Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Jaloezie

Jaloezie
Tara22

Unregistered

15-10-2007 19:27
Hai iedereen,

Ik heb , zoals de meeste meiden, al van kleins af aan een groot kinderwens. Ik werk op een kinderdagverblijf en ben altijd met kinderen bezig...Mijn zus heeft nooit iets met kinderen gehad en ze wist ook eerst niet of ze er wel aan wou beginnen...Nu is mijn zus 4 maand zwanger..Ik wordt tante harstikke gaaf :lol: Maar toch voel ik enige jaloezie dat ik niet eerder zwanger ben geworden...Ik schaam me er diep voor dat ik jaloers ben :oops: want ik gun het mijn zus enorm veel....herkent iemand deze gevoelens of ben ik de enige... :?:

groetjes, tara
Guest

Unregistered

15-10-2007 21:06
heey,

Ik snap je wel hoor. Me zus was wel als eerste, ben ook enorm trots om me neefje. Alleen nu ben ik vanaf febr bezig met zwanger worden, nu begint zij dus ook alweer erover te vertellen hoe graag ze het wilt enzo. Ik hoop nu zo, dat ze nog even wacht, ze weet, dat ik ook bezig bent. Ik vind het leuk om tante te worden, maar straks zouden we tegelijk zwanger zijn enzo. Ik wil ook gewoon de aandacht enzo van me moeder, die me zus toen ook heeft gehad. Als we tegelijk zwanger zouden zijn, dan moet het toch verdeeld worden.
Linda_

Posting Freak

Topics: 8
16-10-2007 09:13
Hoi Tara,

Zeker herkenbaar hoor. Soms kan ik ook groen van jaloezie zijn, op aanstaande moeders met dikke buiken, of trotsen stellen achter de babywagen. :-) Vooral als ik net ongesteld ben geworden, want dan is de teleurstelling weer even groot.

Toch moet je er ook voor oppassen dat het niet buiten proprties gaat. Uiteindelijk kun jij en ook de zwangeren er niets aan doen dat het voor jou wat langer duurt. Trouwens, wie weet is zo'n zwangere die je over straat ziet lopen ook wel 2 jaar of meer bezig geweest!

Probeer ook optimistisch te blijven, hoe moeilijk dat op sommige momenten ook is. Ook wij komen echt een keer aan de beurt. Smile Idea
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 09:44
hoi,

ja ik heken hetook.
bij mij gaat hetnog een stapje verder.
we hebben mijn ouders verteld dat we voor een 2de gaan.
en toen kregen we als antwoord:
''goh leuk maar ik ben toch wel benieuwt wat er bij je zus uitkomt als hetooit zover is''
nou klaar ben je dan.
ik heb 2 oudere zussen 1 van 33 met 3 kinderen een zus van 31 en ikzelf.
en me zus van 31 heeft nog geen kinderen.
maar allesprima voor elkaar een mooi huis,rijke schoonouders en netjes getrouwd.
en nu zit me moeder op het kindje van haar oogappel te wachten en niet op die van mij en mijn man.
tenslotte ben ik pas net 3 maanden getrouwd en heb een dochter van 4 op mijn19de gekregen en woonde mijn hele zwangerschap bij mijn schoonouders.
na de bevalling zijn we in ons huis gaan wonen die we gekocht hadden 6 weken voor de bevalling.
dus bij ons is het niet gegaan zoals me moeder het zou willen.
Linda_

Posting Freak

16-10-2007 10:01
Ai, ik weet hoeveel pijn zo'n uitspraak van je moeder doet!

Met mijn verjaardag, afgelopen maart, vroeg mijn schoonmoeder of wij kinderen willen. Mijn ouders waren daar ook bij. We hebben besloten het niet te vertellen nog, dat we bezig zijn. Maar we hebben wel toen geantwoord dat we kinderen willen. Komt mijn moeder er later op terug, dat ze zich schaamt dat ze niet weet of ik kinderen wil of niet. Wat moet ze nu zeggen als er naar gevraagd wordt? En toen ik antwoorde (nogmaals), ja, we willen kinderen, zei ze: dan zal het wel niet lang meer duren, gezien jullie leeftijd. Ik heb nooit gezegd dat ik geen kinderen wil. Als kind stond voor mij al vast dat ik later kinderen wilde hebben.

Dus, hoe je het ook went of keert, moeders kunnen behoorlijk onhandig zijn en hun dochters behoorlijk raken met hun uitspraken.
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 10:04
ja heel pijnlijk.
me man vind het ook zielig van me moeder.
mijn schoonouders weten nog niks.
me schoonmoeder is heel erg ziek (3 plaatsen kanker)
dus we vertellen het pas als het zover is.
die zullen zo blij zijn met het nieuws.
elk kleinkind is er 1 haha.
nu heeft mijn man nog 2 zussen maar die willen allebij geen kinderen.
kaatjew

Unregistered

16-10-2007 11:50
Ik begrijp wat jullie bedoelen.
Ik had dat ook met mijn moeder, die zei altijd dat ze eerst oma wilde worden door mijn broer en dat ik nog maar even met mijn benen bij elkaar moest zitten. Ook al is het misschien heel onschuldig bedoeld en is mijn broer de oudtse en ik mama's 'kleine' meisje... het komt heel rot over als je zelf zo'n grote kinderwens hebt.
Ik heb ook al die tijd gedacht van, wat nu als ik zwanger ben... ik durfte het m'n moeder niet eens te vertellen... bang voor haar reacte.. al was het misschien heel onschuldig bedoeld..
Nu heb ik een nichtje van 6 weken oud en het voelt nu voor mij eindelijk zo dat ik nu aan de beurt mag zijn... stom he...
Verder kan ik echt enorm genieten als ik zwangere vrouwen zie, maar het kriebelt dan wel hoor.

Een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden abortus laten plegen omdat ze door de pil heen zwanger werd... ze komt zelf uit Engeland en woonde samen met haar vriend hier in Nederland. Ze was te jong en kon het gewoon allemaal nog niet aan... Ok, kan...
2 maanden later was ze weer zwanger en eheft de zwangerschap volbracht. Ze hebben nu een prachtige dochter van een half jaar oud. Vanwege een of andere ontsteking moest ze aan de antbiotica... seks gehad.. volgende dag direct morning after pil gehaald, maar je raad het al... weer zwanger!!
Ze woont nu samen met haar vriend en dochtertje in Spanje dus heeft daar al helemaal niemand... heeft vanwege de vele ruzies met haar vriend weer abortus laten plegen...
Om dit soort dingen kan ik dan wel boos worden... ik begrijp haar wel hoor, maar anderen zijn zo ontzetend lang bezig met kinderen en zij is echt bij het minste geringste zwanger. Haar moeder heeft geloof ik ook 6 kinderen... het gaat bij hun zo makkelijk alsof je broodjes koopt bij de bakker!!

Ik ben al blij met één broodje Sad
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 11:54
hoi kaatjew,

dat heb ik ook.
ik ben ook de jongste van het gezin.
eigenlijk niet gewenst want ik ben een echte nakomer.
maar goed dat neemt niet weg dat me moeder zo raar moet doen.
ze moet blij zijn dat ze zo gezegend is met gezonde kinderen die haar,haar kleinkinderen schenken.
en elk kleinkind is leuk.
en niet 1 in het bijzonder.
maar zodra het kindje van me andere zus er ooit is dan bestaat de rest niet meer.
en daar ben ik dus heel bang voor.
denk ook wel dat de band tussen mij en mijn ouders over zal gaan
want ik laat me kind niet naast de pot pissen.
dan kan het beter maar 1 paar opa en oma hebben dan ene 2de paar die het toch niet zien staan.
babywens

Unregistered

16-10-2007 11:56
wow, wat een verhalen meiden. Dat vind ik echt zo vervelend voor jullie! Gelukkig hebben mijn ouders en schoonouders nog nooit zulke opmerkingen gemaakt.
Ik hoop maar voor jullie dat als je kan vertellen dat je zwanger bent, de reactie leuk zullen zijn!
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 11:58
hoi babywens,

ach in elke familie heb je een zwart schaap en helaas ben ik het in de meine.
kaatjew

Unregistered

16-10-2007 12:08
Daisy... denk je niet dat het wel over zal gaan als het eenmaal zover is en je daadwerkelijk zwanger bent? Dan zal de trotsheid van opa en oma toch wel boven komen drijven?
Mijn moeder keek altijd uit naar haar eerste kleinkind. Nu heeft mijn broer al iets van 3 jaar geen contact meer met mijn vader en al 1 jaar niet meer met mijn moeder en mij (mijn broer heeft zich helemaal bij de familie van zijn vrouw gevoegd en heeft ons denk ik niet meer nodig :roll: )
Hij heeft mijn moeder als enige ingelicht over de geboorte en uberhaupt de zwangerschap. Hij vind wel dat ondanks wat hij met zijn familie heeft, hij zijn ouders zijn kleindochter niet mag onthouden. Ik denk dat dat wel iets heel belangrijks is om te onthouden... maarja, ik kan natuurlijk ook niet bij jou thuis en je familie kijken.

Bij mij komt het allemaal wel goed denk ik.. nu is het mijn beurt!! No matter what! Big Grin
Enne kop op he.. laat je niet gek maken door je ouders...

Liefs karin
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 12:16
ach me moeder zal wel aan iedereen laten weten dat ze weer oma word.
maar ze wil toch heel graag een kindje van mijn andere zus.
want dat is nou eenmaal haar oogappel.
maar ja ook baby's worden groot he.
in het begin is het nog zo leuk en nieuwe maar als ze eenmaal een jaar zijn zal het wel minder worden.
ik zal opzich me kind niet onthouden van oma en opa maar ik zal zeker wel afstand nemen als het moet.
mijn zus is 9 maanden voor mij getrouwt en toen dat bekent werd was het zo leuk.
en toen mijn vriend en ik bekenbaar maakte dat we gingen trouwen werd er gezecht dat ze weer geen vakantie geld had want me moeder wil elk kind evenveel gled geven als ze gaan trouwen(1000 euro)
dus eigenlijk werd het ons kwalijk genomen dat we niet konden wachten.
en of we misschien gingen trouwen omdat we jaloers waren op me zus.
hahaha wat triest mijn vriend en ik waren al 4,5 jaar bijelkaar en hebben een dochter van 4 dus het werd wel tijd vonden wij zeker met een 2de ukkie in het verschiet.
maar alles wat we doen is niet goed lijkt wel
kaatjew

Unregistered

16-10-2007 12:24
Pfff dat is dan inderdaad niet makkelijk en kan me je reactie dan wel heel goed voorstellen..... Ik zou me in zo'n geval ook heel erg achtergesteld voelen... Mijn moeder meende het denk ik niet zo, maar het kwam wel zo op mij over.
We wonen trouwens vlakbij elkaar zie ik... ik kom uit Swifterbant... Smile

Liefs Karin
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 12:41
je moet gewoon je mening voor je houden.
het zou het zelfde zijn als ik tegen me moeder zou zeggen dat ik me schoonmoeder aardiger vind.
dan zou ze ook beledigt zijn.je heb 3 kinderen en als het goed is zijn ze je alle 3 even lief.
maar goed soms niet natuurlijk.

ja ik woon in lelystad.
is dus niet zo ver.
Linda_

Posting Freak

16-10-2007 13:03
Tja. Mijn moeder probeert haar mening voor zich te houden over mijn schoonzussen tegenover haar zoons. Tegen mij loopt ze daar constant over te klagen. Dat werkt ook niet. Nou klaagt ze ook wel onredelijk, moet ik zeggen, mijn schoonzussen kunnen werkelijk helemaal niets goed doen in mijn moeders ogen.

Het is moeilijk hoor, als je moeder zo'n verschil maakt in de kinderen en schoonkinderen en daarbij ook nog de kleinkinderen. Zelf probeer ik altijd iedereen in zijn of haar waarde te laten. En niemand is slecht tenzij echt voor de volle 100% het tegendeel dubbel en dwars bewezen is. Als je me begrijpt. In mijn ogen hebben mijn schoonzussen het beste voor met hun kinderen, en dat is toch wat belangrijk is?

Ik ben bang wat er gebeurd als ze van mij een kleinkind heeft. Uberhaupt de uitdrukking "kleinkind heeft", er is niets van haar bij, het kind is van zichzelf hoor. ;-)

Soms zeg ik wel eens tegen m'n ventje: kan jou moeder niet ook af en toe een dagje mijn moeder zijn? :-D
daisymakkink

Unregistered

16-10-2007 13:07
ja ik snap je helemaal.
het is soms ook moeilijk.
ook al wil je het niet je denkt er toch aan.
ja mijn schoonmoeder is ook aardig.
soms kan ik haar ook wel de nek omdraaien omdat ze het soms TE goed met ons voor heeft.
maar ondanks haar ziekte leeft ze met haar 3 kinderen mee.
ok ook de zus van mijn man is het lieverlingetje in de familie bij hun.
maar dat merken we nog niet zo erg als bij mijn ouders met mijn zus en haar man.
dat zijn echt de nummer 1.
maar goed ik heb lekker me gezin en hopelijk volgend jaar de 2de en dan is mijn gezin compleet.
karin26

Posting Freak

Topics: 30
16-10-2007 13:27
Mijn moeder vind alles helemaal geweldig, ondanks dat ik de jongste ben die als eerte hun een kleinkind schenkt.

Mijn schoonmoeder zegt continu dat de eerste kleinkinderen een stapje meer hebben dan de kleinkinderen dien nu komen. tsja erg onredelijk vind ik hoor!!!!!!!!!1

Maar ik en mijn schoonmoeder loopt niet zo lekker.....
kaatjew

Unregistered

16-10-2007 15:41
Wat een problemen toch in die families he.....

Bij mij komt het allemaal wel goed, maar een ander probleem wara ik tegenaan zal lopen is dat mijn ouders en mijn schoonmoeder roken als een ketter en ik het dus niet zo heel erg zie zitten om mijn kindje (als ik dat geluk mag hebben) bij opa en oma te brengen. Ik heb het al met mijn honden.. die stinken een uur in de wind als ze bij mijn ouders vandaan komen. Mijn moeder is tijdens haar zwangerschappen altijd door blijven roken (mijn broer heeft zware astma) en mijn moeder begrijpt niet dat ik er zo'n probleem van maak...pfff
Zo is er altijd wel iets.... Smile

Liefs
Syl

Posting Freak

Topics: 50
16-10-2007 15:54
bij ons reageert de een ook veel enthousiaster dan de ander. Dat heeft er ook mee te maken dat bijv. mijn moeder niet goed weet te uiten hoe blij ze is. maar ze kijkt wel al bij de babykleertjes enz.
Gelukkig kan er bij ons geen sprake zijn van jaloezie, in beide families wordt ons kind het eerste kleinkind.
De enige in beide families die graag een kindje wil is mijn schoonzusje, de zus van mijn vriend.
Maar die is erg gelukkig met haar aanstaande neefje of nichtje!
doremi

Unregistered

16-10-2007 17:42
Lieve allemaal,

Ik kan me voorstellen hoe pijnlijk sommige opmerkingen van jullie moeders zijn. Ik echter ben een beetje jaloers op jullie :oops: want mijn moeder is op mijn 21e overleden en ik zou het juist zoo graag met haar delen....

De jaloezie op zwangere vrouwen, ook dat herken ik, maar het is natuurlijk niet echt eerlijk.... Maarja, het voelt zo, daar kun je niks aan doen.....lastig.

Liefs doremi

http://doremies.web-log.nl/
kaatjew

Unregistered

16-10-2007 20:20
Lieve Doremi, ik kan me heel goed voorstellen dat je het in deze fase van je leven je moeder ontzettend mist.Hhet was zo mooi geweest als je dit met je moeder had kunnen delen.... Ik heb het gevoel dat ze wel altijd met ons meekijken...

Mijn vriend heeft zijn vader 6 jaar geleden overleden en hij beseft zich nu des te meer dat zijn vader zijn kindje nooit zal zien. Wij troosten ons met de gedachte dat hij met ons meekijkt... en als het zover is dat hij een flinke boreel neemt om het te vieren (ook al is hij er niet meer.. stom he..)

Liefs Karin
doremi

Unregistered

16-10-2007 20:37
Dank je Karin, heel lief. Ja ik denk ook wel ergens dat mijn moeder meekijkt Smile Hoop het iig!
karin26

Posting Freak

16-10-2007 20:46
mijn schoonvader is 4 jaar terug overleden, en wij hebben sterk het gevoel dat hij nu meer bij ons is. Of klinkt dit te zweverig..

Ook gaan we de eerste foto van ons kleintje plastificeren en op het kerkhof leggen...
doremi

Unregistered

16-10-2007 21:09
Ik vind het helemaal niet zweverig klinken! En wat een goed idee van die foto!

Doremi
Linda_

Posting Freak

16-10-2007 23:00
Hoi doremi, daar zet je ons weer even mooi met de benen op de grond! Je hebt helemaal gelijk, wij kunnen nog delen met onze moeders, hoe moeilijk het contact soms ook verloopt.

Mijn schoonvader is ook 6 jaar geleden overleden. Hij maakt het helaas ook allemaal niet meer mee, en voor mijn schoonouders is het het eerste kleinkind uberhaupt. Haha, tenzij m'n zwager me nog voor is, maar dat denk ik niet. ;-)
kaatjew

Unregistered

17-10-2007 10:15
Wouw Karin, dat is inderdaad een heel mooi gebaar zeg!
Wij kunnen dat helaas niet doen. Mijn schoonvader is gecremeerd en zijn as is uitgestrooid (op een plek waar we nu niet meer bij kunnen) Cry
Ik zelf heb gelukkig beide ouders nog, maar op dit soort momenten heeft mijn vriend het heel moeilijk (al toont hij niet zo heel snel zijn emoties). Hij was vroeger echt een rot ventje en heeft het nu goed voor elkaar... eigen zaak, mooi huis, nu bezig met een kindje... en dat maakt zijn vader niet meer mee.

Maar ik geloof er heilig in dat onze naasten (ook van Linda, Doremi en Karin) met ons meegnieten en dat zij straks over onze kindjes zullen waken met een big smile...
En ik ben echt niet zweverig hoor, geloof verder nergens in .. maar weet dat dit echt wel goed zit. Die zitten daar boven met zijn allen te genieten en houden een oogje in het zeil.... :wink:

Liefs
karin26

Posting Freak

17-10-2007 15:06
Het is echt raar soms. De artsen hadden mij verteld dat ik 1 tot anderhalf jaar er over zou doen om zwanger te worden. Dit omdat ik weefsel in mijn baarmoeder had, en ik heb overgewicht..

Dec 2006 gestopt met de pil. Wij gingen van anderhalf jaar uit en zouden dus febr. 2008 trouwen...
Ondertussen gebeuren er hier dingen die ons een hoop stress bezorgen. Mijn vriend werd door zijn eigen neef voor de rechter gedaagd( zal jullie niet lastig vallen met het hoe en wat) Maar wij stonden veel sterker..

Hoe dan ook het was stressen stressen stressen..

geert-jan (mijn vriend) stond 1 x tegen de foto van mijn schoonvader te praten en zei: Pa ik weet niet of je mij hoort, maar kan jij er niet voor zorgen dat er iets positiefs gebeurd. Ik wil graag papa worden. Dan kunnen we onze zinnen daarop zetten.
Dit was in april 2007. Mei 2007 kwam ik erachter dat ik zwanger ben..

Dus misschien heel misschien, heeft het geholpen.....
daisymakkink

Unregistered

17-10-2007 15:16
hoi karin,

gaan jullie nu nog trouwen in februari?
ik vind het heel leuk voor jullie.
en natuurlijk word er vanaf boven meegekeken.

2 weken voor ik ging trouwen is er een dierbare van mij overleden.
ik ken deze vrouw al vanaf mijn 3d en heb jaren met haar zoon op school gezeten.
ze zei nog al moet ik in me rolstoel komen maat ik zal daisy zien trouwen.
maar helaas precies 2 weken voor de juli dit jaar kwam ze te overlijden.
ze had terminale longkanker en was net 2 weken ervoor jarig geweest.
maar ik weet dat ze er wel degelijk bij was 20 juli.
het mooie van onze dag was dat we kaarsen uitwouden blazen van ons symbolisch kaarsen hart maar 1 van de kaarsen wou dus echt niet uit.
hebben met zijn 3e geblazen en toen ging hij pas uit.
ze wou gewoon zeggen dat onze liefde waarschijnlijk nooit uit gaat.
dus voor alle onder ons die een dierbare zijn verloren :
uit het oog maar niet uit het hart!!!!
karin26

Posting Freak

17-10-2007 15:21
nee de trouwerij is ff uitgesteld. Januari krijg ik de baby dus ik moet dan volgens mij nog errug bijkomen hahahahaah....

Ik vind het ook een mooie gedachte dat ze gewoon bij ons zijn...

EN dat van die kaars op jullie trouwdag daar krijg ik gewoon rillingen van....
doremi

Unregistered

17-10-2007 19:53
karin26 schreef:EN dat van die kaars op jullie trouwdag daar krijg ik gewoon rillingen van....

Ik ook!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave