Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen vocht vasthouden in voet en enkels!

vocht vasthouden in voet en enkels!
Renate76

Unregistered

30-06-2009 22:43
hallo allemaal,
Ik maak me een beetje zorgen.
Ik stond vanavond onder de douche en zie opeens dat mijn enkels heel erg dik en gezwollen zijn, vocht dus...
Ik ben pas 15 weken zwanger, is dat normaal dat je er nu al last van kunt krijgen?
ik heb dit bij mij dochter ook gehad maar dat was pas in de laatste paar weken van de zwangerschap.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

groetjes Renate
sterretje37

Posting Freak

Topics: 1
01-07-2009 07:00
@Renate76: Ik had dit het afgelopen weekend ook (ben niet zwanger trouwens) en het is nu weg.
Het kan ook te maken hebben met de temperaturen van de laatste dagen.
Misschien toch even de ha bellen voor de zekerheid.

Gr. Inge
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-07-2009 08:23
Het heeft inderdaad ook met het warme weer te maken. Ik ben 19 weken zwanger en heb er ook heel veel last van. S'avonds doe ik dan vaak creme op speciaal voor de benen en voeten en dat verkoelt heerlijk
Renate76

Unregistered

01-07-2009 10:31
hey inge,
het heeft idd ook met de warmte te maken maar ik eet ook best veel zout, daar zal het mischien ook wel aan liggen :oops:
ik had niet verwacht dat ik al zo snel last zou krijgen van dat vocht, helaas.....

@ Ran, ben ik blij dat ik niet de enige ben die er nu al last van heeft Tongue
Wat is dat voor soort creme dan? Anders ga ik me die ook halen.

groetjes Renate
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-07-2009 10:41
Renate76 schreef:hey inge,
het heeft idd ook met de warmte te maken maar ik eet ook best veel zout, daar zal het mischien ook wel aan liggen :oops:
ik had niet verwacht dat ik al zo snel last zou krijgen van dat vocht, helaas.....

@ Ran, ben ik blij dat ik niet de enige ben die er nu al last van heeft Tongue
Wat is dat voor soort creme dan? Anders ga ik me die ook halen.

groetjes Renate

Die creme heb ik bij de hema weg speciaal voor de zwangere vrouw en ik vind het echt heerlijk s'avonds insmeren voetjes wat omhoog en ze worden gewoon lekker koel.
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
01-07-2009 11:16
Hoi Renate,

het heeft idd met de warmte te maken, maar ook vooral als je zwanger bent, heb je er nog meer kans op.
Zelf heb ik nog geen last van dikke enkels, wel van dikke voeten.

In zwangerschapsboek had ik gelezen om zoveel mogelijk met je voeten omhoog te gaan zitten en na het douchen altijd je benen en voeten koud naspoelen, omdat dit de bloedsomloop stimuleert.
En zout eten ook proberen te beperken.

De tip van ran83 lijkt me ook zeker een aanrader!!

Groetjes
Renate76

Unregistered

02-07-2009 07:13
hoi leeuwinnetje,
Ik heb het nu ook al in de voeten zitten.
het zout heb ik al afgeschaft, en met koud water na spoelen doe ik nu ook.
het hoogzitten met benen vind ik wat lastig maar probeer ik het savonds zoveel mogenlijk te doen.
Ook heb ik brandnetel thee gekocht schijnt ook te helpen.
En verder kun je niet veel doen, oja en 2 liter water per dag drinken.
ik ga vandaag wel nog die creme kopen wat Ran ook heeft...
En nu hopen dat het wat minder warm word Smile

groetjes Renate
brusje

Unregistered

02-07-2009 19:50
hier ook hoor met de warme dagen..bah heb mn ringen ook al af ook de vingers zijn dik..

ik ga morgen lekker ook die verkoelende gel halen..heerlijk...en koude douche voelt ook lekker..en idd benen omhoog kussen onder je matras aan het voeteneind..scheelt allemaal!
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
02-07-2009 20:20
@ renate: Meer kunnen we idd niet doen, heb vandaag wel heerlijk met mijn voeten in ijskoud voetenbad gezeten, helpt ook! Big Grin
En ik vind met de voeten omhoog zitten ook beetje lastig!
Maar denk dat ik van het weekend ook maar eens die verkoelende gel bij de hema ga halen!
En als het goed is wordt het volgende week iets minder warm, moet je eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind! Wink

Alvast fijn weekend allemaal!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave