Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn zo moeder, zo dochter??

zo moeder, zo dochter??
Spring

Posting Freak

Topics: 13
14-07-2009 13:44
Hoi allemaal,

Ik heb een gekke vraag.
Mijn moeder heeft mij namelijk weleens verteld dat zij van beide kinderen direct na het stoppen met de pil zwanger is geworden. Nou weet ik natuurlijk dat vruchtbaarheid niet echt erfelijk kan zijn, omdat dan niemand onvruchtbaar zou zijn, maar ik vraag me toch af of iemand van jullie het zo heeft ervaren dat ze in die zin op haar moeder lijkt (ik hoop het namelijk!).
Als je al zwanger bent, of bv ook in (de verschijnselen van) de zwangerschap enzo op haar lijkt. Ik weet namelijk dat ik wel qua ongi en verschijnselen daarvan op haar lijk en dat ook de overgang en hoe erg je daar last van hebt vaak hetzelfde is bij moeder en dochter.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee of gedachtes erover.

Groetjes!
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 13:46
Tja, het is natuurlijk geen bewijs maar.....
Mijn moeder is tot 3 keer toe in één keer zwanger geraakt.
Dit is mijn 1e zwangerschap en het was ook in één keer raak...
Misschien dat vruchtbaarheid wel deels erfelijk is....
Sonja165

Unregistered

14-07-2009 17:30
Zwanger worden is bij mijn moeder en mij totaal anders, mijn moeder heeft ook miskramen gehad terwijl ik zo zwanger ben, qua kwalen lijk ik wel op mijn moeder we zijn beide honds beroert :|
Mijn tante was weer wel snel zwanger en mijn oma geloof ik ook maar mijn moeder oma weer niet .... snappen jullie het nog ??hahaha

Liefs Sonja -x-
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
14-07-2009 17:36
mijn ouders hebben ook heel veel moeite moeten doen om zwanger te raken.
Verder heeft m'n moeder met 6 maanden een miskraam gehad.
Ook ik ben met 6 maanden geboren maar heb het wel overleefd.

dus hier is het bij beiden niet echt vanzelfsprekend...
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
14-07-2009 18:49
Mijn moeder had een makkelijke zwangerschap en ik niet. Ik was eerder zwanger dan zij (bij haar duurde het 8 mnd en bij mij 5) dus ik denk dat het niets zegt. En je hebt elke maand 15% kans als er niets mis is.
boba80

Posting Freak

Topics: 4
17-07-2009 20:51
Bij ons geld dit niet.

behalve dan m'n oudste zus...die was net zo snel zwanger als m'n moeder.
Ik ben een pilkindje en m'n zus heeft ook 2 pilkindjes (zijn allebei zwanger geworden terwijl ze de pil slikten).
M'n op een na oudste zus is het niet gelukt om zwanger te worden (is overigens nooit de mmm in gegaan omdat ze dat niet wilde...dus ook geen oorzaak gezocht ofzo)
En bij mij was het pas na 10 rondes raak.
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
18-07-2009 17:34
Mijn moeder was bij mn broer gelijk de eerste keer zwanger, bij mij duurde het een maandje langer.
Dus vrij vlot. En nu bij mij met 2 a 3 rondes (de eerste was maar half eigenlijk, dus telt eigenlijk niet mee).
Wat betreft de kwaaltjes heb ik nog geen idee. Moet het mn ouders nog vertellen maar zal het dan zeker vragen waar ze allemaal last van had.
bstipdonk

Unregistered

20-07-2009 12:34
mijn moeder was van ons altijd meteen zwanger.
ik was ook meteen zwanger,
m'n zus heeft er zowat een jaar over gedaan.

mijn moeder had geen kwaaltjes (bijna geen)
ik was misselijk
m'n zus nergens last van.

mijn moeder heeft bij de eerste een hele lange bevalling gehad,
ik ook
mijn zus een gewone.

dus tja kan er eigelijk geen pijl op trekken.
kleinepukkie

Unregistered

21-07-2009 22:13
ik heb er zeker langer over gedaan dan mijn moeder om zwanger te worden.
maar tot nu toe qua klachten verloopt het bij mij wel net als bij mijn moeder.
Weinig te klagen eigenlijk..... eigenlijk teken ik er wel voor om zo'n zwangerschap als mijn moeder te hebben.
Dan heb ik echt niets te klagen.
Sylverstertje

Posting Freak

Topics: 5
21-07-2009 22:46
Ik hoop dat ik op mijn moeder lijk! 2de ronde raak, dus we zullen zien hahaha.
Nee, denk niet dat het altijd zo gaat, maar lijkt me wel heerlijk
Storm1987

Unregistered

21-07-2009 23:27
Mijn moeder heeft er 8 maanden over gedaan voor ze zwanger raakte van de eerste. Mijn eerste zwangerschap was ongepland, maar eindigde in een miskraam. Mijn moeder heeft nooit een miskraam meegemaakt. Ik was de 3de ronde weer opnieuw zwanger.

Mijn moeder had amper kwaaltjes, ik heb al meerdere keren overgegeven. In dit geval lijken we dus niet op elkaar.
cheyenne

Member

Topics: 0
22-07-2009 06:03
toen mijn moeder zwanger was mij was het in 1 ronde raak en toen ze zwanger was van mijn zusje 2de ronde.
ikzelf ben 1 keer zwanger geraakt door de pil heen helaas werd dat een mk.
daarna 2 de ronde raak van mijn dochter en nu ben ik weer zwanger en dat was ook de 2de ronde raak.
mijn zusje is ook zwanger geraakt door de pil heen en , ze was gelijk met mij zwanger maar helaas een mk vorige maand maar was in 1ronde raak.
van kwaaltjes hebben we niks gemeen hoor en qua bevallingen ook niet , alleen dat we alle drie rond 18 jaar zijn bevallen haha Big Grin

xxchey
kaatje85

Unregistered

22-07-2009 08:58
Nou bij mij klopt het helemaal niet, ik ben verminderd vruchtbaar en mijn moeder heeft 4 kindjes gekregen allemaal totaal ongepland en binnen een korte tijd.
En ook qua zwangerschap klopt het niet, ik heb het heel anders gedaan dan mijn moeder.
Mijn moeder is tot 16 weken misselijk geweest en ik tot de 9 maanden!!
Ze liep altijd overtijd en mijn dochter is 2 dagen voor uitgerekende datum uit zichzelf gekomen!!

Bij mij werkt het dus niet!!
Je hebt natuurlijk ook altijd nog een deel van je vaders kant!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave