Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Hoera!! Ik ben zwanger!! 'je bent zeker zwanger'?

'je bent zeker zwanger'?
Rio

Unregistered

13-07-2009 09:24
Beste dames,

Sinds ik getrouwd ben -mei 2008- heb ik al vier keer te horen gekregen van mensen dat ze dachten dat ik zwanger ben. 'Ben je zwanger', of 'jullie verwachten binnenkort ook een kleintje?' Erg irritant, zeker nu wij sinds begin mei dit jaar gestopt zijn met anticonceptie, en het onderwerp wat actueler is geworden.
Ik weet soms echt niet hoe ik moet reageren, ik weet nl zelf ook wel dat ik een buikje heb en daaruit concluderen mensen blijkbaar dat ik zwanger ben.
Ik baal er sowieso van dat ik aangekomen ben sinds ik anticonceptie heb gebruikt, en dat de kilo's er ook niet vanaf gaan nu ik gestopt ben, snap ik eigenlijk niet. Wie heeft hier ervaring mee, al dan niet positief?

groet, Rio
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
13-07-2009 09:43
Ja die opmerking krijg ik ook heel vaak....
Ben van mezelf slank, maar heb een beetje een buikje...
Zelfs zo erg dat ik op mn werk ooit eens de lift uitschoot en bijna tegen iemand aanliep.
Die zei:
Doe eens even rustig...je moet wel rekening houden met wat je in je draagt! toen wisten wij net dat we geen kinderen konden krijgen dus heb die mevrouw maar meteen even keihard uit haar droom gehaald.
En toen? Toen schaamde ze zich dood!

liefs
Rio

Unregistered

13-07-2009 09:49
Zo, dat is echt lomp ruthje..
Mensen denken soms echt dat ze alles tegen je kunnen zeggen of vragen. Ik zou het zelf nooit durven.. Hoe is het nu met je dan?
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
13-07-2009 10:00
Met mij is alles goed hoor!
Wij staan inmiddels op de wachtlijst voor KID, dus en baby komt er bij ons ook wel

liefs
duitsedog

Unregistered

13-07-2009 20:13
Bij mij zei een client vandaag ook 'en jij bent zeker ook zwanger...' Nou, wat had ik graag JAAAAAA willen zeggen!! Maar helaas, was het alleen een opgezette maag na het verjaardagsweekend van mijn man waarin ik toch redelijk veel taart en andere lekkernij heb gehad!
Ik kon het de client niet kwalijk nemen, maar het voelt wel K**.
daantje01

Unregistered

23-07-2009 14:58
Mensen zijn lomp !

Ik zou het niet in mijn hoofd halen.

Toch kan het ook anders. Ik krijg nu echt al een buikje maar als je me niet kent weet je niet is het nou ik omdat ik teveel eet.

Tot nu toe ben ik niemand tegengekomen die er iets over zei. sterker nog, de mensen waartegen ik het heb gezegd zeiden allemaal, Ik dacht het al, maar ja, wat nou als niet he ! Wink

Vond ik zeer netjes
Dina88

Unregistered

23-07-2009 15:42
Die opmerking heb ik pas nog gehad,

Was op een verjaardag van m'n oom, zat weer in m'n vruchtbare dagen en moet dan vaak naar de wc.
Kwam weer van de wc, komt m'n tante op me af met de vraag of ik wat wou eten? dus ik snapte het niet dus zeg nee hoezo?
En toen kwam de vraag ben je zwanger??? Confusedhock: ik zeg zo nee hoor (net daarvoor voor m'n gevoel een vmk gehad Sad ) ze zegt dan ben ik blij dat ik het niet in de groep heb gegooit Confusedhock: ik zeg als het wel zo was zal ik het wel zeggen hoor, ze weet trouwens niet dat we bezig zijn voor een kleintje.

Vind ik toch best wel brutaal zo'n vraag

Liefs Dina
Marcel

Unregistered

23-07-2009 15:54
Veel herkenning hier. Ik ben 2 jaar geleden flink ziek geweest en heb toen zwaar aan de Prednison gezeten. Daar ga je vocht van vasthouden en ik ging er meer van eten. Alles is nu weer normaal aan mijn lichaam, ben redelijk slank, maar ik houd een opgezwollen buik. Bij mij zijn het ook vaak kinderen die het vragen of wild vreemde mensen. Gelukkig nooit mensen die me kennen....die denken dat we geen kinderwens hebben.....
Wel moeilijk om nu mijn gezicht strak te houden en nee te zeggen als er weer een kindje begint dat ik een baby in mijn buik heb.... :oops:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave