Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten positieve ovulatietest maar gelijk temperatuurverhoging

positieve ovulatietest maar gelijk temperatuurverhoging
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
20-06-2009 13:21
ik had amper een positieve ovulatietest of mijn temperatuur ging al omhoog. Op dezelfde ochtend dat Persona mijn ei aangaf was de temperatuur al 2 a 3 tienden gestegen. Heeft iemand hier ervaring mee? want ik snap niet hoe het kan en vraag me af of mijn ei dan al geweest is of dat ie nog moet komen.
karinmonster

Unregistered

20-06-2009 13:31
Lastig zeg! Hopelijk heb je wel geklust de afgelopen dagen?
In elk geval er nog niet vanuit gaan totdat je 3 dagen achter elkaar een verhoging hebt waargenomen.....dan weet je het zeker!
Succes!
Karin
Bambi80

Posting Freak

20-06-2009 13:35
ja gister en eergisteren. Dus het zou wel mooi uitkomen als ie gistern gesprongen is. Vandaag kan ik niet klussen, morgenavond pas weer.
daantje01

Unregistered

21-06-2009 15:02
Dag Mariekepiek,

Ja ik heb het ook gehad.
Ik temperaturde EN deed 2 x per dag een ovulatietest.
En pas op de ochtend van (achteraf bleek) mijn eisprong gaf de ovalatietest pas potitief aan. Confusedhock:

Gelukkig van te voren al flink geklust ! Wink

Ik probeer het al tegen zoveel mogelijk vrouwen te zeggen: vertrouw niet geheel op ovulateitesten/persona etc. Cry

p.s. wacht 3 hoge temperaturen af. Zolang de ovulatie nog niet zeker is, gewoon doorklussen, maar als deze temperatuur het begin is van je stijging dat is die dag dat de persona je ei aangaf waarchijnlijk te laat om nog te klussen
Bambi80

Posting Freak

22-06-2009 05:20
nou ik heb dus inderdaad een positieve ovulatietest gehad toen mijn eisprong al geweest was. Volgens Persona had ik afgelopen zaterdag mijn LH-piek en volgens FF is mijn ei afgelopen vrijdag al geweest.
http://www.fertilityfriend.com/home/252546
kimberly FF geeft pas 3 dagen na je eisprong ook echt aan de je eisprong die 3 dagen ervoor geweest is. Hij moet 3 hoge temperaturen hebben om dit te kunnen bevestigen.
daantje01

Unregistered

22-06-2009 10:20
Mijn cyclus duurt langer dan 44 dgn, dus klussen vanaf de ongesteldheid, wordt een klus !

Je hebt je ei GEHAD, als je een abrupte stijging ziet van MIN. 0.3 C EN de 3 opeenvolgende temperaturen zijn hoger dan die van de 6 dagen ervoor.

Dan heb je je ei dus gehad ! Dus kun je niet meer verwekken.
Het is dus geen middel om te zien WANNEER je moet klussen, maar OF je een eisprong hebt gehad en OF je goed geklust hebt.

De temp. dip/daling kan bij verschillende vrouwen voorkomen, maar wil niets zeggen over de daadwerkelijke eisprong. Het gaat dus om de verhoging

Kijk maar eens: http://www.fertilityfriend.com/home/270f0d

Als je dan zwanger bent, blijft de temp. hoog, anders valt ie na 13-16 dagen weer naar beneden.

P.s. grote schommelingen kunnen altijd voorkomen. Toen ik mijn winterdekbed eraf haalde, zakte mijn temp ook flink, en met goed uit eten gaan kan hij flink stijgen. Het gaat om de grote lijnen.
Bambi80

Posting Freak

22-06-2009 14:45
dit is wel een hele duidelijk uitleg. Dat van die temperatuur 6 dagen voor je nod wist ik nog niet. Interessant zeg! En dat van dat uit eten gaan wist ik ook niet. Leuk! Maar Fertility Friend zal het dan wel goed hebben van afgelopen vrijdag.
Wat heb jij trouwens een supermooie grafiek. Aan jou grafiek kun je echt een toename van progestoron en zwangerschap afleiden.
daantje01

Unregistered

23-06-2009 14:46
Dank je wel ! :oops:

Al die kennis komt van de Charting cursus van FF. Wink
Ik dacht, als ik toch dat :evil: temperaturen aanga, wil ik het zo goed mogelijk doen en weten hoe ik mijn chart moet aflezen. (volgens mij heet het Free Charting course) En ik vond het nog leuk ook. Elke week kreeg ik een (gratis)cursusdeel in de mail, met een kleine test op het einde. Alleen beetje jammer dat het in het Engels is. Dat kostte meer tijd.

Maarre niet 6 dgn voor je NOD he !
6 dagen voor je ei bedoel je denk ik?
Bambi80

Posting Freak

24-06-2009 10:08
ja dat bedoel ik.
ik heb die cursus ook gekregen, maar nooit echt helemaal gelezen eigenlijk. Zal ik nog wel gaan doen.
zon

Unregistered

27-08-2009 07:43
begrijp ik t nu goed...dat je op dezelfde dag als de positieve ovutest je eisprong kan hebben??

Ik had gisteren een vet positieve ovutest. En vanmorgen was mijn temperatuur al hoger ( voor eisprong is ie bij mijn 36,2 erna 36,5)....dus dan moet ik gisteren mij eisprong al hebben gehad?
Eergisteren was mijn ovutest nog negatief....test om 12 uur smiddags...

Kan dat? Ik heb gisteravond nog seks gehad dus dat was goed dan?
Bambi80

Posting Freak

27-08-2009 20:36
dat kan dus inderdaad. op dezelfde dag je ei hebben als dat je positieve ovutest hebt. dus nooit daar alleen vanuit gaan bij het klussen.
maar bij mij was dat iedere maand verschillend of ie op zelfde dag, dag erna of 2de dag na ovutest kwam
zon

Unregistered

28-08-2009 07:41
allereerst Marieke...zie je banner....GEFELICITEERD!!!!!

nou ik word er alleen maar onzeker van deze maand...gisteren toch nog een positieve ovutest ( niet zo duidelijk als de dag ervoor maar wel positief) en vanmorgen mijn temperatuur niet goed kunnen peilen....eerst was ie weer lager ( te laag voor eisprong) en toen 2 uur later toen ik weer verder had geslapen wel hoog...

Lichamelijk voelt t niet of er een eisprong aankomt....zucht....
tweety1982

Unregistered

27-09-2009 18:48
lastig zeg Smile
ik heb vandaag steeds van die ongi pijn maar had eergisteren een negatieve ovu test, dus ja dan zou me LH piek nog niet vrijdag zijn en dan zou de ei niet binnen het weekend vallen. maar ja ikheb maar geklust Smile
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave