Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen kwaaltjes

kwaaltjes
Syl

Posting Freak

Topics: 50
25-08-2007 09:49
Ik moet zeggen dat ik daar toch echt wel last van heb, en ook veel moeite mee heb.
Ik weet dat het allemaal de moeite waard is, en ik heb het er echt graag voor over maar dat neemt niet weg dat ik mezelf nu al enorm in de weg zit.
Ben niet alleen in de ochtend misselijk, eigenlijk de hele dag wel golven of periodes. Buikpijn kan ik goed hebben, maar die misselijkheid maakt wel dat ik me soms wanhopig voel.
Dat vind ik wel moeilijk moet ik zeggen... Ben even in een klaagbui, wil niet ondankbaar klinken
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
25-08-2007 10:52
Het valt ook niet allemaal mee hoor :wink: Mij hielp het wel om als ik me beroerd voelde goed in het vooruitzicht te houden waar ik het voor deed. En verder hielp bij mij om me wat beter te voelen gewoon de hele dag door kleine beetjes eten, en vooral 's avonds voor ik naar bed ging nog wat nemen.
Sterkte ermee, het gaat over hoor!! :wink:
Syl

Posting Freak

25-08-2007 11:09
hoi sofietje,

Dank je! Inderdaad het gaat wel over. Ben net naar de winkel gegaan om allerlei gezonde tussendoortjes te halen die ik in mijn tas kan stoppen zodat ik altijd iets bij me heb.
Ik merkte inderdaad dat als ik me even niet lekker voel, en ik iets eet zoals een volkoren ontbijtbiskwie ik me dan alweer beter voel Big Grin
Dollie

Unregistered

27-08-2007 22:38
Hallo,

Kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag: Ik heb sinds kort last van steken in mijn zij weten jullie wat dat dat betekend??
K heb er nooit eerder last van gehad.

Groetjes Dollie.
Dollie

Unregistered

28-08-2007 10:23
Hoi marcha,

Dank je wel voor je reactie...
Syl

Posting Freak

29-08-2007 07:56
Voor de dames die last hebben van ochtendmisselijkheid:

Ik heb van vsm iets gevonden tegen de ochtendongemakken en ik moet zeggen dat het mij heel goed helpt. Tenminste, ik voel me sóchtends niet beroerd en voel me nu eigenlijk ook best lekker, alleen wat moe.

Het heet Puur mama zwangerschapsgranules bij ongemakken in de ochtend.
Deze neem je voor of na het eten, drie keer per dag.

liefs Syl
Jenna1981

Unregistered

25-09-2007 07:46
hoi,

Syl, ik kan je gerust stellen je bent niet de enige hoor meid. Ik ben ook soms zo misselijk en zelfs me buikie van 7 weken zit in de weg, weet niet welke broeken ik aan kan enz enz...

maar ik heb nog wat.. heb soms soort krmapjes.. net alsof je moet drukken zeg maar... van dei buikkrampjes en krampjes richting me liezen.. wat zou dat kunnen zijn???
Syl

Posting Freak

25-09-2007 08:13
Hoi Jenna,

Dat kleding probleem heb ik ook! twee collega's die het al wisten zeggen ook dat het nu wel te zien is. Ik blijf erbij dat het met mijn darmflora heeft te maken dat ik zo opgezet ben Wink
ben wel al toe aan een nieuwe beha.

Wat je krampjes betreft. Het is normaal dat je buikkrampjes kan hebben. Dat heeft er mee te maken dat je baarmoeder nu eigenlijk protesteert tegen het uitzetten. Dat moet met een paar weken wel over zijn.
Vertrouw je het niet helemaal, raad ik je toch even de vk te bellen, heb ik toen ook gedaan.
Vind het ook altijd nogal wat om zulke vragen te beantwoorden. Ik ben natuurlijk geen dokter Wink

Hoe voel je je?

Ik voel me gelukkig wel alweer wat beter.

Liefs Syl
Jenna1981

Unregistered

25-09-2007 10:23
Hoi Syl,

tja, kzit ook te denken om het mijn directe collega te vertellen.. maar heb zoiets van ja wacht nog maar ff....

Maar heb echt al wel een buikje hoor! Leuk hoor, ik ga verder goed naar de wc dus dat is het niet... en bij jou is het ook gewoon je babytje./.... hoever ben jij eigenlijk?

Verder voel ik me goed, heb beter geslapen vannacht, ben wel snel moe en soms ook duizelig.. merk ook dat ik niet meer genoeg heb aan 2 boterhammen tussen de middag... meot echt iets meer gaan eten...verder helemaal gelukkig!!!

Dus ej voelt je al wat beter? Fijn meid! Rustig aan en denk aan je lijf.. als t neit gaat gewoon lekker naar bed gaan ofz op de bank. gisteren waren we bij me schoonouders en t was gezellig maar ik was zo zo moe.. heb gezegd sorry jongens maar ik ga echt naar huissie...

zo meot je dat gewoon doen joh. komt wel goed.
Syl

Posting Freak

29-09-2007 14:04
Hoi Jenna,

Geloof me Wink Het zijn mijn darmen hihihi Ik heb daar echt last van!
Ik ben morgen 11 weken, dus dan weet ik het al bijna 6 weken, gaat echt heel snel allemaal! (Staat ook in mijn banner Wink )

Vandaag ben ik weer ontzettend moe! Ik moet nog anderhalf uur werken en dan ga ik naar huis.
Denk dat ik dan ook maar meteen even ga slapen. Mijn vriend wil geloof ik vandaag wel koken dus dat scheelt.

Liefs Syl
Jenna1981

Unregistered

02-10-2007 10:55
Hoi Meiden,

pppfff ben ik zwanger en krijgk de griep!!! bah bah bah, kan geen pillen innemen die me er wwer bovenop helpen want da tis niet goed voor me kindje... ow ow bah.

ik ben er ook achter dat het zetten van acrylnagels niet meer mag vanwege de stoffen die in ademt.. en dit is mijn hobby... en ook mag je n iet je haar verven..

heb ff een klaagbui en het is nu nog maar 7 maanden maar toch wou t ff zeggen.'

wil ook geen risico lopen dat ik alles toch wel doe en me kindje zou schaden,.... ff volhouden dus nog.

xxx
nouky

Unregistered

02-10-2007 15:12
Hoi Jenna,

ik kan ook mijn hobby niet meer uitvoeren...
voor ontspanning schilder ik met olie verf en daarvan mag ik de lucht niet meer inademen.
Heb vandaag dus mijn schilder kamer maar opgeruimt, zodat ik niet meer kan schilderen.

Ik ben ook telkens bij alles wat ik eet aan het denken of dat wel mag. Mijn huisarts rade zelf aan om voor gewassen sla van de supermarkt nog eens zelf te wassen.
Had ik lekker sla gehaald met tuinkruiden en tijdens het wassen in een vergiet zag ik alle tuinkruiden het putje in verdwijnen. Schoot niet op dus.

Maar goed, ik denk maar, het is voor een goed doel en als ik zo een gezond kindje krijg dan is het maar even een paar maanden goed opletten...

Groetjes
Jenna1981

Unregistered

08-10-2007 07:00
Ja jammer he... maar ja we moeten het er maar voor over hebben denk ik dan maar
Verder moet ik zeggen dat ik erg last van mijn borsten heb, alsik sochtends op sta dan vallen ze echt naar benee zeg maar.. zo zo zwaar.

Gisteren had ik mijn 1e huilbui om nix.. ging nergens over en heb dnek ik half uur 3 kwartier gehuild... zonde van mijn ogen want heb nu dikke ogen haha... maar zo sotm kon gewoon neit stoppen.....

maar goed frisse moed vandaag!!!
Bloempje

Unregistered

08-10-2007 08:57
Hoi Allemaal,

Ben nieuw op dit forum, maar wil gelijk even reageren op Jenna Smile

Ow ja en even ter info, wij zijn bezig voor een derde Smile

Jenna, jij vertelde eerder in dit stukje dat je al een buikje hebt(met 7 weken) dat is niet om vervelend te doen hoor wat ik nu ga zeggen. Maar dat is onmogelijk Smile(je kan wel een buikje hebben maar dar is niet je beebje) Een kindje is rond die tijd nog maar een paar mm en je baarmoeder komt zelfs nog niet boven je schaambeen uit.

Het is heel normaal dat je buik op zwelt omdat je andere organen(en inderdaad wat Syl al zei) je darmen opblazen(en dat hoef je niet direct te herkennen als buik kramp of iets) het is gewoon wat ruimer daarbinnen Smile

Na de 12 weken komt je baarmoeder langzaam boven je schaambeen en krijg je inderdaad een buikje en bij de 1 duurt dat langer als bij de ander omdat een baarmoder bij de 1 weer anders ligt dan bij de ander Smile

Iedereen heel veel plezier met de zwangerschap en geniet ervan. Want voor je het weet is het voorbij(wat ook positief is natuurlijk want je hebt straks een klein wondertje in je armen)
Jenna1981

Unregistered

08-10-2007 11:10
Tja ik had al zoiets gelezen ja, maar hoe je het went of keert me buikie zit gewoon in de weg of het nou van mijn beebje is of niet haha!
babywens

Unregistered

08-10-2007 11:49
Bloempje schreef:Hoi Allemaal,

Ben nieuw op dit forum, maar wil gelijk even reageren op Jenna Smile

Ow ja en even ter info, wij zijn bezig voor een derde Smile

Jenna, jij vertelde eerder in dit stukje dat je al een buikje hebt(met 7 weken) dat is niet om vervelend te doen hoor wat ik nu ga zeggen. Maar dat is onmogelijk Smile(je kan wel een buikje hebben maar dar is niet je beebje) Een kindje is rond die tijd nog maar een paar mm en je baarmoeder komt zelfs nog niet boven je schaambeen uit.

Het is heel normaal dat je buik op zwelt omdat je andere organen(en inderdaad wat Syl al zei) je darmen opblazen(en dat hoef je niet direct te herkennen als buik kramp of iets) het is gewoon wat ruimer daarbinnen Smile

Na de 12 weken komt je baarmoeder langzaam boven je schaambeen en krijg je inderdaad een buikje en bij de 1 duurt dat langer als bij de ander omdat een baarmoder bij de 1 weer anders ligt dan bij de ander Smile

Iedereen heel veel plezier met de zwangerschap en geniet ervan. Want voor je het weet is het voorbij(wat ook positief is natuurlijk want je hebt straks een klein wondertje in je armen)

mijn schoonzusje is zwanger en die had met een week of 8 echt al een buik. Ze is klein en superslank, misschien komthet daardoor. Maar dat was echt wel van de baby
Bloempje

Unregistered

08-10-2007 14:41
Citaat:mijn schoonzusje is zwanger en die had met een week of 8 echt al een buik. Ze is klein en superslank, misschien komthet daardoor. Maar dat was echt wel van de baby

Dat kan niet, een baby is dan pas een paar mm dus het is onmogelijk. Ik ben ook slank, en met de jongste had ik ook vrij snel een buik. Maar dat was puur mijn darmen, lucht of weet ik veel wat. Maar niet een baby Wink Ik zit me altijd over dat punt te verbazen, dat sommige denken dat dat de baby is.

Het is natuurlijk ENORM leuk als je snel een buikje krijgt en hij kan idd in de weg zitten, omdat je buik nu eenmaal uitzet Wink Een zwangerschap blijft een bijzonder iets.

Ik wilde dit punt gewoon eens ter sprake brengen en duidelijk maken dat het geen baby is ook al willen sommige dat heel graag(wat logisch is, zo ben ik ook)

Maar vraag het eens bij een eerste bezoek aan een vk, die zal alleen maar mijn punt bevestigen Smile
babywens

Unregistered

11-10-2007 15:51
Het is dan niet de baby, maar wel de zwangerschap. Dat bedoelde ik iegenlijk.

Ik heb trouwens wat last van witte afscheiding, is dat normaal? (ben nu zo'n 4 weken)
Bloempje

Unregistered

11-10-2007 15:59
Hey babywens,

Dat is heel normaal!
Door je zwangerschaps hormonen is alles beter doorbloed en ben je vochtiger beneden. Dat is dus niets om je zorgen over te maken. Het kan namelijk zo erg zijn, dat je zelfs een flinke 'lekkage' kan krijgen en dat het langs je benen loopt. Is ook niets om je zorgen over te maken!

Alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!
babywens

Unregistered

11-10-2007 16:02
Bloempje schreef:Hey babywens,

Dat is heel normaal!
Door je zwangerschaps hormonen is alles beter doorbloed en ben je vochtiger beneden. Dat is dus niets om je zorgen over te maken. Het kan namelijk zo erg zijn, dat je zelfs een flinke 'lekkage' kan krijgen en dat het langs je benen loopt. Is ook niets om je zorgen over te maken!

Alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

Gelukkig! bedankt voor je reactie en felicitatie!
maha

Senior Member

Topics: 0
11-10-2007 16:02
Hi allemaal,

Ik had een vraagje......ik heb enorm gevoelige tepels met kleine bultjes eromheen....
als ze hard worden dan zijn mijn tepels wit!
Maak me hier een beetje zorgen over...iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het is?

Thanx Maha
Bloempje

Unregistered

11-10-2007 16:10
graag gedaan babywens.

En nu even de vraag van MAHA beantwoorden.

Die bultjes die jij noemt zijn de kliertjes van Montgomery(talg kliertjes) Bij een eventuele zwangerschap kunnen die kliertjes vermeerderen, die dienen ervoor om de huid zacht te houden en om ontstekingen te voorkomen. Zolang je geen jeuk, koorts of andere dergelijke ziekte verschijnselen hebt hoef je je geen zorgen te maken. Aan je banner te zien weet je ook nog niet of je zwanger bent?Het kan liggen aan een zwangerschap maar ook puur aan je hormonen die door het evntueel stoppen met de pil nog al vreemd kunnen gaan doen! Gevoelige tepels zijn namelijk wel een zwangerschaps kwaal Wink

Als je wel pijn, jeuk of koorts hebt dan zou ik even contact opnemen met je huisarts om een eventuele ontsteking uit te sluiten, maar die bultjes zijn niets bijzonders.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens je een vruchtbaar jaar toe als je graag zwanger wilt worden.
maha

Senior Member

Topics: 0
11-10-2007 16:18
Hi bloempje,

Bedankt voor je snelle antwoord.....heb geen pijn en koorts alleen vreselijk gevoelige tepels!
Stelt me dus behoorlijk gerust.....nou maar hopen dat het niet met ontpillen te maken heeft! :lol:

Groetje maha
Jenna1981

Unregistered

12-10-2007 07:26
hier alles goed hoor, ben officieel 9 weken nu. heb eht hartje ook gehoord bij de gynecoloog.

verder ben ik deze week echt extreem moe, ben de hele week de deur niet uit geweest.. kon me er niet toe zetten..... gisteren hele slechte dag gehad.. heel erg moe en veel last van me ruggie...

heeft nog iemand daar last van?? en wat kan het zijn? hopelijk zijn het niet mijn nieren of zoiets...
babywens

Unregistered

12-10-2007 07:45
ik ben ook mega moe (nu al!)
mn rug valt gelukkig nog mee, want dat is en zwakke plek van mij dusa dara ben ik wel een beetje bang voor. Wat ik wel heb is zere knieen.... Soms lijkt het of ik er zo doorheen zak, echt heel appart!
Jenna1981

Unregistered

12-10-2007 08:16
Nou benk weer, heb toch even de VK gebeld en die zegt dus dat het bandenpijn is, dat komt doordat je baarmoeder aan het oprekken is en die banden zitten dus niet alleen aan de voorkant maar ook aan de achter kant.. dus je rug.

Gelukkig nix engs dus, moet wel terug bellen als het erger wordt of als ik andere klachten krijg.

Verder kan ik ook moeilijk naar de wc, voor mijn ontlasting, je mag dus gewoon veilig 'lactulose' gebruiken. dat ga ik dus vanmiddag maar even halen, zal ook wel schelen denk ik.

verder denk ik erover om vanmiddag lekker wat eerder naar huis te gaan, kan ik even boodschapje halen en dan nog lekker even slapen, want vvond hebben we weer een verjaardag......

xxxx
Syl

Posting Freak

12-10-2007 09:59
Hoi Jenna,

Ik heb ook last van mijn rug, het lijkt allemaal wat losser te zitten. Ik heb ook chronische rugklachten dus daar kan het ook mee te maken hebben.

ik voel me nu gelukkig fitter! mijn darmflora werkt ook niet helemaal mee, maar gelukkig gaat dta ook al beter!

Goed dat je je rust neemt! Is erg belangrijk!

Liefs!
Jenna1981

Unregistered

12-10-2007 10:23
Hio Syl,

Ja echt he.. doet erg pijn hoor. Mar heb t me chef verteld en als t niet gaat magk lekker naar huis. Vindie niet erg.

Neem lekker me rust vanmiddag dan en dan benk weer wat frisser voor de verjaardag vovnd anders trek ik dat echt niet..

Mijn darmflora doet ook niet wat t moet doen... mij is aangeraden om lactulose te nemen.. gaak dus vanmiddag even halen. misschien idee Syl??

xxxx
Syl

Posting Freak

06-11-2007 11:35
Zoals jullie misschien al lazen, nog steeds rugklachten...
Ik baal er stevig van! Net op mijn werk een kast opgeruimd en wat denk je, nog meer last terwijl ik niet eens zwaar getild heb ofzo.
Het straalt met momenten uit naar mijn heupen.. Ik voel me er gewoon niet goed onder!
En dan heb ik ook nog zo een lieve collega die erom moest lachen vanochtend dat ik "nu al" last van mijn rug heb.
Ik voel me even heel alleen hier.
Linda_

Posting Freak

Topics: 8
06-11-2007 12:09
Kop op Syl, probeer vol te houden! :-) Beetje flauw om je uit te lachen hoor, want ik weet uit ervaring hoe naar het is om rugpijn te hebben. Zit je al of ga je nog naar zwangerschapsgym? Misschien dat ze daar nog wat goede tips hebben voor je houding, waarmee het wellilcht dragelijker wordt. Je tiilt toch wat extra's mee deze maanden, hè?

Ik kan je helaas zelf geen tips geven uit ervaring, maar wellicht heb jij ze straks voor mij. ;-) Dan kom ik graag bij je vragen als het mag. :-)
Jenna1981

Unregistered

06-11-2007 12:26
ah joh Syl laat gaan, sta daar gewoon boven hun weten niet hoe het voelt alleen jij weet dat.

Ik kreeg ook te horen dat ik kortjakje was... alstijd is kortjakje ziek... echt een klote opmerking! maar das pech want ik weet wel beter... mazzel.

geloof me ik heb precies hetzelfde ook die pijn ni mijn heupen en ook billen... luister gewoon naar je lichaam en niet naar debiele collega's!

kop op!

xxx
Syl

Posting Freak

07-11-2007 13:14
Dank je voor jullie bericht!

Het lijkt er wel een beetje op alsof hier alleen gepraat mag worden over eisprong nod en wel of niet zwanger.
op andere onderwerpen wordt bijna nooit gereageerd en een discussie is al helemaal uit den boze..

ik vind dit erg jammer, had gehoopt dat er hier over meer gepraat kon worden, in meerdere topics.

Nou ja, wilde even mijn gedachten hierover kwijt
karin26

Posting Freak

Topics: 30
07-11-2007 17:17
Ik heb ook al een hele tijd last van mijn bekken en mijn rug. Moet daardoor ook halve dagen werken. Helaas is er bij mij op het werk niet echt begrip voor.

Maar wat bedoel je met een discussie????
Ik heb net terug gelezen, maar kan geen discussie vinden.... :lol:
Syl

Posting Freak

07-11-2007 17:40
Hier is ook geen discussie Wink

Dit waren mijn gedachten in het algemeen over het forum. Wat mij opgevallen is...

rot voor je zeg dat ze je niet begrijpen! Denk maar aan jezelf, dat jij straks gezond bent als je kindje er is. HEb je dan hard genoeg nodig!
Sterkte ermee en ik hoop dat het snel over is!
Jenna1981

Unregistered

15-11-2007 09:37
hoi allemaal,

hoe is het nou met je rug Syl??? bij mij is het iets dragelijker geworden, gebruik veel een rode lamp op mjn spieren en heb op de zaak een kussentje in mijn rug.. en lopen en zitten goed afwisselen heblpt ook zeker wel!

hopelijk houden we het nog vol tot 9 maanden!

jammer dat er op je werk zo raar wordt gereageerd Karin, maar gewoon schijt hebben je beebje gaat voor!!!! ik ga ook af en toe eerder weg omdat ik sterf van de pijn.. dan ga ik douchen en plat op bed liggen en daarna ben ik weer helemaal het vrouwtje!!! en gelukkig niemand die hier iets op tegen heeft... gelukkig maar... maar anders hebben ze gewoon pech!

kop op meiden!! straks hebben we er iets moois voor terug!
karin26

Posting Freak

Topics: 30
15-11-2007 10:16
Nou dat mens die dus zo verschrikkelijk reageerd op alles, is nu dus overspannen in de ziekte wet.

Ik werk nu dus weer met wat meer plezier. En ik denk maar zo. 6 december is mijn laatste ingeroosterde dag dus nog 3 en een halve week, en dan lekker 16 weken thuis.
Ga nog wel proberen om alvast wat dagen vrij te krijgen. Ivm verjaardagen die vlak na het verlof zitten. Tsja en ik wil met mijn beebje dan gewoon kunnen gaan.

Maar we zien het wel. Het lukt nu aardig allemaal...
Jenna1981

Unregistered

15-11-2007 12:15
wat fijn om te horen karin. lekker vooruitzicht hoor lekker thuis...
zouk ook wel willen heb weer zo last van me rug...

trouwens even wat anders, hebben jullie ook als je je druk maakt om iets of als je meot huilen ofzo dat je een soort harde buik krijgt net of er druk op je buik staat!?!?!

groetjes!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave