Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen bloeddruk te hoog?

bloeddruk te hoog?
arien

Unregistered

03-08-2009 10:16
ik heb al sinds het begin van de zwangerschap een bloeddruk van 140/70 of 140?75 het verschilt per keer maar de bovendruk blijft 140.

nu heb ik de laatste tijd opeens 140/85.

ik maak me wel druk om de bevalling (ik ben over 5 weekjes uitgerekend)

bij mijn eerste was mijn bloeddruk altijd 130/80 of 130/85

zou het stress zijn?de verloskundige vind het niet alarmerend.
bloemmie

Unregistered

03-08-2009 10:28
zover ik weet gaat je bovendruk altijd iets omhoog tijdens je zwangerschap, is omdat je meer bloed moet rondpompen.
Zolang de VK er zich niet druk om maakt zou ik t ook niet doen.
Kunnen natuurlijk ook een beetje de zenuwen zijn die eraan komen he Wink
Malou

Unregistered

03-08-2009 17:15
Ik ben nu 29 week zwanger, en de laatste keer was mijn bloeddruk 125/72, zoals het hoort eigenlijk.

Jouw bloeddruk valt op zich ook nog mee.

Zolang je onderdruk niet veel hoger gaat worden dan is het idd niet alarmerend.

Mijn zusje is een maand eerder bevallen omdat ze een onderdruk van boven de 100 had, en haar bovendruk rond 160 zat.
Ze zat al een tijdje met haar bloeddruk boven de 100, en moest dus elke keer naar het ziekenhuis voor controle, maar ze deden er niets mee.

Haar VK vond het niets, en heeft contact gehad, maar omdat mn nichtje het tot dusver verder goed deed hebben ze t zo lang mogelijk gerekt.

Totdat ze dus die vrijdags weer voor controle moest en haar onderdruk dus 135/160 was.

Achteraf zei ook mn zusjes huisarts dat ze bij onderdruk van 110 al in hadden moeten grijpen, want ze had bv een herseninfarct op kunnen lopen of iets in die richting.
Dit heeft mn zusje dus ook aangekaart later in het ziekenhuis, want ze was erg boos.
Een kennisje van ons heeft dus dit ook gehad en is daardoor half verlamd geraakt tijdens een herseninfarct.
Ze gaven toe dat ze idd eerder hadden in moeten grijpen, maar omdat mn nichtje in eerste instantie niets mankeerde dachten ze dat ze nog wel ff konden wachten.

Dus zodra je onderdruk boven de 100 uitkomt, zullen ze je vaker gaan controleren, dat was bij mn zusje tenminste wel zo.
roosje

Unregistered

03-08-2009 17:49
Mijn onderdruk steeg ook, tengevolge van een zwangerschapsvergiftiging. Hier word je bij een onderdruk van 90 of meer door de vk doorgestuurd naar de gyn voor controle. In mijn geval zaten er ook eiwitten in m'n urine,(teken van zw.verg.) dus moest ik blijven en werd ik ingeleid. Een hoge onderdruk kan dus ook een aanwijzing zijn voor een zwangerschapsvergiftiging en dat betekent dat je in het zh moet bevallen.

Liefs Roos
Sofia

Unregistered

03-08-2009 20:04
Ik heb net in het andere topic geschreven, er zijn 2 dezelfde. Een onderdruk van 85 is nog wel ok, pas boven de 90 gaan ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk speelt het feit dat je je druk maakt om de bevalling mee en stijgt je bloeddruk wat door de stress.
arien

Unregistered

03-08-2009 20:06
er zaten bij mij geen eiwitten in.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop