Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Onregelmatige cyclus, tips?

Onregelmatige cyclus, tips?
epat

Posting Freak

Topics: 13
12-07-2009 21:10
Laat ik eens een nieuw onderwerp starten. Zag zo gauw niet eentje die erop leek, maar het zal vast al ergens bestaan.
Ik merk dat mijn cyclus nog niet stabiel is. Ik wissel tussen de 33, 36, 28 en nu 38 dagen. Het wisselt een beetje (al weet ik heus dat het nog veel erger en langer kan, heb de verhalen wel gelezen en mag me nog gelukkig prijzen geloof ik!). Maar heeft iemand tips, waarmee kun je je cyclus wat stabieler krijgen of is het een kwestie van ontpillen? Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb geen idee hoe mijn cyclus was voor de pil, want ik slik de pil al lang.
ilana

Senior Member

Topics: 3
12-07-2009 21:43
Ik sluit me bij me voorganger aan Smile ben ook op zoek naar tips.

Ik slik eigenlijk al jaren de pil niet meer ( ja en ben nog nooit zwanger geweest) maar heb een paar jaar veel stress gehad en een belabberd seks leven dus ja dan zou dat de oorzaak geweest zijn dat het steeds niet "raak"was denk ik...

Maar goed doordat ik het al jaren niet meer slik heb ik dus geen enkel idee wat me cyclus is... heb het nooit echt bij gehouden, zodra me borsten zeer gaan doen weet ik dat ik binnen een week ongi ben...

En nu vandaag eindelijk besloten om voor een kindje te gaan... maar dan moet ik dus eerst zorgen dat er regelmaat komt. nu las ik ergens dat teunisbloem daar een goed middeltje voor is??? weet iemand hier meer van??
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
12-07-2009 23:10
teunisbloemolie kan helpen, ik heb capsules van efamol PMP of e.d. je hebt verschillende soorten maar ook specifiek voor hormoonhuishouding.
Hoor/lees er goede berichten over.
Sabien84

Unregistered

13-07-2009 08:35
Zouden teunisbloemcapsules ook werken voor mij... 1e cyslus 108 met de 2e zit ik nu op dag 40.
Kan teunisbloem oli kwaad mocht je onverhoop toch zwanger zijn (geworden)
Groentje

Member

Topics: 0
13-07-2009 08:46
Goedemorgen meiden,

Ik heb in de eerste tijd na het stoppen met de pil bijna een half jaar moeten wachten op mijn eerste ongesteldheid, pffff.... Misschien hield ik het onbewust wel tegen doordat ik steeds dacht dat er iets mis met me was :oops:
Heb toen bij de Etos een potje teunisbloemcapsules gekocht en jawel, na korte tijd die capsules slikken werd ik ongesteld.
Ik ben er inmiddels mee gestopt, omdat er weer enige regelmaat in de cyclus was gekomen, maar zou prijs stellen op een nog regelmatiger cyclus (ipv dan 35 dagen en dan weer 30 dagen) Dus de vraag over combinatie met onverwachte (maar zeer gewenste!!!) zwangerschap of gebruik van bijvoorbeeld femnatal (foliumzuur) in combi hiermee is voor mij ook een vraag.... daarmee kan ik jullie niet helpen. Misschien ga ik het binnenkort (als ik neg test bij NOD) even navragen bij bijv de Etos of apotheek.

Succes!!!
ilana

Senior Member

Topics: 3
13-07-2009 09:22
Nou ik most vanmorgen even werken en toen ik klaar was met de route gelijk naar de etos gesjeest Big Grin Foliumzuur & teunisbloemcapsules gehaald :lol: Volgens de drogist kan je beide blijven slikken ook al raak je zwanger.

Pff mijn hoofd en gevoel zijn al veel sneller dan mijn lijf!!! in gedachte heb ik de babykamer al ingericht lol..
Groentje

Member

Topics: 0
16-07-2009 12:31
ilana schreef:Nou ik most vanmorgen even werken en toen ik klaar was met de route gelijk naar de etos gesjeest Big Grin Foliumzuur & teunisbloemcapsules gehaald :lol: Volgens de drogist kan je beide blijven slikken ook al raak je zwanger.

Pff mijn hoofd en gevoel zijn al veel sneller dan mijn lijf!!! in gedachte heb ik de babykamer al ingericht lol..

Hihi, de babykamer al ingericht Big Grin Hoop dat je snel positief test!! Jij hoeft ook nog maar een paar daagjes he? Al begonnen met teunisbloem?
Of wacht je nog even totdat je ongi er al dan niet is?

Thnx voor doorgeven dat het beide kan worden geslikt. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam mij compleet beduveld met allerlei wel of niet zwangerschapskwaaltjes. Daarom ga ik vandaag ook de capsules halen, zodat mijn ongi niet uitblijft omdat ik er teveel mee bezig ben.

Succes de komende dagen!!!
Joya

Posting Freak

Topics: 21
16-07-2009 12:34
Mijn cyclus is ook super vaag... 45-24-16-45-33-29-18.... zouden die teunisbloemcapsules bij mij ook werken?? Ik gebruik ook Etos multi zwanger worden capsules... kan dat samen????

Liefs
hoop1970

Posting Freak

16-07-2009 12:38
volgens mij zit er in die zwanger worden capsules van de Etos al teunisbloemolie... moet je maar op het potje kijken, weet het niet zeker aangezien ik die nooit geslikt heb.
Miesje78

Unregistered

16-07-2009 12:39
Ik slik sinds een maand of 2 ook die Etos 'zwanger worden' en op het doosje staat dat er een stof inzit (weet ff niet uit mijn hoofd welke, maar volgens mij geen theunisbloemolie hoop1970) die helpt een regelmatige cyclus te krijgen. En er zit ook foliumzuur in. Makkelijk dus!

Ik ben begonnen met die theunisbloemolie capsules, maar daar werden mijn stemmingen niet echt beter van (verre van zelf Confusedhock: ), dus ben daar maar mee gestopt. Vriend blij...
Die etospillen werken tot nu toe prima bij mij, al eentje van 31 en de laatste was 30 dagen! En heb ook geen (ok, weinig Wink ) last van stemmingswisselingen.
Lyfke24

Unregistered

16-07-2009 17:33
Hoi, mag ik ook een tip geven? Ik had ook erg onregelmatige cyclussen (de 1e drie na het stoppen met de pil waren keurig netjes 29 dagen, en toen begon het gesodemieter: 35 - 42 - 31 - 45 etc. Ik ben toen op advies van iemand naar een voetreflexuologe gegaan. En daarmee is mijn cyclus weer in de regel gekomen! Wel 34 á 35 dagen, dus iets minder kans op jaarbasis, maar niet meer van 29 naar 45 en weer terug naar 35...(daar werd ik zooo moe van en is ook duur aan de testen die je steeds maar meent te moeten doen...)

Ook heb ik in die tijd een steentje voor aan een kettinkje gekregen van een vriendin, dat zou staan voor vruchtbaarheid en regelmatige cyclussen (vlgs mij is het een maansteen). Die voetreflexuologe herkende de steen zelfs toen ik hem omhad tijdens een behandeling, ze heeft hem opgezocht in zo'n boekje en daar stond inderdaad als info bij dat het voor bovenstaande stond! Inmiddels ben ik weer 5 wkn zwanger, ik ben vorig jaar oktober begonnen met voetreflex, in nov. toen aangeteld, helaas in januari '09 een miskraam (maar ook daar was de voetreflex behulpzaam, zij heeft de baarmoeder toen "aangezet" en alles is er op natuurlijke wijze binnen 5 dagen uitgekomen, geen curettage nodig).
Nu ben ik in juni aangeteld, en mijn voetreflexther. weet het nog niet, daarmee ga ik haar in augustus verrassen. Ik hoop voor jullie dat jullie hier iets aan hebben, voor mij werkt het in elk geval!
Joya

Posting Freak

Topics: 21
17-07-2009 10:07
Lyfke24 schreef:Hoi, mag ik ook een tip geven? Ik had ook erg onregelmatige cyclussen (de 1e drie na het stoppen met de pil waren keurig netjes 29 dagen, en toen begon het gesodemieter: 35 - 42 - 31 - 45 etc. Ik ben toen op advies van iemand naar een voetreflexuologe gegaan. En daarmee is mijn cyclus weer in de regel gekomen! Wel 34 á 35 dagen, dus iets minder kans op jaarbasis, maar niet meer van 29 naar 45 en weer terug naar 35...(daar werd ik zooo moe van en is ook duur aan de testen die je steeds maar meent te moeten doen...)

Ook heb ik in die tijd een steentje voor aan een kettinkje gekregen van een vriendin, dat zou staan voor vruchtbaarheid en regelmatige cyclussen (vlgs mij is het een maansteen). Die voetreflexuologe herkende de steen zelfs toen ik hem omhad tijdens een behandeling, ze heeft hem opgezocht in zo'n boekje en daar stond inderdaad als info bij dat het voor bovenstaande stond! Inmiddels ben ik weer 5 wkn zwanger, ik ben vorig jaar oktober begonnen met voetreflex, in nov. toen aangeteld, helaas in januari '09 een miskraam (maar ook daar was de voetreflex behulpzaam, zij heeft de baarmoeder toen "aangezet" en alles is er op natuurlijke wijze binnen 5 dagen uitgekomen, geen curettage nodig).
Nu ben ik in juni aangeteld, en mijn voetreflexther. weet het nog niet, daarmee ga ik haar in augustus verrassen. Ik hoop voor jullie dat jullie hier iets aan hebben, voor mij werkt het in elk geval!

Okee bedankt. Ik kan me er niet zo heel goed iets bij voorstellen maar het is het proberen waard! Ja en die maansteen heb ik ook over gedacht maar het is wel een heel gedoe zeg met dat reinigen en opladen en alles.... Nja misschien toch maar eens gaan doen dan....
@ hoop1970 er zit idd een stofje in maar dat is geen teunisbloemolie.. Geen idee wat het wel is maar het helpt iig niet bij mij Wink

Liefs
hoop1970

Posting Freak

17-07-2009 17:28
ok Big Grin

nou dan toch maar eens de teunisbloemolie proberen... ik zit nu aan de clomid dus m'n cyclus wordt sowieso gereguleerd... had voorheen wel het idee dat het wat deed
Sabien84

Unregistered

17-07-2009 20:55
Mag je teunisbloem olie trouwens gebruiken in combinatie met 'etos zwanger worden'??
hoop1970

Posting Freak

17-07-2009 20:58
volgens mij wel hoor, wel stoppen als je zwanger bent (dat werd mij tenminste verteld) Je zou het in de winkel kunnen vragen, maar ik heb soms m'n twijfels over de kennis qua medicijnen van de winkelmeisjes (niet beledigend hoor, maar ik hoor soms advies... :roll: )
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
20-07-2009 13:13
ik vind dat met die maansteen maar een beetje spirituele onzin hoor :oops:
denk niet dat dat gaat werken.
hoop1970

Posting Freak

20-07-2009 15:31
na bijna 2 jaar wil je alles proberen...
Riviera

Unregistered

20-07-2009 16:21
Dames ik heb een hele goede tip:
Weleda menodoron.
Google maar even.
Ik ken meerdere mensen bij wie dit hielp.
Succes! Xxx
Riviera

Unregistered

24-07-2009 19:17
Ben heel benieuwd of iemand mn tip gezien heeft!?
Lientje.nl

Unregistered

06-09-2010 13:27
Hey THNX!
Ik heb nu tarwekiemolie, maar deze tip hou ik in m'n achterhoofd Riviera!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave