Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Gym of Yoga?

Gym of Yoga?
am

Posting Freak

Topics: 5
13-09-2009 10:25
hey meiden,

Ik zit erg te dubben over waar ik me wil gaan aanmelden, bij een zwangerschaps gym of bij yoga.
Persoonlijk trekt Yoga mij meer aan dan gym, ik kan moeilijk uitleggen waarom want ik heb absoluut geen ervaring met yoga. het spreekt mij meer aan.

Nu kun je natuurlijk wel de verschillen lezen op internet en in de boekjes maar dat zegt mij weinig,
daarbij ben ik erg bang dat yoga van dat dromerige en zweverige gedoe is, daar heb ik dan weer geen belang bij, maar de standaard gym met z'n allen puffen in de maat van "altijd is kortjakje ziek" trekt mij ook niet zo.
Vandaar wil ik graag ervaringen van jullie horen, wellicht is mijn beeld bij beiden totaal verkeerd maar ja, ik kan me maar bij 1 ding tegelijk aanmelden hè (zwemmen lijkt mij ook wel leuk maar dat is volgens mij niet om voor te bereiden op de bevallig) en van haptonomie heb ik helemaal geen kaas gegeten.

Ik lees het graag van jullie!
Lowiena

Unregistered

14-09-2009 08:09
Zwangerschapsyoga hoeft niet zo zweverig te zijn als gewone yoga, dit is afhankelijk van waar je het volgt. Gewoon opbellen/emailen en info vragen of vragen of je eerst een proefles kan volgen. Heb hier dus inderdaad yoga gedaan en dat was vooral yoga oefeningen, leren ontspannen en de juiste spiergroepen trainen, maar geen mantra's (?) zingen ofzo en andere emotionele bla bla ook niet de rare naamgeving die bij bepaalde houdingen hoort.
Yoga zorgt dat je veel relexter de bevalling ingaat, wat deze drukke, paniekerige zenuwleier wel kon gebruiken Big Grin Big Grin Big Grin .
Trouwens ik ben ook gaan zwemmen, maar dat was lekker bewegen voor zwangeren en dus geen speciale bevallingstraining ofzo.

succes,
am

Posting Freak

Topics: 5
14-09-2009 20:26
Dank jullie wel voor de antwoorden,