Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden stoppen en dan.....

stoppen en dan.....
Maybe

Unregistered

20-09-2009 11:51
Na hele fijne gesprekken en toch wel de kriebels hebben wij besloten om te stoppen met de pil als de strippen op zijn. Dit zal zo eind december zijn.
Ik wil daarna persee nog een paar maanden ontpillen.
Even geen hormonen in mijn lijf.
Vind het allemaal zo spannend.
Hoelang ga je ontpillen, wat verandert dan in je lijf, wanneer begin je dan voor echt echie.
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
20-09-2009 12:01
Het afkicken van de pil duurt meestal wel een paar maanden. Ik ben toen meteen de medische malle molen ingegaan omdat ik een speciaal geval ben (heb PCO), maar normaal gesproken wachten ze daar nog wel even mee totdat je goed afgecickt bent van de pil... Ik heb weer meer puistjes gekregen toen ik stopte met de pil, maar verder heb ik er niet veel van gemerkt (kan bij jou anders zijn natuurlijk).

Succes alvast ook al duurt het nog wel een tijd voordat jullie gaan beginnen met klussen Wink !
Maybe

Unregistered

20-09-2009 12:05
Ja het duurt nog wel een half jaartje denk ik voor we echt beginnen maar ja een goede voorbereiding is eht halve werk.....hoop ik dan maar.
Ben erg beneiuwd of mijn cyclus een beetje regelmatig is. Ik gebruik al zeker 10 jaar de pil en kan me dus echt niet herinneren hoe regelmatig die daarvoor was..

Heb nu ook een boek besteld (Zwanger) en hoop daar lekker in te kunnen lezen over starten met folium en voeding.
Natuurlijk kun je niet alles plannen maar ik vind het alleen al leuk om dat soort zaken te weten
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
20-09-2009 12:47
Ik heb 9 jaar de pil geslikt en na het stoppen was mijn menstruatie meteen regelmatig!
Maar dat is ook niet bij iedereen....
Zelf heb ik 1 maand ontpild en daarna was ik eigenlijk heel snel zwanger!
Ik mag echt van geluk spreken!! Smile

Succes met zwanger worden!!
b0llie

Unregistered

20-09-2009 12:53
haj haj
welkom hier
ik ben na t stoppen met de pil gelijk voor t echie begonnen
heb de laatste strip afgemaakt
ook ben ik bij de dokter geweest en die zei nix van ontpillen
ik wil je alvast suc6 wensen met zwanger worden zometeen
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 12:56
Ik ben juist begonnen met de pil omdat ik zo onregelmatig ongesteld werd (heb em ook zeker 10 jaar geslikt), maar had al na de 2 keer clomid een groeiend eitje Big Grin Nou maar afwachten of ik zwanger ben, ga woensdag testen!
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:02
spannend hoor
zal voor je duimen
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 13:06
Dankje Bollie! Hoe lang geleden ben jij gestopt met de pil dan? Moe(s)t jij ook aan de clomid of gaat het bij jou allemaal gewoon goed?
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:09
ben nog ma net gestopt hoor Smile
23 aug gestopt, 28 aug ongi geworden wat 5 dagen duurde,net zolang als toen k de pil nog slikte
toen flink aant klussen geweest haha
en nu maar wachtten of de ongi weer komt
zou dan met n gemiddelde cyclus van 28 dagen eind volgende week moeten komen
dus ben benieuwd
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 13:12
Spannend hoor, heel veel succes! Houd er wel rekening mee dat het ff duurt voordat je ontpilt bent, maar dat zal je vast zelf ook wel weten Wink
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:16
dr zijn dr hier genoeg die in de 1e,2e of 3e ronde al zwanger raken
alleen ist irritant dat je niet precies weet hoe je cyclus loopt
maarja ach, we klussen om de dag
dus weinig kans dat je dan misklust haha
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 13:19
Heel veel succes en plezier in ieder geval Wink En laat ff weten hoe het gaat!
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:22
haha doe ik
dankje
jij ook Smile
wrom moest jij aan de chlomid?
en hoelang ben jij al bezig
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 13:30
Dankje!

Ik moest aan de Clomid omdat ik PCO heb (een trage/verlate eisprong) en dus uit mezelf nauwelijks ongesteld werd en er geen eitjes konden groeien... We zijn nu zo'n 3 maanden bezig denk ik, heb 2 kuren Clomid achter de rug (50 en 100mg) en nu dus in spanning afwachten of ik zwanger ben of niet. Heb als het goed is 2 weken geleden mijn eisprong gehad en wordt dan vandaag of morgen ongesteld of niet en dan kan ik woensdag een zwangerschapstest doen Big Grin Hoop zo dat ik zwanger ben, zou er echt van balen als ik toch ongesteld zou worden of gewoon niet zwanger ben Sad Maar ga er eerst maar vanuit dat ik toch ongesteld ga worden vandaag of morgen, anders valt het straks zo tegen als dat inderdaad het geval is.
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:34
jeetje, dat is vervelend
hoor ik meer hier mensen die aan de chlomid zitten
hoe oud ben je?
susannelilian

Posting Freak

20-09-2009 13:36
Is zeker vervelend, baal er onwijs van! Maar kan er helaas niks aan doen Sad Kan alleen maar duimen dat ik nu zwanger ben en anders dat het de volgende keer gaat lukken....

Ik ben 28 en jij?
b0llie

Unregistered

20-09-2009 13:44
ik ben 22
ja je kan zo weinig he
alleen klussen en hopen dat t gelukt is
Maybe

Unregistered

21-09-2009 09:18
Is zeker vervelend als je cyclus niet op gang wil koen.
ik wil daarom ook eerst ontpillen eens kijken of alles mooi regelmatig wordt.

En als je dan zwanger bent...wat dan?
Ga je naar je ha of moet je gelijk een vk bellen in de buurt?
leeuwinnetje

Posting Freak

21-09-2009 09:53
Maybe schreef:En als je dan zwanger bent...wat dan?
Ga je naar je ha of moet je gelijk een vk bellen in de buurt?

Ik had eerst de huisarts gebeld en ben toen vroeg ze of ik toch even langs wilde komen, omdat het de 1e zwangerschaps is.
Ze heeft toen wat informatie gegeven! Je kan dan ook alvast de vk bellen, meestal plannen ze de 1e afspraak rond de 8 weken!
Dianneke

Posting Freak

21-09-2009 16:00
Niet iedereen hoeft te ontpillen hoor. Sommigen zijn gewoon gelijk de eerste ronde zwanger! Volgens mij is het geen probleem om gelijk voor het echie te gaan, hebben wij wel gedaan. Het wordt soms afgeraden door artsen en verloskundigen, zij kunnen dan moeilijker de exacte zwangerschapsduur bepalen als je gelijk zwanger bent. Of er nog meer redenen zijn om het af te raden weet ik niet.
Pixie

Unregistered

21-09-2009 18:10
Wij zijn ook gelijk begonnen. Baadt het niet dan schaadt het niet toch?
Ik snap eigenlijk dat hele ontpillen niet.
Hoe weet je nou wanneer je ontpild bent?
En er zijn er ook genoeg die een keer de pil vergeten en dan zwanger worden, dus dan is ontpillen ook niet nodig.
Maar ik kan het natuurlijk hélemaal verkeerd hebben :mrgreen:
Dianneke

Posting Freak

21-09-2009 18:13
@ Pixie, helemaal mee eens! Klinkt best logisch.
Maybe

Unregistered

22-09-2009 05:10
Ik wil dat juist even voor mijn eigen gevoel.
Eerst even kijken of ik een eigen regelmatige cyclus heb dan weet je ook eerder of je overtijd bent of dat je gewoon wat langer moet wachten op je ongi.
En wat ik het belangrijkst vind nu rol ik niet van de ene hormoon bomin de ander.
Ik heb al ruim 10 jaar die hormonen van de pil in mijn lijf en om dan gelijk die zwangerschaps hormonen in mijn lijf te hebben.
Nee ik wil eerst even zonder hormonen een paar maanden even de balans weer opmaken voor mijn lijf.
En als ik me niet vergis heb je meer kans op een tweeling als je direct stopt met de pil en zwanger raakt
DeNageltjes

Unregistered

24-09-2009 21:14
Hoi Hoi meiden ik zat even gezellig alles te lezen, aangezien ik 10 september gestopt ben met de pil.
Ik vind het allemaal nu wel superspannend wat me allemaal te wachten staat!
Wij klussen nog net zoveel als toen ik de pil slikte, dat verschilt elke keer weer.
De ene week is het gemiddeld 4 keer en de andere 5 of meer.
Maar wel heel vaak.

@susannelilian: Weet je nu inmiddels al meer en heb je al een test gedaan?

@B0llie: Jij zit nu dan ook zeker vlak bij je NOD.. Spannend hoor!

Liefs De Nageltjes
b0llie

Unregistered

24-09-2009 21:18
jup
had zelf gedacht morgen
maar heb zo'n menstruatiekalender gemaakt op internet
en die zegt overmorgen
DeNageltjes

Unregistered

24-09-2009 21:48
Dus nog even in spanning zitten, en natuurlijk hopen op goede uitkomst!
Ik duim zeker voor je hoor!
b0llie

Unregistered

24-09-2009 22:06
super dankjewel
hoe ist met jou dan
DeNageltjes

Unregistered

25-09-2009 13:32
De 27e heb ik als het goed is mijn eisprong dus flink klussen natuurlijk.
Nou ja niet anders dan anders hoor, zitten ook pas in de eerste ronde.
En dan maar afwachten.

Ik heb trouwens even een vraagje, ik heb al 2 dagen ongeveer dat ik heel vaak naar de wc moet om te plassen echt niet normaal meer.
Ik heb dat alleen een week voordat ik ongi moet worden, maar ja dat is het nu ook niet.
Dat duurt nog meer als 2 weken.
Weten jullie wat dat kan zijn?

Liefs DeNageltjes
susannelilian

Posting Freak

25-09-2009 13:42
Sorry dat ik nog niks van me had laten horen, was helemaal vergeten dat ik ook aan dit topic meedeed :oops:

Ik ben helaas maandag ongesteld geworden (is inmiddels wel weer over) en ben nu aan de 2de keer 100 mg Clomid. Nou is het weer heel lang afwachten en hopen dat er een eitje gaat groeien en dat ie dan deze keer wel bevrucht gaat worden! Ik moet volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een echo, maar de gyn van de afgelopen keer denkt dat er ook dan nog niks te zien zal zijn omdat dat bij mn laatste cyclus ook pas op dag 22 was Sad Nou ja, je weet het nooit, we wachten maar weer af!
susannelilian

Posting Freak

25-09-2009 13:43
Mn NOD is ook pas 26 oktober Sad
b0llie

Unregistered

25-09-2009 18:35
balen susannelillian
hopelijk meer geluk de volgende ronde

ik ben ook ongi geworden n uur of 3 geleden
ronde 1 is dus voorbij
maar ach,positief is dat ik wel n cyclus heb van 28 dagen Big Grin
susannelilian

Posting Freak

25-09-2009 19:33
@bollie: balen zeg! Maar het was pas je eerste keer, dus nog kansen genoeg. Maar snap het wel als je baalt, deed ik ook Smile Een cyclus van 28 dagen is echt perfect zeg, hopelijk heb je dat de komende keer ook weer! Ik had een

Heel veel succes!
b0llie

Unregistered

25-09-2009 20:10
ja ach ik kan niet zeggen dat ik baal
t is wel jammer, maar had ook echt niet verw8 dat t gelijk raak zou zijn hoor
dus tis jammer, maar ben wel ook blij dat t precies 28 dagen is
is ook lekker toch, om dat te weten
DeNageltjes

Unregistered

26-09-2009 19:59
Dat is inderdaad wel heel erg fijn dat je een cyclus van 28 dagen hebt.
Ik heb morgen mijn eisprong dus ik hoop dat het eitje in mijn lichaam wil blijven zitten hahaha. Smile Wink

Liefs De Nageltjes
b0llie

Unregistered

26-09-2009 22:25
suc6 met klussen
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 14:43
HELP!

Ik heb al een paar dagen dat ik steeds heel erg vaak naar de wc moet om te plassen, dat is nu wel weer wat minder.
Maar gisteravond vriendlief en ik lagen op bed en hij zat even aan mijn tepels en ik kon het wel uitgillen van de pijn.
En vandaag is het alleen maar erger geworden.
Alleen al als ik ze aanraak is het alsof er duizend naalden in worden gestoken of dat je met een mes er in snijdt.
En vanochtend kwam er ook vocht uit mijn tepel.
En dan nog het raarste, ik heb al een paar dagen dat ik echt heel veel afscheiding heb wat ik nog nooit eerder zo heb gehad.
Ik ging vanmiddag naar de wc en bij het afvegen was er heldere licht rode bloed.
Ik een tampon in gedaan, maar geen druppeltje zat er op.
Nu is er ook niks meer van te zien.

Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn? Maak me er zorgen om aangezien ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt..

Liefs De Nageltjes
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 14:47
Ik had trouwens gisteren ook steken onder in mijn linkerzij en bij mijn lies.
Ik had laatst gelezen dat je dat ook kan hebben bij innesteling.

Zou dat het misschien kunnen zijn en dat, dat bloed dan een innestelingsbloeding was?

Ik hoop dat jullie me gauw kunnen helpen!

Liefs De Nageltjes
susannelilian

Posting Freak

27-09-2009 14:49
Dat klinkt heftig! Kan je helaas niet helpen ben ik bang, maar wil je wel sterkte wensen en hopen dat het snel overgaat! Ben wel benieuwd wat het is, dus hoop (vooral ook voor jou natuurlijk) dat iemand anders wel weet wat het kan zijn.
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 14:59
Ik hoop natuurlijk dat het wel "iets" is, want dan betekent het wel wat.
Als er niks is dan hoop ik voor niks.

Maar ja ik hoop natuurlijk niet te veel, omdat je dan meer teleurgesteld bent als het niets blijkt te zijn.
susannelilian

Posting Freak

27-09-2009 15:06
Wat je zegt kan wel, hoorde ook dat je die klachten kunt hebben bij de innesteling... Maar verheug je er inderdaad maar niet al te erg op dat je zwanger bent, want anders is het zo'n teleurstelling als het dan toch niet zo is.
Nala22

Unregistered

27-09-2009 15:09
@DeNageltjes:
Dat kan nog geen innestelling zijn als je vandaag pas je eisprong zou hebben.

Het duurt 4 tot 7 dagen dacht ik voordat er een innestelling plaats vindt...
susannelilian

Posting Freak

27-09-2009 15:15
@DeNageltjes: dat zou jammer zijn als het geen innesteling geweest kan zijn, wat kan het dan wel zijn??
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 15:19
Ik ben op de 10 dag gestopt met de pilstrip, dus ik zat vlak bij mijn eisprong op dat moment.
Maar net in die dagen werd ik wel ongesteld.
We hebben toen bijna elke dag geklust, zelfs toen ik ongi was.
Ben je dan ook vruchtbaar als je net tijdens de eisprong ongesteld bent?

Want daarmee zit ik ook in mijn hoofd.

Ik lees nu meerdere dingen en echt alles wat ik lees lijkt erop.
Nala22

Unregistered

27-09-2009 15:55
Ik zou even wachten op je volgende ongi...
Dan kan je pas zien hoe lang je cyclus ongeveer is en aan de hand daarvan kan je inschatten wanneer je eisprong is...
Als je het zeker wilt weten zou ik met ovulatie testen beginnen.

Je hebt een hele grote kans dat het nog een tijd duurt voordat je cyclus weer normaal op gang komt.
Heb van veel meiden goede verhalen gehoord over het gebruik van de Etos Zwanger Worden pillen.
Die zouden bij een aantal van hun weer hebben gezorgd voor een regelmatige cyclus Smile

Succes!
Nala22

Unregistered

27-09-2009 16:24
Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
- Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden

Dit vond ik trouwens op het internet,dus je moet echt even wachten tot je cyclus weer op gang is gekomen Smile
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 16:36
Ok dankjewel!
Nala22

Unregistered

27-09-2009 16:47
Yw Smile

Hoop voor je dat je een beetje snel weer een normale cyclus hebt!
DeNageltjes

Unregistered

27-09-2009 19:35
Als ik de eerst volgende keer ongi wordt is het mijn eerste keer zonder pil slikken.
Dus ik ben heel benieuwd of ik gelijk al een regelmatige cyclus heb.
Ik hoop natuurlijk van wel!
Nala22

Unregistered

27-09-2009 20:23
Ik hoop het ook voor je Big Grin
Kan nog even duren,maar sommige hebben meteen een normale cyclus.

Zoals ik al zei kan je ook die Etos Zwanger Worden gaan slikken en dan kijken of je een regelmatige cyclus krijgt Smile Is ook meteen goed om je lichaam voor te bereiden op een zwangerschap. Zitten alle vitamines al in.
DeNageltjes

Unregistered

28-09-2009 13:55
Ik ben een beetje tegen het slikken van pillen, dus ik wil het gewoon eerst zonder proberen.
Ik slik al wel elke dag foliumzuur, maar daar blijft het denk ik ook maar bij.

Liefs
b0llie

Unregistered

29-09-2009 11:38
hallo hallo
hoe ist hier?/
susannelilian

Posting Freak

29-09-2009 11:46
@Bollie: hier zit de spanning er goed in, heb vrijdag weer mn eerste echo!! Maar moest nog nergens op rekenen, dus doe dat dan ook maar niet. Wel moeilijk hoor dat afwachten en die onzerheid, hoop zo dat we snel weer kunnen gaan proberen zwanger te raken!!

En hoe is het bij jou?
Dianneke

Posting Freak

05-10-2009 20:56
@denageltjes: de pil remt idd je eisprong en je moet je nieuwe cyclus gaan rekenen vanaf de 1e dag van je menstruatie of de eerste dag nadat je met de pil gestopt bent, bij een ideale cyclus zou 14 dagen daarna je eisprong zijn (ook al zou dat dus voor je gevoel dag 24 zijn). Het zit dus een beetje anders dan in eerste instantie misschien logisch lijkt.
DeNageltjes

Unregistered

05-10-2009 22:19
Dankjewel! Ik snap hem nu ook wel, want mijn NOD is 11 oktober.
Ik ben ook gewoon uitgegaan van de eerste dag van mijn menstruatie.
Suus85

Posting Freak

Topics: 5
05-10-2009 22:58
Dianneke schreef:@denageltjes: de pil remt idd je eisprong en je moet je nieuwe cyclus gaan rekenen vanaf de 1e dag van je menstruatie of de eerste dag nadat je met de pil gestopt bent, bij een ideale cyclus zou 14 dagen daarna je eisprong zijn (ook al zou dat dus voor je gevoel dag 24 zijn). Het zit dus een beetje anders dan in eerste instantie misschien logisch lijkt.

Ik snap hem even niet.......

Ik ben gestopt met de pil, werd 4 dagen later ongi. Vanaf die dag moet je dan toch gaan rekenen?
Althans, ik reken niet. Ik wacht eerst even af, de volgende 'ronde' is pas mijn echte ronde.

Waarom rekenen vanaf de 1e dag nadat je bent gestopt met de pil?
lotje76

Posting Freak

Topics: 9
06-10-2009 13:45
DeNageltjes schreef:Dankjewel! Ik snap hem nu ook wel, want mijn NOD is 11 oktober.

Jij was toch 10 september gestopt met de pil? Ik ben 9 september gestopt met de pil, dus we lopen een beetje gelijk op.
Ik heb ook net als jij zere tepels gehad, ik lichtroze bloedverlies, weet niet meer precies wanneer. Ook steekjes in mijn zij, gevoelig onderbuik, aften, soms lage rugpijn.
We moeten nog even afwachten.....
susannelilian

Posting Freak

06-10-2009 13:52
Op de eerste echo was inderdaad zoals verwacht nog niks te zien helaas Sad Moet nou as vrijdag weer, hopelijk is er dan wel wat te zien! We gaan weer duimen en dan maar hopen dat het helpt!

Hoe gaat het met jullie?
DeNageltjes

Unregistered

06-10-2009 13:57
lotje76 schreef:
DeNageltjes schreef:Dankjewel! Ik snap hem nu ook wel, want mijn NOD is 11 oktober.

Jij was toch 10 september gestopt met de pil? Ik ben 9 september gestopt met de pil, dus we lopen een beetje gelijk op.
Ik heb ook net als jij zere tepels gehad, ik lichtroze bloedverlies, weet niet meer precies wanneer. Ook steekjes in mijn zij, gevoelig onderbuik, aften, soms lage rugpijn.

Ja ik ben op 10 september gestopt met de pil.
Heb nu nog steeds last van heel veel afscheiding en die steken en krampjes blijven.
En steeds ontzettend moe.
Maar ja nog even wachten en dan zien we wel.
Wel grappig dat we zo'n beetje gelijk op gaan!
Vinny45

Posting Freak

Topics: 6
06-10-2009 14:03
susannelilian schreef:Spannend hoor, heel veel succes! Houd er wel rekening mee dat het ff duurt voordat je ontpilt bent, maar dat zal je vast zelf ook wel weten Wink

Valt best mee hoor! Kijk maar naar mij! In ieder geval succes met zwanger worden!! Big Grin
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 14:06
DeNageltjes schreef:
lotje76 schreef:

Ja ik ben op 10 september gestopt met de pil.
Heb nu nog steeds last van heel veel afscheiding en die steken en krampjes blijven.
En steeds ontzettend moe.
Maar ja nog even wachten en dan zien we wel.
Wel grappig dat we zo'n beetje gelijk op gaan!

Inderdaad!!! Moe ben ik inderdaad ook.
Nu grieperig en verkouden Sad leuk op mijn vrije dag....
DeNageltjes

Unregistered

06-10-2009 14:14
Ik ben al een hele week heel erg verkouden en heb vriendlief ook lekker aangestoken.. Smile
Het gaat nu wel wat beter maar alleen nog heel veel hoesten.
Verder was ik laatst een beetje grieperig maar nu gelukkig niet meer.

Nou beterschap meid en ik hoop dat we over een paar dagen goed nieuws van je horen!..
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 14:41
Net even bij de kruidvat geweest.
Strepsils en keelpastilles gehaald....
en meteen maar de kruidvat zwangerschapstesten van 5 euro, waar je hier zoveel over leest...je kan ze maar in huis hebben toch!!

Zou grappig zijn als we allebei zwanger zijn kunnen we alles uitwisselen Wink
Succes!!
Groetjes
Pixie

Unregistered

06-10-2009 14:43
Ik durf geen zwangerschapstesten in huis te halen.
Ben een beetje bijgelovig en bang dat ik ze dan juist niet nodig heb Wink
Nala22

Unregistered

06-10-2009 14:51
Ik heb de testen van KV ook in huis....2 pakken haha
Hier ook nog een paar daagjes wachten!

Voelen jullie al wat?
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 14:55
ik voel alleen maar mijn volle hoofd.....
ben nu kippensoep aan het maken, dat hoort toch als je ziek bent, kippensoep eten Wink
Gister van mijn moder gehoord hoe, want heb ik nog nooit zelf gemaakt :oops:
ik heb nog wel gevoelige onderbuik..
Pixie

Unregistered

06-10-2009 14:56
Voel niks. Ben mega ongi, maar daar heb ik gelukkig weinig last van Big Grin .
Pixie

Unregistered

06-10-2009 14:56
@Lotje76: Beterschap!!
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 15:00
Dank je!!

Ik ben niet alleen bang om ongesteld te worden omdat ik dan niet zwanger ben, maar ook omdat ik ontzettend veel pijn heb door endometriose....ik slik dan diclofenac en daarbij nog paracetamol. wat helpt is de pil doorslikken, maar is lastig als je zwanger wilt worden...
Pixie

Unregistered

06-10-2009 15:13
O sorry, en dan schrijf ik net dat ik gelukkig nergens last van heb :oops: :oops:
Je moet dan wel heel veel pijn hebben.
Ik kreeg diclofenac toen ik galstenen had en was flink verdoofd. Als jij er dan ook nog paracetamol bij moet slikken... Sad

Volgens de chirurg waren de pijnaanvallen van de galstenen te vergelijken met weeën, dus ik weet in ieder geval wat me (hopelijk) te wachten staat.
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 15:26
Ohhh maakt niet uit hoor!!
Ik hoop mocht ik zwanger worden...klinkt mis aanstellerig...maar een ruugeprik lijkt me wel wat.
Bijna overal is het niet raar, alleen in Nederland wordt er moeilijk over gedaan. Alle soorten pijn worden bestreden, waarom dan niet de bevalling????Lijkt me dat je de bevalling bewuster meemaakt. Ze niet dat alle pijn weg moet zijn...maar met mijn ongesteldheidspijn weet ik al af en toe niet waar ik het zoeken moet totdat de pijnstillers aanslaan.
DeNageltjes

Unregistered

06-10-2009 15:31
@Lotje76 het zou inderdaad leuk zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn, zijn we ook gelijk uitgerekend hahaha Wink
Ik weet nooit hoe het met misselijkheid zit aangezien ik meestal bijna de hele dag door misselijk ben door lactose intolerantie.
Maar tijdens die klachtjes was het elke keer 's avonds en anders misselijk.
Dus wist wel dat het niet door de lactose kwam.

Wat is endometriose eigenlijk?

Nog 4 dagen wachten tot ik ongi moet worden (als mijn cyclus klopt).
Ik hoop echt dat hij uitblijft!
Ik kan echt niet meer wachten tot die dagen, het lijkt echt een eeuwigheid te duren!
sharon418

Unregistered

06-10-2009 15:32
ik vind dat de pijn erbij hoort.
ik was het gelijk weer vergeten, maar ik heb makkelijk praten.
bij mn eerste heb ik er 3 uur over gedaan en bij mn tweede nog geen 2 uur haha.
lotje76

Posting Freak

06-10-2009 19:02
endometriose: er komt dan baarmoederslijmvlies in de buik terecht of bij de darmen. Dit slijmvlies gaat meebloeden tijdens de menstruatie. 1 op de 10 vrouwen heeft het. het is een chronische ziekte en kan onderdrukt worden met hromonen. Bij mij helpt de pil doorslikken prima. Er zijn ook vormen waarbij uiteindelijk de baarmoeder en de eierstokken eruit moeten.

Ik heb ongeveer twee weken last van pijn voornamlijk bij mijn stuitje. terwijl ik eigenlijk maar een hele lichte menstruatie heb. Duurde laatste keer 3 dagen.

Ik heb het inmiddels goed te pakken met koorts. Ik mag morgen niet naar mijn werk, werk in een ziekenhuis, vanwege de mexicaanse griep. Ik heb geen patientencontact, maar is algemeen beleid.

Dus ik ga weer gauw mijn bedje in.
susannelilian

Posting Freak

06-10-2009 20:57
@lotje: beterschap!
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 08:39
Dank je wel, heb het flink te pakken.
Mis dat ze me nog gaan testen of het mexicaanse griep heb, omdat ik in het ziekenhuis werk, maar ik werk niet op een risico afdeling (geen patientencontact). Zou wel graag willen weten of het de mexicaanse griep is...maar verder maak ik me niet zo'n zorgen. Het verloop is niet anders dan de gewone griep.
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 08:41
sharon418 schreef:ik vind dat de pijn erbij hoort.
ik was het gelijk weer vergeten, maar ik heb makkelijk praten.
bij mn eerste heb ik er 3 uur over gedaan en bij mn tweede nog geen 2 uur haha.

pfff dat is snel zeg....de derde zal er dan wel uitvliegen Wink
Was de verloskundige wel op tijd? Bij een vriendin van me ging het ook zo snel. De verloskundige was net op tijd. Haar man gaat bij een derde een cursusje bevallingen krijgen. Maar gelukkig hebben ze zelf bij een derde al ervaring.
Ze had naderhand wel veel last van naweeen..had jij dat ook?
lady1986

Unregistered

07-10-2009 11:55
Dag iedereen,

Ik ben begin deze week bij de huisarts geweest en heb o.a gesproken over stoppen met de pil.
Nog 10 daagjes de pil slikken en dan stoppen.... ben benieuwd hoe snel mn cyclus weer in gang komt na 11 jaar de pil te hebben geslikt. Wel spannend allemaal.

Wat houdt volgens jullie het " ontpillen" in? Wordt daarmee bedoeld de tijd totdat de hormonen uit je lichaam zijn?
Volgens mijn huisarts kan dit erg snel zijn, maar dat je lichaam zelf de cylcus weer " in gaan" moet zetten.

Binnenkort begin ik ook met het slikken van foliumzuur. Weten mensen ook of er verschil is in de merken?
Is het ene merk beter dan het andere? en welke hoeveelheid foliumzuur moet je per dag binnenkrijgen?
Op mijn multivitamine staat 200ug maar ik begreep dat er ook pillen van 400ug zijn.

Ik hoor het graag!

groetjes
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 12:10
hoi, welkom in dit clubje Wink
ik gebruik de zwanerschapspillen van de kruidvat, multivitaminen en foliumzuur. ik heb geen ervaring met andere merken. Ben begonnen met slikken vlak voordat ik met de pil stopte.

Over ontpillen lees je verschillende ervaringen. maar toch ook wel veel dezelfde klachten.

Op naar je laatste pil!! Waarom stop je over 10 pillen? is je strip dan op. Ik ben in het midden van de strip gestopt zodat ik wist wanneer ik ongesteld zou worden. Heb verder niks besproken met de huisarts.
lady1986

Unregistered

07-10-2009 12:19
Hoi,

Ik stop inderdaad op dat moment omdat dan mijn strip op is.
Maar als je in het midden van een strip stopt, wordt je dan niet gelijk ongesteld?

groetjes
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 12:32
ik ben de 9e gestopt met de pil. Ik werd de 14e ongesteld. Dus duurde 5 dagen. Toen ik de pil slikte duurde het ook zoiets, iets korter mis.
DeNageltjes

Unregistered

07-10-2009 13:01
Ik ben ook halverwege de pilstrip gestopt en werd 3 dagen daarna ongi.
Nu nog even wachten! 5 daagjes..

Ik slik gewoon foliumzuur van de hema.

Ontpillen is bij iedereen verschillend, moet je maar eens bedenken dat sommige vrouwen zelfs zwanger worden als ze 1 keer de pil vergeten, andere vrouwen hebben juist weer dat hun cyclus pas na 4 maanden of langer regelmatig is.
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 13:07
laten we hopen dat ik dat georven heb van mijn moeder Wink
zij werd zwanger tijdens pilgebruik. en dan ook nog eens van een tweeling Smile

inderdaad nog 5 daagjes.....ik heb de testen al gehaald :oops:
Nala22

Unregistered

07-10-2009 13:12
Wow,das wel bijzonder dan Lotje Big Grin

Ik heb de testen ook al in huis...Het liefst zou ik er nu al 1tje doen,maar zit nog een week voor m'n NOD.
Wil wachten tot zondag als het lukt hahaha
lady1986

Unregistered

07-10-2009 13:15
Ik heb ook wel eens gehoor dat vrouwen die zwanger worden tijdens het pilgebruik een hogere kans hebben op een tweeling!, of het is weer een bakerpraatje kan ook natuurlijk Wink

Nala22 en lotje76: Wat spannend voor jullie zeg, nog een paar daagjes geduld hebben. En heel hard duimen natuurlijk Big Grin
Nala22

Unregistered

07-10-2009 13:20
Denk ook niet dat het waar is hoor Lady1986 Wink

Thnx,vindt het zelf ook erug spannend hoor! Tongue
b0llie

Unregistered

07-10-2009 16:11
Nala22 schreef:Denk ook niet dat het waar is hoor Lady1986 Wink

Thnx,vindt het zelf ook erug spannend hoor! Tongue

ik vind t ook erg spannend voor je Big Grin
Nala22

Unregistered

07-10-2009 16:13
I know Bollieeeeeeee Tongue
Nu kan je mijn gezeik ff aanhoren en ik over een paar weken dat van jou hahaha
b0llie

Unregistered

07-10-2009 16:16
gezeik :?
das toch geen gezeik joh gekkerd
Nala22

Unregistered

07-10-2009 16:22
Nou ja,beetje wel dan Tongue

Vindt het van jou niet erg,maar vindt mezelf zo'n zeikerd op het moment hahaha
lotje76

Posting Freak

07-10-2009 19:54
ik denk dat we allemaal af en toe wel zeikerds zijn toch Wink het is ook'zoiets groots en er gebeurd zoveel met je lijf!

ik ging net naar de wc, na het afvegen zat er wat bloed aan het wc papiertje. Of ik ben ongesteld al zou dat aan de vroege kant zijn. Of ik heb een innestelingsbloeding..wat volgens mij qua tijd wel kan kloppen, 14 sept was ik ongesteld....even afwachten dus...........wel krampjes in mijn buik. :roll:
DeNageltjes

Unregistered

07-10-2009 20:59
@Lotje76 ik heb dat afgelopen 2 weken ook al 3 keer gehad.
En nog steeds kramp in mijn onderbuik en steekjes overal.

Even iets heel anders en misschien wel raar hoor voor jullie maar ik zit er mee.
Vriendlief en ik hadden 7 dagen niet geklust wegens dat vriendlief zich erg rot voelde en daardoor even geen zin had, maar eindelijk vanavond dus wel weer.
Maar halverwege moest ik ineens huilen, oorzaak onbekend...
En had ook weer last van steekje in mijn rechterzij, daar voel ik het vaker.
Vriendlief vroeg wat is er en ik zei: ik weet het niet want dat steekje deed niet eens zo'n pijn, maar ik moet gewoon ineens huilen.

Liefs De Nageltjes
lotje76

Posting Freak

08-10-2009 15:38
Omschakeling van emotie kan natuurlijk door de hormonen komen, je zou zwanger kunnen zijn of mis toch weer het ontpillen. Je hoeft gelukkig niet lang meer te wachten tot het testen .....

Nog meer klachten gehad sinds gisteravond?
Groetjes
DeNageltjes

Unregistered

08-10-2009 20:36
Gisteravond nog een keer geklust 's avonds laat en halverwege moesten we stoppen omdat mijn hele onderbuik pijn deed, ik lag helemaal in elkaar gekrompen van de pijn.
Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n pijn gehad.
Het was een soort steek of kramp ik weet het niet.
Toen ging ik op de rand van het bed zitten en toen voelde mijn onderrug ook zo pijnlijk.
En ik dacht even dat ik ging overgeven, maar ik kon het nog inhouden.
Uiteindelijk na 5 minuten is het weer weggezakt en konden we verder gaan.
Ik weet niet wat het was.

Maar ik wil even melden dat ik er een poosje tussen uit ga, want we hebben een financiele tegenvaller gehad en een kindje zit er dus even niet in.
Misschien binnenkort weer, maar eerst alles maar eens goed krijgen.
Dus als ik nu ongesteld wordt ga ik gewoon weer aan de pil.

Mocht ik nu toch wel zwanger zijn dan ga ik er wel helemaal voor.

Liefs een treurig nageltje
lotje76

Posting Freak

08-10-2009 20:48
mmmm vervelend voor jullie!!!
Ik hoop dat jullie situatie snel verbeterd!!
Succes
lady1986

Unregistered

09-10-2009 08:59
nageltje,

Misschien toch even langs de huisarts voor die pijnen?

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de situatie snel weer te boven bent!

groetjes
susannelilian

Posting Freak

09-10-2009 12:08
Ik voel me echt zo kut, er was helemaal niks te zien op de echo Cry Moet nu wachten totdat ik uit mezelf weer ongesteld word, maar als dat maandag over een week nog niet zo is moet ik bellen en dan moet de ongesteldheid weer opgewekt worden... Moet in ieder geval over op de 150 mg Clomid en daar zie ik echt onwijs tegenop omdat zoveel meiden daar zoveel last van hebben, de klachter daarbij zijn niet misselijk Sad Ik had zo gehoopt dat ik het fout had, maar ik voel dus wel of ik een groeiend eitje heb of niet. De kans dat ik uit mezelf ongesteld word is wel aanwezig, want mijn mini-eitjes maken wel veel vrouwelijk hormoon aan en mijn baarmoederslijmvlies wordt wel dikker... Ga nu dus heel hard duimen dat ik uit mezelf ongesteld word, duimen jullie mee???
lotje76

Posting Freak

09-10-2009 12:11
hoi hoi,
Wat vervelend allemaal voor je!
ik duim zeker hard mee voor jouw menstruatie!!
susannelilian

Posting Freak

09-10-2009 12:15
Dankje lotje! Weet jij al of het bij jou een innestelingsbloeding of een menstruatie is/was?
lotje76

Posting Freak

09-10-2009 12:23
ik heb nog geen idee, nog steeds de menstruatiepijntjes, alleen wel minder dan dat ik normaal heb. En nog steeds weinig roze afsheiding, lijkt anders dan gewone ongesteldheid...of mis hoop ik daar teveel op....
Afwachten maar...wel vlagen van misselijkheid vandaag.ben bang als ik nu ga testen dat ik te vroeg ben....zit op dag 26.
susannelilian

Posting Freak

09-10-2009 12:25
Succes, houd me op de hoogte!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten