Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Meisjesnamen

Meisjesnamen
Jootje82

Posting Freak

Topics: 14
08-08-2009 14:07
Hallo,

Wie kan me helpen?? Al voordat wij zwanger werden wisten we al een jongensnaam. Maar een meisjesnaam kunnen we maar niet verzinnen.. We houden van korte namen. Een die we 'wel' mooi vinden is Lynn. Wie heeft nog meer ideeen..? (Ook houden we niet van namen die al zoveel gegeven worden).

Liefs
arien

Unregistered

08-08-2009 14:38
brynn (spreek uit brinn)
Renate76

Unregistered

08-08-2009 14:49
Als wij een meisje hadden gekregen hadden we haar Lois genoemd, vond het wel een apparte naam en hoor je niet veel.
Sinds 4 dagen weet ik nu dat het een jongetje word en daar hebben we nog geen naam voor, vind het echt moeilijk Confusedhock:
arien

Unregistered

08-08-2009 16:22
misschien lou?

(spreek uit als loe)
bloemmie

Unregistered

08-08-2009 17:50
wij gaan heel miss voor Lisa vind m niet super maar is een naam die we beide mwah vinden.
Maar ik ben meer voor Indy(das me favo), Sterre, Guusje, Cloe, Jada.

helaas komen manlief en ik er ook niet over uit dus zal dit topic goed in de gaten houden!!
Annet

Unregistered

08-08-2009 18:02
Jootje82 schreef:Hallo,

Wie kan me helpen?? Al voordat wij zwanger werden wisten we al een jongensnaam. Maar een meisjesnaam kunnen we maar niet verzinnen.. We houden van korte namen. Een die we 'wel' mooi vinden is Lynn. Wie heeft nog meer ideeen..? (Ook houden we niet van namen die al zoveel gegeven worden).

Liefs

Ik vind Lynn ook een supermooie naam, maar hij is wel erg populair aan het worden, maar of dat dan een reden moet zijn om de naam niet te kiezen? Misschien heb je iets aan deze link:

http://namen.startpagina.nl/prikbord/
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 10:37
Dank je wel dames..! Zitten leuke bij.. Big Grin Hoop op nog meer namen..

XxXjes
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 10:39
@ Annet; Dank je wel!! Heb ik vast wat aan..
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 11:07
@ Bloemmie; Wat vind je van Lise ipv Lisa (betekent vast hetzelfde..). Ik ken een tweeling en die heetten Lise en Jessa. Vind ik ook erg mooie namen..!

X
Malou

Unregistered

09-08-2009 12:20
Er is al een topic over het onderwerp namen, waarin dus diverse jongens en meisjes namen staan geschreven die forummers in hun lijstje hebben staan:

Misschien kun je daar ook in sneupen, staan echt hele leuke bij Big Grin

http://www.zwangerworden.nu/forum/viewto...f=40&t=893
bloemmie

Unregistered

09-08-2009 14:20
@jootje, nee das geen naam voor ons keek net manlief aan en vroeg het al twijfelend maar ook hij zei nee :mrgreen:

Ik wil graag Indy altijd al geroepen, maar manlief is meer van Daphne en Lieke wat ik vreselijke namen vind.(sorry voor diegenen die zo heten of waarvan hun dochter zo heet). En hij vind juist Indy vreselijk :mrgreen:

Vind het altijd moeilijk om een naam mooi te vinden waarvan ik die persoon zelf niet mag :?

Van de week met schoonmama over namen gehad en manlief vind Sanne een mooie naam, ik vind m ook niet lelijk, maar ja me schoonouders wilden hun kind al zo noemen als manlief een meisje zou zijn en zijn tante ook, dan valt die voor mij al af.

Emma/Emmy vind ik opzich ook wel gaan maar schoonmama vond die namen al niks en ouderwets(en ik maar bij mezelf denken jaaaaa wat als ons kind zo zou heten, dan weet ik vantevoren al dat ze die naam niks vind :roll:
Ik weet wij moeten m leuk vinden, maar ja zo is t ook niet leuk
Svtje

Senior Member

Topics: 6
09-08-2009 16:44
Wat je al zelf zegt, jullie moeten hem mooi vinden! Ik vind het persoonlijk niet echt handig het met je schoonmoeder over namen te hebben, je vriend en jij zijn al 2 meningen, das al lastig genoeg!!

Gr. Svtje
bloemmie

Unregistered

09-08-2009 17:12
oh maar was meer om te vissen :mrgreen: ben benieuwd wat iedereen in de fam een leuke naam vind.
De naam die we eventueel zouden kiezen heb ik natuurlijk niet gezegd en tsja als ze er zelf al mee komen :mrgreen: das wel een beetje leuk hoor, jij hebt al een naam in je hoofd(tenminste wat je leuk lijkt) en anderen blijven toch steeds raden.

De jongens naam die we willen vond ze super en heb m zelf niet eens genoemd haha.
Leuke ervan vind ik nog wel dat een collega van mij zo heet en de andere naam is t kindje van een collega :mrgreen:

maar wij moeten m idd mooi vinden, maar ja als ik van te voren al hoor dat vind ik geen mooie naam dan doet dat wel beetje zeer.
Mieke25

Posting Freak

Topics: 5
09-08-2009 17:45
Zelf vind ik Esmee of Aimee erg mooi. Ook Nisa vond ik erg mooi en apart maar mijn ventje vind er niks aan. Lijkt op het automerk Nissan zegt hij dan. En Lindy i.p.v. Indy? Moeilijk hé, iedereen heeft zo zijn smaak.

Hier is het juist de jongensnaam die ik zo moeilijk vind.
Svtje

Senior Member

Topics: 6
09-08-2009 18:40
Esmee vinden wij ook heel mooi, die staat tot nu toe wel bovenaan, al vinden we het nog niet DE naam.
En wat vinden jullie van Nieke, Britt of Meike?
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 18:41
Bedankt Malou! Zal zeker even kijken vandaag of morgen..

Het is idd moeilijk.. En ieder zijn eigen smaak. Vind het zo irri want kan genoeg voor een jongen verzinnen.. En we hebben ook 1 die we allebei mooi vinden en hoe we onze kleine ook gaan noemen als alles goed mag gaan en het uiteraard een jongen word..

Maar een meisjesnaam... Pfff.. Nog steeds geen 1 gezien die het echt is..
Maar blijf doorzoeken Big Grin

Wel fijn dat jullie allemaal zo meedenken!! Big Grin
Ik vraag na vanavond maar niks meer aan mijn familie want merendeel van de namen zijn toch niet goed. Pffff.. Heb namelijk 2 ouders, 2 zusjes en broer + vrouw dus om dan een naam te zeggen die iedereen mooi vind.. Dat is niet haalbaar. 'Onze' jongensnaam hebben we natuurlijk niet verteld. We gaan nu lekker zelf over een meisjesnaam nadenken zonder onze familie erbij te betrekken..

XxX
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 18:47
Nieke: Wel leuk maar voor mij is het niks want mijn zusje heet al nienke
Britt: Leuke naam maar doet me toch wat aan de britten denken.
Meike: Vind ik niks omdat ik iemand ken die zo heet..

Ook wel irritant om een naam te verzinnen is dat je veel mensen kent die al zo heetten. Dan vind ik de naam meestal al niks meer aan..
Malou

Unregistered

10-08-2009 10:55
Alsjeblieft Wink

@Bloemmie:
Op zich vind dat wel weer leuk.
Een naam geven die je leuk vind en als dan blijkt dat je schoonmoeder bijvoorbeeld je man zo had genoemd.

Wij hadden gelijk al een jongensnaam, nou ja 2, maar dubden heel erg tussen die 2.
En na enig wikken en wegen besloten we voor de ene te gaan. We konden niet echt goed kiezen, maar allebei gewoon gezegd welke het eerst in ons opkwam, en die hebben we gekozen.

Maar was ik natuurlijk wel benieuwd naar wat voor naam mn zusje voor een jongen zou hebben gekozen, stel ze willen een 2e en t word een jongen, zou ik het lullig vinden als wij die naam ook zouden kiezen.

Mijn zusje was zwanger van een meisje en toen ik haar tussen neus en lippen doorvroeg hoe zij haar hadden genoemd was het een jongen geworden, en ja hoor, had ze dezelfde naam als dat wij het leukst vonden :lol:
Dit wisten we niet van elkaar en toen mijn moeder hoorde waar we het over hadden werd de grap nog leuker.

Mijn moeder had mn zusje dus ook zo genoemd was ze een jongen geweest, en we hebben het nooit van elkaar geweten.

En zegt mn zusje? Je gaat je ventje nu toch wel zo noemen dan he Big Grin?
En mn moeder ook: Jaaa dat zou leuk zijn!

En mn vriend en ik echt van: Ja we vinden zelf deze naam het mooist, maar willen niet jullie naam voor jullie neus weghalen.
Ach joh, als wij een 2e krijgen, en ik denk niet dat we dat willen, dan zijn er zat andere mooie namen.

Ik: Nou overleg eerst maar met je vent want als jullie wel ooit een 2e krijgen en het word een jongen, kan ik me voorstellen dat jullie die naam alsnog willen gebruiken. Wij hebben nog een naam, dan kiezen we daarvoor.

Ik vraag hem wel, maar ik vind het zelf super als je deze naam wel zou kiezen hoor!

En toen beviel ze een week later, en ze kwam terug van de operatiekamer van haar keizersnee met haar duffe hoofd en t eerste wat ze zei met een big smile en een duf hoofd: Ik heb het er met hem over gehad, en we zouden het echt geweldig vinden als jullie gewoon lekker voor die naam gaan Big Grin
Wij hebben een prachtig meisje, jullie een ventje, en het zou echt super zijn als jullie gewoon lekker voor jullie eerste keus naam gaan Big Grin

Zo lief!
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
10-08-2009 15:24
Svtje schreef:Esmee vinden wij ook heel mooi, die staat tot nu toe wel bovenaan, al vinden we het nog niet DE naam.
Mijn dochtertje heet Meike!!
vj

Posting Freak

Topics: 35
11-08-2009 21:55
bloemmie schreef:wij gaan heel miss voor Lisa vind m niet super maar is een naam die we beide mwah vinden.
Maar ik ben meer voor Indy(das me favo), Sterre, Guusje, Cloe, Jada.

helaas komen manlief en ik er ook niet over uit dus zal dit topic goed in de gaten houden!!

Ada (zo heet ikSmile )
Donna2

Unregistered

17-08-2009 09:55
Janneke14 schreef:
Svtje schreef:Esmee vinden wij ook heel mooi, die staat tot nu toe wel bovenaan, al vinden we het nog niet DE naam.
Mijn dochtertje heet Meike!!

:mrgreen:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave