Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wanneer beginnen babykamer, kaartjes enz....

Wanneer beginnen babykamer, kaartjes enz....
ran83

Posting Freak

Topics: 23
22-07-2009 12:03
Het onderwerp zegt het al wanneer beginnen jullie met de babykamer en kaartjes kiezen enz...

Ik heb de babykamer al staan, maar moet nog de aankleding doen zoals: klamboe, schilderijtjes, knuffeltjes enz... Verder heb ik de kastjes wel al ingepakt, maar alles moet nog gewassen worden dit doe ik wanneer ik verlof heb.

Kaartjes wil in deze week eens wat boeken gaan kijken met kaartjes.

En hebben jullie de namen al uitgekozen? We hebben nu 1 meisjes en 1 jongens naam en zijn het daar beide over eens.

Nou volgens mij was dat het belangrijkste eerst wel of niet????

Wannneer regelde jullie dit allemaal, want de weken vliegen nu voorbij zeg.
brusje

Unregistered

22-07-2009 17:22
wij gaan 1 deze dagen beginnen met de muren en sausen/behangen enzo..als dat klaar is de meubeltjes neerzetten en lekker rommelen met de rest...

kaartjes weet ik al grotendeels hoe ik t wil en de naam zijn we over uit.
bloemmie

Unregistered

22-07-2009 19:06
wij zijn nu 16 weken en 2 dagen, en hebben paar weken geleden een babykamer besteld, maar die wordt pas geleverd in november volgens mij, kunenn bellen als we m eerder willen.
Gaan eerst trouwen daarna wordt de babykamer ingericht zijn dan rond de 26 weken.

Babykaarten weten we al welke wij willen, wordt er een met een buikschildering, maar ja moet ik wel een mooie buik hebben om op te laten schilderen :mrgreen: anders wordt het iets anders kiezen Confusedhock:

Wij hebben zoiets nu is nog even "wij" tijd(wordt de eerste), na het trouwen wordt het "ons" tijd :mrgreen:
Malou

Unregistered

22-07-2009 19:40
Ik had de babykamer al vrij snel hier staan, toen was ik 3.5 maand zwanger als ik me goed herinner.
Kon de kinderkamer van kennissen overnemen, waar ik al verliefd op was toen ze hun zoontje en dochtertje kregen, dus heb t gelijk opgehaald Big Grin
En vanaf dat ik het ledikantje in elkaar heb gezet, ben ik rustig aan gaan kijken wat ik graag op de muren wilde hebben.

Wij doen geen behangetje dat soort dingen, maar hebben wat leuke winnie de pooh lijstjes hangen, wat knuffels op een plank, een opruimhangdingetje, heel eenvoudig maar erg leuk.

In mei/begin Juni hebben we een kinderwagen gekocht en een maxi cosi, evenals een badset, die al klaar staat in de badkamer.

De commode is sinds eind juni boven, die paste niet door het trapgat, en hebben we dus door het raam met een ladder geschoven.

Een goede 4 week terug ben ik begonnen met zoeken naar geboortekaartjes met vriendlief, maar we hadden niets waarvan we dachten dit is het. Dus op @net gegoogled naar leuke pics, en een heel eenvoudig schattig plaatje gevonden, en heb inmiddels goed de helft klaar van de babykaartjes en al een deel van de enveloppen geschreven zodat ik daar tegen de tijd dat ik bevallen moet niet meer om hoef te denken. Dan kan het op de post en huppekee Wink

Nu de aankomende tijd de nog nodige spulletjes halen, en dan half augustus beginnen met alles wassen denk ik.
Ben 18 oktober uitgerekend, maar mijn zusje beviel ook onverwacht een maand te vroeg, en 2 kennissen van me ook.

Hoeft bij mij natuurlijk niet zo te zijn, maar wil gewoon alles voor september frisgewassen in de kasten hebben, zodat het gewoon schoon en klaar is voor het geval dat Wink

We genieten nu elke dag van ons Ukje in mn buik, en het vooruitzicht dat hij er over een paar week is, de tijd gaat zo snel!

Wel proberen we idd nog dingen te doen, die we graag samen nog willen doen voordat Uk er is, omdat een kleine toch vooral de eerste maanden veel van je vergt en je waarschijnlijk aan weinig geplande dingen toekomt.

En nu het kamertje in principe klaar is en het klaar staat voor gebruik vind ik zelf gewoon heerlijk Big Grin
Elke dag ff in t kamertje rondkijken, dingetjes opnieuw opvouwen, en dromen over hoe het straks zal zijn met Uk in onze armen.

Beter alles te vroeg klaar, dan laatste moment stress over wat er allemaal nog moet Wink
Wantjes

Member

Topics: 4
24-07-2009 09:37
Ik heb het hele kamertje al bijna klaar en bijna alle benodigdheden in huis. De rest bewaar ik nog maar even, want nu bekruipt me al het gevoel van: wat lang nog, nog zeker 17 weken....Het lijkt een eeuwigheid. Dus ik doe het even rustig aan juist met regelen, heb het idee dat ik veel te veel tijd heb.
ran83

Posting Freak

24-07-2009 09:41
Ik had de babykamer wel gauw staan, maar er moeten nog wat dingen gebeuren. Ben nu bezig met verven en wil volgende week even shoppen voor de aankleding, maar hoef niet verplicht wat te kopen.

Ik heb gisteren even voor geboortekaartjes gekeken en heb al leuke dingentjes gezien.

Wantjes ja 17 lijkt een eind, maar de weken vliegen zo snel voorbij he.

Ik wil bepaalde dingen gewoon snel klaar hebben, want je kindje kan namelijk ook veeeeeeeel vroeger komen. Een nichtje van mij is met 27 weken geboren, dus wil wel graag bepaalde dingen klaar hebben voor die tijd.
mama1988

Unregistered

26-07-2009 02:53
Bij mijn eerste zwangerschap had ik al vrij snel een babykamer gekocht. Helaas is ons kindje met 3 maanden zwangerschap overleden. Daarna nog een keer een mk en nu weer zwanger. Deze zwangerschap had ik zoiets van eerst kijken of alles goed gaat je weet immers nooit. Ook keek ik helemaal niet naar baby spullen. Ook al wist ik vanaf week 9 dat we een tweeling krijgen. Pas vanaf week 18 ofzo heb ik de eerste kleertjes gekocht. Met 22 weken werd ik geopereert, tts syndroom. De arts zei: elke week die u zwanger bent is er een. Dus toen moesten we wel beginnen anders was het nog later geworden.. Nu ben ik 32 weken zwanger en gister de laatste hand gelegt aan de kamer.

Geboorte kaartje is ook klaar, had al wel zitten kijken en te vergelijken maar een kaartje is zo gemaakt!
met week 24 ben ik begonnen met alles te wassen mochten ze eerder komen. achteraf ben ik nu blj dat ik alles zo vroeg heb gedaan heb nu zo'n mega buik kan amper meer wat doen...
ran83

Posting Freak

27-07-2009 07:56
@mama1988: daar heb je wel gelijk in dat je dat al gedaan hebt nu je zo'n dikke buik hebt. Hier komt m'n schoonmoeder als ik verlof heb een paar dagen helpen. Alles wassen de gordijnen enzo ook, dus ben gek dat ik nee ze. Dan is m'n huis lekker netjes en schoon en de babyspullen gewassen en wel, dus dan hoef ik het alleen maar bij te houden.

Ik ga wel het pakje dat ik graag als eerste aan wil doen op tijd wassen en in de tas doen die meegaat naar het ziekenhuis. En beddegoed was ik ook eerder, zodat ik het bedje al op kan maken enzo.
Daphne1002

Unregistered

01-08-2009 08:58
Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en we zijn al langzaam aan bezig met de babykamer. Deze hoeft niet geschilderd oid te worden, omdat hij al de goede kleur heeft en er keurig uit ziet Wink Functioneerde eerst als studeerkamer, maar bij het opknappen hadden we al rekening gehouden met de uiteindelijke functie als babykamer.

We hebben al een klamboe, een lampenkap en gordijnen gekocht. We hadden nog een commode van mijn vriend van vroeger, en die hebben we helemaal opnieuw in de lak gezet. Ziet eruit als nieuw!!

Pas als we de 12 weken gehad hebben gaan we opnieuw shoppen Big Grin
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
02-08-2009 09:28
Je kunt natuurlijk beginnen wanneer je wilt, maar ik begon pas met 28 weken aan het kamertje. Wel al met 16 weken besteld, maar werd pas later geleverd dus dan kan je niet anders. Ik vond het prima zo, tijd zat en met kleertjes wassen ben ik daarna pas begonnen.
Daphne1002

Unregistered

11-08-2009 07:57
Ik vind het fijn om alles op tijd klaar te hebben Big Grin Zie mezelf straks niet nog met een enorme buik de babykamer inrichten. Nu kunnen we er rustig over nadenken en het stapje voor stapje klaar maken.

Maar wij hoeven bijvoorbeeld niet een hele kamer te bestellen. Dat scheelt ook Wink
ran83

Posting Freak

11-08-2009 08:32
Heb gisteren het kamertje ingericht, klamboo opgehangen en kinderwagen in elkaar gezet.

Nu begint alles nog echter te worden. Vandaag komt er iemand van de kraamzorg. Ik moet nog wat kleine dingen ophalen, maar dan neem ik m'n broertje mee die wou graag wat kopen.

Als het goed is krijg ik deze week de proefafdruk van het geboortekaartje.

Alles is zo leuk nu
NoaM

Posting Freak

Topics: 5
11-08-2009 11:59
Een week geleden was het kamertje ongeveer klaar. Er moet misschien nog een plankje komen en een sfeerlampje maar dat is het dan ook. Ik ben eergsiter begonnen met de kleertjes en lakentjes te wassen, ben ik nu nog mee bezig, dus de wasmachine maakt overuren, dan zie je ineens hoeveel spul je hebt haha!

Ik ben expres niet te vroeg begonnen met spulletjes kopen, omdat we eerst de allereerste echo wilden afwachten, we hebben toen als eerste ding samen twee slofjes gekocht. Daarna hebben we de 20 weken echo afgewacht omdat we wilden weten wat het wordt, en dan alles op het geslacht afstemmen.

De naam zijn we ook pas een week of wat uit.

Achteraf ben ik blij dat ik niet te vroeg begonnen ben met alles, want dan is het nog zo ver tot het eind. Nu is het nog 10 weken en heb ik nog best wat te doen, maar dat kan allemaal op zijn gemakje.
Ook was ik in het begin bang dat t misschien mis zou gaan, en als ik dan al iets had gekocht, zou dat voor mijn gevoel weer weg moeten.
vj

Posting Freak

Topics: 35
11-08-2009 12:30
ik was erg blij dat we met 5 maanden al gingen behangen, en met 5,5 maand de meubels kwamen.
Mijn man kreeg een hernia. En is nu weer aan de betere hand. en doet weer wat klusjes.

Ik zou er niet aan moeten denken dat alles had moeten gebeuren toen mijn man een herna had. dan ben je helemaal zo afhankelijk.
gelukkig heeft mijn beste vriendin met haar vriend geholpen!

met 3,5 maand zwangerschap hadden we de kamer en de kinderwagen, boxen, maxicosi enz gekocht.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave