Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Borstvoeding?

Borstvoeding?
nluiten

Unregistered

11-08-2009 12:52
Hi,
Ik weet dat borstvoeding het aller-allerbeste voor je kindje is.
En hoe graag ik het ook zou willen... Ik het er zo een afkeer voor. Het idee dat ik straks een kindje aan mijn borst heb zuigen vind ik echt geen prettig idee.
Ik kan helemaal naar worden bij het idee van het geven van borstvoeding.. Sad

Wat zijn jullie ideeën daarbij en wie kan mij overtuigen?
roosje

Unregistered

11-08-2009 18:24
Hoi,

Ik ben een maart 2009 mama en ik geef BV. Ik had vantevoren ook zoiets van 'hoe zou dat zijn als er door je kindje aan je borst gezogen word?' Ik had dan wel geen afkeer ervan, maar het leek me wel raar. (je voelt er trouwens niks van, als je kindje op de juiste manier bij je drinkt) Maar mij is het alles meegevallen, want ik geef nu dus nog steeds BV na ruim 4 mnd. Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Bevalt het niet dan kun je altijd nog overstappen naar flesvoeding, andersom gaat (bijna) niet. En als je het geprobeerd hebt kun je nooit spijt krijgen van 'had ik maar....' Veel succes ermee en nog een prettige zwangerschap!

Liefs Roos
roosje

Unregistered

11-08-2009 18:29
Wat ik nog vergeet: kolven is misschien ook nog een optie voor je, maar dat is wel tijdrovend(er) Of vind je het idee van een kolf aan je borst net zo erg? Bij het kraamcentrum of een thuiszorgorganisatie kun je ze vaak ook lenen, zodat je eerst kan proberen of het wat voor je is.
Ik voelde me (vooral in het begin) net zo'n melkkoe, maar daar heb ik me overheen gezet, omdat ik het doe om mijn dochter het beste te geven en het is maar tijdelijk. En ik kolf thuis, dus niemand (behalve mijn vriend) ziet het.

Liefs
nluiten

Unregistered

11-08-2009 19:31
Inderdaad, dat kolven lijkt me eigenlijk nog veel erger Sad
Ik vind het wel moeilijk.. Ik hoop eigenlijk dat ik als het eenmaal zo ver is er niet een over na hoef te denken en het gewoon kan doen.
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
11-08-2009 20:12
Hoi er is al een topic over BV of FV. Misschien een idee om daar te kijken??
nluiten

Unregistered

12-08-2009 08:36
Graag, kan 'm alleen niet vinden.
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
12-08-2009 09:09
Pff ik weet zo ook niet waar ie staat, misschien als je bij zoeken borstvoeding intikt dat het topic dan tevoorschijn komt? Het heet geloof ik BV of FV. Succes!! Smile
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
12-08-2009 09:55
Ik denk dat je er idd gewoon na je bevalling naar moet kijken hoe je het dan vind. Probeer het een keer, vind je het niks dan kan je altijd stoppen. Ik denk dat je er heel anders over denkt als je eenmaal bevallen bent. Je hormonen spelen mee en als je je kleintje ziet dan zie je alles ineens heel anders.
Jassie

Unregistered

12-08-2009 10:42
riannetje schreef:Pff ik weet zo ook niet waar ie staat, misschien als je bij zoeken borstvoeding intikt dat het topic dan tevoorschijn komt? Het heet geloof ik BV of FV. Succes!! Smile

Hoi staat onder het forum "Forum clubje zwanger zijn"
Heet: "bv of fv?"
mama1988

Unregistered

26-08-2009 12:49
nluiten, is er een reden voor dat je het niet wil borstvoeding?
Maar zou je bijvoorbeeld wel willen kolven? of ook niet.

Mijn kids zijn prematuur dus kolf ik voor hun. Ik heb n.l veel borstvoeding en moet het kwijt Wink
Nu drinken ze afentoe bij mij uit de borst. In het begin best een raar idee je man zit naastje tieten waren altijd gezien als
'sex' opject (had ik het gevoel) en nu zit er een kind aan je borst. Maar toch is het (vind ik) heel bijzonder een momentje tussen jou en je kindje. Die niemand anders heeft. Ik ben 1 augustus 09 bevallen van een 2ling en sinds een paar dagen heb ik beide dames aan de borst ik vind het super en als ze goed de tepel in de mond hebben (tong er onder) dan voel je niks.

Maar wil je echt geen borstvoeding geven moet je het niet doen, dan als je het met tegen zin zou geven heb je ook niet voldoende melk.. succes meid!
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
26-08-2009 13:02
nluiten, ik zou het idd wel een kans geven. dan kun je achteraf nooit spijt krijgen. ook kan je gevoel na de bevalling wat anders zeggen. je kindje word bij je op de buik/ borst gelegd en je krijgt er vanaf het eerste moment een band mee. misschien vind je dat aller eerste gevoel van jou kindje op jou huid wel zo fijn, mooi en bijzonder dat je heel graag borstvoeding wilt gaan geven. het is een intiem moment tussen jou en je kindje wat niemand anders kan ervaren, jij bent de enige die jullie kindje dit kan geven en die dit met jullie kindje kan doen. ik heb een poosje in de kraamzorg gewerkt en heb die moeders echt zien genieten van dat moment met hun kindje. en het gaat niet altijd 'goed' (heb ook een stukje bij het topic bv of fv gezet en daar staat zo'n voorbeeld)
maar je hebt het geprobeerd en kunt dan geen spijt krijgen.
wanneer je er niet achter staat kun je het ook maar beter niet gaan doen.
zoals mama1988 al zegt. je voeding komt dan niet goed op gang, je zit niet ontspannen en dat kan weer klachten gaan geven.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave