Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn wel of geen zonnebank

wel of geen zonnebank
Snoepie

Unregistered

21-05-2009 12:10
:?: Ik zit nu tussen mijn eisprong en nod in en vraag me af of het dan kwaad kan om onder de zonnebank te gaan? Ik weet dat het wordt afgeraden als je zwanger bent om dit te doen maar vraag me af of dit ook geldt voor het hele prille begin?

Groetjes,
Snoepie
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
21-05-2009 16:18
Ik ben ook nog niet zwanger en neem graag een zonnebankje. Voor het ongeboren kind kan de zonnebank geen kwaad. Het enige is dat je er zelf pigmentvlekken van kan krijgen als je zwanger onder de zonnebank gaat. Tussen eisprong en NOD kan ik me niet voorstellen dat je hier last van hebt. Ik hou er ook totaal geen rekening mee met mn zonnebankbezoekjes waar ik zit in mn cyclus en als ik een positieve test zou hebben, kan het volgens mij de eerste weken ook nog wel en misschien nog wel langer of gewoon de hele zwangerschap. Ben ook wel benieuwd of er hier zwangeren tussen zitten die gewoon door gezonnebankt hebben.
X
Tara
Snoepie

Unregistered

21-05-2009 19:34
Bedankt voor je reaktie! Ga morgen denk ik nog lekker even eronder Tongue . Was mooi bruin uit Turkije teruggekomen en wil het kleurtje vasthouden 8-)

Groetjes,
Snoepie
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
21-05-2009 22:24
google maar eens 'zonnebank zwanger' en dan meteen de bovenstaande link. Daar vind je nog wat meer info. Als ik dat lees, lijkt het me zeker in het eerste begin van een zwangerschap niet echt schadelijk om lekker te zonnebanken.
brusje

Unregistered

22-05-2009 08:04
ik heb er ook in die periode over getwijfeld..en ik dacht..ach laat ik t dan maar niet doen..nu ik zwanger ben krijg ik nog wel eens kriebels maja toch maar niet he..over een paar maandjes weer..

als je bv geeft mag t toch wel weer?
Snoepie

Unregistered

22-05-2009 08:26
Snoepie schreef:Bedankt voor je reaktie! Ga morgen denk ik nog lekker even eronder Tongue . Was mooi bruin uit Turkije teruggekomen en wil het kleurtje vasthouden 8-)

Groetjes,
Snoepie

Ga toch maar niet naar de zonnebank want mijn haar moet ook nog nodig geverfd worden en ook dit mag niet meer als je zwanger bent. Dus gauw even die grijze haren wegwerken Smile want stel je voor dat het dit keer raak is :o

@Brusje, gefeliciteerd met je zwangerschap! En lekker snel ook! Dan maar wit blijven! Je kraamhulp weet vast of zonnebanken dan is toegestaan.

Groetjes,
Snoepie
angelangel

Unregistered

24-05-2009 20:06
Hallo dames,

Ik zag dit topic en dacht laat ik mijn aangeprezen advies delen.
De zonnebank op zich is in het begin nog niet zo erg, later wel omdat het kind dan licht en donker ziet, maar weet nu effe niet wanneer dat precies is. Wel moet je direct al opletten daat je geen zwangerschapsmasker krijgt van de zonnebank, want dit wegkrijgen valt niet mee.
Verder heb ik een zelf een zonnebank met infrarood, deze kan ik ook alleen inschakelen en is heerlijk voor mijn rugklachten en bekken, maar nu ik zwanger ben mag ik er niet meer onder. Her schijnt zo te zijn dat de dieptewerking die infrarood geeft de baarmoeder teveel opwarmd en dat is dan schadelijk voor het kind. Normaal heb je er geen last van, en is ook geen punt als je zwanger wilt worden. Ik durf er niet meer onder, dan maar meer pijn. Ik zeg maar zo een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Was laatst op een beautybeurs en mocht daar ook niet op van die massagebedden, ook hier zit vaak infrarood in, zonder dat je het weet.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

liefs Angel
epat

Posting Freak

Topics: 13
27-05-2009 21:10
Ik neem eigenlijk nooit een zonnebank behalve enkele weken terug omdat ik ging trouwen. De dame daar vroeg toen netjes of ik zwanger was (maar waarom zei ze er niet bij hoor, kreeg er alleen het idee van dat het niet goed zou zijn of iets om rekening mee te houden). Maar ben wel benieuwd wat jullie bedoelen met dat zwangerschapsmasker, zijn dat dan pigmentvlekken?
epat

Posting Freak

27-05-2009 21:14
Nadat ik het vorige stukje had getikt bedacht ik mij dat ik natuurlijk best even op google kon kijken Wink en gevonden!
Ik vond ook het volgende, misschien een tip (foliumzuur is zo en zo verstandig om te slikken):
In de medische wereld bestaat het vermoeden dat het ontstaan van een zwangerschapsmasker samenhangt met een gebrek aan foliumzuur. Om de kans op de pigmentvlekken iets kleiner te maken, is het dus verstandig om te zorgen dat je hiervan genoeg binnenkrijgt.
epat

Posting Freak

27-05-2009 21:21
Dank je voor de toelichting!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care