Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Medicijngebruik

Medicijngebruik
ikke86

Unregistered

18-09-2009 10:10
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje.
Ik ben nu al een paar maanden gestopt met de pil.
Mijn vriend gebruikt als hij veel pijn heeft (door ongeluk) af en toe diclofenac 50 mg nu heb ik in de bijsluiter gelezen dat een van de bijwerkingen is dat je tijdelijk onvruchtbaar kan zijn. Ik heb dit opgezocht en ik zie overal dat dit vooral voor vrouwen geld maar ik kan nergens vinden of het de vruchtbaarheid van een man ook kan aantasten. Weet iemand hier meer van?

Groetjes
ikkewil

Unregistered

18-09-2009 16:55
Ik zou hierover gewoon even je huisarts opbellen, dan heb je zekerheid, maar je kan natuurlijk ook eerst een tijdje gewoon proberen, mocht het dan niet lukken, kan je de huisarts altijd even bellen.

Succes.

Liefs
yoyo75

Senior Member

Topics: 7
26-09-2009 16:58
En ikke86, heb je al meer duidelijkheid? Ik ben wel benieuwd. In bijsluiters staat vrijwel altijd iets over zwangerschap en borstvoeding, maar bijna nooit over mannelijke vruchtbaarheid, best irritant is dat. Over het algemeen geldt wel dat dat wat slecht is voor vrouwelijke vruchtbaarheid, ook slecht is voor mannelijke vruchtbaarheid; kijk maar naar roken, alcohol, caffeine etc. dus zou je zeggen dat dat voor medicijngebruik ook geldt.
Carmen40

Unregistered

29-09-2009 19:23
Hoi hoi,

Mijn man gebruikt al langere tijd ( met tussenpozen van enkele weken i.v.m. jicht) dicoflenac 75 mg en tot nu toe was het geen probleem met de IUI en IVf behandeling.
Er waren steeds genoeg goede zaadjes Wink

Ik hoop dat je inmiddels meer info hebt gevonden?

Groetjes,

Carmen
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave