Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Hoe gaat jullie man om met de zwangerschap?

Hoe gaat jullie man om met de zwangerschap?
lihram

Unregistered

09-07-2009 16:12
Hallo Allemaal,

Was even benieuwd hoe de mannen van Nederland het gemiddeld doen in een zwangerschap haha.

Ik zal maar beginnen hij is nu echt extra lief voor me. Ben nu 16 weken zwanger en voel me echt een prinses.Heb gelukkig wel geen last gehad van misselijkheid, maar ben wel extreem moe geweest. Ik werk 40 uur en als ik thuis kwam van mijn werk kon ik echt helemaal niks meer. Ik heb en hoef echt niks aan mijn man lief te vragen. Alles gebeurt vanzelf. Hij kookt poetst is nu aan het verbouwen voor onze kleine frekkel.
Zelfs met mijn soms erg slechte humeur gaat hij super om. Ben nu echt de gelukkigste vrouw op aarde. Big Grin

Ben benieuwd hoe het bij jullie dames gaat!
cheyenne

Member

Topics: 0
09-07-2009 16:38
hoi hoi ,
lief hoor wat jou man allemaal doet,
mijn man doet mjn huishouden niet ik werk niet en hij soms 12uur op een dag vindt ik heel erg rot als hij dan iets wil doen hij wil me wel af en toe wat uit handen nemen maar dat wil ik zelf niet :oops: .
maar als ik zelf ook zou werken zou ik het hem wel laten doen hoor haha wij hebben dalijk de moeilijkste taak vindt je ook niet haha.

groetjes chey
lihram

Unregistered

09-07-2009 16:48
Wij werken allebei even veel. Strakjes ga ik 1 dag minder werken en dan neem ik zowiezo meer taken van het huishouden op me.

Maar inderdaad hebben wij strakjes een erg zware taak.
brusje

Unregistered

09-07-2009 20:41
mijn man is neti anders dan anders hoor..vraagt natuurlijk wel hoe t is en met zn kleine meid...maar verder gewoon als anders..ik doe altijd meer in huis omdat ik minder uren werk..maar hij helpt wel waar nodig is..
ran83

Posting Freak

Topics: 23
09-07-2009 20:55
Mijn vriend en ik doen het nog precies zoals voor die tijd. Ik binnenshuis alles hij buitenshuis. Maar hij zegt wel als ik bepaalde dingen niet meer zou kunnen helpt hij mij, zoals de zware boodschappen uit de auto laden dat doet hij nu al.

En hij is elke keer nog mee geweest naar de VK en wil dit ook elke keer doen. M'n vriend werkt s'nachts waardoor hij overdag tijd heeft.
kleinepukkie

Unregistered

09-07-2009 21:11
ik ben nog maar net zwanger... maar mijn mannetje is super lief voor me.
Vraagt steeds of ik wat wil eten of drinken en ik moet maar lekker rustig op de bank gaan zitten.
Vriendinnetje van me zei al dat ik er lekker van moet genieten voel me namelijk redelijk schuldig Want ik heb eigenlijk nog nergens last van.

huishouden doen we eigenlijk altijd samen omdat we allebei werken.
is nu nog niets in veranderd. Als onze kleine er is zal ik wel wat minder gaan werken
dus doe ik ook vast wel wat meer in het huishouden. voorzie geen problemen.
Hedwig

Unregistered

10-07-2009 12:18
mijn man moet er echt weer aan wennen. Merk dat ie het soms nog echt 'vergeet' dat ik zwanger ben Wink
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik hem er vaak aan herinneren dat het best vermoeiend is om zwanger te zijn en dat ie toch echt meer moet doen in huis. En dan zegt ie : oja. En dan doet ie het braaf allemaal. Big Grin
Maar mijn man is een dromer en denkt er na verloop van tijd niet meer aan dat ie meer moest doen in het huishouden. Dus dan krijgt ie weer een schop onder zijn kont van mij Wink

Daarbij krijgt ie het wel weer goed te verduren met mij. Ik ben niet een van de makkelijkste als ik zwanger ben :twisted:
Nee, mijn humeur gaat er niet echt op vooruit als ik zwanger ben. Tenminste bij de eerste was dat zo Tongue
Misschien heeft ie deze keer geluk en word ik niet zo vaak en snel boos en sjagerijnig
french

Posting Freak

Topics: 19
10-07-2009 18:34
Ben nu niet meer zwanger.
Maar toen ik wel zwanger was deed mijn man ook heel veel in huis.
Soms niet helemaal uit zich zelf, maar als ik aangaf dat ik moe was ofzo
dan deed hij het wel spontaan.
En vooral als ik in het weekend aan het werk was, als ik dan thuis kwam was het hele
huis weer spik en span.
Malou

Unregistered

11-07-2009 14:10
Leuk topic Big Grin

Mijn mannetje was al heel lief, en deed ondanks dat hij meer uren werkt dan mij al heel veel in huis.
Gewoon omdat we het gezellig vinden om samen dingen te doen.

Ook ben ik nog steeds erg snel moe, en heb soms overdag ook geen fut.
Dan doe ik alles s'avonds, maar vaak belt hij me dan nog op (hij werkt s'avonds en s'nachts) dat ik het maar lekker moet laten liggen voor de volgende dag en dat hij het dan wel voor me doet.

Wil ik koken, is hij al bezig en moet ik maar lekker rustig op de bank gaan zitten en word ik de keuken weer uit gedirigeerd.

Met boodschappen net zo. Ik mag de kar niet meer uit en in pakken, niet meer te zwaar sjouwen, zelfs de kar niet meer duwen :lol:

De kattenbakken doet hij nu 2 x daags voor me, en het grasmaaien mag ik ook niet meer doen :lol:

Ook vraagt hij altijd zodra hij thuiskomt hoe t met mij en ons kleine ventje is, en voelt hij even aan mn buik en begint dan altijd heerlijk trots te stralen als de kleine zn voetje ff tegen zn hand zet Big Grin

Met andere woorden: Ik zou me geen betere vent kunnen wensen, zo lief en zorgzaam is hij altijd Big Grin

Ook is hij vanaf het begin af aan heel erg bezig met hoe het zal zijn straks, wat hij nog wil doen voor de kinderkamer, en wat hij nog wil halen aan kleertjes en plannen voor als de kleine groter is, echt superleuk Big Grin
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
12-07-2009 12:02
Hallo!

Mijn man is een schatje (was ie voorheen ook al hoor en doet alles voor me). Nu ik zwanger ben doet hij echt alles voor me, is vreselijk lief, praat en zingt geregeld tegen de buik en vindt het allemaal geweldig!! betere kerel kan ik me niet voorstellen, sorry voor alle andere dames ;-)

xxxx Tink
Eva_697

Unregistered

13-07-2009 14:23
mijn vriend werkt soms wel 14 uur op een dag (tsja eigen bedrijfje he) en is vaak moe. toch helpt hij me met het huishouden en is nergens te beroerd voorBig Grin krijg elke dag een smsje hoe het met de beeb gaat en hoe ik me voel. heel schattig Big Grin hij is nog wel wat voorzichtig omdat de vorige zwangerschap een MK is geworden en hem dat echt vreselijk veel pijn heeft gedaan. Nu wil hij absoluut niet dat ik stress o.i.d. om de kans op een mk maar zo klein mogelijk te houden Smile
Coo1

Unregistered

15-07-2009 13:02
Mijn mannetje zorgt ook heel erg goed voor me. Vooral als ik misselijk ben. Hij gaat drinken en eten voor me halen en alles wat ik lust past hij zich aan ook al had hij zelf eigenlijk zin in iets anders. Hij vind het ook niet erg dat ik na mijn werk lekker op de bank plof omdat ik dan kapot aan ben. Stofzuigen en ander huishoudelijk werk was ik zelf al niet zo'n kei in maar dat doet ie nu ook wel vaker en ik mag absoluut niet in de buurt van de kattebak komen. Als ik alleen al die kant op loop wil hij mij al voor zijn. Wij werken allebei even veel dus doen we ook verder alles samen verdelen.
lihram

Unregistered

24-07-2009 19:40
Toch erg leuk op te lezen dat onze mannen het allemaal zo goed doen. Het is toch soms wel lastig voor ze zo'n zwangere vrouw. Maar goed zoals Daphne Deckers zegt "wij moeten straks een piano door een dakraampje persen" Wink
wannabeeb

Member

Topics: 1
23-01-2010 10:16
Het lijkt wel of mijn vriend de enige is die soms nog weinig begrip voor de zwangerschap op kan brengen.
Toen we een positieve test te pakken hadden was hij de gelukkigste man op aarde. Kon zijn ogen niet geloven, maar nu bij een aantal weken zwangerschap lijkt het bij hem helemaal niet meer te leven.

Je ziet het natuurlijk nog niet echt, Hij voelt natuulijk niets en hij weet niet wat er allemaal verandert bij een zwangere vrouw.
Als ik hem voorbeelden van babykamertjes laat zien, of een voorstel doe voor een babynaam...krijg ik direct te horen dat hij het allemaal te vroeg vind om daar naar te kijken. Ik hoop dat hij snel bijdraait. Misschien moet ik hem een boekje geven over de zwangerschap en wat dat voor de aanstaande papa betekent.

Hij houdt wel rekening met me betreft zwaar tillen en meehelpen in de huishouding!
kleinepukkie

Unregistered

23-01-2010 20:32
Geef hem even de tijd....
het is allemaal nog zo pril misschien is hij wel bang dat het fout gaat.
het is voor mannen heel moeilijk re bevatten helemaal als er nog geen dikke buik ofzo is.

Succes!!
kimmiek

Unregistered

26-01-2010 07:57
Mijn man is nu een grote schat. Koopt sinaasappels voor me en perst deze (elke dag!!) voor me uit, koopt iedere week bloemen (maar dat deed ie al) en is gewoon heel zorgzaam. Doet meer dingen in huis en zegt dat ik mijn rust moet nemen.. Echt heel schattig!!!!!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave