver die prik. Zou er mooi me kindje niet mee ineenten.. EN mezelf ook niet, want dan zou ik 2 maanden moeten wachten met zwanger worden Sad
suzzie

Posting Freak

05-11-2009 21:22
De prik van de baby'tjes was idd een ander.
En weet niet wat ik zou doen als ik nu een kindje had.
Vriendin moet die keuze wel maken, en ben blij niet in haar schoenen te staan
Fab

Unregistered

05-11-2009 23:35
snippie schreef:

wat erg he!!!

De baby's zijn niet overleden aan de gevolgen van de prik tegen de mexicaanse griep maar van de prik tegen pneumokokken. Het is allemaal heel erg, je hoopt toch dat het je nooit overkomt.
Fab

Unregistered

05-11-2009 23:48
Hallo meiden,

Mijn vriend en ik hebben het ook allemaal nagekeken. Ik ga de prik als ik eventueel opgeroepen zou worden NIET halen.
Niemand kan mij vertellen wat het over een aantal jaren doet.

Ik zou als het niet nodig is de prik niet halen. Maar iedereen maakt zijn eigen keuze natuurlijk.

Succes als je voor deze keuze staat.

Groetjes,

Fab
Amanda

Unregistered

06-11-2009 03:17
Dit was toch niet van de mex griepprik??
Ik heb gehoord dat het om andere vaccins ging
Amanda

Unregistered

06-11-2009 03:22
Ik heb het nog even opgezogd en het gaat om de normale entingen

In ons land zijn recent drie baby's van drie tot zes maanden overleden na vaccinatie. De kinderen stierven binnen anderhalve week nadat ze waren gevaccineerd tegen zes of zeven infectieziekten. Het RIVM heeft daarom besloten bepaalde vaccinaties 'on hold' te zetten.

Eén baby overleed anderhalve dag na de inentingen, een ander na twee dagen en de derde stierf na elf dagen. De sterfgevallen deden zich voor in de tweede helft van oktober, binnen een tijdsbestek van anderhalve week.

De overleden kinderen zijn onder meer gevaccineerd met het pneumokokkenvaccin Prevenar. Omdat de Prevenarspuiten uit één en dezelfde partij afkomstig waren, heeft fabrikant Wyeth uit voorzorg verzocht deze partij niet meer te gebruiken. Dit in afwachting van het lopende onderzoek naar de drie sterfgevallen. Het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb) van het RIVM heeft daarom afgelopen dinsdag de consultatiebureaus opdracht gegeven doosjes en/of spuitjes met partijnummer D66977 niet meer te gebruiken en voorlopig apart te zetten. Deze maatregel is in ons land vrijwel zonder precedent. Het is de laatste decennia niet voorgekomen dat een vaccinpartij 'on hold' werd gezet vanwege mogelijk aan vaccinatie gerelateerde sterfgevallen. Het betreft overigens een partij die door het gehele land is verspreid en waarmee op grote schaal is gevaccineerd, in elk geval in de maand oktober. De volledige partij bestond uit 110.000 doses, daarvan zijn bijna 11.000 doses ingespoten.

Bron: http://www.gezondnu.nl/dagnieuws/dagnie ... vaccinatie
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
06-11-2009 15:29
ik hoor dat er een verboden landbouwgif als hulpstof is gebruikt in een bepaalde vaccinatie tegen de mexicaanse griep. Ik kopieer en plak even een stuk tekst. Verder ben ik even meer info aan het zoeken. Ik heb echt geen idee of dit betrouwbare info is of onruststokkerij. Maar wel is het zo dat er weinig bekend is over het effect van deze griepprik tegen de mexicaanse griep.
--------------------------------
Lieve mensen,

Alles komt aan het Licht. De overheid brengt zichzelf in een lastig parket! Er blijkt een hulpstof in de vaccins te zitten die een verboden bestrijdingsmiddel blijkt te zijn... logisch dat er eerst een kort geding moet komen om aan het Licht te brengen wat de inhoudsstoffen zijn... maar die zijn nu via een andere bron aan het Licht gekomen: Sta stevig op Moeder Aarde en besef dat alles 1 is voor je deze verslagen leest!

Maar eerst het Licht zelf! Wat dacht je van weer een lied van eigen hand, opgenomen in 1999 maar al veel eerder ontvangen: http://www.levenslicht.com/Goede_vriend.html, een lied over licht, vriendschap en eenheid! Als jullie vriend wil ik bekend zijn, als iemand die helpt! Dat is wat vriendschap is!
Zet de koptelefoon op, dan klinken de violen het mooist!

Zo, na deze opbeurende zaken weer een tipje van de sluier oplichten van de duisternis, iets van ons licht daar later doordringen... ons bewust zijn...

Verder is er afgelopen donderdag een kort geding tegen, jawel, de Nederlandse Staat geweest!
http://www.levenslicht.com/Verslag van Kort Geding.pdf, een verslag van de VPRO-blog wat de situatie weergeeft zoals hierboven al aangeduid... gaan er koppen rollen? Er komt aanstaande vrijdag een uitspraak in het Kort Geding!

Philips is erachter! Door dit document zijn ze erachter dat er sprake is van criminele activiteiten door de vaccinatie tegen de Mexicaanse Griep, het bevat de exacte samenstelling van dit vaccin: http://www.mstsnl.net/ekc/pdf/geneesmid ... esluit.pdf. Wil je het hele verhaal van Ad van Rooyen wilt zien klik dan op http://www.mstsnl.net/ekc/pdf/zeer-hoge ... aaruit.pdf, waar wordt aangetoond dat er sprake is van een misdrijf door het gebruik van een verboden bestrijdingsmiddel, thiomersal, wat als HULPSTOF aan het vaccin is toegevoegd.

Dit is waarlijk de ontknoping van een bedreigende ontwikkeling, de WHO is er kennelijk op uit om slachtoffers te maken! Ze willen de kinderen gaan inenten!!! En dat terwijl ze de politici en machthebbers een ander vaccin aanbieden wat deze HULPSTOFFEN niet bevat!
De brief is vandaag afgegeven bij de Raad van State en de voorzitters en griffiers van de Eerste en Tweede kamer. De posities van 4 ministers kunnen nu aan het wankelen komen, n.l. die van mevrouw J.Cramer, en de heren A.Klink, P.H.Donner en E.Hirsch Ballin.

Hier een blog met nog een ander commentaar over het kort geding: Nederland is weg aan het zakken in het moeras van Europa... http://www.adhdfraude.net/blog/?p=1350 en nu maar hopen dat we die soeverijniteit kunnen terugvorderen! Goed idee om mee te doen met de enquete... http://www.burgersfront.org/ en kijk dan gelijk ook even naar de PETITIE!
Meer informatie: http://www.tab2000.nl/wehaveachoice/Nie ... ber.html...

Als laatste nog nieuws over de effecten van inenting in Zweden, en dat de Duitsers massaal van inenting afzien omdat de Duitse politici en hoogwaardigheidsbekleders een ander, veiliger, vaccin krijgen... http://xandernieuws.punt.nl/?id=558632& ... _archief...
Bambi80

Posting Freak

06-11-2009 15:51
in de mexicaanse griepprik zit een stofje thiomersal wat omstreden is. Er zouden nog 1000 claims lopen om het verband met autisme aan te tonen. Thiomersal is een kwikverbinding wat in bepaalde vaccins gebruikt wordt ter conservering. Eerst werd dit stofje bij ons niet gebruikt in nederland maar nu dus wel bij deze mex. griepprik.

hier een link naar een krantenartikel voor de geinteresseerden:
http://www.nrc.nl/wetenschap/article185 ... einig_kwik

ik denk dat bovengenoemde stukje wel wat overtrokken is. Maar ik heb verder ook niet meer kunnen vinden.
anita

Senior Member

Topics: 5
06-11-2009 16:00
Wat een moeilijke keuzes moeten we toch weer maken zeg. Ik weet het echt even niet meer, eerst dacht ik ja... laat ik het maar doen. Maar hoe meer nieuws er naar buiten komt hoe meer ik denk nee toch maar niet. Heb al overlegd met de gyn en de huisarts, maar ook daar krijg je niet echt een antwoord. :roll: :roll:
Babii

Posting Freak

06-11-2009 16:17
Mijn gynaecoloog heeft me aangeraden deze prik niet te nemen. Hij gaf ook aan dat mocht ik deze prik nemen ik zeker 2 maanden moet wachten met zwanger worden.

Ik loop al in de MMM dus ik ga echt niet nog langer wachten. Nee ik neem hem echt niet!
Bambi80

Posting Freak

07-11-2009 20:30
Onderstaand stukje heb ik gecopieerd, niet van mijzelf. Mogelijk kunnen jullie het terugkijken op onderstaande link. Ik ga het zelf ook even kijken!

COPIE

Ik heb 2/3 dagen terug Pauw&Witteman zitten kijken, ging het ook over wel of juist niet inenten. Daar was een vooraanstaand wetenschapper van het AZA, van de grieppoli, die zei dat het zeer af te raden was om voor de 28e week van een zwangerschap te laten enten. Dit omdat er dus nog veel en veel te weinig bekend is over eventuele bijwerkingen voor het kindje, behalve dan dat het voor de 28e week wel schadelijk kan zijn. Daarna is de kans dat er iets gebeurd nihil.

Op uitzendinggemist.nl kun je de aflevering terugkijken trouwens, was volgens mij op woensdag 4 november.
suzzie

Posting Freak

07-11-2009 22:17
Grappig, ik ben dus zeker niet de enige waarbij dit leeft.
Ik heb gelukkig makkelijker kiezen, naast mijn zwangerschapswens
heb ik een berg voedingsallergieen waar je u tegen zegt.
En ben bang dus zoiezo heel ziek te worden van die prik.
Dus goed excuus om op het werk te gebruiken.

Maar lastige keus is en blijft het.
idd iedereen heel veel succes met het maken van je keuze
sas84

Senior Member

Topics: 0
07-11-2009 22:27
als ik nog bezig zou zijn, had ik de prik ook zeker niet gehaald.
ik was nl ook al langer dan een jaar bezig dus dan zou ik 2 maanden extra wachten ook echt niet trekken!!! Sad

nu ik zwanger ben ga ik de prik ook niet halen. Gewoonweg omdat er nog te weinig over bekend is..
en ik hoop gewoon gezond genoeg te zijn om mocht ik de mex griep te pakken krijgen dat ik daar wel gewoon bovenop kom!!!

groetjes Sas.
suzzie

Posting Freak

07-11-2009 22:42
sas, er word in de media ook meer de nadruk gelegd op wie het niet redden.
ipv de mensen die even goed de griep hebben en daarna gewoon weer beter zijn en hun dagelijkse dingen oppakken.

Net als bij een gewone griep.......
Wantjes

Member

Topics: 4
08-11-2009 12:23
Mariekepiek schreef:Onderstaand stukje heb ik gecopieerd, niet van mijzelf. Mogelijk kunnen jullie het terugkijken op onderstaande link. Ik ga het zelf ook even kijken!

COPIE

Ik heb 2/3 dagen terug Pauw&Witteman zitten kijken, ging het ook over wel of juist niet inenten. Daar was een vooraanstaand wetenschapper van het AZA, van de grieppoli, die zei dat het zeer af te raden was om voor de 28e week van een zwangerschap te laten enten. Dit omdat er dus nog veel en veel te weinig bekend is over eventuele bijwerkingen voor het kindje, behalve dan dat het voor de 28e week wel schadelijk kan zijn. Daarna is de kans dat er iets gebeurd nihil.

Op uitzendinggemist.nl kun je de aflevering terugkijken trouwens, was volgens mij op woensdag 4 november.

Dit bleek onjuist te zijn. Op de website van het nationale huisartsen genootschap las ik dan ook dat huisartsen hier heel veel last van hebben, omdat ze veel gebeld worden over dit misverstand, en het ze veel moeite kost om dit weer uit de wereld te helpen......
suzzie

Posting Freak

08-11-2009 12:48
ik moet zeggen dat alle geruchten en hier hoor je dit, daar hoor je dat de keuze
ook niet makkelijker maakt.

Gelukkig heb ik de mijn al gemaakt, maar jee, is toch ingewikkeld.
(ouders van cliënten vragen me wel advies, vind ik wel moeilijk hoor.)
Bambi80

Posting Freak

08-11-2009 12:49
ik ging net die uitzending opzoeken, want had dit van iemand anders en zelf nog niet teruggekeken. Die uitzending is weggehaald bij uitzending gemist. Er staat ook een brief van VWS op de site van Paul en witteman dat er inderdaad verkeerde info is verstrekt. Lekker al die onrustzaaierij. Het advies blijft dus nog steeds vanaf 13 weken ofzo.
suzzie

Posting Freak

09-11-2009 13:40
jij zit nu op 14, weet je al wat je gaat doen nu dan????
Bambi80

Posting Freak

21-11-2009 12:32
Videochat over Mexicaanse Griep

Het ministerie van VWS organiseert een live internet tv-uitzending over Nieuwe Influenza A (H1N1). Mensen met vragen over de Mexicaanse Griep kunnen deze aan deskundigen stellen tijdens een videochat op zondag 22 november.

Onder leiding van presentator Gijs Wanders beantwoorden Lieke Sanders van de Gezondheidsraad, Jim van Steenbergen van het RIVM en Paul Huijts van het ministerie van VWS in een live internetuitzending vragen over de Mexicaanse Griep, vaccinatie, veiligheid en kinderen.

Hoe werkt het:

Mensen kunnen hun vragen over de Mexicaanse Griep aan de deskundigen voorleggen tijdens de uitzending. De presentator krijgt de vraag via de computer binnen en legt deze aan de deskundigen in de studio voor. Zij beantwoorden vragen direct in de uitzending.

De eerste chatsessie start 22 november om 15.00 met als onderwerp: Vaccinatie, veiligheid & kinderen.
De tweede chatsessie start 22 november om 16.30 met als onderwerp: Mexicaanse griep en beleid.

Beide chatsessies zijn te volgen op:

http://www.grieppandemie.nl/videochat

Deskundigen:

Prof. Lieke Sanders is hoogleraar immunologie en kinderarts in het Wilhelmina Kinderziekenhuis.
Jim van Steenbergen is arts Maatschappij en Gezondheid, epidemioloog en hoofd van Landelijke Coördinatiestructuur Infectieziektebestrijding van het RIVM.
Paul Huijts, directeur generaal Volksgezondheid bij ministerie van VWS.

De uitzendingen zijn vanaf maandag 23 november terug te zien op:

http://www.grieppandemie.nl/videochat
Mila

Posting Freak

Topics: 14
21-11-2009 12:46
ik neem hem niet!
anita

Senior Member

21-11-2009 20:11
Ik moet dinsdag weer naar de gyn, ga het nog maar eens met hem bespreken. en toch wel steeds meer geneigd om de prik wel te gaan halen.
suzzie

Posting Freak

23-11-2009 23:14
naast het feit dat ik nog niet zwanger ben en wel wil worden
ga ik er heel ziek van worden als ik hem wel zou gaan halen.

Arts vertelde van de week op tv inderdaad dat als je allergisch bent voor kippenei eiwit
je de prik beter niet kan halen.

Dus kan op mijn werk dit als reden geven.
anita

Senior Member

24-11-2009 16:38
gyn raadde mij aan voor al nu ik zwanger ben van een tweeling de prik toch te halen. Morgen dus maar even bellen met de huisarts om een afspraak te maken
Bambi80

Posting Freak

24-11-2009 16:53
ik heb hem wel gehaald. Dit omdat ik ziek zwanger ben. Heb al zoveel overgegeven en daardoor 4 x in het ziekenhuis gelegen dat mijn weerstand niet best is en mijn condititie ook niet meer is wat die was. De nog niet zwangeren snap ik heel goed dat ze de prik niet halen.
suzzie

Posting Freak

25-11-2009 22:48
ja voor de niet zwangeren is de keus ook veel makkelijker denk ik.
Die keus maak je alleen voor jezelf.
Als je zwanger bent moet je ook al keuzes maken voor je kindje(S)
Joya

Posting Freak

Topics: 21
26-11-2009 17:58
Ik heb de prik ook niet gehaald.. Ik ben altijd bijna een week ziek als ik de gewone griepprik heb gehaald en daarbij komt dat ik vind dat er veel te weinig bekend is over de bijwerkingen op lange termijn.. En als ik zelfs hoor dat sommige huisartsen de mexicaanse griep hebben en dus de prik niet gehad hebben dan zegt dat voor mij ook wel veel.. Daarbij hoor je alleen de slechte verhalen over die griep en al die mensen die het al gehad hebben en nu weer helemaal beter en gezond zijn daar hoor je verder niks over..
suzzie

Posting Freak

26-11-2009 18:04
@ mama2b,
dat klopt zeker, en de mensen die er aan overlijden hebben in 80% van de gevallen ook wat anders.
Joya

Posting Freak

Topics: 21
26-11-2009 18:05
ja daarom..
sas84

Senior Member

Topics: 0
27-11-2009 22:30
Ik heb hem NIET gehaald.. Overleef de m griep wel mocht ik hem krijgen, is mijn instelling.
Weet niet met 100% zeker of de prik geen kwaad kan voor de kleine dus voor mij was de keuze zo gemaakt!! En voel me dr nog steeds heeeeel goed bij!

Xxx
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave