Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders schema met de 6 maanden.

schema met de 6 maanden.
bstipdonk

Unregistered

29-08-2009 17:27
Vraagje was is/ was jullie schema voor je kindje rond de 6 maanden (ik geeg geen bv)

het is nu:
om ongeveer 8, 12, 16, 20 flesvoeding 6 schepjes, laatste voeding met pap.
om ongeveer 11 fruithap
of smiddags, of savonds een halve liga/broodkorst

ben benieuwd Wink
pluis

Unregistered

30-08-2009 19:18
Ons schema is nu:

7.00 200cc melk
10.30 beetje vruchtensap of thee
12.00 200cc melk met 1 schep rijstebloem
14.30 1/2 potje fruit of yoghurt
16.30 200cc melk
20.30 200cc melk

Wat ik wilde gaan doen is ong:
7.00 200cc melk
10.30 vruchtensap of thee
12.00 200cc melk met rijstebloem 1 of 2 scheppen
14.30 vruchtensap of thee (denk ik)
16.30 (volgens cb) 2a3eetlepels groente en 1 eetlepel aardappel/rijst/of pasta (en klontje margarine erdoor?) en dan 75cc toetje yoghurt of fruithapje./ of als ik zelf niet kook een potje
20.00 200cc melk

Ik moet even kijken hoe het gaat. Daar pas ik het weer op aan.
pluis

Unregistered

30-08-2009 19:20
ik heb al aan liga gedacht maar ik vind dat nog een beetje eng om te geven. Hoe gaat dat bij zoey?
Volgens het cb bij ons mogen ze broodkort of liga als ze 1 tand hebben. Alsof 1 tang echt helpt kauwen :mrgreen:
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
31-08-2009 09:50
Ik zou het niet eens meer precies weten en dani is pas 9,5 maand. het veranderd zo gauw! Maar een liga mogen ze vanaf 6 maanden, ze zuigen er gewoon op dus hebben geen tandjes nodig. Het smelt gewoon in de mond!
bstipdonk

Unregistered

02-09-2009 12:33
Ze "bijten" met hun tandvlees, en zoebelen natuurlijk. Maar Zoey verslikt zich er ook wel eens in hoor. broodkorstjes gaan dan eigelijk beter. 1 tand helpt natuurlijk niet echt met bijten/kauwen. En hoe zou het dan moeten met kindjes die pas heel laat tandjes krijgen, mogen die dan niets?

Pluis ik wil me nergens mee bemoeien, maar zou je niet elke dag fruit geven? smorgens, en dan na de warme hap iets van yogert?
bstipdonk

Unregistered

02-09-2009 12:33
oja verder klinkt dat schema wel goed, zal daar eens naar toe gaan werken.
Lowiena

Unregistered

02-09-2009 12:43
melk,
fruithapje,
melk(wordt boterham vanaf 7,5 maand met melk en later thee ipv melk),
melk (wordt thee met liga),
groente/vlees/aardappel hap met melk (wordt yoghurt) toe
en nog melk voor het slapen gaan.

Ik geef nog bv en ivm met allergieën zit ook wat later in het ander voedsel introduceren stadium.
Normaal is tot 6 maanden alleen bijvoeden voor de smaak
Vanaf 6 maanden echt groente en fruit tervervanging van melk maaltijden, van het cb heb ik schema's gehad.
Brood en andere granen worden normaal pas vanaf 7 maanden geintroduceerd ivm met gluten die daarin zitten en de darmen dat nog niet goed aan kunnen.
pluis

Unregistered

02-09-2009 21:40
@bstipdonk

Ik had het schema een beetje aangehouden wat in boekje cb stond. Hij krijgt nu ook elke middag yoghurt of fruit. Ik denk dat ik dat even uit moet proberen. Of fruit of thee. Omdat ik dat tegen 15.00 doe en hij om 16.30 ong dan alweer krijgt. We moeten even kijken hoe het gaat met zijn ontlasting omdat hij ook nog steeds nutrilon omneo krijgt. Als hij graag fruit wil en hij doet het goed dan mag hij best fruit smiddags.
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
03-09-2009 10:04
Pluis, volgens ons CB mogen ze pas veel later yoghurt doordat er gewone koemelk inzit. Ons werd geadviseerd vanaf 9 maanden yoghurt als toetje te geven.
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
03-09-2009 11:23
Van het CB hier mocht ik yoghurt geven vanaf 7 mnd!
pluis

Unregistered

03-09-2009 19:15
Ik heb yoghurt banaan gekocht van de nestle voor baby s vanaf 6 maand. Lijkt mij oke toch?
Plus van het cb moest ik levi als toetje die yoghurt of fruithap geven. Gewone yoghurt kan niet iid. Je moet ook je eigen gevoel een beetje volgen + de regeltjes. Ik heb ook een dochter van 11. Vroeger was het veel gemakkelijker.
bstipdonk

Unregistered

03-09-2009 20:04
en de adviesen veranderen ook met de maand! Wink ik volg ook gewoon m'n eigen gevoel. Vroeger (toen ik jong was) kreeg ik al met de 3 maanden broodkorstjes.
Denk dat ze een beetje doorslaan. ik bedoel nu komen er veel meer voedselallergieen voor dan vroeger, toen ze er nog minder mee bezig waren.
pluis

Unregistered

13-09-2009 07:52
Hier ons nieuwe schema:
6.30 180/6 melk
10.00 fruit of liga met drinken
11.30 200/6 melk met schepje bambix
15.00 fruit of liga met drinken
16.30 potje/of zelfgemaakt met als toetje yoghurt
20.00 200/6 melk met schepje bambix

We zijn sinds dinsdag bezig en hij doet het er op dit moment wel goed op. Dus we kijken hoe het verder gaat.
bstipdonk

Unregistered

13-09-2009 09:14
ik wil naar dit gaan.

8 fles (wel of niet met pap even overleggen met cb)
tussendoor fruit en drinken
12 fles
tussendoor liga of broodkorst
16 warm eten plus toetje (of toetje een uurtje later ofzo)
20 fles met pap.
pluis

Unregistered

13-09-2009 09:50
Van ons cb mogen ze tot 2 flessen met pap erin. En als ze avondeten hebben gehad en ze hebben nog honger dan een toetje en hebben ze geen honger meer dan helemaal geen toetje. Is ook per cb verschillend.
bstipdonk

Unregistered

13-09-2009 10:12
oke dan. nou ja moet even kijken hoe ik het doe. maar anders is de tijd van 16 tot 20 zo lang. dus dacht dan doe ik het toetje ertussen.
pluis

Unregistered

13-09-2009 10:24
Dat kun de iid altijd doen. Levi heeft tussendoor geen honger. Ik ben ong een half uur bezig met eten geven aan levi en dan is hij nog een uurtje wakker. Daarna gaat hij slepen en word normaal bijna stipt om 20.00 wakker. Vandaar bij mij niet tussendoor. Je moet niet alleen naar cb luisteren maar ook naar je eigen gevoel als moeder. Maar dat deed je al wel Smile

Levi had net ook erge honger terwijl het nog geen middag is. Heeft hij pap gehad. Normaal zou het cb zeggen,dat het niet mag omdat hij al 2 keer krijgt in de melk.
Trouwens nog even over zeurderige mensen die babys te dik dun enz vinden: Esma was ook lief mollig en nu ze 11 is een heel mooie meid. (ze heb alleen nog wel een mollig babybuikje haha :mrgreen: maar die heb ik ook nog steeds. ze lijkt op mij)
bstipdonk

Unregistered

13-09-2009 19:33
dik in de luier, slank in de sluier.. dat is mijn hernieuwde visie of lelijk in de luier, mooi in de sluier.

ik luister niet echt naar het cb idd. een beetje van mij, en een beetje van het cb. Wink Maar aangezien Zoey niet nog meer (in verhouding) aan moet komen, wilde ik het even overleggen.

Zoey heeft vaak tussendoor wel honger/ of ja honger als ze dan wat slechter geslapen heeft dan is ze zeurderig, en als ze dan wat eten heeft gehad, is ze meestal wel weer vrolijk. suikerboost ofzo?

Hoop niet dat Zoey m'n buikje erft... heb ook altijd een flubberbuikje gehad, terwijl ik eigelijk niet dik was ofzo. Maarja Gijs heeft ook niet de strakste buik Wink ze is gedoemt tot het doen van buikspieroefeningen. Heb ik vroeger ook altijd gedaan. Maar kan ik nu niet meer door m'n rug.
pluis

Unregistered

14-09-2009 07:03
Haha we zullen maar niet hopen dat levi mijn buikje krijgt. Net voordat ik zwanger was van esma had ik een platte buik.
Als je me nu ziet Cry Manlief noemt me al lieflijk rollade met touwtjes. Er zat al een hobbel en nu zitten er 2 Sad Gelukkig bestaan er strakke hempies dan zie je het nagenoeg niet. Ik ben na esma wel afgevallen maar mijn buik wil daar niet aan meedoen. Moet nu sowieso van mezelf afvallen. Gaat alleen niet erg snel meer. 1e dagen wel maar nu niet meer. Wink
bstipdonk

Unregistered

14-09-2009 08:57
ik ben nu ook flink bezig met afvallen. is echt nodig. Pas nog steeds niet al m'n kleren van voor de zwangerschap. maar op vakantie wil ik niet, ik ga dan wel een beetje opletten, maar wil wel gewoon kunnen genieten. Denk dat ik dan gewoon elke dag een half uurtje ofzo flink ga zwemmen, dan doe je toch iets.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar na de 30 afvallen is blijkbaar altijd veel moeilijker dan ervoor. ja stofwisseling gaat dan al langzamer ofzo.

(ps vind het eigelijk best wel lullig als saar in het andere forum ophoud, ik bedoel ik ben er net bij gekomen :oops: )
pluis

Unregistered

15-09-2009 12:16
Ik ben nu 31. Maar heb daar altijd al moeite mee gehad. Gaat bij mij altijd langzaam. Als ik nu hetzelfde ga eten als levi val ik vast af.
Ik heb je trouwens ook een pbtje gestuurd Smile
bstipdonk

Unregistered

15-09-2009 21:21
haha dat is een goede, ik lust absoluut geen warme melk of pap. Dus dan zou ik moeten teren op een fruithapje en een broodkorst. tja is een idee Wink
ik val ook absoluut niet snel af. ben eigelijk al zowat m'n hele leven op dieet, of ja vanaf m'n 14de ofzo.... maar ja hou ook veels te veel van lekker eten, en een lekker wijntje op z'n tijd. en zo sportief ben ik nou ook weer niet
pluis

Unregistered

15-09-2009 21:32
Wat dat betreft lijken we wel op elkaar. Dat wat je schrijft zou ik kunnen zijn. Als ik op dieet ga ik jojo en dus dat schiet ook niet op. Heb me er een beetje bij neergelegd alhoewel ik nu wel veel onzekerder ben dan voor mijn zwangerschap.
bstipdonk

Unregistered

16-09-2009 08:49
Nou ik moet nu echt van mezelf. het is te erg... m'n bmi is 28 ofzo. dus dat is echt te hoog. Ik ben nooit slank en strak geweest maar nu is het toch wel echt erg. En als ik er nu niets aan doe dan word het alleen maar erger ben ik bang. Ik weet nog niet of we een 2de willen, maar anders zouden die kilo's er ook weer bij komen, en dan ben ik helemaal een olifantje.
bstipdonk

Unregistered

22-10-2009 18:00
hier een paar foto'tjes

[Afbeelding: dsc01525j.th.jpg]

[Afbeelding: dsc01568k.th.jpg]
pluis

Unregistered

22-10-2009 21:01
ohhh wat een schattie . mooi meissie hoor Wink
Gaaf zeg zo in het mandje Big Grin
Ga even kijken om foto s hierop te zetten. Heb al heel lang niet meer gedaan hier. Mocht het niet lukken dan vraag ik je even om hulp. oke?
Doe ik morgen even. Dan reageer ik ook verder even.

groetjes pluis
pluis

Unregistered

24-10-2009 12:09
[Afbeelding: slapendeleviokt005.th.jpg]

hierbij alsvast een foto. deze is ong een week oud. Zoals je ziet. Kwil nog geen brood haha :mrgreen:
pluis

Unregistered

24-10-2009 12:13
[Afbeelding: l276.th.jpg]

en nog eentje. Moest even op de foto met beremuts en bereklauwen Wink
bstipdonk

Unregistered

24-10-2009 14:51
schattig zeg!!! Zoey kan ik niet meer in de wipper doen. dan valt ze er voorover uit. wildebras!

zie dat jij ook post van de bleu band hebt gehad haha Wink
pluis

Unregistered

24-10-2009 20:59
vraag niet hoe ze aan mijn adres komen maar het bordje is leuk Big Grin
levi zit af en toe nog in het wippertje. hij kan nog net niet zelfstandig zitten
bstipdonk

Unregistered

29-10-2009 23:03
denk via de wij jonge ouders ofzo. teminste zo gaat dat meestal he.
pluis

Unregistered

31-10-2009 08:52
Dat denk ik wel ja zoiets. Werd laatst door wij jonge ouders gebeld om 8.30 Confusedhock: of ik een abonnement wilde. Zei nee hoeft niet maar was een behoorlijk opdringerig mens. K heb wel 6 keer moeten zeggen nee. Heb ik geen geld voor. Gaat haar ja niets aan waarom ik niet wil. Maar toen kwam ze met proefabonnementen. Duhh ik zei NEE. Toen haakte ze pas af.
bstipdonk

Unregistered

31-10-2009 17:56
zo irritant. heb afgelopen weken zoveel telefoontjes van dat soort gehad. Gister ook weer, heb gelijk even via een site ingevuld dat ik dat niet meer wil. http://www.Bel_me_niet.nl of zoiets. dan mogen ze dat niet meer. Hoop dat het werkt. want word er zo onderhand helemaal gek van. Zeg altijd maar dat ik aan het werk ben ofzo, maarja ze blijven dan toch terug bellen.

He kan Levi al weer nieuwe dingen? Zoey is de hele dag aan het spetteren. kan ze al een tijdje maar sinds gisteren is het echt opnieuw uitgevonden. Tijdens het spelen, tijdens het eten, tijdens het drinken. Heel leuk :roll:
en ze kan af en toe haar buikje echt los van de grond. Dan zet ze haar knietjes/voetjes er al echt onder.
vraagje vanuit welke houding gaan ze eigelijk zitten. is dat vanaf de buik half terug rollen, en dan beentjes eronder klappen?
pluis

Unregistered

31-10-2009 21:29
levi kan nu echt bijna kruipen. hij kwam maar liefst al 5cm vooruit. haha Big Grin
Je kunt echt zien nu dat ie zich ontwikkeld. Hij gaat op zijn knieen zitten en zijn armen gestrekt recht omhoog. Alsof je zelf gaat zitten om een kindje te laten paardje rijden op je rug. T is een beetje moeilijk uitleggen. Dan wiegt hij elke keer naar voren en naar achter. Levi kan zitten met zijn handen naast zich maar nog niet als hij dan wat wil pakken. Als hij heel stil zit blijft hij zitten. Dat spetteren doet levi ook. ppffffffffft gaat het elke keer en hij heeft uitgevonden dat ie kan praten. als je levi dai dai zegt zegt ie ook dai dai. Het is de hele dag dai dai dag da ja. En hij herkend duidelijk dat als je zijn naam noemt dat we hem bedoelen. Ik heb het idee dat hij veel meer begrijpt als dat ik weet.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave