Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Wanneer naar huisarts?

Wanneer naar huisarts?
daphne1984

Posting Freak

Topics: 4
02-10-2009 15:25
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af na hoeveel maanden jullie contact opnemen met de huisarts. Ik lees dat er veel 1 jaar na het stoppen met de pil een afspraak maken maar ik lees ook regelmatig dat ze al eerder een afspraak maken. Waar laten jullie het vanaf hangen? Ben benieuwd naar jullie ideeën/ ervaringen.

Groetjes Daphne
Babii

Posting Freak

Topics: 48
02-10-2009 15:29
Ik had na 2 maanden een afspraak Wink. Maar goed, bij mij heeft het een andere reden.

Ik menstrueerde niet uit mezelf en had geen eisprong. Doordat mijn baarmoeder er voor me 25e uitgaat had ik haast en kreeg voorrang.

Nu eindelijk na 6 maanden medicatie en ellende een eitje (2 zelfs). Nu is het wachten op de eisprong en anders weer verder met de medicatie.

Zie wel dat jij een mooie nette cyclus hebt, dus waarom naar de HA gaan? Je komt dan in een heel traject en die is emotioneel echt niet fijn. Zeker doordat je allerlei inwendige onderzoeken gaat krijgen, uitstrijkjes, bloedonderzoeken en vaak terug moet.

Zou gewoon een jaartje wachten hoor Smile. Gebruik je ovu testen Big Grin?
daphne1984

Posting Freak

02-10-2009 15:32
Jeetje dat is heftig...voor je 25e je baarmoeder eruit :S

Ik wil nu nog niet naar de huisarts gaan. Mijn cyclus is inderdaad wel mooi en gebruik vanaf de 2e maand ovu testen. Ik vind met die testen een eitje dus dat lijkt me goed. Ook klussen we dan goed, helaas tot nu toe zonder resultaat. Ik vroeg me het meer af ... het hoeft niet aan de vrouw te liggen maar het kan ook bij de man liggen. Vandaar de vraag vanaf wanneer naar de ha...ik neem aan dat deze de man toch wel eerst test voordat ze bij de vrouw al die onderzoeken starten?

Groetjes
Babii

Posting Freak

Topics: 48
02-10-2009 15:50
Ja dat klopt Smile. Het kan inderdaad ook aan de man liggen Sad. Je kan evt. naar de HA gaan om een zaadtest te laten doen.

De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger...

Die ovulatietesten zijn ideaal. Vanaf de positieve ovu test klussen wij ook. Ben ervan overtuigd dat een week ervoor klussen geen zin heeft aangezien zaadjes 48 uur leven...

Zou als je, je druk maakt even een afspraak maken voor een zaadtest :mrgreen:.
daphne1984

Posting Freak

02-10-2009 15:54
Hihi ik denk als ik dat nu al voorstel aan mijn man dat hij dat niet wil. Daarom wilde ik graag van wat mensen weten wanneer zij dit gingen doen. Wij klussen al wel voor de positieve ovutest en ook altijd op de dag van de positieve ovu test en ook nog 2 of 3 dagen erna...en verder wanneer we nog meer willen :lol:

Groetjes
Bati

Posting Freak

02-10-2009 17:48
Ik zelf heb gehoord dat ze pas gaan testen als het na een jaar niet lukt (of nog langer). Ook bij mannen.
En ze testen sneller bij koppels die ouder zijn. Volgens mij rond de 38 jaar.
Maar vaak laten ze je gewoon ermee 'lopen'.
Ik weet niet of je het klaar krijgt bij de ha om jullie te laten onderzoeken. Maar dan is natuurlijk per ha verschillend.
In ieder geval veel suc6!!!!
daphne1984

Posting Freak

02-10-2009 19:39
Ankie87 schreef:Ik zelf heb gehoord dat ze pas gaan testen als het na een jaar niet lukt (of nog langer). Ook bij mannen.
En ze testen sneller bij koppels die ouder zijn. Volgens mij rond de 38 jaar.
Maar vaak laten ze je gewoon ermee 'lopen'.
Ik weet niet of je het klaar krijgt bij de ha om jullie te laten onderzoeken. Maar dan is natuurlijk per ha verschillend.
In ieder geval veel suc6!!!!

thnx voor je antwoord! We wachten eerst nog wel af hoor...zitten nu nog in ronde 6. Mocht het begin 2010 nog niet raak zijn dan gaan we denk ik eens even langs kijken wat de beste man te zeggen heeft...
Sabien84

Unregistered

02-10-2009 21:10
Ik ben eerst na 3 maanden naar de huisarts geweest omdat ik nog steeds niet uit mezelf ongesteld was geweest (eerste keer duurde 3,5 maand) toen kreeg ik te horen dat ik gewoon gedult moet hebben en dat het wel kwam. 4 maanden toch maar weer terug (7 maanden na het stoppen met de pil) omdat ik in 7 maanden tijd maar 2 keer ongesteld was geweest. En dat is niet helemaal juist. Er word vermoed door de huisarts en de gyn dat ik geen eisprong heb, en ben dus al met 7 maanden in het ziekenhuis beland. Over 2 weken krijgen we uitslagen.

Maar ik zou zeggen: als je twijfelt, of je zorgen maakt. Ga gewoon naar de huisarts. Al is het alleen al dat hij/zij je gerust kan stellen of kan informeren!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave