Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Zwanger zijn en overgewicht

Zwanger zijn en overgewicht
linny84

Posting Freak

Topics: 3
11-10-2009 09:29
Hallo allemaal, ik heb nu 5 weken zwanger en heb flink overgewicht ik vraag me af of er nog meer meiden hier zijn die ook zwanger zijn met overgewicht. ik heb wel geprobeerd van te voren af te vallen en dat was me eerst ook gelukt (22 kilo) maar toen we besloten toch nog even te wachten om te stoppen met de pil kwamen er door verschillende redenen toch weer wat kilo's bij. Ik ben zo'n 1.62 en weeg rond de 100 kilo.
b0llie

Unregistered

11-10-2009 21:01
welkom hier meis
en gefeliciteerd met je zwangerschap
ik ben 1,72 ofz en ik weeg nu 89kg
ben er 3 kwijt, ben nu 3 weken bezig met wat beter op mn eten letten
echt heel streng lijnen doe ik niet
maar ben wel van plan om nog wat meer kwijt te raken Big Grin
ga iig mn best doen
draakje78

Senior Member

Topics: 0
11-10-2009 22:36
ook hier wel wat overgewicht, voordat we uberhaupt serieus bezig waren ben ik 12 kilo afgevallen (toen zou ik er eigenlijk nog 10 extra vanaf willen hebben), maar als je dan even niet oplet zit er ook zo weer 5 aan.
Gelukkig die er ook weer afgekregen voordat ik zwanger werd.

Nu ben ik bijna 9 weken en op zich tevreden over mn gewicht, ik weet wel dat ik nog te zwaar ben hoor, maar merk ook dat het door de zwangerschap wat beter verdeeld gaat zitten
wat ik wel jammer vind is dat het waarschijnlijk even duurt voordat je een "ik ben zwanger buik" zal zien
linny84

Posting Freak

12-10-2009 06:51
@ draakje ja dat denk ik dat dat ook wel ff duurt bij mij voordat mijn buik zwanger lijkt maar ik hoef hem straks niet meer te verbergen als ik het iedereen verteld heb haha dan kan ik eindelijk showen met mijn buik Big Grin

Leuk dat jullie gereageerd hebben!
Malou

Unregistered

12-10-2009 14:22
Hoi Linny.

Hier een hoogzwangere met zeker nu overgewicht :lol: Wink

Zonder gekheid, ik ben dus 1.65, en woog toen ik net zwanger was schommelend tussen de 85 en 89 kilo.

Ben vrij lang op dit gewicht gebleven, en pas vanaf augustus meer gaan groeien gelukkig.

Nu ben ik in totaal dus goed 20 kg aangekomen, zit nu op 110 kilo, en merk dat wel.

De ene verloskundige houd me extra in de gaten, terwijl de anderen er niet zo'n punt van maken, al schijnt het wel zwaarder te kunnen zijn als je meer overgewicht hebt. Ook tijdens de bevalling, al hebben ze me nooit uitgelegd waarom.
Maak me er ook niet druk om Wink

Wel houden ze dan ook extra je bloeddruk in de gaten, omdat "dikkere"mensen toch meer moeten doen om hun lichaam draaiend te houden zeggen ze.

Ik hoop wel voor jou dat je dan qua verder gewicht niet heel veel aan gaat komen. Niet lullig bedoeld, dus hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar als je veel aankomt en je bent al zwaarder, dan is het best pittig voor je lijf.
Ik heb zelf een paar jaar terug veel overgewicht gehad, woog toen boven de 110 kg, en ben toen in een half jaar tijd alles kwijtgeraakt, maar weet nu weer hoe dat voelde.

Ik houd nu veel vocht vast, mn knieen benen en enkels doen vooral s'nachts erg zeer, en je moet het gewicht toch meesjouwen elke dag.

Lijnen tijdens je zwangerschap is niet goed, dus dat zou ik je niet aanraden, maar toch is het wel extra goed letten op hoe je eet en wat je eet.

Ik at in t begin van mn zwangerschap meerdere porties op een dag, en verdeelde het ook echt, omdat ik aardig trek had steeds. Grappige is dat ik dus eerst afviel, en daarna langzaam aan ben gaan groeien :lol:

S'ochtends brood, 10 uur brood of fruit, tussen de middag brood, om 3 uur brood of wat anders, en avondeten.

Nu eet ik s'ochtends, smiddags, en savonds, maar niet heel veel.
Dit omdat Uk met zn bips onder mn maag zit als ik ga eten, en dan voel je je zelf al snel erg vol :lol:
Ik ben nu 39 week en een dag zwanger, dus spannend hier, en ben ook erg benieuwd hoe snel de kilo's en hoeveel kilo's er straks vanzelf weer afgaan Wink

Heb je al een afspraak bij de verloskundige gehad trouwens?
De mijne vroeg toen mn gewicht, en verder gewoon de controles.

gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen in ieder geval Big Grin
draakje78

Senior Member

Topics: 0
12-10-2009 15:04
linny84 schreef:@ draakje ja dat denk ik dat dat ook wel ff duurt bij mij voordat mijn buik zwanger lijkt maar ik hoef hem straks niet meer te verbergen als ik het iedereen verteld heb haha dan kan ik eindelijk showen met mijn buik Big Grin

Leuk dat jullie gereageerd hebben!

ha ha dat is dan wel weer zo, eindelijk iets om trots op onze buik te zijn ha ha
linny84

Posting Freak

12-10-2009 19:37
@ Malou,

Wat leuk dat je reageert! ik probeer idd nu wel extra goed op te letten wat ik eet maar ik ga zeker niet lijnen tijdens mijn zwangerschap ik weet hoe ongezond dat is. Op dit moment heb ik dagen dat ik bijna niets kan eten ivm mijn misselijkheid en ook dagen dat ik het soms bijna vergeet omdat ik gewoon geen honger heb. Maar ben nu wel bewuster bezig met boter op mijn brood, fruit enz.

Ik heb volgende week woensdag mijn 1e afspraak bij de vk ik weet niet eens helemaal precies hoe veel ik woog/weeg want ik heb geen weegschaal (ik heb gelijnd met de ww en werd obsessief van dat ding dus heb ik weggegooid)

Ik hoop idd ook dat ik niet te veel aankom want ik moet het allemaal meezeulen natuurlijk....ben benieuwd hoe mijn vk er overdenkt (Gewicht) ik heb trouwens een mannelijke vk.
linny84

Posting Freak

13-10-2009 11:36
Jemig ik heb me toch een rugpijn van af eind vorige week....en dat met werk ik de kinderopvang als ik thuis ben zit ik eerst een potje te janken vanwege de pijn in mijn rug, ik moet volgende week woe naar de vk dus zal het eens met hem bespreken! hopelijk wordt het snel wat beter!
Teun

Unregistered

13-10-2009 20:55
Ik ben 4wkn en 4dgn zwanger en ook flink overgewicht.Ik heb hierover al gesproken met de gynecoloog voor ik zwanger werd en volgens haar heb ik wel extra risico op zw-suiker,hoge bloeddruk en een keizersnee.Ik heb een vriendin met veel overgewicht en die heeft zonder problemen 2 gezonde kids op de wereld gezet en mijn moeder is ook niet bepaald een slanke den en heeft ook 3 kinderen gekregen Smile
Malou

Unregistered

14-10-2009 09:05
Hey Linny, wat leuk dat je een mannelijke VK hebt, wist niet dat die er ook waren eigenlijk :lol:

En goed dat je er zo mee bezig bent, ik dacht ik schrijf t je toch ff Wink

En rot van je rug, al komt t me wel bekend voor.
je oefent een zwaar beroep uit, en vooral nu in t begin en dat je lijf zoveel veranderingen ondergaat kan dat zich vooral in je rug uiten. Had ik wel toendertijd al heb ik zoiezo een zwakkere rug.

En dan had ik de weegschaal ook weggeflikkerd denk ik Wink
Ikzelf sta er zelden op trouwens, mis hem ook niet als de batterij leeg is :lol: maar was wel benieuwd hoeveel of dat ik eigenlijk aangekomen was, dus heb er vorige week 2 batterijen in gedaan.
Ben zoals ik me eergisteravond woog, goed 22 kg aangekomen inmiddels.

Goed om je zelf denken, en tip: Luister vooral nu tijdens je zwangerschap naar je lijf, alle energie en gezondheid heb je de komende maanden wel nodig.

Teun, die was ik nog vergeten, de zwangerschapssuiker Wink
En ja dat is ook zo, er zijn zat grotere dames die het zo ff uitpoepen zeg maar Wink
kleinepukkie

Unregistered

14-10-2009 09:16
Ook ik woog rond de 90 kilo toen ik zwanger werd en dit bij een lengte van 1.68
Dus best te zwaar.

Probeer er een beetje om te denken wat ik eet want wil proberen te voorkomen dat ik onnodig aankom. Maar een patatje of een stuk chocolade eet ik zeker wel op zijn tijd.
Gister voor controle geweest en ben tot nu toe nog geen 2 kilo aangekomen.
Was volgens de VK erg netjes en moet proberen dit vol te houden.

Kreeg wel de boodschap mee dat als ik boven de 100 kilo weeg ik niet thuis op de eerste etage (mijn slaapkamer) mag bevallen. Nu heb ik een hele lieve VK die wel wat wil smokkelen maar het is wel iets om over na te denken.

heel veel succes!!!
Malou

Unregistered

14-10-2009 15:15
Daar hebben ze t bij mij nooit over gehad, waarom zou je dan niet boven mogen bevallen?

Ik ga gewoon lekker boven bevallen, ondanks dat ik nu echt wel in de 100jes zit zeg maar :lol:
kleinepukkie

Unregistered

14-10-2009 18:25
omdat mocht het mis gaan, het ambulance personeel je dan eigenlijk niet mag tillen.
alleen maar fijn dat ze er niet over begonnen zijn.... alleen mij werd het verteld
dat ik er wel rekening mee moest houden.
Sofia

Unregistered

15-10-2009 10:04
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Als je met 105 kilo een ongeluk krijgt op straat, moeten ze je toch ook tillen??? Ik woog toen ik zwanger werd 95 kilo (ben 1.70 m.) en zit nu op 104 kilo bij 32 weken zwangerschap. 9 Kilo aangekomen tot nu toe dus, iedereen vindt het heel netjes. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar dit heb ik nog niet zo heel lang geleden aangegeven bij de VK en ze heeft er daarvoor nooit wat over gezegd dat ik niet thuis zou mogen bevallen en ze weet mijn gewicht.
Renate76

Unregistered

15-10-2009 13:10
Tegen mij werd ook gezegd dat ik niet thuis mocht bevallen omdat ik overgewicht heb.....
kleinepukkie

Unregistered

15-10-2009 13:59
het gaat er om dat ze je niet van de trap mogen tillen.
maar goed zo te zien is het overal weer anders.
dit is waar ik mee te maken heb...
linny84

Posting Freak

15-10-2009 17:03
Nou ik ben benieuwd hoe mijn vk daar over denkt, ik zou het heel fijn vinden om thuis te bevallen (mijn man heeft liever het ziekenhuis) maar dan hoor ik het vast wel binnenkort haha.
Sofia

Unregistered

15-10-2009 22:37
Ja, misschien is het inderdaad overal anders. Da's wel met meer dingen zo heb ik op dit forum al gelezen. Wel balen als je graag thuis wilt bevallen, maar dit niet mag vanwege je gewicht. Gelukkig wilde ik toch sowieso al in het ziekenhuis bevallen.
kleinepukkie

Unregistered

16-10-2009 09:26
mag wel thuis ... alleen dan op de begane grond.
maar om nou een bed midden in mijn kamer te zetten zie ik ook niet zo zitten.
Sofia

Unregistered

16-10-2009 10:41
Nee, dat lijkt me ook niks! :lol:
Lyfke24

Unregistered

17-10-2009 16:39
Hoi, ook van mijn kant een reactie: ik woog ook rond de 108 kg toen ik zwanger werd, ben nu ruim 18 wkn en nog geen kilo aangekomen en hoop ook dat dat nog even zo blijft :lol: . Ook tegen mij werd verteld dat ik niet op een verdieping (thuis) mocht bevallen, inderdaad omdat de broeders dan mogen weigeren om je de trap af te helpen!! En ik had, net als kleinepukkie, geen zin om een bed in onze woonkamer te zetten. Ga nu dus lekker naar het ziekenhuis (zit ook met medicatie nu voor hoge bloeddruk en loop onder gyn. in het ziekenhuis, dus't werd sowieso een ziekenhuisbevalling, maar dat terzijde)... Als puntje bij paaltje komt wil ik wel eens zien of zo'n ambu-broeders inderdaad zeggen: sorry mevrouw, maar we denken aan onze rug, bel maar de brandweer ( :!: :o ) ... maar ja, van de andere kant zit er ook wel een logica in natuurlijk... Ze zijn vaak maar met z'n 2-en en sowieso: op onze trap wordt het moeilijk als ze daar bijv. met 4 man (stel dat mijn man en een aardige buurman mee zouden willen helpen) zo'n brancard ZOUDEN gaan moeten vervoeren, daar is helemaal geen plek voor ben ik bang!
Linny: ik zou het gewoon nog ff navragen bij je VK, misschien heeft ze er niet bij stilgestaan om je hierop te wijzen, want het lijkt me toch dat dit geen "plaatselijke" maatregel is van ambulance-personeel, maar een landelijke regel...
O ja, nog over het buikje: ik pas tot op heden nog gewoon in mijn eigen broeken, en merk nog niet veel verschil qua buik. Wordt wel allemaal wat harder, maar inderdaad, bij ons zul je het pas later "echt" zien dan iemand met maatje36 bijv. Maar daar maak ik me niet druk om!
Gezonde zwangerschap allemaal!! Liefs, Lyfke
Jay

Unregistered

29-10-2009 08:25
Hoi

Ik ben nu 16 weken zwanger en had voor me zwangerschap al overgewicht.
Ik ben 173 en woog 108 kilo.

Gelukkig ben ik thuis op de weegschaal nu 5 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben.

Bij de vk moet ik ook wel weegen, maar ze hebben 2 gebouwen en in alle 2 de gebouwen verschilt de weegschaal. Erg handig natuurlijk.

het irritante is wel dat mijn zus echt heel veel aangekomen is tijdens haar zwangerschap.
En nu gaat de rest van me famillie er een beetje van uit, dat ik ook zoveel ga aankomen.
Terwijl dit natuurlijk absoluut niet het geval hoeft te zijn.

gr Jay
linny84

Posting Freak

29-10-2009 19:58
Hallo Jay,

Bedankt voor je reactie! ik heb geen eens een weegschaal thuis en ben nu 1x bij de vk geweest maar hoefde toen niet op de weegschaal. Misschien toch maar eens een weegschaal kopen!
Jay

Unregistered

30-10-2009 07:36
Hey

ja inderdaad. Ik vind het wel handig.
Niet dat ik vaak op de weegschaal ga. Maar zeker 1 keer in de 2 weken.

gr jay
kleinepukkie

Unregistered

30-10-2009 10:18
probeer het thuis ook een beetje in de gate te houden.
Let er ook een beetje op met wat ik eet zodat ik straks niet nog meer af moet vallen na de bevalling. Vond het in het begin ook wel heel vreemd om zwaarder te worden hoor. Als ik nu een opmerking krijg in de trant van zo je hebt al een flinke buik moet ik nog steeds wel even slikken hoor.
bravagirl

Junior Member

Topics: 4
01-11-2009 16:22
Ik ben nieuw hier en wil meer weten over als je wat zwaarder bent en toch zwanger wilt worden..
Wat je allemaal van tevoren moet weten en wat de risico's zijn....
Wie kan mij hier bij helpen?

Alvast bedankt

Bravagirl(30)
linny84

Posting Freak

01-11-2009 18:24
Ik had het goede voornemen om eerst af te vallen alleen is dat niet zo gelopen inmiddels ben ik zwanger (met flink overgewicht) er zijn natuurlijk wel extra "risico's" bij sommige dingen heb je gewoon een verhoogde kans, google maar eens. Ik heb besloten om dat niet in de weg te laten staan van mijn kinderwens en hoop dan ook op een gezonde zwangerschap.
bravagirl

Junior Member

Topics: 4
01-11-2009 19:44
Verder is het ook zo dat mijn vriend wil dat we alles eerst op een rijtje hebben voor we er aan beginnen...
Financieel gezien, dus hij zegt steeds dat het niet kan...
Maar mijn gevoelens voor het zwanger worden wordt steeds groter :? ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan...
Wat kan ik het beste doen of moet ik toch maar afwachten op betere tijden? :roll:

Alvast bedankt

Groetjes luci Wink
linny84

Posting Freak

01-11-2009 20:29
Ik had ook al eerder een kinderwens dan mijn man en dat was niet altijd even makkelijk, ik wou super graag en hij zag heel veel beren op de weg. Op een gegeven moment heb ik hem maar even gelaten en gevraagd wanneer hij er dan wel aan dacht toe te zijn hij gaf toen aan dat dat nog wel 2 jaar kon duren, makkelijk vond ik dat niet maar ik heb de keuze gemaakt om er allebei achter te staan dat dat beter zou zijn dan hem over de streep te trekken terwijl hij eigenlijk nog helemaal geen kindje wil. we zijn er wel over blijven praten, in de tussen tijd een huisje gekocht waar we samen een toekomst kunnen hebben. Zelf ben ik van mening dat je financieel nooit goed genoeg hebt als je kijkt wat een kind kost, en dus betekend dat dat we persoonlijk gewoon wat moeten inleveren maar dat hebben we er met alle liefde voorover. In augustus zijn we gestopt met anticonceptie en ik was gelijk in de 1e ronde zwanger. nu al weer 8 weken! als ik uitgerekend is is het precies rond de tijd dat mijn man het wel zag zitten om een kindje te krijgen. Dus kortom praat erover maar dring niet te veel aan dat stoot af. Geef aan wat jij wil en waarom en laat hem dat ook doen en kijk dan of jullie samen tot een oplossing kunnen komen over wanneer hoe en wat.
Jay

Unregistered

20-11-2009 12:31
Hey Meiden,

Hebben jullie ook zoveel problemen met zwangerschaps kleding kopen.
Ik zit net in die tussen maat heel irritant.
Nu kan ik nog steeds maat 48 aan. Maar ja ik weet niet hoeveel ik nog aan ga komen.
Maar in maar 50 heb je al geen spijker zwangerschapsbroeken meer.

Ik wordt er gek van.
het is gewoon zo moeilijk om normale broeken te krijgen in grote maten.

Liefs Jay
linny84

Posting Freak

20-11-2009 17:45
Hallo jay,

ik ben nog niet zo ver (11weken) maar draag wel al positiebroeken, ik heb ze kocht bij miss etam maar ook daar gaan ze maar tot maat 48 gelukkig pas ik daar nu nog in maar ik zou ook niet weten hoe ik aan grotere maten zou moeten komen....
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
23-11-2009 15:01
Tijdens je zwangerschap zul je qua gewicht wellicht aankomen, maar je houd vaak je eigen kledingmaat.
Het is voornamelijk je buik die zo enorm gaat groeien. Dus zou me niet te druk maken over de kleding hoor Wink
Sofia

Unregistered

23-11-2009 17:10
Klopt inderdaad. Ik heb normaal maat 46, maar kon van positiekleding ook maat 44 aan. Heb alleen maat 44 en 46 gedragen van positiekleding, groter was niet nodig. Van een kennisje hoorde ik dat ze bij Prenatal ook wel grotere maten hebben dan 46/48 (zij had maat 52).
kleinepukkie

Unregistered

25-11-2009 21:59
Ik pas inderdaad gewoon maat 44 zwangerschapskleding.
Gaat prima
linny84

Posting Freak

26-11-2009 05:57
in heb maat 46/48 aan want dat heb ik meestal nodig voor mijn bovenbenen, qua taille kan ik eigenlijk wel een maatje kleiner maar ja.
Ladyfrog

Unregistered

29-12-2009 15:36
Hier nog eentje met overgewicht nu 100 kg bij 1.69cm. Vorige zwangerschap van 90 naar 110kg gegaan. Wel 10 kg kwijft geraakt daarna,maar eigenlijk al een jaar rond de 100 kg. Nu dus weer zwanger en ik maak me wel ongerust. Als ik weer 20kg ga aankomen...waar blijf ik dan... Sad Heb in de vorige zwangerschap veel gegeten om misselijkheid te voorkomen,moest wel overgeven,maar niet zoveel dat ik er van afviel (ook gelukkig maar eigenlijk). Heb toen ook weinig aan beweging kunnen doen,doordat ik me zo rot voelde. Nu ruim 1 jaar later is er dus nog niks af,maar ben gelukkig niet zwaarder geworden. Ga echt proberen gezond te eten,te blijven bewegen en veel water drinken. Met een kleine van 14 maanden die rondwandelt zal t toch wel anders zijn als de 1ste keer denk ik.
Ladyfrog

Unregistered

29-12-2009 15:43
En wat betreft kleding,heb op t net aan t zoeken geweest en er zijn wel winkels die grotere maten positiekleding verkopen. Ik heb nu maat 46/48,vraag me af of ik mijn positiebroeken nog aan kan van de vorige keer. Ik ben wel wat ronder geworden als voorheen. Shirtjes etc zal wel gaan...die vallen tegenwoordig toch al zo alsof t lijkt alsof je zwanger bent.. Wink (sommige modellen dan).
marij

Unregistered

06-01-2010 17:19
he meiden ik melt met ook even aan..

ben 1.62 en weeg rond de 90 kilo...ppff moeilijk maar is eruit.

ik heb een maagband gekregen en ben toen wel veel afgevallen maar zit met de rest zo in me maag.
lukt me helemaal niet let overal op en sport maar is heel moeilijk.

nu dat ik zwanger ben mag je niet afvallen is slecht voor de baby dus eet gewoon gezond en optijd...

vind het gezellig om hier mee te klettsen

liefs marije
Guest

Unregistered

06-01-2010 17:29
Ik heb welliswaar dan geen overgewicht ... eerder het tegenovergestelde; ondergewicht!
Ben 1,68 en weeg 46 kilo!
Ook geen pretje, heb tijden gehad dat ik me gewoon echt misselijk vrat om maar te proberen een paar kilo aan te komen. Inmiddels heb ik het naast me neergelegd, ik ben gezond en zie er gezond uit (dat is eigenlijk nog het gekke, ik ben geen vel over bod, zie er gewoon heel gezond uit)!

Veel succes!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave