Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Dilemma: vertellen of niet?

Dilemma: vertellen of niet?
Spring

Posting Freak

Topics: 13
26-10-2009 10:47
Hoi allemaal,

Ik wil jullie graag vragen wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Mijn vriend en ik zijn half juni met de pil gestopt en sindsdien heb ik twee (lange) rondes gehad en we zitten nu in de derde ronde. We hebben niemand verteld dat we bezig zijn en niemand vermoed iets (denken we), omdat ik heb gezegd eerst te willen trouwen.
Nu is het probleem dat mijn schoonouders, waar we een hele goede band mee hebben, over een aantal maanden dure vliegtickets willen gaan boeken voor een maand vakantie eind volgend jaar (omdat het goedkoper is om op tijd te boeken) en ik weet dat mijn schoonmoeder niet weg zal willen zijn als ik (bijna) ben uitgeteld of er net een kleindkindje zou zijn (dat heeft ze ook gezegd). Nu is mijn vraag of we hen, voordat ze zouden gaan boeken, zouden moeten vertellen dat we bezig zijn, zodat ze zelf kunnen beslissen of ze dat risico willen nemen. We willen dat eigenlijk allebei niet (en hebben al half besloten niets te vertellen), maar ik weet dat ze niet of later gaan boeken als ze weten dat het risico erin zit dat ze rond die tijd opa en oma worden. Ik wil graag jullie mening, wat vinden jullie?
Free

Posting Freak

Topics: 2
26-10-2009 11:01
Heey,

Ik zou om die reden nog niets vertellen.. Jullie willen het als ze die vakantie niet voor ogen hebben, niets vertellen??

Stel dat je heel snel zwanger bent, dan is jullie baby alweer een maand of 5/ 6 maar het kan natuurlijk ook nog veel langer duren.. Het is wel lastig, maar ik zou het lekker nog een poosje voor jullie houden!!

Succes!!!

Liefs
Soraya86

Unregistered

26-10-2009 11:14
Ik zou het ook nog niet vertellen aan je schoonouders, ik denk dat de druk om zwanger te worden dan ook veel groter wordt!
Misschien wordt je heel snel zwanger of juist niet! ik zou het pas vertellen als je zwager bent!!

Groetjes
Soraya86

Unregistered

26-10-2009 11:14
Succes met zwanger worden!!! Big Grin
Spring

Posting Freak

Topics: 13
26-10-2009 11:23
Bedankt allemaal voor de (snelle!) reacties!

Ik denk ook dat we het inderdaad niet gaan vertellen. Als de reis er niet was, zouden we niets vertellen, omdat we geen vragen willen of het al gelukt is (extra druk) en het gewoon lekker een geheimpje van ons tweeën is nu. Het probleem is een beetje dat ze nu al precies weten wanneer ze gaan en ze boeken ook samen met een bevriend stel, vandaar dat omboeken dan lastig zal zijn. Voor de annuleringsverzekering is het natuurlijk ook geen geldige reden, zodat ze het ticketgeld kwijt zullen zijn (of niet hier zullen zijn) als het inderdaad zo uit zou komen. Maar goed, dat zou wel heel toevallig zijn en als het toch zo zou uitkomen dat ik net bevallen zou zijn of in december ben uitgerekend, dan weten ze het in elk geval al in maart/april ofzo, dus dan moeten ze dan maar beslissen wat ze doen. Bedankt voor de hulp allemaal!
moon25

Unregistered

26-10-2009 22:22
Hey Lin,

Ik zou het ook niet vertellen....Met een vakantie boeken loop je altijd het risico dat er iets zal zijn, of dat nu positief of negatief is. Als je zwanger bent en net rond die tijd moet bevallen is dat rot, maar aan de andere kant is het ook zo dat je schoonouders heel blij zullen zijn! En het is het ook zo dat, stel dat het niet zo snel lukt, zij dadelijk de reis later boeken in de veronderstelling dat je binnenkort zwanger zult zijn en dat je net zult zien dat je dan later zwanger bent en zij alsnog op reis zijn... Ik denk dat je met dat soort dingen geen rekening kunt houden..

Succes in ieder geval!

Liefs, Moon
siena

Posting Freak

Topics: 2
31-10-2009 21:11
Ik zou het ook niet vertellen omdat ik denk, zoals Soraya ook al zei, dat de druk om zwanger te worden dan te groot wordt. En je zult zien dat het dan juist niet wil lukken. Laat het gewoon lekker jullie geheimpje totdat het zover is en je het wel van de daken wilt schreeuwen! Met sommige dingen kun je gewoon geen rekening houden... De kans is niet extreem groot dat zij net op vakantie zijn als jij gaat bevallen, toch? Succes met zwanger worden!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave