Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden irritaieopwekkend!

irritaieopwekkend!
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
12-09-2009 11:12
ik kwam dit artikel tegen op vrouwonline. Toen ik dit las werd ik een beetje boos.....
oordeel zelf..
Mama in the City

Maxime (Max voor intimi) woont in hartje Amsterdam en werkt als redacteur bij een internetsite van een vrouwenblad. Ze heeft een relatie met fotograaf Mick. Op Vrouwonline houdt ze een dagboek bij van haar chaotische leventje… en haar absoluut totaal ongeplande zwangerschap.

Deze week: Hoe schattig zo’n baby ook mag zijn als-ie er straks uit is, ik heb er nu toch meer Alien-achtige gedachtes bij...
Het doel heiligt de middelen. Dat is mijn visie op zwanger zijn, waarbij de ‘middelen’ dan de zwangerschap en de bevalling zijn, zeg maar, en het ‘doel’ de baby die daar uit voort komt. Wil je een baby, dan zul je daar toch iets voor over moeten hebben.

Kijk, er zijn natuurlijk altijd ergere dingen in de wereld, maar een zwangerschap is gewoon echt niet leuk en een bevalling zeker niet! Ik ben de laatste die de roze-wolk-gedachte in stand wil houden en ik vind het eerder beangstigend dat er een levend wezen in mijn huist. Hoe schattig zo’n baby ook mag zijn als-ie er straks uit is, ik heb er nu toch meer Alien-achtige gedachtes bij dan dat ik het allemaal zo knus en gezellig vind dat getrappel binnenin me.

Dus voor alle Josienen van deze wereld die zwanger zijn zo geweldig vinden en de hele dag gelukzalig over hun buik aan het strelen zijn; de definitie van genieten volgens Max:

- Met een piña colada op een exotisch wit Bountystrand liggen ( a. mag geen alcohol. b. mag niet zonnen ivm zwangerschapsmasker en c. mag straks niet meer vliegen.)

- Een heerlijke rugmassage van Mick (kan al niet meer op buik liggen.)

- Seks (Nog wel aanwezig, maar van beide kanten niet meer echt van harte.)

- Cappuccino (Lust geen koffie meer)

- Een lekker sappige biefstuk (Lust momenteel geen vlees.)

- Een lang, heet bad (wordt afgeraden, oké, heb ook geen bad, maar soit).

- Urenlang in de stad leuke winkeltjes afstruinen (kan niet zo lang lopen: dikke enkels en bovendien past toch niets meer).

- Avondje de hort op met vriendin (Duik meestal doodmoe om negen uur mijn bed in.)

lees hieronder verder

En genieten is voor mij zeker niet:

- Een paar keer per dag boven de wc-pot hangen (gelukkig is dat nu weer voorbij, maar de herinnering aan al dat gekots is nog levendig aanwezig).

- Niet meer kunnen bukken. (en niet meer in staat mijn eigen bikinilijn bij te werken en teennagels te knippen)

- Geen baas meer over eigen lichaam (Echt, soms heb ik het gevoel dat er een parasiet in me huist die mijn lijf en geest heeft over genomen.).

- Niets meer kunnen onthouden (zie boven: zwangerschapsdementie bestaat echt!)

- Geen enkele conditie meer hebben (Al na drie traptreden amechtig hijgend om zuurstof masker vragen.).

- Wildvreemden die je buik willen aanraken (en je ook nog van ongevraagd advies voorzien)

- Overal nattigheid voelen…

---wordt vervolgd---
Sabien84

Unregistered

12-09-2009 11:44
Monalisa schreef:(Echt, soms heb ik het gevoel dat er een parasiet in me huist die mijn lijf en geest heeft over genomen.)

Ik kan me voorstellen dat als je het niet geplans hebt dat het moeilijk kan zijn, maar om je ongeboren kint een 'parasiet' te noemen... (stom mens!!)
zonneschijn80

Unregistered

12-09-2009 12:01
Iedereen mag natuurlijk zn eigen mening hebben, maar sommige dingen vind ik ook echt ver gaan...(dat parasiet kan idd echt niet naar mijn mening) Zij heeft niet in de gaten dat er heel veel vrouwen alles over zouden hebben om het maar mee te mogen maken en dan voelt het heel respectloos dat iemand er zo over praat. Vind het vooral erg jammer en een gemis voor haarzelf dat ze het zo ziet!
Monalisa

Posting Freak

12-09-2009 12:03
ja idd en ik snap dus niet waarom ze 'er dan wel mee blijft lopen'
het is geen tiener het is een volwassen vrouw!!!!!!!!!!!!!!!

volgens mij gaat dit een slechte moeder worden en ik vind het zoooo zielig voor het kind...
die zou beter een van ons ( de Josienen hier) als mama verdienen!!!!
het word zogenaamd gewenst op de wereld gezet maar volgens mij zal dit kindje een ongelooflijk
ongewenst gevoel krijgen.
naatje83

Unregistered

12-09-2009 14:17
Dit is nou wat je noemt zwarte humor. Je denkt toch niet echt dat ze er zo
over denkt. Ik denk dat het allemaal een beetje bluf en stoer doenderrij is.
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
12-09-2009 16:25
Dat woordje parasiet gaat inderdaad wel een beetje ver.
Ik hoop dat naatje gelijk heeft....en anders mag ze haar kindje wel aan een van ons geven...
Monalisa

Posting Freak

12-09-2009 23:37
denk dat er ook wel iets inzit wat naatje zegt hoor maar ja ik vond het toch een nogal respectloze weergave van het zwanger zijn en het gevoel daaromheen
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
13-09-2009 08:15
Denk ook dat Naatje wel eens gelijk kan hebben!
Dit artikel gaat wel erg ver!!
Het is juist super bijzonder dat er een klein mensje in je lijf groeit!
11peet11

Unregistered

13-09-2009 11:21
Het artikel gaat inderdaad veel te ver. Ze walst over alle gevoelens heen van mensen die zó graag zwanger willen worden. En mensen die trots en blij zijn om zwanger te zijn!

Maar heel eerlijk gezegd had ik op het laatst van mijn eerste zwangerschap ook duidelijk het gevoel: dit kind moet eruit! Geen parasiet-ideeen hoor, maar op het laatst paste het gewoon niet meer goed en wilde ik zelf weer de controle hebben. Dus niet negatief, ook niet naar de baby, maar meer een controleverlies en gevoel dat mijn lijf te klein was voor zo'n kind.
Nu ben ik weer zwanger en dolgelukkig hoor!
b0llie

Unregistered

17-09-2009 15:36
jeetje,wat een stukje zeg
ik snap dat je n andere mening dan ons kan hebben, maar dit pff
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
17-09-2009 18:00
het is wel heel negatief verwoord.
Alleen het roze wolke gevoel is er bij mij ook niet. Ik zit al de hele week thuis en doe niets anders als kotsen en blij zijn als ik al 2 glazen drinken en 3 tucies kan binnenhouden. Daardoor al 3 kilo afgevallen en ik voel me echt zo beroerd. Werken zit er voorlopig niet in. Nee, ik mag geluk heb als ik uit het ziekenhuis blijf bij het infuus vandaan. Dit stuk belicht dus ook de minder prettige kant van het zwanger zij, dus in die zin vind ik het wel goed realistisch. Maar ik vind dat ze haar woorden wel erg verkeerd kiest en vind het gezeur dat je het erg vind dat je geen cappucino en vlees enzo meer kan hebben terwijl je er toch geen zin in hebt. Dan denk ik van....zucht!!!!!!!!!!! Ik vind wel dat je best mag zeuren over dat je je door de zwangerschap niet fit voelt. Ookal is het vast vergeten als je een wolk van een baby in handen hebt. Maar sorry als de nog niet zwangeren erover vallen als ik zeur.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave