Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Forum clubje moeders aug/sept 2009

Forum clubje moeders aug/sept 2009
mama1988

Unregistered

28-08-2009 17:55
Welkom,

Straks is het gezellig onderwerp uitgerekend in sept 2009 niet meer van toepassing en zijn jullie allemaal mama van een wondertje of 2 Wink Ik heb dit topic aug/sept genoegt ik was dan wel in sept uit gerekend maar de meiden besloten 1 aug al te komen vandaar,

berichten over het moederschap en vragen alles is welkom,

liefs mama1988
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
28-08-2009 18:05
TOP!! Hoop hier snel terecht te kunnen Tongue hihi
xx
ymmas

Senior Member

Topics: 0
28-08-2009 19:08
nou we zullen zien wanneer ik hier ook ben Big Grin
brusje

Unregistered

02-09-2009 20:11
is er al zich op wanneer je mieden naar huis mogen mama?? drinken ze al goed? alweer een maand oud he t gaat echt snel!
mama1988

Unregistered

02-09-2009 20:55
brusje schreef:is er al zich op wanneer je mieden naar huis mogen mama?? drinken ze al goed? alweer een maand oud he t gaat echt snel!
het drinken gaat met de uren beter! dus hopen dat ze het zo vol houden en snel naar huis mogen maar wanneer dat is ligt echt aan de dames volgens de arts. Maar ik hoop zo snel mogelijk Big Grin
vj

Posting Freak

Topics: 35
11-09-2009 08:01
binnen nu en 4 weken+2 dagen ongeveer ben ik ook mama!!!!
ik wil zoooo graag......
finaly87

Posting Freak

11-09-2009 10:27
ik binnen nu en 2 weken + 2 dagen Tongue
Dientje1

Senior Member

Topics: 6
22-09-2009 14:53
Nou hier maar verde kletsen dan. Ik zal niet zo vaak meer op het forum zitten denk ik. Ben nu veel te druk met de kleine jongen. Het is zo'n popje. En nog zo ontzettend klein. Ik geniet elke dag van de kleine vent. Ben echt helemaal verliefd. En papa ook.
Ik had eigenlijk gedacht dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven. Heb namelijk bijna 6 jaar geleden een borstverkleining gehad. Maar het gaat prima. De kleine man doet het er prima op. Ben van plan het zo lang mogelijk vol te houden zo wie zo tot januari. Dan moet ik weer aan het werk. Dus dan zien we wel hoe het dan gaat. Ik ga dan voor 20 uurtjes per week werken inplaats van 40. Wil niet alles missen van Tristen.

Liefs Dientje
mama1988

Unregistered

22-09-2009 20:21
Dientje wat fijn dat je toch nog borstvoeding kan geven!! Ja ik had ook zoiets kijken hoelang k het vol hou.
2 kids voeding met bv is best heftig heb het toch nog 6 weken vol gehouden maar ben nu ook wel blij dat ik nu fles
voeding kan gegeven.

mijn kinderen blijken niet tegen de Nutrilon voeding te kunnen.. geef nu Friso voeding dit gaat stukken beter!
finaly87

Posting Freak

23-09-2009 11:56
waar is iedereen!!!???
mama1988

Unregistered

23-09-2009 15:41
finaly87 schreef:waar is iedereen!!!???
iedereen is denk ik druk met moederen Wink

hahah ik heb er nog wel twee maar ik maak gewoon tijd voor veel dingen anders lukt het nooit.

Finaly hoe is het verder met je kleine man? Is je man nog vrij of moet je het alweer alleen doen?
En je gaf borstvoeding en dat ging goed las ik, heerlijk he was ook blij dat het allemaal goed ging bij mij.
Maar ben ook wel blij na 6 weken te zijn gestopt kost een hoop tijd en werk vooral met twee kleintjes.

hmm ik heb mijn borst kolf te koop staan. Iemand nog intresse?
finaly87

Posting Freak

27-09-2009 19:16
heey
jaa je maakt tijd, maar vergeet niet dat jij al een aantal weken langer mama bent dan ons allen he! Wink Ik kom ook gewoon op de pc als de kleine slaapt of stil is en ik zelf niet slaap Wink gaat makkelijk!

ik zei net al bij t andere topic dat Jayron nog even moet leren om aan een stuk door te drinken en niet steeds in slaap te vallen haha.. ik snap het wel want hij moet echt ontzettend klokken de eerste slokken (dat rijmt Wink) dus niet gek dat hij dan na 4 a 5 minuten weg zakt.. maar is niet handig! denk dat t wel met een paar weken goed gaat.. het kost hem nu nog wat veel energie denk ik..

gaat t verder goed met jou meiden?? savonds huil uurtje he?? die van mij heeft savonds krampjes.. moet ie steeds even getroost worden.. maar liever savonds dan snachts!!

ik heb een handkolf, dus hier geen interesse Wink
xx
Bien84

Senior Member

27-09-2009 19:45
Hey Finaly,
Is het misschien wat om eerst 2 a 3 minuten af te kolven, zodat de druk eraf is? Nyna had daar ook zo'n moeite mee! Nu kolf ik elke keer wat af. Soms geef ik dan de fles en soms leg ik haar aan. Merk dat als het te snel gaat dat ze dan meer moeite moet doen en inderdaad heel 'onrustig' of juist te rustig drinkt... Kreeg de tip van lactatiekundige, misschien helpt het jou ook. Ik druk het er soms ook gewoon uit, dan heb ik niet veel zin om 'helemaal' de kolf aan te sluiten, haha!

Leuk trouwens dat jullie door gaan praten als moederclubje Big Grin gezellieee!

XX
mama1988

Unregistered

28-09-2009 12:42
ik ben al wat langer moeder klopt maar ook voor mij is het nieuw en tijd zoeken vooral met 2 kids te gelijk.
de eerste 5 weken hebben ze natuurlijk in het ziekenhuis door gebracht. toen ik thuis kwam moest ik ook alles doen & leren gelukkig zijn we al een heel eind op weg. Nu we een nieuw bedritueeltje proberen slapen de meiden makkelijkere en sneller. dus hopelijk dat het zo blijft. om de 4 uur nu de voeding proberen we.. en dan drinken ze 120 cc water en 4 schepjes voeding dus ongeveer 125 cc intotaal. denk dat ik binnen kort nog meer ga geven ze vragen er echt om en des de langer kan ik tussen de voedingen in gaan zitten.. ach zo komen we wel in ons ritme .

de meiden worden groot! isabella lacht af en toe geen stuiptrekje meer maar echt een lachje. Zo leuk. Elena gaat nu kijken en je aan kijken diep in je ogen zo van jou herken ik hoor mama. elena heeft bloedarmoede vandaar dat ze wat slommer is dan isabella begon me eigelijk al iets zorgen te maken over dat meisje maar gelukkig niet nodig. ze krijgt nu 2x daags 1,5 ml ijzer extra voor 6 weken lang en hopelijk is het dan over. 7 okt moeten de meisjes hun eerste prikken hebbben getsie zie er wel tegen op hoor! maar gelukkig is mijn man dan ook vrij en gaan we samen.

verder veel bekijks in het dorp en iedereen maakt een praatje met je. best leuk maar even snel boodschappen doen zit er niet meer bij.
finaly87

Posting Freak

29-09-2009 11:16
mama88: Ja t is nogal wat he, met 2 meiden.. wel leuk, wel druk.
Vind t ook wat om te lezen in uitgerekend forum dat jullie al een 3e willen! haha
Of misschien dat t al raak is zelfs..
Ik vind t knap.. wij willen echt een paar jaar wachtebn.. jaar of 2 a 3.. dat deze kleine zelfstandiger is, anders wortd t zoveel aandacht vragen, en dat heeft hij dan ook nog nodig natuurlijk.,
Ken je nagaan met 2 meiden!! poeh.. met 11 maanden kunnen ze nog niet eens lopen.. mag je wel oefenen met 3 baby's tillen Wink
Ik vind t zoiezo lastig, want was deze zwangerschap heel energieloos.. als ik dan snel weer zwanger zou zijn zou ik niet weten hoe ik mijn tijd met Jayron moet indelen.. denk dat ik dan kapot zou zijn. Gelukkig lijken neit alle zwangerschappen op elkaar dus geen idee hoe een 2e zwangerschap zou zijn.
Maar spannend hoor, wanneer weet je of t raak is of niet??
xx
mama1988

Unregistered

29-09-2009 16:47
finaly: over ruim een week kan ik testen.. meestal voel ik me anders dat als ik zwanger denk te zijn en dat is nu weer zo 3x toe was mijn gevoel goed dus wie weet of het nu weer zo is.. wordt mijn 4de zwangerschap dan in nog nog geen andere half jaar tijd.

ik ben het eerste jaar thuis bij de meiden en als ik daar nog geen werk heb ook goed, mijn man wil dol graag een derde erbij ik was daar starks mijn foto;s aan het terug kijken ohh het kriebelt zo.. we hadden zo iets mocht het nu niet raak zijn blijven we lekker vrijeeen zonder voor behoedsmiddel wie weet wanneer het dan raak is. Mijn kinderwagen heb je ook in 3 ling vorm maar ik kan ook 1 bakje er op zetten en 1 zitting, veel meerlingen ouders hebben een fietststoeltje voor op de wagen laten maken zodat 1 van de meerling daar ook kan zitten. dus is ook nog een optie. de auto is groot zat dus ook green probleem alleen in huis zal het druk worden. de meiden kruipen dan al wel rond mag ik hopen en de baby die slaapt de eerste maanden hele dagen. heeel gek in de zwangerschap wilde ik absoluut geen kindje meer maar we hebben zulke mazzel gehad ook met de bevalling en als ik dan jullie zoontje zie denk ik jaa dat wil ik ook.

wilde altijd 2x zwanger worden toevallig was het de eerste keer gelijk 2kinderen. zou het jammer vinden als hun 4 zijn en dan pas voor een 3der kindje te gaan dan zitten hun net op school dus gehaast met 2 kindjes en dan heb je een baby die ook nog voeding moet hebben. Ik had zo iets ben nu thuis heb heel de dag de tijd dus nukan ik het 'rustig' aan doen. ons lijkt het sper !we zullen zien maar ik laat jullie het zeker weten of het zover is!
finaly87

Posting Freak

29-09-2009 17:42
ja maar vergis je niet he.. t kan nu heeel erg kriebelen ineens.. maar juist omdat t zo ineens is, strax ben je zwanger en is t ineens weg omdat t toch drukker word met de meiden dan je dacht!
En je hebt t wel steeds over een zoontje, een broertje.. maar kan net zo goed weer een meid worden..

Je lichaam heeft ook echt nog nodig om te herstellen.. vergeet dat niet. die 6 weken ben je wel voorbij, maar je hebt toch zo een 9 maanden nodig om echt tot jezelf weer te komen. Hoop dat jullie geen verkeerde beslissing maken en geen spijt krijgen.. maar wat als t nu weer een tweeling wordt?? heb je daar over nagedacht??

ik ben erg benieuwd of je weer zwanger bent.. dus over 2 weken weet je t.. we horen t wel he Wink
vj

Posting Freak

30-09-2009 20:50
hee mama´s nog tips voor mij om te bevallen haha.
vandaag voetreflexmassage gedaan en ze deed ook nog reikie. (zie sept of okt forum)
ik denk dat ik voor maandag wel mama ben! ik hoop het zo! want anders wordt ik dinsdag gestript en daar heb ik geen zin in haha. lijkt me niet zo fijn!

finaly was jou man erbij toen jij gestript ben? is dat aan te raden dat hij erbij is?

leuk om je verhalen te lezen finaky en mama! ik kom straks ook lekker mee beppen!
finaly87

Posting Freak

07-10-2009 11:37
heey vj! en inmiddels zijn we bij woensdag en lig je te bevallen! (hoogstwaarschijnlijk.. of misschien al bevallen! Wink) hihi

mijn man was trouwens niet bij t strippen, was alleen met vk, mannetje was op werk.. maar je bent inmiddels ook al gestript he haha..

xoinbe, jouw tip van eerst even kolven dat deed ik ook de eerste tijd.. maar nu kan mn mannetje het wel zefl, na eventjes strijd, maar dat moet maar want in een halve minuut kolven zat ik al op 40 cc.. en als ik dan voor elke voeding 2 a 3 minuten ga kolven krijg ik strax over productie!! maar dat probleem is nu dus opgelost Wink kolfde eerste 2 weken snachts vooral even 20 seconde voor hij aanhapte want dan lukte het hem echt niet, borst was dan te vol.. terwijl er niet eens langere tijd tussen zat dan overdag,. misschien vullen ze snachts meer Wink

hmm volgens mij praten wij mama's toch meer bij uitgerekend forum, vertel daar ook t meeste over jayron.. moeten we eiglijk met zn alle over verhuizen want er zijn, nu vj bevalt, geen overige mamas meer van ons clubje! Wink eigenlijk zou je alle pagina;'s van t uitgerekend sept forum uit moeten printen en een boek van binden, want staan zoveeeel leuke ervaringen in, zonde als dat eraan gaat eiglijk he.. ik was er echt vanaf t begin want ik heb hem gestart! haha

xx
mama1988

Unregistered

07-10-2009 13:34
Zo mijn meiden hebben vandaag de eerste prikjes gehad op het cb!

Alles ging gewoon goed, wel eventjes huilen maar toen de speen er aan kwam waren ze stil! Heerlijke dames toch!
Verder zijn ze goed gegroeit. Elena weegt nu 3926 gram en Isabella 3946. beide zijn nu 50, 5 cm lang!
finaly87

Posting Freak

07-10-2009 20:04
vind t zo grappig dat je ze al 56 aan doet!! haha ze zijn bijna 4 cm kleiner dan mijn knul en 500 gram lichter, maar hij draagt toch echt maatje 50! je reden vond ik zo schattig, dat je ze dan makkelijker aan kan kleden Smile is wel zo.. gewoon doen dus! Wink
heb zooooveeel leuke stoere kleren maatje 62 gehad! Kan niet wachten tot hij ze aan kan, maar aan andere kant mag dat nog even duren want hij groeit al zo hard!! Wink
Snow

Unregistered

09-10-2009 09:28
Jaaaaah daar ben ik dan ook!!!!

Finaly: Heeft Jayron nu nog maat 50? dat paste Femke nog net toen ze geboren werd.. de tweede dag had ze dus maat 56 aan.

Ik ga de kleine meid weer even in bed leggen.. ze ligt nu naast me te spartelen in het wipstoeltje haha.

x
mama1988

Unregistered

09-10-2009 09:51
Ik merk dat mijn dames veel beter maat 56 dragen dan 50 maar vind het absoluut niet erg want de mijne hadden maat 44 aan 2 weken na de geboorte dus het is alleen maar goed. Ik heb veel dingen van maat 56 echt voor babies van die pakjes na dat vind ik nu absoluut niet meer leuk de meiden zijn al weer 10 weken ga ik ze geen nijntje pakje aan doen.. dat had ik gekocht voor als we uit het ziekenhuis zouden komen tja toen hadden ze ook zoiets aan maar dan in maat 44! en niet in 56 dus daar hangt het dan. De meiden hebben nu wel jurken aan echt super ! Kan niet wachten tot ze maat 62 hebben heb zoveel leuke kleertjes, jurkjes,rokjes, leggings,uggs noem maar op!

Van de week hebebn de meiden hun prikjes gehad niks aan de hand, ook zijn ze nu bijna 4 kg en mochten ze meer voeding hebben ivb het door slapen s nachts als dat gaat komen. De ene nacht lukt het isabela bijna en de andere nacht meld ze zich na 4 uur. Ik geef nu dus 165 cc ipv 135 cc Gisteren was het een 'rot'dag met de voeding de dames vonden het denk ik wel gezellig om tegelijk en steeds om de 3 uur te komen echt krijsen al ze niks kregen! nou ik snap het niet meer. Ik kijk het vandaag nog even aan en het weekend en anders bel ik maandag naar het cb om te vragen wat ik moet doen.. want tja als ik 165 cc om de 3 uur ga geven (toen ze om de 3 uur kwamen kregen ze 90 cc) dan worden ze wel heel erg dik!

dus kijk het nog eventjes aan..
Vraagje: hoevaak doen jullie je baby in badje?
Dientje1

Senior Member

09-10-2009 11:39
Tristen was met de eboorte eigenlijk nog te iel om 50 aan te hebben. Hij draagt het nu nog. En 56 is nog net wat te ruim. Kwa lengte kan het maar hij heeft een klein buikje dus daar is het nog ruim.
Krijg ook steeds te horen dat hij klein is. Maar dat vald best mee kwa lengte is hij niet klein. Maar wel heel iel. Heeft hij van zijn papa. Die is ook lang en dun. Hopen dat het zo blijft en dat hij niet mijn bouw krijgt.

Mama ik doe Tristen om de dag in bad. Hij heeft wat een droog huidje dus doe het liever niet te vaak. En nog een tip voor een droog huidje, kreeg ik van mijn kraamverzorgster, even een beetje maizena in het badje doen.
Donna2

Unregistered

09-10-2009 12:41
mama1988 schreef:uggs

Uggs??? Voor een baby van 2 maanden??? OMG Confusedhock:

Geniet er nu nog maar van, dat kleine, want geloof me, het is zo snel voorbij... Ze groeien vanzelf wel een keer in Uggs hoor... Wink
finaly87

Posting Freak

09-10-2009 13:25
hahaha donna. je hebt gelijk, maar denk dat mama88 t gewoon heeel leuk vind staan.. wij hebben ook hele stoere kleren maat 62.. maar komt hij vanzelf in.. mijn ventje past niet alles meer van 50 en al wel enkee dingen van 56, ga dat maar eens aan doen.. maar vindt z moeilijk om na 3 weken al maatje 50 af te schrijven! hij groeit zo snel haha..
mama1988

Unregistered

09-10-2009 13:59
finaly en donna: de uggs zijn voor de winter nov/dec zouden ze denkik wel passen. tja mama loopt met uggs dus de kleintjes ook! Wink vind het super! zo klein maaar zo schatig!

In maat 62 heb ik bouses, ballonrokjes, jurkjes en alles is roze (thanks mijn zus!) kan niet wachten

en finaly je moet maar zo denken het is maar beter dat hij steeds een maatje grote moet want als hij weken lang in maatje 50 had gezetten was het ook niet goed geweest..

Ik heb al afscheid moeten nemen van maat 44,46,48 en 50.. hahah

Dientje, om de dag, okay ik doe de meiden niet zo heel veel in bad this me nog al een werk.. In de ziekenhuis gingen ze beide 2x per week maar daar kom ik soms nog niet aan.. papa neemt ze ook af en toe mee onder de douche en verder een washandje erover heen.

vandaag allebei achter elkaar in bad gedaan ze beginne het nu steeds leuker te vinden maar al heel snel is het water afgekoelt... en dan vinden ze er ook niks meer aan denk dat ze nooit langer dan 5 minuten in bad zitten.. pfff en daar al dat werk voor.
popje 2 in de maak

Senior Member

Topics: 3
09-10-2009 14:27
Gedoe he mama, met dat badderen. Overdag zit Yesper nu op elke 3 uur een voeding. Dat kost me een klein uur (voeden ene kant, verschonen, voeden andere kant, wakker houden tussendoor Wink), dus heb ik ongeveer 2 uur ertussen (soms maar een half uur, soms 3.. irritant wel hoor, geen pijl op te trekken!). Badderen doe ik niet direct na een voeding dus dan maar ervoor... en hopen dat hij dan niet direct in slaap valt. Ga liever met hem douchen, of papa natuurlijk ipv badje. We badderen of douchen om de 2 a 3 dagen, de andere dagen haal ik een washand over zijn toet en halsje voor de melk, verder wordt hij niet vies Wink

Over ruim 2 weken gaan we voor het eerst zwemmen Big Grin, kijk ik zo naar uit! Lek zelf inmiddels ook practisch niet meer dus dan mag ik ook weer met de oudste zwemmen, heerlijk. Nu doet mijn moeder het gelukkig met hem, hebben ze echt lol in samen. Zijn er nog meer dames die gaan zwemmen met de kleintjes?

O ja, al die leuke schattige schoentjes voor die kleintjes... regelmatig passen! Anders zijn ze straks te klein voor ze ze aan hebben gehad. Onze jongen is wel groot, maar de andere babies kunnen ook lange voetjes hebben..
mama1988

Unregistered

09-10-2009 14:57
popje : leuk dat zwemmen wij willen ook zwemmen helaas kan ik geen babyzwemmen gaan doen want ik heb niemand die mee kan..

wij willen gewoon op zondag gaan zwemmen, dan is er familie zwemmen bij ons in het bad. Maar wanneer we gaan geen idee...
ik weet eigelijk niet of het al mag omdat ze met alles er vanuit gaan van de uitgerekende datum. Zal het eens vragen op het cb wanneer het mag..
brusje

Unregistered

10-10-2009 08:00
haha lach me rot om die uggs..dat zit toch niet lekker als je in de voetenzak of onder een dekentje ligt..?
mama1988

Unregistered

10-10-2009 08:01
Jamilah79 schreef:
Donna2 schreef:
mama1988 schreef:uggs

Uggs??? Voor een baby van 2 maanden??? OMG Confusedhock:

Geniet er nu nog maar van, dat kleine, want geloof me, het is zo snel voorbij... Ze groeien vanzelf wel een keer in Uggs hoor... Wink

Even inbreken hier :mrgreen:

Mijn mannetje heeft ook al Uggs hoor. Heeft ie gekregen van zijn suikertante. Ik zou ze zelf niet kopen ( vind 60 eurie best wel duur voor schoentjes waar ze niet op lopen), maar zijn wel echt super stoer...

mee eens! ik heb ze ook al in maat 22/23 gekregen van mijn zus. Deze voor nu heb ik zelf gekocht.

@brusje: het gaat meer voor de sier... dus gewoon thuis of als we op visite gaan... heb ook speciale visite kleding hoor voor de meiden als ze er maar op en top uit zien.. ja sorry ben ik hheeeel erg in
popje 2 in de maak

Senior Member

10-10-2009 09:39
Grappig, visitekleding Wink

Ik let er zelf wel op of hij een bij elkaar passend setje aan heeft, baal altijd als ik geen sokjes kan vinden Wink. Zijn papa snapt dat niet helemaal dus probeer ik altijd kleertjes klaar te leggen voor het geval dat :roll: hihi. Als visite al eerder passende kleertjes heeft gegeven (mijn schoonmoeder bijvoorbeeld, vooral gebreide kleertjes) dan probeer ik dat altijd aan te doen als we ze weer zien.

Heb nu al 2 rotnachten achter de rug. Overdag en 's avonds slaapt Yesper heerlijk, maar 's nachts ligt hij maar te kreunen en is heel wakker. Fatsoenlijk mijn borst pakken doet hij ook niet 's nachts. Veel duwen, trekken en steunen en mijn tepel eruit duwen. Lek alles onder, wat ik ook gebruik om de melk op te vangen (compressen, lilypads, opvangbakjes en heel veel spuugdoekjes en hydrofiele luiers). Steeds natte bh's, shirts en broeken Sad. Helaas wordt zijn papa er ook wakker van en kan hij absoluut niet tegen te weinig slaap door zijn MS. Zit er nu echt even doorheen. Ga denk ik overdag iets minder op verzoek voeden zodat het iets regelmatiger gaat en hij misschien de lange pauzes voor de nacht gaat houden.
mama1988

Unregistered

10-10-2009 11:37
hai popje:

Wat vervelend dat het even zo gaat.. maar het komt vanzelf wel weer goed blijf vooruit kijken. Heb je misschien nog kraam matjes of van die grote luiers over? Kun je die misschien op je schoot leggen zodat niet je broek enzo nat wordt. Maar ik ken het, het is heeel vervelend!

En misschien als je gaat kolven en dat in een flesje gaat doen is dat geen optie?

Mijn man slaapt van nature altijd al slecht moeoilijk in slaap te komen enzo, en nu zijn we 1x per nacht wakker voor de meiden dus bij ons was het ook niet altijd vrolijk. Ik trok me niks van me man aan hij had dat probleem ik niet. Ik bleef vrolijk dit moet je blijven voor je kinderen want een mama moet 10000 en 1 dingen kunnen en doen! En altijd maar blijven lachen Big Grin Als ik s morgens die lekkere bekkies zie van ze dan wordt je ook wel weer vrolijk en vergeet dat je een rot nacht heb gehad MAAR vannacht hebben de meiden voor het 1st door geslapen!!! om 11 uur de laatste fles gehad en om 6 uur melde ze zich weer poepbroek veel honger hadden ze toen nog niet. Geef nu 165 cc per fles.. Ze kunnen het met 3 a 4 flessen af op een dag maar moet er nog 5 geven! dus met gevolg dat ze niet alles op drinken..

Nou ik was aan het strijken ik ga weer verder ...
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
10-10-2009 12:50
Hey jullie zijn hier verder gegaan!!!

Hahaha grappig!! Veel plezier hier allemaal!!!
Kus Tink
mama1988

Unregistered

10-10-2009 20:33
hallo mama's

deze mama heeft een vraagje: hoeveel flesvoedingen krijgt jullie kindje en hoeveel cc

Mijn meiden kregen 135 cc om de 4 uur.
Nu waren we dinsdag op het cb en toen zei die vrouw kindjes rond de 4 kg gaan meestal door slapen s nachts.
De mijne zijn 3946 en 3926 gram. Dus bijna 4 kilo. Op het pak staat vanaf 4 kg 165 cc Okee daar ben ik dus
gisteren mee begonnen alleen dan slapen mijn meiden zowat 5 soms 6 uur tot de volgende voeding overdag dus met gevolg dat ze gister maar 3 a 4 flessen hebben gehad en dat is te weinig.

Ze zijn dus nog geen 4 kg moet ik dan gewoon 135 cc om de 4 uur blijven geven tot dat ze 4 kg zijn? Ik kan de laatste fles wel meer geven 165 cc zodat ze door slapen s nachts (net zoals vannacht) wat zouden jullie doen?
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
10-10-2009 20:49
@mama1988 sorry las ff mee en ik denk dat je niet teveel naar hun gewicht moet kijken. Mijn zoontje was bij zijn geboorte al zwaarder en dan geef je ook niet meteen 165cc, ik gaf dan wel BV maar later toen hij overging op flesvoeding kreeg hij met zo'n 2 maanden ook maar 150cc en dat was meer dan voldoende. Ik zou gewoon aankijken of ze genoeg hebben aan die 135cc, vragen ze nog om meer dan kun je meer geven. Mijn zoontje zette het op een huilen als de fles leeg was en vanaf dat moment gaf ik gewoon wat meer. O ja en mijn zoontje sliep echt niet meteen door omdat hij al 4 kilo was (sterker nog, pas met 5/6 maanden!), dus ik zou me daar niet al te veel van voorstellen. Hangt echt van de kindjes af.
Snow

Unregistered

10-10-2009 20:51
hey mama, grappig dat je dat vraagt.. die vraag wilde ik ook stellen.

Femke krijgt 5 voedingen van 135 cc. Dit is volgens ons CB genoeg. Femke weegt bijna 4 kilo.
Schema:
10 uur/ 14:15 uur/ 18:30 uur/ 22:30 uur/ 's nachts (de ene keer komt ze na 6 uur en daarna na 5 uur..
dan weer de eerste keer maar 4 uur en daarna 7.. Maar ze slaapt met 1 keer voeding tussendoor 11 uur
per nacht)
Op ons pak staat dat ze met 4 kilo, 5 voedingen moeten hebben van 135 cc.
Op die van jou dus 165cc?
Het blijft lastig.

want hoe ga je over van 6 naar 5 voedingen.. femke dronk gisteren bijvoorbeeld 4 x 135 cc en 2 x 90 cc .
Dat is teveel, dus moet je overgaan naar 5 voedingen van 120 cc, maar hoe? Ik heb haar vandaag toen ze soms na 3 uur
kwam, maar beetje vastgehouden etc, tot het 4 uur + een kwartier was.. want anders klopt het niet meer.
Met andere woorden: ik geef haar niet wanneer ze gelijk wakker wordt, maar rek de tijd tot ze mag.. is dit eigenlijk wel goed?

Komen ze bij jou dag + nacht om de 4 uur? hoe is jouw schema mama?

x
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
10-10-2009 20:51
O ja ik las net pas dat je de laatste fles wat meer gaf zodat ze misschien doorslapen, dat is wel een goed idee. Gewoon overdag 135cc zolang ze daar genoeg aan hebben en voor de nacht een wat vollere fles.
Snow

Unregistered

10-10-2009 20:54
Vickypreg schreef:O ja ik las net pas dat je de laatste fles wat meer gaf zodat ze misschien doorslapen, dat is wel een goed idee. Gewoon overdag 135cc zolang ze daar genoeg aan hebben en voor de nacht een wat vollere fles.

als ze meer willen 's avonds zou ik dat ook doen.. Bij Femke krijg ik niet meer naar binnen..
mama1988

Unregistered

10-10-2009 21:14
bedankt voor jullie antwoorden

regenboog: dat is het hem juist heb geen vaste tijden dat ik ze voed. Eerst kregen ze 90 cc om de 3 uur al vrij snel hadden ze na 2 uur weer honger en ben ik zelf naar 135 cc gegaan (120 cc water en 4 schepen poeder) Het is omdat die vrouw van het cb zij hoor van die 4 kg anders had ik ze gewoon nog verlopig 135 cc gegeven. Op mijn pak staat:
3,5-4 120 water 4 scheppen wordt 135 cc melk
4-5 150 water 5 scheppen wordt 165 cc melk

ze krijgen het overdag uit eindelijk wel op maar ja ze slapen daar zolang op dat ze soms maar aan 3 flessen per dag zaten van 165 cc dus dat is veel te weinig. Morgen ga ik dus 135 cc a 140 cc geven overdag en s avonds wel 165 cc om te redelijk door te laten slapen. Normaal zat er dus met 135 cc 4 uur tussen soms 3,5 en soms meer dan 4 uur was verschillend. Nu overdag met 165 zit er veeeel meer zitten.

Maar ja hoe ga je om dat is mijn vraag ook. Wij zouden het prettig vinden als ze om 23.00 de laatste fles zouden krijgen en om 06.00 weer s morgens.. (wie zou dit niet prettig vinden toch?!) gisteren is het gelukt was niet te bedoeling maar ze sliepen gewoon aan een stuk door dus wij ook!

Op het moment weet ik gewoon eventjes niet wat ik moet doen, vandaag is het bet klote gegaan met de voeding Elena kreeg te vroeg weer een te volle fles van mijn man (ik zat bij de kapper) en tja beetje van slag af dus.. van af half 3 vanmiddag tot nu is Elena aan een stuk door wakker Confusedhock: ook niet normaal nu ligt ze net op bed maar wel huilen. Ook isabella loopt te spugen en te huilen vreselijk, erg drukke dag gehad en de kids werken niet mee..
Nu moeten we morgen ook nmog es op visite..

Hebben jullie eigenlijk een bed ritueel? of niet..
mama1988

Unregistered

10-10-2009 21:38
http://www.allesoverkinderen.nl/

misschien hebben jullie hier wat aan, ik heb net heel de site zitten lezen. Staan ook schema's op van borst & flesvoeding!
Ik zag dat een baby van 5 maanden nog 5 flessen kreeg a 150 cc om de 3/4 uur.. nou dan doen onze kinderen het toch niet slecht om de 4 uur ?!
finaly87

Posting Freak

11-10-2009 14:55
flesvoeding is 150 x aantal kilos en dat delen door 7..

dus zeg maar 3,9 x 150 = 600 (ong) dat gedeeld door 7 = ong 90?? maar dat is te weinig.. voor jouw kindjes dus hahahha nou ja.. dat is t sommetje Wink

Mijn kleintje houd krampjes! zo sneu.. voor ons allemaal Wink meer kleintjes die dat veel hebben??
mama1988

Unregistered

11-10-2009 15:04
Goede middag dames,

Finaly : bedankt voor het sommetje maar zo hadden wij ook al zitten te rekenen en kwamen we niet uit.

Gisteravond was ik echt heel Cry ik wil gewoonhet best voor ze. En dus niet te veel of te weing voeding geven.
Ik heb toen het cb boekje er bij gepakt aandachtig alles door gelezen wat er stond van 0-3 maanden. Ook over slapen en voor lezen enzovoort. Onze meiden wegen nog geen 4 kg dus heb ik besloten om gewoon de hoeveelheid te gaan gegeven wat z al kregen 135 cc om de 4 uur. En dan de laatste fles 165 cc maken zodat ze de nacht door slapen.

Kijk ik vooraan in het boekje waar de meetingen opgeschreven worden staat het ook zo in het boekje! Had de arts al voor me op geschreven.. jeetje wat ben ik dom!

Dus gister was het een beetje aan klote. Ze hadden om kwart voor negen s avonds de laatste fles en kwart voor 3 s nachts kwamen ze pas weer netjes he.

Dus vanmorgen aan een nieuw schema begonnen (en nu houden we het ook aan)
07.00
11.00
15.00
19.00
23.00

zo krijgen ze nu voeding..
brusje

Unregistered

11-10-2009 17:01
rond die tidjen voedde ik ook altijd weet ik nog..is t handigst ook en geeft heus niet als ze een keer iets afwijken..
finaly87

Posting Freak

11-10-2009 18:12
lekker hoor mama88! die tijden.. dat is een voordeel met fles.. mijn knul komt om de 3 uur, maar soms ook na 1,5 of 2 uur al voor een slokje tussendoor noem ik t.. en ook wel 4 uur ertussen, maar heel verschillend dus.. heb echt geen vaste tijden nog.. maar goed, borstvoeding is op verzoek dus t is niet kwalijk.
Nu drinkt hij wel gewoon 10 a 15 minuten achter elkaar.. niet meer om de 3 minuten wakker maken enzo.. dus dat scheelt al.. soms wel na 10 minuten drinken dat hij na een kwartier/half uur nog even een slokje wilt.. maar denk dat dit alles wat meer met regelmaat komt over een paar weekjes..
Bien84

Senior Member

11-10-2009 20:03
Ik breek ff in:
Popje: Is Yesper nu rond 5 weken? Ja toch? Volgens 'Oei ik groei' hebben ze dan een eerste sprongetje! Nyna had het ook, wist mee geen raad meer met dat geduw en getrek... En maar niet drinken, maar wel janken! Blergh... Rond 8 weken *deze week* voor Nyna, hebben ze ook weer zo'n sprongetje en herken het weer. Je merkt het vooral als je op verzoek borstvoeding geeft.
Hoop dat je er wat aan hebt.

XX
mama1988

Unregistered

11-10-2009 20:40
Xoinbe schreef:'Oei ik groei'

dat boek heb ik ook in de kast staan, hahha het is dat jij het nu noemt anders was ik het al vergeten. Zat dus ook met een aantal vragen maar ga daar nu meteen eens in kijken!! danku
vj

Posting Freak

11-10-2009 22:03
hallo allemaal,

Even een berichtje van mij, ik kan niet alles bijlezen want ben druk met bijkomen, slapen en voeden.
Ik lig echt op bed, nu even met laptop.

Ik heb een hele zware bevalling gehad! 48 uur weeen. geen pretje.
maandagavond begonnen ze om de 8 tot 4 minuten
dinsdag om de 7 tot 3 minuten. savonds van 5 tot 3
om 1 uur had ik echt een uur lang weeen die 1 minuut duurde en dan 2 minuten erna de volgende kwam (dus die 3 minuten in totaal).
verloskundige was er rond 2 uur en zei dat het begonnen was en ik had 2 cm ontsluiting! yes dachten we! ze dacht dat we de volgendeochtend wel naar het zh konden.
maar ik moest eerst 2 uur lang, 1 minuut een wee hebben met piekpijn die 1 minuut duurde. Dus niet opbouwendepijn, piekpijnn afbouwendepijn zoals eerder die nacht)
Dat zette langzaam door en ik heb echt mega veel pijn gehad die nacht!!!!!! niet normaal!!
om 6 uur was het zo heftig dus weer de vk gebeld. Die kwam en zei idd dat de weeen goed waren maar ik alleen nog maar 2 cm ontsluiting had!!! IK zakte door de grond!!! al zooo lang bezig!!

dus we moesten naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Daar zeiden ze dat ik een valse start had door het strippen. (dat doe ik dus nooit meer!!) om 9 uur zat ruggenprik erin, infuus en later ook weenopwekkers. Het ging vrij vlot allemaal. veel puffen en om 18 uur had ik 10 cm ontsluiting!!
yes!!!!!!!!! we kunnen! met persen had ik de eerste 2 keer ff moeite en toen ging het als een trein. een aantal keer gevraagt of het hoofdje goed lag en geen sterrenkijker meer was. ze zeiden nee hoor ligt goed.
Maar het lag helemaal niet goed!! om een uur of 20 uur voelde ze het voorhoofd wel (zagen ze ook) maar Mille kwam niet verder.
Dus een gynacoloog er bijgehaald.
vj

Posting Freak

11-10-2009 22:05
ga weer verder:

En die zei, dat de baby niet goed lag en er niet doorheen kon. met spoed naar ok voor keizersnede.
toen is om 20.51 uur Mille geboren.
ze had echt een ei op haar hoofd! heel groot! zeker 5 tot 8 cm hoog! we schrokken wel.
ik had dus heel haar voorhoofd in het geboorte kanaal geperst. verder paste het niet omdat ze met het gezichtje naar boven lag!
het isnu al bijna weg de buld! gelukkig! ze is wel erg misselijk enz o geweest ervan.

Met mij gaat het redelijk! heb wel veel last en pijn. Hb is erg laag en moet erg aansterken!!!
mijn mannetje helpt goed! en hebben tot vrijdag kraamzorg!!

tot snel!
french

Posting Freak

Topics: 19
11-10-2009 23:55
Mili Nog van harte met jullie meisje, geniet ervan !!!
je hebt wel een pittige bevalling gehad zo te horen zeg, laat je maar lekker verwennen.
french

Posting Freak

Topics: 19
11-10-2009 23:56
Sorry :oops: bedoel vj natuurlijk.
Tijger1

Unregistered

12-10-2009 10:54
vj wat heftig zeg. bah!
doe maar rustig aan en laat je goed verwennen.
en ik hoop dat je snel weer op de been bent
mama1988

Unregistered

12-10-2009 11:34
wat de andere dames ook zal zeiden: Echt heel heftig
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
12-10-2009 14:02
Hai..

Kom ook even hier "inbreken", aangezien ik op de valreep toch nog in september bevallen ben vinden jullie dat vast niet erg Wink

Toevallig ook even een vraag over voeding:

Mijn borstvoeding begint drastisch terug te lopen, had ik al 2 dagen het idee van, dus vaker kolven ( om de 2 uur ), meer rusten en veel drinken.. Maar helpt nog niet veel, had ik eerst kei veel melk, nu komt er amper 25 cc per borst uit.. En dat is dus lang niet voldoende 50cc voor 1 flesje... ( Ik kolf en geef in fles)

Iemand tips ????
mama1988

Unregistered

12-10-2009 15:05
marr 22

Van harte nog!

Vanuit het ziekenhuis kreeg in een folder mee en hier staat het volgende in:

Stimuleren van de melkproductie:
-vaker voeden: door vaker de baby aan te leggen worden de melk klieren gestimuleerd overdag om de 2 uur aanleggen.
jij schreef dat je nu om de 2 uur kolft. Maar kolven is toch anders dan dat je kindje aan de borst zit. als de baby zuigt wordt het meer gestimuleerd.
-Beiden borsten geven per voeding.
-Zorg voor een rustige omgeving om te voeden
-Voldoende drinken
-Nakolven als de baby slecht heeft gedronken

Door medicijn gebruik, pil of ziekte kun je ook minder melk krijgen.

Als het zo blijft zou ik toch even een bellen naar zo'n bv-vrouw

Succes!!
Bien84

Senior Member

12-10-2009 15:11
Mar, dat heb ik ook regelmatig gehad. Het komt vanzelf weer op gang! Echt waar! Geef niet op..! Ook al is het moeilijk en ik had zelf heel erg het gevoel dat ik faalde. Maar, ik geef nu nog borstvoeding.
Heb je een voorraadje in de vriezer? Anders koop je gewoon een pak flesvoeding, dan kun je dat in geval van nood geven, ondertussen inderdaad goed veel drinken, veel rusten (ook in je hoofd!!) maar ook regelmatig Fenne aanleggen, dat stimuleert de oxycicline (ofzoiets, hormoon dat je borstvoeding stimuleert) en dan komt het echt wel weer!
Ik heb nu nog wel dagen ertussen zitten dat ik uit de vriezer pak... Dan blijft ze ontevreden en dan komt er met kolven niets uit. Trouwens, bedenk dat je kindje er VEEL meer uit kan halen dan de kolf, want ze hebben veel meer zuigkracht!

Naja... Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het zal jammer zijn als je opgeeft hiervoor, je borsten moeten gewoon ff wennen!

Trouwens... Doet het toeschieten ook pijn? Dat heb/had ik ook en blijkt het syndroom van Reynaulds te zijn. Nu ik weet dat ik dat heb, gaat het stukken beter!

Succes en sterkte!

XX
Mar22

Posting Freak

12-10-2009 15:58
Dat is het hem, de kleine wil de borst niet en hapt niet, daarom ben ik gaan kolven en via flesje gaan geven...

Ze krijgt s'avonds om 23.00 al fles kunstvoeding, dus dat is ze gelukkig wel gewend.. En hebben we hier ook in huis staan.. Dus mocht het helemaaal niet lukken kunnen we altijd vaker flesje kunstvoeding geven..
finaly87

Posting Freak

12-10-2009 17:51
zow hey vj, t kan dus nog erger dan ik had... en dat heb jij dus gehad! poeh.. hoop dat je goed bij komt (bent gekome) neem lekker je rust he! heb ik ook echt gedaan.. en ga nog afentoe lekker liggen in de middag.

mar22, jeetje dus je hebt een borstweigeraar?? heb je echt alles al geprobeerd om haar aan te leggen enzo?? heb je al een lactatiekundige ingeschakeld? denk dat je dat sowieso het beste kunt doen want die kan jou ook met dit probleem helpen.. succes ermee!!

vandaag 1e x consultatiebureau geweest.. Jayron weegt nu 4670 gram, is 54,5 cm groot.. gewicht zit stuk boven gemiddelde en zijn lengte zit ook wat boven gemiddelde.. hoofdomtrek was groot hahaha , zie je niet aan hem, maar zn papa had als baby een groot hoofd Tongue dus heeft ie van zn papa hahahha
Verder hartje, longen en ogen helemaal in orde.. hij is egr sterk in zn nek, maar wist ik al.
Veel baby's hebben in t begin moeite met wakker in bed in slaap komen dus dat is ook een opuchting.. ik ga ff voeden, type later weer verder!
Mar22

Posting Freak

12-10-2009 19:50
@ Finaly: Inderdaad een borstweigeraar haha, nee hebben we niet ingeschakeld. Totdat de kraamhulp er was hebben we het steeds geprobeerd, maar ze wilde echt niet, werd echt heeel boos.. Maar ik had me van te voren al voorgenomen dat ik er geen "gedoe" van wilde maken, moest wel te doen blijven voor mij en de kleine en vriendlief.. Dus mede met de kraamhulp toen besloten om te gaan kolven en via flesje, gaat om de borstvoeding uiteraard..

net 2x gekolfd ( met 1.5 uur ertussen ) en kreeg maar liefst 30cc en dat met 2 keer kolven, dus dat word vanavond zowiso voeden met kunstvoeding ( kreeg ze al de fles van 23.00 ) maar nu dus vannacht ook maar.. Morgen nog dag flink kolven, en anders bouw ik zowiso de BV af, om nou 2x te kolven en dan maar 30 eruit krijgen, dan moet ik nog 3 keer 2 maal kolven om aan de 90 te komen...

Dus duimen dat morgen beter gaat, en anders gaat madam helemaal over op flesvoeding, nouja in ieder geval 2 weken borstvoeding gehad... Beter iets dan niets denk ik maar...
finaly87

Posting Freak

12-10-2009 21:24
ik vind t best zorgelijk hoor mar22.. leg je haar wel eens bloot op bloot bij je?? borstweigeren is niet zomaar iets, heeft ook te maken met hechting tussen moeder en kind.. ik zou daar toch niet te makkelijk over denken, wil je ook niet bang maken, maar misschien dat je er toch wat mee kunt... Heb er uitgebreide lessen over gehad in mijn kraam-opleiding.. heeft je kraamverzorgende er nog iets over gezegd of mee gedaan??
je kolft idd wel weinig.. maar dat is niet zo gek want je voeding loop hartstikke terug als je alleen maar kolft en nooit aan (kan) leggen..

Jayron slaapt trouwens beter in zn bedje nu, na een paar keer aaien of wiegen slaapt hij wel een tijd in zn bed.. we moeten hem gewoon regelmatig wakker in bed leggen en aantal minuten laten huilen zodat hij er toch aan gaat wennen.. vanaf morgen gaat z'n papa gekolfde moedermelk met een flesje geven.. moet ie toch ook gaan doen dus ben benieuwd hoe dat gaat! Big Grin

zit karin monster ook in dit topic of niet??

xx
finaly87

Posting Freak

12-10-2009 21:29
mar22.. sorry t houdt me bezig Wink misschien heb je wat aan deze link http://www.lalecheleague.nl/Dossier-Bor ... geren.html
je kan haar eventueel nog aan de borst krijgen als je dat graag zou willen.. maar las al iets dta je niet te veel moeite wilde doen ofzo?? maar in elk geval dan weet je dat de mogelijkheid er wel is..
mama1988

Unregistered

12-10-2009 21:32
Mijn kinderen willen s avonds na de fles van 7 uur niet in bed liggen okay we zijn het al een maand gewent sinds ze thuis zijn en dus hangen ze beneden een beetje op de bank bij ons. Na de fles van 23.00 gaan ze naar bed of ze nu willen of niet. Papa en mama gaan dan ook tukkie doen! Heel vaak huilen ze in bed omdat ze niet willen maar ik laat ze gerust andere half uur huilen. Ze vallen vanzelf in slaap denk ik dan maar vaak slaap ik eerder dan hun.

wie laat ze kinderen nog meer huilen? bedoel ik laat ze echt niet steeds zolang huilen achter elkaar maar ik ga ze ook niet meteen uit bedje halen
karinmonster

Unregistered

13-10-2009 07:49
Goedemorgen meiden!

Ik heb jullie weer gevonden na een spontaan weekendje weg! Ik heb even gauw alles gelezen...vandaag ga ik weer sporten dus ik reageer vanmiddag uitgebreid.

Allereerst VJ: Rust ze meid...ik hoop je gauw weer aangesterkt op het forum tegen te komen.

Finaly: wat knap dat Jayron zelf in slaap valt...ik moet hier nog aan beginnen...

Mama en finaly: We zijn ook begonnen met maat 62...ze zijn inderdaad veel stoerder! Sommige shirtjes zijn nu alweer strakjes...

Popje: mijn man slaapt ook in de logeerkamer wanthij werkt 80 uur per week en dat is dan niet te doen.

Gaat hier wel lekker hoor. Nico is zo ontspannen op dit moment...slaapt bijna niet na 16.00 dus dat is heel gezellig voor papa. En gaat daarna rond 22.30-23.00 slapen. Doorslapen helaas niet. Krampjes vanaf 4 uur elke nacht, maar niet dat hij gaat huilen, alleen kreunen en scheetjes laten. Poept nu om de dag dus niet zoveel als hij zelf zou willen denk ik. Borstvoeding loopt nog hartstikke goed, heb helemaal nergens last van. Finaly: het is inderdaad zo dat borsten in de nacht voller zijn omdat je rust.

We gaan morgen zwemmen met Nico en een aantal mama's van het zwangerschapszwemmen. Afgelopen zondag ook gezwommen toen we weg waren....10 minuten en hij vond het weer goed geweest. Maar het water was iets te fris vond ik. Met baby zwemmen is het heel anders!

Nu even gauw kolven zodat mijn schoonmoeder straks Nico kan voeden terwijl ik lekker sport!

Veel liefs en tot gauw,
Karin
Mar22

Posting Freak

13-10-2009 09:45
finaly87 schreef:mar22.. sorry t houdt me bezig Wink misschien heb je wat aan deze link http://www.lalecheleague.nl/Dossier-Bor ... geren.html
je kan haar eventueel nog aan de borst krijgen als je dat graag zou willen.. maar las al iets dta je niet te veel moeite wilde doen ofzo?? maar in elk geval dan weet je dat de mogelijkheid er wel is..

Lief van je hoor ! Maar het is niet dat we er geen moeite voor wilden doen, we hadden meer van "als het lukt, dan lukt het.. Lukt het niet dan niet maar hebben we het iig geprobeerd" Ook omdat ik de hele Zwap al aan het twijfelen was of ik wel BV wilde geven... Nu hebben we het geprobeerd dus hebben we er beiden ook "vrede" mee.. Ze wilde niet, dus ook nog 2 weken gekolfd, heeft ze iig wel borstvoeding binnen gehad.. En om nou de hele dag alleen maar bezig te zijn met kolven dat wil ik niet, dus.. En met de fles met kunstvoeding worden ze ook groot Wink

Maar iig bedankt voor jullie tips, we zullen eens zien wat er vandaag gebeurd met kolven.. Ze krijgt iig al vaker een fles kunstvoeding, moet ook wel want mama heeft geen melk genoeg Wink
mama1988

Unregistered

13-10-2009 12:29
mar22

Het is je eigen beslissing natuurlijk maar wat de andere ook zeggen als je doorzet gaat het je wel lukken. Zelf heb ik mijn tweeling 6 weken lang borstvoeding gegeven ik had overveel, kolfde om de 2 uur zo 90 cc per borst en later zelfs 120 cc per borst. 2x per dag legde ik ze aan soms alleen en soms te gelijk. Na 6 weken was ik moe en was ik het zat ook liep de voeding terug. Ik had ook de instelling als het lukt lukt het. Maar vond het toch altijd een bijzonder moment als je kindje bij jou aan de borst lag.

Nogmaals denk er wel goed overna niet dat je spijt krijgt en als je het niet meer wil ook goed, van flesvoeding worden ze inderdaad ook groot de mijne krijgen dat n ook.. maar had liever langer voldoende bv gehad want de flesvoeding vliegt er door heen hiero!
Mar22

Posting Freak

13-10-2009 14:35
Als ik genoeg melk gehad zou hebben, en als madam de borst teminste wilde dan was ik ook zeker wel door gegaan.. Maar ze wil de borst niet, dus ik martel haar er alleen maar mee door haar aan te leggen, zijn we in de kraamweek al mee gestopt. En ik haal met de kolf nu amper 30 cc, en hoe vaak ik ook kolf het word niet meer..
Dus om de hele dag bezig te zijn met kolven wil ik ook niet, wil maar haar lekker weg kunnen, wandelen enzo, en dat lukt dan op die manier ook niet... Draait niet alleen om de borstvoeding denk ik dan..

En ik weet ook wel dat jullie het goed bedoelen hoor, en net wat je zegt het is ook onze beslissing.. En jullie tips zijn ook welkom, heb er zelf om gevraagd.. Maar Fenna wil de borst niet, dus vaker aanleggen etc kan hier gewoon niet.. Dus op die manier de borstvoeding opwekken lukt niet...

Kan me voorstellen mama1988 dat de voeding er door heen vliegt bij jullie met 2 kleintjes!
finaly87

Posting Freak

13-10-2009 15:00
oke mar22.. dat is duidelijk Big Grin snap t helemaal.. alleen maar kolven is ook niks!

karinmonster, jayron slaapt wel in bed maar alleen na aantal keren wiegen of over hoofdje wrijven.. t gaat nog niet makkelijk.. Hoe kom jij overdag toe aan alles wat je wilt doen (je huis, kyra, etc)? want ik kom dus vaak echt nergens aan toe.. en als hij dan eindelijk slaapt dan doe ik snel iets in huis en dan wil ik even tijd voor mezelf als pc of tv kijken.. dus kom heel weinig aan t huis toe..

xx
mama1988

Unregistered

13-10-2009 15:04
marr 22

Oke ik denk ook niet dat je spijt zult krijgen. Je hebt het echt geprobeert welke voeding ga je gebruiken?

Ik gebruikte Nutrilon maar mijn kids kunnen daar niet tegen ik gebruik nu Friso. Comfort 1 voor spugen,krampjes, en stoelgang.
900 grm zit er in een pak 34 flessen als je 6 schepjes per keer gebruikt.

Ik heb 3 pakken voeding per week nodig. En bijna 3 pakken luiers!
(laatst was ik bij de kruidtvat 3 pakken pampers gekocht en 2 pakken voeding was 63 euro kwijt...) dat hebben we dus iedere week eigelijk meer omdat ik 3 pakken voeding moet hebben ipv 2.

maar nu was er weer een actie bij het kruidvat van de pampers dus vrijdagavond fff in slaan..
mama1988

Unregistered

13-10-2009 15:09
finaly87 schreef:oke mar22.. dat is duidelijk Big Grin snap t helemaal.. alleen maar kolven is ook niks!

karinmonster, jayron slaapt wel in bed maar alleen na aantal keren wiegen of over hoofdje wrijven.. t gaat nog niet makkelijk.. Hoe kom jij overdag toe aan alles wat je wilt doen (je huis, kyra, etc)? want ik kom dus vaak echt nergens aan toe.. en als hij dan eindelijk slaapt dan doe ik snel iets in huis en dan wil ik even tijd voor mezelf als pc of tv kijken.. dus kom heel weinig aan t huis toe..

xx

wat denk je wat ik heb met 2 kids, een een hondje.
kom ook bijna nergens aan toe. tv over dag laat ik al uit de laptop staat altijd aan. tussen door maak ik schoon ruim ik op en doe ik de was.. ik doe ook veel s avonds al mijn man thuis is of in het weekend
popje 2 in de maak

Senior Member

13-10-2009 15:12
Heftig vj! Hoop dat jullie nu kunnen genieten van Mille!

Nog gefeliciteerd Mar22! Jammer dat het niet goed lukt met de BV. Mijn oudste had de eerste 10 dagen ook heel veel moeite met de borst. Of de spruw er toen al was bij ons weet ik niet. Hebben toen ook bijgevoed. Uiteindelijk (na 2 zware maanden) heb ik tot 11 maanden heerlijk BV gegeven. Misschien nog de moeite om haar nog één keer aan te leggen? Ze is nu iets ouder dus wie weet. Anders zou ik mezelf niet teveel pijnigen, als je er niet helemaal achter staat is het nog zwaarder.

Vandaag hebben we een goede dag. Yesper heeft vanacht doorgeslapen. Van 22.00 tot 5.15, en dat laatste alleen maar doordat ik om kwart voor 5 dacht dat ik wat hoorde en toen al aangekleed naar zijn kamer was gegaan. Daar sliep hij nog dus toen ben ik maar gaan lezen tot ik het tijd vond Wink Heb gisteren wel de hele dag elke 2 uur zo'n beetje gevoed, weer 10 voedingen. Zometeen gaan we voor de 5e voeding van vandaag. Geen pijl op te trekken dus! Ach ja, hij doet het goed.

Tja finaly, tis moeilijk om weer in het gareel te komen he. Sommige dagen doe ik niets dan voeden en mijn oudste vermaken. Ben ik blij dat ik voor de lunch zelf kleren aanheb. Andere dagen krijg ik veel meer voor elkaar. Merk wel dat ik nu weer meer rust in mijn hoofd krijg om dingen te doen en regelen. Bij mij helpen lijstjes en voornemens, misschien een idee?
Mar22

Posting Freak

13-10-2009 15:39
@ Finaly: Is Jayron zo'n moeilijke slaper dan ? Fenna slaapt overdag prima, maar die heeft moeite met slapen na de fles van 19.00, ze slaapt dan tot 21.00 en word dan wakker.. Dan krijg je haar in haar eigen bedje echt niet meer in slaap, ze blijft dan maar huilen. Ik ben echt geen mama die na 1 kik bij haar bedje staat, maar na 3 kwartier vind ik het wel oke.. Vaak slaapt ze dan beneden nog wel op de arm.. Na de fles van 23.00 slaapt ze meestal wel goed, soms komt ze rond 01.00, eventjes bij dr blijven if even wiegen en dan valt ze meestal wel weer in slaap..

Hoe doet Jayron het snachts dan?

@ Mama1988, poeh dat is best wel wat met een 2ling ja ! Fenna krijgt ook de Friso, eerst kreeg ze de HypoAllergeen omdat ze dit samen met de BV kreeg... Nu krijgt ze de Friso Standaard, kijken hoe ze hier op doet. Anders krijgt ze ook de Comfort..
mama1988

Unregistered

13-10-2009 16:07
marr22 leuk dat je me hebt toegevoegd op hyves!
Normaal moet standaard gewoon goed werken maar mijn kinderen zijn 7 weken te vroeg geboren en hun darmen ware nog niet helemaal af rijp vandaar dat hun vanaf dag 1 moeite hadden met hun ontlasting en eigelijk nog wel een beetje.. ze doen het wel iedere dag maar soms wel met heeel veel moeite.

ik ren nou wil bijna zeggen vlieg door het huis, hondje eten uitlaten meiden de fles gegeven en weer naar bed brengen of in badje doen schone luier geven mama aan kleden en ook nog es eten daarnaast staat onze wasmachine over uren te dragen.. als ik weg wil moet ik dubbel zoveel handelingen doen oook kunnen wij geen maxi cosi's op de kinderwagen plaatsen dus moet ze uit de auto ook nog es in de kinderwagenbak leggen... en hoe druk ik ook ben en ho minder tijd we ook hebben voor elkaar of andere dingen het maakt me hartstikke gelukkig! als ik die 2 slappende koppie zie en of lachen naar me het is het dubbel en dwars waard. we hebben nu wel meer ritme nu ik de fles op vaste tijden geef... dat scheelt wel.

nou deze mama gaat weer eten koken..
mama1988

Unregistered

13-10-2009 16:38
ik heb nog een vraag
krijgen jullie het ook benauwd als andere mensen ook familie je kindje vast wil houden??
finaly87

Posting Freak

13-10-2009 17:17
maar mama88, slapen jouw meiden wel overdag? want dat is vaak t "probleem"met Jayron, hij is overdag moeilijk met in zijn bedje slapen.. moet soms heel vaak heen en weer lopen om hem te troosten, en soms neem ik hem dan maar weer gewoon bij me en kan dan dus in die tijd niks doen wat betreft andere dingen.. dat is t lastige.. somige dagen gaat t wel goed, dat hij een uur of 2 in zn bedje slaapt.. ben er hard mee bezig daar meer regelmaat in te krijgen.. wakker, verschonen, knuffelen, voeden en weer naar bed..
Snachts overigens heb ik totaal geen probleem.. na t voeden slaapt hij direct weer, gewoon in zn bed.. dus dat is t rare..

had trouwens over jou, mama88, gedroomd vannacht! je had nog een tweeling gehad, weer 2 meiden hahah en ik paste even op ze tot je uit t ziekenhuis kwam.. heeeel vreemd! had er zelfs namen bij! iets van Eline en Alivia ofzo.. weet niet meer precies hahaha gek he.. En laat je trouwens je tweeling echt anderhalf uur huilen achter elkaar?? vind dat best wel lang.. ik doe niet langer dan 10 minuten en vaak kom ike erder wanneer hij echt verdrietig is, maar niet meteen bij de eerste kik.. wacht echt tot het serieus huilen is..

ik heb treouwens ook aandoening van reynauld, en merk t ook wel in mn tepels.. vervelend, maarja er is niks tegen..

xx
mama1988

Unregistered

13-10-2009 19:03
finaly:

hahah grappig dat je over mij en een tweeling hebt gedroomd. leuke namen trouwens! Wink

over huilen:
De meiden hebben verschillende huiltjes, een huiltje van dat ze een poepluier hebben of pijn of een huiltje ik heb honger of ik verveel me.. heel gek maar ze zijn echt verschillend. Als ik aan een stuk door gehuil hoor of andere gehuil ik ga altijd eerst kijken want tja je weet namelijk nooit. Honger huiltje is vaak al een half uur voor de fles en dan geef ik ze se speen en is het ook over. Vooral s avonds hebben de dames een verveel huiltje zo van ik wil niet in bed ik wil bij je zitten. dan is het af en toe een huil en tussendoor slapen ze ook heel lichtjes dan laat ik ze best andere half uur niet als ze een hongerhuil hebben hoor

Over slapen:
Mijn meiden slapen overdag heerlijk.. Vaak vallen ze direct na de fles in slaap en kan ik ze zondere problemen in bedje leggen. Soms leg ik ze ook gewoon in de box of kinderwagen omdat ze ook aan andere dingen en omgeving moeten wennnen. Na de fles van 19.00 willen ze niet meer terug naar bed, dan hebben we ze gewoon beneden in de box of bij ons op schoot en slapen ze .... bhalve als je ze in bed wil leggen dan huilen ze. Na de fles van 2300 gaan ze wel naar bed want tja dan gaan wij ook, soms huilen ze 2telle maar vaak slapen ze direct(hebben ze denkik van mama)

Als de meiden eenmaal slapen worden ze eigelijk niet tussendoor wakker vaak een half uur voor de fles worden ze wakker maar tussen de flesen door niet.. dus ze slapen 3,5 uur per keer.

ze hebben een tijdje gehad tussen de middag dat ze niet wilde slapen maar wel moe waren ken je dat toen heb ik e steeds op opns bed gelegt en ben er zelf bij gaan liggen zo kon ik ze beide de speen aanbieden en over het hoofdje aaien dit ging dan goed als ze dan eemaal sliepen ging ik weer weg (als ik zelf niet in slaap was gevallen hahahha)

de meiden slapen overal eigelijk, ook van de maxi cosi moet ik ze er uit tillen voor de kinderwagenbak en weer terug ze slapen gewoon verder als ik gewinkelt heb en ik heb ze over en weer egsleept van de bak naar de maxii cosi dan slapen ze zo weer in bede eigelijk heel makkelijk..

succes finaly
finaly87

Posting Freak

13-10-2009 19:14
lekker hoor!! haha.. ben jaloers! Sad
Nee Jayron slaapt heeeeerlijk als hij bij je ligt, maar zodra je hem ergens neer legt, bedje, box, bank, babypoef, dan wordt hij na ong 2 min wakker en gaat hij huilen.. t begint als pruttend huilen en wordt dan echt verdrietig huilen.. dan troost ik hem door over zn voorhoofdje te aaien, speentje te geven.. en soms als hij te erg van streek is wieg ik hem even.. dan slaapt hij en dan kan ik weg lopen.. vaak na zo een 5 minuten begint hij weer.. dna weer t zelfde riedeltje.. en dit moet ik soms vaker herhalen en soms ben ik na 1 x klaar.. Maar dat is dus t gekke, dat hij snachts geen probleem heeft als ik hem terug leg in bed.. ziet iemand anders hier wel een verband in?? want ik zie t niet omdat ik er in zit misschien.

hij heeft ook verschillende huiltjes.. honger huil, kramp(pijn) huil, en dus de pruttende huil en verdriet huil Soms doet hij onder het slapen alleen de pruttende huil en dan weet ik dat hij weer verder gaat slapen.. daarom ga ik met die huil ook niet naar hem toe. Met de verdriet huil moet ik wel echt naar hem toe want dan ligt hij rood en bezweet in t bed van t huilen en heeft meneertje de dekens van hem af getrapt uit boosheid.. Dus als ik dan niet ga en hem laat dan is t te zielig, en koud Wink
finaly87

Posting Freak

13-10-2009 19:18
gister trouwens bij consultatiebureau geweest.. hij weegt nu 4670 gram, is 54,5 cm groot en hoofdomtrek was groot (39 cm geloof ik) whahhaha heeft ie van zn papa die heeft een groot hoofd Tongue niet dat je t aan Jayron ziet, gelukkig.. gewicht was ver boven gemiddelde.. en lengte ook wat. T is ook een flinkerd aan t worden met bolle wangen hahah
Verder waren longen, hart en ogen goed.. hij volgt goed, hij heeft een sterke nek ook.. wat karinmonster ook zei, je ondersteunt wel maar het is niet heel nodig want hij is echt sterk daar mee.
de vrouw verwacht dat hij blauwe ogen krijgt.. wij hebben beide bruine ogen, maar in familie van mn man hebben veel wel groene of blauwe ogen (juist die Arubaans zijn allemaal haha) en ja aan mijn kant komt t ook voor.. ben benieuwd dus! denk dat t gewoon bruin wordt.
Van het niet wakker in bed willen zei die vrouw dat veel baby';s daar moeite mee hebben de eerste tijd. Krampjes kunnen tot 6 weken erger worden en dan weer afnemen tot 3 maanden, dan stopt t als t goed is.
volgende x krijgt hij zijn eerste entingen.. ahhhhh

dat was t weer effe!! Doe jayron nu wel meer maatje 56 aan hoor, want veel 50 is toch echt te klein aan t worden haha!
mama1988

Unregistered

13-10-2009 19:22
finaly

ik was ook bang voor de prikjes voor de meiden. ik wilde nog elma zalf halen (bij de dokter) maar dat ben ik vergeten ik heb niks op de plekker gesmeerd ook geen koud doekje ook niet na afloop de meiden hebben werkelijk nergens last van gehad. tuurlijk huilde ze heel even toen de prik kwam maar de speentje was het red middel. daarn aebben ze heerlijk geslapen de hele dag! was zo blij dat ze er geen last van hadden.
finaly87

Posting Freak

13-10-2009 20:57
ik ben niet bang voor de prik, maar t is toch zielig want t doet even pijn Wink

wat een opluchting, even op google intype: baby slaapt niet in bed.. en zoooovee moeders met baby's die t zelfde probleem hebben als ik! wel op de arm slapen, in bed en hup wakker! gelukkig pak ik t al aardig goed aan, dus dat is een opluchting..

Weetje, ik voel me helemaal niet heel anders dan anders.. dan bedoel ik, ik voel me gewoon sharon zoals sharon was, en niet heel anders nu ik mama ben.. voel me wle op en top mama van Jayron horo! (ben gek op mn knulletje) maar is dat raar dat je niet anders voelt?? hehe stomme vraag he Wink
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 08:15
Goedemorgen,

Finaly: ik heb precies hetzelfde hier met Nico...hij slaapt niet goed in zijn bedje overdag en veel beter in de nacht...zo vervelend....ik ga eens googlen voor tips ja...

Ook ik krijg niets gedaan in huis hoor...vooral met nog een kind erbij is het erg lastig dus ik heb alle respect voor Wendy! Naar school brengen, halen, dansles etc...en dan ook de andere zaken in huis! En dan ook nog eens af en toe tijd voor jezelf!

Ik laat Nico ook niet huilen...hij huilt nooit zomaar, hij is een heel tevreden baby dus als hij huilt, weet je dat er iets is.

x
Karin
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 08:24
Mama: ik heb dat niet...dat ik het vervelend vind als anderen aan Nico komen....maar dat had ik met Kyra ook niet...ik hoor het wel vaker hoor dus volgens mij is dat niet zo raar. Is dat niet lastig voor je? Zo kan niemand je helpen af en toe...

Mijn schoonfamilie woont 2 km hier vandaan en dat is heel handig...ze komen regelmatig langs en dan is het meteen..hup...alsjeblieft...baby...en dan ga ik meteen allerlei dingen in het huishouden doen!

x
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 08:25
Finaly: je blijft natuurlijk Sharon...maar ik snap wel je gevoel...
De eerste keer dat ik zonder Kyra naar buiten ging, dacht ik de hele tijd: ik ben wel moeder hoor!!
mama1988

Unregistered

14-10-2009 08:27
Weetje hoe ik tijd voor mijzelf zoek en maak...

op de vrijdagavond, het is hier dan koopavond, vaders past op de meiden en mama gaat lekker een paar uurtje het dorp in.. soms wat drinken ergens, kletsen met mensen. Ook blijf ik lekker om de 5 weken naar de kapper gaan ook dit plan ik op zaterdacgochtend zodat papa thuis is hoef ik ook niet te haasten..

maar het is moeilijk want je wilt dat je kinderen het beste hebben en dan vergeet je je zelf nog wel eens! Winkelen heb ik vaak geen tijdvoor dus gister kwam er pakketje van de wehkamp daar verkopen ze ook de kleding van miss etam.. dus heb weer wat nieuws! Best makkelijk zo want met 2 kids met de wandelwagen kom ik de miss etam niet binnen..

nou ik moet zo naar de tandarts, beide kinderen moeten mee heb geen oppas... dus ben benieuwd!

tot later dames
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 10:57
nou karin, we zijn niet de enige gelukkig! dat scheelt al toch Wink
Mijn ventje is verder ook heel tevreden, daarom laat ik hem ook niet zomaar huilen.. hij heeft gewoon wat moeite met alleen in slaap vasllen in bed, daar heeft hij me gewoon voor nodig. Mijn man snapt er afentoe niks van en word er dan gek van hahaha dan pakt hij hem uit bed en neemt hem weer mee naar de woonkamer.. :roll: papa's.. haha

nu zijn we bezig met een flesje bv geven.. gister heeft mn man zijn eerste flesje gegeven. gewoon even 40 cc om te testen.. nou geen problemo! dus morgen avond krijgt hij een hele voeding 100/120 cc.. en dan van t weekend gaat mn man snachts een flesje doen zodat ik kan blijven liggen.. Heb voeding in ijsblok zakjes in vriezer, wel vervelend ontdooien! hoe doen jullie dat?? ik doe de klontjes in t flesje en dat flesje in een bakje heet water.. afentoe heet water verversen en dan smelt het.. maar ja 40 cc gaat makkelijk, maar 120... ??
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 11:03
door deze flesjes bv kan ik net als jij mama88, wat meer tijd voor mezelf in plannen.. we hebben ook al een avondje oppas (oma) geregeld want dan gaan we naar een feestje hier in de stad van mn man zn werk.. we kunnen weg gaan wanneer we willen en mn moeder komt bij ons thuis zitten, dus ideaal voor een 1e x..
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 11:27
Ik vries de voeding in in de bekertjes van avent die speciaal hier voor zijn. En dan net zoals jij, ontdooien met heet water.
Ik ben bijna nooit zo lang weg dat er veel voeding nodig is gelukkig...de enige keer was naar de kaakchirurg (ja hoor...na de bevalling was die rot kies weer gaan ontsteken en ben ik geopereerd bij de kaakchirurg...hechtingen, dikke wang etc!). Meestal ben ik net op tijd weer terug voor een voeding.
Maar...het wordt ook tijd dat we een avondje voor onszelf inplannen...volgens mij kunnen we het best gebruiken!

xxx
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 11:35
ja die bekers heb ik ook, maar wist niet zeker of ze in de vriezer kunnen.. maar wel dus?

hoe doe jij dat nou overdag met nico dan?? slaapt hij wel, ent als Jayron, afentoe in zn bed met regelmatig in slaap wiegen?? of hebje hem de hele dag bij je?? want ook in de box of iets anders wilt Jayron maar heeel even..
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 11:48
ow wow, Jayron is net na 3 minuutjes huilen zelf in slaap gevallen Big Grin Had hem wel al een paar keer gewiegd, maar wakker in slaap vallen is nog niet eerder gelukt.. mijlpaaltje dus!
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 12:24
Ja...ze kunnen in de vriezer! Erg handig...

In de box gaat Nico hooguit 10-15 minuten...en dan vindt hij het weer goed geweest (dan wel actief lachen naar mobieltje enzo) of hij krijgt de hik of gaat spugen dus dan moet hij weer overeind.

Het lastige is dat hij zoveel spuugt en hikt enzo...dus hij moet goed overeind blijven...ik weet dat het niet zo goed is voor zijn rug maar waar hij het wel heerlijk vindt om te slapen is de wipstoel, want dan is hij niet helemaal plat!

Alleen in slaap vallen doet hij bijna nooit...armen zijn dan toch nodig...
Als hij eenmaal slaapt, wordt hij soms wakker en dan komt hij wel zelf in slaap...
Overdag maakt Nico alleen maar van die mini tukjes....erg veel wakker voor de rest en dan wil hij lekker naar me kijken, kletsen en rondgedragen worden in huis...dan pak ik de draagzaak!

Trouwens...net op je hyves gekeken...volgens mij krijgt Jayron toch blauwe ogen ja! Kyra had precies zo'n kleur eerst en ze zijn blauw gebleven terwijl ik ook een donkere achtergrond heb. Maar de vader van mijn vader had blauwe ogen en Kyra's vader ook...en toch blauw! Nico heeft echt hele donkere bruine ogen...net zoals ik! En heeft toch precies mijn kleurtje terwijl Kyra heeeel blank is! Zo zie je maar...genen zijn wonderlijke dingen!

x
Mar22

Posting Freak

14-10-2009 12:26
Hier juist andersom, Fenna slaapt overdag prima in haar eigen bedje.. Maar juist sávonds/s 'nachts minder goed...

Na de fles van 19.00 slaapt ze eventjes, meestal rond 21.00 is gebeurd.. En gaat ze ook echt niet meer in slaap vallen in haar bedje, wat we ook proberen.. Mee naar beneden, en daar valt ze meestal nog wel even in slaap... Na de fles van 23.00 is het wisselend, vaak valt ze dan wel in slaap maar wil ze om 01.00 nog wel eens komen en valt dan ook echt niet meer in slaap in haar eigen bedje, terwijl ze volgende voeding pas 03.00 krijgt.. Na de fles van 03.00 valt ze prima in slaap tot de volgende morgen 06.00/06.30...
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 15:25
Wat grappig Karin.. ik ben erg benieuwd wat zn ogen gaan doen.. maar z'n papa had ook als baby deze kleur ogen, daarna werden ze blauw en daarna werden ze lichtbruin/groen.. dat zijn ze nu.. dus we zullen zien!

mar22 dat is wel vervelend idd, snachts en savonds niet.. dan slaapt Jayron juist wel. t is zelfs zo dat na de voeding van 7/8 uur Jayron vaak wel 5 uur slaapt.. dan snachts komt hij wel gewoon na 3 a 4 uur, maar hij slaapt wel meteen, behalve als hij krampjes heeft natuurlijk.

net lag jayron ook weer heerlijk bij me te slapen, heb em in bed geleged maar nu is hij aan het prutten.. waarschijnlijk word t strax weer krijzen.. t blijft een weg zoeken he!! Ben heeeel benieuwd wanneer er een beetje een ritme in gaat zitten.. denk pas na een maand of 3 (?) we'll see!
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
14-10-2009 16:05
He kersverse mama's!!!

Ik lees dat jullie kindjes niet wakker in slaap willen vallen. Das erg vervelend. Ik heb het met Fenna ook gehad een tijdje. Overdag was het een drama. En 's nachts ging het goed. Ze sliep met 4 weken al nachten door dus dat is geen klagen dan. Ik ben er op een gegeven moment achtergekomen dat Fenna zichzelf in slaap moet huilen. En o wat heb ik er een moeite mee gehad maar het werkte wel. Op advies van het cb kun je je kindje gerust een kwartier laten huilen. Je hebt huilen en huilen natuurlijk maar dat hoor je zelf het beste. Fenna deed altijd zeurderig huilen. Meestal met 10 minuten viel ze in slaap. En nu valt ze meestal zonder een brul in slaap. En gaan jullie kindjes meteen na de fles naar bed? Ik had Fenna na haar fles soms weleens te lang op en dan wil ze ook niet meer slapen. Ze gaat nu meteen na haar fles en boertje naar bed. Dan ligt ze met een gevuld buikje in bed.
Succes!!!
mama1988

Unregistered

14-10-2009 16:48
De pests is hier mijn meiden kunnen na de fles niet gelijk liggen want hun maagklepje (ofzo) sluit nog niet helemaal dus komt de voeding heel makkelijk terug. Vandaag was het wel heel erg 2 uur na de voeding waren ze af en toe nog aan het spugen!! Misschien komt het omdat we vandaag een drukke dag hadden.

We hebben uit geslapen tot half tien en toen meiden gauw de fles gegeven en me zelf opgeknapt want om 12 uur moest ik bij de tandarts zijn. En nee ik had geen opppas dus meiden in de maxi cosi in de auto en bij de tandarts mijn duowagen weer in elkaar gezet daar een uur geweest wat liepen ze uit zeg! en toen de meiden weer terug in de maxi cosi thuis gauw weer in de wandelwagen gelegt en snel naar de supermarkt om de hoek gelopen. Daarna naar boven meiden in de box en krijzen omdat ze honger hadden.. Allebei de fles en toen was het om ste beurt spugen getsie!!! Om kwart over 4 kreeg ik 3 oude leraren opbezoek.. Echt heeel gezellig heb ook nog veel kado's gehad!! super

ze zijn net weg, en ik zit nu eindelijk pas op de bank, over 5 minuten komt manlief alweer thuis en moeten we gaan eten. Want om 7 uur krijgen de meisjes weer de fles daarna als ze uitgespuugt zijn gaan ze in badje lekker warm pyama aan en lekker naar bedje!
popje 2 in de maak

Senior Member

14-10-2009 17:42
Hier meestal geen problemen met gaan slapen, alhoewel Yesper nu af en toe niet slaapt na een voeding en dus wakker blijft tot de volgende. We hebben nu besloten dat er minimaal 3 uur tussen de voedingen moet zitten, ik werd er helemaal gek van, vaak elke 2 uur (gemiddeld, dus ook wel eens een uur of anderhalf). Heel irritant want nu moet ik het vaak meer dan een uur rekken met rondlopen en spenen. 's Nachts ook heel vervelend want we willen niet dat de oudste wakker word van het huilen...

Met de ijsblokjes.. heb ze nu nog niet hoeven ontdooien, maar ik maakte de fles vaak de avond van tevoren klaar. Vulde dan een Avent fles (of andere met brede opening) met blokjes en zette die dan in de koelkast. Nadeel is wel dat de gesmolten blokjes natuurlijk veel minder ruimte innnemen, dus dan weet je niet zeker of je voldoende hebt. Vulde het vaak aan met melk die ik in de koelkast had staan. Kan je ook 's avonds al doen bij de blokjes. Beetje pielen maar op een gegeven moment weet je wel hoeveel blokjes/voeding je nodig hebt voor een volle fles!
finaly87

Posting Freak

14-10-2009 18:19
hey popje,. bij deze ijsklont zakjes is 1 blokje 10 cc.. handig dus!
vervelend he dat uur bezig zijn met wiegen en spenen.. ik ken het! gelukkig lang niet altijd maar voora als t snachts is door krampjes is t een drama haha

mama88 wat een gedoe!! niet gek idd dat ze spugerig zijn vandaag.. drukte maakt baby;s wel eens van slag.. Jayron geeft nooit iets terug.. nu al te hebberig hahah. maar wel vervelend voor je meiden.. gaat dit vanzelf stoppen of blijft dit?? een oppasbaby van mij bleef een jaar lang spugen na voedingen.. heel sneu.

sanel ik laat Jayron ook in zijn prut-huiltje gewoon liggen, maar na 3 minuten ong gaat dit over in verdriet huiltje.. dan moet ik naar hem toe want wordt rood, bezweet en schopt deken weg. Dus dan laat ik hem niet door huilen en hij stopt niet vanzelf, gaat dan zo ver dat je tussendoor geen geluid hoort.. maar soms doet hij alleen zijn prut-huiltje en dan slaapt hij wel zelf daarna.. ga dan dus nooit naar hem toe.

nu slaapt Jayron al 2 uur in zijn bed en er zit nu 4,5 uur tussen de voeding! vandaag dus een erg goede dag!

Trouwen, de bv-mam's, k betrap me zelf erop dat ik snachts met voeden (liggend op mn zij) soms in slaap val en dan een uur later wakker schrik met een slapende Jayron naast me.. die is dan allang klaar met drinken natuurlijk whahahha maar de deken gaat dan ook wel eens stukje over hem heen.. als t tever over hgem heen gaat is t levens gevaarlijK!! iemand nog een tip hiervor?? zat al te denken dat er een ombouw moet worden bedacht die je om de baby zet zodat je snachts gerust weg kan zakken zonder angst voor dekbed over hem heen haha, misschien zelf ontwerpen Wink maar herkent iemand dit?? zit er trouwens niet op te wachten om snachts ook rechtop te voeden.. dan ben je helemaal echt wakker wakker snachts en heb je helemaal geen nachtrust meer.. :roll:
karinmonster

Unregistered

14-10-2009 18:41
Sharon...ik heb precies hetzelfde! En al vanaf het begin...ik viel gewoon in slaap...had ik met Kyra ook en dat ging nooit fout...
Ik heb ook een paar keer gehad dat Nico vervolgens onder de dekens lag...maar dat leek hij heerlijk te vinden..lekker tegen mama aan...maar ik schrok zeker! Ik heb van mijn bed een soort troon gemaakt...de borstvoedingskussen om me heen en kussens in het midden dus ik kan heerlijk recht op slapen...dit deed ik vooral de eerste vier weken, de afgelopen vier weken niet meer zo vaak.

Dat spugen heb ik ook mama...daarom kan ik ook niet Nico niet meteen neerleggen. Het maagklepje dat niet voldoende sluit, geldt eigenlijk voor 90% van de baby's maar niet alle baby's hebben hier last van. Dat vertelde in elk geval de huisarts, cb en osteopaat. Dit is dus niet omdat de tweeling te vroeg geboren is. Meestal gaat dit binnen een jaar goed. Maar vooral omdat kinderen steeds meer rechter op gaan handelen (zitten, staan, lopen). Kyra heeft ontzettend veel gespuugd totdat ze ging lopen. Ik vrees dat Nico ook zo is. Ik moet zijn kleding 2-3x per dag verschonen door al het spugen en heb hydrofiele luiers verspreid door het hele huis om het allemaal op te vangen...moet zelf ook geen zwarte kleding dragen!

Dit nog gevonden over slapen en huilen: http://www.allesoverkinderen.nl/ne_slaap.htm

x
Karin
popje 2 in de maak

Senior Member

15-10-2009 08:32
Yesper geeft ook regelmatig mondjes terug na of tijdens de voeding. Vaak ook na het boeren. Beschouw het zelf niet als spugen, maar het is wel meer als dat mijn oudste teruggaf. Die deed ik overigens wel overdag een slabbetje aan toen hij ietsje ouder was en zwaar verkouden, misschien een idee Wink

Ik voed 's nachts toch altijd in een stoel op zijn kamertje en neem altijd een boekje mee om te lezen. Dan nog val ik wel eens in slaap! Heb een dikke fleecepyama naast mijn bed liggen die ik aantrek zodra ik eruit moet en laat Yesper in zijn slaapzakje zitten. In bed vind ik te eng en ook niet echt comfortabel. Probeer rekening te houden met mijn vriend en loop idd te klooien met dekbed enzo. Op de site van borstvoeding.com staan tips voor in bed voeden oa gewone dekens met lakens gebruiken zelf (brrr).

Vannacht ging het weer goed. Na de voeding van kwart over negen (hadden hem in de tub gedaan voor het voeden) heeft hij geslapen tot half 4! We waren allebei kapot en sliepen heerlijk voor 10 uur. Vanochtend heb ik hem wakker gemaakt en om 8 uur gevoed. Als hij vandaag weer te lang wacht met de voedingen kan ik er vannacht weer 3 keer uit. We komen er wel Wink
Snow

Unregistered

15-10-2009 10:53
zo heb even bijgelezen..

finaly: wij kunnen femke ook bijna niet wegleggen overdag. nu ligt ze ook keihard te krijsen.
ze heeft half 10 de fles gehad en slaapt nu nog niet, 2 uur en 20 minuten verder..
Ik heb nog niet eens gedouched.. want ze was al wakker om half 9!!!
grrrrrr

mama: ik laat femke ook huilen hoor. soms leg ik haar boven en ga ik zelf beneden stofzuigen. ik word
er soms gek van! Ik ga dan na 20 minuten even kijken, speen erin, knuffelen en weer weg.
Ik kom nergens aan toe!

verder spuugt Femke ook veel.. en zijn de krampjes vreselijk! ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms wel een
beetje doorheen zit. hoofdpijn van het huilen, buik- en rugpijn vanj het steeds vasthouden..
en ik kan nog steeds niet lang rechtop zitten door de knip.

sorry voor mijn klaagzang..

x
mama1988

Unregistered

15-10-2009 13:52
lieve lieve regenboog

hier mag je klagen en weet dat het klagen niet echt klagen is. iedereen houdt zielsveel van zijn of haar kindje of kinderen Wink maar slaap te kort doet heel veel met je lichaam en je humeur ook bij ons! Geloof me. De meiden slapen nu s nachts door al bijna heel de week dus denk wel dat het zo blijft nu pas hebben we onze nachtrust terug en komen we aan wat uurtjes slaap.. Ook ik heb wel eens gedacht om mijn hemel waar ben ik aan begonnen mijn man gaat s morgens de deur uit om half 8 en s aovnds om 6 uur is hij de weer en dan zit ik heel de dag met de 2ling en de hond. En het leven gaat wel verder in huis.. ik heb mijn geklaag nooit echt uitgesproken ik bleef genieten van ze ondanks ze soms wel heeel vervelend waren. Nu zijn ze wat ouder en blijven ook langer wakker maar een voordeel kan ze gewoon in de box of kinderwagen leggen of op bed ze kijken gewoon om hun heen zonder dat ik ze hoor tuurlijk huilen ze overdag ook wel maar meer als ze honger hebben en anders eigelijk niet.. Speen in bed begin ik niet eens aan. Wel beneden of om de honger te stillen maar ze gooien de speen er steeds uit. Beneden kan ik hem er wel steeds in doen maar in bed niet dus daarom geen speen in bed en de meiden lijken dit prima te vinden.

Vanmorgen huilde Isabella (zeur huiltje) maar goed het was 11 uur dus tijd voor haar fles. Ze huilde dus en ik kwam hun kamertje in lopen Elena sliep al (ze had de fles al op) ik zo halllo prinses van mama meteen stopte ze met huilen en ik hing boven haar ledikantje en zei he tnog een keer... daar verscheen een lach! Oh meiden als je dit toch ziet je smelt gewooon en daar heb je alle slape loze nachten voor over het is ontzettend moeilijk ik weet het... maar het is zo mooi als je kindje naar je lacht. Ze beginnen nu ook een betje te snappen dat ze niet hoven te krijzen ze krijgen de fles echt wel Wink

Verder zijn ze het super makkelijk overdag slapen ze dus of liggen e in bed,box, kinderwagen.. ook uti de maci xosi in de wandelwagen enzovoort ze slapen overal door heen ik kan gerust winkelen en in de auto uit de auto (wat ik net heb gedaan) ze slapen gewoon... Ik stof zuig als ze liggen te slapen ik doe alles. dat dan betreft hebben we wel super veel mazzel... zou niet anders willen want heb er wel 2! Elena ligt nu alweer op bedje ze heeft haar fles leeg gedronken geboert en gepoept dus die horen we niet meer tot 7 uur! Isabella slaapt in haar maxi cosi.. die mag nu de fles hebben ze wordt nu langzaam wakker dus gaa de fles maar maken..

meiden rustig aaan en blijf positief en ga anders s midags naar bed samen met je kindje tja mij is het nooit gelukt maar wie weet bij jullie wel... misschien slapen ze dan wel als ze s middags bij jullie op bed liggen SUCCES!!!
finaly87

Posting Freak

15-10-2009 14:32
toch fijn om te horen dat jullie ook daarmee zitten.. niet lullig bedoeld!! maar jullie snappen me wel Wink
vanochtend een hele ochtend met krampjes gehad.. zo sneul.. ligt ie met speen in bij me en dan even stil en dan luid gekreun met speen in de mond en dan weer stil en dat dus van 8 tot 12! heel zielig. Maar vanaf 12 uur slaapt hij al tot nu!! in bed! nu nog.. dus zit al weer 4 uur tussen de voeding.. dus wat dat betreft gaat het steeds beter.

Wij hebben het nadeel dat we in een flat wonen en we dus een stukje moeten lopen naar de auto. ik kan Jayron alleen in maxi-cosi mee nemen naar iemand toe,maar niet met de auto ergens heen waar de wagen nodig is want moet dan met maxi en wagen naar de auto lopen.. dat werkt bijna niet. Dus kan alleen ergens heen met de wagen als mn man mee gaat. Gelukkig woon ik naast het centrum dus ik kan lopend met de wagen naar het centrum. Als ik wel ergens anders heen ga ga ik gewoon de draagzak mee nemen in de auto.. dat is denk ik t handigst. Als ik ergens ga lopen ofzo..

regenboog ik probeer dat ook wel eens maar wij wonen gelijkvloers en hoor de kleine heel duidelijk huilen, kan hem echt neit lang door laten huilen. Dat is snachts ook lastig want soms heeft ie een prut huil snachts, dan moet ik hem wel even trootsten want mn man moet om 5 uur al op! Dan denk ik wel, als hij in een ander kamertje had gelegen had ik hem mooi laten liggen! Maar goed, hopelijk snel verhuizen in Januari/februari..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (35): 1 2 3 4 5 ... 35 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave