Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden wanneer naar de huisarts

wanneer naar de huisarts
karin22

Unregistered

10-09-2009 11:04
Hallo allemaal,

zoals sommige van jullie misschien al gelezen hebben ben ik vorig jaar augustus gestopt met de pil... nadat ik 'ontpilt' was en ik 7 november voor het eerst weer ongesteld was geworden.. en nu elke maand netjes na 28 a 29 dagen ongesteld ben geworden.

ik zit nu alleen met een vraag : wanneer kan ik het beste naar de huisarts gaan om me te laten onderzoeken waarom ik nog niet zwanger ben?

ik weet wel dat stress ook niet werk,...daar hebben wij ook veel last van gehad maar ik zou eigenlijk nu wel graag willen weten of ik wel kans heb op kinderen...

groetjes en bedankt voor jullie reacties.
ran83

Posting Freak

Topics: 23
10-09-2009 11:09
Je kunt naar een HA gaan als je zo'n jaar bezig bent zonder resultaat. Deze kan je dan vragen om je temperatuur bij te gaan houden een aantal maanden om te kijken wanneer je het vruchtbaarst bent. Dit kun je nu al gaan bijhouden, zodat je dat alvast gedaan hebt. Je moet dan elke dag om dezelfde tijd temperaturen. Ik deed altijd elke morgen om dezelfde tijd en dan schreef ik dat op. Het is wel belangrijk dat het op hetzelfde tijdstip gebeurt om een zo naukeurige schema te krijgen.
Dianneke

Posting Freak

Topics: 4
10-09-2009 18:27
Inderdaad, na een jaar "proberen" kun je wel naar de huisarts gaan. De huisarts zal je een aantal vragen stellen, soms inderdaad temperatuur laten bijhouden (hoeft ook niet altijd als je een regelmatige cyclus hebt) en soms sperma-onderzoek bij de man aanvragen. In jouw geval kun je je afvragen vanaf wanneer je dat jaar moet rekenen, ik denk pas vanaf november 2008, omdat je toen pas weer ongesteld werd.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave