Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwanger willen worden maar nog steeds roken...

Zwanger willen worden maar nog steeds roken...
anna123

Unregistered

19-05-2009 10:25
Hi meiden...
Zoals de titel al zegt...ik probeer zwanger te raken maar...ik rook nog steeds...
Zijn er meer meiden die dat doen?
Ik stop wel direct als ik een positieve test in handen heb hoor! Wil niet zo'n vrouw worden met een dikke toeter en een sigaret in haar mond..bah!Ga niet bewust mn kind vergiftigen hoor!
Maar ik dacht, misschien kunnen we elkaar in dit topic wel steunen als we straks gaan stoppen... Wink

O en, meiden die anti rook zijn en dit lezen...ik weet dat het slecht is en ik weet ook dat het beter is om al ruim op tijd te stoppen...

x
helen

Unregistered

19-05-2009 10:29
hoi anna,

ik ben sinds januari bezig om zwanger te worden.
altijd stug gerookt, sinds 3 weken ben ik gestopt. ik denk dat je beter nu moeilijk er mee kan hebben dan als je zwanger bent.
ik geef je echt het advies om nu al te stoppen dan is het straks alleen maar makkelijker
Coo1

Unregistered

19-05-2009 10:31
Hoi Anna,

Ik heb zelf nooit gerookt dus weet niet wat het is maar ik hoor inderdaad van heel veel mensen dat stoppen toch een zekere mate van stress met zich meebrengt. Ik weet niet hoe je met die stress om zult gaan als je eenmaal zwanger bent.

In elk geval succes met stoppen wanneer je er ook toe besluit.

liefs
ran83

Posting Freak

Topics: 23
19-05-2009 11:17
Ik ben ruim 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken heb altijd gewoon doorgerookt. Tot november vorig jaar zo ineens heb ik die sigaretten weggegooid, want het werd me gewoon te duur.

Nu was ik een half jaar gestopt met roken en leefde ongeveer zo'n 2 maand een stuk regelmatiger en gezonder en raakte in mijn cyclus van februari zwanger.

Of het iets te maken heeft met gestopt met roken en het gezonder leven, vindt het gewoon heel vreemd en denk dat het wel meegewerkt heeft.

Dus mijn tip stop gewoon nu, want stressen in het begin van je zwangerschap is niet gezond voor je kindje en stressen ga je zeker doen.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

19-05-2009 11:30
Hoi Anna,

Begrijp je dilemma...
Ook mijn vriend en ik rookten flink voor ik zwanger raakte.
Mijn vriend en ik besloten om te stoppen op het moment dat we een positieve rest in handen hadden.
Ik raakte meteen zwanger... natuurlijk helemaal geweldig!
Het eerste wat we daarna samen deden was een peuk opsteken... vanwege de spanning..
En dat was ook meteen de laatste...
Ik weet niet of jouw man / vriend ook rookt, maar ik vond het wel nodig dat ook HIJ zou stoppen, dan moesten we er samen voor over hebben.... en dat had hij gelukkig.
Anders zou het voor mij een stuk moeilijker zijn geweest.
Ik had eerder al 2 keer een stop-poging gedaan, maar mijn vriend bleef doorroken en uiteindelijk begon ik ook weer.
Nu hebben we het af en toe best zwaar, maar samen redden wij het!
Ik wens je veel succes wanneer je besluit te stoppen!
Lein80

Unregistered

19-05-2009 11:32
Ik ben tegelijk met de pil en met roken gestopt..stoppen brengt té veel stress met zich mee voor een prille zwangerschap.
Buiten dat ben je de eerste dagen bloedje nerveus als je erachter komt dat je zwanger bent,dan heb je juist behoefte aan een sigaret!

Het is waarschijnlijk niet wat je wilde horen,maar ik zou je ook aanraden om nu alvast te stoppen..het wordt sowieso ff moeilijk,of je het nou nú doet,of straks als je lichaam de stress helemaal niet kan gebruiken!
anna123

Unregistered

19-05-2009 12:12
Meiden alvast bedankt voor jullie reacties! Tuurlijk weet ik dat ik nu al zou moeten stoppen.. ben wel al een stuk geminderd dus dat scheelt al wel weer toch!
Hoop dat er ook meiden reageren die in het zelfde schuitje zitten als ik!

x
ran83

Posting Freak

Topics: 23
19-05-2009 12:39
He jamilah dat is leuk als ik m'n beebje verwacht op 21 november ben ik ook bijna 1 jaar rookvrij namelijk op 24 november.
nluiten

Unregistered

19-05-2009 13:12
Ik ben gestopt met roken toen ik ook stopte met de pil; 19 juli vorig jaar.
Ja, uiteraard zeg ik ook stop nu. Het moet je systeem uit. Als je zwanger bent straks heb je ineens zoveel aan je hoofd en dan lijkt het me alleen maar moeilijker om te stoppen.
Ik heb altijd gezegd dat de enige reden dat ik stop met roken, is dat als ik zwanger wil worden haha. gelukt.. Met een goede motivatie lukt het iedereen!
Succes Anna!
liefs Nadine
kaatje85

Unregistered

19-05-2009 16:21
Ik heb ook het advies om eigenlijk nu al te stoppen!
Ik rookte sinds mijn 15e en had altijd gezegd als de kinderwens zo groot zou worden dat we ervoor zouden gaan ik zou stoppen!
Dit moment kwam in januari 2008, ben dus gestopt op 2 januari 2008!
We zijn in de maand september zwanger geraakt, ik denk ook dat roken een negatief effect kan hebben op je cyclus!
Dus ik zou ook zeggen; lukt het om te stoppen, doe het dan!

Succes.
Marcel

Unregistered

19-05-2009 16:54
Ik ben dus hetzelfde als Anna. ik probeer zwanger te worden, maar nog niet gestopt met roken. Idd gooi ik ook meteen de sigaretten de deur uit als de test psoitief is.
Ik weet dat het beter is om nu al te stoppen, maar mijn man rookt ook gewoon en iets in mij zegt telkens dat ik er nu nog van moet genieten :oops:
Rook wel inmiddels veel minder. We hebben een aantal weken geleden 2 sloffen sigaretten gekocht op vakantie. Als die op zijn koop ik sowieso geen nieuwe meer....
anna123

Unregistered

19-05-2009 16:57
Marcel schreef:Ik ben dus hetzelfde als Anna. ik probeer zwanger te worden, maar nog niet gestopt met roken. Idd gooi ik ook meteen de sigaretten de deur uit als de test psoitief is.
Ik weet dat het beter is om nu al te stoppen, maar mijn man rookt ook gewoon en iets in mij zegt telkens dat ik er nu nog van moet genieten :oops:
Rook wel inmiddels veel minder. We hebben een aantal weken geleden 2 sloffen sigaretten gekocht op vakantie. Als die op zijn koop ik sowieso geen nieuwe meer....

O gelukkig ben ik niet de enige :|
Iets in mij zegt dus ook..geniet er nu maar van nu het nog kan.. stom he...
Nou kunnen wij elkaar in elk geval steunen als we zwanger zijn en dus meteen gaan stoppen!
Thanx !
x
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
19-05-2009 21:17
Ik heb ruim 20 jaar gerookt en nu sinds 14 februari gestopt samen met een heel stel collega's en cliënten op het werk (werk in de verslavingszorg dus was wel een strakke actie). Dit was echt heel fijn, vooral in de beginperiode toen ik af en toe lastig had. Lekker sms-en naar elkaar en elkaar steunen. Van de 13 mensen zijn alleen mijn leidinggevende en ik nog gestopt en daar ben ik erg blij mee nu!

Ik zou ook zeggen, stop voordat je zwanger bent, dan ga je de stressvolle, moeilijke periode tenminste door als je nog niet zwanger bent. Ik heb wel de mazzel dat mijn vriend niet rookt, nooit gedaan ook.

liefs en succes met stoppen!
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
19-05-2009 21:27
Ik heb ook altijd gerookt en ben gestopt toen ik een positieve test had. Heb zo mijn pakje in de vuilnisbak gegooid.
Vind het nog pittig om niet te roken maar dan denk ik aan de woorden van mijn vk: je geeft je kindje goud omdat je gestopt bent met roken.
lyan

Unregistered

19-05-2009 21:31
Wat een toeval dat ik nou net dit berichtje vind. Ik schaam me gewoon om het te zeggen, maar we zijn al een jaar bezig om zwanger te worden en ik rook nog steeds. Het is het bekende 'kop-in-het-zand-steek-verhaal. Gewoon net doen of het geen kwaad kan en tegen jezelf zeggen dat je door te roken de spanningen wat kwijtraakt. Ik rook weliswaar maar 3/4 sigaretjes per dag, maar toch: dat is nog teveel. Vandaag heb ik nog niet gerookt en ik denk dat ik het nu maar eens door ga zetten. Dus dit forum komt perfect uit. Dan kunnen we elkaar steunen!

Hebben jullie nog goede tips om de drang naar een sigaret te verminderen?
Fiemo

Posting Freak

19-05-2009 22:03
ik heb de eerste weken mijn voorraadkast gevuld met allemaal dingen die ik lekker vind, gewoon als een cadeautje. En ik heb het geld dat ik uitspaarde in een spaarpot gedaan en daar hebben we heerlijk van gegeten in Frankrijk en ik heb er een broek van gekocht en een super leuke jurk waar ik over een paar maanden niet meer in pas, grrrrrrrrrrrrrrr.... Confusedhock:
Babyangel

Senior Member

Topics: 2
20-05-2009 07:48
Ik ben ook zo'n muts die nog rookt. Wel een stuk minder als eerst maar toch! Een paar jaar geleden ben ik 1,5 jaar gestopt met roken, mijn vriend heeft altijd gerookt en ik vond het echt niet erg als anderen rookten. Het is een beslissing die je zelf maakt, ik had er in die tijd ook totaal geen moeite mee om te stoppen ( boek allan car ) en werd elk uur vrolijker omdat ik weer een uur niet had gerookt. Toch ging het mis dus of het boek echt helpt????
Dit jaar al weer een paar pogingen gedaan, eerste keer 2 weken niet gerookt en dat ging prima maar ja dan ben je met de meiden ( die allemaal roken ) en dan is het toch wel gezellig! Laatst 2 dagen niet gerookt en ook toen ging het mis. Roken is niet gezellig, had me voor genomen om alleen nog maar met anderen te roken en zelf geen sigaretten te kopen dat lukte ook niet echt. Zodra ik een positieve test heb stop ik zeker, bij mij levert het stoppen ook niet zo heel veel stress op. Maar eigenlijk hoop ik gewoon zo snel mogelijk weer helemaal te kunnen stoppen.
11peet11

Unregistered

20-05-2009 07:55
Ik heb bij m'n eerste doorgerookt tot ik wist dat ik zwanger was. Toen heb ik nog 1 sigaretje gerookt op een verjaardag (niet drinken = bobverhaal, maar niet roken......) Voelde me superschuldig voor m'n kindje en heb toen totaal geen moeite gehad om te stoppen. Na de borstvoeding ben ik toen helaas weer begonnen en daarna was het stoppen wel moeilijker. Heb het moment opgewacht tot ik wist dat ik ook écht wilde stoppen en daar niet meer over twijfelde. En toen lukte het wel. Nu 1 1/2jaar rookvrij!
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
20-05-2009 15:55
Ik vind het knap dat jullie gestopt zijn voordat jullie zwanger worden/werden!! Ik kon het niet hoor.
Nu heb ik er nog steeds moeite mee, vooral met stappen en als ik gezellig met een vriendin aan het kletsen ben..
Mensen vragen me of ik weer ga roken als ik bevallen ben, nu zeg ik nog volmondig ja! Maar misschien vind ik het tegen die tijd wel zooooooo smerig ( hoop ik) dat ik het nooit meer ga doen..
Marcel

Unregistered

20-05-2009 16:04
Als ik gestopt ben omdat ik zwanger ben neem ik mij wel stellig voor dat ik er nooit meer aan begin! Ik ben ooit al meer dan een jaar gestopt geweest. Het stoppen gaf me ook totaal geen stress, maar toen maakte mijn vriendje het uit en had ik geen motivatie om niet te roken (mijn ex-vriend haatte roken) en ben ik doodleuk weer begonnen.

Dat is ook de reden dat het stoppen nu nog niet lukt...er zit geen baby in mijn buik dus geen motivatie om nu al te stoppen... En ja.....ik weet dat er veel andere reden zijn te vinden om te stoppen met roken....maar op de een of andere manier motiveren die me dan toch weer niet :oops: Het blijft gewoon heerlijk om tijdens mijn werk (ik ben manager van boekhouding) even achter de comp weg te kunnen uit het gebouw en lekker een sigaretje te roken.......
Fiemo

Posting Freak

20-05-2009 16:32
Je hoort vaak: Je moet het niet voor een ander doen maar voor jezelf. Dat werkt bij niet (zo goed). Ik doe het dus voor mijn vriend die niet rookt, voor het geld waarvan we op vakantie kunnen aan het eind van het jaar en sinds 5 weken natuurlijk voor de kleine ! Big Grin
naatje83

Unregistered

20-05-2009 19:37
Hey anna en marcel,

Ik was gestopt drie maanden lang maar heb het niet vol kunnen houden. Mijn vriend is
vorige maand weer gaan roken na 7 maanden gestopt te zijn. Maar heeft wel gezegd
als je straks een positieve test in je handen heeft gaan de peuken gelijk de prullebak in
want we zijn samen zwanger. Nou dat is dan wel weer een steun in de rug als je het
samendoet. Maar voorlopig wacht ik nog even Wink eerst maar een positieve test.

Greetz Naatje
Janneke

Unregistered

20-05-2009 19:43
stoppen puur voor de zwangerschap is niet de juiste motivatie vind ik, begrijp me niet verkeerd, ik ben gestopt voor mijn kleine meisje in mijn buik maar heb zo af en toe nog eens een trekje genomen en omdat ik dus niet al eerder ben gestopt, vraag ik me echt af of ik het volhoud als ik straks bevallen ben. Daarom ben ik ervan overtuigd dat als je wil stoppen, je dat echt beter kan doen voor jezelf en dus niet voor je zwangerscahp want dan is de kans het grootste dat je het volhoudt!
Riviera

Unregistered

20-05-2009 22:42
Ik ben op 26 april gestopt met roken, dezelfde dag als dat ik stopte met de pil.
Ik wilde al veel langer stoppen maar ik wil me niet schuldig voelen tegenover mezelf als het zwanger worden niet makkelijk zou gaan. Dan weet ik iig dat het niet door het roken zou komen. Ik heb 9 jaar gerookt. Ik ben zo van de een op de andere dag pats boem gestopt. In het begin had ik er niet veel moeite mee maar nu wel. Ik had net een verjaardag en vond het heel erg moeilijk. Dan merk je pas wat een verslaving het is. Maar nu ik weer thuis zit ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Ik ben met recht echt trots op mezelf dat ik gestopt ben. Als ik alleen al naar mensen in mijn omgeving kijk die roken en rond de 40 zijn, die zien er OUD uit! Dat wil ik niet!! Dat motiveert mij het meest.
O ja en waar ik ook bang voor was is dat ik zo een schorre mannenstem krijg..hahahaha..
Succes meiden met stoppen..!!Als jullie advies willen..be my guest want het stoppen gaat me goed af en ik weet 100% zeker dat ik NOOIT meer begin!
Fiemo

Posting Freak

20-05-2009 22:56
Goed zo Riviera, gefeliciteerd en ga zo door!!!!
Mijn moeder is aan longkanker overleden dus dat is voor mij ook wel een goede stimulans om nooit meer te roken.. blijft wel moeilijk. Ook er zo oud uit zien door het roken, wil ik niet... is gelukkig nog niet aan de hand Smile
Guess07

Unregistered

21-05-2009 07:44
Excuus als ik me gigantisch vergis maar ik heb ooit eens gehoord als je rookt onder je zwangerschap dat het veel invloed heeft op het IQ van de kleine.. Zal het een verzinsel zijn? Of toch een vorm van waarheid??
naatje83

Unregistered

21-05-2009 07:52
Een vriendin van mij heeft een dochter van bijna twee stevig doorgerookt tijdens
de zwangerschap. Er is niets met haar de hand en praten dat ze al kan en bijdehand
dat ze is roken heeft volgens mij niets met je IQ te maken. Het heeft er volgens mij
meer mee te maken dat je kans op astma en bronchites groter is. Nou ook daar kan ik
je over vertellen mijn moeder rookte niet tijdens haar zwangerschappen en mijn broer
en ik hebben het allebei. Dus je weet het niet he! Maar toch heb ik besloten om te
stoppen met roken. Als steuntje in de rug doet mijn vriend ook mee. En ik heb het boek
van Alan Carr stoppen met roken bestelt. En we stoppen uiteraard ook voor het goede
doel een klein wondertje.
Guess07

Unregistered

21-05-2009 08:04
Ik heb ook echt geen idee of het kan, maar ik had het een keer gehoord dus denk even kijken wat jullie daar van zeggenSmile

Lekker dat je vriend samen met jou stopt! Heeft die van mij ook gedaan al heeft hij het een stuk moeilijker dan ik.. Bij mij valt het allemaal harstikke meeSmile

Ik heb dat boek ook eens voor een deel gelezen (aantal jaren geleden) enik moet zeggen zonder dat ik het door had ging ik steeds minder roken en wou ik eigenlijk al stoppen, maar je mag niet stoppen met roken voor je het voek uitgelezen hebt haha..

Wens je heel veel succes! En ben benieuwd of het echt werkt!!
naatje83

Unregistered

21-05-2009 08:08
Het boek zal vrijdag of zaterdag wel binnen zijn dus dan geniet ik nog maar even
van de laatste sigaretten Wink . Meestal heb ik een boek ook met twee dagen uit dus
wie weet heb ik volgende week goed nieuws te melden.
Guess07

Unregistered

21-05-2009 08:58
Ik hoop het naatje!! En als je eenmaal door die eerste 2 weken heen bent (had ik zelf dan) word het een stuk makkelijker!
naatje83

Unregistered

21-05-2009 09:06
Ik ben vorig jaar drie maanden gestopt en had het echt onwijs moeilijk.
Maar nu MOET het lukken!!!!!!!!!!!
Guess07

Unregistered

21-05-2009 09:52
Ik was 2 jaar geleden ook 7 maanden gestopt met roken, ging echt makkelijk.. Had geen behoefte niks.. Ja de eerste 2 weken had ik soms wel onee ik rook niet meer.. Maar daana ging het als vanzelf.. Het enigste nadeel was dat ik bleef eten:S En niet een beetje.. Normaal ben ik geen grote eter maar nu at ik alles, en ik luste ook alles.. Kwam 17 kilo aan.. Toen ben ik weer begonnen met roken omdat ik alleen nog maar thuis wou zitten door m,n lichaam, woog altijd 56kg (dat is weer te licht) maar die 17 erbij was veel te zwaar.. Toen ben ik ook weer afgevallen en zit nu op zon 58kg denk ik.. Dus we zien wel waar het deze keer strand.. Gaat wel stukken beter dan vorige keer hahaBig Grin Het is nu ook niet iets wat me tegenhoud moet ik zeggen.. Misschien dat het daarom beter gaat?
Fiemo

Posting Freak

21-05-2009 09:52
Naatje: dat is het gevaar van roken, je merkt het niet meteen na de geboorte.
Sommige kinderen worden lichter geboren of hebben astma of iets anders en sommige kinderen zijn helemaal gezond maar bijna ALLEMAAL krijgen na hun 30e/40e long klachten. DAT is juist het gevaar, het komt pas op latere leeftijd bij ons (kinderen van rokende moeders) naar boven.
En anderzijds wil ik het mijn kinderen niet aandoen door jong dood te gaan. Mijn moeder is op 63 jarige leeftijd aan longkanker dood gegaan en zal haar kleinkinderen nooit zien.
Zeker in deze tijd met alle uitlaatgassen enzo, wil ik het risico niet lopen.

Beetje negatief misschien maar misschien helpt het je om het nu vol te houden Smile . Dit soort gesprekjes heb ik ook met mezelf namelijk, hihi..
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
21-05-2009 10:07
Ook ik ben gestopt met roken een maand voor ik stopte met de pil (augustus afgelopen jaar)

Niemand kan jou vertellen wanneer je moet stoppen, je moet dat doen op het moment dat je er zelf helemaal achter staat. alleen dan zal het lukken, en als dat voor jou samen gaat met een positieve zwangerschaptest dan is dat helemaal ok!!

Gr. Bloem
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
21-05-2009 10:44
bloem79 schreef:Ook ik ben gestopt met roken een maand voor ik stopte met de pil (augustus afgelopen jaar)

Niemand kan jou vertellen wanneer je moet stoppen, je moet dat doen op het moment dat je er zelf helemaal achter staat. alleen dan zal het lukken, en als dat voor jou samen gaat met een positieve zwangerschaptest dan is dat helemaal ok!!

Gr. Bloem

Wat goed, Bloem!
Ik moet me er als niet-roker misschien niet mee bemoeien, maar ik geef ook geen oordeel ofzo, maar ik wilde wel even melden dat ik weleens gehoord heb dat het helemaal niet goed is om tijdens de zwangerschap zomaar ineens cold turkey te stoppen. Je beebje heeft dan te vele last van de ontwenningsverschijnselen van je lichaam. Weet niet of dat meteen na een positieve test al geldt, trouwens. Maar ik zou het risico niet nemen en vóór die tijd stoppen. (Ik weet t, ik heb makkelijk praten...) Als de motivatie is dat je voor je kindje wilt stoppen, waarom dan niet vanaf het moment dat je dat kindje probeert te verwekken? Bovendien vergroot je je kans op zwangerschap er ook nog eens mee.
naatje83

Unregistered

21-05-2009 11:31
Ja wie weet helpen al deze verhalen wel om er vaart achter te zetten.
Ik zit nu op mijn werk maar als ik straks thuis ben dan gaan we de asbakken
maar weer eens weghalen. En mijn vriend en ik kunnen elkaar zo nu en dan
een schop onder de kont geven Wink . En als het dan nog niet lukt kom ik hier
gewoon steun zoeken. dat mag wel he????
Fiemo

Posting Freak

21-05-2009 14:05
ja zeker, daar is dit onderwerpforum toch juist voor!!!! We slepen elkaar er gewoon doorheen. Big Grin

en wat goed dat je straks de asbakken weg gaat doen en wat vervelend dat je vandaag moet werken, bah. Gelukkig is het weer niet super (het wordt erg donker hier in GLD). Ben je het weekend vrij, dan wordt het fantastisch weer Smile
Riviera

Unregistered

21-05-2009 17:12
mdtje schreef:
bloem79 schreef:Ook ik ben gestopt met roken een maand voor ik stopte met de pil (augustus afgelopen jaar)

Gr. Bloem

Wat goed, Bloem!
Ik moet me er als niet-roker misschien niet mee bemoeien, maar ik geef ook geen oordeel ofzo, maar ik wilde wel even melden dat ik weleens gehoord heb dat het helemaal niet goed is om tijdens de zwangerschap zomaar ineens cold turkey te stoppen. Je beebje heeft dan te vele last van de ontwenningsverschijnselen van je lichaam. Weet niet of dat meteen na een positieve test al geldt, trouwens. Maar ik zou het risico niet nemen en vóór die tijd stoppen. (Ik weet t, ik heb makkelijk praten...) Als de motivatie is dat je voor je kindje wilt stoppen, waarom dan niet vanaf het moment dat je dat kindje probeert te verwekken? Bovendien vergroot je je kans op zwangerschap er ook nog eens mee.

Helemaal mee eens..al begrijp ik echt dat het heel moeilijk is om te stoppen!! Succes meiden!
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
21-05-2009 17:44
@ naatje, als je stopt en je vindt een forum fijn, zoasl ook hier dan wil ik je graag doorverwijzen naar http://www.ikstop.nl
Daar heb je net als hier de pilstoppers zich in maand forums zetten, daar stoppen met rokers die zich aanmelden als bijvoorbeeld: juni (s) toppers, etc etc
Ik heb daar heel erg veel aan gehad.

Ik heb het niet heel erg moeilijk gehad, heb er niet over na gedacht en ben zo van het een op andere moment gestopt op de laatste dag van de vakantie. Weet gewoon dat het beter is voor de vruchtbaarheid. Nu alleen mijn mannetje dat nog wijs maken :? .
Janneke

Unregistered

21-05-2009 18:00
Fiemo schreef:Naatje: dat is het gevaar van roken, je merkt het niet meteen na de geboorte.
Sommige kinderen worden lichter geboren of hebben astma of iets anders en sommige kinderen zijn helemaal gezond maar bijna ALLEMAAL krijgen na hun 30e/40e long klachten. DAT is juist het gevaar, het komt pas op latere leeftijd bij ons (kinderen van rokende moeders) naar boven.
En anderzijds wil ik het mijn kinderen niet aandoen door jong dood te gaan. Mijn moeder is op 63 jarige leeftijd aan longkanker dood gegaan en zal haar kleinkinderen nooit zien.
Zeker in deze tijd met alle uitlaatgassen enzo, wil ik het risico niet lopen.

Beetje negatief misschien maar misschien helpt het je om het nu vol te houden Smile . Dit soort gesprekjes heb ik ook met mezelf namelijk, hihi..

Fiemo, wil hier toch even op reageren...vind het wel heel heftig wat je neerzet...mijn moeder heeft gerookt tijdens dat ze zwanger was en haar eigen moeder ook....zowel zij als ik hebben geen longproblemen hoor. Dus om te stellen dat dat altijd zo is, vind ik nogal wat. de kans is groter maar het is niet per definitie zo dat kinderen er last van gaan rkijgen, ook niet op latere leeftijd. Dan zouden alle mensen van de generatie van mijn moeder zeg maar (en die ouders hadden die rookten tijdens zwangerschap, wat er nogal wat waren omdat ze niet wisten dat het slecht was) nu allemaal longrpoblemen hebben
Janneke

Unregistered

21-05-2009 18:05
voordat ik scheven gezichten krijg, ik ben het uiteraard eens met de stelling dat het beter is te stoppen voor je zwanger raakt, vooral omdat je dan echt gemotiveerd bent en niet het alleen volhoudt omdat je kindje in buik hebt. Ik ben om die reden gestopt (was net zwanger) en het is maar de vraag of ik niet weer ga beginnen als ik bevallen ben. Ik heb het puur vaoor mijn meisje gedaan (daardoor niet moeilijk) maar als mijn baby dan strakkies uit buik is, dan moet ik wel motivatie zien te vinden om door te zetten en als je al gestopt bent voor je zwanger bent, dan zal dat geen probleem vormen.
Fiemo

Posting Freak

21-05-2009 19:26
Hoi Janneke... sorry dat het zo heftig overkwam, dit is zeker niet mijn bedoeling geweest :oops: . Dat is het rottige van berichtjes zonder de non-verbale communicatie te zien.. Ik had allemaal met hoofdletters geschreven, maar er staat wel bijna voor.
Ik werk in de zorg met alcohol verslaafden en de meesten hebben ook nog eens longproblemen zoals COPD, longemfyseem etc... ik ben hier vooral erg van geschrokken en toen ook nog eens mijn moeder er bovenop heeft me nogal anti gemaakt geloof ik Wink
Inderdaad niet goed om het zo heftig naar anderen te projecteren.. mijn excuses voor iedereen die ik beledigd heb, ik zou het berichtje graag weg willen halen maar helaas... kan niet Cry
Janneke

Unregistered

21-05-2009 20:52
geeft niks hoor maar moest gewoon ff reageren, no hard feelings verder Wink
lyan

Unregistered

21-05-2009 22:06
Oe... Vreselijk trek in een sigaret. Ik zou in staat zijn om een pakje te gaan halen bij de benzinepomp... Hebben jullie tips voor dit soort moeilijke momenten?
anna123

Unregistered

21-05-2009 22:08
lyan schreef:Oe... Vreselijk trek in een sigaret. Ik zou in staat zijn om een pakje te gaan halen bij de benzinepomp... Hebben jullie tips voor dit soort moeilijke momenten?

Ga iets doen waarbij je niet kunt roken..al is het de vloer zuigen..of lekker uitgebreid in bad/douchen .. misschien helpt het?
Fiemo

Posting Freak

22-05-2009 09:10
Lyan: Ik heb mezelf toe gestaan om de eerste 3 weken lekker te eten. In huis halen wat ik lekker vind en het op de bank met een filmpje/boek/laptop op eten. Ik ben wel bijna 5 kilo aangekomen maar ja, boeien!
Ben je gisteravond goed door gekomen? Iemand opbellen en het er over hebben helpt ook!
anna123

Unregistered

22-05-2009 09:27
Hoop reacties hier! alleen maar weinig reacties waar ik eigenlijk op gehoopt had! Vooral veel goede adviezen, maar goed, dat roken slecht is wisten wel natuurlijk allemaal al! Big Grin
Maar jullie hebben wel gelijk hoor! Het kan natuurlijk ook al slecht zijn voor de baby in de eerste weken (dus voordat je positief test..)
Andere goede tips om te stoppen hoor ik graag meiden!
Die van de eerste 3 weken alles mogen eten wat je lekker vind , vind ik zelf al wel een goede!

x
anna123

Unregistered

22-05-2009 09:32
jamilah79 schreef:Mijn allerbeste tip is:

Als je er echt achter staat om te stoppen met roken: Lasertherapie!

Ik heb dit gedaan vorig jaar en ik kwam na de bahndeling thuis en kon naast mijn vriend gaan zitten die een sigaret opstak en het deed me helemaal niets. Hij rookt nog steeds en ik heb geen behoeft er meer aan. Ja, heel soms 1 minuut, en dan is het weer weg!
Het kost best veel geld maar je krijgt een groot deel terug van de verzekering.

Ik ga eens op internet zoeken... mag zeker niet als je al zwanger bent?
x
naatje83

Unregistered

22-05-2009 15:44
Iedereen bedankt voor de tips. En als ik het niet meer uithou klop ik
bij jullie aan. Had het vandaag onwijs druk op mijn werk dus geen tijd
gehad om te gaan roken en er dus ook niet aan gedacht. Toen ik
vorig jaar was gestopt at ik onwijs veel zonnepitten dus ik heb nu
ook maar weer drie grote zakken gehaald dan heb ik in ieder geval wat
te doen met mijn handen en in plaats van een peuk in mijn mond een
zonnepit.
Marcel

Unregistered

02-06-2009 11:25
Voor mij is het vandaag de grote beproevingsdag....van het weekend al zo goed als gestopt (sigaretten waren op), maar toch nog enkele van andere gerookt op een verjaardag :oops:
Nu vandaag heb ik geen sigaretten dus moet ik er echt aan gaan geloven. Moeilijkste moment was wel vanochtend in de auto....dat eerste sigaretje 's ochtends...heerlijk in de auto op weg naar mijn werk....
Nu op mijn werk gaat het wel en ik heb nu eenmaal geen sigaretten bij me dus roken gaat gewoon niet Smile
Morgen ga ik 5 dagen naar Amerika met mensen die niet roken, dus dan wordt het sowieso wel makkelijker denk ik.
Ik ga nu echt mijn best doen om te stoppen, zeker na al die verhalen hier Big Grin
neeltjuh29

Unregistered

02-06-2009 12:58
Ik heb bij me eerste zwangerschap gewoon gerookt
toen ik bevallen was zei mijn verloskundige zeker niet gerookt ik zo jawel o je placenta is zo mooi
dus het zeg niks allemaal
mdtje

Posting Freak

02-06-2009 16:02
neeltjuh29 schreef:Ik heb bij me eerste zwangerschap gewoon gerookt
toen ik bevallen was zei mijn verloskundige zeker niet gerookt ik zo jawel o je placenta is zo mooi
dus het zeg niks allemaal

Je weet het ook nooit, maar er zitten wel risico's aan. Dat het bij jou allemaal goed is gegaan, is heel fijn!
Het geldt eigenlijk voor heel veel dingen die je tijdens de zwangerschap niet zou 'mogen'. Het kán goed gaan, maar neem je het risico? De onderzoeken zijn er niet voor niets.

@Marcel: zet hem op!
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
02-06-2009 16:23
Momenteel moet ik zeggen dat zowel ik als mijn vriend ook nog roken. :oops:
En zodra we een positieve test in de vingers hebben dan ook beiden gaan stoppen
Inmiddels hebben we het er al wel over gehad om zodra de sigaretten op te zijn nu toch maar te gaan stoppen.
Gezien het inderdaad zoals velen al gezegd hebben zowel voor jezelf beter is en straks ook voor de kleine.
weegschaaltje

Unregistered

02-06-2009 17:04
mimimabo schreef:Momenteel moet ik zeggen dat zowel ik als mijn vriend ook nog roken. :oops:
En zodra we een positieve test in de vingers hebben dan ook beiden gaan stoppen
Inmiddels hebben we het er al wel over gehad om zodra de sigaretten op te zijn nu toch maar te gaan stoppen.
Gezien het inderdaad zoals velen al gezegd hebben zowel voor jezelf beter is en straks ook voor de kleine.

heykes

ik ben ook vorige maand gestopt met roken
want ik las dat het roken ook een invloed heeft op de vruchtbaarheid en ook het innestelen kortom alles wat er voor kan zorgen dta je zwanger geraakt
maar vraagje waarom stop je pas als je positief test zou hebben?
mss proberen te zeggen dat je vanaf vandaag stopt want elke dag dat je uitsteld is een verloren dat he
kweet dat het niet makkelijk is maar probeer even door te bijten en je geen zorgen hoeven te maken moest je nu zwanger zijn dat er mss iets mis kan zijn doordat je rookte(wat ik natuurlijk zeker niet zou willen)

heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger

xx
mimimabo

Posting Freak

02-06-2009 17:06
Zoals ik al noemde willen we nu (als het pakje leeg is) toch ook wel gaan stoppen, voordat ik echt zwanger ben.
Smile
weegschaaltje

Unregistered

02-06-2009 17:22
mimimabo schreef:Zoals ik al noemde willen we nu (als het pakje leeg is) toch ook wel gaan stoppen, voordat ik echt zwanger ben.
Smile

heykes

ik hoop dat je vlug zwanger wordt

succes
xxjes
neeltjuh29

Unregistered

03-06-2009 07:30
Je weet het ook nooit, maar er zitten wel risico's aan. Dat het bij jou allemaal goed is gegaan, is heel fijn!
Het geldt eigenlijk voor heel veel dingen die je tijdens de zwangerschap niet zou 'mogen'. Het kán goed gaan, maar neem je het risico? De onderzoeken zijn er niet voor niets.

@Marcel: zet hem op![/quote]

Ik was gestopt bij de eerste maar werd mega gestrest toen zei de verloskunding dat ik dan maar weinig moest roken stress is helemaal niet goed voor de baby zei ze. mijn kind is gezond als ik zou kunnen stoppen had ik het ook gedaan hoor.
Janneke

Unregistered

03-06-2009 09:49
mag je ook zeker zijn Jamilah....

Ik ben ook gestopt maar sinds ik zwanger ben geraakt pas en ik neem heel soms nog wel een trekje van iemand,....dus wat dat betreft wat minder trots...
Janneke

Unregistered

03-06-2009 10:10
das lief van je Wink maar het blijft een excuus natuurlijk....
Fiemo

Posting Freak

03-06-2009 14:33
Jamilah: Hartstikke goed van je zeg, ik zal op 25 juni voor je zingen Big Grin en Janneke, het is een excuus maar wel een gegronde en zolang je geen hele sigaretten per dag rookt mag je best trots zijn op je zelf! Ik ben sinds 14 februari gestopt. Dit was voordat we met zwanger worden bezig waren, ik heb het met een groep van mijn werk gedaan en ik houd het vol gelukkig. Zeker nu ik zwanger ben, vind ik het echt niet kunnen om te gaan roken. Zelfs bij mensen staan die roken probeer ik al zo min mogelijk te doen. Ik probeer echt zo gezond mogelijk te zijn voor de rijstkorrel in mijn buik, mocht het dan mis gaan dan komt het tenminste niet door iets wat ik heb gedaan.

succes iedereen met stoppen. Doe het vandaag, dan kan je over 4 maanden een heerlijk weekendje weg naar Parijs hahaha..
mdtje

Posting Freak

06-06-2009 15:47
neeltjuh29 schreef:
mdtje schreef:Je weet het ook nooit, maar er zitten wel risico's aan. Dat het bij jou allemaal goed is gegaan, is heel fijn!

Ik was gestopt bij de eerste maar werd mega gestrest toen zei de verloskunding dat ik dan maar weinig moest roken stress is helemaal niet goed voor de baby zei ze. mijn kind is gezond als ik zou kunnen stoppen had ik het ook gedaan hoor.

Dan heb je dus ook niet 'gewoon' gerookt, dan heb je toch wat minder gerookt. Wink Maar je moest kiezen tussen twee kwaden, lees ik nu.
Daarom lijkt het mij ook beter om te stoppen al voordat je zwanger bent, dan hoef je ook niet bij stress naar een sigaret te grijpen, want dan is die reactie er misschien niet meer bij je. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat een vk dat tegen elke zwangere (ook die nooit hebben geroookt) die gestrest is zegt. Wink
sylvana87

Unregistered

12-06-2009 08:08
mdtje schreef:
neeltjuh29 schreef:
mdtje schreef:Je weet het ook nooit, maar er zitten wel risico's aan. Dat het bij jou allemaal goed is gegaan, is heel fijn!

Dan heb je dus ook niet 'gewoon' gerookt, dan heb je toch wat minder gerookt. Wink Maar je moest kiezen tussen twee kwaden, lees ik nu.
Daarom lijkt het mij ook beter om te stoppen al voordat je zwanger bent, dan hoef je ook niet bij stress naar een sigaret te grijpen, want dan is die reactie er misschien niet meer bij je. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat een vk dat tegen elke zwangere (ook die nooit hebben geroookt) die gestrest is zegt. Wink

hallo.
ik ben net zwanger.
ik rook ook.
ik rook wel een stuk minder maar kan niet helemaal zonder.
omdat ook iedereen in mijn ongeving rookt.
en mijn huisarts heeft ook gezegt dat je beter een stuk minder kan gaan roken dan gestresst omdat je niet mag roken.
omdat stress nog veel slechter voor de baby is.
al mijn vriendinnen hebben gerookt met de zwangerschap en zijn allemaal gezonde baby`s
liefs sylvana
beebwish1982

Member

Topics: 0
12-06-2009 08:27
Hoi,

Ik ben net sinds eind mei van de pil af en gaan nu voor de eerste ronde. Ik rook ook nog. Ben wel alvast aan het minderen en wil misschien accu punctuur proberen. Vorig jaar ben ik 3 maanden gestopt geweest met behulp van de Prostop laser therapie. Jammer genoeg zit die nu niet meer in mijn pakket en wordt nu dus niet meer vergoed (overgestapt naar andere verzekeraar)

Iemand ervaring met accu punctuur ?
nluiten

Unregistered

12-06-2009 11:52
tjonge... Dat wij besloten hebben een kindje te willen heeft mijn vriend gewoon gezegd je stopt maar met roken. Hij was al een jaar gestopt.
Ik was het met hem eens. Roken is niet goed!
Ik ben 19 juli een jaar gestopt.

Het verbaasd me echt dat er soms nog zo makkelijk overgedacht wordt.

Andere kunnen wel gezonde baby's hebben, maar wat nou als die van jou dat niet is?

Succes met stoppen met roken meiden.
am

Posting Freak

12-06-2009 11:57
Charissath schreef:Hoi,

Ik ben net sinds eind mei van de pil af en gaan nu voor de eerste ronde. Ik rook ook nog. Ben wel alvast aan het minderen en wil misschien accu punctuur proberen. Vorig jaar ben ik 3 maanden gestopt geweest met behulp van de Prostop laser therapie. Jammer genoeg zit die nu niet meer in mijn pakket en wordt nu dus niet meer vergoed (overgestapt naar andere verzekeraar)

Iemand ervaring met accu punctuur ?

Ik ben twee jaar geleden een aantal maanden gestopt dmv laseren en accupuntuur.
Eerst werd ik gelaserd en later heeft die man mij verblijfsnaaldjes in mijn oor gegeven.
Het voelde niet bepaald prettig, maar had wel effect, zelfs een verstokte rookster als ik raakteervan af.
Als ik in juli nog niet zwanger ben dan laat ik het weer doen, maar heb wel besloten dat indien ik zwanger test direct stop.
Ik heb ook de supersmoker met 0 nicotine en teer, wellicht is dit een manier om toch die gewoonte nog even te laten gaan, zodat je tussen de oren wel rookt maar eigenlijk ook weer niet.

ik was trouwens bij Matera, kun je ff googelen.

Succes
Fiemo

Posting Freak

12-06-2009 23:56
@nluiten: Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik ben er stil van als er door gerookt wordt tijdens een zwangerschap. Je weet nooit wanneer er gezondheidsklachten bij het kind kunnen beginnen. Het kan gezond zijn na de geboorte en na een aantal jaar alsnog ziek worden. Ik wil dat echt niet op mijn geweten hebben.
Ik ben sinds begin feb gestopt met roken zonder hulpmiddelen en niet eens omdat we zwanger wilden worden maar gewoon met een groepje van het werk en ik vind het prima vol te houden. Al helemaal nu ik zwanger ben. Ik word sowieso (gelukkig!) misselijk van de rook en de gedachte dat ik mijn kind vergiftig, daar moet ik werkelijk niet aan denken.
Iedereen heel veel succes met het stoppen met roken, zeker als je zwanger bent. Sterkte! Als je het moeilijk hebt dan hoop ik dat je hier steun kunt en wilt vinden, samen staan we sterk! Succes!
anna123

Unregistered

13-06-2009 10:13
Hi, ik had dit onderwerp geopend!
Best veel reacties zeg!
Ik denk dat iedereen zelf moet weten wat zij doet.. ik denk ook dat degende die door blijven roken best weten dat het slecht is.. Laat duidelijk zijn...ik ben absoluut TEGEN roken tijdens een zwangerschap hoor! Waarom het risico nemen? Je zit hoe lastig het is om zwanger te raken, nou dan ga ik echt niet het risico nemen dat mijn baby iets krijgt omdat ik zo verslaafd ben aan roken dat ik niet kan stoppen?!
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets fout gaat tijdens een zwangerschap omdat ik rook!
x
Guess07

Unregistered

19-10-2009 08:14
Ik ben er sinds afgelopen donderdag achter dat ik zwanger ben en heb toen gelijk m,n sigaretten weggegooit.. En ik moet zeggen ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee tot nu toe.. Vorige keer dat ik stopte had ik afentoe echt wel trek maar nu denk ik er vaak niet eens bij na.. Moet zeggen dat het ook wel in m,n hoofd blijft spoken dat ik het ergens voor doe hoorBig GrinBig Grin Misschien dat als jullie dat in je achterhoofd houden het wat makkelijker gaat?

Heel veel succes allemaal!
tamara1982

Unregistered

19-10-2009 13:08
he anna ik rook nu ook nog ben wel al geminderd en denk dat ik over ga stappen op extra light sigaretten van kent...ik weeet ook dat stoppen beter is maar nu lukt het me niet hoop dat de knop omgaat op het moment dat zwanger blijk te zijn....

gr
Guess07

Unregistered

19-10-2009 21:52
Volgens mij zijn light en extra light nog slechter voor je omdat er meer troep in zit om het light te maken? Dat heb ik wel eens gehoord.. Geen idee of het ook echt zo is?!
Fiemo

Posting Freak

19-10-2009 22:22
Dat klopt Guess, er zit misschien minder (ook maar een ietsjepietsje) nicotine in maar wel meer teer... Gewoon NU stoppen dan is het makkelijker om vol te houden als je daadwerkelijk zwanger wordt. Doe het niet (alleen) voor je ongeboren kind maar zeker voor je eigen gezondheid!!!
Guess07

Unregistered

19-10-2009 22:24
Het is gewoon troep! Pff had het vanavond ook even moeilijk maar heb me gelukkig sterk gehouden.. Het is voor dat rijstkorreltje in me en dat houd me er toch steeds weer vanafSmile

Heel veel succes meiden met stoppen!!!
Nala22

Unregistered

19-10-2009 23:29
Hey anna,

Ik rook ook nog en dat al vanaf mijn 13e.
Heb mezelf ook voorgenomen om te stoppen als ik een posi test in handen heb.
Maar nu ik een kans heb om zwanger te zijn ga ik telkens harder twijfelen of ik nu al stop of niet...

Ik las namelijk op een site dat als je stopt met roken, het 3 maanden duurt voordat alle stoffen je lichaam uit zijn. Die stoffen kunnen dus schadelijk zijn voor je kleintje!

Ik ga vanaf morgen gewoon proberen te stoppen...
Zou het mezelf namelijk nooit vergeven als ik er iets fout zou gaan.

Liefs
Fiemo

Posting Freak

20-10-2009 07:06
Wow Nala, ik hoop heel erg dat het lukt en als jij je shit voelt of erge drang krijgt, gewoon hier op het forum komen dan proberen we je gedachte op iets anders te zetten Big Grin
Ik ben sinds 14 februari gestopt met roken en buiten dat het veel gezonder is en alles, zijn wij ook al 5 dagen naar Parijs geweest (en daar zwanger geworden) van het bespaarde geld en ik was de enige die rookte! Het helpt mij ontzettend om een vriend te hebben die niet rookt en dat ik altijd al een rookvrij huis heb gehad, zelfs voordat ik mijn vriend leerde kennen.

Succes voor iedereen!!!
Nala22

Unregistered

20-10-2009 08:57
Ik zal het proberen... Wink
Ik las idd dat je je geld had opgespaard. Ik denk dat ik dat dan ook maar ga doen!

Mijn vriend rookt helaas wel. Wel buiten,dat heb ik meteen in het begin gezegd.
Scheelt een hoop en het huis ruikt er dan gelukkig niet naar Smile

Ik ga m'n best doen!
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
20-10-2009 09:56
Wij zijn ook bezig om een kindje te krijgen, maar roken allebei als een ketter. Mijn vriend rookt 2 pakjes sigaretten per dag, en ik 1.5. Behalve dat het natuurlijk ontzettend slecht is voor je kindje, kost het ook bergen met geld. In onze situatie is dat zo'n 5 á 600 euro per maand. Dusssss...

Vanmorgen opgestaan, koffie gezet.. Maar geen sigaret opgestoken! Heb ze trouwens ook niet meer in huis, want we hebben gisteravond samen de laatste gerookt.. Maar voorheen werd ik dan zooo para dat ik ze dan alsnog ga halen.

Ik hoop zo ontzettend dat het deze keer wel lukt.. Van 14:00 tot 22:00 moet ik gelukkig werken, dus dan heb ik tenminste wat afleiding.

Ben alleen wel ontzettend bang dat (net als vorige keren) mijn vriend niet sterk genoeg is, alsnog nieuwe sigaretten haalt, en ze mij vervolgens weer aanbied. Ondanks dat het me zelf redelijk goed af gaat, moeten ze me geen sigaret aanbieden, want daar ben ik gewoon nog niet sterk genoeg voor..

Ondanks dat dit pas mn eerste -stoppen-met-roken-dag- is, hoop ik echt dat ik het vol ga houden en een gezond kindje ter wereld mag brengen, en dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de financien!

Greetz Limi
Fiemo

Posting Freak

20-10-2009 10:30
Ik heb de eerste weken ook allerlei lekkers in huis gehaald, gewoon als een soort van cadeautje. Misschien helpt dat?
En Liminous, jemig de pemig wat veel geld maar je zou dus elke week een keer uit eten kunnen gaan van het bespaarde geld of vast een weekendje weg kunnen plannen (als stok achter de deur).

Heel veel succes dames, ik duim voor jullie! Het voelt allemaal zoveel beter zonder ook al heb ik soms wel de drang nog hoor. Ik heb wel nu het geluk dat ik kotsmisselijk wordt van de geur Big Grin
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
20-10-2009 10:52
Jaa het is zeker veel geld!

Enne, m'n vriend kwam helaas weer terug van de sportschool met sigaretten Sad Hij zei dat er nog een pakje in de auto lag met 5 sigaretten erin.. Heb er dus 2 gerookt SadSad

Shit shit shit! Baal echt zooo!
Nala22

Unregistered

20-10-2009 11:17
Balen Limi...
Nou ja,ik moet niks zeggen, heb ook nog een paar peuken.
Als die op zijn wil ik gewoon stoppen.

Het smaakt me sowieso al een half jaar niet echt meer, maar het is zo'n gewoonte he!
Als ik aan de telefoon zit steek ik altijd een peuk op enzo.
Echt dom eigenlijk!

Nou ja,ik hoop dat het ons allebei snel lukt!
Fiemo

Posting Freak

20-10-2009 11:33
Nala: Wanneer ga jij testen??
Nala22

Unregistered

20-10-2009 12:27
Ik had vanmorgen een negatieve test...Dus dan rook ik de rest gewoon op.
chicca

Member

20-10-2009 19:58
hallo allemaal,
Ook ik ben druk met mezelf in de knooi over het roken.
Dit is pas de eerste maand pil vrij maar had me voor genomen om
gelijk ook maar met roken te stoppen.
nu ben ik een week sigareten vrij geweest ( was zo trots).
en nu lukt het me echt niet meer.
ik begin helemaal te flippen.
ik heb mezelf wel heilig voorgenomen om te stoppen zodra de test positief is.
en om nu alvast veel minder te roken. opzich gaat dat wel.
Mijn man rookt ook, dus er zijn altijd sigaretten in huis of in de auto.
gelukkig roken we wel veel buiten. soms 1 tje binnen maar meestal buiten.
Baal er wel van dat ik gewoon niet zonder kan.

ooit zal het toch een keer moeten lukken? Sad

sorry moest het even kwijt.

groetjes Chicca
nluiten

Unregistered

21-10-2009 09:12
Hey dames.
Ik denk persoonlijk dat het beter en makkelijker is om al gestopt te zijn wanneer je een positieve test in handen hebt.
Een combinatie van stoppen met roken en gierende hormonen is waarschijnlijk nog moeilijker.

Ben zelf ook een roker geweest. Weet hoe het is om te stoppen. Maar heb wel altijd gezegd dat een kindje voor mij een reden is om te stoppen.
Guess07

Unregistered

22-10-2009 06:42
Nouhou! Bij mij ging het zo goed met stoppen! Tot gister.. Kreeg allemaal nare berichten om me heen en kon het niet laten om er een op te stekenSad Blegh baal hier echt verschrikkelijk van!!!
Marcel

Unregistered

23-10-2009 13:00
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd om te stoppen met roken voordat ik zwanger werd, maar doordat mijn man wel rookte pikte ik er toch telkens weer een van hem en had ik zelf ook zoiets van ach...ben toch nog niet zwanger.
Totdat ik dus ineens een positieve test in handen had! Mijn man is meteen alleen maar buiten gaan roken en ik heb mijn sigaretten ingeleverd. Heb totdat ik 7weken zwanger was nog iets van 5keer een sigaret gerookt. Daarna helemaal niets meer. Vind het wel nog steeds soms moeilijk, maar meer op van die gewoonte momenten. Heb niet echt meer het nicotinegebrek gevoel en ik weet waar ik het voor doe!
Hoop wel dat ik het na de bevalling ook vol houdt. Zou het vreselijk vinden om zo'n rokende moeder te zijn achter de kinderwagen :oops:
Bati

Posting Freak

Topics: 4
23-10-2009 20:48
Ik rook ook. En als ik zwanger ben stop ik met roken. Ik moet gewoon ' iets ' hebben om te stoppen waarvoor ik het over heb. Ik denk zelf dat ik nu niet kan stoppen ivm vriend rook ook....
Suus85

Posting Freak

24-10-2009 13:27
Ik stop ook bij het zien van een positieve zwangerschapstest.
Dat is voor mij de reden om het echt te kunnen doen dat weet ik zeker!

Tenzij er na lang proberen geen zwangerschap komt, dan overweeg ik zeker te stoppen Wink
Soraya86

Unregistered

26-10-2009 11:18
Ik zelf rook niet!! ik rook passief..
Mijn vriend rookt heel veel...een pakje per dag..soms meer :?
Hij zegt steeds dat ie gaat stoppen..maar t is nog niet gelukt!! Hij houdt het dan 1 dag vol...hij zei gisteren als je ongi ben dan ga ik stoppen..maar of dat dan ook echt zo is :roll: :?:
Hij blowt ook weleens...
Nala22

Unregistered

26-10-2009 17:44
@Soraya:
Als je zwanger bent zou ik toch echt zeggen dat ie buiten moet roken...
Er wordt nu al niet meer in huis gerookt.

En blowen?Tsjah...Ik hoop maar voor je dat ie daarmee stopt als je zwanger bent en zeker als de kleine er is!
chicca

Member

26-10-2009 19:39
Ik geloof dat ik me bij alle rokende mensen aan kan sluiten.
man lief rookt ook dus pik iedere keer van hem sigaretten.
en dat terwijl ik op me werk helemaal niet rook.
Ik heb er daar ook geen last van. maar zodra ik thuis kom wil ik toch wel graag roken.
maar zodra er een test positief is moet het goed komen. Daar ben ik volledig van overtuigd.

misschien kunnen we elkaar een beetje steunen?
Soraya86

Unregistered

27-10-2009 09:43
@Nala Bij de eerst volgende keer dat ik ongesteld word wil hij stoppen met roken..maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan..!
Maar zoiezo als ik zwanger raak dan gaat hij of buiten roken of stoppen..hij moet zelf ook stoppen voor zijn gezondheid!!
En wat dat blowen betreft Ik heb hem een beetje bang gemaakt dat je door blowen onvruchtbaar word..ergens is het een beetje waar je wordt er minder vruchtbaar door.. Wink hij hoorde natuurlijk aan me stem dat ik een beetje overdreef..maar ik zei de kans is groter op een ongebroen kindje en open ruggetje enzo..!! Toen zei die neee ik doe het toch niet meer...

Maar de dokter had tegen hem gezegd omdat hij heel veel stress heeft door een ongeluk..als je af en toe een blowtje rookt wordt je rustiger...lekker he dokters :roll: blowen is niet een probleem oplossen maarja :roll:

Ik heb zelf ook een tijdje gerookt..en dat deed ik dan ook niet op me werk..maar alleen thuis of met vriendinnen! maar dat doe ik nu al een tijdje niet meer! T lijkt me wel heel moeilijk dat als je vriend rookt en jij wil niet roken..om te stoppen!!
siena

Posting Freak

27-10-2009 17:04
Hai meiden,

Ik ben nieuw hier, en dit onderwerp viel me meteen op. Ik ben 26 en heb vanaf mijn 14e af en aan gerookt. Soms rookte ik een pakje per twee dagen (in een weekend met feestjes meer) en soms rookte ik bijna een jaar helemaal niet. Punt is dat ik me altijd heb geschaamd voor het feit dat ik rookte. Het afgelopen jaar heb ik niet zoveel gerookt, maar omdat mijn man heel veel rookt en we altijd sigaretten in huis hebben lukt het me niet echt om helemaal niet te roken. Toch heb ik de laatste maand maar twee sigaretten gerookt, dat gaat dus echt de goede kant op!

Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt en na onze huwelijksreis in december willen we gaan proberen zwanger te worden. Ik wil het echt goed doen en daarom niet meer roken en geen alcohol drinken. Voor mij is zwanger willen worden denk ik voldoende motivatie om met deze slechte gewoontes te stoppen. Als ik een positieve test in handen zou hebben terwijl ik de weken daarvoor gerookt zou hebben, zou ik me enorm schuldig voelen denk ik. Veel succes allemaal, ik ga dit topic zeker volgen!
wendyl

Posting Freak

27-10-2009 17:06
Hoi,

Ik rook zelf ook.
Toen ik zwanger pas ben ik direct gestopt en dan lukt het me ook. Want je hebt een doel en niet zomaar eentje!

Nu rook ik ook weer, maar zodra ik weet dat ik zwanger ben, stop ik ook weer gelijk!
siena

Posting Freak

27-10-2009 17:08
Wat ik vergeet te zeggen is dat roken in onze relatie nu wel voor veel spanning zorgt, omdat ik namelijk wil dat mijn man ook in ieder geval veel minder gaat roken. Om even aan te geven hoeveel hij rookt: als we 's avonds tv kijken wacht hij niet totdat het reclame is met het opsteken van een sigaret of een shaggie. Er wordt bij ons binnen niet gerookt, alleen op zolder, dus dat scheelt in ieder geval wel een hoop. Ik kan hem er alleen niet van overtuigen dat hij zijn leven ook moet aanpassen als we een kindje willen. Dit geldt helaas ook voor het gebruik van alcohol. Mijn man drinkt graag een pilsje (lees: 4 à 5 flesjes per dag), en zeker omdat zijn vader alcoholist is maakt me dit af en toe bang. Hij weet hoe ik erover denk, maar echt bespreekbaar is het niet. Misschien ook omdat ik er regelmatig over begin. Iemand tips???
wendyl

Posting Freak

27-10-2009 17:24
siena schreef:Wat ik vergeet te zeggen is dat roken in onze relatie nu wel voor veel spanning zorgt, omdat ik namelijk wil dat mijn man ook in ieder geval veel minder gaat roken. Om even aan te geven hoeveel hij rookt: als we 's avonds tv kijken wacht hij niet totdat het reclame is met het opsteken van een sigaret of een shaggie. Er wordt bij ons binnen niet gerookt, alleen op zolder, dus dat scheelt in ieder geval wel een hoop. Ik kan hem er alleen niet van overtuigen dat hij zijn leven ook moet aanpassen als we een kindje willen. Dit geldt helaas ook voor het gebruik van alcohol. Mijn man drinkt graag een pilsje (lees: 4 à 5 flesjes per dag), en zeker omdat zijn vader alcoholist is maakt me dit af en toe bang. Hij weet hoe ik erover denk, maar echt bespreekbaar is het niet. Misschien ook omdat ik er regelmatig over begin. Iemand tips???

Siena, wat een rotsituatie voor je1
Maar kan me voorstellen dat je man ook ook de druk van jou voelt en dat werkt meestal averechts...

Mijn man heeft ook jaren gehad dat hij veel dronk, maar nu helemaal niet meer. Hij drinkt nu soms 1, maar meestal alleen in het weekend.
Snap wel dat je je bang bent, omdat zijn vader alcoholist is. Probeer er eens rustig met hem over te praten.

Wat misschien een goed argument is... Stel dat er iets gebeurd met je kind(eren). Hij/zij valt ofzo en je moet naar het ziekenhuis of naar de huisartsenpost, dan kan hij niet met een alcohollucht daar aankomen. En sowieso niet rijden als hij heeft gedronken! Misschien als je het hem zo uitlegt, dat hij het zelf ook inziet...

Succes in ieder geval!
Unknown

Unregistered

27-10-2009 17:25
Toen ik met de pil stopte, probeerde ik minder te roken. Daarna toen ik zwanger werd, ben ik meteen gestopt. Ik had het de eerste dagen wel moeilijk mee. Dat kwam meer door de gewenning denk ik, na eten een sigaretje roken bv.
Mijn man rookt nog steeds en wij hadden wel afgesproken dat hij iig buiten zou roken en niet meer n huis. Dat doet hij gelukkig ook.
Nadat ik een miskraam kreeg begon ik weer te roken door de stress....ik was bijna drie maanden gestopt.
Toen ik ontdekte dat ik weer zwanger was, ben ik meteen weer gestopt. Maar heb er nu wel meer moeite mee...ben nu bijna een maand gestopt.
nluiten

Unregistered

28-10-2009 12:16
top unknown, hoop dat je het de komende 9 maanden niet kan doen Wink
succes en veel plezier met je zwangerschap!
chicca

Member

28-10-2009 12:20
Knap van je.
vooral als het zo moeilijk is. om dan vol te houden. sla mezelf ook echt voor me kop dat ik toen niet volgehouden heb.

ooit komt mijn tijd ook!
siena

Posting Freak

28-10-2009 15:14
Goed van je, Unknown! Je weet waar je het voor doet, en je wilt je kindje natuurlijk niets ongezonds meegeven. Onthoud: je kindje kiest er niet voor om te roken. Wees trots op jezelf en elke dag dat je niet gerookt hebt; hopelijk kan je daardoor gemotiveerd blijven en volhouden!
nluiten

Unregistered

21-12-2009 16:49
Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit topic weer wat actiever zou worden na de laatste nieuwsberichten van afgelopen week.
Hoop dat er meer dames de kracht hebben om geen een sigaret meer op te steken als zij zwanger zijn.

http://www.nu.nl/algemeen/2147111/zwang ... -vaak.html
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave