Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Lage rugpijn

Lage rugpijn
nluiten

Unregistered

16-06-2009 15:20
Ladies,

Ik heb de laatste twee weken vervelende last van lage rugpijn.
Ik weet dat het met de zwangerschap te maken heeft (ben nu 12 weken) en dat het allemaal wat weker aan het worden is bla bla..

Wie heeft er goeie tips en trucs om de boel een beetje te versterken of om er mee om te gaan? Ik kan ook internet afstruinen, maar gok dat er genoeg meiden zijn die mij hier ook kunnen helpen Big Grin .

Nadine
vj

Posting Freak

Topics: 35
16-06-2009 15:28
ik kreeg het ook rond die tijd, ben toen een paar keer (4x) bij een manueel / fysiotherapeute geweest die speciaal voor zwangeren is.
Ik doe nu elke avond oegeningen.

10 keer, ni 20 keer: plat op de grond en dan met je knieën omgoog, voeten plat op de grond je billen 20 keer (begin met 10) omhoog en naar beneden.

10 keer nu 20 keer: op handen en kniën zitten. en dan linkerbeen en rechter arm strekken. daarna doe je dat 10 daarna 20 keer rechterbeen, linkerarm.

plat op de grond en dan om ste beurt je been lang maken

en staan en 10 keer de squad. door je knieën zakken, billen naar achter, rug recht en je knieën mogen niet voorbij je voeten uitsteken!

dit doe ik elke avond voor ik ga slapen! hetwerkt wel! suc^6
winanda

Unregistered

16-06-2009 16:08
bedankt voor de tip want merk door mn werk(moet veel en zwaar tillen) dat ik snel last krijg van mn onderrug. ben al niet al te dik (lees 1,79 lang en nu 57,7 kilo)(was 55,5 kilo dus al 2 er bij) dus mn rug is al wat zwakker. dus kan ik mooi die oefeningen doen voor het slapen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave