Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Onregelmatig ongesteld, toch zwanger willen worden

Onregelmatig ongesteld, toch zwanger willen worden
Carharina

Unregistered

15-09-2009 13:04
Hoi hoi,

Ik ben Catharina en 26 jaar.
We zijn nu al meer dan een jar bezig om zwanger te raken van ons eerste kindje.
Ik moet zeggen dat we niet heel super goed ons best doen.
Ook is het lastig om je eisprong uit te rekenen, want ik ben heel onregelmatig ongesteld.
Ook het temeraturen heb ik geprobeerd, daar krijg ik ook geen hoogte van.
Zou ik geen eisprong hebben?

Soms zitten er 4 weken tussen, maar soms wel 7 of nog meer.
Het varieerd heel erg.
Weet iemand hoe je dan overtijd moet zien?

Ook is het zo dat ik niet klaar kan komen als we sex hebben, ik kan eht alleen als mn man niet in me zit (om het zo maar te zeggen.
Zou dat ook invloed hebben op niet zwanger worden?

Zit jij misschien in dezelfde situatie als ik, dan kunnen we er eens over kletsen.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Tot spreeks
Liefs Catharina
Babii

Posting Freak

Topics: 48
15-09-2009 13:34
Zodra je menstrueert heb je een eisprong gehad. Zelf menstrueer ik niet en heb dus geen eitjes Wink

Je zegt dat je meer dan een jaar bezig bent. Het lijkt een beetje op PCOS wat je hebt... Ik zou naar de HA stappen en een doorverwijzing naar een gyn vragen.

Wellicht kunnen ze je Clomid geven, dat stimuleert een eitje tot groeien en bijna altijd heb je dan een cyclus van 32 dagen Smile. Ook word je ei groei dan in de gaten gehouden dmv inwendige echo's (folikemetingen).

Je weet dus wanneer je, je ei kan verwachten.

Succes Big Grin
Babii

Posting Freak

15-09-2009 13:34
Klaarkomen is beter om zwanger te raken, maar het hoeft niet. Veel vrouwen hebben daar moeite mee en raken zwanger :lol:
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
15-09-2009 14:48
Babii schreef:Zodra je menstrueert heb je een eisprong gehad. Zelf menstrueer ik niet en heb dus geen eitjes Wink

Je zegt dat je meer dan een jaar bezig bent. Het lijkt een beetje op PCOS wat je hebt... Ik zou naar de HA stappen en een doorverwijzing naar een gyn vragen.

Wellicht kunnen ze je Clomid geven, dat stimuleert een eitje tot groeien en bijna altijd heb je dan een cyclus van 32 dagen Smile. Ook word je ei groei dan in de gaten gehouden dmv inwendige echo's (folikemetingen).

Succes Big Grin

is het echt zo dat het na een jaar proberen zo is dat je PCO hebt? je kunt het toch ook juist op de verkeerde dagen doen, of je ventje zn zwemmers zijn niet zo toppie.
of heb ik het fout :mrgreen:
Monalisa

Posting Freak

15-09-2009 14:48
Babii schreef:Zodra je menstrueert heb je een eisprong gehad. Zelf menstrueer ik niet en heb dus geen eitjes Wink

Succes Big Grin

is het echt zo dat het na een jaar proberen zo is dat je PCO hebt? je kunt het toch ook juist op de verkeerde dagen doen, of je ventje zn zwemmers zijn niet zo toppie.
Carharina

Unregistered

15-09-2009 15:05
He, bedankt he voor de antwoorden.

Ik ben al naar de ha geweest.
De eerste keer waren we een half jaar bezig, ik dacht toen dat ik zwanger was, had enkele testen thuis gedaan, met wisselende resultaten.
Ik bleek niet zwanger te zijn.
De ha gaf aan dat als het steeds niet lukt, ik over een half jaar terug mocht komen.
Ongeveer afgelopen juni moest ik naar de ha voor mn rug, dus dacht laat ik het gelijk vragen.
Ze gaf aan dat als je onder de 35 bent, het beter is dat je dan 2 jaar probeert, omdat je anders helemaal in een molen beland.
Ik moest gaan temperaturen.
Maar dit is ook erg wisselend bij mij.
Ze gaf aan dat mogelijk is geen eisprong te hebben, ook als je wel menstrueerd.
Dus ja, dat heb ik maar aangenomen.

Aan de ene kant zou ik wel naar de gyn willen, om wat meer zekerheid, maar ik wil eerlijk gezegd niet helemaal in zo'n onderzoeks molen belanden.
Stel je voor we geen kids kunnen krijgen, dan hoef ik dat nog neit te weten na nog maar een jaar geprobeerd te hebben.

misschien beetje stomme vraag, maar wat is PCOS?
heeft er iemand ervaring met Clomid?
Kan je dat neit zelf bij de drogist halen?
Babii

Posting Freak

15-09-2009 15:06
Monalisa schreef:

Succes Big Grin

Zij geeft aan dat ze maar eens per 4 a 7 weken een ei heeft! En dat na al ruim een jaar. Dus de kans is groot ja.

Als ze regelmatig was geweest nee!
Babii

Posting Freak

15-09-2009 15:09
Ik gebruik Clomid en nee daar kan je alleen via de gyn aankomen! Dat is wel logisch want zoals ik hierboven omschrijf blijf je onder controle voor folikelmetingen (inwendige echo's) om te zien of er een ei groeit. Clomid wordt vaak gebruikt voor vrouwen die zelf geen ei hebben e/o maar heel soms menstrueren.

PCOS is als je erg onregelmatig menstrueert en bijv. 4 tot 7 weken niet menstrueert en soms langer. Sommige vrouwen menstrueren maar 4x per jaar.

Je kan ovulatietesten gebruiken, maar dat gaat klauwen vol met geld kosten en aan je temperatuur kan je pas achteraf zien dat je een ei hebt gehad.
Babii

Posting Freak

15-09-2009 15:09
Clomid zijn overigens hormonen Wink
Dianneke

Posting Freak

Topics: 4
15-09-2009 16:22
Er zijn ook andere oorzaken dan PCO=PolyCysteus Ovarium Syndroom waardoor je onregelmatig menstrueert. Dat je menstrueert wil niet zeggen dat je ook een eisprong hebt! Je lichaam begint onder invloed van hormonen een bedje van slijmvlies op te bouwen voor een eventueel bevrucht eitje. Als er geen eitje komt, gaat je lichaam nog een tijdje door met een steeds dikkere laag slijmvlies bouwen, totdat de bloedvoorziening als het ware niet meer voldoende is en dan stoot het een deel van het slijmvlies af. Zónder dat er een eisprong is geweest.
Je huisarts heeft gelijk om je pas na 2 jaar proberen te verwijzen, hij of zij kan echter al wel na 1jaar proberen een paar testjes doen: temperatuur bij laten houden, antistoffen van chlamydia testen (kan onvruchtbaarheid geven) en ook sperma-onderzoek. Niet alle huisartsen doen dit, en sommige al na 1jaar en andere pas na 1,5 jaar. Je huisarts kan ook nog naar bepaalde klachten en gewoonten vragen (b.v. tepeluitvloed, overgewicht/ondergewicht, topsport, schildklierproblemen enz). Het is niet erg om nog eens naar je huisarts te gaan en ook duidelijk je onzekerheid uit te spreken.

Een onregelmatige cyclus heb ik ook altijd gehad voor ik aan de pil begon, nu na het stoppen van de pil gaat het iets beter, tot nu toe een cyclus van 36 en 1 van 38 dagen gehad, zit nu weer op dag 32 en nog niet ongesteld.
Carharina

Unregistered

15-09-2009 19:31
Nou wel een beetje een geruststelling.
Kdacht ow helup, ik wil helemaal niks hebben.
Haha, wie wel?

Kzal inderdaad niet al te lang wachten om eens met mn huisarts te praten.
Weet je, ik vind het zo moeilijk om te weten wanneer je nu precies overtijd bent, als je onregelmatig menstrueert.
Hoe meot ik dan tellen?
Dianneke

Posting Freak

15-09-2009 19:42
Carharina, tsja tellen wanneer je overtijd bent met een onregelmatige cyclus is gewoon niet makkelijk. Als je je eisprong voelt kun je rekenen dat je 14 dagen later ongesteld zult worden, zo niet ben je overtijd, maar ja voel je eisprong maar eens met zekerheid! Een echt goed antwoord is er dus niet. Temperaturen kan ook wel helpen, ook daarmee probeer je het moment van je eisprong te achterhalen, temperaturen is alleen niet makkelijk, je moet het heel trouw elke ochtend, voor je uit bed gaat, om dezelfde tijd doen, anders zegt het helemaal niets. Je temperatuur gaat dus 0,3-0,5 graad omhoog net na de eisprong, dan zou je dus weer 14 dagen later ongesteld moeten worden.
Sabien84

Unregistered

15-09-2009 20:21
Ik wit een beetje in het zelfde schuitje, alleen ben ik nog niet zo lang bezig. Wij zijn 7 maanden van de pil af, en zit nu pas in mijn 3e cyclus. 1 van 3,5 maand, 1 van 7 weken en ik wacht nu alweer 8 weken. (afgerond allemaal)

Wat ik me voornamelijk afvraag: hoe groot is de kans dat ik een eisprong heb bij zulke lange periode.
De huisarts vertelde ons in mij dat er 2 soorten hormoon aanwezig moeten zijn. 1 voor je eisprong, en 1 die de bloedingen veroorzaakt. Ik had volgens de huisarts de eerste maand waarschijnlijk alleen de 2e. Weet iemand hier meer van?
Dianneke

Posting Freak

15-09-2009 20:29
Hoe langer de cyclus, hoe minder kans dat er een eisprong is, dit geldt vanaf een cyclus van ongeveer 6-7weken. Als er een eisprong in de cyclus is, is die soms voelbaar voor de vrouw. Een ander symptoom van wel een eisprong is dat je je menstruatie voelt aankomen, b.v. door al een paar dagen chagrijnig te zijn oid.
Meiden die jong aan de pil begonnen zijn, hebben meer kans dat het na stoppen van de pil langer duurt voor de cyclus weer op gang is, het lichaam heeft namelijk 5 jaar nodig om een goede cyclus te kunnen ontwikkelen, als je vroeg aan de pil begint, was je lichaam hier nog niet klaar mee, dat is niet erg, maar het kan wel zorgen dat het na stoppen van de pil langer duurt voor het goed op gang komt.
Carharina

Unregistered

15-09-2009 20:40
Ik heb een maandje mn temperatuur begehouden, iedere morgen om dezelfde tijd voordat ik uit bed ging.
Ik werd er helemaal saggo van, dus ben er na een maandje mee gestopt.
Ik had bijna neit 1 dag dezelfde temperatuur.
Toen ik ongesteld werd heb ik teruggekeken en er was geen hogere temperatuur te zien.
Dus vraag ik me ook af of mn eisprong wel aanwezig is.
de huisarts zei (toen ik stopte met de pil) wel dat ze iets kunnen geven om de eisprong op gang te laten komen.
misschien moet ik daar maar eens naar informeren.

ik merk wel dat ik niet alleen ben, had ik ook niet verwacht hoor.
soms denk ik, o o ik weet er veel te weinig van af.
Sabien84

Unregistered

16-09-2009 06:24
Dianneke schreef:Hoe langer de cyclus, hoe minder kans dat er een eisprong is, dit geldt vanaf een cyclus van ongeveer 6-7weken.

Grote kans dus Cry
Ik ben pas aan de pil gegaan een maand voor mijn 19e verjaardag. Veel later dan vele hier, en ook ben ik 'maar' net geen 6 jaar aan de pil geweest. Tot noch toe heb ik geen eisprong gevoeld (ook geen idee wanneer ik hem zou moeten voelen dus dat is niet echt duidelijk) en mijn menstruatie komt gewoon. Voel hem dus echt niet aankomen. (als hij er eenmaal is voel ik hem deste beter helaas)
Monalisa

Posting Freak

16-09-2009 09:01
Babii schreef:
Monalisa schreef:

Succes Big Grin

Zij geeft aan dat ze maar eens per 4 a 7 weken een ei heeft! En dat na al ruim een jaar. Dus de kans is groot ja.

Als ze regelmatig was geweest nee!

oh ja das waar las er overheen.
maar hee......kijk eens naar mijn cyclus!
ik twijfel een beetje aan dat PCO gebeuren.
mijn cyclus begint erg regelmatig te worden!
Dianneke

Posting Freak

16-09-2009 18:16
Sabien84 schreef:
Dianneke schreef:Hoe langer de cyclus, hoe minder kans dat er een eisprong is, dit geldt vanaf een cyclus van ongeveer 6-7weken.

Grote kans dus Cry
Ik ben pas aan de pil gegaan een maand voor mijn 19e verjaardag. Veel later dan vele hier, en ook ben ik 'maar' net geen 6 jaar aan de pil geweest. Tot noch toe heb ik geen eisprong gevoeld (ook geen idee wanneer ik hem zou moeten voelen dus dat is niet echt duidelijk) en mijn menstruatie komt gewoon. Voel hem dus echt niet aankomen. (als hij er eenmaal is voel ik hem deste beter helaas)

Het is ook niet per se zo hoor, dat als je later aan de pil begint je menstruatie snel weer op gang komt, vaak is het gelukkig tijdelijk dat je lichaam na het stoppen van de pil van slag is, komt meestal vanzelf goed. Als je 6 maanden niet ongesteld wordt of nog meer maanden zulke lange cycli hebt, dan is het verstandig om de huisarts te bezoeken. Die kan dan kijken wat specifiek voor jou de beste oplossing is.
Je kunt best een eisprong hebben bij een cyclus van 7 weken, bij 3,5 maand is de kans klein.
Sabien84

Unregistered

16-09-2009 22:54
Volgens de huisarts (die mijn verhaal vandaag telefonisch heeft aangehoord) was de kans op een eisprong erg klein. Ik werd dus ook gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. Aankomende maandag heb ik een afspraak...
Dianneke

Posting Freak

17-09-2009 08:29
@ Sabien: fijn dat je zo snel terecht kunt in het ziekenhuis! Ik hoop voor je dat ze je cyclus snel regelmatig kunnen krijgen. Weet je al wat ze gaan doen?
Sabien84

Unregistered

17-09-2009 09:12
De huisarts had het over 'wat testjes' en mogelijk onderzoek :o
Ik weet alleen totaal niet wat ik er van moet verwachten...

Wil iemand ervaringen delen :geek:
Dianneke

Posting Freak

17-09-2009 10:34
Ervaringen heb ik niet, maar kan me zo voorstellen dat ze bloedonderzoek doen om je hormonen te testen en een inwendige echo maken om je eierstokken en je eitjes en je baarmoeder te bekijken. Maar goed zoals ik al zeg, persoonlijke ervaring heb ik niet.
Sabien84

Unregistered

17-09-2009 11:39
Blerg ja, Zo'n vermoeden had ik ook al. :|
tweety27

Unregistered

17-09-2009 11:44
Toen ik gestopt was had ik erna een cyclus van 30 dagen. De maand erop was ik zwanger. Is helaas geeindigd in een miskraam. Hierna had ik een cyclus van 8.5 weken. Daarna nog een cyclus gehad van 9 weken. Werd maar niet ongesteld. (bleek uiteindelijk wel zwanger te zijn). Ook met een langere cylcus is het dus wel mogelijk om zwanger te worden!
Dianneke

Posting Freak

17-09-2009 13:32
Leuk zo'n positief bericht over lange cyclus en toch zwanger. Toch ben ik blij dat mijn cyclus tot nu toe best redelijk is (36-38 en nu dag 34 en nog geen menstruatie), regelmatige cyclus geeft toch meer kans.
Sabien84

Unregistered

17-09-2009 13:43
tweety27 schreef:Toen ik gestopt was had ik erna een cyclus van 30 dagen. De maand erop was ik zwanger. Is helaas geeindigd in een miskraam. Hierna had ik een cyclus van 8.5 weken. Daarna nog een cyclus gehad van 9 weken. Werd maar niet ongesteld. (bleek uiteindelijk wel zwanger te zijn). Ook met een langere cylcus is het dus wel mogelijk om zwanger te worden!

Het zal ook zeker niet onmogelijk zijn (daar ben jij het bewijs van Big Grin ) Maar makkelijk is het zeker niet. En als je dan (zoals in mijn geval) een lange EN onregelmatige cyclus hebt... Ik word het niet happy van iig Cry
Fijn voor je dat het bij jullie wel zelf gelukt is. Maar jammer van de MK Sad
Dianneke

Posting Freak

18-09-2009 10:47
Sabien, laten we hopen dat ze in het ziekenhuis gewoon goed nieuws voor je hebben, maar kan me voorstellen dat je er nu vooral van baalt. Ik merk zelfs bij mezelf al dat ik ongeduldig wordt, en dat al na 4 maanden! Kennelijk als je eenmaal die keus gemaakt hebt dat je ervoor wilt gaan, moet het ook ineens acuut, terwijl dat natuurlijk gewoon niet zo werkt.
Babii

Posting Freak

18-09-2009 11:00
Sabien84 schreef:De huisarts had het over 'wat testjes' en mogelijk onderzoek :o

Bij mij is er een bloedtest gedaan om de hormoonwaardes te bepalen. Er werd ook een inwendige echo gedaan (is niet eng voel je niks van) en er werd een uitstrijkje gemaakt om eventuele infecties/soa's uit te sluiten.

Bij mij is wel alles bij de gyn gedaan Smile!
Babii

Posting Freak

18-09-2009 11:02
Carharina schreef:Ik heb een maandje mn temperatuur begehouden, iedere morgen om dezelfde tijd voordat ik uit bed ging.
Ik werd er helemaal saggo van, dus ben er na een maandje mee gestopt.
Ik had bijna neit 1 dag dezelfde temperatuur.
Toen ik ongesteld werd heb ik teruggekeken en er was geen hogere temperatuur te zien.
Dus vraag ik me ook af of mn eisprong wel aanwezig is.
de huisarts zei (toen ik stopte met de pil) wel dat ze iets kunnen geven om de eisprong op gang te laten komen.
misschien moet ik daar maar eens naar informeren.

ik merk wel dat ik niet alleen ben, had ik ook niet verwacht hoor.
soms denk ik, o o ik weet er veel te weinig van af.

Kunnen ze inderdaad, maar dat gaat via de gyn en moet je minimaal een jaar bezig zijn. Je rolt dan de MMM in... Moet zeker 2 a 3 keer per week voor folikelmetingen naar de gyn terug, er gaat een samenlevingstest plaatsvinden en je mannetje moet sperma inleveren...

Het is niet fijn Wink Het mag iig niet via de HA Sad Omdat die de aparatuur niet heeft om je bij te houden Sad...

Denk dat die HA Clomid bedoeld toch?
Dianneke

Posting Freak

19-09-2009 15:24
De huisarts kan ook wel iets anders bedoelen. Je hebt ook middeltjes waarvan dan gezegd wordt dat ze de eisprong opwekken, dat doen ze niet, maar ze "resetten" als het ware je eigen hormooncyclus, of althans dat is de bedoeling en lukt soms ook wel. Die cyclus met dat middel kun je dan niet zwanger worden, maar daarna wel. Maar goed is moeilijk te zeggen wat de huisarts hier bedoeld heeft, dan zou je de naam van het middel moeten weten.
Sabien84

Unregistered

19-09-2009 17:40
Babii schreef:
Sabien84 schreef:De huisarts had het over 'wat testjes' en mogelijk onderzoek :o

Bij mij is er een bloedtest gedaan om de hormoonwaardes te bepalen. Er werd ook een inwendige echo gedaan (is niet eng voel je niks van) en er werd een uitstrijkje gemaakt om eventuele infecties/soa's uit te sluiten.

Bij mij is wel alles bij de gyn gedaan Smile!

Pff, mag dan wel niet eng zijn... Ik vind het maar niks. En dan lees ik gister ook nog dat ik een mannelijke gyn heb... Had stiekem gehoopt op een vrouwelijke. Maargoed. Het moet toch gebeuren.
Dianneke

Posting Freak

20-09-2009 16:16
@ Sabien: succes/sterkte morgen!
Sabien84

Unregistered

21-09-2009 07:36
dank je...
Dianneke

Posting Freak

21-09-2009 15:48
Sabien, hoe is het gegaan bij de gyn? Was hij wel aardig?
Jana24

Unregistered

21-09-2009 16:06
Hey meiden,

Ik had mijn verhaal ook al op een ander forum geplaats maar wil jullie het niet onthouden. Misscien zijn er meiden die er zelfs iets aan hebben.

Ik ben in september 2008 gestopt met de pil. Daarna wilde mijn menstruatie maar niet fatsoenlijk op gang komen. Mijn eerste cyclussen duurden 37, 49, 58, 41 en 123 dagen. Tijdens de laaste van deze cyclussen ben ik rond de 60e dag naar de huisarts gegaan. Het was toen inmiddels half mei. Ik had wel vaker gehoord dat je pas een verwijzing naar de gyn kreeg na een jaar. Maar daar wilde ik niet op wachten. Maar goed ook. Ik vertelde mijn verhaal en de huisarts en hij verwees me direct door naar de gyn. Ik was zo blij!
Twee weken later kon ik terecht bij de gyn. Hij hoorde mijn verhaal aan en zei direct het vermoeden te hebben dat ik PCOS (poli cysteus ovarium syndroom) heb. Na een inwendige echo bleek dat inderdaad het geval. Mijn eierstokken zagen er uit als druiventrossen. Allemaal kleine eitjes die niet groot genoeg worden en niet springen.
De gyn stelde mij gerust. Een zwangerschap was mogelijk maar wel met wat hulp. Voordat ik aan de medicatie begon werd het zaad van mijn man getest. Dit resultaat was zeer positief. Aan zijn zwemmertjes lag het gelukkig niet!
In juni kon ik beginnen met provera, een middeltje om de menstruatie op te wekken. Na 7 dagen werd ik ongesteld en een aantal dagen later mocht ik met Clomid beginnen. Tijdens deze cysclus heb ik twee zogehete samenlevingstesten gehad. Je moet dan sex hebben tussen de 2 en 12 uur voor de afspraak. De gyn neemt vervolgens een monster en kijkt of er nog levende zaadcellen aanwezig zijn.
Ik was zwaar teleur gesteld toen de test 2 keer negatief was en ik waarschijnlijk ook geen eisprong had gehad. Gelukkig werd ik daarna wel op tijd ongi. De volgende cyclus ging in. Ook nu weer clomid. De dosis was van 50 mg naar 100 mg verhoogd. De samenlevingstest was weer negatief. De gyn, een andere dan normaal vertelde mij dat als de test nog een keer negatief zou zijn het waarschijnlijk ivf zou gaan worden. Ik schrok behoorlijk toen ik dit hoorde. Gelukkig was de test de dag erna wel positief. Ik heb toen zelf de zaadcellen zien zwemmen onder de miscroscoop. Een heel bijzondere ervaring. Ook bleek ik een eisprong te hebben gehad. Met de gyn afgesproken elkaar bij de volgende menstruatie terug te zien. Maar vervolgens duurde mijn cysclus weer langer. Uit angst de dag na een test alsnog ongi te worden de test een week uit gesteld. Uiteindelijk vorige week woensdag toch maar een test gedaan. Tot mijn grote verbazig was de uitslag "zwanger". We konden het niet geloven. Op 6 oktober heb ik weer een afspraak bij de gyn. Ik ben dan 7 weken en 5 dagen. Ik ben zo benieuwd. Er is namelijk een kans dat het een tweeling is.
Nu maar hopen dat alles goed gaat. Buiten zéér gevoelige borsten voel ik me super.
Ik hoop dat ik met dit verhaal mensen kan helpen. Ik kon namelijk zelf, voor ik naar de huisarts ging weinig vinden over wat mijn lange cyclus kon veroorzaken. Ik raad jullie dan ook allemaal aan, ga naar de huisarts en laat hem beoordelen of je mss eerder doorverwezen kan worden naar de gyn. Het scheeld mss een hoop teleurstellingen.

Ik wil iedereen veel succes wensen en geef de moed niet op!
Groetjes Jana
Sabien84

Unregistered

21-09-2009 18:58
Pff, hele lap tekst getyps, loopt de pagina vast :|

Vandaag was voor ons alleen een 'voorstel' gesprek. Er werden wat dingen opgeschreven, er werden wat dingen verteld, en er werd een nieuwe afspraak gemaakt wanneer het onderzoek daadwerkelijk gaat beginnen. Aankomende donderdag om half 10.

Volgens de gyn heb ik inderdaad een erg kleine kans op een eisprong. Zijn hele verhaal daarna was ook gebaseerd op het idee dat ik geen eisprong heb. Donderdag krijg ik de eerste onderzoeken (zover ik weet bloed en inwendige echo) ook moet mijn man binnenkort zijn goedje inleveren. Ik was blij dat de gyn er met nadruk bij zij dat hij niet vond dat ik dusdanig overgewicht heb dat dat eventueel de rede kan zijn. Daar was ik erg bang voor. Maar dat was volgens hem niet aan de orde.

Vanaf donderdag kom ik ook bij een andere (vaste) gyn. Zoals ze het daar noemen een: Fertility arts. Deze zijn zover ik in hun boekjes kan lezen gespecialiseert in het zwanger willen worden. Dat word ook een vrouwelijke. Daar ben ik wel blij om!

Ook heeft hij me een boekje mee gegeven over PCOS (net als Jana24 hier boven)

Op naar donderdag...
Jana24

Unregistered

21-09-2009 19:57
@Sabien84: Ik vond het in het begin vervelend dat ik een mannelijke gyn had. Maar uiteindelijk viel het best mee. Het is tenslotte zijn werk. En ik wilde zwanger worden. Tijdens de behandeling met clomid kwam het voor dat ik wel eens 3/4 keer per week in het ziekenhuis kwam. Ik denk dat ik inmiddels een stuk of 6 verschillende gyn heb gezien. Ik moet wel zeggen dat de vrouwelijke gyn iets voorzichtiger te werk gaan. Vooral bij de samenlevings test als ze de eendenbek gebruiken.
Veel succes donderdag!
Sabien84

Unregistered

21-09-2009 20:13
Als het goed is krijg ik nu nog maar 1 gyn/ Fertility arts (uitzonderingen daargelaten uiteraard)
3/4 keer! Dat is wel veel. ik hoop dan dat tegen die tijd er ook in de avond uren gewerkt word. Anders krijg ik het nooit rond met mijn werk!

Ik had al wat gelezen over de samenlevingstest. Lijkt me niet prettig. Maar het is ook een beetje het idee er achter vind ik :roll: Maargoed. Het is voor het goede doel natuurlijk :geek:
Jana24

Unregistered

21-09-2009 21:30
@Sabien84 Ik heb meerdere gyn gehad omdat ik zo vaak per week moest komen om te kijken of het eitje gegroeid was of al gesprongen was. Bij het ziekenhuis waar ik in behandeling ben kan het zover ik weet alleen overdag. Gelukkig werk ik onregelmatig dus heb ik niet veel smoesjes hoeven bedenken.

De samenlevings testen waren voor ons niet altijd een pretje. Maar nu juist vanwege onze onregelmatige diensten. Dan had mijn man nachtdienst gehad en kwam om 7 uur thuis en dan "moesten" we omdat we anders niet uit kwamen met de tijden. Als het dan zo "moet" gaat de lol er snel vanaf. Maar ja je doet er alles voor hé!

De samenlevingstest op zich valt best mee. Alleen de eendenbek is geen fijn gevoel. Van het monster nemen voel je niks van. Ik vond het vooral erg leuk om zelf de visjes te zien zwemmen onder de microscoop!
Sabien84

Unregistered

22-09-2009 18:05
ze hadden mij ook al verteld dat ik vaak zou moeten komen, maar dat het de bedoeling is dat ik zo veel mogelijk dezelfde arts heb. Heb het er vandaag met een collega over gehad (met wie ik de toko run) en zij heeft al gezegt dat als ik meer vrij moet hebben dat we dat samen wel kunnen regelen. dat is wel fijn. Ondanks dat mijn werk van onze kinderwens weet, ga ik niet aan de grote klong hangen dat we er nu voor naar het ziekenhuis gaan. Daar zullen ze wel niet als te blij mee zijn. En zolang ik het gewoon samen met haar kan oplossen... Heb toch overuren zat :roll:
Dianneke

Posting Freak

24-09-2009 09:51
@Sabien: Fijn dat je collega zo begrijpend is en handig dat je nog overuren hebt!
Sabien84

Unregistered

24-09-2009 10:04
Net terug uit het ziekenhuis.
Nog niet veel wijzer inderdaad. Wat ik op de echos zag was niet het voorbeeld plaatje van PCOS. Maar wel werd er weer gezecht dat het waarschijnlijk geen eisprong is geweest. Ze hebben een uitstrijkje genomen (en ja hoor, uitgerekend nu begin ik weer :evil: Alleen de vraag of het doorzet dit keer...) en heb bloed moeten prikken. Ze wouden ook mijn mannetje testen. Helaas kunnen we daar 8 oktober pas terecht. En pas een week daarna kunnen we terug voor de resultaten. We moeten dus helaas gewoon geduld blijven hebben :| :roll:
Dianneke

Posting Freak

24-09-2009 11:58
@ Sabien: wat vervelend dat er nog geen duidelijkheid is. Dat bloed kan ook van het uitstrijkje komen hoor, gebeurt wel vaker, je krast toch een beetje van binnen met zo'n kwastje. Hoop dat er duidelijkheid komt uit het bloedonderzoek!
Sabien84

Unregistered

24-09-2009 13:17
Dianneke schreef:@ Sabien: wat vervelend dat er nog geen duidelijkheid is. Dat bloed kan ook van het uitstrijkje komen hoor, gebeurt wel vaker, je krast toch een beetje van binnen met zo'n kwastje. Hoop dat er duidelijkheid komt uit het bloedonderzoek!

Nee, ik had vlag voor het onderzoek al wat rode op mijn mc papiertje. maarja. Het is nog maar de vraag of ik er wat mee kan met het bloedverlies. Kan ook net als eerder gewoon 1 dag zijn. Of dat het niet doorzet. Ze zij ook toen dat eendebek ding erin zat, dat ze wat bloed zag. Nog voor ze het uitstrijkje had gemaakt.
Dianneke

Posting Freak

24-09-2009 14:09
@ Sabien, OK, sorry. Hopen dan maar dat het een echte menstruatie wordt, is in elk geval iets!
Babii

Posting Freak

24-09-2009 14:15
Dianneke schreef:De huisarts kan ook wel iets anders bedoelen. Je hebt ook middeltjes waarvan dan gezegd wordt dat ze de eisprong opwekken, dat doen ze niet, maar ze "resetten" als het ware je eigen hormooncyclus, of althans dat is de bedoeling en lukt soms ook wel. Die cyclus met dat middel kun je dan niet zwanger worden, maar daarna wel. Maar goed is moeilijk te zeggen wat de huisarts hier bedoeld heeft, dan zou je de naam van het middel moeten weten.

Welke middeltjes zijn dat dan?? Bij mij is al 6x een menstruatie opgewekt met Primolut, maar hij verdomd het zelf terug te komen.

Ook helpt de Clomid niet om een eitje te laten rijpen.. Me lichaam doet dus raar Sad
Dianneke

Posting Freak

24-09-2009 14:24
@ Babii: Ik bedoelde idd zoiets als Primolut, je hebt nog een paar van die middeltjes die hetzelfde doen als Primolut. Wat vervelend dat de Clomid niet helpt! Wat zegt de gyn daarvan?
Jana24

Unregistered

26-09-2009 17:53
@sabien; Wel fijn dat je het op het werk hebt kunnen regelen. Bij ons duurde het in het begin ook wel even voordat we de eerste afspraken en onderzoeken hadden gehad. Maar als je eenmaal met de behandeling bezig bent gaat alles in sneltrein vaart!!!

@Babii; Ik heb provera gehad voordat ik met clomid kon beginnen. Ik heb dit maar 1 keer hoeven slikken. De twee keer werd ik gewoon op tijd ongi. Wat vervelend dat je eitjes niet rijpen. Ga je nu dan hormoon spuiten krijgen?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave