Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Help Ik durf niet meer te testen...

Help Ik durf niet meer te testen...
Meldena

Unregistered

09-09-2009 10:32
Heey Meiden,

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. In Augustus vorig jaar gestopt met de pil. Daarna werd mijn cyclus eerst wel goed en daarna zo onregelmatig als het maar zijn kwam. Ineens tussen die rot cyclussen door stond ik daar met een positieve test. Helemaal blij natuurlijk, maar nog voor we een paar dagen later naar de de ha waren geweest, om het bevestigd te krijgen was het al omgezet in een vroegtijdige miskraam. Daarna bleef mijn cyclus onregelmatig en samen met mijn vriend besloten we hier over te gaan praten bij de gyneacoloog. Daar werd al snel verteld ja mevrouw u bent gwn te mager... Nou lekker dan.. Toch nog een paar afspraken daar gehad. Ei-tjes heb ik genoeg ze willen alleen niet springen. Afgelopen donderdag daar de laatste afspraak gehad. Ik kreeg te horen dat als ik nu zwanger zou raken mijn lichaam totaal geen enkele reserves heeft (ik ben 165cm lang en weeg slecht 45kg). Ik heb nu van die drinkpakjes. Daar zitten per drinkpakje 300 calorieen in. Als ik dan een zwangerschap zou voortzetten dan zou er een kans zijn van ongeveer 70% dat ik het zelf niet zou overleven. Mijn vriend zei meteen dan wachten we nog maar even met kinderen. Ik zelf voelde me alles behalve goed op dat moment.. Die vorige miskraam kwam dat ook door mij? was een van de vragen die ik mezelfs meteen herhaaldelijk stelde.

Nu 2 weken verder en een beetje bijgekomen van de klap durf ik niet meer te testen... Mijn tepels doen echt al een dag of 5 pijn.. Zelfs bij de kleinste aanraking is het AUWW... Heb ik echt nog nooit gehad. Ook mijn darmen laten me niet echt met rust de hele tijd door maar kleine krampjes en het doen van de grote boodschap gaat ook niet echt makkelijk. Tja en dan die hoofdpijn bah.. Ik durf nu dus niet meer te testen. Stel ik ben zwanger en wat dan? Moet het dan worden weggehaald.. Misschien stom dat ik het allemaal hier neerzet maar ik moest het even kwijt. Als iemand van jullie een tip heeft graag..!
chocola

Unregistered

09-09-2009 10:37
Ik denk dat je toch maar beter een test kan doen.
Als deze positief is, kun je pas weer een goed gesprek met de gyn aan gaan. Misschien valt het wel mee? Misschien kun je het houden, maar ga je gewoon onder controle van de arts?
struffle

Unregistered

09-09-2009 10:39
misschien is het mogelijk tegelijkertijd naar een dietist te stappen, om te kijken hoe je op een gezonde manier wat aan kunt komen? En misschien heeft zij ook tips voor als je zometeen zwanger blijkt te zijn?

Zomaar een suggestie hoor... ik heb er verder 0 ervaring mee
ran83

Posting Freak

Topics: 23
09-09-2009 10:41
He meis mijn schoonzusje is +/- 1.70m en woog 48 kg toen ze zwanger werd en dit is tegen haar nooit verteld, dus maak je over je gewicht niet al te veel druk. Ik denk dat ze bang zijn dat je te weinig eet, waardoor je kindje z'n nodige wel binnen krijgt, maar het dus van jou haalt waardoor jij misschien nog meer zou afvallen en dan is het wel gevaarlijk.

Meis doe gewoon die test en is deze positief dan de gyn bellen.
Meldena

Unregistered

09-09-2009 10:46
struffle schreef:misschien is het mogelijk tegelijkertijd naar een dietist te stappen, om te kijken hoe je op een gezonde manier wat aan kunt komen? En misschien heeft zij ook tips voor als je zometeen zwanger blijkt te zijn?

Ik loop inmiddels al bij een dieetiste. Doorgestuurd door de gyneacooloog, in hetzelfde ziekenhuis. Loop er nu 3 maanden en nog niets bij gekomen. Nu dus met die drinkpakjes erbij op advies van de dieetiste.

@ran: De dieetiste zei dat mijn voeding wel gewoon normaal is. Maar een kind is eigenlijk een paraciet. Die heeft reserves nodig. Wat ik ook eet of wat ik ook snoep het lijkt wel of mijn reserves niet wroden opgeslagen. Ook met mijn spijsvertering of dergelijke is niets aan de hand. Zit ook bij ons in de familie het mager zijn.

groetjes Melanie
ran83

Posting Freak

Topics: 23
09-09-2009 10:49
Meldena schreef:
struffle schreef:misschien is het mogelijk tegelijkertijd naar een dietist te stappen, om te kijken hoe je op een gezonde manier wat aan kunt komen? En misschien heeft zij ook tips voor als je zometeen zwanger blijkt te zijn?

Ik loop inmiddels al bij een dieetiste. Doorgestuurd door de gyneacooloog, in hetzelfde ziekenhuis. Loop er nu 3 maanden en nog niets bij gekomen. Nu dus met die drinkpakjes erbij op advies van de dieetiste.

@ran: De dieetiste zei dat mijn voeding wel gewoon normaal is. Maar een kind is eigenlijk een paraciet. Die heeft reserves nodig. Wat ik ook eet of wat ik ook snoep het lijkt wel of mijn reserves niet wroden opgeslagen. Ook met mijn spijsvertering of dergelijke is niets aan de hand. Zit ook bij ons in de familie het mager zijn.

groetjes Melanie

viewtopic.php?f=9&t=2463&st=0&sk=t&sd=a

Hier dit is een topic over Zwanger en Ondergewicht misschien kan je hier je ervaring delen, er zijn namelijk meer meiden die ondergewicht hebben.

succes he
troetelbeertje85

Unregistered

09-09-2009 11:24
hayhay

ik snap niet waarom er steeds wel een probleem gezocht word bij het gewicht of je bent te dun of je bent te dik.
terwijl er genoeg meiden in mijn omgeving te dun of te dik een gezond kind hebben en zelf ook ales goed hebben doorstaan.
een vriendin van mij woog 43 kilo en is 1,60 ong.
zei heeft een goede zwangerschap gehad en haar kindje heeft het ook gered...
ze had zelfs nergens last van tijdens de zwangerschap geen misselijkheid geen pijn en ze was ook niet zwak tijdens de bevalling..
een andere vriendin woog over de 100 kilo en heeft ook een goede zwangerschap gehad en haar kindje heeft ook alles goed doorstaan....

ik zelf ben altijd voor als er een miskraam is is dat omdat er iets niet goed is met het vruchtje.
je lichaam stoot het niets voor niets af dus zou er niet schuldig om voelen dat het jou schuld is of het komt door je lichaam...
je kan zwanger worden....dat blijkt.

dat je bij een dieettiste loopt ok maar kan zei jou echt helpen???
ik vraag het me af...
denk eerder dat er meer problemen worden gezocht dan er werkelijk zijn.

meid gooi er een test tegen aan wat heb je te verliesen.
mocht je zwanger zijn je redt het echt wel.als je er voor zorgt dat je gezond leeft genoeg eet drinkt en je dagelijkse beweging komt het echt wel goed hoor.

nou succes
xxx samantha
Babii

Posting Freak

Topics: 48
09-09-2009 11:29
Het spijt me, maar sommige gyn's kunnen beter van die stoel afgaan!

Ken een meisje 1.70 42 kilo en heeft een gezond kindje Wink Ken een ander meisje, die had veel last van infecties in de vagina, volgens de guyn zou ze der leven onvruchtbaar zijn, zonder haar goed onderzocht te hebben! Nu is ze zwanger.

Ik vind echt dat ze vrouwen onnodig ongerust maken. Natuurl;ijk kan je een kindje krijgen met ondergewicht. En zodra je zawnger bent eet je veel meer en sla je automatisch reserves op.

Heel veel succes meid!
Puckje

Unregistered

18-09-2009 13:16
Meldena schreef:Heey Meiden,

Nu 2 weken verder en een beetje bijgekomen van de klap durf ik niet meer te testen... Mijn tepels doen echt al een dag of 5 pijn.. Zelfs bij de kleinste aanraking is het AUWW... Heb ik echt nog nooit gehad. Ook mijn darmen laten me niet echt met rust de hele tijd door maar kleine krampjes en het doen van de grote boodschap gaat ook niet echt makkelijk. Tja en dan die hoofdpijn bah.. Ik durf nu dus niet meer te testen. Stel ik ben zwanger en wat dan? Moet het dan worden weggehaald.. Misschien stom dat ik het allemaal hier neerzet maar ik moest het even kwijt. Als iemand van jullie een tip heeft graag..!

Hee Meldena,
Ik lees nu je berichtje en ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Heb je inmiddels kunnen testen en hoe gaat het met je?

Liefs Puckje
Puckje

Unregistered

28-09-2009 08:37
Puckje schreef:
Meldena schreef:Heey Meiden,

Hee Meldena,
Ik lees nu je berichtje en ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Heb je inmiddels kunnen testen en hoe gaat het met je?

Liefs Puckje

Meldena het is stil! Was het goed of slecht nieuws?

Groetjes Puckje
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
28-09-2009 09:46
@Meldena: vervelend dat je zo onzeker wordt van wat de gyn zei! Tegen mij zei de gyn ook dat ik te licht ben (ben 1m62 en tegen de 50 kilo) en adviseerde me om energierepen te gaan eten, dus dat doe ik nu. Het aankomen wil nog niet echt lukken, dus andere tips zijn welkom! Hoop niet dat ik nu door mn ondergewicht niet zwanger zal raken, want dat zou ik echt heel erg vinden! Sad
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
28-09-2009 09:48
Ik heb trouwens net de 3de ronde clomid achter de rug en nou is het wachten totdat er een eitje gaat groeien (als dat gaat gebeuren, maar was de vorige keer met dezelfde hoeveelheid clomid wel zo), moet vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een echo, spannend dus! Maar de gyn zei wel dat er dan waarschijnlijk nog niks te zien zal zijn, want de vorige keer begon er ook pas op CD 22 een eitje te groeien, had toen een cyclus van 36 dagen Sad
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave