Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn inenten tegen mexicaanse griep november mama's!

inenten tegen mexicaanse griep november mama's!
Ssssabine

Unregistered

20-09-2009 18:56
Hallo meiden,

Ik ben net nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het allemaal goed begrepen heb. Ik ben nu 31 weken zwanger en uitgerekend op 26 november.
Ik heb al een zoontje van 5 en ook dit babytje wordt weer een knulletje!

Mijn vraag aan jullie is of jullie je laten inenten tegen de mexicaanse griep. Gezien het feit dat ze waarschijnlijk pas eind oktober pas gaan inenten vind ik het een heel dilemma worden. Wie weet of je baby ook beschermd is als jezelf inge-ent wordt?

Graag jullie mening en reactie!
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
20-09-2009 18:58
Hoi Sabine...ik ben 6 nov uitgerekend en vind het dan niet meer nodig om ons in te laten enten. Is nog zo kort dan maar. Denk dat als ik verder in nov uitgerekend zou zijn, ik het ook niet meer zou doen. Maar idd een lastig dilemma...wat denk je zelf??

Grts
Ssssabine

Unregistered

20-09-2009 19:01
Snelle reactie! Leuk!
Tja wat ik zelf denk is dat ik het nog een beetje af laat hangen van hoe erg de piek van de besmetting zal zijn in oktober! Mocht het erg heftig zijn dan denk ik wel aan inenten, ook wil ik weten of de baby dan ook beschermd is. In de kraamtijd moet ik er ook niet aan denken om de mex. griep te krijgen!
Erg lastig... Ik werk zelf in een bajes en ook daar is de kans op besmetting natuurlijk groter!

Verloopt jouw zwangerschap naar wens?

Groet!
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
20-09-2009 19:11
Hey,

Ik werk op een groep met jongeren, dus tja... maar gelukkig heb ik al verlof, dus dat probleem heb ik niet meer ;-)
Zit nu wel (tot komende week) in de ziektewet vanwege veel overgeven en harde buiken. maar voor de rest mag ik niet klagen...en ohja, de kleine ligt in stuit, das ook minder Sad
En hoe loopt het bij jou??

Welkom hier trouwens en klets lekker mee op het november forum!!!

grtssss
Ssssabine

Unregistered

20-09-2009 19:13
Hmm een stuitligging is niet echt lekker natuurlijk, hebben ze al een draai poging ondernomen?
We kletsen verder op het november forum! Over en sluiten dan maar!
vj

Posting Freak

Topics: 35
21-09-2009 11:41
in amerika zijn ze nu pas met onderzoeken bezig of je kindje ook wat meekrijgt van de inenting van mexicaansegriep.
dus het gaat meer voor jezelf.

Ik zelf woon in een regio waar het heel weinig voorkomt. en als je heel gezond eet enzo had het voor mij niet gehoeven. Nu ben ik dan allang bevallen.
Maar ik krijg elk jaar de griepprik. dus dit jaar ook de mexicaanse. die neem ik wel omdat ik dan al bevallen ben.

Als ik in een regio woon waar het meer voor komt, zou ik erover nadenken om het wel te doen.
Wantjes

Member

Topics: 4
26-09-2009 11:37
Het vaccin dat Nederland heeft ingekocht is een ander vaccin dat in Amerika momenteel gestest wordt. Zoveel heb ik begrepen uit de stukken van de RIVM website en het antwoord op een mail die ik ze gestuurd heb.
Malou

Unregistered

06-10-2009 03:02
Ik heb besloten de prikken niet te nemen.
Ik ben opgeroepen voor de griepprik volgende week, en dan 2 week later de mex.griepprik, en weer 2 week later de laatste mex.griepprik.

Ik ben nu 38 week en 2 dagen zwanger, en er is mij te weinig bekend over gevolgen voor onze ongeboren kindjes, dus ik vind het wel goed.
Daarbij heb ik zelf altijd aardig nawerking van de prik, mijn weerstand word geheid minder, dus ga het nu niet doen.
Zeker niet nu ik elk moment bevallen kan. Heb dit overlegt met de HA en die kon zich daar wel in vinden.
vj

Posting Freak

06-10-2009 03:12
ik krijg elk jaar wel de griepprik. nu de huisarts gebeld en we wachten eerst dat ik bevallen ben.
over 3 weken is hier de mexicaanse prik, 2 weken erna de 2e. dan krijg ik 3 weken erna de gewone griepprik. andere volgorde dus.
brusje

Unregistered

06-10-2009 06:57
ow op mn werk krijgen ze ook eerst de gewone, dan na 2 weken de 1e en dan weer na 2 weken de 2e mexicaanse..
ik neem ze ookniet..zover in nu denk, zal het eens met vk overleggen maar zie er t nut niet van in en t risico te groot.
vj

Posting Freak

06-10-2009 07:02
k krjg alijd de griepprik i.v.m astma.
maar nu doe ik het na de bevalling!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten