Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Zwanger en roken

Zwanger en roken
Renate76

Unregistered

28-07-2009 15:56
Hallo,

Ik heb lang getwijfeld om dit onderwerp te openen omdat er waarschijnlijk wel wat negatieve reacties op zullen komen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat er echt helemaal niemand rookt die zwanger is....
Ikzelf vind het verschrikkelijk dat het me gewoon niet lukt om er helemaal mee te kappen. Voorheen rookte ik wel zo'n 25 a 30 sigaretten per dag. Nu zit ik op zo'n 5 sigaretten per dag en heb er nog steeds heel veel moeite mee.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem of ben ik echt de enige slechte aanstaande moeder?

Groetjes Renate
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
28-07-2009 16:15
Ik ben gestopt met roken toen ik de positieve test in handen had, maar ik heb er nog steeds moeite mee. Ga ook vaak dichtbij iemand staan die rookt zodat ik die lucht even kan ruiken. :oops:
IK zeg nu dat ik weer ga roken zodra ik bevallen ben, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Malou

Unregistered

28-07-2009 17:11
Mijn moeder is destijds 9 maand gestopt, en daarna weer flink begonnen Wink

Mijn zusje is ook gestopt en rookt voor zover ik weet nog steeds niet weer, voor zowel de kleine en vanwege haar astma want ze ondervind nu dat ze het veel minder benauwd heeft dan toen ze rookte.

Mijn nichtje is net een paar week zwanger, maar heeft besloten wel gewoon door te roken.

Ik ben het er niet mee eens, vind roken gewoon ongezond en vies, maar het is en blijft haar keuze en dat moet je ook respecteren ook al vind je het niet goed.

Ik heb vroeger wel eens proberen te roken, maar vind het echt zooo vies, en stel ik had wel gerookt was ik wel gestopt voor mijn kindje.
De gezondheid van mn kleine gaat voor alles ten alle tijde.
kleinepukkie

Unregistered

28-07-2009 23:28
ik heb jaren gerookt en ben hier vorig jaar mee gestopt omdat we zwanger wilde worden.
Het stoppen voor mij was eigenlijk vrij makkelijk maar realiseer me dat het lang niet bij iedereen zo is.

Ben een behoorlijke tegenstander van roken en zwanger zijn maar ieder zijn eigen keus.
Succes met stoppen!!!
Sofia

Unregistered

29-07-2009 00:32
Ik ben 3,5 jaar geleden (gelukkig!) gestopt met roken. Ik had erg veel last van mijn bronchien, kreeg steeds vaker bronchitis en had vaak een piepende ademhaling. Ik ben zo blij dat ik destijds gestopt ben (voel me zooooo veel beter), want ik weet niet of ik had kunnen stoppen met roken voor een zwangerschap. Ik moet je wel zeggen dat het stoppen met roken me toen zo ontzettend is megevallen! Natuurlijk vind ik het nog altijd heerlijk ruiken, een vers aangestoken sigaretje, maar de behoefte wordt op een gegeven moment echt minder. Als ik geweten had dat het stoppen met roken me zo makkelijk afging had ik het jaren eerder gedaan! Succes ermee. O ja, ze zeggen wel eens dat het roken van een paar sigaretjes per dag minder erg kan zijn dan de stress die je hebt als je helemaal stopt voor je zwangerschap. Mijn moeder heeft gerookt toen ze zwanger was van, ze rookte 3 sigaretjes per dag. En ik ben een gezonde meid geworden hoor! Maar natuurlijk is het beter het niet te doen, dat weten we allemaal.. Maar als het jou zoveel stress bezorgt, kun je beter minimaal roken dan dat je bloeddruk omhoog schiet door de stress die je van het stoppen hebt, toch? Sterkte ermee.
wieke

Unregistered

29-07-2009 09:57
Ik ken ook iemand die al de hele zwangerschap is blijven roken.. Ik wordt er altijd een beetje boos en verdrietig om.. Helemaal als je van die filmpjes ziet waar je ziet wat het met een baby doet...
Ik vind het wel zwak als je niet kunt stoppen, maar ook dat is een opmerking vrij kort door de bocht weet ik...

Anderzijds is het heel makkelijk om te zeggen als je niet rookt dat je maar moet stoppen...
Het is je eigen keus en daar moet je het dan maar mee doen.. Ik zou me enorm schuldig voelen maar denk dat jij daar ook wel last van hebt..
Het schijnt een enorme verslaving te zijn .
Maar ik zou alles proberen in het kader van mijn kindje om toch te stoppen, maar nogmaals.. dat is heel makkelijk gezegd door de mensen aan de zijlijn Smile
Joyce2911

Unregistered

29-07-2009 10:05
@ Renate 76: Ik rook ook nog hoor, maar wel veel minder. Ook net zoiets als jij. Zoals iemand al schreef "kan stoppen zoveel meer stress veroorzaken als 'n paar sigaretjes per dag" Mijn moeder heeft bij ons alle 3 doorgerookt en we hebben er ook niks onder geleden, ja 't enige is dat we alle 3 roken hahaha maar of dat daar door komt?? Wink

Gister had ik 't er met m'n schoonmoeder over wat je allemaal wel en niet mag en die riep gelijk "Nou vroeger!! Toen wisten mensen minder als nu, en er zijn ook heel wat mensen groot gebracht, zie ooms en tantes" en ja ik moet zeggen daar heeft ze 'n punt.

Iedereen weet dat roken slecht is, maar dat is ongezond eten ook en hoeveel mensen doen dat??

Wij roken nu al buiten en dit is puur om 't feit zodat ik dan minder rook omdat ik geen zin heb om steeds naar buiten te moeten gaan. En ik moet zeggen 't gaat kei goed!

Dus Renate 76, gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wie weet vindt je 't over 'n paar weken echt te smerig voor woorden, lang leve de hormonen Wink
Joyce2911

Unregistered

29-07-2009 10:06
Ow enne Renate, ik vind 't knap dat je zo'n topic durft te openen op deze site! Dat zegt al heel veel dat je zelf ook weet hoe ongezond 't eigenlijk is, maar ozo moeilijk om te stoppen....
wieke

Unregistered

29-07-2009 10:18
Helemaal mee eens Joyce ! Ik vind zeker dat je er over moet kunnen praten..

Het ligt altijd gevoelig dit soort zaken maar wel goed dat je een onderwerp opent !
mamavandamian

Unregistered

29-07-2009 11:11
Hoi renate76

Ik ben zelf ook een roker en heb ook tijdens mijn zwangerschap gerookt Mijn zoon heeft daar niks aan overgehouden Wel rookte ik veel minder en ook idd hooguit 5 sigaretten per dag. En dat zelfs op aanraden van de verloskundige ze zei ik heb liever dat je een sigaretje rookt dan dat je in de stress zit om een sigaret te roken Stress is ook heel slecht voor je kindje. Ja er zijn altijd mensen die zwaar anti zijn tegen roken tijdens de zwangerschap je wordt ook altijd met de nek aangekeken als je een sigaretje rookt en ze zien die dikke buik Vaak zijn die mensen die zwaar anti zijn ex-rokers (dat zijn ook mensen die dus altijd lopen te zuchten en te blazen en te waaien met hun armen als ze last hebben van die rook)
Ook heb je natuurlijk de anti rokers die nooit gerookt hebben en daar zit echt een heeeel groot verschil in helemaal qua reactie erop
Als je wilt stoppen en je denkt het te kunnen tijdens je zwangerschap wens ik je heel veel succes en ik hoop voor je dat het je lukt

Trots op je dat je dit durft te openen zon topic want het doet heel veel stof opwaaien want iedereen weet wel dat het slecht is maar het is nou eenmaal een verslaving en we weten allemaal wel wat een verslaving met je doet (net als drank en drugs hoeveel mensen doen dat niet terwijl ze zwanger zijn)
cheyenne

Member

Topics: 0
29-07-2009 11:33
hallo renate ,
je bent niet de enige hoor ik namelijk ook :oops: :!:
ik rookte ook 25 a 30 sigaretten op een dag , nu 7 kan er gewoon niet vanaf blijven.
in mijn vorige zwangerschap heb ik ook gerookt en nog iets meer ook ik heb een prachtige gezonde dochter op de wereld gezet van bijna 7pond Wink :!:
mijn zusje daarin tegen is gestopt met roke in haar zwangerschap en een fijne zwangerschap heeft ze niet gehad haar kindje was een maand te vroeg geboren en veels te klein en te licht :!:
tuurlijk is het niet goed dat je rookt , maar ik ben toch trots op mezelf dat ik nu al zo veel minder ben gaan roken , en dat mag jij ook best zijn hoor :!:

xx chey
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
29-07-2009 11:52
Zelf ben ik gestopt met roken toen de pil de deur uitging. Voor mij was deze reden goed genoeg om door te zetten en ben hier tot op de dag van vandaag erg trots op. Persoonlijk ben ik van mening dat iedereen kan stoppen als je maar echt wilt. Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen ook gerookt en we kregen geen borstvoeding en ook wij zijn gezond, maar het is bewezen dat het schadelijk is. Ben je/zijn jullie ook van plan om de roken in de omgeving van de baby straks? En roken jullie in het openbaar nu jullie zwanger zijn?
cheyenne

Member

29-07-2009 12:08
ik rook zelf al niet in huis dus gewoon op me balkon Wink en dat schilt ook om minder te gaan roken , ik ben zelf nog maar 10weken zwanger dus een buik heb ik nog niet , en in het openbaar rook ik toch al niet zo veel en als ik wel een buik heb en ik heb in de stad trek in een sigaretje dan doe ik dat gewoon ik heb op zn hollands gezegd ( schijt aan de mensen waar ik niet om geef :!: ) als je je eigen aantrekt wat andere mensen van je denken kan ik net zo goed heel de dag binnen gaan zitten , mense hebben toch altijd wat te zeuren haha

groetjess
Renate76

Unregistered

29-07-2009 12:44
Hallo dames,
Ten eerste wil ik de dames die gestopt zijn met roken zeggen dat ik echt heel veel respect voor hun heb, heel knap, echt waar en daar mag je zeker trots op zijn Smile

En de rokende dames, we weten allemaal dat het slecht is en ook niet goed te praten valt.
Ik heb dit onderwerp dan ook met trillende vingertjes geopend omdat ik weet wat voor kwetsende opmerkingen er allemaal gemaakt kunnen worden. Ik voel me echt schuldig hoor als ik die rotsigaret opsteek maar op de een of andere manier ben ik gewoon een zwakkeling...
Tja en dan krijg je zo'n opmerking van ' ik heb alles voor m'n kindje over ' dus met andere woorden, ik dus niet want ik rook Sad
Voor mn zwangerschap zat ik jaren aan de antidepresieva en ben ermee gestopt toen ik een positieve zwangerschapstest had. Nu heb ik dus de klachten in alle hevigheid terug en met af en toe een sigaretje kan ik me ontspannen!

Roken in het openbaar doe ik niet meer want als blikken konden doden dan was ik er al niet meer Tongue

Ik vind het fijn om te weten dat ik toch niet de enige ben, bedankt voor jullie reacties,
xxx Renate
Renate76

Unregistered

29-07-2009 12:51
cheyenne schreef:hallo renate ,
je bent niet de enige hoor ik namelijk ook :oops: :!:
ik rookte ook 25 a 30 sigaretten op een dag , nu 7 kan er gewoon niet vanaf blijven.
in mijn vorige zwangerschap heb ik ook gerookt en nog iets meer ook ik heb een prachtige gezonde dochter op de wereld gezet van bijna 7pond Wink :!:
mijn zusje daarin tegen is gestopt met roke in haar zwangerschap en een fijne zwangerschap heeft ze niet gehad haar kindje was een maand te vroeg geboren en veels te klein en te licht :!:
tuurlijk is het niet goed dat je rookt , maar ik ben toch trots op mezelf dat ik nu al zo veel minder ben gaan roken , en dat mag jij ook best zijn hoor :!:

xx chey

Hey Chey,
Dankjewel, vind ik lief van je Wink
ikzelf heb ook al een dochter en bij haar zwangerschap rookte ik ook, en zelfs meer als nu :oops:
Ze woog toen ook 7 pond en is nu al een gezonde meid van 12 jaar!

groetjes Renate xxx
angelangel

Unregistered

29-07-2009 20:03
Hallo meiden,

Ook ik rook nog helaas. Ik ben erg teleurgesteld in mezelf. Mijn bedoeling was om gestopt te zijn met roken voordat ik zwanger bleek te zijn, maar helaas ik was ook zo rap zwanger. Ik dacht dat de positieve test het laatste duwtje was, maar nee. Hier dus nog een zwakkeling. Nu ben ik het boek van allan carr aan het lezen. Heb ik al een keer gedaan toen ik net zwanger was en was er vanaf, een week niet naar toilet geweest en gejankt van de pijn, middeltjes van de huisarts hielpen niet, bloeddruk gigantisch omhoog iom verloskundige afgesproken weer iets te roken. Nu kan ik weer naar wc, bloeddruk ok en ben weer in mijn boek begonnen. het kindje doet t prima en ligt voor op schema qua groei en dat geeft me een gerust gevoel dat die paar sigaretten niet grote schade aanrichten en ik op mijn gemak kan stoppen. De druk is er nu af en doe een nieuwe poging in eigen tempo.
Niet rokers hebben vaak commentaar, maar het is een regelrechte verslaving die je moet doorbreken en dat is niet makkelijk als je de aanpak van het nicotinemonster niet begrijpt.

Ik ben in ieder geval trots dat ik niet meer 25 sigaretten oprook zonder schaamte, maar varieer tussen 3 tot 7. Hangt erg van de dag af. Heb geen fijne start gehad en dan greep ik wel eens sneller naar een sigaret. Probeer vaak maar halve te roken, en dat doen we ook buiten. In huis is een algeheel rookverbod sinds we zwanger zijn.

Het boek van Allan Carr, stoppen met roken voor vrouwen is een echte aanrader, het gaat me lukken dat weet ik zeker. Het boek verteld niet wat er zo slecht is, dat weten we al, waarom willen we anders stoppen. Maar hij confronteerd je met zulke herkenbare dingen, dat je er wel over na moet denken...
Renate76

Unregistered

29-07-2009 20:31
hoi Angelangel,

Wat goed van je dat ook jij je verhaal hier durft neer te zetten!
Zoals je ziet ben je echt niet de enige die nog rookt en ik weet zeker dat er nog veel meer vrouwen zijn die helaas ook zoveel moeite met die rotsigaret hebben.
Over dat boek heb ik al meer verhalen gehoord maar had altijd zoiets van 'het zal wel'...
Toch word ik nu nieuwsgierig dus ga toch eens kijken of het wat is voor me!
Ik rook trouwens ook vaak halve sigaretten,maar nu heb ik van die rijstenvloei gekocht die vanzelf uit gaan, dan pak ik een paar teugjes en leg 'm dan neer Wink
mamavandamian

Unregistered

29-07-2009 21:01
Ik heb idd ook veel over dat boek gehoord maar hoorde ook mensen die het boek aan het lezen waren met een peuk erbij tja en dan werkt het ook niet. Ga denk ik ook maar eens kijken voor dat boek Ben momenteel nog niet zwanger maar we zijn wel bezig voor een tweede......
Wat ook misschien wel een aanrader is (als je niet kan stoppen) zelf sigaretten draaien en dan niet vooruit draaien zodat je een voorraadje hebt nee pas draaien als je de drang hebt en vaak, heb ik dus, draai je altijd maar halve sigaretten maar voor je gevoel is het een hele sigaret

Wel fijn toch dat we niet alleen zijn voor de rokers onders ons dan en tja de niet rokers of die gestopt zijn petje af ben trots op jullie hoor..
Kayka

Member

Topics: 2
29-07-2009 21:04
Dat boek kan ik iedereen aanraden. Ik ben van de ene op de andere dag ermee gestopt (op de dag dat ik t boek uit had). Die dag nog 20 peuken gerookt, en sidnsdien alweer 2 jaar helemaal niks. Ik ben nog niet zwanger maar hier hoef ik me dus zeker niet meer druk om te maken.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

29-07-2009 21:09
mamavandamian schreef:Ik heb idd ook veel over dat boek gehoord maar hoorde ook mensen die het boek aan het lezen waren met een peuk erbij tja en dan werkt het ook niet.

Jawel, je mag juist pas stoppen met roken als je aan het laatste hoofdstuk begint!
Ben je dus nog niet aan het stressen terwijl je aan het lezen bent Wink
mamavandamian

Unregistered

29-07-2009 22:05
ooh okee hihihihihi vandaar ga dan toch ook maar eens op zoek naar dat boek dank je wel Big Grin
kleinepukkie

Unregistered

29-07-2009 23:13
Ik wil nog even zeggen dat ik het heel dapper vind trouwens voor de dames die nog roken om er hier eerlijk voor uit te komen!!!!

En ook de reacties van de andere dames vallen mee heel erg mee... had dikke discussies hier verwacht. Ik denk dat een ieder het beste voor heeft met haar ongeboren kind.
Dat stoppen met roken beter zou zijn tenzij het dusdanige stress veroorzaakt.
Dit is een vrij land en iedereen kan wat betreft roken haar eigen keus maken.

SUCCES ALLEMAAL!!!
mamavandamian

Unregistered

30-07-2009 08:18
Dat is een ding wat zeker is had het ook wel heftiger verwacht maar het valt idd nog heel erg mee. En ja waarom erover liegen denk ik dan (ik ben nog niet zwanger maar we zijn dan wel al bezig) want wat bereik je daar dan mee ook al is het een forum en ken je elkaar niet persoonlijk Als je hier al gaat liegen over dingen, bij wijze van spreke met een peuk in de mond gaan vertellen dat je een niet roker bent, op een gegeven moment hoe meer je post val je vaak toch wel door de mand......
Renate76

Unregistered

30-07-2009 08:45
Ik had het idd ook wat heftiger verwacht allemaal maar ik ben blij dat het gelukkig ook op een normale manier kan!!!
Tik maar eens zwanger en roken op google in, nou dan val je bijna van je stoel hoe wreed de mensen kunnen reageren.
Fijn dat het hier wel gewoon kan Smile
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
30-07-2009 09:18
We zijn volwassen vrouwen en dan neem ik aan ( hoop ik tenminste) dat we hier op een volwassen manier met elkaar omgaan!!
Maar ik vind het ook erg knap dat je hier je verhaal neer zet over het roken!!
wieke

Unregistered

30-07-2009 09:19
Ach.. mensen hebben toch altijd wel iets te melden of te zeuren Smile)
Helemaal als je zwanger bent haha.. Iedereen bedoelt het goed maar we zijn zelf ook niet achterlijk toch ? Smile

Zelfs als je er niet om vraagt krijg je nog adviezen van jan en alleman !
mamavandamian

Unregistered

30-07-2009 11:03
daar heb je een heel goed punt hoor wieke hahahaahahahahahaha en vooral de wat ouderen weten alles beter want vroeger... en dan krijg je het hele verhaal weer
angelangel

Unregistered

30-07-2009 17:13
ja idd niet stoppen met roken tijdens het boek lezen. Hij geeft je opdrachten in het boek. bijvoorbeeld om eens heel bewust een sigaret op te steken en op de smaak letten etc. Dan ga je heel bewust roken en realiseer je je dat t eigenlijk heel vies is. hahaha, door de dingen die hij schrijft denk je bij iedere sigaret aan het boek en leg je linken.
mamavandamian

Unregistered

30-07-2009 21:24
dus het is nog een grappig boek ook (dat scheelt wel want ik ben geen echte boekenlezer dus ik hoop wel dat ik er dan doorheen kan komen :oops: )
Kayka

Member

30-07-2009 21:34
Het is een heel makkelijk boek om te lezen en de hoofdstukjes zijn superkort (hooguit 5 blz ofzo). Doen hoor! Wink
am

Posting Freak

Topics: 5
30-07-2009 22:58
Heel veel herkenbare reacties in dit topic.
Wij hebben maandag positief getest, en wilden dinsdag stoppen met roken.
We hadden nog 3 sloffen sigaretten liggen van vakantie, met de bedoeling die op te roken en dan te stoppen maar het was allemaal wat sneller gegaan als gepland.
We hebben er nu twee weggegeven en een halve gehouden

Het viel toch wel zwaar dinsdag, ook omdat we nog helemaal van slag waren door de al positieve uitslag dat we toch 4 sigaretjes hebben gerookt die dag. en nu doen wij 3 dagen met z'n tweeen over 1 pakje.
Ik weet het heel erg slecht, maar het is allemaal zo onwerkelijk, alleen de streepjes op de test geven je een beetje zekerheid dat je zwanger bent en verder niets, misschien een excuus, maar toch.
AL ben ik nu al erg trots op mijzelf op die 3 a 4 peukjes per dag (voorheen ong. 30) en heb ik er niet zoveel moeite mee als gedacht. vanaf volgende week wil ik met de super smoker gaan starten, met een cardrigde zonder nicotine. deze ligt al heel lang in huis en nu dan toch maar weer eens opgezocht.

Het boek van Alan Carr heb ik idd ook, maar moet nog steeds de laatste blz uitlezen Confusedhock: Wink
mamavandamian

Unregistered

31-07-2009 08:14
Nou am in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!
En heel veel succes met het stoppen met roken ik hoop voor jou dat het je gaat lukken (maar als ik het zo lees gaat het je gewoon lukken Big Grin )

supersmoker ook misschien wel een idee idd maar kan je daardoor ook stoppen met roken?????
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
01-08-2009 16:38
Ik vind het idd een dappere stap van je Renate om dit topic te openen.
Ook ik heb gerookt tijdens me zwangerschap. Ik ben er zeker niet trots op maar helaas is het me niet gelukt om te stoppen. Het is zeker zwak me dat weet ik. Maar ook bij mij op aanraden van de vk was het beter om een sigaretje op te steken. Ik had soms last van stress en dan was dit beter. Stress is ook niet goed voor de baby. Ik rookte ongeveer 2/3 sigaretjes op een dag. Mijn moeder heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap en ben ook een gezonde meid.
Ondertussen is mijn dochter geboren en is ook een gezonde dochter. Ze zeggen dat het tot vroeggeboorte en lichte kindjes kunnen leiden maar mijn meid was 6 dagen te laat en woog 7,5 pond!!!
Succes met stoppen.
Renate76

Unregistered

03-08-2009 08:51
Hoi Sanel,
Hartelijk gefeliciteerd met je dochter Big Grin
Nou, 7,5 pond lijkt me toch genoeg !
Leuke foto Smile

Am,
ook jij mag echt wel trots zijn op jezelf hoor, beter 3 of 4 dan 30!
En hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Smile

groetjes Renate
Jootje82

Posting Freak

Topics: 14
03-08-2009 20:40
Hallo,

Ik wil me hier ook even bij aan sluiten..
Ook ik rook en ben er uiteraard niet trots op.
We wouden beide stoppen met roken vanaf het moment dat ik mijn spiraaltje had verwijderd.
24 juni was de grote dag! Het stoppen ging helaas niet zoals gepland..
Omdat ik altijd dacht niet of moeilijk zwanger te worden besloten we gewoon te minderen met roken en van minderen naar stoppen. We zijn in februari verhuisd en hadden toen al besloten om niet in huis te roken. Dat maakte het allemaal een stukje makkelijker.
Maar goed, tot onze grote verbazing waren we direct zwanger! (nu bijna 6 weekjes)
Hartstikke blij natuurlijk!! Maar het stoppen gaat helaas nog steeds niet.. Ik rook nu (eerder 20 per dag) 3-5 sigaretten per dag. Ik had dit niet van mezelf verwacht want heb nooit positief naar zwangere vrouwen gekeken die rookten. En nu doe ik het zelf..!
Trots ben ik dus absoluut niet op mezelf.. Ik heb toevallig het boek thuis liggen (ergens in een doos op zolder) dus die ga ik morgen direct opzoeken.. Ik krijg over 2 weken mijn eerste echo. Hoop dat het kindje zien en/of het hartje horen genoeg kracht geeft om te stoppen.. Want voel nu nog niet zoveel van het zwanger zijn en het is nog erg onwerkelijk voor me.
Maar stoppen ga ik..!

Suc6 iedereen! En erg fijn dit forumonderwerp.. Lekker ff je hart luchten *zucht*
nluiten

Unregistered

05-08-2009 10:32
Ik heb zelf jarenlang gerookt. Maar wilde wel gestopt zijn als we met kindjes zouden beginnen. Ik ben toen begonnen met stoppen van mijn gewoonte sigaretjes. Van de auto naar het werk. Tussendoor op het werk. Tijdens de lunch. Etc.. Ben met de eerste van de dag gestopt. En dat ik daaraan gewend was, ben ik met mijn 2e sigaretje op de dag gestopt. Het was raar, echt vreemd. Maar in redelijk korte tijd rookte ik zelfs over de gehele dag niet meer. En was de eerste die ik opstak pas weer na het eten.
Verslaving = gewenning. Ik weet dat het niet bij iedereen hetzelfde werkt, maar misschien is dit een ideetje.

Succes met stoppen! Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken.

(ik moet overigens zeggen dat ik mijn kleren wel echt een stuk lekkerder vind ruiken nu)
am

Posting Freak

05-08-2009 12:36
Dat is wel een goede tip nluiten.
Ik heb nu nog 1 sigaretje in de ochtend, voor het werk, 1 na het werk en 1 na het eten.
Maar is toch wel zwaar zo nu en dan, gelukkig denk ik snel aan waarvoor ik het doe, dat scheelt erg veel.
ik denk dat ik die in de ochtend ook ga cancelen. maar ik kan echt niet naar het toilet anders 's ochtends, en dan loop ik de hele dag met buikpijn, ookal neem ik nog zo veel vezels. koffie met een sigarretje werkt toch het beste.

Voorheen dronk ik ook altijd bakken met koffie, nu nog twee per dag. pff dat is ook best wel afkicken hoor.
gelukkig heb ik daar met het warme weer minder zin in.

En thuis wordt helemaal niet meer gerookt. alleen nog maar buiten, en idd de auto, het huis, kleding, alles ruikt een stuk frisser. dacht er laatst aan om mijn hele kleding kast opnieuw te gaan wassen haha.

En die super smoker is goed om de behoefte aan nicotine af te leren. er zitten cardriges in zonder nicotine, je "rookt" alleen maar lucht met een smaakje, waar niets in zit en wat je ook niet ruikt. tussen de middag neem ik er wel eens een hijsje van en dat helpt wel. het zit ook zo tussen de oren, ik denk eerst maar van de nicotine af en dan helemaal.
Maar verder op het werk enzo mis ik het roken niet echt. ook niet thuis alsik film of tv kijk. vreemd hoe dat die gewenning er zo snel vanaf kan zijn
epat

Posting Freak

Topics: 13
05-08-2009 12:51
Goed inderdaad om dit onderwerp te openen. Dapper om het bespreekbaar te maken. Ikzelf rook niet en kijk ook vol onbegrip naar zwangere vrouwen die wel roken, maar ik begrijp ook zeker dat het heel erg moeilijk is om te stoppen. Bij de een heeft het geen schadelijk gevolg, bij de ander echter wel (ik ken zo'n verhaal). Ik zou dan ook willen zeggen, probeer het in ieder geval.
nluiten

Unregistered

05-08-2009 13:31
Am, het is echt 'ff' doorzetten. Je darmen wennen er ook aan. Dat heeft bij mij ook wel even wat moeite gekost. Geen idee dat het zoveel effect op mijn darmen had.

Epat; mijn moeder heeft bij alle 4 de zwangerschappen gerookt. Ik groeide niet en mijn moeder had daarom niet eens door dat ze zwanger was, ze was dan nog wel ongesteld. En mijn broer groeide ook slecht en is zelfs uiteindelijk 3 maanden te vroeg geboren. Kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dat aan het roken heeft gelegen.. maar dat is wel 1 van de risico's..
daantje01

Unregistered

05-08-2009 14:34
Hier een stopper, gelukkig al 4 jaar geleden, dus niet voor ons kindje maar voor mezelf.

Ik rookte 2 pakjes per dag dus ik weet over het verslavingsmonster.

Als je zwanger bent en toch doorrookt; jou zaak, niet mijn kind.
Maar als je ook nog smoezen gaat verzinnen zoals, vroegen rookte ze ook etc. dan vind ik dat zo dom.

Stoppen kun je alleen als je er een goede rede voor hebt. Je wil het perse, voor je gezondeid, of voor je kindje.
Als je echt niet kunt stoppen (wat ik persoonlijk onzin vind, gezien hoeveel meiden er op deze site alleen al gestopt zijn) ga dan bv over op Menthol sigaretten.
Die vind de meerderheid van de mensen vies, en dan rook je automatisch minder.

Of ga over op de Super Smoker, in ieder geval gezonder omdat ze er de rotzooi die meeverbrand er in ieder geval hebben uitgehaald.
Donna2

Unregistered

05-08-2009 14:49
Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt met roken. Ik heb 11 maanden niet gerookt, ook niet toen ik borstvoeding gaf. Helemaal niet 1 sigaret aangeraakt en gek genoeg heb ik daar ook helemaal totaal geen moeite mee gehad. Nu rookte ik toch al niet veel hoor, niet overdag en meestal alleen bij een borreltje. Een week of 10 na de bevalling ging ik weer af en toe stappen, en zo zoetjes aan ben ik weer gaan roken. Maar nog steeds niet veel, ik denk gemiddeld 2 sigaretten per dag.

Ik heb mazzel dat ik er wel vanaf kan blijven als het nodig is. Ik vind ook dat roken tijdens zwangerschap absoluut niet kan. Het is echt heel erg slecht voor je baby. Je baby is een mensje, er is een groot en gecompliceerd wonder aan het gebeuren in je lichaam, en wie ben ik om dat te verstoren door het roken van sigaretten. Mijn advies: doe het niet. Zwakheid geloof ik niet in. Gewoon een kwestie van niet doen, je hebt die keuze. Gooi weg die sigaretten, en zorg ervoor dat je partner ook stopt tijdens de zwangerschap, dan wordt het ook al een stuk makkelijker. Succes!

Liefs, Donna Smile
mamavandamian

Unregistered

07-08-2009 13:32
tja donna helaas ben ik het niet met je eens over dat je niet geloofd in zwakheid prima maar zelf heb je dus ook een zwak want zodra jij dus een borrel drinkt moet je er bij roken dus heb je toch zelf ook een zwakte (niet aanvallend bedoeld hoor)

Iedereen weet zelf dat roken slecht is (heb zelf tijdens mijn zwangerschap gerookt heb een zoon neergezet van 3860gr en tot op de dag van vandaag supergezond) maar zoals je zelf misschien ook weet een verslaving is vreselijk of het nou roken is of drank gebruik of drugsgebruik Je lichaam vraagt ernaar en als je nagaat hoe slecht stress is voor een ongeboren kindje Er wordt altijd gezegd vermijdt stress, als je dus zomaar besluit te stoppen met bijv roken, dan kan dat heel veel stress met zich meebrengen (en het ligt er ook aan hoeveel rook je op een dag) vandaar dat er vaak door een verloskundige zelf wordt gezegd, liever een sigaretje dan de hele dag lopen stressen omdat je niet mag roken
en dat geldt natuurlijk ook voor drank en of drugs verslaafde ga maar na hoeveel kinderen er worden geboren waarvan de moeder zwaar aan de drank of drugs is geweest Die kinderen zijn er vaak nog erger aan toe dan want die hebben meteen al afkickverschijnselen dan wanneer een moeder dus een paar sigaretjes heeft gerookt

Dus ik bedoel het niet kwaad tegen jou hoor, maar probeer eerst eens in de schoenen te staan van een verslaafde want dat zijn de rokers gewoon, voor je met een oordeel komt
roosje

Unregistered

07-08-2009 15:57
Daarom ben ik dus al gestopt met roken voordat wij aan kinderen begonnen. Zit je ook niet met die eventuele stress die het stoppen tijdens je zwangerschap veroorzaakt. En het bespaart een hoop geld, wat we nu kunnen gebruiken voor leuke dingen voor de kleine. Ja ja, ben nog steeds gestopt, inmiddels alweer ruim 2 jaar!

Liefs Roos
mamavandamian

Unregistered

07-08-2009 16:29
heel goed van je roos echt super gewoon en tuurlijk hoop ik ook dat de meerdere het gaat lukken om te stoppen nog voor ze zwanger zijn dat wil ik zelf ook hoor absoluut
mamasanne1

Unregistered

07-08-2009 17:59
@mamavandamian: dus omdat sigaretten minder slecht zijn dan drank en drugs (???) moet het kunnen dat je rookt tijdens de zwangerschap?? Vind ik een wat vreemde vergelijking. En in tegenstelling tot drank en drugs is nicotine vooral een geestelijke verslaving. De nicotine is met 48 uur helemaal uit het lichaam en zit het alleen nog maar tussen je oren. Ik heb trouwens 17 jaar gerookt, en weet hoe moeilijk stoppen kan zijn. Bij mij is het uiteindelijk echt een kwestie geweest van de knop omzetten... Van stress heb ik niets gemerkt!
angelangel

Unregistered

07-08-2009 18:47
Ook als je af en toe rookt ben je een verslaafde. Jammer dat sommige mensen zo hard moeten zijn in hun oordeel. Iedere roker weet dat het niet goed is en wil er vanaf, zeker als ze hier op t forum erover praten. Dus heeft het denk ik geen zin om erg negatief tegen de rokers te zijn. Het lijkt me beter om positief advies te geven als het jou wel is gelukt. Hoe is het je gelukt. Stimulans is denk ik de beste manier om rokers te doen stoppen, en volgens mij is daar erg veel behoefte aan, die steun van ex rokers hoe het hun is gelukt. Daar is deze topic denk ik voor bedoeld toen het is geopend.
mamasanne1

Unregistered

07-08-2009 19:05
@angelangel: Ik weet niet of je mij ook bedoelt, maar ik bedoel het helemaal niet lullig en wil zeker niet oordelen!! Ik vond alleen de vergelijking met drugs en drank wat vreemd omdat nicotine ècht vooral geestelijk verslavend is.

Bij mij is het echt heel simpel een kwestie van de knop omzetten geweest...ik baalde van mijzelf, wilde niet dat mijn dochter me zag roken en voelde me vies (stinken) na een sigaret... Het was gewoon genoeg!
Calleigh

Unregistered

07-08-2009 19:49
Ik rook nu ook maar zodra ik 100% zeker weet of ik zwanger ben, ga ik wel stoppen. Big Grin
Vind wel dat gezondheid van mijn kind voorgaat. Het is wel bewezen dat de kinderen later op de leeftijd astma kunnen krijgen etc.. Misschien dat dat niet gebeurt, maar ik denk dat je jezelf wel kwalijk neemt als je kind dat wel heeft/krijgt.
Bloemetje81

Senior Member

Topics: 1
07-08-2009 20:07
tsja een lastig onderwerp waar je veel verschillende reacties op kunt verwachten dus ook de negatieve :? enminste negatieve, ik moet het wel eens zijn met mamasanne over de vergelijking, die is een beetje vreemd...

Wat me eigenlijk wel superirriteert is het excuus van de rokers tijdens het zwanger zijn dat hún kindje wel een gezond gewicht heeft enzo, tuurlijk zullen niet alle babies te licht zijn maar het is écht wetenschappelijk bewezen en niet 1 of ander verzinsel,
dus voor hetzelfde geld is jouw baby wel veels te licht of erger!

Ik ben zelf ook gestopt, toen ik wist dat ik zwanger was heb ik nog een half sigaretje gerookt en toen was het klaar! Ik dacht ook vaak dat het niet zou lukken maar kom op zeg!! Je moet even bedenken dat er een klein onschuldig kindje in je buik groeit die helemaal niets tegen die vieze nicotine kan doen! Je gaat als de baby is geboren toch ook geen sigaret in de babykamer roken terwijl je kindje daar ligt te slapen!
Sorrie ik wil niet belerend of niet-helpend overkomen. Ga vooral super je best doen en gooi weg die peuken!!!!!!!!

Succes!
mamavandamian

Unregistered

08-08-2009 08:31
mamasanne1 schreef:@mamavandamian: dus omdat sigaretten minder slecht zijn dan drank en drugs (???) moet het kunnen dat je rookt tijdens de zwangerschap?? Vind ik een wat vreemde vergelijking.

Ik zeg niet dat het moet kunnen ik geef alleen maar aan dat drank en drugs nog erger zijn dan sigaretten daarbij hebben kinderen die worden geboren vreselijke afkickverschijnselen weet niet of je dat weet. En zo zijn er nog wel veel meer dingen slecht en als je goed leest zeg ik ook dat het stress KAN veroorzaken zeg niet dat het zo is en dat jij het niet gehad is toch mooi voor jou geweest en het maakt ook niet uit hoelang je gerookt hebt al rook je maar een jaar die troep zit al in je lijf en moet eruit en dat kan een soort van afkicken zijn dus kan je het een beetje vergelijken met drank en drugs daar moet je ook van afkicken alleen is dat nog erger want dan kan je vaak niet alleen Dus ben ik heel eerlijk ja ik rook dan liever een sigaret dan dat ik crack coke of wat voor drugs dan ook zou nemen of de drankfles
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 08:48
Ik weet van de gevolgen van drank- en drugs gebruik... Het klinkt bij mij alleen als een excuus om niet te stoppen. Zo is er altijd wel iets ergers te verzinnen.... Als je niet wil of kan stoppen is dat jouw keus, ik vind het dan alleen wat flauw om die vergelijking te maken.

Ik rook ook liever sigaretten dan dat ik crack rook of aan de alcohol verslaafd ben, maar nog liever doe ik het geen van drieën!
Eva_697

Unregistered

08-08-2009 09:03
roken is dermate verslavend dat het onder de harddrugs zou vallen.. het is bewezen dat roken gewoon onwijs slecht is voor je ongeboren kindje en dat vroeggeboorte zou kunnen veroorzaken. Ik rookte flink maar zodra ik wist dat ik zwanger was, geen sigaret meer aangeraakt.. natuurlijk is een sigaretje op n dag beter dan stress. Maar het wordt te vaak als excuus gezien. Ik ga niet stoppen want dat krijg ik stress.. ik moet zeggen dat ik het maar twee dagen moeilijk heb gehad, maar verder echt totaal niet. Ik veroordeel echt geen rokende zwangere, maar zelf zou ik het NOOIT doen. wel eens een placenta gezien van een rokende vrouw? daar gaan je nekharen van overeind staan doodeng.. dat KAN gewoon niet gezond zijn..
Renate76

Unregistered

08-08-2009 09:31
mamasanne1 schreef:Ik weet van de gevolgen van drank- en drugs gebruik... Het klinkt bij mij alleen als een excuus om niet te stoppen. Zo is er altijd wel iets ergers te verzinnen.... Als je niet wil of kan stoppen is dat jouw keus, ik vind het dan alleen wat flauw om die vergelijking te maken.

Ik rook ook liever sigaretten dan dat ik crack rook of aan de alcohol verslaafd ben, maar nog liever doe ik het geen van drieën!

Idd wij doen ook liever geen van de drie want dit topic is niet geopend omdat we het zo leuk vinden om te roken!
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 09:33
Renate76 schreef:
mamasanne1 schreef:Ik weet van de gevolgen van drank- en drugs gebruik... Het klinkt bij mij alleen als een excuus om niet te stoppen. Zo is er altijd wel iets ergers te verzinnen.... Als je niet wil of kan stoppen is dat jouw keus, ik vind het dan alleen wat flauw om die vergelijking te maken.

Idd wij doen ook liever geen van de drie want dit topic is niet geopend omdat we het zo leuk vinden om te roken!

Je hebt een keus....
Renate76

Unregistered

08-08-2009 09:46
Ja idd en mijn keus is om niet te willen roken!
Helaas lukt het me niet om van die rotsigaretten af te blijven!
Dat jij wel gewoon hebt kunnen stoppen vind ik heel knap van je maar niet ieder persoon is hetzelfde!
Ik ga me verder ook niet zitten verdedigen hier want daarvoor heb ik dit topic niet geopend.
nluiten

Unregistered

08-08-2009 09:50
Ik vind het ook echt niet goed om te roken tijdens de zwangerschap. Echt niet. En vind het ook moeilijk te begrijpen dat er vrouwen zijn die er meer door gaan als ze zwanger zijn, stres mag geen excuus zijn.
Maar wat op de vorige pagina ook al is aangegeven, oordeel niet alleen en geef tips voor de dames die er mee zouden moeten stoppen.
Voor de een is 'gewoon die knop omzetten' moeilijker dan voor de ander.
Of het nou tussen de oren zit of niet, iedereen is anders en heeft voor bepaalde problemen andere oplossingen.
am

Posting Freak

08-08-2009 10:27
ik wil ook even reageren op het oordelen van anderen betreft het roken.
Natuurlijk is het heel zwaar om geen peuk te roken, zeker in het begin zoals ik nu. je weet alleen van de positieve test dat je zwanger bent en van een aantal kwaaltjes, maar echt beseffen doe je nog niet.
onlangs heb ik hier een reactie geplaatst en kreeg echt een fijne reactie terug van mama van damian
Nou am in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!
En heel veel succes met het stoppen met roken ik hoop voor jou dat het je gaat lukken (maar als ik het zo lees gaat het je gewoon lukken )

Ik moet zeggen dat ik uit dergelijke reacties meer kracht haal dan uit de meningen van anderen die het absoluut not done vinden.
Natuurlijk weten wij ook wel hoe slecht het is. ik denk dat de bedoeling van dit topic ook meer is om steun te krijgen van anderen om het stoppen te laten slagen, want idd de 1 zet de knop makkelijker om als de ander .
Reacties als "je hebt een keus" weten wij ook heus wel, het is alleen zo makkelijk zeggen/typen. ook als het jou wel is gelukt!
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 10:49
Ik weet heel goed dat het moeilijk is om te stoppen. Ik ben er ook heel erg blij mee dat het bij mij uiteindelijk mee is gevallen. Voor die tijd heb ik een aantal keer het boek van Allen Carr gelezen. Dit hielp niet direct, maar het deed me wel beseffen hoe dom ik bezig was, en je (ongemerkt) heel veel smoesjes kan verzinnen om niet te stoppen.

Ik oordeel niet over het roken, maar wel over de excuses en vergelijkingen die verzonnen worden.
am

Posting Freak

08-08-2009 11:13
Oke, het kwam alleen vrij onbenullig over, "je hebt een keus" ik begrijp het wel, excuses slaan nergens op. dit onderwerp is ook helemaal geen discussie waard, althans dat is mijn mening. iedereen weet hoe slecht het is en een excuus voor mijn 2 sigaretten per dag, nee, die heb ik niet! ik weet alleen dat ik absoluut nog niet kan inbeelden dat er daadwerkelijk een nieuw leven in mij aan het groeien is, hoe klein ook. dat maakt het soms heel moeilijk.

Het boek van allan carr heb ik ook op zolder liggen, ik zal m eens afstoffen en als leesvoer gebruiken Wink er staan idd goede voorbeelden in. 1 weet ik nog. "als je lichaam was gemaakt om te roken hadden we wel een schoorsteen op ons hoofd gehad" of iets in die aard.

Heerlijk hoor zo'n forum met al die hormoonbommen. haha, moet er toch ook iedere keer weer om lachen als er ergens een discussie plaats vind :lol:
Eva_697

Unregistered

08-08-2009 11:15
juist en dat is het grootste probleem, je gaat voor jezelf rotsmoesjes bedenken om toch te blijven roken. en ik val niemand aan ik heb het zelf ook gedaan! ik rookte een pakje per dag weg, soms wel meer. Ik hoop van harte dat het iedereen lukt te stoppen. Want echt als ik het kan, dan kan iedereen het. Ik ben erg verslavingsgevoelig, maar die knop omzetten is hartstikke goed te doen. Je moet alleen weten hoe jouw knop werkt om het even zo te zeggen.

am de mensen die het absoluut not done vinden zijn zelf rokers geweest en weten dus PRECIES wat de nog rokers doormaken. soms heeft het weinig nut lief te zijn en te roepen, ik weet dat het je gaat lukken, succes. maar de harde waarheid is nu eenmaal dat je je kindje er kwaad mee doet.. hoe hard dat ook klinkt! zoek voor de gein eens wat plaatjes van rokende moeders en dan hun placenta.. daar leeft jouw kindje in.. of hieronder het stukje..

''Vrouwen die roken gedurende hun zwangerschap beschadigen de placenta en verlagen het niveau van cruciale groeihormonen. Hierdoor baren zij kleinere baby's met kleinere hersenen en een verhoogde kans op het ontwikkelen van diabetes, hoge bloeddruk of onvruchtbaarheid.

Engelse wetenschappers winden er geen doekjes om "De ernstige effecten van roken op de ontwikkeling van de foetus zijn onomkeerbaar en kunnen beperkingen of beschadigingen veroorzaken in de gezondheid en het welzijn van de nakomelingen later in het leven''
Eva_697

Unregistered

08-08-2009 11:17
dit heeft mij in elk geval echt heel erg geholpen te stoppen! gewoon omdat ik niet wil dat mijn kind achterstand op loopt oid door mijn verslaving waar ik niet vanaf kan blijven. Bij iedereen werkt het anders hoor, maar wie weetWink
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 11:31
Am: "je hebt een keus" klinkt inderdaad erg simpel en misschien wat onbenullig, maar zo is het toch ook? Je hèbt sowieso de keus er voor de volle 100% voor te gaan. Of het je direct lukt is een tweede, maar met excuses zal het nooit lukken...

Ben je al op zolder geweest?? :mrgreen: Ik vond het een erg vermakelijk boekje en heb me rot gelachen om mijn eigen smoesjes...Als je dat gaat inzien ben je al een heel end. Het is zoals Eva zegt: de knop omzetten is echt niet moeilijk, je moet hem alleen even weten te vinden!! Succes!
cheyenne

Member

08-08-2009 13:07
wat een gezeur hier zeg bah :x
ja maar roken dan, veroorzaak je dit en dat , wij zijn echt niet dom hoor :!:
ik wordt nu echt boos ik ben gestopt met roken met me eerste zwangerschap en toch kreeg ik na een aantal maanden een mk wat is hier de reden van dan :?: heb potverdomme alles volgens het boekje gedaan :!:
en bij me tweede zwangerschap toch gerookt ,heb ik een prachtige dochter op de wereld gezet van bijna 7pond :!: en gezond dat ze was hoor en ze was pas met 41 en halve week geboren :!:
en roken vermindert de vruchtbaarheid bull-shit ben bij alledrie de zwangerschappen binnen twee maanden zwanger geraakt :!:
er zijn zat mense die het volgens het boekje doen maar dat hun kindjes toch te licht zijn , of te vroeg geboren en mensen die niet roken hebben ook problemen met hun vruchtbaarheid :!:

zo en dit is mijn mening .
roosje

Unregistered

08-08-2009 14:03
Cheyenne,
Om jouw reactie kan ik nou zo kwaad worden hé! Hier gaan mijn nekharen echt van overeind staan!! :evil:
Als je rookt verhóóg je de kans op vroeggeboorte, onvruchtbaarheid, laag gewicht e.d. Dat wil dus níet zeggen dat het altijd zó is! Maar als jij het allemaal beter weet, ga je gang! Wees maar blij dat je kindje gezond is!

En die mk is heel erg, maar dat kan ook de natuur geweest zijn. Als je kindje iets ergs mankeert of de celdeling gaat verkeerd stoot je lichaam het vruchtje af. Dat heeft niks te maken met het feit of je wel/niet rookt. Dat kan iedereen overkomen. Helaas heb jij het meegemaakt en dat vind ik heel erg voor je, maar dat vind ik geen reden om dan maar te zeggen 'dan ga ik maar roken, want het maakt toch niks uit'. Er zijn zoveel factoren waardoor het fout kan gaan en waar je geen/weinig invloed op hebt, wees blij dat er dingen zijn waar je wel zelf iets aan kan veranderen en probeer dat dan ook.
Ik heb zelf ook jaren gerookt, maar ben gestopt voordat we aan kinderen begonnen. Ik zou het namelijk mezelf niet vergeven als mijn kindje iets zou mankeren door mijn verkeerde levenstijl. En aangezien roken de kans op diverse complicaties verhoogd....ben ik dus gestopt! Dit was voor mij dé motivatie om er echt mee te stoppen, mijn kinderwens.

De rest,
Dé gouden tip heb ik helaas ook niet. Stoppen (en het zelf echt willen, maar dat zal het probleem niet zijn als je zwanger bent Wink ) en zorg dat je afleiding hebt en geen andere rokers in de buurt. Dat laatste was voor mij het moeilijkste, andere mensen zien roken. Ik vemeed in het begin plaatsen waar veel gerookt werd, kroegen e.d. Ben een paar weken niet wisten stappen, omdat ik mezelf niet vertrouwde. De eerste week vond ik het moeilijkste, daarna werd het steeds makkelijker. De behoefte bleef af en toe nog wel, maar er niet aan toegeven werd makkelijker. Ik dacht altijd: ik ben nu al ..... dagen/weken gestopt, dus ik kan het gewoon! En dat werkte bij mij. Iedereen veel succes met stoppen en met de zwangerschap!

Liefs Roos
nluiten

Unregistered

08-08-2009 16:40
Het is wel duidelijk dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn.

Cheyenne; daar kan ik ook wel een beetje link om worden. Hoe kun je nou zeggen dat dat bull-shit is? Er zijn tal van onderzoeken naar gedaan. En wat roos zegt er is een verhoogde kans.
Als er een verhoogde kans is dat je een kindje met down krijgt, wil dat toch ook niet zeggen dat het daadwerkelijk down zal hebben?? Kindje kan prima in orde zijn (kindjes met down overigens ook). Je hebt een VERHOOGDE kans door bepaalde factoren. En zo dus ook een verhoogde kans door roken op vroeggeboorte, onvruchtbaarheid, laag gewicht e.d.

Natuurlijk is het vreselijk een mk te hebben.. ook al heb je je best gedaan, dan gaat het toch nog mis..
cheyenne

Member

08-08-2009 16:45
wat jullie vinden moeten jullie weten.
dit is mijn mening en die mag ik hebben.
en jullie ook :!:
en kan mijn die onderzoeken nou verotten , dat zegt ook altijd niet alles :!:
mijn menig is als je niet rookt kunnen die ongemakken er ook zijn :!:
dibbes

Member

08-08-2009 17:27
Confusedhock:
Seemy

Unregistered

08-08-2009 19:32
.... :roll: :!: :?: .....

>
Ik heb gerookt sinds de middelbare school (bijna 20 jaar Confusedhock: ) en ik ben eind januari zo van de een op andere dag gestopt.
Mede mijn wens om zwanger proberen te worden heeft mij juist ERG gestimuleerd om te stoppen en ik begin er ook echt niet weer aan! Dit was voor mij persoonlijk een hele goede reden om te stoppen en het is me nog gelukt ook!! :mrgreen:

Ik had al wel een tijd lang het gevoel 'doorrookt' te zijn (de rokers hier begrijpen mij dan wel wat en hoe je je voelt Wink ) en vond dat eigenlijk al best een tijd vies.... Al wel een paar jaar wou ik stoppen maar kon het gewoon niet... de verslaving was groter en voornamelijk de 'gewoonte van het roken' was moeilijk om af te leren.

Het stoppen verging mij dus gelukkig goed (niet verwacht na zo lang gerookt te hebben), maar het blijft OOOHHH ZO LEKKER RUIKEN als ik langs iemand heen loop of zit die een sigaretje rookt.
De verleiding is groot om gewoon eens een peukje te doen... maar ik doe het NIET.
Nu een half jaar gestopt en houden zo.
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 19:35
Cheyenne: Vanmiddag zag ik je reactie en heb hier bewust niet op gereageerd. Ik vind het echt te erg voor woorden. Ik kan niet begrijpen dat iemand in deze tijd (2009!!!!!), met alle kennis en informatie voor het grijpen, zo dom kan doen. Verder wil ik hiet niet eens mijn energie in steken....
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 19:37
@Seemy: Heel goed!! Houden zo hoor! Het wordt nu alleen maar makkelijker! En dat 'doorrookte gevoel' ken ik inderdaad :mrgreen:

Ben je inmiddels zwanger?

Succes!
Seemy

Unregistered

08-08-2009 19:46
Thx! haha ex-rokers zijn ook de meest irritante niet-rokers zeggen ze he Wink !!?

Maar goed,
nee nog niet zwanger... half jaar bezig nu... duurt voor mijn gevoel lang :roll: , te lang :oops:
Van mij mag het vandaag nog gebeuren. :mrgreen: Als je eenmaal voor een kindje gaat wil je ook dat het gebeuren gaat.
Ik hoop dat alles goed is en dat het kan Smile

Vriendin van me moet nu nog 5 weken, heeft gerookt tijdens de zwangerschap, kindje is op dit moment erg aan de kleine kant, waarschijnlijk door het roken dat ze zo klein is. Verder is, en gaat het goed en is het kindje helemaal gezond gelukkig! Hopelijk groeit ze nog even flink!

Voor iedereen die probeert te stoppen, veel succes en echt het is zo fijn om NIET te roken! Je voelt je echt fijner zonder peuken dan met! Succes!
mamasanne1

Unregistered

08-08-2009 19:52
Logisch dat je het te lang vindt duren hoor! Gaat helemaal goedkomen!

Wat spannend van je vriendin. Die laatste weken kunnen ze inderdaad nog een flinke groeispurt maken. Ik weet alleen niet of de placenta ook zo snel kan herstellen. Maar dat ze nu gestopt is, is sowieso hartstikke goed!
angelangel

Unregistered

08-08-2009 21:36
jemig wat is iedereen hier actief geweest. moest even heel wat frustraties en verdedigingen lezen. voordeel van een forum dat je gewoon wat kan schrijven zonder het risico een vuist op je gezicht te krijgen. wat een heftige reacties.
Nu lees ik als tip van enkele: kijk maar eens naar filmpje wat er gebeurd met je baby als je rookt in de baarmoeder, en foto's van een placenta.
Waar vind ik dit, zijn er linkjes te plaatsen hier, want ik ben er al eens naar op zoek geweest omdat ik denk dat het de doorslag geeft naast het allan carr boek om me helemaal te doen stoppen. Als ik t dan moeilijk krijg kan ik naar die filmpjes, foto's kijken.

Angel
cheyenne

Member

09-08-2009 06:08
ik vindt het knap dat sommige gestopt zijn met roken ,
tuurlijk is het niet goed als je rookt als je zwanger bent , ben zelf ook gestopt met 6maanden zwangerschap dus toch 3 maanden zonder gedaan , ik bedoel niet dat ik nu ook niet zal stoppen , ben nu bezig met de tips van v.k en het helpt wel , maar ben er nog niet van af :!:
maar heb vertouwen in mijn zelf Wink
zal dat wou ik nog even kwijt , gister heb ik een beetje te erg gerageerd :oops:
maha

Senior Member

09-08-2009 11:46
Nou ik wil ook wel even reageren op dit topic! Ook ik heb behoorlijk gerookt!! Toen wij besloten om voor een kindje te gaan ben ik meteen gestopt! En dat is echt niet makkelijk geweest maar wat is een betere motivatie dan een kindje!
Sorry maar kan er echt niet bij dat er gewoon nog mensen zijn die eem sigaret aan steken terwijl er een kleintje in hun buik groeit, terwijl het bekend is wat de schade hiervan is!

Het spijt me als ik hiermee mensen tegen het hoofd stoot maar ik vind dit echt niet kunnen!!!

maha
Kayka

Member

09-08-2009 12:59
maha schreef:Nou ik wil ook wel even reageren op dit topic! Ook ik heb behoorlijk gerookt!! Toen wij besloten om voor een kindje te gaan ben ik meteen gestopt! En dat is echt niet makkelijk geweest maar wat is een betere motivatie dan een kindje!
Sorry maar kan er echt niet bij dat er gewoon nog mensen zijn die eem sigaret aan steken terwijl er een kleintje in hun buik groeit, terwijl het bekend is wat de schade hiervan is!

Het spijt me als ik hiermee mensen tegen het hoofd stoot maar ik vind dit echt niet kunnen!!!

maha

Maar wat ik me dan afvraag, waarom vind je die schade voor je kind zo vreselijk, maar diezelfde schade voor je eigen lijf geen motivatie om te stoppen? Is toch raar?? :?

(nogmaals, ik ben ook ex-roker, maar ik ben dus al 2 jaar gestopt. Niet omdat ik zwanger wilde worden maar omdat ik van die vergiftigende verslaving af wilde komen)
maha

Senior Member

09-08-2009 13:21
Das heel simpel....die schade voor mijzelf is ook erg alleen ik heb er toen voor gekozen om te gaan roken! En de eventuele schade heb ik dan echt aan mezelf te danken!
Die kleine inmijn buik heeft die keuze niet!! En je wilt het leven van je kind zo gezond mogelijk starten!! toch???
Jootje82

Posting Freak

09-08-2009 19:24
Maha, ik vind het echt bullshit wat je zegt, sorry! We zijn allemaal meiden hier die dolgraag een kindje willen en het beste wensen voor ons kindje.. Dat jij gestopt bent, super en goed van je maar niet iedereen is hetzelfde. We hebben allemaal andere redenen om te roken en de een heeft een makkelijker leven (gehad) dan een ander. Dus dat jij kan stoppen betekent niet dat iedereen het zomaar ff kan. En stress in nog slechter voor een kleine dan een paar sigaretjes per dag. Iedereen hier weet dat het niet goed is en wil het liefst stoppen. Maar we zijn niet allemaal zo 'goed' als jou.. Wink
maha

Senior Member

09-08-2009 19:46
En ik vind het bullshit om te zeggen dat een sigaret beten is dan stres! Maar ja ieder zijn ding! Tuurlijk wil iedereen een gezond kindje maar doe je daar dan niet alles aan om dat voor elkaar te krijgen?? Iedereen kan stoppen en een kindje moet toch dat laatste zetje zijn om wel helemaal te stoppen? En ik voel me helemaal niet 'goed' of beter dan iemand anders ik heb er ook veel moeite voor moeten doen en hard voor moeten knokken om te stoppen! Maar die kleine van me is mijn alles en daar heb ik alles voor over!
cheyenne

Member

10-08-2009 07:07
onze kinderen zijn ook onze alles hoor :!: ( ondanks sommige roken :!: )
nluiten

Unregistered

10-08-2009 07:55
Zozo Confusedhock:
Jootje, het is natuurlijk niet bullshit.. Kom op. Iedereen kan stoppen met roken, je moet je er toe zetten. En ik denk dat een kind DE reden is om dat te doen. Hoe moeilijk leven je ook hebt, je wenst inderdaad het allerbeste voor je kleine en dat is dan gelijk stoppen met roken.
Ik heb zelf echt geen makkelijk leven (jeugd) achter de rug. Samen met mijn broers heb ik het NIET makkelijk gehad. Dat is mijn probleem en niet die van ons kindje.

Soms lijkt het wel alsof rokers die zwanger zijn, toch maar blijven roken omdat ze bang zijn stres te hebben.
Bijna iedereen heeft stres in het begin, dat hoort erbij en een beetje stres kan de baby wel hebben.
Renate76

Unregistered

10-08-2009 08:54
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat rokers blijven roken om bang te zijn voor stress hoor...
Nogmaals, niet ieder persoon is hetzelfde en ook IK heb het vroeger niet gemakkelijk gehad en nu nog steeds niet maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik DAAROM gerust mag blijven roken, echt niet...
Jootje82

Posting Freak

10-08-2009 09:14
Ik ben het er helemaal mee eens dat roken niet goed is tijdens de zwangerschap. Maar de een kan makkelijker stoppen dan een ander. Ik ben er ook absoluut niet trots op..! Ik weet door de test dat ik zwanger ben maar zelf kan ik het niet geloven.. (nergens last van). Daarom ben ik blij dat ik met 8 weken mijn eerste echo krijg, want denk zelf dat ik het dan pas echt ga geloven. (als hopelijk alles goed is..) Mijn bedoeling is om dan ook helemaal te stoppen. (net als mijn man). En weet dat het gaat lukken. Alleen nu kan ik het op de een of ander manier niet. En tjah, miss ben ik dan wel laf in andermans ogen maar het lukt gewoon nog niet. Sorry als ik bot overkwam was niet mijn bedoeling. Maar vind het soms moeilijk zulke dingen aan te horen van dat iedereen het kan enz. En miss juist omdat ik nog rook en me daarvoor schaam. En omdat het mij niet lukt..
nluiten

Unregistered

10-08-2009 09:16
Ik zeg dat het soms zo lijkt.
Ik ken toevallig een meisje die van alles aangreep om maar te blijven roken. En als ik dit allemaal zo lees dan krijg ik dat gevoel weer. 'ja maar' 'stres' bla bla
Dat is het nadeel van typen Wink , interpretatie kan anders zijn dan wat mensen bedoelen.

(ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, het is uiteindelijk een keus die je zelf maakt en daar moet je zelf mee leven wat de consequenties ook kunnen zijn)
nluiten

Unregistered

10-08-2009 09:19
jootje; even een andere vraag dan, niet om aan te vallen. Ben je 'toevallig' zwanger geraakt? Of waren jullie het al van plan? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat je door blijft roken als je ook al bezig bent met zwanger te raken.
maha

Senior Member

10-08-2009 10:01
Jootje,
Ik weet zeker dat wanneer je straks die kleine ziet spartelen je de motivatie kan vinden om te stoppen! Kom op meid je kunt het echt wel.......makkelijk wordt het niet maar het is echt voor een goed doel!!!

Idd als je wat typt kan het anders over komen dat je in werkelijkheid bedoeld! Je kan het niet zo makkelijk nog toelichten nadien!
Sweetangel

Unregistered

10-08-2009 10:20
@ renate, ik vind het knap van je dat je dit onderwerp durfde te starten!!! Want je zei het zelf al dat er mensen fel op zouden kunnen reageren.
Ik denk dat mensen die bewust zwanger willen worden altijd het beste voor hun kindje willen. En in sommige gevallen is dat toch een sigaretje per dag, om de stress van stoppen niet te hebben. En ik vind dat het jouw zeker geen slechte moeder maakt.
Sabine1987

Unregistered

10-08-2009 10:35
Ik ben ook gestopt met roken zodra ik de positieve test in mijn handen had.
Vind het soms erg moeilijk, al helemaal met een terrasje en het mooie weer.
Maar ik wil ook niet dat mensen in mn buurt roken, want ik wil helemaal niks inademen.

Na de bevalling zal ik vast weer gaan roken, want soms snak ik er wel naar!
Maar ik weet dat het slecht is voor mijn baby en alles wat niet goed is vermijd ik!
Stel dat er iets mis is met je baby en je hebt gerookt tijdens je zwangerschap...dat zou je jezelf toch nooit vergeven?
Sweetangel

Unregistered

10-08-2009 10:44
Ik snap dat alle vrouwen willen stoppen, omdat het slecht is voor hun kindje. En inderdaad je zou het jezelf nooit vergeten als er iets is omdat jij altijd gerookt hebt. Maar ik denk ook dat je jezelf nooit vergeet als er iets mis gaat door de stress van het niet roken...

Zelf rook ik niet, maar begrijp wel dat sommige er veel moeite mee kunnen hebben.
Renate76

Unregistered

10-08-2009 10:44
Sweetangel schreef:@ renate, ik vind het knap van je dat je dit onderwerp durfde te starten!!! Want je zei het zelf al dat er mensen fel op zouden kunnen reageren.
Ik denk dat mensen die bewust zwanger willen worden altijd het beste voor hun kindje willen. En in sommige gevallen is dat toch een sigaretje per dag, om de stress van stoppen niet te hebben. En ik vind dat het jouw zeker geen slechte moeder maakt.

Dankjewel Sweetangel Smile
Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is!
xxx
jannie

Posting Freak

Topics: 4
10-08-2009 11:27
Wat bij mijn vriend, die kettingrookte (2 pakjes per dag op zijn minst) hielp om te stoppen:
-hij stopte op vakantie, dus toen we in een andere omgeving waren. De ochtend nadat we waren aangekomen, rookte hij z'n laatste sigaret (na de reis met de auto).
-iedere avond kreeg hij een kadootje van mij, na een dag niet roken. Eerst leek hem dat stom, maar ik had allemaal leuke dingetjes gekocht, en daar bleek hij toch wel erg naar uit te kijken (z'n lievelingssnoepjes, een sudoku-boekje, bordspel dat we konden doen, flesje van zijn favoriete drank enz.) Achteraf gezien zei hij dat dat hem toch wel echt geholpen had: het uitkijken naar een beloning, terwijl je zelf niet weet wat die beloning is. En dat je dan het gevoel hebt dat je het echt verdiend hebt, omdat je weer een dag niet hebt gerookt.
Na een week vakantie (skiën) was hij ervan af en heeft niet meer gerookt. Had ook kadootjes voor een week, toen was het weer mooi geweest! :mrgreen:

Heb zelf niet gerookt, dus vind dat ik er weinig zinnigs over kan zeggen.

Mensen die proberen te stoppen: heel veel succes!!!!!
Mensen die bezig zijn zwanger te worden: hopelijk is het snel raak!!
Jootje82

Posting Freak

10-08-2009 14:00
Nluiten: Op pagina 4 staat mijn verhaal.. Wink
angelangel

Unregistered

10-08-2009 17:42
jannie : bedankt voor je tip en positieve reactie.Ik denk dat er diverse mensen blij mee zullen zijn. Ik denk dat het ook allemaal makkelijker wordt als je partner niet rookt. Die van mij wil er gewoon niet aan. hij rookt al niet meer in huis en dat scheelt al wel.
nluiten

Unregistered

11-08-2009 07:36
@ jootje, ja dan snap ik het wat beter Smile . Daar hou je inderdaad geen rekening mee.
Dat soort dingen overkomt altijd een ander Wink .

Succes! natuurlijk ook voor alle andere meiden. Het gaat jullie echt wel lukken.
Donna2

Unregistered

12-08-2009 07:45
mamavandamian schreef:tja donna helaas ben ik het niet met je eens over dat je niet geloofd in zwakheid prima maar zelf heb je dus ook een zwak want zodra jij dus een borrel drinkt moet je er bij roken dus heb je toch zelf ook een zwakte (niet aanvallend bedoeld hoor)

Nee hoor, ik zeg je hebt de KEUZE. Ik koos ervoor om tijdens mijn zwangerschap NIET te roken. Dat ik nu af en toe bij een borrel een sigaret opsteek, is mijn keuze. Ik kan het ook niet doen! Ik heb het helemaal niet nodig. Ik doe er nu alleen niemand kwaad mee, alleen mezelf en dat is mijn goed recht. Als je zwanger bent doe je je kind er kwaad mee, dat is heel iets anders.
natasje

Unregistered

20-08-2009 17:19
ooo t lukt mij ook niet om de sigaretten te laten liggen. heb de afgelopen week al wel 10 keer mn laatste gerookt. ahum. hopelijk gaat t me nu wel echt lukken en ben ik vanaf nu een exroker!!!!

iemand tips?
Malou

Unregistered

20-08-2009 17:39
Het is heel moeilijk denk ik Natass.

Je moet er zelf echt volledig achter staan en je er toe zetten.
Kun je niet samen met iemand stoppen?

En je moet je gewoon voorhouden dat je het voor je kindje doet, dat vind ik al een zeer belangrijke reden om gewoon te stoppen Wink
Of je vriend idd een cadeautjessysteem laten doen?

Mijn zusje is gelijk gestopt toen ze wist dat ze zwanger was.
Ook is ze astmapatient en ondervind nu pas het verschil met toen ze rookte en nu.

Ze voelt zich nu veel beter, en heeft sindsdien niet weer gerookt.
Haar vriend rookt wel, maar buiten of in de schuur.

Gelukkig roken zowel mijn vriend als ik niet, dus kan je helaas verder geen tips geven.
natasje

Unregistered

21-08-2009 18:23
vanavond gaat mn man zn laatste sigaretten roken in de kroeg! Big Grin dan zalt een stuk makkelijker zijn, ze zijn immers niet meer in huis!!!!

wat een gekl**** zeg, bij mn 1ste zwangerschap schoof ik ze zo opzij! ik :oops: me dood.
allies-1

Senior Member

Topics: 4
21-08-2009 23:48
hallo meiden,

erg goed dat deze topic van de grond gekomen is, ik wil ook wel even mijn verhaalje kwijt.

vanaf mijn 13e :o rook ik en dat is inmiddels 10 jaar, als ik me bedenk wat het me allemaal al gekost heeft... :? zonde maarja... 3 maanden geleden was ik zomaar gestopt ook natuurlijk omdat we een kindje wilde maar daar waren we toen al 9 maanden mee bezig. op 14 juli ben ik weer gaan roken na een crematie van een collega. het begon met 1 sigaretje en je weet wel hoe dat gaat ook was ik het proberen zwanger te worden een beetje zat dus had er een beetje lak aan gekregen . op die 14 juli was ook mijn "klus"dag en 3 weken later bleek ik zwanger te zijn, ik wilde persee stoppen maar het lukte me niet om het te laten liggen dus mocht ik van mezelf 4 sigaretten, mijn vriend rookt ook en die was niet van plan om te stoppen hij houd niet van mannen die mee "zwangeren" ach en gelijk heeft ie Wink in huis werd al niet gerookt vanaf de eerste dag dat we hier woonden dus ik vond het geen probleem dat hij gewoon bleef roken.

afgelopen week heb ik een miskraam gehad... Cry en ondanks dat de vk tegen me heeft gezegd dat ik mezelf niks kwalijk mag nemen doe ik dat toch.. dat er veel gezonde baby's zijn geboren terwijl mama gewoon rookte geloof ik maar dat geldt nu niet meer voor mij. vanaf dat moment wilde ik stoppen met roken maar omdat mijn vriend een dag later opgenomen is in het ziekenhuis vanwege een herseninfarct rook ik me helemaal de ziekte in. Nu heeft de arts gezegd tegen mijn vriend dat hij MOET stoppen om herhaling zoveel mogelijk te verminderen. Hij ligt nu nog in het ziekenhuis maar zodra hij thuis is gaat er hier een heleboel verranderen. niet roken niet drinken geen koffie en mijn vriend moet op een dieet. wij noemen ons nu al met een Wink de gezondheidsgoeroe's en we gaan er voor want dit leed wil ik me voortaan allemaal besparen.

groetjes allies
Renate76

Unregistered

22-08-2009 09:41
Hey Allies,
Wat een verschrikkelijk nieuws, eerst je miskraam en meteen erna je vriend......
Ik kan me voorstellen dat je je altijd blijft afvragen of het roken je miskraam veroorzaakt heeft.
Het zal je niet veel helpen maar er zijn ook zat vrouwen die een miskraam kregen en niet rookten, helaas is dat de moeder natuur....

Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte en heel veel beterschap!
xxx Renate
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave