Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Gym of Yoga?

Gym of Yoga?
am

Posting Freak

Topics: 5
13-09-2009 10:25
hey meiden,

Ik zit erg te dubben over waar ik me wil gaan aanmelden, bij een zwangerschaps gym of bij yoga.
Persoonlijk trekt Yoga mij meer aan dan gym, ik kan moeilijk uitleggen waarom want ik heb absoluut geen ervaring met yoga. het spreekt mij meer aan.

Nu kun je natuurlijk wel de verschillen lezen op internet en in de boekjes maar dat zegt mij weinig,
daarbij ben ik erg bang dat yoga van dat dromerige en zweverige gedoe is, daar heb ik dan weer geen belang bij, maar de standaard gym met z'n allen puffen in de maat van "altijd is kortjakje ziek" trekt mij ook niet zo.
Vandaar wil ik graag ervaringen van jullie horen, wellicht is mijn beeld bij beiden totaal verkeerd maar ja, ik kan me maar bij 1 ding tegelijk aanmelden hè (zwemmen lijkt mij ook wel leuk maar dat is volgens mij niet om voor te bereiden op de bevallig) en van haptonomie heb ik helemaal geen kaas gegeten.

Ik lees het graag van jullie!
Lowiena

Unregistered

14-09-2009 08:09
Zwangerschapsyoga hoeft niet zo zweverig te zijn als gewone yoga, dit is afhankelijk van waar je het volgt. Gewoon opbellen/emailen en info vragen of vragen of je eerst een proefles kan volgen. Heb hier dus inderdaad yoga gedaan en dat was vooral yoga oefeningen, leren ontspannen en de juiste spiergroepen trainen, maar geen mantra's (?) zingen ofzo en andere emotionele bla bla ook niet de rare naamgeving die bij bepaalde houdingen hoort.
Yoga zorgt dat je veel relexter de bevalling ingaat, wat deze drukke, paniekerige zenuwleier wel kon gebruiken Big Grin Big Grin Big Grin .
Trouwens ik ben ook gaan zwemmen, maar dat was lekker bewegen voor zwangeren en dus geen speciale bevallingstraining ofzo.

succes,
am

Posting Freak

Topics: 5
14-09-2009 20:26
Dank jullie wel voor de antwoorden,

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken idd naar de yoga hier in de buurt, in hoeverre dit "zweverig" is. maar maar zoals ik van jou bergijp LOwiena valt dat mee, maar ja, overal is het weer anders.

En zwemmen ga ik zeker doen, al is het alleen al om lekker te kunnen bewegen!

Ik laat het weten.

Liefs
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
18-09-2009 15:37
Ik heb yoga gevolgd en heeft mij enorm geholpen om de weeën op de vangen. Soms was het wel een beetje zweverig maar voor het grootste deel vond ik het heel relaxed.
Sonja165

Unregistered

19-09-2009 21:00
Ik heb me opgegeven voor Yoga gewoon dat dat meer mijn ding is en ik zwangerschapsgym vroeger van een sikkeneurige man kreeg, t was geen leuke ervaring toen... Nu lekker voor Yoga

Succes met kiezen....
Nadine

Unregistered

11-01-2010 20:57
Ik stel de vraag maar ff hier:

Ik heb gekozen voor yoga.

Nou is het probleem dat ik overal lenig ben, maar niet in mijn hamstrings.
Rechtop zitten met gestrekte benen kan ik dus niet. Volgens de lerares is dat goed omdat je (in spreidzit) de spieren aan de binnenkant van je bovenbenen traint.
Alles wat ik voel zijn de spieren aan de bovenkant van bovenbenen, omdat die uit alle macht mijn romp overeind proberen te houden.. tegen de weerstand van mijn hamstrings in..

Nou heb ik dat al bij de lerares aangeven, ook dat dat door die korte hamstrings komt. Maar zij zegt dat ik de hamstrings moet rekken. Nou wil ik niet betweterig overkomen, maar het is wetenschappelijk bewezen dat je je spieren niet langer maakt door te rekken. Tenminste, niet langer dan de langste lengte die je van nature al hebt. (het is wat anders als je spieren verkort zijn agv overbelasting maar dat terzijde.)

We zitten in de yogales wel een half uur in die houding(!) Mijn bovenbenen verzuren en ik kan niet geloven dat dat goed voor me is.

Wat nu?! Eigenwijs in kleermakerszit blijven zitten?
Nadine

Unregistered

12-01-2010 22:39
helemaal waar!
Ik vind het zo'n nare houding dat ik anders toch zou willen switchen naar zwangerschapsgym.
:lol: als ze me wil houden, laat ze me lekker in kleermakerszit zitten Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave