Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden kinderwens en incest verleden

kinderwens en incest verleden
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
12-05-2009 01:48
Het kon natuurlijk niet helemaal uit blijven.
De laatste jaren gaat het heel goed met me.
Maar heb gigantisch met mezelf in de knoop gelegen door mijn incest verleden.
Ik ben van mijn 8e tot mijn 16e seksueel misbruikt.
En nu we twee maandjes bezig zijn met zwanger willen worden kan ik toch onrustig worden.

Mijn vriend vertrouw ik zeker wel.
Maar er zijn zo veel andere dingen en factoren die gaat rommelen.

Ik weet niet of iemand dit herkent hoor.
Mijn wens word er niet minder van, maar zo als je 's nachts alleen wakker ligt in bed gaat het stiekem toch een beetje spoken.

Ik weet niet wat ik hiermee precies wil bereiken, maar misschien dat er meiden zijn de me begrijpen en kan ik mijn onbestemde onrust de kop indrukken.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
14-05-2009 07:56
herbeleef je het dan 's nachts? want anders lijkt het me wel verstandig tijdig, tijdelijk even hulp te zoeken bij een psychotherapeut. want misschien nu toch last van posttraumatische stress. Heb er overigens niet voor gestudeerd en gelukkig ook geen incestverleden, wel andere vervelende dingen meegemaakt. Hoo dat het wel te handelen is voor je.
sterkte!
Tessa1981

Unregistered

14-05-2009 08:05
Hoi Suzzie,

Ik heb (gelukkig) niet dezelfde ervaring dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. Wel denk ik dat het verstandig is zoals Mariekepiek ook aangeeft om eens een gesprek aan te gaan met een therapeut. Dit soort angsten (mag ik dit zo noemen) kunnen natuurlijk wel zn weerslag hebben op een eventuele zwangerschap.

En het is tenslotte ABSOLUUT niks om je voor te schamen. Ik heb zelf een aantal jaar geleden hulp gezocht bij het Riagg en daar echt enorm veel baat aangehad. Ze leggen je niks op maar laten je lekker praten en zelf conclusies trekken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, wellicht kun je dit bij je huisarts aangeven. Volgens mij zijn voor dit soort situaties namelijk geen wachttijden. Omdat een zwangerschap een behoorlijke aanslag op je lichaam zowieso al is, en je natuurlijk zo stressloos mogelijk je zwangerschap door moet.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden.

Liefs Tessa
suzzie

Posting Freak

14-05-2009 13:41
hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Riagg is mij zeeer slecht bevallen. Maar heb daarna nog intensieve therapieen gevolgd.
Maar heb idd wel mijn laatste psych waar ik 1 belletje naar kan doen en heb dan weer een afspraak.
Moet dat maar goed in mijn achterhoofd houden. Zijn geen angsten, dat wil zeggen nu nog niet. Dus moet wel even heel allert blijven.

@ Mariekepiek, de nacht is wel het moment dat dit soort dingen boven komen. Gebeurde vroeger ook meestal 's avonds.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
14-05-2009 18:09
zou ik in ieder geval even een afspraak maken. ook als je zwanger zou zijn wel handig om het toch in de gaten te houden omdat hormoontjes ook invloed kunnen hebben op depressieve klachten. Pas goed op jezelf he?!
xxx
suzzie

Posting Freak

15-05-2009 07:29
Ja ik ga goed op mezelf passen, en nee wil nog geen afspraak maken.
Heb zooooooooo veel therapie gehad dat ik er klaar mee ben.
Maar weet ook van mezelf waarneer ik wel aan de bel moet trekken voordat ik er te ver in zit.
En zal dat dan ook doen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave