Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen kind krijgen en niet getrouwd

kind krijgen en niet getrouwd
bloemmie

Unregistered

06-05-2009 21:53
Hee dames,

zijn er onder de zwangeren hier dames die niet getrouwd zijn, zo ja hoe hebebn jullie dat geregeld?
Weet dat we dan samen naar het stadhuis moeten om het kind te erkennen.
Ik wil/wou altijd al graag trouwen, maar vriendlief hoeft niet perse getrouwd te zijn.
Het liefst wil ik nog trouwens voor friemeltje geboren wordt, maar dat zal er wel niet inzitten.
Hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
07-05-2009 05:49
Ha Bloemmie,

Ik wilde ook trouwen voordat we aan kinderen begonnen en gelukkig wilde mijn man dat ook, daarom zijn we 8 maanden geleden getrouwd.
Ik kan je alleen niet helpen hoe je hier mee om moet gaan, je kan je vriend moeilijk dwingen om te trouwen.
Misschien kan je het nog met hem over hebben, misschien wil hij helemaal geen groot feest met alles erop en eraan.
Misschien kunnen jullie het heel klein houden, bv alleen met je ouders, broer en zussen uiteten? Of alleen met zijn 2-en?
Of wil jij liever een trouwerij met alles er op en eraan?
Succes!!

Groetjes Leeuwinnetje
sammy22

Unregistered

07-05-2009 06:41
hoi hoi ,

ik zal iets over mijn zelf in het kort vertellen ik ben sanne 22 jaar ,
ik heb inmiddels een pracht dochter van 3 jaar en we zijn bezig voor een tweede.
ik was vrij jong toen ik mijn dochter kreeg , maar dat maakte ons niet uit,
en het woord trouwen is toen niet eens in ons opgekomen ,
wij zijn dolgelukkig en dat zal altijd zo blijven als we nu wel of niet getrouwd zijn.
het is toch geen verplichting!
en je gaat naar het stadskantoor rond 7 maanden ( als ik het goed zeg ) dan
erkent de vader het en als je het kind gaat aangeven krijgt het gewoon de achter naam van zijn pa.
zelf heb ik zoiets geregeld ( weet niet hoe het heet ) als dat we uit elkaar zouden gaan
de vader recht heeft op het kind , en overkomt mijn wat , zou mijn dochter altijd naar dr vader gaan.

nou dat was het zo n beetje hihi.

groetjes sanne.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
07-05-2009 06:54
ja ik heb eigenlijk hetzelfde probleem Bloemmie! Wij zijn ook niet getrouwd en ik zou liever wel getrouwd zijn als er een kleintje komt. We hebben allebei geen behoefte aan een grote bruiloft. Maar ja. Mijn schatje heeft mij nog niet gevraagd. Dat komt waarschijnlijk omdat ons huis te koop staan. Hij is niet van het 7 sloten tegelijk nemen. Nou we zien wel als we zwanger zijn. Als we het niet redden voor die tijd getrouwd te zijn zullen we eerst moeten aangeven dat dit kindje dus van hem is en moet hij dit erkennen. Maar Ik heb gehoord dat dat al heel vroeg in de zwangerschap moet. Het is 2 maanden zwanger of 2 maanden voor uitrekendatum. Ik kan je er verder nog niet meer over vertellen maar vind dit wel een interessant onderwerp.
bloemmie

Unregistered

07-05-2009 07:07
bedankt beiden.
Nee kan hem helaas niet dwingen wil ik ook niet, maar wil zelf ook heel graag trouwen.
Heb helaas zo een idee in me hoofd huisje boompje beestje, tsja nu komt eerst het beestje :mrgreen:

Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen een kind maar is niet getrouwd, nu moet iedereen dat zelf weten hoor, maar ik ben nog lekker ouderwets en wil graag trouwen.
Idd voor sommigen is het maar een papiertje, ik vind het zelf gewoon belangrijk.
Gewoon mijn papa die mij dan naar het altaar brengt(heb me bruiloft al helemaal gepland in me hoofd).
Ik hoef er niet per se een groot feest, alleen familie en beste vrienden is voor mij al goed genoeg, maar mijn vriend wil dus wel een groot feest :roll: kost alleen maar geld denk ik dan.

Ook vind ik als je getrouwd bent er niet zo een gedoe omheen komt, nu moeten wij idd samen naar het gemeentehuis maar het voeld voor mij dan meer alsof ik hem toestemming moet geven voor ons kind :|

Als ik vraag wanneer doen we dan naar het gemeentehuis gaan zegt die steeds na de vakantie, maar ja wie weet vraagt hij mij wel op vakantie. Ga me hoop er iig niet op zetten, want dat denk ik al 2 jaar bij elke gelegenheid en nooit komt het ervan :mrgreen:

Gister echt zware dip gehad, hij merkte al dat er iets was en ik moest dan natuurlijk ook weer eens huilen rot hormonen :evil: heb m niet verteld wat er was, want zo lijkt het alleen maar meer dat ik hem zou dwingen en dat wil ik niet.

*zucht*

@ mariekepiek, ja wij moesten van de vk het liefst alles voor de 24 week geregeld hebben, als het kindje te vroeg komt, moet alles ineens zo snel gebeuren dat ik er miss geen fut voor heb omdat ik net ben bevallen en manlief er niet van kan genieten, omdat hij alles moet regelen.
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
07-05-2009 07:59
zoals ik het begrepen heb kan je je kind de hele zwangerschap door laten erkennen. Zelfs na de bevalling kan het nog, dat is alleen lastiger. Als je geen verbintenis (trouwen geregisteerd partnerschap) hebt moet de papa daarna ook nog officieel de voogdij krijgen, dit kan pas na de geboorte. Heel precies weet ik niet hoe dat zit omdat wij een geregisteerd partnerschap hebben, daarbij moet hij wel het kind erkennen maar is daarna voor de wet en de voogdij automatisch de vader. Ik wil ook graag nog eens trouwen maar dan wel voor de hele dag, het papiertje heb ik immers al, en zijn achternaam ook. Ik vond het wel heel belangrijk dezelfde achternaam te hebben als onze kinderen.
leonec

Posting Freak

Topics: 21
07-05-2009 08:09
Hoi hoi,

Wij gaan ook trouwen als ik weer zwanger ben..misschien ben ik een beetje ouderwets maar vindt het een beetje bijhoren als je samen een kindje neemt.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk,we houden geen groot feest met alles erop en eraan. kost ons gewoon teveel geld we gaan liever naar een leuke bestemming..

Groetjes
angie77

Posting Freak

Topics: 8
07-05-2009 08:20
hey bloemmie
wij verwachten over 4 weken een zoon en zijn ook niet getrouwd heb al 1 dochter uit een eerder huwelijk ben toen op 20 januari getrouwd en was 1 februari uitgereken soo been there done that ik vond dat niet zown succes hoogzwanger en dan op pumps lopen haha maar ik was toen ook pas 20 huwelijk heeft 4 jaar stand gehouden .......nu heeft mijn huidige vriend mij vorig jaar ten huwelijk gevraagt heb jah gezegt maar ik wil niet meer zwanger trouwen eers lekker op vakantie volgend jaar en daarna sparen voor een leuk maar klein trouwfeesje mijn vriend heeft de kleine ook herkent met 24 weken
nou meis tot horens groetjes angie77
cha

Unregistered

07-05-2009 08:26
Hoihoi,

Wij zijn niet getrouwd, maar hebben wel het geregistreerd partner schap. Als je geregistreerd partnerschap heb dan hoef je niet via het kanton gerecht anders wel.

Ik ben nu 29kwn zwanger en het kind erkennen kan zelfs na de bevalling, alleen doe je het na de bevalling dan kan je vriend de kleine niet aangeven na de bevalling bij het gemeente huis. Het is dus makkelijker om te doen voordat je bevallen ben. Als jullie voor de rest niks geregeld hebben, zal je ook nog naar het kanton gerecht moeten. Je vriend is dan wel de vader(na het erkennen) maar niet de wettelijke voogd!

Dit betekend dat mocht de kleine of jou wat overkomen, hij geen zeggenschap heeft. Je ouders hebben dan zelfs meer rechten op het kind dan hij. Doordat wij het geregistreerd partnerschap hebben is mijn vriend wel de wettelijke voogd en hij heeft de kleine bij de gemeente erkent, dan is alles geregeld.Raar geregeld in nederland.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. Het is nogal een uitzoek klusje, bij de gemeente kunnen ze je het ook goed uitleggen.

Groetjes,
kaatje85

Unregistered

07-05-2009 08:29
Wij zijn getrouwd ruim een jaar voor we zwanger raakte, dit wilde we allebei bewust voor dat we kindjes zouden krijgen.
Mijn neef en inmiddels zijn vrouw, zijn afgelopen april getrouwd, ze is in augustus uitgerekend, ze hadden een trouwdag heel simpel met alleen de mensen die zij erbij wilde hebben, heel intiem.
Ze had geen echte trouwjurk want ze was al 20 weken zwanger ze hebben zelf foto's gemaakt, tenminste de gasten dan!!
Zag er allemaal erg leuk uit, dus zo kan het ook!
Het schijnt een heel gedoe te zijn om later te trouwen en dan met die namen enzo, weet niet precies hoe het zit maar dat was de rede van mijn neef om voor de geboorte te trouwen!

Succes met je beslissing!
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
07-05-2009 13:21
Voor mij hoeft een grote bruiloft absoluut niet. Maar ik zou wel graag willen trouwen voordat de kleine er is. Reden: ik wil graag dat ons kind zijn achternaam krijgt. Prima, dat kan altijd, maar: ik wil zelf dezelfde achternaam als mijn kind hebben. Trouwen lijkt me daar een goede oplossing voor. Smile
susieq12

Posting Freak

07-05-2009 14:36
trouwen of een geregistreerd partnerschap dus (bij die laatste kan je ook zijn achternaam aannemen namelijk)
Tijger1

Unregistered

07-05-2009 14:51
wij zijn ook niet getrouwd en verwachten over ongeveer 4 weken ons eerste kindje.
wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap. hebben we in februari gedaan. min vriend heeft toen gelijk ook het kindje erkent.
als je niet getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap moet je daarna nog naar het katongerecht om de voogdij te regelen voor het kindje. dit hoeven wij nu niet te doen.
kindje krijgt de achternaam van mijn vriend en ik heb er zelf voor gekozen om mijn eigen achternaam te houden.
je kan er ook voor kiezen om op een dag dat het gratis is te trouwen of voor geregistreerd partnerschap te gaan. hebben wij ook gedaan.
mdtje

Posting Freak

07-05-2009 15:31
Ik heb het niet opgezocht hoor, maar wat is het verschil tussen trouwen en geregistreerd partnerschap? Allebei een papiertje, lijkt me. Dus ben benieuwd!
Riviera

Unregistered

07-05-2009 15:48
Wij zijn net gestopt met de pil en ook niet getrouwd. We weten allebei dat we met elkaar willen trouwen maar ik vind dat hij mij moet vragen en dat weet hij. Tot dusver wacht ik nog steeds Wink Hij wilde graag dat ik stopte met de pil maar een bruiloft vind hij zonde van het geld en dat ben ik met hem eens. Ik hoop dat we wel getrouwd zijn voordat ons hopelijk toekomstige kindje geboren wordt omdat ik dezelfde achternaam als mijn kind wil. Maar dat komt vast nog wel ter sprake in de toekomst. Big Grin
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-05-2009 15:56
Het nadeel van een geregistreerd partnerschap is dat je daarna niet meer kunt trouwen.
Je kunt alleen de akte omzetten, maar een bruiloft zit er dan niet meer in.

Dit is voor ons de reden geweest om het niet te doen.
In de toekomst willen we namelijk graag trouwen...
Tijger1

Unregistered

07-05-2009 16:04
je kan zelf wel een bruiloft geven hoor!
je kan het om laten zetten, officiele gedeelte heb je al gehad, en het feest is aan jezelf. kan je dan natuurlijk nog gewoon doen.

als je getrouwd bent hoeft je partner het kindje niet meer te erkennen en als je geregistreerd partnerschap kiest wel. verder zit er eigenlijk weinig verschil in
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-05-2009 16:07
Maar de ceremonie en het ja-woord geven ed. vervalt wel...
Dat wil ik toch wel doen!
Tijger1

Unregistered

07-05-2009 16:15
dat heb je met geregistreerd partnerschap al gedaan. en dan kan je er ook al voor kiezen met veel mensen erbij of alleen met getuigen erbij.
wij hebben ook elkaar ons ja woord gegeven
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-05-2009 17:05
ALS ik voor geregistreerd partnerschap was gegaan was het alleen om de reden geweest dat we "voorlopig" alles juridisch geregeld hebben voor ons kindje.
Maar aangezien je de plechtigheid ed. niet "overnieuw" kunt doen als je gaat trouwen, hebben we besloten om dit niet te doen. Wil gewoon geen afbreuk doen aan de bruiloft die we in de toekomst nog willen vieren.
ikkewil

Unregistered

07-05-2009 17:36
@ suus-wil-mama-worden: Ik ben blij dat je dit zegt... na dit alles gelezen te hebben had ik ook zoiets van, dan doen we geregistreerd partnerschap, met in de toekomst trouwen, maar als dit niet gaat, dan doe ik dat ook niet.
Ik wil een bruiloft en dan ook inderdaad het gemeentehuis erbij, foto's daar nemen met je familie in je schitterende jurk enz.

Ik denk dat het voor ons dan toch de kanton rechter word, aangezien ik wel een kleintje wil, maar wij nu het geld niet hebben voor een bruiloft. En ik wil mijn bruiloft groots houden. Dit zijn we ook wel verplicht denk ik, aangezien we 7 families hebben die we uitnodigen. (ingewikkeld verhaal, in het kort... mijn ouders zijn gescheiden en hertrouwd - 4 families -, mijn vriend zijn moeder is toen hij jong was overleden - 1 familie -, mijn vriend zijn vaders familie - 1 familie -, en zijn vaders 2e vrouws familie - 1 familie - )

Met iedereen hebben we nog steeds contact, hoewel ik er soms wel moe van word hoor.... zoveel verjaardagen enzo... Maar trouwen dat wil ik zeker, en het word een grootse dag, met een nog groter feest....

Liefs
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-05-2009 17:44
Ja, zo zaten wij ook... met precies dezelfde ideeën en wensen.
Ik ben nu 15 weken zwanger en voordat we zwanger werden hebben we alles uitgezocht.
Een weloverwogen beslissing dus.

Toen ik 12 weken zwanger was zijn we naar het gemeentehuis gegaan zodat mijn vriend ons kindje kon erkennen.
We stonden met 5 min. weer buiten! Met een officiële akte van erkenning.
Daar hoeft men dus echt niet moeilijk over te denken.
Nu alleen nog het gezamenlijk gezag aanvragen van het kindje na de geboorte..

Het valt mij alles mee om je eerlijk te zeggen en..... we kunnen ons in alle rust verheugen op een bruiloft zoals wij die willen (op een door ons uitgekozen moment).
bloemmie

Unregistered

07-05-2009 20:59
ik wil dus idd geen geregistreerd partnerschap, hebben hier bewust voor gekozen.
Toen wij gingen samenwonen hebben we alleen een samenlevingscontract opgesteld en testamend.
Want ik wist idd dat je ander eigenlijk op papier al *getrouwd* bent en ik wil maar 1 keer trouwen in mijn leven.

Een rede voor mij om te trouwens is net als bij meerdere zoals ik hier lees om de zelfde achternaam als mijn kind te hebben.
Vind het zo dubbel dat ik hem *toestemming* moet geven om erkenning aan te vragen en voogdij, terwijl het kind dan zijn naam zou krijgen(dat zou ik dan willen als het niet anders kon)
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
07-05-2009 21:13
Wij zijn ook niet getrouwd, wil wel graag maar wil dan ook graag een feest en dergelijke en dat kost erg veel geld.
We gaan hier naar het gemeentehuis en mijn vriend erkend het kindje dan gewoon.
Nadine

Unregistered

07-05-2009 21:36
bloemmie schreef:Gister echt zware dip gehad, hij merkte al dat er iets was en ik moest dan natuurlijk ook weer eens huilen rot hormonen :evil: heb m niet verteld wat er was, want zo lijkt het alleen maar meer dat ik hem zou dwingen en dat wil ik niet.

*zucht*

Toen wij besloten om voor kinderen te gaan, heb ik bij de eerste kluspoging (tijdens het voorspel :oops: ) in tranen gevraagd of we dan alsjeblieft een kaarsje kunnen aansteken in de kerk. Ik kon mijn emoties ook echt niet bedwingen, maar wilde ook absoluut niet 'afdwingen' dat hij me ten huwelijk zou vragen. Nu weet hij iig hoe belangrijk ik het vind en ik hoop dat hij de vraag stelt als blijkt dat ik zwanger ben.
(Zijn bezwaar is het grote feest en de 'meelevende' familieleden. Zo groot hoeft het feest van mij niet, maar de familieleden heb ik niet in de hand Wink Ik ben ook wel weer zo conservatief dat ik hèm niet wil vragen.)

Mijn punt is: ga je niet groothouden. Je emoties mogen er zijn, juist in het bijzijn van degene waar je alles mee wilt delen. Laat hem eventueel weten dat je absoluut niet wilt dat hij zich gedwongen voelt en dat je alleen je gevoelens ff kwijt moet... Hij merkt het vast wel als je tranen oprecht zijn Wink
Syl

Posting Freak

Topics: 50
07-05-2009 21:42
Wanneer je een kindje krijgt en jullie hebben niks geregeld dan kun je met de papieren van de erkenning en de geboorteakte ouderlijk gezag aanvragen via het kantongerecht.
Die formulieren kun je van internet halen, invullen, let erop dat je als moeder ondertekend! en dan krijg je binnen een paar weken bericht.
Ik raad je ook aan in ieder geval dit te regelen. mocht er nl wat gebeuren met jou, zou het zomaar kunnen dat je partner niets te zeggen heeft over zijn eigen kind, hij heeft dan geen ouderlijk gezag. (als je niks regelt. Erkenning wil in zo een geval niets zeggen)
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
07-05-2009 21:46
wij hebben bij het samen wonen al gekozen voor geregistreerd partnerschap.
En heb ook zijn naam aangenomen.
Wij gingen eigenlijk voor een stuk juridische zekerheid, en ben er ook wel een beetje mee overvallen.
Maar wist toen al dat dit wel de man is waar ik verder mee wil en kinderen mee wil krijgen.

En ik heb helemaal niets met grote feesten, dus als we het ooit om gaan laten zetten doen we het toch klein.

En ben een beetje verbaast over wat ik hier allemaal lees. Was mij niet zo uitgelegd toen we hier voor gingen. Even een beetje in de warrie dus..........
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-05-2009 21:51
Ik heb zelf alles opgezocht en dáárna nog eens een bevestigd verhaaltje gehoord van een werknemer van het gemeentehuis.
Ben er vrij huiverig voor om zomaar wat van iemand aan te nemen als het om zoiets belangrijks gaat...

Goed onderwerp voor een forum dus ook!
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
07-05-2009 22:05
op zich ben ik op dit moment overal over in de warrie hoor.
volgens mij reageer ik nog steeds op het stoppen met de nuvaring, of het starten van de preperaten van mijn alternatieve arts.
Was tegelijk.

En is niet zo dat ik niet blij ben met het partnerschap, want die keuze heb ik bewust gemaakt.
Maar meer dat ik niet helemaal door had hoe dat omzetten zou gaan. Maar met een beetje creativiteit kan je er alsnog een prachtdag van maken met iedereen die je lief is.
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 07:40
wij hebben dus een partnerschap maar willen in de toekomst wel trouwen, dat kan prima het ja woord hebben we idd al aan elkaar gegeven maar je kan het ook creatief oplossen; bijv. vraag iemand die veel voor jullie betekend om de belofte bij jullie af te nemen, trouw in de kerk of in het buitenland hahaha. Het partnerschap hebben wij ook gedaan voor het juridische stuk, niet zozeer om kinderen maar wel om ervoor te zorgen dat wanneer een van ons overlijd of bijv in coma komt te liggen de ander wel ALLE rechten heeft en niet de ouders oid. Dat zijn toch ook dingen om over na te denken en niet alleen het kinderen krijgen....
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 07:40
bovendien KAN je wel weer ja zeggen als je de boel om laat zetten.
cha

Unregistered

08-05-2009 08:10
Ja kan inderdaag weer ja zeggen als je het omzet. Wij hebben dit toen nagevraagd bij de gemeente en de ambtenaar van de burgelijke stand wil gewoon meewerken, die wil ook een praatje doen, zoals bij een bruiloft. Het komt wel vaker voor dat het omgezet wordt van geregistreerd partnerschap naar een huwelijk.

Het voordeel is nu, we vinden een bruiloft nog even te duur. Maar nu is wel alles geregeld mocht de ander wat overkomen. Als mijn vriend wat was overkomen(we hebben vorig jaar een huis gekocht) dan ging "zijn"deel van het huis naar zijn ouders en die konden mij dan dwingen om het huis te verkopen(niet dat ze het doen).

We wilden alles juridisch geregeld hebben. En bij het ja zeggen van het geregistreerde partnerschap, hebben we ook de voor ons belangrijkste mensen uitgenodigd en s'avonds een feestje gegeven, lekker kleinschalig.

Groetjes
Tijger1

Unregistered

08-05-2009 08:24
ik vond het ook al raar dat je geen ja kon zeggen meer, maar had mij daar verder niet inverdiept.
maar wij hebben precies om die redenen ook om partnerschap gekozen. niet alleen goed voor als het kindje er is, maar ook goed geregeld voor ons samen
mdtje

Posting Freak

08-05-2009 09:04
Wel interessant allemaal.
Zijn er nog andere verschillen tussen geregistreerd partnerschap en trouwen? Als je bij trouwen ook niet echt een groot feest hoeft, zeg maar. Dus niet alleen om alles maar geregeld te hebben en je nog kunt sparen voor trouwen later?
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 09:35
nee het enige verschil is wanneer je kids krijgt. Bij een huwelijk is de man automatisch de vader (zelfs als ie dat niet is, maar dat weet hij niet Wink ) en bij een partnerschap (het homohuwelijk) is de man niet automatisch de vader, daarom moet hij het dus erkennen. Daarna heeft hij wel automatisch het ouderlijk gezag over jullie kindje. Als je niks hebt moet de man het kind erkennen en daarna moet het gezag aangevraagd worden bij het kantongerecht.
mdtje

Posting Freak

08-05-2009 09:53
Thanks voor de uitleg!
Nou, dan wordt t bij ons dus trouwen of gezag aanvragen. Nog even mijn mannetje ompraten voor t eerste... Wink
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 10:37
succes hahaha Wink
Wantjes

Member

Topics: 4
08-05-2009 12:10
Wij willen niet trouwen. Ben al een keer getrouwd geweest en dat wil ik niet nog eens.
Ookal word ik met deze samen papa en mama.
Een geregistreerd partnerschap denken we wel overna, maar het ding is dat ik nog een onafgewikkelde financiele kwestie met mijn ex heb lopen. En ik wil dat mijn vriend en kindje daar niet aansprakelijk voor gesteld kunnen worden. Volgens mij kun je dan al geen geregistreerd partnerschap meer aangaan, maar moet je dan trouwen onder huwelijkse voorwaarden. Weet iemand hoe dat zit?
En als je niet trouwt, dan moet je toch ook dingen als je testament gaan regelen en zo? Weet iemand dat?
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 12:57
volgens mij (maar kweet ut niet zeker) kan je een partnerschap ook onder huwelijkse voorwaarden doen hoor. Maarja ook daar moet je voor naar de notaris net als een testament. Je zou de notaristelefoon eens kunnen bellen, hun kunnen jou een goed advies geven.
misslola

Posting Freak

Topics: 1
08-05-2009 13:09
Wij zijn nog niet zwanger, zijn niet getrouwd en hebben ook geen geregistreerd partnerschap.
Wat we wel hebben is een samenlevingscontact. Ook hierin is voor ons geregeld mocht iemand van ons komen te overlijden dat de ouders geen aanspraak kunnen maken op het huis.
Daarvoor hoef je dus niet persé geregisteerd partnerschap te hebben.

Wij kiezen er ook bewust voor dat mijn vriend, mocht het zover zijn, het vruchtje te erkennen. Vervolgens als het wondertje geboren is het ouderlijk gezag te regelen.

Iedereen is heeft hier gelukkig zijn eigen mening over en doet wat hem het beste lijkt!
Rezajane

Unregistered

08-05-2009 13:12
Heey allemaal,

Mijn vriend en ik hebben ook besloten om voor een kindje te gaan i.p.v. eerst te trouwen.

Dit niet omdat wij niet zouden willen trouwen, maar het ligt wat meer omdat er in onze omgeving iedereen aan het trouwen is nu en daarnaast kost trouwen een hoop geld. We willen niet een "tussen neus en lippen door" trouwerij. We vinden het toch wel erg leuk als dat "echt" gevierd gaat worden. Als ik het goed vernomen hebt kost een gemiddele bruiloft (zoals wij hem ongeveer ook willen) zo rond de 10.000 euro.

We zijn nu in een stadium gekomen dat we echt graag een kindje willen. Als we zouden moet wachten tot we 10.000 euro hebben gespaard om een bruiloft te doen, dan kost het zo weer misschien wel 2 jaar ofzo, totdat wij een kindje krijgen. En dat alleen maar omdat we willen trouwen...? Naja, onze keuze is gevallen op het later trouwen.

Heeft er iemand een ander idee hierover, hoor ik het graag!! Misschien wel een tip om een bruiloft leuk te vieren maar niet zo duur ofzo?

Groetjes!!
mdtje

Posting Freak

08-05-2009 13:33
Hoi Rezajane, ik vind dat je helemal gelijk hebt om het in deze volgorde te doen, hoor! Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt!
Omdat ik absoluut geen groot feest wil, snap ik soms niet dat mensen er zoveel geld aan uitgeven. Zonde vind ik dat. Ga ik liever op vakantie of doe er andere dingen van. Maar zoals gezegd: ieder zijn ding!
Ik denk wel dat het goedkoper kan als je dat wilt. Gewoon een beetje creatief zijn. Ligt er ook aan wat je allemaal wilt. Een liveband kost al gauw €1000, misschien is een dj een beter idee. Je kunt ook een heel mooie jurk ergens uitzoeken die misschien net geen dure trouwjurk is maar je wel supermooi staat en helemaal 'jou' is. Ligt eraan hoe het plaatje in je hoofd eruit ziet van de dag. Wink Verder kan je ervoor kiezen om bijv. het diner alleen met heel directe familie te doen, een klein groepje dus, en het avondfeest voor meerdere mensen. Eten tikt ook wel aardig aan, lijkt me.
Er zijn vast nog wel mensen met meer ideeën!
popje 2 in de maak

Senior Member

Topics: 3
08-05-2009 13:40
Ook wij zijn niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract ivm de koop van ons eerste huis 5 jaar terug. Tijdens beide zwangerschappen zijn we samen naar het gemeentehuis geweest voor het erkennen (kost je 5 minuten inderdaad en geen cent). Na de geboorte van onze eerste heeft mijn vriend aangifte gedaan en daarbij een uitreksel geregeld voor de voogdij. Binnen een paar minuten was het formulier ingevuld en op de post en 6 weken later kregen we het officiele document van de kantonrechter dat wij beide dezelfde rechten hebben op het kind. Toen we vorig jaar een ander huis kochten hebben we wel gelijk bij de notaris een testament op laten maken waarin we alles goed hebben geregeld voor elkaar en onze (toekomstige) kinderen. Bovendien hebben we hierin op laten nemen dat mijn zusje voogd word als wij er beide niet meer zouden zijn. Dat is iets waar iedereen over na zou moeten denken!

Wij willen graag een keer trouwen, maar doen dat graag als alle leden van ons gezin er bewust bij kunnen zijn. Bovendien geeft het ons de kans om te sparen zodat we er echt een fijne dag van kunnen maken. Lijkt me heerlijk als mijn zonen erbij zijn en bijvoorbeeld de ringen kunnen dragen enzo!

O ja, wat is dat toch dat iedereen zo graag de achternaam van zijn partner wil hebben? Ik respecteer ieders mening hoor, maar het valt me zo op! Voor mijn zoontjes hebben we bewust die keus gemaakt (met mijn naam word je nogal makkelijk gepest), maar zelf ben ik trots op mijn naam en voel ik totaal geen behoefte om mijn "identiteit" weg te geven...

Succes met ieders keuze!
mdtje

Posting Freak

08-05-2009 13:46
Ik wil alleen de naam van mijn vriend omdat ik dan dezelfde achternaam als mijn kind heb. Ik weet ook niet waarom, beetje ouderwets denk ik. Dat is gewoon mijn idee van een gezin: allemaal mensen met dezelfde achternaam. Smile Ik denk trouwens wel dat ik mijn meisjesnaam er ook bij laat staan, toch moeilijk afscheid nemen. Wink En is toch ook nog een deel van het gezin waar ik dan weer uit kom.
Rezajane

Unregistered

08-05-2009 13:49
Hey mdtje

Bedankt voor je reactie, ben blij om te horen en te lezen dat het voor ieder idd zijn eigen keuze is, eigenlijk is niets verkeerd om te doen!! Wij gaan ook gewoon lekker trouwen wanneer we eraan toe zijn en geld genoeg hebben en niet iedereen in de omgeving gaat trouwen.

Tjah, dat goedkoper maken van een bruiloft kan idd wel!! Maar mijn vriend en ik hebben een beetje een uitgebreide gedachte bij dat trouwen. Als ik kijk naar de bruiloften van: "de bruiloft van..." dan denk ik, zo wil ik het iig niet.
Mijn vriend en ik hebben allebei het americaanse idee van een bruiloft, elkaar niet zien van te voren, het liefste zien we mekaar pas in het stadhuis (het allerliefste in de kerk want dat lijkt mij een mooie entree, maar wij zijn allebei niet gelovig dus dat lijkt me niets worden). Ik wil wel een trouwjurk, maar van mijn part hoeft dat allemaal niet zo achterlijk duur!! Weet alleen niet of je daar een keuze in hebt... :S.

Maar goed, ben nu op dit moment 1 derde ceremonimeesteres van mijn zus, ik leer hier en daar een beetje meer over het hele trouw gebeuren, we zijn nog jong, kan nog van alles gebeuren met onze meningen in die tijd. Misschien kiezen we uiteindelijk wel voor een heel ander soort bruiloft... wie weet, alles kan!!
Big GrinBig GrinBig Grin
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
08-05-2009 13:58
Hier eentje die tijdens de zwangerschap gaat trouwen. Mijn vriend en ik hadden al trouwplannen alvorens we zwanger waren, of wilden worden. Dat we vrij snel zwanger waren, was een grote verrassing. Over 5 weken trouwen we en dan ben ik 19 weken zwanger.
Wij trouwen om de reden dat we uiteraard heel veel van elkaar houden! Maar ook omdat het "handiger" is als je een kindje krijgt. We hoeven geen voogdij meer aan te vragen, we hebben allemaal dezelfde achternaam (vind ik ook belangrijk).

Maar ik lees hier heel veel, van trouwen is veel te duur. Waarschijnlijk gaat onze bruiloft echt niet meer dan 2000 euro kosten. Ik heb dan een jurk, man in pak, gemeentehuis, kapsel, foto's, feestje thuis met eten en drinken, ringen etc etc etc. het is zo duur als je je zelf maakt.

Succes met jullie keuzes....
Rezajane

Unregistered

08-05-2009 14:03
Tinkerbell79 schreef:Hier eentje die tijdens de zwangerschap gaat trouwen. Mijn vriend en ik hadden al trouwplannen alvorens we zwanger waren, of wilden worden. Dat we vrij snel zwanger waren, was een grote verrassing. Over 5 weken trouwen we en dan ben ik 19 weken zwanger.
Wij trouwen om de reden dat we uiteraard heel veel van elkaar houden! Maar ook omdat het "handiger" is als je een kindje krijgt. We hoeven geen voogdij meer aan te vragen, we hebben allemaal dezelfde achternaam (vind ik ook belangrijk).

Maar ik lees hier heel veel, van trouwen is veel te duur. Waarschijnlijk gaat onze bruiloft echt niet meer dan 2000 euro kosten. Ik heb dan een jurk, man in pak, gemeentehuis, kapsel, foto's, feestje thuis met eten en drinken, ringen etc etc etc. het is zo duur als je je zelf maakt.

Succes met jullie keuzes....

2000 euro??? Dat is echt niet duur!!!! Dat zou ik ook wel willen, misschien toch maar eens wat meer in verdiepen.....
tnx!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
08-05-2009 14:09
Wij hebben geregistreerd partnerschap en hebben nu dus ook allemaal dezelfde achternaam. Vond ik ook erg leuk. Maar trouwen willen wij ook later nog eens, het is idd zo duur als je het zelf maakt maar wij vinden het gewoon leuk het dan groot aan te pakken (zeg ik nu hoor!). Daarom nu dus nog niet getrouwd maar wel alles officieel geregeld. En hoe minder je uitbesteed (zaal huren/groot diner e.d.) hoe minder het je zal kosten. Daar kan je dus een hoop op besparen!
Nadine

Unregistered

08-05-2009 14:17
Goed topic.
Ik heb me wel eens ingelezen in de materie, maar er nooit iets mee gedaan..

Wij hebben geen geregistreerd partnerschap, zelfs niet een samenlevingscontract.. Op dit moment betaal ik de helft van de hypotheek die op zijn naam staat. Ik dacht dat als ik kan aantonen dat ik heb meebetaald, hij mij moet 'uitkopen' als we uit elkaar zouden gaan... ?
Mijn vriend vindt het allemaal niet zo nodig, o.a. ivm notariskosten, en als ik erover doorga wordt hij chagerijnig.. :|

Nou is er geen enkele reden waarom we nu uit elkaar zouden gaan - anders zouden we niet aan kinderen willen beginnen - maar ik krijg het toch een beetje warmer :oops: .
Ben ik onverstandig bezig?? :?
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 14:29
Nogmaals los van het kinderen krijgen.... als jullie Nadine uit elkaar gaan heb jij geen recht op het huis als er niks over op papier staat. Niet alleen bij het uit elkaar gaan, maar stel hij krijgt een ongeluk raakt in coma wordt een kasplantje. Jij weet dat hij dat nooit zou willen en wil de behandeling staken, zijn ouders denken hier anders over, nou dan heb jij het nakijken. Mocht hij komen te overlijden en er is niks geregeld mbt zijn huis dan erven zijn ouders het huis. Jij komt dan met lege handen te staan. Je hebt dan volgens de wet nergens recht op. Als ik jou was zou ik me hier toch wat beter in verdiepen (weer de tip: bel de notaristelefoon) en maak hier duidelijke afspraken over met je lief. Het gaat echt niet alleen over kids krijgen, er hangt nog veel meer mee samen. Met alleen een samenlevings contract kom je er ook niet, je moet hierin ook duidelijke bepalingen laten opnemen. Wat een gedoe he! Maar ik zeg altijd maar zo, zorg dat je nooit maar dan ook nooit met lege handen komt te staan. Denk aan jezelf ook.
Rezajane

Unregistered

08-05-2009 14:55
Nadine schreef:Goed topic.

Wij hebben geen geregistreerd partnerschap, zelfs niet een samenlevingscontract.. Op dit moment betaal ik de helft van de hypotheek die op zijn naam staat. Ik dacht dat als ik kan aantonen dat ik heb meebetaald, hij mij moet 'uitkopen' als we uit elkaar zouden gaan... ?
Mijn vriend vindt het allemaal niet zo nodig, o.a. ivm notariskosten, en als ik erover doorga wordt hij chagerijnig.. :|

Nou is er geen enkele reden waarom we nu uit elkaar zouden gaan - anders zouden we niet aan kinderen willen beginnen - maar ik krijg het toch een beetje warmer :oops: .

Hey Nadine,

Wij hebben ook nog geen eens een samenlevingscontract. Wij willen wel ons aankomende kind erkennen zodat we de goede achternaam gelijk hebben. Daarnaast neigen we nu volgens mij wel naar een samenlevingscontract.... Maar idd. Dat kost geld, volgens mij rond de 500 euro. Maar trouwen is een stuk duurder. Ik zat net bij de ringen te kijken, maar alleen ringen kopen zijn echt al belachelijk duur!! Trouwlocatie en eten, pff, het word allemaal per persoon gerekend, dus dan zou je zo min mogelijk mensen moeten uitnodigen om het een beetje te kunnen betalen. Naja, zovel geld hebben we nou ook weer niet over. Besteed het liever eerst aan kinderen. Denk ik............................................

Groetjes!!
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
08-05-2009 15:22
@Nadine...als ik eerlijk mag zijn: das heeeel erg onverstandig. Tuurlijk ga je er niet vanuit dat je uit elkaar gaat en dat alles goed gaat. Maar ik heb een hele nare ervaring met mijn ex en financien en ging er ook niet vanuit dat we uit elkaar zouden gaan en ik was heeeel naief en goedgelovig....!! (gelukkig zijn we el uit elkaar gegaan en betekende dat vooor mij een giga schuld)
Maar je hebt helemaa niets als jullie uit elkaar gaan aan het geld dat je hebt overgemaakt. En zoals Susie al zei, als hij komt te overlijden, heb je ook helemaal niets van het huis!! Dus meissie, zorg dat het huis op jullie beide naam komt te staan al moet je er even ongelofelijke herrie om maken....had ik dat toen ook maar gedaan....Succes

En ja echt 2000 euro....wil je ook nog wel vertellen wat alles kost....
En heb een prachtige trouwjurk van 80 euro (!)......

xxxxx
susieq12

Posting Freak

08-05-2009 15:30
Rezajane schreef:
Nadine schreef:Goed topic.

Hey Nadine,

Wij hebben ook nog geen eens een samenlevingscontract. Wij willen wel ons aankomende kind erkennen zodat we de goede achternaam gelijk hebben. Daarnaast neigen we nu volgens mij wel naar een samenlevingscontract.... Maar idd. Dat kost geld, volgens mij rond de 500 euro. Maar trouwen is een stuk duurder. Ik zat net bij de ringen te kijken, maar alleen ringen kopen zijn echt al belachelijk duur!! Trouwlocatie en eten, pff, het word allemaal per persoon gerekend, dus dan zou je zo min mogelijk mensen moeten uitnodigen om het een beetje te kunnen betalen. Naja, zovel geld hebben we nou ook weer niet over. Besteed het liever eerst aan kinderen. Denk ik............................................

Groetjes!!

Je kan ook gratis bij de gemeente een geregisstreed partnerschap aangaan, dan kan je daarna altijd nog trouwen. Meestal is het gratis op de maandag ochtend. Helemaal niks hebben is echt niet heel slim
ikkewil

Unregistered

08-05-2009 16:04
hey suzieq, dat is het nou juist, is al eerder in dit topic vermeld, je kan niet meer trouwen in het gemeentehuis als je al geregistreerd partnerschap hebt. En mijn droom is toch echt wel trouwen in een jurk in het gemeentehuis en daar foto's met familie enzo in mijn schitterende jurk
Nadine

Unregistered

08-05-2009 17:54
pfff :roll: bedankt voor de reacties..

Zulke zorgen kan ik nooit lang voor me houden, dus ik heb het er net met mijn vriend over gehad.. Zodra blijkt dat ik zwanger ben, gaan trouwen. Ik heb gedreigd hem ten huwelijk te vragen als het langer dan een jaar duurt voordat hij mij vraagt.. Wink
Tot die tijd:

Ik woonde een jaar geleden nog in een huur-appartement waar ik het dubbele betaalde van wat ik nu (aan hypotheek) meebetaal. Ik heb eigen vermogen opgebouwd, geen schulden, leningen of hypotheken op mijn eigen naam staan. Als ik alleen zou komen te staan, zou ik niet in dit huis, noch in deze plaats willen blijven wonen.

In de woning is voor ons beide heel duidelijk wat van wie is. Als het moet kan ik me bij een 'scheiding' een nieuwe / tweedehandse inrichting veroorloven.

Mijn vriend wil geen kasplantje worden en dat weet zijn moeder. Ik respecteer de wensen van zijn moeder en de wensen van mijn vriend. En die wensen komen gelukkig overeen. Bovendien wil ik idd gewoon wat mijn vriend wil. Mijn vriend is hier heel nuchter over, dat heeft hij van zijn moeder. Dat geeft mij het vertrouwen dat het wel goed komt. Ik kan daar dan toch geen ruzie over maken?!

We zijn financieel onafhankelijk van elkaar. Het enige wat we samen delen is een gezamelijke rekening, waar we elke maand ieder eenzelfde bedrag op storten.

Is het, gezien mijn situatie, nog steeds onverstandig om geen samenlevingscontract aan te gaan?
Prinses78

Posting Freak

08-05-2009 18:00
Nadine schreef:pfff :roll: bedankt voor de reacties..

Zulke zorgen kan ik nooit lang voor me houden, dus ik heb het er net met mijn vriend over gehad.. Zodra blijkt dat ik zwanger ben, gaan trouwen. Ik heb gedreigd hem ten huwelijk te vragen als het langer dan een jaar duurt voordat hij mij vraagt.. Wink
Tot die tijd:

Ik woonde een jaar geleden nog in een huur-appartement waar ik het dubbele betaalde van wat ik nu (aan hypotheek) meebetaal. Ik heb eigen vermogen opgebouwd, geen schulden, leningen of hypotheken op mijn eigen naam staan. Als ik alleen zou komen te staan, zou ik niet in dit huis, noch in deze plaats willen blijven wonen.

In de woning is voor ons beide heel duidelijk wat van wie is. Als het moet kan ik me bij een 'scheiding' een nieuwe / tweedehandse inrichting veroorloven.

Mijn vriend wil geen kasplantje worden en dat weet zijn moeder. Ik respecteer de wensen van zijn moeder en de wensen van mijn vriend. En die wensen komen gelukkig overeen. Bovendien wil ik idd gewoon wat mijn vriend wil. Mijn vriend is hier heel nuchter over, dat heeft hij van zijn moeder. Dat geeft mij het vertrouwen dat het wel goed komt. Ik kan daar dan toch geen ruzie over maken?!

We zijn financieel onafhankelijk van elkaar. Het enige wat we samen delen is een gezamelijke rekening, waar we elke maand ieder eenzelfde bedrag op storten.

Is het, gezien mijn situatie, nog steeds onverstandig om geen samenlevingscontract aan te gaan?

Ik zou zeker een samenlevingscontract nemen. Nu kun je het zo bekijken, maar op het moment dat je uit elkaar gaat wordt alles meestal echt anders. Ik spreek uit ervaring. Wij dachten ook toen alles nog goed zat dat als er iets gebeurde we hier wel uit kwamen. Nou niet dus.
Inmiddels ben ik al weer 3 jaar gelukkig getrouwd, hoor. Vanuit romantisch oogpunt. Als we niet wilden trouwen hadden we zeker een samenlevingscontract genomen.
Nadine

Unregistered

08-05-2009 19:23
Ook ik spreek uit ervaring: ik heb eerder samengewoond.
Het was naar omdat we alles tot op de cent moesten verdelen, maar het is wel eerlijk gegaan. We hoefden elkaar niet met schulden op te zadelen, want we waren finfancieel onafhankelijk van elkaar en wisten welke bezittingen van wie waren.

Ik vind het zonde van ons geld om een jaar voor het trouwen eerst dat samenlevingscontract aan te gaan.
Volgende week gaan we de mogelijkheden eens op een rijtje zetten.. eens kijken of we er uit komen Wink
Malou

Unregistered

08-05-2009 19:36
Ik heb ook in een vorige relatie meegemaakt dat ik dus met niets stond toen we uit elkaar gingen.
Meneer bleek dingen op zijn naam te hebben gezet, o.a. auto en dat soort dingen.
Dus toen we uit elkaar gingen, stond ik met niets.

Niet dat ik het ergens erg vond, dat wat ik echt mee hebben wou waren mn foto's, en mn camera, en mn dieren.
De rest mocht hij opvreten om mijn part, als ik maar bij hem weg was.

Nu heb ik een schat van een vriend, en omdat ik weet dat hij niet zoals mn ex is hebben we nog geen samenlevingscontract opgesteld toen we gingen samenwonen. Daarbij heb ik mijn dingen en hij zijn dingen.
Wij zijn ook nog niet getrouwd, en we grapten altijd dat we eerst kinderen wilden, zodat die onze ringen konden dragen :lol:

En verrassing, we zijn zwanger haha.

We hebben alle mogelijkheden afgewogen, en ons maakt het niet zoveel uit of we nu wel gelijk zouden gaan trouwen of niet.
Als je samen je kindje erkent, en een samenlevingscontract op laat stellen en dat soort dingen is dat ook geen punt

We gaan dus eerst een samenlevingscontract op laten stellen, en dat we alles goed geregeld hebben voor als de kleine er straks is.

En als de kleine dan groot genoeg is gaan we zoals we nu in de planning hebben trouwen.
Of als we voor een 2e gaan dat we wachten dat die ook groot genoeg is ;-)
bloemmie

Unregistered

08-05-2009 21:03
nou heb manlief dit gisteren toch maar laten lezen, zat me toch niet lekker.
Hij zei kun je toch gewoon zeggen(ja duhh echt niet), vroeg ie of ik het niet erg zou vinden om te trouwen als ik zwanger ben, nee vind dat niet erg nee :mrgreen:
Dus wie weet op vakantie :mrgreen:

in ons testament en samenlevingscontract hebben wij het gewoon goed geregeld ook als we of een van ons komt te overlijden.
Je moet er iig aan denken dat als je niet getrouwd bent en je hebt een testament dat je wel erin laat zetten dat je partner het eerst erft dan pas je kind, ander gaat alles meteen na je kind en heb je er geen recht op(als ik het me goed herinner)

naja we zullen zien hoe het op vakantie loopt en of de grote vraag zal worden gesteld.

Mensen tot over 4 weken.
Zwanger ze gewoon door of anders klus ze door!

groetjes, na de vakantie eindelijk echt mogen zeggen wie ik ben(naam dan en leeftijd :mrgreen: ) omdat ik dan bijna 12 weken ben en de (schoon)ouders het dan weten.
sterretje37

Posting Freak

08-05-2009 21:32
Ik vind het allemaal ingewikkelde materie.
Mijn vriend heeft het huis toendertijd alleen gekocht, dus staat niet op mijn naam. Wij gaan binnenkort samenwonen.
Zijn kinderen hebben niet echt goed contact met hun moeder en daarom zouden wij het prettig vinden, mocht hem wat gebeuren, dat ik
dan voor de kinderen blijf zorgen.
Weet dus niet hoe je dit het makkelijkste oplost. Wat betreft de kinderen zullen we denk ik toch naar een notaris of rechtbank moeten.
Neem aan dat we toestemming nodig hebben van zijn ex.
Hij wil ook dat ik dan in het huis blijf wonen.
We zijn nu goed aan het klussen voor nog een baby van ons samen, en hopen dat wij binnenkort zwanger zullen zijn.
Kunnen we dan het beste trouwen ( en moet dat dan voor of na de bevalling) of een geregistreerd partnerschap?
Of een samenlevingscontract?
Vind het allemaal erg ingewikkeld, want wat je met het ene niet regelt, wordt automatisch bij het andere wel weer geregeld en vice versa.

Gr. Inge
Nadine

Unregistered

08-05-2009 21:57
Dat je partner al kinderen heeft, maakt het er niet makkelijker op nee. Ik vind het zo al ingewikkeld..
Die vrijblijvende verliefdheid van vroeger was zo gek nog niet...
sterretje37

Posting Freak

08-05-2009 22:01
@Nadine: het botert goed tussen mij en zijn kinderen. Daar ben ik al heel blij mee. Is toch altijd maar afwachten hoe dat gaat.
Maar laat mijn hubbie maar lekker boven de zoden blijven, dat maakt het een stuk makkelijker en gezelliger.

Gr. Inge
Nadine

Unregistered

08-05-2009 22:14
sterretje37 schreef:@Nadine: het botert goed tussen mij en zijn kinderen. Daar ben ik al heel blij mee. Is toch altijd maar afwachten hoe dat gaat.
Maar laat mijn hubbie maar lekker boven de zoden blijven, dat maakt het een stuk makkelijker en gezelliger.

Gr. Inge

Ja! Ik heb mijn vriendje ook liever springlevend dan als kasplantje.. Waar hebben
we het over? Echt iets voor de vrijdagavond.. nu nog een droevige film en ik kan
mijn tranen niet meer bedwingen Cry

Fijn weekend! Big Grin
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

09-05-2009 11:13
@ Nadine,

Persoonlijk vind ik niet dat je onverstandig bezig bent.... Zal even toelichten waarom...
Mijn situatie is EXACT dezelfde als de jouwe! En ook ik heb geen samenlevingscontract o.i.d.
De omgang binnen beide families (ouders / schoonouders) is perfect.
Huis staat op zijn naam, maar dus ook de schuld die hij ervoor aanging.
We hebben onlangs een beste auto aangeschaft welke op mijn naam staat.
Ongeveer de helft van wat hier staat is van mij maar we hebben ook veel dingen samen gekocht.
Voor mij geldt dus ook; ik ben totaal financieel afhankelijk en deel alleen een spaarrekening met mijn vriend.

Er zou geen enkele reden zijn voor ons om nu iets vast te leggen, met het oog op een mogelijke break-up.
We zien alles als van ons samen, maar wanneer het niet goed zou gaan weten we precies waar we aan toe zijn.
Ik zal het huis verlaten... en sta daarom dus ook al 6 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging (jij ook trouwens?)
En hij... zal moeten sparen voor een nieuwe auto...

Ons kindje blijft van ons samen en vandaar dat we nu ook alles regelen wat daar voor nodig is (en dat valt erg mee).

Maar naast bovenstaande weet ik natuurlijk dat wij niet uit elkaar gaan, dat we verschrikkelijk veel van elkaar houden, elkaar ontzettend goed aanvullen en een klein wondertje van ons samen verwachten! Wink
Nadine

Unregistered

09-05-2009 12:11
Bedankt Suus!

Nee, ik sta niet voor huurwoningen ingeschreven. Ik heb voorheen particulier gehuurd, was daar heel tevreden over.. en heb daar wat connecties Wink

Zonder samenlevingscontract kan dus wel Big Grin. Ik vind het wel prettig om financieel onafhankelijk te zijn. Ik wil wel trouwen als er een kind komt. Voor mij hoort dat bij de eenheid van een gezin, gevoelsmatig Smile
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

09-05-2009 12:30
Ook daar ben ik het met je over eens...
Zou heel graag willen trouwen in 2010...
Het zit in ieder geval absoluut in de planning bij ons... maar wanneer wij het willen!
Het stuit me erg tegen de borst om dingen te moeten doen in een bepaalde volgende omdat dit vanuit regeringswegen / maatschappelijk gewenst is... wil graag zelf bepalen wanneer ik wat doe...
En nu een paar 100 euro uitgeven voor een samenlevingscontract om vervolgens misschien volgend jaar al te gaan trouwen vind ik gewoon belachelijk... Zo gek krijgen ze me niet!
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

09-05-2009 12:34
En iets dat meespeelt (en ik zelf ook niet onbelangrijk vind) is dat mijn broertje dit jaar trouwt met zijn verloofde, mijn zwager met zijn vriendin, mijn nicht met haar vent en een goede vriend en vriendin van ons....
Vind het dus echt niet leuk om ons daar even tussen door te proppen...
Nadine

Unregistered

09-05-2009 12:56
Suus-wil-mama-worden... schreef:Ook daar ben ik het met je over eens...
Zou heel graag willen trouwen in 2010...
Het zit in ieder geval absoluut in de planning bij ons... maar wanneer wij het willen!
Het stuit me erg tegen de borst om dingen te moeten doen in een bepaalde volgende omdat dit vanuit regeringswegen / maatschappelijk gewenst is... wil graag zelf bepalen wanneer ik wat doe...
En nu een paar 100 euro uitgeven voor een samenlevingscontract om vervolgens misschien volgend jaar al te gaan trouwen vind ik gewoon belachelijk... Zo gek krijgen ze me niet!

Haha, ben het helemaal met je eens. Bovendien laat mijn vriend zich al helemaal niet in een keurslijf proppen. Hij zei laatst dat we dan samen de bruidstaart aan moeten snijden, de eerste dans moeten dansen, naar die sketches moeten kijken-luisteren enz..
Ik werd gewoon boos: het is ons feest! Ik ga me niet een beetje aan mijn eigen feest ergeren. Als wij het anders willen, dan doen we dat anders. En als we daarmee tegen de stroom ingaan, dan is dat maar zo. MAar dan is het tenminste wel òns feest. En toen mompelde hij dat hij dan maar moest gaan plannen wanneer hij me zou gaan vragen (hihi)
HIj zal nog wel een keer opstandig worden hoor Wink maar het zaadje is gezaaid Tongue
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
10-05-2009 11:20
@mama
Even een vraagje. Wat gaat er gebeuren mocht jouw vriend komen te overlijden? Want dat kom ik niet tegen in je verhaal. Een vriendin van mij had ook net een huis gekocht met haar vriend. Lekker verbouwd enzo. Klaar voor kindjes en toen....ja overlijdt haar vriend plotseling. Er stond niets op papier en ze moest dus het huis verkopen. Ook de schoonfamilie waar ze goed mee kon opschieten veranderde in vervelende mensen die in alles tegenwerkte. Ze kwam in de schulden.

Ikzelf heb met mijn vriend geregistreerd partnerschap. Dat hadden we al voordat we gingen samenwonen. Alleen maar om het feit mocht er iets gebeuren. Trouwen hou ik niet van en hebben we het zo geregeld. Misschien ooit als ik wil gaan we het omzetten. Maar nu heb ik nog mijn eigen naam. elk kind wat er nu bij ons geboren wordt krijgt mijn vriend zijn naam.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

10-05-2009 11:33
Aan wie richt je die vraag precies Sanel?
Staat hier geen bericht van mama....

Als ik er zelf even op reageer.... ons huis staat op naam van mijn vriend.
Als hij komt te overlijden dan kan ik elk moment een huurwoning krijgen omdat ik al 6 jaar ingeschreven sta.
Na de geboorte van ons kind zetten we deze woning te koop en gaan we voor een woning met een grote tuin.
Die woning komt wel op beider namen en dan zullen we wel de nodige maatregelen nemen.
Maar ik ga ervan uit dat dat hele proces flink wat tijd in beslag zal nemen (zeker nu).
Mocht mijn vriend komen te overlijden dan wordt dit huis verkocht... alles is opgeknapt en we zullen er zeker meer voor krijgen dan toen waar toen de hypotheek voor is afgesloten.
Sanel

Posting Freak

10-05-2009 11:58
O lekker wakker idd.
Hij was voor jouw bedoeld ja.....
Maar gaat het geld van het huis dan wel naar jouw of naar zijn ouders? Want in principe heb jij er eigenlijk geen recht op aangezien je niet als eigenaar staat geregistreerd sta. Maar als de band goed is met je schoonouders komt dat vast goed.
Bij mijn vriendin liep dat dus anders af en die mensen gingen heel moeilijk doen. Gelukkig heeft ze het geld wel gehad voor het verkochte huis om de hypotheek af te lossen maar ze verkocht het huis in het begin van dit jaar en verkocht dus met verlies en kwam dus met schuld te zitten. Ze kon het zelf ook niet ophoesten om er zelf te blijven wonen en omdat ze geen levensverzekering hadden kreeg zij geen geld voor hem om de hypotheek af te lossen.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

10-05-2009 12:37
Haha, geeft niet hoor... vind het helemaal niet erg om als mama aangesproken te worden! Wink
Maar ja, het kan inderdaad erg vervelend lopen...
Weet zeker dat dat hier niet zo zal lopen (gelukkig).
En ja, mocht er winst worden gemaakt aan dit huis bij verkoop dan zal die misschien naar mij gaan, misschien naar mijn schoonouders.
Zal niet verschrikkelijk veel zijn en weet zeker dat mijn schoonouders dit absoluut niet zouden willen aannemen.
Zou het hun eigenlijk ook gunnen hoor. Zou echt geen ruzie over komen.
Mijn schoonouders zijn gek van me en al helemaal van hun kleinkinderen... niets is te gek.
Maar iedere situatie is anders en persoonlijk. Misschien dat dit niet voor iedereen op zal gaan...
Sanel

Posting Freak

10-05-2009 12:43
Het kan allemaal idd erg raar lopen dan. Gelukkig zijn mijn schoonouders ook super.Ik heb me er zo in verdiept dat het enigste wat wij niet geregeld hebben is een testament. Dus als wij beide een ongeluk krijgen en ik overlijdt eerder en hij bijv een dag later dan gaat alles naar zijn ouders omdat hij de langstlevende is. Maar ja dat is ook wel een heel uitzonderlijk geval. Zijn ouders wilde dat we alles goed geregeld hadden voordat we gingen samenwonen en dat hebben we ook gedaan maar wel op de voorwaarde dat als wij er niet meer zijn dat mijn ouders ook recht hebben op de helft.
Nadine

Unregistered

10-05-2009 20:42
Tegenwoordig hebben we ook zoveel keus Wink
susieq12

Posting Freak

11-05-2009 07:43
maar nog 1 ding wat ik niet zo goed snap in jou verhaal suus: je schrijft dat je financieel onafhankelijk wil zijn.... Maar dat ben ik ook hoor, terwijl wij toch een partnerschap hebben. Ik verdien mijn eigen geld, de lasten zijn eerlijk verdeeld hierzo. Dus waarom zou je niet financieel onafhankelijk kunnen zijn terwijl je getrouwd bent oid???
misslola

Posting Freak

11-05-2009 09:23
Ten eerste wil ik even kwijt: Iedereen moet zelf weten hoe hij zijn dingen regelt.
Tuurlijk ga je ervan uit als je uit mekaar gaat dat alles eerlijk verdeeld en geregeld wordt. Maar hoe vaak in de praktijk gaat het niet mis?

Wij hebben er dus wel bewust voor gekozen om alles goed op papier te zetten. Samenlevingscontract en testament.
Het zijn niet de leukste dingen om te regelen, maar mocht het ooit mis gaan en het pakt verkeerd uit. Zijn die dingen in ieder geval geregeld.

Nogmaals iedereen moet zelf beslissen hoe hij/ zij hun zaakjes regelen. Maar of het nou verstandig is om helemaal niets te regelen..............
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-05-2009 12:30
Susieq, ik geef aan dat ik financieel onafhankelijk ben, niet wil zijn...
En dat ik hierdoor niet in de problemen kom in mijn situatie, mocht er iets mis gaan.
Ik zeg niet dat als je getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt, dat je dit dan niet bent!
susieq12

Posting Freak

11-05-2009 13:20
Suus-wil-mama-worden... schreef:Susieq, ik geef aan dat ik financieel onafhankelijk ben, niet wil zijn...
En dat ik hierdoor niet in de problemen kom in mijn situatie, mocht er iets mis gaan.
Ik zeg niet dat als je getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt, dat je dit dan niet bent!

Oooooow okay, ik snapte er al niks van :? Wink
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
12-05-2009 23:00
Ik heb niet alles gelezen maar ben het er mee eens dat ieder zn eigen keuze maakt in dit geval. Ik kan alleen zeggen dat mijn (inmiddels) man eerst ook absoluut niet wilde trouwen, ik was al jaren aan het wachten op een aanzoek en heb m ook meer dan eens een hint in die richting gegeven. Wilde heel graag trouwen vóór ik zwanger zou zijn en ook graag in de zomer....Nou het is het beide niet geworden ik ben met 24 zwangerschap getrouwd, middenin de winter....het was een supermooie dag en zou het nu ook niet anders meer willen. Feit blijft wel dat ik in ieder geval wilde trouwen om alles goed geregeld te hebben, dat heb ik mijn man ook laten inzien.

Ik vond (en vind) het bv belangrijk dat we allemaal dezelfde achternaam hebben, wil me niet "het derde wiel" voelen terwijl ik de moeder ben, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Daarbij werkt mijn moeder in het onderwijs en die ziet (helaas) in de praktijk vaak hoe het verkeerd kan gaan wanneer er niets op papier staat....vaders die geen rechten meer hebben of moeders die de kinderen bij de vader weghouden en een vader dan ineens geen rechten meer heeft enzo. Dus of je nu trouwt of niet zorg iig dat je iets op papier hebt staan zoals een samenlevingscontract of testament anders kan het helaas toch verkeerd lopen....

Zelf heb ik een vriendin waarvan de vriend een kindje heeft uit een vorige relatie. Zijn ex kan het niet aanzien dat hij een nieuwe vriendin heeft en aangezien ze niks op papier hadden staan mag ie zn kind nu dus gewoon niet meer zien....kind wordt ook tegen de vader opgezet enzo...heel triest zo wil je toch niet dat er met je kind wordt omgegaan!
Jojo1981

Unregistered

03-06-2009 11:03
Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd, onze dochter is nu 4,5 maand. Ik wilde ook eerst trouwen en daarna pas aan kindjes beginnen, maar het lot heeft besloten dat ik eerder zwanger was dan wij ermee bezig gingen...Een mooie verassing!
En mijn vriend wil ook niet trouwen, dus wij hebben via het gemeentehuis en rechtbank geregeld dat ons moppie zijn achternaam kreeg en hij dezelfde rechten als ik. Ik vind het jammer dat ik een andere achternaam heb dan mijn kind, net alsof het niet mijn kindje is...Maar goed...er zijn maar zeer weinig mannen die uit eigen beweging willen trouwen. Je kunt iemand niet verplichten.

Ook zijn er bij mij wel wat beperkingen hoor, ik wil bv niet trouwen als een oud lijk in een mooie, glimmende jurk, dus na mijn 30ste hoeft het voor mij niet meer en voor die tijd weet ik zeker dat het er niet van gaat komen. Het is heel frustrerend, maar ik begin er maar niet meer over...Het is zoals het is
Syl

Posting Freak

Topics: 50
03-06-2009 11:16
uhmmmm na je 30e zie je er niet persee uit als een oud lijk en hoef je ook niet persee een glimmende jurk aan hihihihi Big Grin
ran83

Posting Freak

Topics: 23
03-06-2009 11:18
Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en dat gaat er ook zeker niet van komen. We hebben bij een notaris een samenlevingscontract en testamenten laten opstellen, wat dezelfde rechten en plichten geeft als een getrouwd stel. Dus voor ons maakt zo'n papiertje niet zoveel uit.

Het is inderdaad jammer dat je niet dezelfde achternaam als je kindje hebt, maar je kunt ook gewoon een geregistreerd partnerschap aangaan om je partner z'n achternaam te krijgen.
Jojo1981

Unregistered

03-06-2009 11:27
Syl schreef:uhmmmm na je 30e zie je er niet persee uit als een oud lijk en hoef je ook niet persee een glimmende jurk aan hihihihi Big Grin

Niet perse, maar in mijn geval wel...zeker na al die slapeloze nachten!
brusje

Unregistered

03-06-2009 14:31
hahaha wij zijn lekker sinpel met alleen getuigen getrouwd toen ik 20 weken was van mn zoon..vind het toch heerlijk dat we dezelfde achternaam hebben en niks met het erkkennen enzo hoefden doen alles is dan vanzelfsprekend..
Jojo1981

Unregistered

03-06-2009 15:07
brusje schreef:hahaha wij zijn lekker sinpel met alleen getuigen getrouwd toen ik 20 weken was van mn zoon..vind het toch heerlijk dat we dezelfde achternaam hebben en niks met het erkkennen enzo hoefden doen alles is dan vanzelfsprekend..
Dat had ik ook fijn gevonden, maar achteraf niets meer aan te doen!
bloemmie

Unregistered

06-06-2009 06:30
nou lieve mensjes, ben weer terug van de vakantie met een probleem minder want WIJ GAAN TROUWEN!!! Mijn vriend wil ook getrouwd zijn voordat we de baby krijgen.
Maar natuurlijk zei hij dat niet tegen mij omdat het een verrassing moest blijven haha.
Dinsdag de eerste echo en dan vertellen we onze ouders 's avonds dat we op 09-09-'09 gaan trouwen(vriend vond dat een leuke datum :roll: ) en de rede waarom dit jaar nog is ons kindje :mrgreen:
Malou

Unregistered

06-06-2009 10:43
Jojo1981 schreef:Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd, onze dochter is nu 4,5 maand. Ik wilde ook eerst trouwen en daarna pas aan kindjes beginnen, maar het lot heeft besloten dat ik eerder zwanger was dan wij ermee bezig gingen...Een mooie verassing!
En mijn vriend wil ook niet trouwen, dus wij hebben via het gemeentehuis en rechtbank geregeld dat ons moppie zijn achternaam kreeg en hij dezelfde rechten als ik. Ik vind het jammer dat ik een andere achternaam heb dan mijn kind, net alsof het niet mijn kindje is...Maar goed...er zijn maar zeer weinig mannen die uit eigen beweging willen trouwen. Je kunt iemand niet verplichten.

Ook zijn er bij mij wel wat beperkingen hoor, ik wil bv niet trouwen als een oud lijk in een mooie, glimmende jurk, dus na mijn 30ste hoeft het voor mij niet meer en voor die tijd weet ik zeker dat het er niet van gaat komen. Het is heel frustrerend, maar ik begin er maar niet meer over...Het is zoals het is

Wat heb ik dan geluk met mijn mannetje Big Grin

Ik heb trouwens hem gevraagd :lol: Op vakantie, op een skipiste, heb ik levensgroot een hart getekend met daarin: Wil je met me trouwen?!
We waren toen nog niet eens heel lang bij elkaar, maar zijn antwoord was gelijk volop JA :lol:

En daarna grapten we er wel eens over, hoe we zouden gaan trouwen, boerenbruiloft misschien, of iets anders, maar een ding was zeker, wij willen graag dat ons kindje, of misschien tegen die tijd kindjes onze ringen zouden dragen, dus was het voor ons al zeker dat we pas gingen trouwen als er kinderen zouden zijn Wink

Nu ben ik dus zwanger, en aan de ene kant zeggen we, nu is ook mooi, en makkelijker, maar ik denk dat we toch wachten tot onze Uk groot genoeg is Big Grin

En die van mij wil dolgraag trouwen, gelukkig wel Big Grin

Ik denk dat ik juist meer moeite heb om mijn eigen achternaam deels op te geven al antwoord ik nu de telefoon wel al automatisch met zijn achternaam soms :lol:
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
07-06-2009 18:15
Bloemmie, gefeliciteerd!
Jojo1981

Unregistered

10-06-2009 11:48
bloemmie schreef:nou lieve mensjes, ben weer terug van de vakantie met een probleem minder want WIJ GAAN TROUWEN!!! Mijn vriend wil ook getrouwd zijn voordat we de baby krijgen.
Maar natuurlijk zei hij dat niet tegen mij omdat het een verrassing moest blijven haha.
Dinsdag de eerste echo en dan vertellen we onze ouders 's avonds dat we op 09-09-'09 gaan trouwen(vriend vond dat een leuke datum :roll: ) en de rede waarom dit jaar nog is ons kindje :mrgreen:

Van harte gefeliciteerd! Geniet van het regelen en de mooie dag natuurlijk! 9 september is al heel snel!
bloemmie

Unregistered

10-06-2009 13:03
nou 9-9-9 vind ik nog steeds geen leuke datum en half nederland zal dan gaan trouwen EN het valt op een woensdag, dus zijn nu kijken voor een datum op vrijdag of zaterdag haha.
Morgen moet ik als we een datum hebben gekozen de gemeente bellen voor ondertrouw en de datum vast te leggen.

Ja het is heel snel, maar willen voor de baby getrouwd zijn en ik vond 1 dec wel een leuke datum, maar denk niet dat ik dat vol houd met 8 maanden zwanger zijn.
Dan maar lekker intiem(naja intiem zitten nu al op 150 mensen :roll: ) en later groot vieren
Fiemo

Posting Freak

10-06-2009 13:41
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en dat wil mijn vriend ook niet. Hij is al een keer getrouwd geweest en heeft daar geen goede ervaring mee. Ons kindje krijgt mijn achternaam dus we moeten nu gaan uitzoeken hoe dat gaat met erkennen enzo.. Vind het wel spannend.
jorina

Posting Freak

10-06-2009 23:04
mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en met dat geregel valt het wel mee hoor halverwege je zwangerschap samen naar het gemeentehuis om het kindje te erkennen ben je ongv een kleine 10 min zoet mee als het kindje geboren is moet je een kopie van de geboorteakte en het bewijs van erkenning opsturen naar het kantongerecht bij jullie in de buurt bij ons was dat alkmaar en dan krijg na een tijdje alles weer terug en is het rond
(ben niet helemaal zeker meer nu ik het typ) maar dat kun je allemaal na vragen bij de gemeente waar je onder valt alleen erkennen is niet genoeg want als je als ouders bvd iets moeten invullen voor school of een kinderdagverblijf is de handtekening van je vriend niet rechtsgeldig moet altijd via het kantongerecht en je vriend moet wel heeeeeeeeeeeeeel erge dingen gedaan hebben wil dat niet goed komen (en dan bedoel ik ook echt heeeeeeeeeeeeeele erge dingen)

kort samengevat papiertje invullen papiertje ophalen in vlopje doen postzegeltje plakken en op de bus doen en niet geheel onbelangerijk natuurlijk bij terugkomst goed bewaren SUCCES!!!
Fiemo

Posting Freak

10-06-2009 23:30
hahaha, dank je wel voor de tip. vooral je laatste zin vind ik erg grappig!
Svtje

Senior Member

01-07-2009 13:19
Ik zag dit topic en dacht gelijk; ohjee! Wij moeten ook iets gaan regelen! We willen wel trouwen maar het hoeft niet perse nu omdat ik zwanger ben. Wij zullen in geval van trouwen maar ook als we niet trouwen wel dingen op papier gaan zetten tav het kindje maar ook omdat mijn vriend een bedrijf heeft met zijn ouders en ik daar in loondienst ben, zomaar in gemeenschap van goederen is dus geen optie.
Het kindje krijgt zowieso de achternaam van mijn vriend (alleen al omdat ie van mijn heel stom is...haha)
Nu zit ik ineens ook aan een ander (misschien wel) probleem te denken..... bij het kindje erkennen ga je naar het gemeentehuis, maar....mijn vriend en ik staan ingeschreven bij verschillende gemeentes! Zouden we naar allebei kunnen?

Groetjes Svtje
jorina

Posting Freak

01-07-2009 13:35
mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf waar ik niet werk had dat al voor dat wij wat kregen hij heeft ook vanaf het begin duidelijk gemaakt dat hij wel wil trouwen maar niet in gemeentschap van goederen en dat vind ik helemaak niet erg ik wist het vanaf het begin dus kan nu niet meer over zeuren en daarbij hou ik van hem dus maakt mij niet uit hoe we trouwen
roosje

Unregistered

01-07-2009 18:45
jorina schreef:met dat geregel valt het wel mee hoor halverwege je zwangerschap samen naar het gemeentehuis

Ik zou redelijk snel na de eerste echo naar het gemeentehuis gaan, want stel dat je kindje komt te overlijden gedurende de zwangerschap en de vader heeft het nog niet erkend, dan word hij dus ook niet genoemd op de papieren e.d. Wij hebben het zelf met 16 wkn gedaan. En inmiddels ben ik de moeder van een lieve dochter en heeft de papa ook het gezag gekregen van het kantongerecht. Wij kregen op het gemeentehuis (bij de erkenning) de papieren voor het kantongerecht al mee, dus dat was makkelijk. Even invullen, gevraagde kopieen erbij doen en dan wachten tot je kindje geboren word i.v.m. geboortedatum en naam en dan kun je het opsturen. Vervolgens krijgen beide ouders een exemplaar van het kantongerecht waarop staat dat zij samen het gezag over het desbetreffende kind hebben.
En wat betreft de achternaam van het kind, dat mag zowel de vadersnaam als de moedersnaam zijn. Maar eenmaal een keus gemaakt (op het gemeentehuis) dan kun je het niet meer veranderen. En eventuele toekomstige broertjes/zusjes krijgen automatisch diezelfde achternaam.

Liefs Roos
mama1988

Unregistered

06-07-2009 07:40
Hallo dames,

Iedereen die gaat trouwen gefeliciteerd.
Ik merk dat er veel verwarring is over erkennen enzovoort daarom even de uitleg. Is wel belangrijk.
(een vriend van ons had alleen het kindje erkent en verder niks met de moeder op papier staan en heeft nu geen recht op het kind zo zie je maar weer)

Als je niet getrouwd bent
Regel dan bij de burgelijke stand de erkenning van het vaderschap. Zo nodig is het ook een goed moment
om zaken bij de notaris te regelen. (erkennen is heel sipmel beide ouders moeten een handtekening zetten het erkennings
papier moet je heeel goed bewaren en mee nemen bij de geboorte aangifte)
Vraag na of je het ook bij de KARTONRECHTER je kind moet erkennen. als je je kind erkent heb je nog niet ouderlijk gezag automatisch let hier goed op!!!

http://www.loket.amsterdam.nl/loket/cent...2!-1414646 uitleg erkenning

http://www.alimentatieplicht.nl/gezag/ouderlijk-gezag ouderlijk gezag

als je geregisteerd partnerschap hebt
Voor de wet ben je getrouwd alleen moet je man wel het kindje erkennen dus ook voor de geboorte. De akte bewaar je in de boekje van het partnerschap en meot je mee nemen als je kindje aan gaat geven.
http://www.alimentatieplicht.nl/samenlevingsvormen
benangelique

Unregistered

12-07-2009 06:44
wat kost eigenlijk een erkennings- en voogdij procedure via het kantongerecht? ik kan dat nergens vinden op internet namelijk...
jorina

Posting Freak

12-07-2009 10:15
ik weet dat eigelijk niet eens meer
maar denk dat als je ff langs gemeentehuis dat ze het daar wel zullen weten
mama1988

Unregistered

14-07-2009 07:57
een erkenning van de ongeboren vrucht zoals de gemeente dat noemt kost niks tenmiste bij ons niet.
wij hebben het een aantal weken geleden gedaan en hoefte niks te betalen neem aan dat de rek. niet achteraf komt Big Grin

Verder hoeven wij niks te regelen wij hebben al 2jr geregisteerd partnerschap..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave