Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwanger worden na prikpil!

Zwanger worden na prikpil!
ikwilmoederworden

Unregistered

25-08-2009 17:20
Hallo mensen op dit forum Big Grin

Ik ben Ramona en ik ben 21 jaar (bijna 22). Ben nu al 1.5 jaar gelukkig met mijn vriend en we hebben besloten voor een 1e kindje te gaan. Nu is het zo dat ik daardoor in augustus 2008 ben gestopt met de prikpil. In november zou ik hem dan weer moeten halen en dat heb ik dus niet meer gedaan. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld en ook nog niet zwanger. Ik was benieuwd of er mensen aanwezig zijn die met mij in hetzelfde schuitje zitten, of er ooit in hebben gezeten en die mij er wat meer over kunnen vertellen. Heeft er iemand mogelijkheden om bijvoorbeeld de menstruatie weer op gang te krijgen? Of zijn er mensen die hier gewoon over willen praten? Ik hoop dat er vrouwen zijn in dezelfde situatie zodat we gevoelens/verhalen/ervaringen kunnen delen.

Groetjes Ramona
Guest

Unregistered

25-08-2009 17:22
Hier ben ik door de prikpil aardig onvruchtbaar geworden. Zat voorheen hier ook weleens, maar zal me verhaaltje ffies plaatsen en geloof me, het is echt van de prikpil, want toen ik stopte met me gewone pil was ik weer regelmatig ongesteld (nou ja regelmatig ) gewoon elke maand. Had ik er maar NOOIT aan gegaan!

Ik loop zelf al echt jaren bij de gyn. Eigenlijk al sinds me 15e.

Ik heb altijd onregelmatige cyclussen gehad, mijn lichaam stootte in feite alle antinconceptie af waardoor ik vrijwel 365 dagen per jaar ongesteld was.

Uiteindelijk hebben mijn hubbie en ik besloten om te stoppen met de pil, nou ja eigenlijk werden we gedwongen. Mijn huisarts weigerde nog de pil o.i.d. voor te schrijven.

We zijn dus een goed gesprek aangegaan en mijn hubbie wilde dus heel graag een kindje.

Helaas kwam er bij mij maar geen menstruati en geen menstruatie en geen menstruatie.

Uiteindelijk heeft mijn huisarts de menstruatie na 58 dagen met een Primolut kuur opgewekt. Dit was ook omdat ik gewoonweg ziek was van het niet menstrueren. Ik had zulke ernstige krampen in mijn buik dat ik mezelf ziek moest melden op het werk.

Eindelijk kwam mijn menstruatie met hulp van de Primolut. Volgens mijn huisarts zou mijn menstruatie dus weer goed gaan lopen.

Na 48 dagen was ik nog niet ongesteld en ben ik maar doorgestuurd naar de gyn. Ik heb daar heel veel bloedonderzoeken gehad, ben voor meerdere inwendige echo's geweest, er zijn diverse uitstrijkjes afgenomen en uiteindelijk konden ze maar tot 1 conclusie komen.

Mijn lichaam maakte zelf geen eitjes meer aan. Zodoende hebben ze mijn menstruatie weer met een Primolut kuur opgewekt en nog 1 ronde afgewacht of er echt geen eitje ging groeien, maar helaas.

Uiteindelijk is mijn menstruatie weer met een Primolut kuur opgewekt en moest ik starten met Clomid 50 MG. Op CD10 moest ik terugkomen voor een folikelmeting. Er groeiden 2 eitjes bij me. 1 was zo klein dat de gyn ervanuit ging dat die niet zou knappen, de ander was al 12mm. Volgens de gyn zou ik het weekend me eisprong hebben.

Het weekend was er geen eisprong en op CD20 mocht ik terugkomen. Helaas was me eitje gestopt met groeien bij 16 mm. Mijn menstruatie zou weer opgewekt worden met een Primolut kuur en ik moest starten op CD3 t/m CD7 met Clomid 100 MG.

Morgen is dan eindelijk de dag dat ik mag starten met Clomid 100 MG. En nu maar hopen dat het werkt.

Vandaag terug naar de gyn, helaas geen eitje. dus niks aangeslagen.

Al met al, ben na 4 maanden nog niet ongesteld door die prikpil!!!!

Ik hoop dat jij sneller ongesteld mag zijn Big Grin

Liefs
Guest

Unregistered

25-08-2009 17:24
Ehm dat morgen is de dag dat ik begin Tongue moet weg haha.
ikwilmoederworden

Unregistered

25-08-2009 17:29
Ja dat verhaal komt vrij dicht bij mij in de buurt...

Al met 11 jaar was ik ongesteld... En doordat ik zon buikpijn had en vaak flauwviel en gewoon erg veel bloed verloor ben ik met 13 jaar dan maar aan de pil gegaan. Na 5 soorten en ongeveer 25 kilo bij mijn gewicht op, inmiddels 18 jaar, maar aan de prikpil gegaan. Die zou minder hormoon geven en mijn overgeweicht zou afnemen. Nu ben ik dus in augustus gestopt en nu nog geen menstruatie....

Is het misschien een idee om ook eens zon kuur te doen als jij zegt zodat menstruatie krijg?

Groetjes
Guest

Unregistered

25-08-2009 17:32
Het lucht wel op zo een Primolut kuur Smile. Maar moet zeggen je hebt geen eisprong met die kuur. Hij zorgt alleen maar voor een ontrekkingsbloeding.

Bij veel meiden is het zo dat je hele cyclus NIET op gang komt daarna.

Ik loop dus bij de gyn voor vruchtbaarheidsbehandelingen. En daar kan je alleen via de HA komen.

Maar jij hebt heel lang de prikpil gehad? Ik heb zelf maar 1 shot gehad, snap het niet waarom die dan opeens zo raar doet (me cyclus). Volgens de HA zou ik daarna weer normaal ongesteld worden! Maar nee hoor.

Maar weet wel dat het bekend is als je meerdere shots hebt gehad het wel ffies kan dueren tot een menstruatie.

Hoelang bloed je al niet? ook geen tussentijds bloedverlies gehad?
pluis

Unregistered

25-08-2009 17:32
Ik heb totaal +-6 jaar de prikpil gebruikt en het heeft inderdaad wel even geduurd voordat ik weer ongi was. Ik denk dat het ong een jaar heeft geduurd ongeveer. Later heel onregelmatig ongi geweest. Ik ben ong 2 jaar nadat ik met de prikpil gestopt ben zwanger geworden. Ik wilde alleen na de tijd ook weer de prikpil maar dat mocht niet meer. Dus heb ik me nu laten steriliseren na 2 kindjes.
pluis

Unregistered

25-08-2009 17:36
Als je met de prikpil stopt kan het 1 tot 2 jaar duren voordat het weer normaal is. Ik dacht ook van ,,En nu wil ik graag zwanger woren,, Helaas duurde het best lang. :?
ikwilmoederworden

Unregistered

25-08-2009 17:38
Ik ben in augustus gestopt, geen tussentijdse bloedingen, helemaal niets....

Wel gevoelige borsten maar dat kan ook ontpillen zijn of gewoon gevoeligheid.

Ik heb al op google gezocht naar Primolut maar kan er maar weinig over vinden. Ik ga morgen dan maar eens bellen met de dokter gewoon eens vragen. Het is nu toch al een jaar verder...
Waar wordt Primolut voor gebruikt dan?
Babii

Posting Freak

Topics: 48
25-08-2009 19:40
Primolut wordt gebruikt om een kunstmatige menstruatie op te wekken. En dat wordt voornamelijk gebruikt bij vrouwen die bepaalde vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan.

Het is wel zo dat je bij de Primolut 1x een ontrekkingsbloeding krijgt en GEEN eisprong hebt! Het kan dus zomaar voorkomen dat je daarna ook gewoon niet meer bloed, want je hebt geen ei. Dus begin je van voor af aan Sad

Maar wist niet dat het zolang kan duren voordat je weer menstrueert. Mijn HA zei dat het bij 1 shot van de prikpil, je daarna weer goed zou menstrueren. Nou niet dus!

Afin, heb al heel wat onderzoeken gehad en mijn lichaam doet niks meer momenteel. Vandaar dat ik bij de gyn loop en aan de vruchtbaarheidsbehandelingen zit, maar ook dat heeft een reden bij mij. Mijn baarmoeder moet er voor me 25e uit vandaar.

Nooit meer de prikpil voor mij!!!

Werd jij niet gek Pluis? Zolang niet bloeden? Of had je tussentijds bloedingen of heb je een jaar lang niet gebloed?

Liefs
ikwilmoederworden

Unregistered

25-08-2009 19:51
Zo dat is inderdaad allemaal niet niks... baarmoeder eruit voor je 25e :o
Nou ik ga morgen naar de huisarts, misschien dan toch die kuur proberen en anders aan de normale pil, misschien als ik dat 4 maand doe, dat ik daarna gewoon mijn cyclus weer heb... Gewoon eerst hopen dat in de stopweek de ''nep'' menstruatie op gang komt en daarna stoppen en hopen dat het doorzet.
Ik lees wel meer van dit soort forum's en de meesten zijn na zo'n 6 maand weer aan het menstrueren. Maarja zoals Pluis al zei duurde het bij haar 2 jaar, ik had zelf rekening gehouden met 1,5 jaar.
Ik ga er morgen gewoon ff heen, wie weet kan hij wat voor me betekenen. Ik had er ook niet aan moeten beginnen, maarja na de tijd praten is altijd makkelijk..
Ik hoop echt voor jou dat het nog goed komt, en je binnenkort een positieve zwangerschapstest hebt!
Babii

Posting Freak

25-08-2009 19:55
Ja naar de HA gaan kan nooit kwaad hoor :lol: . En mij luchtte het wel op even een nep menstruatie!

Is dat zo, dat zodra je aan de pil gaat en je daarmee stopt je cyclus weer normaal is?

Dat wist ik dus niet, waarom geven ze me dan al die hormonen :|
pluis

Unregistered

26-08-2009 06:42
Ik denk niet dat de pil veel helpt(denk!ik weet niet zeker) want al die hormoonpruttel moet er ook weer uit. Ik mag nu ook geen prikpil meer omdat er teveel in zit. Was wel :evil: want met pil kan ik zwanger raken. Vandaar mijn sterilisatie.
Babii

Posting Freak

26-08-2009 12:15
Het is belachelijk dat je hele cyclus wordt platgegooid door de prikpil!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave