Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Wat doen jullie om zwanger te raken?

Wat doen jullie om zwanger te raken?
kim83

Junior Member

Topics: 6
05-08-2009 10:39
Ik vraag me af wat jullie doen om zwanger te raken. Iets wat ik heel lastig vind is de voeding. Wat moet je nou wel en niet eten en drinken.
Maar ook t.a.v. vruchtbaarheidsbepaling. Gebruiken jullie ovulatietesten of temperaturen jullie elke dag? En temperaturen er ook mensen die onregelmatig werken? Dat lijkt mij namelijk erg lasig.

Veel vragen, maar wel een beetje basisdingen waar denk ik meer mensen dan alleen ik antwoord op willen. Wij zijn namelijk net begonnen aan het avontuur.

Groetjes Kim
rasje85

Senior Member

Topics: 3
05-08-2009 10:46
heej kim,
ik ben ook net begonnen...
Ik denk dat het vooral heel belangrijk is om er niet te veel mee bezig te zijn, dan gaat het vaak vanzelf.
Je gaat dan dingen zien/voelen die er waarschijnlijk niet zijn haha.
Wat ik wel doe is met een ovulatietestje kijken wanneer de kans het grootste is. Je can bij mat care van die hele kleine stripjes bestellen, kun je gewoon in je portomonee bewaren en dan tijdens het werk testen, niemand die het ziet!
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
05-08-2009 11:18
Kim, wat leuk dat jullie voor een kindje gaan. Hier kun je idd al je vragen kwijt.

Het minste wat je kunt doen is precies bijhouden wanneer je ongi bent, zodat je inzicht krijgt in je cyclus. Daarnaast heb ik ook elke ochtend op hetzelfde tijdstip getemperatuurd. Dat kost je niets en het schijnt dat je aan temperatuurstijgingen kunt zien wanneer je je ei hebt (hoe dat werkt kun je elders op het forum vinden, ik was er niet zo handig in).

Ik ben zelf meteen gestopt met drinken en roken deed ik al niet, maar in principe ben je ruim op tijd als je stopt met drinken wanneer je zwanger blijkt te zijn, in de eerste periode zorgt je lichaam er voor dat je kindje er geen last van heeft.

Wat ook verstandig is, is om alvast te beginnen met foliumzuur. Kun je gewoon bij de apotheek halen, ik had 100 pillen voor € 6. Ovulatietesten en zo zou ik pas gebruiken als het wat langer duurt voordat je zwanger bent of als je echt geen touw vast kunt knopen aan je cyclus. Kost namelijk best wat geld, maar dan weet je wel precies wanneer je moet klussen.

Je hoeft overigens echt niet elke dag te klussen, zaadjes overleven 48 uur en soms nog langer. Om de dag klussen wil daarom nog wel eens erg effectief blijken te zijn.

Probeer het vooral leuk te houden en ga er vanuit dat het minstens een jaar duurt voordat je succes hebt. Dat voorkomt elke maand een teleurstelling, en het is zelfs normaal als het twee jaar duurt voordat je succes hebt, maar ik kan me voorstellen dat je tegen die tijd toch wel wat zenuwachtig wordt. Maar goed, tegen die tijd kun je je geluk natuurlijk altijd proberen met ovutesten.

Veel succes in ieder geval. Ik zou zeggen, lees lekker mee op het forum, je komt allerhande tips tegen en sommigen zullen elkaar best tegenspreken, maar let in ieder geval goed op je lichaam (leer je lichaam kennen) en laat de natuur gewoon haar gang gaan. Hopelijk is het snel raak!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave