Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn kosten babykamer

kosten babykamer
bloemmie

Unregistered

08-07-2009 20:04
na kort gesprek met manlief onder de douche vraag ik t maar gewoon aan jullie :mrgreen:

wat ben je ongeveer kwijt aan een babykamer?
Wij hebben nu een babykamer gekocht(eerste kind) voor 349 euro commode, kast en ledikant.
Thermobad 55 euro(ja was zo een mooie van sleepybear en met pompjeswat me handig lijkt), luieremmer van t zelfde merk 20 euro zo een verschoonkussen 20 euro en hoesjes voor erom 4 euro per stuk.
Komt dus nog een hemeltje bij, matras, maxicose kinderwagen(of combinatie?) box die ik 2e hands wil en veel klein spul toch?

iemand een schatting en/of aanvulling? dus het eerste kind, lijkt me dat je bij de 2e nog veel van de eerste gaat gebruiken.
ran83

Posting Freak

Topics: 23
08-07-2009 20:08
Een echte schatting kun je natuurlijk niet maken van wat je kwijt bent. Het verschilt per babyzaak wat je kwijt bent en natuurlijk wat je zelf uit wil geven.

Er zijn veel dingen wat je noodzakelijk nodig bent, maar je hebt ook veel "luxe" artikelen wat eigenlijk dus overbodig is.

Op internet kun je wel lijstjes vinden van wat je nodig bent, deze lijstjes verschillen wel erg van elkaar, maar de noodzakelijke dingen staan er wel op.
vj

Posting Freak

Topics: 35
08-07-2009 20:10
onze babykamer was 500 euro (heel veel korting!!)
Wij hebben bijna alles in 1 keer gekockt en kregen 15% korting.

Ik gok dat we voor de babykamer + stokke wagen, stokke kinderstoel, aankleding, behang (kleine 250 euro ong) boxen (2,wel dure van 300 euro p.st) maxicosi, wipstoel, tentje (campingbedje) eerste kleertjes, gordijnen enz (aerowlseep)
ongeveer 5000 euro kwijt zijn.
ikkewil

Unregistered

08-07-2009 20:17
ik heb alles berekend en ben min 2000 euro kwijt, incl ook alle hydrofiele dingen enzo. Ik heb hierbij ook gekeken naar een kamertje nieuw (700 euro) en een wagen via marktplaats. Ik heb zelf nog niets gekocht, maar had al wel een berkening gemaakt....

Als je zorgt dat je zo'n 2000 tot 3000 op je rekening hebt staan, dan kom je heeel ver voor alles wat je voor de eerste keer moet kopen.

Ik hoorde trouwens dat we een nieuwe wagen van mijn schoonouders krijgen, dus dat is zowiezo mooi meegenomen, maar ja, niet iedereen krijgt dat, en ik was er ook niet van uit gegaan.
brusje

Unregistered

08-07-2009 21:34
bij de eerste hebben we de wagen gekregen, comode heeft mn man gemaakt hadden een inbouwkast, badje en standaard geleend, maxicosi gekregen, box geleend dus allemaal erg goed koop, bedje van ikea, ook lakentjes enzo bij ikea..tummytub gekregen
babyfoon, luieremmer enz nooit gebruikt..

nu heeft mn man een kast gemaakt bij t bedje en comode die we al hadden..
aankledkussen en tummy heb ik nog, badje en standaard leen ik weer (is maar zo kort)
box krijgen we+boxkleed

dus nu kost het me alleen behang verf, linnengoed en kleertjes enzo, en nieuw matrasje
en luxe buggy gekocht omdat we een buggy nou eenmaal heel veel gebruiken
Snow

Unregistered

08-07-2009 22:00
babykamer =>
ledikant, commode, kast van marktplaats: 400 euro
matras nieuw: 50 euro
hemeltje + schilderij nieuw: 60 euro

kinderwagen (reiswieg + zitje) v/d Blokker: 175 euro
maxicosi + voetenzak nieuw: 165 euro

box + boxkleed nieuw: 156 euro

wipstoeltje van marktplaats: 12,50 euro
tummytub/badje/standaard van marktplaats: 30 euro

kleding mt 50, 56 en een paar 62/hydr luiers/washandjes/inwikkeldoeken: 150 euro

totaal: 1207,50 euro
Snow

Unregistered

08-07-2009 22:01
box + boxkleed nieuw = 165 euro

ons aankleedkussen was trouwens 10 euro v/d hema.. ik lees hierboven ook 1 van 20..
Svtje

Senior Member

Topics: 6
10-07-2009 08:58
Wij zullen niet veel geld kwijt zijn, in het kamertje zijn kasten ingebouwd, de koeler en vriezer onder een werkblad fungeren als commode dus hebben we alleen een ledikantje nodig, van de Ikea: 79,00
We proberen zoveel mogelijk dingen bij de Hema, Zeeman, Ikea enz. te kopen, dat scheelt toch wel veel met een speciaalzaak.
Een box kunnen we niet kwijt dus we zullen wel een luxe wipstoel en boxkleed kopen. Heel misschien zeggen schoonouders dat er wel in een box in de stuurhut moet komen, die word dan zeker 2ehands.
Kinderwagen kopen we via Marktplaats ook al krijgen we hem misschien wel van ouders. Maxicosi kopen we wel nieuw en ook echt van Maxicosi, geeft toch een veilig gevoel.
Ik denk dus dat we voor echt alles zo'n 1000 tot 1500Euro kwijt zijn (?)

Onze grootste uitgave word een andere auto, de huidige is een leasebak en die moeten we in april 2010 inleveren, komt mooi uit want dan kopen we gelijk een 5-deurs.

Groetjes svtje
Eva_697

Unregistered

10-07-2009 09:52
álles via via gekregen. Compleet nieuwe babybkamer (1 jaar gebruikt) gratis gekregen. ledikantje, wiegje alles hebben we al staan. kinderwagen van mijn moeder van mijn jongste broertje ga ik gebruiken (vooral omdat ik dat gewoon heel bijzonder vind). Dus eigenlijk zijn we niet erg veel geld kwijtWink maxi cosi kunnen we ook gratis krijgen, maar wil graag zelf een aanschaffen evenals autostoeltje. denk dat wij zeker niet boven de 500euro uit gaan komen! persoonlijk vind ik het onnodig zelf een compleet nieuwe kinderkamer aan te schaffen. Erg lang wordt het niet gebruikt en kindlief merkt echt niks van zijn of haar kamertje.. Als ik de prijzen hoor van verschillende kinderkamers schrik ik me werkelijk rot, vind het vaak achterlijk veel geld wat ervoor gevraagd wordt, niet dat we het geld niet hebben, maar vind het echt van de zotte haha.
Sandy

Unregistered

10-07-2009 10:31
Toen wij gingen samenwonen heb ik mijn kledingkast en dressoir meegenomen zonder dat deze nu echt heel erg nodig zijn. Deze meubels gaan naar de kinderkamer, een matje op het dressoir en het is een commode vind ik. Het is beuken met zilver, nu heb ik bij prenatal een zilver ledikantje gezien voor 149euro, dus denk dat ik dat ga doen.
Gordijnen hangen er al, maar weet niet of ik deze laat hangen. Maar anders gewoon goede gordijnen bij IKEA vandaan, niet speciaal voor baby's/kinderen.
Dan nog behang uitzoeken en lamp en andere decoratie.

Krijgen van mijn ouders en schoonouders geld, waar we een kinderwagen en box van kunnen kopen. Nemen zeker niet de duurste, want zoals ik er nu naar kijk doet een goedkopere het vast ook wel goed.

Al met al gok ik dat wij van ons eigen geld dus zeker niet meer als 2000euro kwijt zullen zijn.
Ik denk dat het een beetje afhangt van hoeveel je kwijt wilt zijn en of je genoegen neemt met 2hands op bepaalde gebieden.
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
10-07-2009 10:39
wij zijn denk ik rond de 1500 - 1700 kwijt voor alles.
anita

Senior Member

Topics: 5
10-07-2009 20:09
je kunt op gardo.nl ( winkel) een lijstje maken met wat je allemaal wilt hebben. Kun je gelijk zien wat het ongeveer gaat kosten, exclusief kleertjes hydrofiel etc.
bloemmie

Unregistered

10-07-2009 20:49
hebben via marktplaats een wipstoeltje gekocht voor 20 euro van chicco vond ik wel een redelijke prijs, kunnen ook een kinderwagen/reiswieg etc hebben voor 30 euro ook via marktplaats. Zijn toch echt allemaal meevallers moet ik zeggen!
Zijn nog bezig voor een box en dan hebben we t bijna denk op de kleine spullen na dan.

Dus wij blijven denk ik ook rond de 600 euro steken
Snow

Unregistered

10-07-2009 21:00
ik vond vooral de flessen, eventuele kolf, kleertjes, aankleding kinderkamer, hydrofiele luiers/washandjes
en inwikkeldoeken nog tegenvallen..

ik dacht ook; qua meubels heb ik bijna alles, maar toen kwam dat nog hihi
ikkewil

Unregistered

11-07-2009 08:41
haha, daarom heb ik ook dat allemaal berekend.... De eerste rompertjes heb ik al binnen, van mijn vader en zijn vrouw gehad. Onwijs leuk....
De grote dingen kosten vaak het minst, kijk maar naar een verbouwing, maar dan komen altijd nog de kleine dingen erbij die toch meer blijken te kosten als dat je dacht...

Liefs
brusje

Unregistered

11-07-2009 09:16
ja dat is zeker zo!!

ik had veel spulletjes bewaard ook kleertjes enzo maar krijg nu een meisje..dus niet meer te gebruiken helaas..zitten nog veel leuke kleertjes bij..
maar heb een zwangere vriendin..als ze een jongen krijgt kan ik haar er mischien blij mee maken..

ik ga de lakentjes enzo zelf maken met mn moeder...gewoon katoen halen op de markt..en op t omslagje leuke dingetjes maken..met lapjes stof..en dan bijpassende stroken die je als sloopje om t bedje kunt vouwen..
ik maak de lakentjes wat breder dan standaard..kun je ze beter instoppen..anders blijft dat vaak niet meer zitten als je kindje groter is.
Snow

Unregistered

11-07-2009 10:04
dat is idd leuk brusje; om dingen zelf te maken!
Als je op een gegeven moment niet meer weet wat je met de kleertjes moet; marktplaats. Ik ben laatst
bij iemand geweest, die had alles uitgestald en per stuk kostten de kleertjes 0,50 cent. (kun je natuurlijk
zo duur maken als je wilt.. ligt eraan wat voor kleertjes het zijn)
Er kwamen ontzettend veel mensenn op af! Binnen 4 dagen was ze bijna alles kwijt!
roosje

Unregistered

11-07-2009 10:06
Regenboog schreef:ik vond vooral de flessen, eventuele kolf, kleertjes, aankleding kinderkamer, hydrofiele luiers/washandjes

Even een tip: koop nog géén kolf als je zwanger bent, wacht tot je kleintje er is! Ten eerste weet je niet of de BV lukt straks en ten tweede, kijk goed welke kolf je koopt; enkelzijdig, dubbelzijdig, hand- of electrisch enz. Hangt er ook vanaf hoe vaak je wilt gaan kolven. Ik heb mijn kolf pas met een week of 6 aangeschaft, toen de BV goed liep en ik zeker wist dat ik er nog wel een tijd mee door zou gaan.

Liefs Roos
Snow

Unregistered

11-07-2009 10:07
roosje schreef:
Regenboog schreef:ik vond vooral de flessen, eventuele kolf, kleertjes, aankleding kinderkamer, hydrofiele luiers/washandjes

Even een tip: koop nog géén kolf als je zwanger bent, wacht tot je kleintje er is! Ten eerste weet je niet of de BV lukt straks en ten tweede, kijk goed welke kolf je koopt; enkelzijdig, dubbelzijdig, hand- of electrisch enz. Hangt er ook vanaf hoe vaak je wilt gaan kolven. Ik heb mijn kolf pas met een week of 6 aangeschaft, toen de BV goed liep en ik zeker wist dat ik er nog wel een tijd mee door zou gaan.

Liefs Roos

dat is een goede ja! Ik heb er zelf geen 1 gekocht, ga flesvoeding geven.. maar er zijn veeeeeeeeeel
verschillende soorten zeg haha!
cheyenne

Member

Topics: 0
11-07-2009 11:20
hoi hoi ,
ik ben nu zwanger van de tweede maar koop toch weer bijna alles nieuw hoor ( behalve de kinderwagen heb nog een bugoboo is nog zo goed als nieuw) ik weet nog wel dat ik met me eerste zwangerschap tussen de 6000 a 7000 euro kwijt was..maar moet wel zeggen heb veel dingen laten maken naar mn eigen idee zoals hemel , lamp , schemelamp , bedovertrekjes .
kinderkamer was 920euro kinderwagen 800 euro , en dan heb ik het niet eens over de kleertjes :oops: ..je kan het natuurlijk zelf zo duur maken als je wilt .

groetjesss chey
brusje

Unregistered

11-07-2009 19:44
sjeemig..6/7000..je moett t maar net hebben..dat is veel geld, zou het er neti voorover hebben omt allemaal daaraan te besteden.
maargoed das ieder zn ding he Wink
cheyenne

Member

Topics: 0
11-07-2009 19:54
haha erg he :oops: als je het beetje voor beetje koopt merk je het niet zo ,en na een tijdje kijk je de bonnentjes na .. toen schrok ik wel even hoor haha.
ach ja heb er veel plezier van gehad en heb me zusje er ook blij kunnen maken met wat spullen Big Grin
Riviera

Unregistered

11-07-2009 21:55
Heb net een mooi kamertje op MP gezien. Wil echt niet meer dan 250 voor de meubeltjes uitgeven.
Wat mn vriend betreft kopen we meteen dat kamertje maar ik wacht liever tot ik zwanger ben.
Voelt niet goed om al spulletjes te kopen terwijl ik niet zwanger ben.
bloemmie

Unregistered

11-07-2009 21:57
soo eeh das veel geld Confusedhock:

anyways hebben vandaag een kinderwagen gekocht voor 30 euro(2e hands) maar hij is maar 3 maanden oud. zelfs de draadjes van de banden van de nieuwigheid zitten er nog op Confusedhock:
hijs zooooooooooooooooooooo mooi 8-) wil er steeds naar gaan kijken :mrgreen:

@ riviera, we zijn nu pas 14 weken en 5 dagen en zijn vorige week pas begonnen met spullen komen ook vanwege dat voorgevoel.
Riviera

Unregistered

11-07-2009 22:00
bloemmie schreef:soo eeh das veel geld Confusedhock:

anyways hebben vandaag een kinderwagen gekocht voor 30 euro(2e hands) maar hij is maar 3 maanden oud. zelfs de draadjes van de banden van de nieuwigheid zitten er nog op Confusedhock:
hijs zooooooooooooooooooooo mooi 8-) wil er steeds naar gaan kijken :mrgreen:

@ riviera, we zijn nu pas 14 weken en 5 dagen en zijn vorige week pas begonnen met spullen komen ook vanwege dat voorgevoel.

Dat snap ik helemaal!
Maar 30 euro voor n kinderwagen is echt vet weinig zeg! Goeie deal!
bloemmie

Unregistered

11-07-2009 22:08
weet niet of ik mag linken maar dit is m

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... wagen.html

:mrgreen: int eggie natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel mooier
ran83

Posting Freak

Topics: 23
11-07-2009 22:11
Ik heb tot nu toe alles nog nieuw gekocht. De babykamer was in de aanbieding van 3000 euro voor 1800 euro, dus toch veel korting. Maar ik krijg 1000 euro van m'n vader weer. Van m'n schoonmoeder krijg ik de box naar keuze, van m'n moeder krijg ik een autostoel tot 100 euro, de rest moet ik zelf bijleggen. De kinderwagen hebben we gezamelijk met de box en babykamer gekocht dan kregen we 15% korting, volgens mij kost die zo'n 600 euro. De kleine dingentjes tel ik helemaal niet op, als ik daar aan begin schrik ik me dood. Confusedhock:
Riviera

Unregistered

11-07-2009 22:12
bloemmie schreef:weet niet of ik mag linken maar dit is m

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... wagen.html

:mrgreen: int eggie natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel mooier

whoooo das echt een HELE goeie deal!!!
brusje

Unregistered

12-07-2009 07:33
denk dat ik mn oude kinderwagen op MP ga zetten nu we toch en nieuwe hebben besteld..(oeps..schande want die oude is ook nog prima)

de advertentie doet t nu niet meer had wel willen zien wat je koopt voor 30 euro..
Snow

Unregistered

12-07-2009 11:24
brusje: ik heb ook pas weer een kinderwagen verkocht via marktplaats. Paar mooie foto's erbij en je bent
hem zo kwijt!

bloemmie: wat een mooie kinderwagen en dat voor maar 30 euro! bebe first is volgens mij van zichzelf niet een
heel duur merk, maar voor 30 euro heb je echt een mega-deal!!!!
bloemmie

Unregistered

12-07-2009 17:36
dit is m alleen hebben wij m in het grijs/appeltjesgroen

http://www.babyplaats.nl/img/babypark/1 ... inal_1.jpg

nieuw issie trouwens 200 euro Confusedhock:
brusje

Unregistered

12-07-2009 20:58
mooie wagen!
benangelique

Unregistered

12-07-2009 21:48
ik ben nog maar pril zwanger (6 weken) maar had al eerder een gaaf kamertje gezien. via mp kwam ik die nu tegen en na een kleine aanbetaling staat ie gereserveerd voor ons. als de 1e echo half augustus goed is, gaan we de kamer halen.
nieuw 2000 euri, nu 620
Coo1

Unregistered

13-07-2009 09:13
Tja wij hebben allebei een dure smaak maar gewoon kijken waar je de beste deal kunt krijgen.
Kinderwagen kunnen we waarschijnlijk van een collega van mijn man kopen maar ik wil wel eerst weten hoe hij eruit ziet anders koop ik gewoon een nieuwe. Kamertje kopen we ook nieuw. De kamer op zich moet ook nog helemaal verbouwd worden.
kleinepukkie

Unregistered

13-07-2009 14:36
Ik heb eigenlijk nog helemaal niet zo gekeken. Beetje gebladerd in boekjes dat wel maar nog niet echt bekeken wat alles kost.
ben pas 6 weken zwanger en wil eerst de 12 weken voorbij zijn tijd zat nog Wink

Denk wel dat ik alles nieuw wil :oops:
Coo1

Unregistered

13-07-2009 14:43
Ik heb net de foto's gekregen van de kinderwagen van de collega van mijn man maar ik denk dat wij toch ook maar gewoon voor een nieuwe gaan. Vind de kleur niet mooi en je kunt echt wel zien dat hij gebruikt is.. Tja dat wil ik ook niet voor mijn kindje. En normaal kijken we ook niet op 100 euro meer of minder.
Lyfke24

Unregistered

13-07-2009 21:25
Hoi, wij hebben bij onze vorige zwangerschap (helaas MK na 9 wkn) een babykamertje gekocht via MP, echt een koopje vonden wij: 400 euro voor bed, commode, kast. Dit kamertje wordt nu nog nieuw verkocht voor 900 Euro. Het is een cremekleurig kamertje met soort van glas in lood in de kast en bedje. Ik vond het superlief! En wat heeft het te lijden met zo'n kleine?? En hoe lang liggen ze erin? Ik koop straks liever een nieuwe kinderkamer, als ze wat groter zijn, waar ze wat langer mee kunnen doen... en natuurlijk zal ik t.z.t. ons babykamertje gewoon weer proberen te verkopen via MP!

Maar het is inderdaad: ieder zijn ding, en niet iedereen heeft dezelfde portemonnee.
Ik ben nu ook voor een 2e hands kinderwagen aan het kijken, wil het liefst een bugaboo, maar die worden in onze omgeving nog niet zoveel aangeboden.. maar we hebben dan ook nog even de tijd. Maar die koop ik ook pas ná de 12 weken heb ik met mezelf en manlief afgesproken.

Verders zijn vele vriendinnen mij al voor gegaan, en het was de vorige keer al zo dat ik, toen ik bekend had gemaakt dat we zwanger waren, links en rechts hoorde: oh, ik heb dit nog en ik heb dat nog! Dus misschien hebben jullie dat straks ook wel als het grote nieuws van de daken wordt geschreeuwd.

Veel liefs en plezier gewenst met babyshoppen!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave