Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Wanneer vertellen?

Wanneer vertellen?
Jootje82

Posting Freak

Topics: 14
24-07-2009 19:05
Hallo,

Dit onderwerp is vast vaker geweest maar was benieuwd na hoeveel tijd jullie aan je ouders, broers of zussen hebben verteld dat jullie zwanger zijn.
Ik ben nu net 4 weken en we zijn van plan om het morgen aan mijn ouders, zusjes en broer te vertellen en zondag aan mijn schoonouders. Weet dat het snel is maar kan het niet tot 12 weken voor me houden. Tjah en mocht het toch mis gaan dan kan je er wel over praten.. Ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs Jo
brusje

Unregistered

24-07-2009 20:01
mn schoonouders en vriendin met 5 weken
mn moeder en zusje met 6 weken..
de rest met 9 weken na de echo
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

24-07-2009 21:36
Alle familie op de dag dat wij erachter kwamen dat we zwanger waren!
Ik vind dat tegenwoordig helemaal niet raar.... als het mis zóu gaan... mag je dat dan met niemand delen?
Verder aan ieder de eigen keuze, wij wilden ons geluk meteen delen!
Mieke25

Posting Freak

Topics: 5
24-07-2009 21:45
Jootje ik denk dat dit gewoon een persoonlijke keuze is. De ene wil het direct vertellen, de andere pas na de echo. Ik zou het ook liefst nu al aan familie vertellen maar mijn man wil pas na de echo dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Ben je zelf zwanger?
naatje83

Unregistered

25-07-2009 07:32
Ik heb het gelijk vertelt en daar ben ik achteraf heel blij om
want bij mij is het fout gegaan en ik ik kon lekker met iedereen
erover praten en lekker bij iedereen uithuilen en dat lucht voor
mij enorm op. Ieder zijn keuze maar ik ben blij dat ik deze heb gemaakt.
Ben je zwanger dan? Als dat zo is Gefeliciteerd en trek je niets
van mij horor verhaal aan hoor!!
ran83

Posting Freak

Topics: 23
25-07-2009 10:30
Ik heb het mijn familie direct verteld, omdat ze ook wisten dat we er zo lang mee bezig zijn geweest.

Mocht er een 2de kindje komen wil ik liever even wachten met vertellen, mits het natuurijk wat sneller "raak" is.
epat

Posting Freak

Topics: 13
25-07-2009 11:32
Op dit moment niet zwanger en mijn voornemen is om het niet te vertellen tot ongeveer 11/12 weken, ook niet aan ouders enzo. Of dat gaat lukken weet ik niet, maar op dit moment is dat hoe ik erover denk. Als er een speciale dag komt waarbij het juist leuk zou zijn om het te vertellen, dan wil ik misschien wel van dat voornemen afstappen. Of misschien gaan ze het snel merken wegens misselijk etc., dan komen we er ook niet onderuit om dat voor te zijn, maar dat zien we dan wel weer. En ik wil het ook op een speciale manier vertellen, met een cadeautje ofzo. Eerst maar eens zwanger worden Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

25-07-2009 13:35
Wat voor mij inderdaad ook heeft meegespeeld is dat het Valentijnsdag was.... dag van de liefde.
Daarnaast waren mijn vriend en ik stevige rokers en dronk ik graag een wijntje.
Ik wilde niet dat mijn familie er op die manier achter zouden komen dat we zwanger waren.
Sonja165

Unregistered

27-07-2009 18:21
Tja ik ben een enorme flapuit en heb gelijk iedereen verteld dat ik zwanger was .. Ik kan dat soort dingen niet voor me houden gewoon
kleinepukkie

Unregistered

28-07-2009 10:52
Bij ons weten ook een heel aantal mensen het ondertussen hoor....
ouders hebben we het meteen verteld en daarnaast nog opa en oma en een oom van mijn lief.
Mijn beste vriendin weet het plus nog een paar vriendinnen die niet in de buurt wonen.
kon mijn mond gewoon niet houden.

Goede vrienden gaan we het waarschijnlijk over 2 weken vertellen. Het is da 10 dagen kermis hier
en het gaat echt opvallen als ik dan niet drink. 1 avond klets ik me er wel uit ... maar 10 dagen niet echt.

op mijn werk wil ik wel echt wachten tot na de eerste echo.
Malou

Unregistered

28-07-2009 11:35
Ik wist pas vanaf 2 maand en 2 dagen dat ik zwanger ben, maar had ik het eerder geweten had ik t waarschijnlijk wel eerder verteld.

Niet aan iedereen, maar wel aan mn zusje bijvoorbeeld, ik wist van haar ook als eerste dat zij zwanger was en van iedereen en alles was zij degene die van mij als eerste zou horen dat we zwanger zouden zijn Big Grin.

Mijn ouders wisten het pas een paar dagen later, want wilde het eerst wel stil houden, maar kon het gewoonweg niet haha en mijn schoonouders wisten het pas 2 week later geloof ik.
nluiten

Unregistered

28-07-2009 12:21
Familie 5/6 weken en de rest (vrienden, werk, kennisen etc) met 9 weken, na de echo.
En dat heeft toch wel moeite gekost die 9 weken Big Grin ...
Ieder voor zich inderdaad. Wij dachten dat het in ieder geval prettig was om het wel met familie te delen. Omdat je ten eerste het geweldige nieuws wil delen en ten tweede, mocht het mis gaan, je niet alleen elkaar hebt maar ook andere mensen die je daar dan in kunnen steunen. (maar vooral het eerste Wink )
epat

Posting Freak

Topics: 13
02-08-2009 17:29
Malou schreef:Ik wist pas vanaf 2 maand en 2 dagen dat ik zwanger ben, maar had ik het eerder geweten had ik t waarschijnlijk wel eerder verteld.

Niet aan iedereen, maar wel aan mn zusje bijvoorbeeld, ik wist van haar ook als eerste dat zij zwanger was en van iedereen en alles was zij degene die van mij als eerste zou horen dat we zwanger zouden zijn Big Grin.

Mijn ouders wisten het pas een paar dagen later, want wilde het eerst wel stil houden, maar kon het gewoonweg niet haha en mijn schoonouders wisten het pas 2 week later geloof ik.
Hoe kon het dan Malou dat je pas na 2 maanden wist dat je zwanger was?
anita

Senior Member

19-08-2009 15:43
Wij weten helemaal niet wanneer we het gaan vertellen... Aan de ene kant wil ik het wel graag aan mijn ouders vertellen, aan de andre kant denk ik ff wachten nog, zal wel over een weekje of 5 zijn, met 9 weken..
misslola

Posting Freak

Topics: 1
20-08-2009 07:17
Wij houden het ook nog even lekker voor onszelf. Zeker voor mijn schoonouders, want ik heb afgelopen week gehoord van mijn schoonzusje dat zij niet heel enthousiats reageerden toen ze vertelde dat ze van de tweede in verwachting was. (is inmiddels 17 weken).
Ik denk dat mijn zus de eerste zal die het komt te weten. Zij weet namelijk ook dat we bezig zijn. Maar wanneer dat we het gaan vertellen. Dat weet ik nog niet. Eerst maar eens samen genieten en meer zekerheid hebben dat alles goed is.
En zo´n geheimpje met zijn tweeën hefet ook wel wat!
Gerjanne1981

Unregistered

20-08-2009 07:28
Ha Jootje! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat betekent dat je in mei 2010 bent uitgerekend toch? Ik hou het forum goed in de gaten of er al een 'Uitgerekend mei 2010' topic is opgestart (in het forum clubje 'Zwanger zijn'), tot nu toe nog niet dus dan ben jij de eerste! Voor iedere maand is er al zo'n topic, dus zou leuk zijn als jij er eentje ozu opstarten. Lekker kletsen en ervaringen delen met anderen die ook net zwanger zijn en in mei uitgerekend zijn.

Wij hebben het met 4 weken en 6 dagen verteld aan de beide ouders en broers/zussen. Na 6 weken aan een aantal goede vrienden en met 10 weken aan de rest van de wereld (op Hyves dus haha). Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, doe waar jij je zelf het prettigst bij voelt. Ik had ook zoiets van: gaat het mis, dan zij het zo, maar dan kan ik er in ieder geval over praten! Tot nu toe gaat alles goed, ben vandaag 15 weken zwanger.
misslola

Posting Freak

20-08-2009 08:00
Gerjanne1981 schreef:Ha Jootje! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat betekent dat je in mei 2010 bent uitgerekend toch? Ik hou het forum goed in de gaten of er al een 'Uitgerekend mei 2010' topic is opgestart (in het forum clubje 'Zwanger zijn'), tot nu toe nog niet dus dan ben jij de eerste! Voor iedere maand is er al zo'n topic, dus zou leuk zijn als jij er eentje ozu opstarten. Lekker kletsen en ervaringen delen met anderen die ook net zwanger zijn en in mei uitgerekend zijn.

Wij hebben het met 4 weken en 6 dagen verteld aan de beide ouders en broers/zussen. Na 6 weken aan een aantal goede vrienden en met 10 weken aan de rest van de wereld (op Hyves dus haha). Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, doe waar jij je zelf het prettigst bij voelt. Ik had ook zoiets van: gaat het mis, dan zij het zo, maar dan kan ik er in ieder geval over praten! Tot nu toe gaat alles goed, ben vandaag 15 weken zwanger.

Jootje zit in het apriltopic. Maar heeft helaas een miskraam gehad. Gisteren een echo gehad en bleek dat het hartje niet klopte.
Dus nog geen mei topic. Maar dat zit er nu wel aan te komen. Want ik ben eind april uitgerekend!
Gerjanne1981

Unregistered

20-08-2009 10:14
Oh jeetje dat is vervelend. Ik zie nu pas dat ze het bericht ook al op 24 juli had gepost... Slordig van me.

Maar het zal inderdaad niet lang meer duren voordat de eerste mei-mama's zich zullen melden. Misslola, gefeliciteerd!
Coo1

Unregistered

20-08-2009 10:25
Wij hebben het met 5 weken tegen ouders/zussen en beste vrienden verteld. Week later moest ik het wel op mijn werk vertellen omdat ik bijna flauwviel in de kantine.. tja dan gaan ze toch vragen stellen.
In de loop naar de 12 weken hebben we iedereen langzaamaan op de hoogte gebracht en bij 13 weken heb ik het op hyves gezet.
Maar ja is voor iedereen persoonlijk wanneer je het verteld.
Peet

Posting Freak

20-08-2009 10:28
Hallo!!

Ik ben nog niet zwanger hoor.. Maar ALS ik zwanger ben dan dnk ik dat ik van de daken ga schreeuwen!! Mijn vriend vind ook dat we moeten wachten tot de echo!! Maar goed, als het misgaat.. Dan wil je toch met mensen praten en gesteund worden?!! Op het werk is het wel zo handig om te wachten.. Tot er eventueel iets te zien is.. Mijn vriendinnetje vertelde het al meteen na de test, ze was toen 3 weken, in de 8e week moest haar contract verlengd worden maar stond wel op straat!! En dan zeiden ze dat het daar zeker niet door kwam.... JA HOOR!!

Succes met de beslissing!!
kleinepukkie

Unregistered

20-08-2009 11:07
:oops: ik heb het inmiddels ook op mijn werk verteld.
Kon het niet meer voor me houden bovendien ben ik zo vergeetachtig dat het voor
mijn gevoel op begon te vallen.

Collega's reageren allemaal erg leuk en het was niemand nog opgevallen... moet je nagaan hoe het tussen je oren zit Wink
Peet

Posting Freak

20-08-2009 11:55
Jaa maar zo erg kan het ook niet zijn toch?!! Ik snap echt wel dat je het net meer voor je kunt houden?!!!! Zou ik misschien ook wel niet kunnen.. En ja.. Horrorverhalen zijn er altijd!! Succes met alles!! Xx
kleinepukkie schreef::oops: ik heb het inmiddels ook op mijn werk verteld.
Kon het niet meer voor me houden bovendien ben ik zo vergeetachtig dat het voor
mijn gevoel op begon te vallen.

Collega's reageren allemaal erg leuk en het was niemand nog opgevallen... moet je nagaan hoe het tussen je oren zit Wink
BQ1986

Posting Freak

24-08-2009 20:18
Ik ben ook nog niet zwanger maar wij hebben nu nog het voornemen om het voor ons zelf te houden tot de 1e echo..
Of dat écht lukt.. durf ik niet zeggen hahaha

Maar ik wil het mijn (schoon) ouders op een orginele manier vertellen dus lijkt me leuk iets met de echo te doen.
anita

Senior Member

24-08-2009 20:46
Wij willen het ook nog even niet vertellen. 16 september heb ik de eerste afspraak bij de vk, das op een woensdag. We willen het het weekend daarna aan mijn ouders vertellen en aan mijn beste vriendin (zij probeert ook zwanger te worden, of is misschien ook al gelukt). Ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt om niets te zeggen, in eerste instantie weet niemand het nog , dan ga je de ha bellen... gefeliciteerd, dan de vk.... gefeliciteerd en nou moet ik volgende week naar de tandarts die waarschijnlijk foto's zou willen maken... dan moet ik het ook zeggen. Toch raar zoveel vreemden weten het al en vrienden en familie nog niet.

Morgen komt een vriendin bij mij eten, zij is 24 weken zwanger, ze zei tegen me, vergeet je niet dat ik bepaalde dingen niet mag eten zoals...bla bla bla... hahahaha, ja ghoor ik ben ervan op de hoogte wat je wel en niet mag...lol... ze moest eens weten. :lol: :lol:
BQ1986

Posting Freak

24-08-2009 20:49
Ik vind het nu al moeilijk om het voor me te houden dat we gestopt zijn met de pil, laat staan als we zwanger zijn hahaha

Mijn neef vertelde dit weekend dat ze zwanger zijn, erg leuk! Was bij mijn nicht die daarover begon en het was gelijk of moet je ons ook wat vertellen hahaha... tja en dan die pokerface behouden.. pfff!!

Spannend die 1e echo!! Big Grin Willen jullie weten wat het gaat worden?
misslola

Posting Freak

25-08-2009 07:21
Wij wachten ook nog met vertellen. Binnenkort zijn wij allebei jarig en dan zijn we ook rond de 12 weken.
We willen dan een groot feest geven waarbij al onze familie en vrienden zijn. Kunnen we het in één keer vertellen. Maar of we dat zo lang volhouden.................

Mijn vriend wilt graag weten wat het wordt en ik ook wel. Lijkt me toch ook wel praktisch!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave