Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Positieve Ovulatietest maar geen temperatuurstijging?

Positieve Ovulatietest maar geen temperatuurstijging?
Chocoholic

Unregistered

03-11-2009 19:17
Hoi allemaal,
Ik ben aardig nieuw hier. Mijn vriend en ik zijn nog een maandje aan het ontpillen en gaan er vanaf mn volgende menstruatie helemaal voor.
Nu heb ik na de pil op zaterdag 17 oktober mijn onttrekkingsbloeding gehad. Daarna testte ik met een ovulatietest positief op dag 15 en dag 16. Op dag 17 testte ik negatief. Geloof ook dat ik mijn eisprong heb gevoeld. Ook had ik vruchtbaar 'slijm'.
Nu temperatuur ik ook, deels uit pure nieuwgsgierigheid, maar hier kan ik heel weinig mee.
Dit zijn de temperaturen (heb pas vanaf dag 11 getemperatuurd):

Dag 11 36.5
Dag 12 36.6
Dag 13 35.7
Dag 14 36.4
Dag 15 36.4
Dag 16 35.8
Dag 17 36.5
Dag 18 36.3

Hoe kan dit nu? Mn temperatuur hoort toch na de eisprong omhoog te gaan???

Kan iemand hier wat mee?

Alvast bedankt!!
Nadine

Unregistered

03-11-2009 19:44
Een positieve ovulatietest krijg je een normaal een dag (of meer) vóór je eisprong (LH in het plaatje in de link)
Je temperatuur stijgt op de dag van of na je eisprong. (progesteron in het plaat in de link.

http://www.fertilityfriend.com/HelpCent ... cycle.html

Misschien krijg je je temperatuurstijging nog?

Temperaturen moet je trouwens heel consequent goed doen: na de wekker, voordat je je uit bed komt, steeds op dezelfde plek en zelfde tijd.
Pas als je het een paar rondes doet, kun je inzicht krijgen in wat voor jou normale temperaturen zijn.
Ik weet niet of je al langer bezig bent?
Chocoholic

Unregistered

03-11-2009 20:49
Ik ben nog maar net bezig met temperaturen aangezien ik hiervoor aan de pil was.

Ik meet nu steeds rond 7.15 uur, als ik al gedoucht en ontbeten heb. De thermometer ligt trouwens op een koude kamer, kan dit verschil maken? Ik merk namelijk dat als ik in de 'verwarmde' woonkamer meet, mijn temp duidelijk hoger is.

Kan het zijn dat ik geen eisprong heb gehad dan, ook al had ik een positieve test en vruchtbaar slijm? Ook had ik last van mijn onderbuik in die paar dagen.
epat

Posting Freak

Topics: 13
03-11-2009 20:56
Je moet je temperatuur meten voordat je uit bed stapt, niet eerst plassen, douchen etc., maar wakker worden op iedere keer hetzelfde tijdstip en meteen meten. Anders klopt de uitkomst al niet meer. Dus thermometer op je nachtkastje naast je bed, zodat je alleen je arm maar uit hoeft te steken en niet op hoeft te staan.
Babii

Posting Freak

Topics: 48
06-11-2009 16:12
Dat is fout! Je moet temperaturen als je wakker wordt. Ik zet zelf me wekker om 6 uur, wordt dan echt wakker gemaakt door de wekker, temperatuur en ga verder slapen.

Zodra jij ook maar opgestaand bent is de temperatuur onbetrouwbaar, omdat zodra je opstaat je lichaamstemperatuur gelijk gaat stijgen!

Succes meis.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave