Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Ik ben een jongen!. Met hulp nodig

Ik ben een jongen!. Met hulp nodig
pascal16

Unregistered

12-05-2009 22:36
Hey ik ben een jongen van 16, Ik heb met ene meisje van 13

Ik ik hoop op geen zwanger

In het eerste vakje stond een | En in het 2de vakje stond een -

Dit was van een kruidvat test, Vertel me please Is mijn vriendin zwanger, Hoop het niet, Pascal
naatje83

Unregistered

12-05-2009 22:45
Lees de bijsluiter zou ik zeggen. Dan weet je waar je aan toe bent.
In de bijsluiter staat ook precies met een tekening uitgelegd wanneer
je wel en wanneer je niet zwanger bent.
Ik hoop het niet voor jullie want jullie zijn nog hartstikke jong.
Succes ermee!!
pascal16

Unregistered

12-05-2009 22:48
Er staat dat dat negatief is dan is het tog niet zwanger Big Grin

Hoo pdt ik de - goed geezen heb kon er geen plus in zien dat weet ik zeker
naatje83

Unregistered

12-05-2009 22:54
Nee en als je het nog zeker wilt weten kunnen jullie
ook een digitale test van clear blue halen. Die geeft gelijk
aan zwanger of niet zwanger.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
13-05-2009 07:32
gebruiken jullie anticonceptie?
pascal16

Unregistered

13-05-2009 10:42
Weet niet eens wat dat is

Zat een lek in de condoom, Toen ben ik gelijk een morning after pil gaan kopen van 15 euro.

Heeft ze gelijk ingenomen dus ik blijf me goede hoop houden

Dankje wel voor jullie aandacht.
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
13-05-2009 11:41
Is misschien wel handig om je eens te verdiepen in dit onderwerp als je er niks vanaf weet!!
Bambi80

Posting Freak

13-05-2009 11:45
naar de huisarts gaan en het bespreken, is wel handig. Qua zwangerschap en om een volgende keer te voorkomen zwanger te worden.
sterretje37

Posting Freak

Topics: 1
13-05-2009 12:08
@Pascal16: sorry, maar ik vind 13 jaar wel erg jong voor een meisje om sexueel actief te zijn!!!
Bambi80

Posting Freak

13-05-2009 12:11
vind ik ook. maar aangezien ze toch blijkbaar seksueel actief zijn...wilde ik eigenlijk het advies om geen seks te hebben maar niet geven. Zou wel beter zijn om te wachten en ook gezonder. Maar het minste wat jullie kunnen doen, is toch op de hoogte zijn van alle mogelijkheden om te voorkomen dat je zwanger wordt of een seksueel overdraagbare ziekte krijgt, voordat je er aan begint.
daantje01

Unregistered

13-05-2009 15:48
Kruidvat test?

Zo negatief als het maak kan.
Je vriendin is NIET zwanger.
In het linker ronde venster staat een - (min) en in het rechthoekiger rechter venster staat een l (horizontale lijn)

Pas als er in het linker ronde venster een + (plus) verschijnt (hoe zwakjes dan ook) is ze zwanger.

Helaas weet ik dit heel goed omdat ik hier dus met een negatieve kruidvat test in mijn handen zat in april Cry

Anticonceptie is hetzelfde als De pil.
Je vriendin slikt die elke dag (mag ze niet vergeten) en kan dan niet zwanger worden. (Zelfs niet als je condoom weer scheurt)
Die kun je vragen aan haar huisarts. En haar huisarts heeft een medisch zwijgplicht en mag dus niets zeggen tegen iemand.
Als jullie dan ook nog met condoom doen, kan ze echt nooit zwanger worden. :ugeek:

Dit helemaal buiten het feit dat ik het echt compleet gestoord vind dat je vrijt met een meisje van 13 en haar ook nog eens de morning afterpil hebt gegeven zonder medisch advies te halen. Echt het enige positieve aan dit verhaal is dat je tenminste een condoom hebt willen gebruiken en dat ze gelukkig niet zwanger is.
Marcel

Unregistered

13-05-2009 16:45
Als ik dit soort vragen lees hoop ik toch eigenlijk dat het hier om een grappenmaker gaat..... :|

13jaar is echt heel (lees: veel te) jong, maar als je dan al seksueel actief wilt zijn mag je toch verwachten dat je ook wel iets weet over anticonceptie......
daantje01

Unregistered

13-05-2009 17:07
Marcel: daar zat ik ook al aan te denken, op te hopen.

Maar aan het taalgebruik te zien..... :roll:
Bambi80

Posting Freak

13-05-2009 21:15
nou vergis je niet, dat kinderen steeds jonger seksueel actief zijn. maar vond het hierboven te serieus klinken om echt te denken dat dit een grap is.
ben het helemaal met je eens daantje01. Je hebt het mooi gezegd.
Lowiena

Unregistered

14-05-2009 15:30
Hallo ze hebben toch een condoom gebruikt, oké misschien niet op de hoogte van moeilijke woorden als anticonceptie, maar zo dom om geen condoom te gebruiken zijn ze blijkbaar niet geweest. Kunnen ze toch ook niet helpen dat hij stuk gaat.

Wees blij dat ze hulp zoeken hoeven we hem toch niet gelijk met zijn allen aan te vallen.

Met morning after pil (binnen de tijd ingenomen zie bijsluiter) is er niks aan de hand, ze zal wel flink ziek zijn geweest. Een bezoekje ha is zeker handig, kun je nog wat extra preventie
9=anticonceptie) mogelijkheden bespreken. Die je naast het condoom kunt gebruiken.
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
14-05-2009 18:00
Als je 16 bent (en ik neem aan dat hij dat is gezien z'n naam) mag je toch wel een béétje op de hoogte zijn van het wel en wee rondom de geslachtsgemeenschap? Een condoom gebruiken kan ik niet 'slim' noemen, dit is toch gewoon een eerste vereiste?! Iedereen krijgt tegenwoordig sexuele voorlichting, we weten allemaal (ook meisjes van 13 en jongens van 16) het risico van onbeschermd vrijen dus in die zin heeft het niks met slim zijn te maken. Ik zou het eerder 'gezond verstand' noemen.
Maar ja, als je 'gezond verstand' hebt, haal je dan zómaar een dure morningafterpil, zonder de bijwerkingen of de gevolgen hiervan te kennen en slik je deze ook zomaar in? Geen overleg met iemand die er verstand van heeft? Ach, misschien hebben ze wel eerst gebeld met een 'kinder- en jongerenlijn' voor wat informatie, kijk, dát zou ik nou slim willen noemen.
Bambi80

Posting Freak

14-05-2009 18:16
ik vind het hierboven geen aanval hoor! meer stof om over na te denken. En ieder mag zijn mening geven en tips en adviezen. En anticonceptie een moeilijk woord. Als je een beetje opgelet hebt op school, moet dat toch echt geen moeilijk woord zijn zeg. Hij weet toch ook wat een morningafter pil is?!
daantje01

Unregistered

14-05-2009 18:32
Ik wilde alleen maar mijn eigen mening gegeven, niet aanvallen.

Want ik wilde best helpen, maar keur het absoluut niet goed.

Blijkbaar doen ze het stiekem, want anders zou iemand anders in hun omgeving wel hulp hebben gegeven, en dan hoef je niet hier te zijn. Maar dat arme meisje van 13. Sex hebben op die leeftijd vind ik echt heel erg jong, ik was er ook vroeg bij (eind 15 jaar) maar emotioneel vond ik het toch erg heel wat hoor ! Dus laat staan dat je 13 bent, en dan naast die emoties nog doodsbang bent dat je zwanger bent, en dan ook nog doodziek zijn van de morning-after pil, en dat ook nog thuis moeten verantwoorden met een smoes.....

Dus wat ik al schreef, echt goed dat ze een condoom hebben gebruikt, maar ik vind niet dat je op die leeftijd (het meisje dus) uberhaupt emotioneel klaar bent voor sex.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 18:50
Lowiena,

Ik ben het wel met je eens hoor!!

Deze jongen vrijt NIET zonder voorbehoedmiddel, wanneer het fout gaat regelt HIJ de morningafterpil voor zijn vriendin en hij komt zelfs op dit forum vragen naar advies.... Petje af juist!!
Dat noem ik een pro-actieve houding en verantwoording nemen.

Dat zijn taalgebruik niet perfect is kan aan een aantal factoren te verwijten zijn, denk bijvoorbeeld eens aan dislectie...
En wie ben je om te oordelen dat hij of zijn vriendin te jong is om gemeenschap te hebben?!

Vind het zo kortzichtig en ergelijk als mensen meteen een situatie of persoon in een hokje willen proppen en daarop afgeven!
Als je goed leest doet deze jongeman er juist alles aan om problemen te voorkomen!!
Jelske

Posting Freak

14-05-2009 18:59
Ja maar 'voorkomen is beter dan genezen' toch?
Misschien wat eerder een pro-actieve houding aannemen en verantwoording nemen door gewoon geen sex met zo'n jong meisje te hebben... hoe aantrekkelijk het ook mag zijn en de hormonen door je lijf heengieren....
Ook wij zijn jong geweest en weten hoe het werkt maar zelfs nog op m'n 16e met dikke verkering heb ik de boot afgehouden door aan te geven dat ik niet zwanger wilde worden en dus gewoon niet 'de daad' verrichten.
En dan praat ik al over meer dan 20 jaar terug, laat staan dat ze vandaag de dag niet zo wijs zijn.
Ik ben het met je eens dat je mensen niet meteen moet veroordelen maar het is een feit dat je op je 13e nog niet emotioneel volgroeid bent (sommige worden dat trouwens nooit ;-)). Daarbij heeft de jongeman in kwestie niet genoegd gedaan om problemen te voorkomen.
Evengoed dapper om hier een berichtje te plaatsen en hulp te vragen; toch vraag ik me af of dit allemaal serieus is of gewoon iemand die een leuke discussie wil uitlokken Smile
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 19:14
Meer dan een condoom omdoen kan een jongen niet doen aan anticonceptie... en dat heeft hij gedaan.
En toen dit niet goed is gegaan heeft hij werkelijk alles gedaan wat hij had kunnen doen (morningafterpil en advies inwinnen).
Je wilt toch niet serieus zeggen dat allesonthouding het beste is wat hij kan doen?!
daantje01

Unregistered

14-05-2009 19:20
Misschien is het berichtje nep, en bedoelt om een discussie uit te roepen, des te leuker in dat geval. Dan kunnen we lekker over dit onderwerp discussieren zonder dat er iemand "beschadigd" wordt. Wink

Hoe dan ook hoop ik mijn kinderen op te voeden met het idee, dat 13 te jong is voor sex. Zowel om het te doen als een partnertje van 13 te hebben. En dan ben ik het met Jelske eens, niet alles hoeft maar eerder, vlugger, te moeten kunnen in deze tijd.

En dat deze jongen de condooms regelde, en de morning after pil, allemaal goed en aardig, (een geluk bij een ongeluk zeg maar) maar als hij echt verstandig was geweest, had hij gewacht tot zijn vriendinnetje wat ouder was, en meer emotioneel volwassen, en ik denk omdat ze geen hulp hebben gevraagd in hun omgeving, dat meer mensen dat vinden.

Verder in hokjes proppen, en dyslexie hebben etc vind ik ietswat ver gaan, alleen omdat we hier onze meningen verkondigen.
daantje01

Unregistered

14-05-2009 19:29
ja , Suus, eigenlijk vind ik wel dat hij moet realiseren dat dat meisje te jong was.
En wat is er mis met (tijdelijk) onthouding? Ik krijg ook niet altijd gelijk mijn zin hoor! Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 19:31
Ik vind dat je verschrikkelijk veel invult...
Ga er dan ook niet eens meer degelijk op reageren.. bah...

Pascal, als je nog meeleest.... goed gedaan jongen!
Vind dat je je zowel op voorhand als nadien volwassen en verantwoordelijk hebt opgesteld cq. gedragen.
En jij bepaald met wie je gemeenschap hebt, zo geldt dat ook voor je meisje.
NIEMAND kan voor een ander invullen wanneer je er aan toe bent!
anna123

Unregistered

14-05-2009 19:39
Suus-wil-mama-worden... schreef:Ik vind dat je verschrikkelijk veel invult...
Ga er dan ook niet eens meer degelijk op reageren.. bah...

Pascal, als je nog meeleest.... goed gedaan jongen!
Vind dat je je zowel op voorhand als nadien volwassen en verantwoordelijk hebt opgesteld cq. gedragen.
En jij bepaald met wie je gemeenschap hebt, zo geldt dat ook voor je meisje.
NIEMAND kan voor een ander invullen wanneer je er aan toe bent!

ben het met je eens hoor!
(had net een heel lang antwoord getypt..staat hij er niet op!..)
Maar goed..ik vind niet dat wij mogen zeggen dat hij geen sex zou moeten hebben met haar. Gezien zijn vraag hier ga ik er vanuit dat het niet een gedwongen iets is geweest en dat zij dus ook gewoon sex met hem wilde hebben. Wie zijn wij om te bepalen dat zij als 13 jarige te jong hiervoor is?! Tuurlijk als ik een meisje zie van die leeftijd denk ik wel, goh echt jong nog, en ik herinner me dan dat ik mezelf al heel wat voelde toen ik 13 was! Kan ik nu wel om lachen!
Maar goed, die jongen neemt wel zijn verantwoordelijkheid door een morning after pil te gaan halen en op internet te zoeken en hier zijn vraag te stellen.. Waarom geven we niet gewoon antwoord op zijn vraag ipv hem de les te lezen en te zeggen dat hij had moeten wachten tot zijn vriendin emotioneel volwassener is.. wij kennen dat meisje verder helemaal niet en misschien is zij al wat eerder toe aan dat soort dingen als de meeste meiden van 13!
Pascal: verstandig dat je hier een vraag hebt durven stellen en dat je je vriendinnetje niet hebt laten vallen/stikken nu er een kans was dat ze zwanger zou zijn!

x
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 19:53
Pppffffffffffff... ben blij dat ik niet de enige ben...

Je leert iemand alleen maar dat ie veroordeelt wordt als ie juist zo zijn best doet!
Heel verkeerd...
Jelske

Posting Freak

14-05-2009 20:26
Ik ben erg benieuwd naar de verhalen/ervaring van het meisje in deze :-)
anna123

Unregistered

14-05-2009 20:33
Ja inderdaad..
Maar het zou wel aardig zijn van die jongen als hij nog even laat weten hoe het nu met haar is.. :roll:
naatje83

Unregistered

14-05-2009 20:53
Suus-wil-mama-worden... schreef:Lowiena,

Ik ben het wel met je eens hoor!!

Deze jongen vrijt NIET zonder voorbehoedmiddel, wanneer het fout gaat regelt HIJ de morningafterpil voor zijn vriendin en hij komt zelfs op dit forum vragen naar advies.... Petje af juist!!
Dat noem ik een pro-actieve houding en verantwoording nemen.

Dat zijn taalgebruik niet perfect is kan aan een aantal factoren te verwijten zijn, denk bijvoorbeeld eens aan dislectie...
En wie ben je om te oordelen dat hij of zijn vriendin te jong is om gemeenschap te hebben?!

Vind het zo kortzichtig en ergelijk als mensen meteen een situatie of persoon in een hokje willen proppen en daarop afgeven!
Als je goed leest doet deze jongeman er juist alles aan om problemen te voorkomen!!

Ik ben het helemaal met suus eens hij heeft in ieder geval de ballen gettond om hier zijn vraag te stellen. En hij is
verantwoordelijk genoeg geweest om een condoom te halen en nadat hij gescheurd is de morning after pil. Hij heeft
in ieder geval aangetoond dat hij er alles aan heeft gedaan en wij kunnen niet oordelen over de leeftijf voor seks
als zij denkt dat ze er mentaal klaar voor is prima toch. Het is niet zo dat hij haar heeft verkracht he!!!
naatje83

Unregistered

14-05-2009 20:58
Ik vindt het zo lullig dat iedereen hem aanvalt dat ik alles verkeert zit te typen.
Ook wel grappig!! Never mind goed gedaan jongen!!
Bambi80

Posting Freak

14-05-2009 21:29
deze discussie gaat echt nergens over! ik vind het echt heel jammer dat sommigen hier zo aggressief reageren als er netjes een mening over de situatie gegeven wordt en daarbij ook een advies geeft. En wie heeft het hier over dislexie dan?! Vind het allemaal wat ver gezocht. Ik vind het ook niet nodig om hier iemand te veroordelen hoor, maar mag toch hopen dat je kunt leren van deze situatie en dat je nu in ieder je wel gaat verdiepen in anticonceptie als je zo'n probleem hebt gehad. Ookal was het beter geweest als ze het beiden eerder hadden geweten. en suus over invullen gesproken, wat doe jij dan nu? ik vind dat je ons veroordeelt door te zeggen dat wij veroordelen en mensen in een hokje stoppen. Ik voel me er echt door beledigd, omdat ik niet vind dat ik dat doe en dat sowieso niet mijn intentie is geweest.
naatje83

Unregistered

14-05-2009 21:42
Jullie lopen nu allemaal oordelen, jullie hebben allemaal een mening. Nu voel jij je aangesproken
Mariekepiek maar hoe moet Pascal zich dan wel niet voelen nu dat iedereen hem aanvalt en
hem de les probeert te lezen. Ik vind het nog steeds knap dat hij hier als jongen zijnde ze
vraag durft te stellen. Zeker omdat hij heus wel weet dat dit forum vol zit met meiden die
juist heel graagg zwanger willen worden.

Ik ga het nog een keer tegen je zeggen Pascal je hebt gedaan wat je kon. Een regenjasje
gebruikt en toen hij vervolgens scheurde heb je de morning after pil gehaald meer kan je niet
doen het is niet alleen jou verantwoordelijkheid je vriendin wilt net zo graag seks als jij en als
ze niet zwanger wilt raken moet ze maar naar de huisarts gaan voor de pil.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 21:42
Als jij niet vind dat je dat doet, waarom voel je je dan zo aangesproken en beledigd?
Het gaat niet om jou!
En ik was diegene die begon over dyslectie!
Daarmee geef ik alleen maar aan dat het mogelijk is dat de auteur van dit bericht dit heeft, anders gezegd; reken iemand niet af op zijn taalgebruik want misschien is er wel een hele andere reden dat zijn taalgebruik niet correct is!
Hij kan net zo goed van buitenlandse komaf zijn.... KAN ook een oorzaak zijn.

En verdiepen in anticonceptie? Hij heeft toch een condoom gebruikt of niet soms?!
Hij zorgt toch voor een morningafterpil of niet soms?!
Wat mankeert er nog aan volgens jou??

En ik vul zaken in volgens jou?!
Nou mag jij mij eens vertellen wat ik heb ingevuld in het verhaal!
naatje83

Unregistered

14-05-2009 21:43
God Suus we waren tegelijk we zitten ook lekker af te geven zeg Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-05-2009 21:45
Ja kan er best wel pissig om worden...
Zolang er wordt afgegeven op die jongen is het prima, komen er mensen die hem bijstaan gaat de discussie ineens nergens over!
naatje83

Unregistered

14-05-2009 21:48
Nee precies vind ik ook. Hij heeft er naar mijn mening alles aan gedaan
om een eventuele zwangerschap te voorkomen.
Bambi80

Posting Freak

14-05-2009 21:51
dat jij vindt dat er hier veroordeeld word. en deze discussie gaat ondertussen al lang niet meer over pascal dus die hoeft zich sowieso niet aangesproken te voelen. En hoe ie zich er verder in moet verdiepen. Een condoom is niet veilig genoeg. Die dingen lopen nogal risico om te scheuren. Morningafter pil is ook geen voorbehoedsmiddel te noemen he?! Dus condoom is nu niet afdoende gebleken en daarom vind ik dat hij en zij toch meer zich in voorbehoedsmiddelen moeten verdiepen door bijvoorbeeld naar de huisarts te gaan. en we zitten hier zeker op elkaars reacties af te geven. ach is af en toe wel lekker. maar je moet je niet zo overdreven druk maken. je kan ook te ver gaan met je pissig te maken over een discussie.
naatje83

Unregistered

14-05-2009 21:55
Uhhhh de laatste keer dat ik seksuele voorlichtingen kreeg was een condoom nog wel
een voorbehoedsmiddel en dat geld ook voor de morning after pil die voorkomt namelijk niet
voor niets een zwangerschap en deze discussie gaat wel over hem want er wordt nog steeds
over hem gesproken.
lenny

Administrator

Topics: 668
14-05-2009 21:57
Hoi Meiden!

Ik begrijp heel goed dat jullie je hier druk om maken, maar ik ga toch het onderwerp sluiten omdat de vraag inmiddels op alle mogelijke manieren beantwoord is. En ik hoop dat jullie het met elkaar kunnen blijven vinden :-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave