Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Hoe snel was jij na je Mk weer zwanger?

Hoe snel was jij na je Mk weer zwanger?
anna123

Unregistered

14-07-2009 17:37
Hallo! Big Grin

Ik heb 4 juli een Mk gehad helaas...máár..we gaan vol goede moed verder hoor!
Nu hoorde ik dat je extra vruchtbaar zou kunnen zijn na een Mk..nu maar hopen dat het snel weer raak is..!
Als ik ervan uitga dat je moet tellen vanaf de Mk zit ik nu op dag 11...dus vanavond maar vast beginnen met klussen! Beter te vroeg als te laat nietwaar?

Mijn vraag aan jullie is...hoe lang duurde het voor dat jullie opnieuw zwanger waren na je MK?
O en, merk je verschil met deze zwangerschap en je zwangerschap die eindigde in een MK?

Vast bedankt meiden!

xxx
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
14-07-2009 17:40
helaas nog steeds niet...
bij ons is het deze week een jaar geleden.
anna123

Unregistered

14-07-2009 17:46
o wat rot om te horen zeg...
Een jaar geleden...Kom ik met mn optimistische berichtje van extra vruchtbaar na MK... :|

xxx
karinmonster

Unregistered

14-07-2009 18:14
Hi,

Bij mij heeft het nog 8 maanden geduurd...sterker nog...ik kreeg een positieve zwangerschapstest op de uitgerekende datum. Mei miskraam, december weer zwanger. Nu ben ik 33 weken zwanger en ik voelde zeker verschil.
Bij de miskraam voelde het niet echt...alsof er niets was...bleek ook heel snel mis te zijn. Bij deze zwangerschap had ik snel het gevoel van 'die zit!' Dit gevoel kende ik van mijn eerste zwangerschap (nu een dochter van 9) dus zodra ik me zorgen maak, denk ik hier weer aan.

Succes!
Karin
anna123

Unregistered

14-07-2009 18:17
Dat gevoel van 'niet echt'had ik ook dus ook! Dacht eerst dat ik abnormaal was ofzo..omdat ik helemaal niet gelukzalige gevoel had en geloofde het gewoon niet! Achteraf gewoon een voorgevoel dus!
Tjee..toch ook nog 8 maanden...mm...waar halen ze het idee dan vandaan dat je super vruchtbaar bent na een MK!
Maar...alsnog gefeliciteerd meid...fijn dat alles toch goedgekomen is voor jullie!

xx
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
14-07-2009 18:27
dat 'niet echt' gevoel... herken ik ook wel...
wist diep in m'n hart dat het niet goed was...raar he...
maar had ook zoiets van hoe moet ik nu weten hoe het voelt.

en toch had ik er totaal niet op gerekend dat tijdens de echo er slecht nieuws kon komen, hoor die vrouw van moeders voor moeders nog zeggen toen ze de test deed...
' je bent hartstikke zwanger!'
Svtje

Senior Member

Topics: 6
14-07-2009 18:28
Bij mij liep het na de mk heel anders, we konden het verdriet niet samen verwerken en zijn daardoor na een jaar uit elkaar gegaan.
Nu 3 jaar later ben ik weer zwanger maar ik voel echt verschil, toen wist ik gewoon dat het mis was, het voelde nooit goed, nu heb ik minder kwaaltjes maar het voelt beter.
lonnekeleoni

Posting Freak

Topics: 4
14-07-2009 19:05
Ik zit nu in ronde 6 na mijn miskraam, moet zeggen dat ik deze ronde stiekem wel extra spannend vind, want de eerste keer was ik ook zwanger in ronde 6 en ik kan testen op de verjaardag van mijn vriend, dus dat zou wel het ultieme cadeau zijn....
anna123

Unregistered

14-07-2009 20:32
Svtje schreef:Bij mij liep het na de mk heel anders, we konden het verdriet niet samen verwerken en zijn daardoor na een jaar uit elkaar gegaan.
Nu 3 jaar later ben ik weer zwanger maar ik voel echt verschil, toen wist ik gewoon dat het mis was, het voelde nooit goed, nu heb ik minder kwaaltjes maar het voelt beter.

jeetje...hoelang was je al zwanger toen je je mk kreeg?
Maar nu zijn jullie dus wel weer bij elkaar begrijp ik?
Valt dus toc tegen hoe snel jullie weer zwanger raken...mmm daar gaat mijn goede hoop!!!!!

xx
Svtje

Senior Member

14-07-2009 20:39
Ik was 11 wkn toen het overleed, bij 13 wkn gecureteerd.
Wij zijn niet meer bij elkaar gekomen, inmiddels heb ik dus een andere vriend waarvan ik nu dus zwanger ben. In die 3 jaar ben ik niet meer aan de pil oid geweest, nog een keer een cyste tussen door gehad, maar sinds een half jaar een heel regelmatige cyclus en nu in 1 ronde raak.

Succes met klussen! Wink
anna123

Unregistered

14-07-2009 20:41
ooo ok! Nou wat rot zeg allemaal toendertijd! Hoeveel teleurstelling kan een mens hebben?!
Fijn dat je nu weer helemaal happy bent! En dus in 1 ronde raak! Wauw!!!

xxxx
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
14-07-2009 20:44
Ik heb in oktober een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, in januari mijn 1e eisprong gehad en het was meteen weer raak....

Hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn!

Liefs
anna123

Unregistered

14-07-2009 20:47
Fijn dat je zo snel weer zwanger was!
Een BBZ hoe kom je daar dan precies achter en hoe curriteren ze je dan? Misschien een stomme vraag, maar vroeg het me al een tijdje af...

x
Lyfke24

Unregistered

14-07-2009 21:16
Hoi Anna, allereerst wil ik je sterkte wensen met de MK die je onlangs gehad hebt. Ik heb er 20 jan. jl 1 gehad, was toen na lang proberen eindelijk zwanger geraakt, en we hebben toen zelfs met 7 wkn het hartje zien kloppen (vlak voor kerst '08), dus toen was alles nog goed. Maar toen we voor de 10 wkn echo gingen, had ik vlak vantevoren al wat bloed verloren, en een paar dagen had ik al zo'n onbestemd voorgevoel... helaas bleek het vruchtje toen met iets meer dan 8 wkn gestopt te zijn met groeien. Dankzij de voetreflexther. is het bij mij toen op de natuurlijke weg "afgekomen", wel heftig, maar gelukkig geen curettage nodig gehad. Ik hoorde toen ook van die extra vruchtbaarheid, en had mijn hoop daar ook wel op gevestigd.

Nu ben ik met cyclus 5 weer zwanger geraakt, waar ik reuze blij mee ben, want ik had al lange cyclussen van rond de 36 dagen. Als het nu goed gaat, en daar ga ik wel van uit, dan ben ik in maart uitgerekend. Ik heb vandaag de VK gebeld, mag nu ook weer met 7 wkn komen voor een echo, daarna met 9 wkn weer. Mijn vriendin heeft dat ook gehad. Dus mocht het bij jou nu snel weer lukken, wat ik héél erg voor je ga hopen, want iedere maand dat het NIET lukt is er 1 teveel, dan raad ik je aan om ook gauw met de VK te bellen zodat je met 7 wkn terecht kan.

Heel veel sterkte meis, en iedereen gaat anders om met een MK, ikzelf was er snel mee klaar onder het motto: er is iets niet goed geweest en mijn lichaam heeft goed gereageerd.

Nu heb ik vooralsnog een goed gevoel over deze zwangerschap!!! Mijn VK zei de vorige keer ook nog: vaak zien we dat het lichaam 1 oefenpoging (MK) nodig heeft, en dat het dan de keer erop wel goed gaat! Ook daar houd ik me aan vast!

Veel plezier met klussen!!!
anna123

Unregistered

14-07-2009 21:21
kzelf was er snel mee klaar onder het motto: er is iets niet goed geweest en mijn lichaam heeft goed gereageerd.

Deze instelling heb ik ook wel eigenlijk...ben er vrij nuchter onder...vond het afschuwelijk hoor..maar ben blij dat mn lichaam ingegrepen heeft!

Fijn dat je weer zwanger bent hoor! En het gaat vast helemaal goed met deze baby!

x
Eva_697

Unregistered

16-07-2009 14:59
8 maanden ook hier.. maar moet zeggen,. alleen de laatste 3 maanden echt actief elke dag in de vruchtbare periode.. daarvoor hielden we ons er niet mee bezig. derde maand actief zwanger worden was het raak. Het schijnt een fabeltje te zijn dat je na een MK extra vruchtbaar bent..

Succes!
Mo

Unregistered

16-07-2009 15:34
Ik was WEL direct zwanger na mijn miskraam. Dat is ondertussen al wel 16/17 jaar geleden.
Dus het kan wel. Vroeger (ja zou oud ben ik al....) raadde de huisarts je af om direct zwanger te raken na een miskraam. Toen ik vroeg waarom dat was, wist ie zelf het antwoord niet te geven....
Ik heb alleen geen idee meer of dat toen anders voelde, maar ja het is ook al een tijdje terug zeg maar.

Ik heb ook ergens gelezen dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam, misschien omdat je lichaam nog 'vol' zit met het zwangerschapshormoon ofzo? Ik roep maar wat hoor, want ik heb er de balle verstand van.
Mar22

Posting Freak

16-07-2009 16:39
anna123 schreef:Fijn dat je zo snel weer zwanger was!
Een BBZ hoe kom je daar dan precies achter en hoe curriteren ze je dan? Misschien een stomme vraag, maar vroeg het me al een tijdje af...

x

Hevige en erge buikpijn en krampen, bloedverlies.. Is te vergelijken met een miskraam, alleen als ze er bij een BBZ er niet op tijd bij zijn kan het heel slecht/verkeerd gaan. Dan kan je eileider/stok gaan knappen en krijg je inwendige bloedingen.. Klinkt erg hard zo, maar zo is het wel. Bij mij waren ze er gelukkig op tijd bij. Normaal gesproken word je geopereerd en halen ze het vruchtje weg en proberen ze daarbij om je eileider te besparen. Bij mij is het anders gegaan, mijn lichaam heeft toch nog zelf het vruchtje afgestoten en hoefde ik op het laatste moment niet geopereerd te worden. Wel lange tijd onder controle geweest in het ziekenhuis, elke week bloedprikken om te kijken of het HCG gehalte dalende was.

Toen was het wachte totdat mijn eigen cyclus weer op gang zou komen, eind november/begin december was al het HCG uit mijn lichaam, en ook ik ben daarna meteen weer zwanger geraakt..

Mij hebben ze ook verteld dat je na een MK vruchtbaarder KAN ZIJN... Omdat je baarmoeder/eileiders/stokken dan helemaal schoon zijn..
anna123

Unregistered

16-07-2009 17:22
Tjee...dus zo'n BBZ kan ook echt gevaarlijk zijn....Gelukkig was jij er op tijd bij! en hoefde je niet geopereerd te worden!
En met dat extra vruchtbaar na een Mk...je hoort toch heel verschillende verhalen daarover...Zal mn hoop er maar niet op vestigen!
Gaan gewoon fijn klussen en dan zien we wel wat de uitslag is!
xxx
Mar22

Posting Freak

16-07-2009 19:19
Ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen zijn !
susieq12

Posting Freak

17-07-2009 08:58
ik was direct na mijn mk weer zwanger, deze zwangerschap had ik echt zo'n gevoel van; deze blijft lekker zitten! En dat kloopt dus.
Eva_697

Unregistered

17-07-2009 09:44
dat gevoel heb ik bij deze zwangerschap ook wel heel sterk, dat de kleine gup lekker blijft zittenBig Grin hoop dat dat klopt Big Grin
susieq12

Posting Freak

17-07-2009 10:04
We gaan er gewoon vanuit eva! Het is je gegunt!
Regina08

Unregistered

17-07-2009 12:18
Ik heb in maart een miskraam gehad en ben 31 maart gecurreteerd.
Daarna in 2de ronde zwanger. Nu gaat alles goed. Vanochtend echo gehad met 11 wk 2dagen.
Alles zat erop en eraan, hartje klopt, de uk was lekker beweeglijk. Leuk om te zien.

Voelde idd wel verschil. Verschillende klachtjes die bleven, maar voelde over algemeen weinig.
Daarnaast had ik bloedverlies gehad dus dacht weer aan een mk. Echter mn buik bleef groeien, mn borsten bleven zeer doen en bleven groter. Verder naast moeheid voelde ik me best goed.
Dus bij de eerste echo kregen we te horen dat alles goed was.
Eva_697

Unregistered

20-07-2009 14:05
tnx susieq Big Grin
tweety1982

Unregistered

30-07-2009 19:56
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn vruchtje gestoreven is met 7 weken...ik zou vandaag 10wk en 5 dagen zijn...bijna 12 weken dus..ging met een smiley naar mijn echo toe en dan een klap...ik had nergens last van, voelde me op en top zwanger..geen bloed..geen pijn.
Hartje klopte met 6 weken heel goed...week later is het gebeurd...ben een maand zwanger geweest terwijl ik eigenlijk niet meer zwanger was
gewoon misselijk, moe dikke buik..alles!!!

ik ben echt diep gekwetst.

ik ben in maart gestopt met de pil, en was in juni zwanger...dus we hopen snel een 2e kans te hebben.

ik word maandan gecutureerd..dan zou ik in de 12e week zitten!!!!!!!!! bah bah bah

fijn dat we hier allemaal hetzelfde meemaken...ik ben zo bang dat dadelijk 2e keer weer fout gaa Sad..kan nu nooit meer genieten als ik een test in handen heb..dan moet ik altijd de 3 maanden afwachte..ik ga denk ik niet meer testen op mijn NOD..ik wacht wel tot ik zwaar overtijd ben, dan ben je meestal al best ver op weg..nu wist ik het met 5 weken al...heb dus lang kunnen " genieten" terwijl er niets meer was..
anna123

Unregistered

30-07-2009 19:58
ooo meid wat erg voor je!! Kom anders meekletsen in zwanger worden na MK...klinkt nog niet zo leuk voor je, maar daar is het wel drukker als hier...en dan kun je je verhaal wat meer kwijt misschien..?

x
Sterkte hoor meid..
tweety1982

Unregistered

30-07-2009 19:59
wil even abo op dit forum aanzetten
tweety1982

Unregistered

30-07-2009 19:59
anna wil je me een link sturen van het forum?

dank je wel
lonnekeleoni

Posting Freak

Topics: 4
30-07-2009 20:00
Heel veel sterkte Tweety, ik kwam er ook achter toen ik voor de echo ging en dat was ook een enorme klap gehad, heb toen ook 2 weken later een curretage gehad..

Neem de tijd voor jezelf om alles te verwerken en om weer op kracht te komen na de curretage!

Liefs Leoni

ps dit forum is niet zo actief meer, ja kan beter kijken op het topic "zwanger worden na miskraam"
anna123

Unregistered

30-07-2009 20:01
viewtopic.php?f=39&t=1345&start=0&st=0&sk=t&sd=a
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop