Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden een tweede, snel achter de eerste?

een tweede, snel achter de eerste?
appelflap

Unregistered

01-09-2009 18:15
hi,
ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die graag een tweede willen terwijl de eerste nog niet eens lopen kan.
ik dacht dus zwanger te zijn terwijl me zoontje net 4 maanden is. vond het geen probleem als het zo zou zijn. en we willen het gewoon aankijken hoe het lopen gaat.

sommige zullen er niet aan moeten denken, maar er zijn vast mensen die het wel zien zitten.
vertel waarom ? of juist waarom niet?

ik zelf vindt het wel zijn als er weinig leeftijdsverschil tussen zit. kunnen ze mooi later met elkaar spelen.
nu zit je toch al in de luiers, kan het in een ruk door.
ben niet super jong meer (32)dus ook de risico's groeien met de jaren.
je kan alle kleding gelijk weer in de kast houden voor de volgende Wink
als je wacht tot dat de eerst op school zit, kun je weer opnieuw beginnen,net nu je meer vrije tijd krijgt.
natuurlijk zitten er ook nadelen aan.
maar ik denk dan maar zo als je bij je eerste zwangerschap een tweeling had gekregen had je ook je handen vol en red je het ook. dus nu verwacht ik het ook te redden.
gr.
Elin

Unregistered

02-09-2009 09:35
Hoi,

Op zich een boeiend onderwerp!
Ik heb altijd eigenlijk wel 2 kindjes kort op elkaar gewild...
Tot mijn zoontje geboren werd....
Borstvoeding die veeeel energie kost, gebroken nachten etc etc.
Besloten om eerst te ontzwangeren en voelde me na 8 maanden weer zooooo fit en goed!
Ik ben bang dat wanneer ik weer snel zwanger zou zijn, ik dan echt 2 jaar lang chronisch moe zou zijn ofzo.
Nu ben ik na 14 maanden weer opnieuw zwanger en voel me super goed en dat is me ook veel waard!
Tuurlijk, veel voor- en nadelen, iedereen moet ook zijn eigen weg daarin zoeken.
Maar voor mij werkt dit het beste denk ik. Dus mijn tip: eerst lekker ontzwangeren en genieten van de 1e! Big Grin

Gr,
ELin
ran83

Posting Freak

Topics: 23
02-09-2009 09:40
Ik vindt op zich moet het kunnen, de kinderen kunnen heel veel aan elkaar hebben als ze wat ouder zijn qua spelen e.d. Tussen mijn oudste zus en mij zit 4,5 jaar verschil en ze is m'n beste vriendin, dus daarin valt met het leeftijdsverschil weer mee.

Ikzelf zou het zelf niet willen zo denk ik er tenminste nu over. Ik zou wel graag willen wachten tot de 1ste naar de peuterspeelzaal of naar groep 1 gaat, zodat ik de tijd dat de 1ste er niet is, volledig kan richten op de 2de. Zo denk ik er nu over tenminste, kan altijd nog veranderen.
appelflap

Unregistered

02-09-2009 09:59
ik geniet ook zeker van de 1ste Big Grin het is een geweldig ventje, en misschien juist omdat tie zo makkelijk is dat ik het wel aan kan om snel zwanger te zijn.
(zwangerschap liep zeker niet zonder slag of stoot)
en ik denk dan zo, dan ben ik over 5 maanden weer top fit, kan ik weer 18 maanden met een niet fit lijf gaan lopen, dan liever achter elkaar.
tevens sta ik er zoals de meeste dames echt totaal niet alleen voor.
mijn man heeft een eigen bedrijf aan huis, ook al is hij aan het werk toch zie ik hem meer dan de meeste mensen hun partner zien ivm werk. ook tussen de middag samen een boterham eten.
en als ik weg moet voor boodschappen, werk of andere dingen kan hij altijd wel even vrij maken om op te passen.
dit is een luxe positie dat weet ik maar al te goed.
maar daarom is een tweede ook minder druk omdat we het met z'n tweeën doen.
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
02-09-2009 10:13
Het kan heel leuk zijn, dicht op elkaar, kinderen hebben veel aan elkaar als ze ouder zijn. Nadeel vind ik zelf dat het voor jezelf zwaarder is en de eerste er niet veel van begrijpt. Ik zie dit nu van dichtbij bij mijn schoonzus, haar dochter is 1,5 en de tweede net geboren. De eerste heeft het er behoorlijk moeilijk mee terwijl het 'normaal' een heel makkelijk meisje is. Het is allemaal niet erg, maar wel dingen om rekening mee te houden. Een kindje van 1,5 kan je minder makkelijk dingen uitleggen, zij begrijpt niet altijd dat ze rustig moet zijn en niet alles kan doen met de baby. Zij wil ook nog aandacht, dit kan je een kindje van bijvoorbeeld 3 makkelijker uitleggen en die zal dit iets beter begrijpen misschien.

Wij zijn er in elk geval nog niet helemaal over uit wanneer we weer beginnen, misschien als hij 1 is of iets later. Ik zou zelf wel max 3 jaar ertussen willen eigenlijk, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen natuurlijk.
Elin

Unregistered

02-09-2009 10:20
Wanneer mijn zoontje bijna 2 is, dienst de 2e zich aan! Big Grin
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen en eigenlijk weet je het vantevoren denk ik ook helemaal niet.
Weet bijv niet of ik een dubbele wandelwagen moet aanschaffen nog of een loopplankje... haha... Confusedhock:
We zullen het wel zien! Elk leeftijdsverschil zal voor- en nadelen hebben zoals ik hieronder al lees.
Voor mij is het voornaamste dat ik lekker in mijn vel zit, fit ben en daardoor ook echt geniet.

gr Elin
appelflap

Unregistered

02-09-2009 10:51
@jamilah,
nop niet meer getest en ook nog niet ongi, wel nog wat rommels in m'n buik.
wacht het wel even af voordat ik weer ga testen.
wel super irritant elke keer als ik naar de wc ga denk ik, zou ik dan nu wel ongesteld zijn?
nop weer niets.

@elin, ooh ja een dubbelen kinderwagen, das een goeie :? al ga ik eigenlijk amper weg met de kinderwagen. nou ja eerst maar eens afwachten.
misschien gaat het helemaal niet lukken, kan ik willen wat ik wil,maar komt er geen 2e.

groetjes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave