Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Mag het ietsje minder zijn!

Mag het ietsje minder zijn!
Friend

Unregistered

06-05-2009 08:10
Ik wil dit topic openen, omdat ik samen met een aantal andere dames graag wat af zou willen vallen voor een toekomstige zwangerschap.

Ik moet van de gynaecoloog afvallen, omdat ik waarschijnlijk PCOS heb en ik onder een BMI van 30 moet zien te komen.

Ik ben 1.70 met een gewicht van 89.9kg. en ik moet 4 kilo kwijt zien te raken.
Ik zat vanochtend al op 89kg. dus het lukt me vast en zeker met een beetje vastberadenheid, gezonde voeding en veel beweging.
Mijn BMI is op dit moment 31.14 en dit kun je hier berekenen: http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html

Iedereen is welkom die af wilt vallen of steun wilt bieden Smile
Friend

Unregistered

06-05-2009 08:14
Mijn BMI is nu overigens 30.8 Big Grin
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
06-05-2009 08:34
Jaaaa Friend, ik doe met je mee! Big Grin
Lijkt me leuk om in dit forum niet te praten over bezoekjes aan de gyn., de NOD, de klusperiode, de wachtdagen, de klachtjes, kwaaltjes, pijntjes, steekjes die we allemaal voelen en meemaken maar gewoon eens lekker elkaar steunen in de strijd om de kilo's!

Ik ben 1.73m en weeg 78kg dus een BMI van 26; niet extreem hoog maar wel teveel. Het afgelopen jaar ben ik alleen maar aangekomen (7kg!), waarschijnlijk omdat ik heel weinig heb gesport en toch van het goede leven wil genieten ;-)
Gelukkig heb ik geen opmerkingen van de gyn. gehad (is een man, misschien scheelt dat en durft hij dit niet tegen een dame te zeggen ;-)) maar om me beter te kunnen voelen, moet er gewoon 5kg vanaf. Dan zitten m'n broeken weer lekker, voel ik me wat fitter en ben ik hopelijk die dikke vetrand boven m'n broekriem kwijt!
Mijn streven is om voor 1 juli a.s. (de maand mei en de maand juni dus) in elk geval weer 75kg te wegen.

Maar ja....... hoe gaan we dat aanpakken....... :oops:

Kom op meiden, samen kunnen we het! :lol:
Jelske

Posting Freak

06-05-2009 08:35
BMI van 26.06 ... ik moet wel eerlijk tegen mezelf zijn natuurlijk ;-)
Friend

Unregistered

06-05-2009 08:41
Hé Jelske, welkom Big Grin

Hoe gaan we dat aanpakken, dat is een goeie Wink

Ik loop al sinds december bij een dietiste en ik ben sinsdien en sinds vanochtend 4,4kg. kwijt.
Ik heb van haar een plan gekregen om mijn eetpatroon te veranderen en dat loopt allemaal goed nu.
Het enige wat ik gewoon veel te weinig deed was bewegen en dat heb ik, met steun van mijn man, sinds eergisteren aangepakt.

Mijn man en ik gaan iedere avond een flink stuk wandelen, zeker een uur.
Daarnaast ben ik gisteren nog drie kwartier, met tegenwind gaan fietsen.
Waarschijnlijk dat ik daarom nu sinds maandag alweer 9 ons kwijt ben :o
Ik moet dit van mezelf gewoon vol gaan houden.
Eigenlijk wil ik voor de tien kilo gaan, omdat dit nog beter zou zijn voor mijn lichaam, maar ik wil me nu eerst concentreren op die 4 kilo die ik kwijt moet raken voor de gyn, zodat ik met hormonen kan beginnen Wink
Jelske

Posting Freak

06-05-2009 08:46
Al 4,4kg kwijt?! :o :o Wat goed zeg!!
Eigenlijk weten we allemaal ook wel hoe het hoort he.... minder eten, verantwoord eten, op vaste tijden eten én... meer bewegen :oops:
Misschien zou ik nu ook even een stukje moeten gaan wandelen of fietsen maar ja, dan kijk ik naar buiten; wind, regen, 13 graden... pffff... valt niet mee ;-) maar je hebt gelijk van die 9ons, kan bést komen door het bewegen van de afgelopen dagen!
Goed dat je eerste streven die 4kg is, dat is beter te overzien dan 10kg in 1x toch? Hou zo vol!!
Friend

Unregistered

06-05-2009 08:52
Dat is het vaak hè, het weer en dan heb je geen zin meer om te gaan.
Toch denk ik dat het belangrijk is om volhardend te zijn en gewoon te gaan.
Misschien is er iemand in de buurt die ook een paar kilo's kwijt wilt raken of misschien zelfs je partner wel.
Doe het dan 's avonds met z'n tweeen en dan heb ik het natuurlijk over een ander soort bewegen dan in de slaapkamer hè hahahaha Big Grin
Prinses78

Posting Freak

Topics: 1
06-05-2009 09:55
/Ik doe mee!
Probeer geen tussendoortjes te nemen en elke dag minimaal een half uur bewegen. Heb thuis een spinningfiets dus daar zit ik fanatiek op.
Wil graag 5 kg kwijt. Zit op een bmi van 24. nog iets. Dus wel gezond gewicht, maar wil toch graag iets kwijt omdat ik in een korte tijd zeker 5 kg aan ben gekomen.

Nog lekkere gezonde tips voor de lunch?
Joya

Posting Freak

Topics: 21
06-05-2009 12:04
Jaaa hier nog een!!!! Ik doe zeker mee!! Ik ben de afgelopen 3 weken 5 kilo afgevallen!!!! Big Grin En eigenlijk niet eens omdat ik er zo mee bezig was gewoon omdat ik een stuk gezonder ben gaan doen! Ik dronk altijd veel cola enzo en dat drink ik niet meer en ik was zo'n beetje fan van de voorraadkast hihi. Ik eet nu bijna geen tussendoortjes meer en eet gewoon veel gezondere dingen, drink water enz. Ik wil nu binnen een maand proberen om nog 5 kilo kwijt te raken maar wel door gewoon gezond te eten en niet door echt op dieet te gaan ofzo want als je zwanger bent dan mag dat niet (ik ben nog niet zwanger maar wil ook geen risico lopen). Ik heb best wat overgewicht en als ik dat kwijt wil moet ik wel iets meer afvallen dan 10 kilo maar het is een begin! Dus als iemand nog lekkere gezonde tips heeft... Kom maar op!!!
Succes ermee!

Liefs!
Jelske

Posting Freak

06-05-2009 12:12
Tjonge, 5kg in 3 weken... hoe doe je dat??!!! wat goed zeg!
Inderdaad, veel water drinken de hele dag door schijnt wel goed te zijn. Ik betrap mezelf erop dat ik dit te weinig doe!
Al die extraatjes laten staan is natuurlijk altijd goed dus door de week geen wijn, chips, pinda's, toast, koek, chocola etc meer voor mij, in elk geval niet 's avonds na het eten!

@Prinses; een bruin broodje, magere smeerkaas (ik heb altijd Linera) i.p.v. boter, plakje magere rookvlees erop, augurkje en voila, je hebt een heerlijk lunchbroodje!
Friend

Unregistered

06-05-2009 12:18
Leuk Smile hoe meer, hoe beter Wink

Van mijn dietiste mag ik tussen de middag twee bruine boterhammen, dun besmeerd met halvarine (ik gebruik dieet boter) en dan 30+ kaas en allerlei mager beleg eigenlijk.
Ik mag ook gewoon zoetigheid, als het maar mager is, geen hagelslag ed.

Daarnaast mag ik een soepje, bijvoorbeeld Cup-a-Soup en iets van rauwkost, zoals tomaat of een stuk komkommer.
Ik moet ook minstens twee keer een melkproduct per dag Wink
Friend

Unregistered

06-05-2009 12:41
's Ochtends neem ik nu overigens twee knackerbrod met 30+ kaas en jam en een glas melk (en natuurlijk mijn foliumzuur Wink )

Tussendoor neem ik fruit en 's avonds mag ik gewoon een prakje mee-eten, maar wel mager vlees, zoals kip ed
Lucky

Posting Freak

Topics: 0
06-05-2009 14:28
Hoi Friend,

Ja ik wil ook graag meedoen op dit forum.
Heb al een tijdje mee zitten lezen op het forum "30 en zwanger willen worden".

Wij zitten nu officieel in onze 2e ronde. Het blijft spannend.
Ook ik heb last van overgewicht en misschien door hier wat aan te doen is de kans op een eventuele zwangerschap groter.

Waar ik erg mee zit is dat ik denk dat niet zwanger kan raken omdat ik de 30 gepasseerd ben, maar ik weet het ik mag niet zeuren, er zijn waaronder jij meer mensen die er al veel langer mee bezig zijn en in afwachting zijn van een eventuele zwangerschap.

Allemaal veel succes gewenst.

Groetjes Lucky
Mieke25

Posting Freak

Topics: 5
06-05-2009 14:43
Ohhh, ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar ik ben diëtiste van opleiding. Dus als je vragen hebt je mag ze altijd stellen maar ik weet niet of ik op alles een antwoord ga kunnen geven hoor...
Sabien84

Unregistered

06-05-2009 18:41
Ik zit ook te hoog. Voorlopig ga ik nog niet proberen af te vallen. Ik let op wat ik eet, en zit nu lekker in mijn vel. Heb wel vaker geprobeerd te dieeten, maar daar word ik echt gestressd en ongelukkig van. ik zit overigens wel al 4 jaar op het zelfde gewicht. Dus geen gejojo.
Friend

Unregistered

06-05-2009 18:53
Daar doe ik ook niet aan hoor dieten, want dat vind ik niks.
Nu eet ik gewoon gezond en probeer niet te snoepen ed en gewoon meer bewegen.
Ik denk dat het laatste erg belangrijk is of niet molemieke?
Prinses78

Posting Freak

06-05-2009 19:24
Jelske schreef:Tjonge, 5kg in 3 weken... hoe doe je dat??!!! wat goed zeg!
Inderdaad, veel water drinken de hele dag door schijnt wel goed te zijn. Ik betrap mezelf erop dat ik dit te weinig doe!
Al die extraatjes laten staan is natuurlijk altijd goed dus door de week geen wijn, chips, pinda's, toast, koek, chocola etc meer voor mij, in elk geval niet 's avonds na het eten!

@Prinses; een bruin broodje, magere smeerkaas (ik heb altijd Linera) i.p.v. boter, plakje magere rookvlees erop, augurkje en voila, je hebt een heerlijk lunchbroodje!

Dat klinkt heerlijk, ga ik morgen maken.
Jelske

Posting Freak

06-05-2009 19:26
Zojuist een chocolaatje voor bij de thee gepakt.... :oops:
Maar daarna weer teruggelegd in het doosje! Big Grin

Tja, je moet toch érgens beginnen nietwaar... ;-)
Prinses78

Posting Freak

06-05-2009 19:37
Jelske schreef:Zojuist een chocolaatje voor bij de thee gepakt.... :oops:
Maar daarna weer teruggelegd in het doosje! Big Grin

Tja, je moet toch érgens beginnen nietwaar... ;-)

WAAAAHHHH wat knap zeg! Ik heb juist vanmiddag toch een chocolaatje gehad. Maar die zijn nu op en heb net boodschappen gedaan en geen chocola mee meegenomen. Kijken of het me lukt.
Mieke25

Posting Freak

06-05-2009 20:21
:oops: Hier een slecht voorbeeld. Ik ben daarstraks naar de winkel geweest en het pak met 5 bros(sen??) heeft de namiddag niet overleefd :oops:

Dus Jelske goed gedaan!
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
06-05-2009 20:42
Hier konden er ook nog wel minimaal 3 kg af van de vorige zwangerschap en eigenlijk nog wel een paar die er al aan zaten. Maar ja, mag nu niet meer lijnen. Alleen hopen dat er niet teveel bij aan komt met deze zwangerschap Sad
sterretje37

Posting Freak

06-05-2009 20:47
Ook ik ben te zwaar. Ik ben 175.5 cm en weeg 100 kg. ( als ik dit al typ is het voor mij al een reden om er mijn best voor te doen).
Ik draai ploegendienst en dan is het vooral met de ochtenddienst moeilijk omdat ik 's morgens al om 04:45u naast mijn bed sta.
Dan eet ik nog geen brood want dat krijg ik dan nog niet weg. Neem meestal yoghurt of ontbijtkoek.
Ik haal al bewust geen koekjes meer, chips heb ik ook nooit. Ik weet als het er ligt moet het ook open.
Ik loop af en toe echt naar de (koel)kast om te kijken of er nog wat lekkers in ligt. En er ligt genoeg maar het is dan net niet waar ik eigenlijk
trek in heb.
Verder eet ik brood ( 4 sneetjes per dag) met mager beleg en maar kleine stukjes vlees bij het avondeten, schep ook geen tweede keer op.
Koffie en thee zonder suiker en melk, geen koolzuur (af en toe cola light).
Eet een appel per dag, zou dus eigenlijk meer fruit moeten eten en dat op een vast moment op de dag moeten inlassen.
Ben al wel blij dat mijn huisarts er niets over zei over het zwanger worden en mijn gewicht. Dat mag in de krant.
Als er iemand nog tips heeft, deze zijn van harte welkom.
Nu ga ik echt weer weg tot het weekend.
Trusten allemaal.

Liefs Inge
Prinses78

Posting Freak

06-05-2009 20:49
sterretje dan eet je volgens mij heel gezond en absoluut niet te veel. Ik weet niet of je ook aan beweging doet? Misschien zou dat dan nog iets zijn. Verder weet ik het niet.
Succes.
Friend

Unregistered

06-05-2009 21:04
Ja Inge, dan ben je al goed gezond bezig als ik het zo lees Smile

Ik heb trouwens gelezen dat PCOS er ook juist voor kan zorgen dat je aankomt en ik heb het idee dat het daar bij mij ook aan ligt, want ik val niet snel af, terwijl ik daar vroeger niet zoveel moeite mee had.
Ik eet verder ook niet bijzonder slecht (voor de dietiste ook al niet) en toch ben ik de laatste jaren aangekomen.
Ik denk toch dat het ook iets met mijn hormonen te maken heeft, maar we zullen het gaan zien als mijn bloed wordt geprikt Wink
Jelske

Posting Freak

06-05-2009 21:52
Heee Inge, gezellig dat je ook even langs komt waaien, alles goed? Tot komend weekend, dan hoop ik weer meer van je te lezen ;-) Knuf, Jelske.

En verder klinkt het wel heel stoer dat ik het chocolaatje heb teruggelegd maar eerlijk gezegd had ik daarvoor wel 2x ruim opgeschept omdat ik zo lekker had gekookt! :oops: :oops:

Nou ja, morgen maar weer een half uur wandelen tijdens de middagpauze en weer iets vaker de trap i.p.v. de lift; zal toch wel wat helpen hoop ik?

Iedereen succes!
ow en ik heb me voorgenomen om 1x in de week op de weegschaal te staan, zondagochtend, na de wc-gang en voor het ontbijt ;-)

Welterusten!
Mieke25

Posting Freak

06-05-2009 22:13
Inderdaad, beweging is ook erg belangrijk.

Sterrretje heb je je bloed al eens laten testen op schildklier?? Want verder lijkt je eetpatroon behoorlijk goed. En een goede tip, probeer direct na het opstaan, wassen en aankleden iets te eten, al is het maar een yoghurt. Ook is het goed om 5 tot 6 keer per dag te eten omdat je maag en darmen dan steeds aan het werk zijn en dit vraagt ook veel energie.

En als je eens iets ongezond eet, bv pizza, frietjes, ... vergeet dan niet eerst een bord rauwkost of soep te eten zodat je al een gevuld gevoel krijgt.
Carmen40

Unregistered

07-05-2009 08:43
Hoi dames,

Ik sluit mij ook aan Wink
Ik vind op gewicht blijven net zo moeilijk ( of nog moeilijker) dan afvallen.

Nu gaan we een aantal dagen op vakantie en dat is een aardige uitdaging :oops:
Ik hoop door dit forum de moed te houden om ervoor te (blijven) gaan.

Ik woog in januari j.l. bijna 90 en nu 78 kg.
Eet veel groenten, drink veel light, eet veel vet-arme producten, geen koekjes, geen vet vlees, beperkt aardappels, beleg als ham, rookvlees, kipfilet, appelstroop en halva jam, melk producten, magere kwark en sportdrank van limonade zonder suiker ( Slimpie)
Verder sport is 3 keer per week, fitness en cardio......

Nu ik op gewicht ben, snoep ik al en toe iets........als ik niet uitkijk kom ik alles zo weer aan :oops:
Ik zoek nog steeds die balans...

Tot na de 19e mei!!!
Succes allemaal Wink

Liefs,

Carmen
kaatje85

Unregistered

07-05-2009 08:45
@Friend; PCOS is vaak de boosdoener van aankomen en niet op gewicht kunnen blijven.
Heb het namelijk zelf ook en ik blijf nu redelijk hangen maar ben benieuwd hoe het gaat na mijn bevalling!
Prinses78

Posting Freak

07-05-2009 09:00
Weet je wat ik zo lastig vind.....ik hou zo van lekkere dingen. :oops: En vooral wanneer ik niet lekker in mijn vel zit. Ben nu al een week bezig met de rem erop. Voel me wel fitter dus is ook echt beter. Sportte altijd al 3 keer per week, maar laat nu zoveel mogelijk de tussendoortjes staan.

Nog lekkere recepten aanwezig hier????? Weet niet zo goed wat voor gezonds ik allemaal kan maken.
Miesje78

Unregistered

07-05-2009 09:04
Ik doe ook mee.
Als ik het zo hoor mag ik absoluut niet klagen met een BMI van 23,5, maar een jaar geleden woog ik 5 kg minder en dat voelde toch wel lekkerder....
Maar ja, het is zo lekker om heerlijk te leven, lekker eten, wijntje erbij, chocolaatje bij de thee, snackjes tussendoor.
Gewoon het goede leven met mijn vriend. We hebben allebei een zwaar jaar achter de rug voor wij samen waren, dus we hebben de afgelopen tijd (te veel!) genoten, Smile
Mijn vriend is zelfs 10 kg aangekomen. Hij heeft een BMI die iets te hoog is nu dus. En gelet op de komende operatie is het beter als er wel wat afgaat!
Dus we hebben ons voorgenomen vanaf deze week gezonder te eten, minder te snacken en meer te bewegen! Dus dit topic komt mooi uit!

Heeeeel veel succes iedereen en leuk dat we elkaar een beetje kunnen stimuleren zo!
Knap dat er al veel zijn die al zoveel zijn afgevallen! Ga zo door meiden!!

Voor wat betreft de recepten, ik maak veel gerechten met kip, maaltijdsalades en gebakken kip met veel groente, heerlijk! Zowiezo lekker veel groente maken, dan blijft er weinig plek over voor vlees enzo! En als toetje fruit.
's Ochtends eet ik muesli met melk, als lunch 3 boterhammen met beleg (zonder boter, vind ik toch al niet lekekr) en meestal tussendoor een time-out koekje of fruit.
Verder moet ik gewoon meer gaan bewegen... Ik pak nu veel te snel de auto Wink

Groetjes
Friend

Unregistered

07-05-2009 09:08
Dat herken ik ook Prinses en zeker als ik zo'n bericht krijg op de manier waarop ik het heb gekregen afgelopen maandag Sad
Dan wil ik me helemaal vol gaat vreten, maar ik doe het niet, omdat ik af wil vallen.

@ kaatje: wat ik dan niet begrijp is dat ik het advies krijg om af te vallen, terwijl ik PCOS heb.
Het is bij mij dan maar 4 kilo, maar het moet er eerst af voordat ik Clomid krijg, raar toch?
Miesje78

Unregistered

07-05-2009 09:13
@Friend; heel raar dat het om maar 4 kilo gaat! En zeker vreemd dat andere gyns daar niet moeilijk over doen :?:
En alsof iemand op commando kan afvallen! Volgens mij werkt zoiets alleen maar averechts, want je voelt je er alleen maar rotter door en de kans is groot dat je dan inderdaad juist wat wilt eten...
Ik hoop voor je dat het nu wel goed gaat daar en anders inderdaad een ander zoeken!
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
07-05-2009 19:32
heeh meiden, Ben ook veel te zwaar! namelijk 91 kilo met een bmi van 33,02 en ben 1,66 lang. Loop al een jaar bij een dietiste. Tot nu toe gericht geweest op het stoppen met eetbuien. Dat is wel redelijk gelukt en mijn gewicht is nu redelijk stabiel. Was daarvoor namelijk 25 kilo aangekomen in 2 a 3 jaar tijd. Ik moet meer gaan bewegen en goed op mijn eten letten. Vooral in het weekend. En val als ik niet oppas heel snel in het oude patroon van snoepen. Het afvallen lukt nog niet echt en ben nu op zoek naar iemand die zich meer richt op coaching. Iemand nog tips? want bij mij gaat het toch om regelmaat en structuur aan zien te brengen in mijn hele leventje zodat afvallen ook makkelijker word.
Mieke25

Posting Freak

07-05-2009 20:40
Mariekepiek ik vind het al super knap van je dat je de eetbuien onder controle hebt want dat is zeker niet gemakkelijk. Misschien kan je onder begeleiding van een gezondheidscoach gaan sporten?? Want gewicht is één zaak maar je goed in je vel voelen is iets heel anders. Het ideale gewicht is het gewicht waar jij je goed bij voelt. Wat die bmi zegt is niet het allerbelangrijkste.
Prinses78

Posting Freak

08-05-2009 08:50
Zo net lekker gesport...joehoe!!!Ben zo goed bezig al zeg ik het zelf.....Daar voel je je al een stuk beter door zeg!
kaatje85

Unregistered

08-05-2009 09:05
Friend schreef:@ kaatje: wat ik dan niet begrijp is dat ik het advies krijg om af te vallen, terwijl ik PCOS heb.
Het is bij mij dan maar 4 kilo, maar het moet er eerst af voordat ik Clomid krijg, raar toch?

Nou het punt is dat als je afvalt de kans op een normale cyclus krijgt groot is.
Dus dat alles "normaal" gaat werken en je dus gewoon een eisprong krijgt en geen hormonen nodig hebt!
Dat doen de gyn's vaak bij mensen die niet zo heel veel hoeven af te vallen.
Bij mij was het geen optie van ik heb een BMI van 34.1 geloof ik, zou onbegonnen werk zijn maar 4 kilo moet te doen zijn, tenminste zo denken hun denk ik!!

Liefs, Karin
tinkerbel77

Posting Freak

Topics: 4
08-05-2009 09:37
hoi
allemaal
ook bij mij mogen er paar kilootjes vanaf heb een bmi van 28.2.
ben van nature best stevig gebouwd dus aan bmi hecht ik zelf niet zo veel waarde als ik het gewicht zou hebben wat de bmi voor schrijft ben ik veel te mager dat past helemaal niet bij mijn figuur,
maar ja de artsen hé als wij wel voor ivf of andere behandeling gaan worden er richtlijnen geplaatst bij je gewicht, verschilt trouwens wel hoor per ziekenhuis, heb op google gelezen dat ze in nijmegen helemaal niet zo nauw nemen en in tilburg ook niet,
maar voor de zekerheid toch ook sinds 2 weekjes op mijn eten aan t, letten 1,2 kilo was eraf tot ik van de week een emo [vreetbuitje had]haha. eigen schuld. ik ga straks weer lekker eind lopen met mijn hond.

groetjes
Bambi80

Posting Freak

08-05-2009 12:07
molemieke schreef:Mariekepiek ik vind het al super knap van je dat je de eetbuien onder controle hebt want dat is zeker niet gemakkelijk. Misschien kan je onder begeleiding van een gezondheidscoach gaan sporten?? Want gewicht is één zaak maar je goed in je vel voelen is iets heel anders. Het ideale gewicht is het gewicht waar jij je goed bij voelt. Wat die bmi zegt is niet het allerbelangrijkste.

dankjewel! dat is wel fijn om te horen. Ik kan er redelijk streng in zijn naar mezelf toe....van waarom kan ik niet gewoon afvallen. Ja achter eten zit ook een psychische factor. Dat emo-eten ken ik maar al te goed. Ondertussen zit ik wel lekker in mijn vel. Heb geen stress e.d. Maar nu is het moeilijk om af te vallen omdat verder ook niet zo van het sporten ben. Ja je moet natuurlijk wel ergens beginnen.
Vind het wel vervelend te horen...dat sommigen eerst moeten afvallen voor ze met een behandeling moeten starten. Was het allemaal maar zo simpel. Natuurlijk is het voor jezelf ook wel een stuk gezonder. Ook als je daardoor kunt voorkomen dat je aan de hormonen moet. Maar persoonlijk vind ik dat het overlegd moet worden tussen gyn. en patient. afvallen of hormonen.
Friend

Unregistered

08-05-2009 12:35
tinkerbel77 schreef:ben van nature best stevig gebouwd dus aan bmi hecht ik zelf niet zo veel waarde als ik het gewicht zou hebben wat de bmi voor schrijft ben ik veel te mager dat past helemaal niet bij mijn figuur,

Dit herken ik heel erg en het is geen smoesje :oops:
Ik ben erg stevig gebouwd en mijn proporties zijn gewoon goed zeg maar.
Je kan ook niet echt aan mij zien dat ik flink overgewicht heb.
Dat vind ik niet alleen zelf, maar mijn omgeving ook.

Maarja....voor een gezond gewicht doe ik alles hoor en zeker als ik jouw reactie lees Karin
Ze heeft idd tegen me gezegd dat het voor kan komen dat mijn cyclus weer normaal gaat lopen en daar doe ik zeker alles voor Wink

kaatje85 schreef:Nou het punt is dat als je afvalt de kans op een normale cyclus krijgt groot is.
Dus dat alles "normaal" gaat werken en je dus gewoon een eisprong krijgt en geen hormonen nodig hebt!
Dat doen de gyn's vaak bij mensen die niet zo heel veel hoeven af te vallen.
Bij mij was het geen optie van ik heb een BMI van 34.1 geloof ik, zou onbegonnen werk zijn maar 4 kilo moet te doen zijn, tenminste zo denken hun denk ik!!

Liefs, Karin
Rezajane

Unregistered

08-05-2009 12:55
Ik heb een bmi van 22.6, erg leuk om even te checken via die site!! Bedankt!!

Groetjes!!
tinkerbel77

Posting Freak

Topics: 4
08-05-2009 13:20
hoi

maak toch even deze opmerking@friend mijn bmi mag dan wel te hoog? zijn . ,voor de artsen maar mijn cyclus is heel regelmatig dus dat zegt ook niets hoor.
ervaringen uit mijn verleden als je veel lijnt of afvalt dan kun je juist ook schommelingen in je hormoonhuishouding krijgen,zou dus ook niet te veel afvallen in heel korte tijd.

groetjes
sterretje37

Posting Freak

08-05-2009 14:35
@Jelske: hier alles goed, nog een paar dagen en dan word ik al weer 38.

@Friend: ik beweeg op mijn werk de hele dag maar dat is niet overdreven actief zijn, maar goed: beweging is beweging.
Verder doe ik aan Curves, staat nu even tot eind van de maand stil i.v.m. rugklachten maar pak het in juni weer op.
Ik ben ook weer wat aangekomen sinds ik werktijdverkorting heb. Ben veel thuis omdat ik eigenlijk geen uitjes kan plannen omdat ik beschikbaar moet blijven voor mijn werk.
Mag graag wandelen dus dat doe ik af en toe ook wel eens, dan loop ik naar mijn ouders: is 45 minuten lopen. Mijn vader heeft dan wel eens de neiging dat ie mij naar huis wil brengen maar dat doe ik niet. Gewoon lopen.
Ik denk dat ik juist te weinig eet en dat ik daardoor ga snaaien.
Ik moet zeggen dat ik afgelopen week 3 verjaardagen heb gehad en bij 1 verjaardag (stiefdochter) heb ik maar een stukje taart genomen.
Als we gaan uiteten neem ik tegenwoordig koffie als nagerecht en geen ijs. Nou, zo al met al ben ik toch wel een beetje braaf.
En met mijn eigen verjaardag snaai ik ook niet.
voor iedereen die de strijd met de kilo's (wéér) aangaat, veel succes.
We kunnen natuurlijk ook een lijstje maken om het bij te houden, elke zondagochtend wegen.

Gr. Inge
sterretje37

Posting Freak

08-05-2009 14:40
Moet ik natuurlijk ook wel beginnen.

Naam----------------datum--------------gewicht-----------------------doelstelling

Sterretje-------------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------ gezond(er) gewicht (BMI)

Wie volgt?
Bambi80

Posting Freak

08-05-2009 18:56
Naam----------------datum--------------gewicht-----------------------doelstelling
Sterretje-------------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------ gezond(er) gewicht (BMI)
Mariekepiek----------8-05--------volgt na het weekend-----------BMI onder de 30
Friend

Unregistered

08-05-2009 20:57
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4---------------BMI onder de 30 (ik weeg alleen op maandag ochtend dames, ivm de dietiste Wink)
Friend

Unregistered

08-05-2009 20:58
Wil de volgende die laatste zin van mij verwijderen over de dietiste Wink
sterretje37

Posting Freak

08-05-2009 21:00
Sterretje37-----------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------ gezond(er) gewicht (BMI)
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4---------------BMI onder de 30

Ik was vergeten om 37 achter Sterretje te zetten dus heb meteen maar jouw zin verwijderd.
Klopt het zo?

Gr. Inge
Joya

Posting Freak

08-05-2009 22:35
Sterretje37-----------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------ gezond(er) gewicht (BMI)
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4---------------BMI onder de 30
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 :oops: -----BMI onder de 30

Nu vraag ik me alleen af of ik nu echt mag lijnen?? Stel dat ik zwanger ben (of misschien zelfs al bij het zwanger worden) dan is dat toch niet goed?? Ik let wel op wat ik eet en probeer zo af te vallen en voorlopig gaat het wel goed want er is al 5 kilo af in 3 weken! Nu nog een keer proberen 5 kilo in 3 weken kwijt te raken en dan komt het vast wel goed met mij Wink
Succes!!

Liefs!
Jelske

Posting Freak

08-05-2009 22:47
ooooooh, moet dit echt?! :oops:

Sterretje37-----------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------------gezond(er) gewicht (BMI)
Mariekepiek----------8-05--------volgt na het weekend------------------BMI onder de 30
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4----------------------BMI onder de 30
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 :oops: ---------- BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------Tja, 5 kg eraf
Jelske

Posting Freak

08-05-2009 22:49
Ik wil graag nog iets toevoegen if you don't mind....:

Naam----------------datum--------------gewicht---------------------huidige BMI----doelstelling
Sterretje37-----------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------------??-----------gezond(er) gewicht (BMI)
Mariekepiek----------8-05--------volgt na het weekend------------------??-----------BMI onder de 30
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4----------------------??-----------BMI onder de 30
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 :oops: ---------- ?? ----------BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------26.06--------Tja, 5 kg eraf, minstens!
Joya

Posting Freak

08-05-2009 22:51
Jelske schreef:ooooooh, moet dit echt?! :oops:

Sterretje37-----------8-05------- zal me morgenvroeg wegen------------gezond(er) gewicht (BMI)
Mariekepiek----------8-05--------volgt na het weekend------------------BMI onder de 30
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4----------------------BMI onder de 30
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 :oops: ---------- BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------Tja, 5 kg eraf

Nja dat valt wel mee toch Wink Bij mij is het toch iets erger... Molemieke jij bent toch dietiste zei je?? Heb je misschien wat tips voor mij??? Ik lust bijna niks met broodbeleg en kom dus bijna altijd uit op ham ofzo... Heb je misschien wat tips dat ik toch een beetje af kan wisselen??? Als iemand anders die tips heeft zijn ze ook altijd welkom!!

Liefs!
Jelske

Posting Freak

08-05-2009 22:55
Nou ja, als ik het zo op het beeldscherm zie staan denk ik toch oeps.....
Maar goed, wat zeggen cijfers nu eenmaal? het gaat mij erom dat m'n broeken weer lekker gaan zitten en dat ik weer leuke shirtjes aan kan; nu draag ik veel soepjurken die de zwemband leuk kunnen verhullen ;-)
En m'n onderkin mag wel wat minder... en m'n bolle wangen... en m'n dikke dijen.... en... ach, m'n glaasje Port en KLEIN bakje chips smaakte goed vanavond hoor, het is tóch een beetje het begin van het weekend? ;-)

Fijn weekend allemaal en hup, morgen je boodschappenwagentje vól met radijs, komkommer, tomaten, fruit, light-producten, droge knabbels, en vooral iets eten vóórdat je naar de winkel gaat! (anders ligt je wagentje vol met rode wijn, brie, chips, gevulde koeken, filet american, knoflookolijven, en al wat nog meer veel te lekker is... zit hier helemaal te likkebaarden bij de gedachte al! hahahha)
Prinses78

Posting Freak

09-05-2009 06:51
heb ook al een gezonde boodschappenlijst. Heb lekkere recepten op internet opgezocht die gezond zijn. Dus hopelijk hou ik dat een poosje vol.......
sterretje37

Posting Freak

09-05-2009 07:00
Ik wil graag nog iets toevoegen if you don't mind....:

Naam----------------datum--------------gewicht---------------------huidige BMI----doelstelling
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8------------??-----------gezond(er) gewicht (BMI)
Mariekepiek----------8-05--------volgt na het weekend------------------??-----------BMI onder de 30
Friend---------------8-05---------vanochtend 89,4----------------------??-----------BMI onder de 30
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 :oops: ---------- ?? ----------BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------26.06--------Tja, 5 kg eraf, minstens!

Tuurlijk mag je wat toevoegen Jelske.
Ik schrok wel eigenlijk, ben toch wel weer wat kilootjes aangekomen.
We gaan er weer goed tegen aan om het er weer af te krijgen.

Gr. Inge
sterretje37

Posting Freak

09-05-2009 07:15
Ik voeg ook nog even wat toe.

Naam----------------datum--------------gewicht---------------------huidige BMI------doelstelling---------lengte
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8----------------------------33.96-----BMI onder de 30--------1 meter 75

Gr. Inge
Jelske

Posting Freak

09-05-2009 08:58
Naam----------------datum--------------gewicht---------------------huidige BMI------doelstelling---------lengte
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8----------------------------33.96-----BMI onder de 30--------1 meter 75
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 ---------- ?? ----------BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------26.06--------terug naar 70/72.....1 meter 73
Friend

Unregistered

09-05-2009 09:02
Friend-------------8-05---------89,4-----------------30.8/31.14-----------BMI onder de 30----------1 meter 70
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 ---------- ?? ----------BMI onder de 30
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------------26.06--------terug naar 70/72.....1 meter 73
Mieke25

Posting Freak

09-05-2009 09:21
Friend-------------8-05---------89,4-----------------30.8/31.14-----------BMI onder de 30----------1 meter 70
Molemieke-----------9-05----------------65,7---------------------------23-----------62 ----------------1 meter 69

Ik doe gezellig mee omdat ik mijn mooie jeansbroek de laatste tijd niet meer dicht krijg. Wel een goed idee om de lengte erbij te zetten.

Pauline, stuur mij anders eens een pm met je e-mail adres, dan stuur ik een lijstje door. Je kan ool lekker fruit tussen je brood eten. Denk maar aan aardbeien, appelschijfjes (best even opwarmen in de micro i.p.v. in de pan), ...
Prinses78

Posting Freak

09-05-2009 11:13
Naam----------------datum--------------gewicht---------------------huidige BMI------doelstelling---------lengte[/color]
Molemieke-----------9-05----------------65,7---------------------------23-----------62 ----------------1 meter 69
Prinses 9-05----------------68----------------------------23.6 geloof ik----------64-----------------1.70m

Zo ik sta er ook tussen.
Prinses78

Posting Freak

09-05-2009 16:33
Net lekker makreel op een wit bolletje gehad en sla erbij....volgens mij aardig gezond en lekker. Geen sauzen gebruikt...
Jelske

Posting Freak

09-05-2009 16:38
Naam----------------datum--------------gewicht----------------huidige BMI------doelstelling--------------lengte
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8--------------------33.96---------BMI onder de 30----------1 meter 75
Mariekepiek----------8-05----------volgt na het weekend-----------??-----------BMI onder de 30----------??
Friend---------------8-05---------------89,4-------------------30.8/31.14-------BMI onder de 30----------1 meter 70
Pauline85------------8-05---------gisterochtend 101.2 -------------?? -----------BMI onder de 30----------??
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------26.06--------terug naar 70/72----------1 meter 73
Molemieke-----------9-05----------------65,7----------------------23-----------------62 ----------------1 meter 69
Prinses--------------9-05----------------68--------------------23.6 geloof ik-----------64-----------------1.70m

Even een poging gewaagd om het wat overzichtelijker te krijgen... nu nog kijken of het is gelukt en anders maar niet ;-)
Prinses78

Posting Freak

09-05-2009 16:45
is mooi geworden hoor....
Jelske

Posting Freak

09-05-2009 22:29
Hahaha, is altijd weer een verrassing als je op 'bevestig' klik hé? Maar goed, nu eerst lekker slapen, morgenochtend na het opstaan éérst uiuiuiuitgebreid naar de wc en dan maar eens op dat kreng in de badkamer staan........ Sad
Welterusten allemaal, droom lekker van al het lekkers wat je eigenlijk wel zou willen hebben maar niet mag krijgen (geldt dat ook voor een lekkere kerel? hihi)
Joya

Posting Freak

09-05-2009 23:16
Naam----------------datum--------------gewicht----------------huidige BMI------doelstelling--------------lengte
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8--------------------33.96---------BMI onder de 30----------1 meter 75
Mariekepiek----------8-05----------volgt na het weekend-----------??-----------BMI onder de 30----------??
Friend---------------8-05---------------89,4-------------------30.8/31.14-------BMI onder de 30----------1 meter 70
Pauline85------------8-05--------------- 101.1 -------------?? -----------BMI onder de 30----------1 meter 71
Jelske---------------8-05---------eeeeeh, 78 geloof ik-------------26.06--------terug naar 70/72----------1 meter 73
Molemieke-----------9-05----------------65,7----------------------23-----------------62 ----------------1 meter 69
Prinses--------------9-05----------------68--------------------23.6 geloof ik-----------64-----------------1.70m

Euhm ik ben het ff vergeten maarre hoe bereken ik mijn bmi ook alweer :oops:
Joya

Posting Freak

09-05-2009 23:16
Pauline85------------9-05--------------- 101.1 -------------?? -----------BMI onder de 30----------1 meter 71

Moet ik wel de datum veranderen natuurlijk Wink
Jelske

Posting Freak

10-05-2009 08:36
Pauline85------------9-05--------------- 101.1 -------------?? -----------BMI onder de 30----------1 meter 71
Jelske---------------10-05---------------77----------------------25.73--------terug naar 70/72kg--------1 meter 73

Fijne zondag allemaal!
Friend

Unregistered

10-05-2009 10:17
Friend---------------10-05---------------88,4-------------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1 meter 70
Jelske---------------10-05---------------77----------------------25.73--------terug naar 70/72kg--------1 meter 73

Aaaaaaaaaaaaaaaaaah alweer een hele kilo kwijt Big Grin
Jelske

Posting Freak

10-05-2009 10:36
yessss Friend, goed gedaan!! Heb jij ook het gevoel dat deze topic je nog wat meer stimulans geeft om wat kilo's kwijt te raken? Ik wel in ieder geval; het is m'n eer te na om volgende week weer een kilo erBIJ te moeten zetten ;-)
Succes ermee en evengoed genieten vandaag! (gisteravond ook heerlijk een wijntje gehad hoor, ik ga echt niet alles laten staan!)
Prinses78

Posting Freak

10-05-2009 11:34
we kunnen het meiden!!!! joehoe, op naar ons streefgewicht.....
sterretje37

Posting Freak

10-05-2009 11:53
Fles met water staat op tafel, anders drink ik toch te weinig.
Ga nu weer even een bammetje eten en neem er maar een appeltje bij.
Dan vanmiddag rond half 4 een cup a soup en om zes uur de warme hap. Moet nog even bedenken wat dat gaat worden, bloemkool heb ik
eigenlijk wel zin in.

Ik wil er volgende week zondag minimaal 1½ kilo af hebben. En ook al ben ik jarig, dat MOET lukken.
Succes dames, blij dat er enthousiast gereageerd word op het confronterende lijstje.
Zie dat ik met recht bovenaan sta (meeste kilo's).

Fijne zondag, en hoop op goede resultaten volgende week, dit zou een stok achter de deur moeten zijn.

Knuf Inge
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
10-05-2009 12:28
Hallooo allemaal... ik moest de blaadjes even doorlezen om te kijken of ik er wel bij mag :oops:
Ik heb een BMI van 22.57 dus mag zeker niet klagen maar ik ben sinds ik gestopt ben met roken (14 februari) 5 kilo aangekomen en ik ben er vorige week achter gekomen dat ik in geen 1 van mijn zomerbroeken meer pas. Bij mij gaat het nml acuut naar mijn derriere, aarrghhh...
Ik heb dus mijn lange spijkerbroeken mee moeten nemen naar Parijs terwijl het daar 27 graden was.
Wel super de super gaaf en fantastische tijd gehad.
Prinses: we kunnen nu zeker bijkletsen over wat we allemaal gezien hebben, hihi.. Ik zit net te bedenken dat mijn BMI hoger ligt want ik ben zeker 10cm gekrompen van al dat gewandel en geklim!

Vriendlief en ik wonen sinds november samen en hij is in de eerste 3 maanden ong 10 kilo afgevallen alleen door het stoppen van frisdrank drinken. Dat vind ik nml niet lekker en heb ik dus ook niet in huis.. Echt ongelooflijk hoe snel dat ging bij hem.
Bambi80

Posting Freak

10-05-2009 12:32
Naam-------------datum-----------gewicht------------huidige BMI-------doelstelling---------------lengte-----tot.afgevallen
Sterretje37--------9-05------------103.8--------------------33.96---------BMI onder de 30----------1.75-------?
Mariekepiek-------8-05--------volgt na het weekend-------??------------BMI onder de 30---------1.66--------?
Friend------------10-05-------------88,4----------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1.70-------?
Pauline85---------9-05------------ 101.1 ------------------?? --------------BMI onder de 30----------1.71--------?
Jelske------------10-05------------77---------------------25.73-----------terug naar 70/72kg--------1.73-------?
Molemieke--------9-05-------------65,7--------------------23-------------------62 -------------------1.69---------?
Prinses-----------9-05--------------68-------------------23.6 geloof ik-----------64-----------------1.70----------?
Fiemo

Posting Freak

10-05-2009 12:35
Sterretje37-----------9-05------- ------103.8--------------------33.96-----------BMI onder de 30---------1.75m
Mariekepiek----------8-05----------volgt na het weekend-----------??-------------BMI onder de 30----------??
Friend---------------10-05---------------88,4-------------------30.45/30.8-------BMI onder de 30---------1.70m
Pauline85------------9-05--------------- 101.1 ------------------?? ----------BMI onder de 30-------------1.71m
Jelske---------------10-05---------------77----------------------25.73--------terug naar 70/72kg----------1.73m
Molemieke-----------9-05----------------65,7--------------------23-------------------62 -----------------1.69m
Fiemo---------------10-05----------------67--------------------22.57-----------------63------------------1.71m

zo, kep mezelf ook toegevoegd. Wel grappig dat we allemaal ong. net zolang zijn Big Grin
Fiemo

Posting Freak

10-05-2009 12:36
oooh mariekepiek... ik zit jouw tabelletje te verstoren, zie ik... eehmmm... wat nu?
Joya

Posting Freak

10-05-2009 13:11
Jelske schreef:Heb jij ook het gevoel dat deze topic je nog wat meer stimulans geeft om wat kilo's kwijt te raken? Ik wel in ieder geval; het is m'n eer te na om volgende week weer een kilo erBIJ te moeten zetten ;-)
Succes ermee en evengoed genieten vandaag! (gisteravond ook heerlijk een wijntje gehad hoor, ik ga echt niet alles laten staan!)

Dat gevoel heb ik echt wel! Dat het eigenlijk makkelijker wordt... Het is ook zo dat we hier in dit topic allemaal met hetzelfde zitten (bijna allemaal) we hebben toch overgewicht en willen zwanger worden!! Het is wel fijn om zo over allebei die dingen te kunnen praten!! Smile Ik heb er inmiddels zo'n 5 kilo af en de 6e bijna!!! Gaat helemaal goed komen!!!
Succes ermee!!

Liefs!
Bambi80

Posting Freak

10-05-2009 13:54
Naam-------------datum-----------gewicht------------huidige BMI-------doelstelling---------------lengte-----tot.afgevallen
Sterretje37--------9-05------------103.8--------------------33.96---------BMI onder de 30----------1.75-------?
Mariekepiek-------8-05--------volgt na het weekend-------??------------BMI onder de 30---------1.66--------?
Friend------------10-05-------------88,4----------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1.70-------?
Pauline85---------9-05------------ 101.1 ------------------?? --------------BMI onder de 30----------1.71--------?
Jelske------------10-05------------77---------------------25.73-----------terug naar 70/72kg--------1.73-------?
Molemieke--------9-05-------------65,7--------------------23-------------------62 -------------------1.69---------?
Prinses-----------9-05--------------68-------------------23.6 geloof ik-----------64-----------------1.70----------?
Fiemo------------10-5-------------67-------------------22,57-------------------63-----------------1.71----------?

zo goed zo
Bambi80

Posting Freak

10-05-2009 14:00
Mariekepiek-------8-05-------------91,1--------------------33,02------------BMI onder de 30---------1.66--------?
Friend------------10-05-------------88,4----------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1.70--------1,6
Pauline85---------9-05------------ 101.1 ------------------34,54 --------------BMI onder de 30----------1.71--------?
Fiemo------------10-5-------------67-------------------22,57-------------------63-----------------1.71----------?
Prinses78

Posting Freak

10-05-2009 14:37
En wat eten we vanavond voor gezonds????
Morgen moet ik weer aan het werk. Dan vind ik het het moeilijkst om gezond te eten. Vind komkommer en sla enzo zo lekker met wat kaas, maar moet mijn brood 's morgens al smeren en dan is het 's middags echt niet lekker meer.....
huisvrouw42

Posting Freak

10-05-2009 14:44
hallo dames,

ik zat alle actieve onderwerpen te bekijken en kwam toevallig hierop terecht. Ook ik heb last van overgewicht met een BMI van 31. (was 34, ben inmiddels al 9 kilo kwijt)

Ik at heel ongezond, en na 4 weken heel gezond eten was er al 7 kilo af. Nu gaat het wat langzamer dan in het begin maar zit nu op de 81 kilo. Ik wil voor onze vakantie (in augustus) op de 75 zitten.

De dokter geeft aan dat het niet heel erg is en ik niet veel minder kans heb om snel zwanger te raken, omdat ik voor de rest helemaal gezond ben.. De 1e keer wel 13 maanden over gedaan maar waar dat aan ligt kunnen ze toch niet zeggen. Na de MK is dit ronde 4 dus hoop dat het raak is..

heb al sinds 2 dagen na mn ei een ongi gevoel, een zwaar gevoel in mn buik, pijn in mn rug en steken in mn buik. Maar ja, kan ook mn lichaam zijn die me voor de gek houdt want is wel erg vroeg om dingen te voelen.

groetjes
Friend

Unregistered

10-05-2009 20:56
Hé, er staat bij mij dat ik 1,6 kilo kwijt ben???
Dat zal vast verkeerd staan, want ik ben er toch echt al 5 kwijt sinds mijn begin in december en die tel ik natuurlijk wel mooi mee hè Wink Big Grin
Ik zal hem even veranderen Wink

Mariekepiek-------8-05-------------91,1--------------------33,02------------BMI onder de 30---------1.66--------?
Friend------------10-05-------------88,4----------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1.70--------5
Pauline85---------9-05------------ 101.1 ------------------34,54 --------------BMI onder de 30----------1.71--------?
Fiemo------------10-5-------------67-------------------22,57-------------------63-----------------1.71----------?[/quote]
miss_amy

Unregistered

10-05-2009 21:04
ik 28,5 .. hum denk dat ik maar een smoet gaan minderen met alles
Jelske

Posting Freak

10-05-2009 21:20
Prinses78 schreef:En wat eten we vanavond voor gezonds????
Morgen moet ik weer aan het werk. Dan vind ik het het moeilijkst om gezond te eten. Vind komkommer en sla enzo zo lekker met wat kaas, maar moet mijn brood 's morgens al smeren en dan is het 's middags echt niet lekker meer.....

Ik kan je adviseren om je komkommer en/of sla apart mee te nemen in een broodzakje, stukje aluminiumfolie of in een apart bakje. Kun je evengoed 's ochtends je broodje met kaas beleggen en tijdens de lunch je komkommer erop doen. Zelf neem ik wel eens joghurt met cruesli voor onder de middag. Als je dit er smorgens al bijgooit, is de cruesli helemaal snot. Nu neem ik het los in een zakje mee en heb ik een heerlijke lunch :-)

Iedereen een fijne week, zet 'm op en volgend weekend allemaal weer een kg eraf ;-)
Bambi80

Posting Freak

11-05-2009 19:33
Mariekepiek-------8-05-------------91,1--------------------33,02------------BMI onder de 30---------1.66--------1,6
Friend------------10-05-------------88,4----------------30.45/30.8-------BMI onder de 30----------1.70--------5
Fiemo------------10-5-------------67-------------------22,57-------------------63-----------------1.71----------?[/quote]

Ja sorry! had ik verkeerd neergezet Friend! Ik ben 1,6 afgevallen.
Prinses78

Posting Freak

11-05-2009 20:16
Jelske schreef:
Prinses78 schreef:En wat eten we vanavond voor gezonds????

Ik kan je adviseren om je komkommer en/of sla apart mee te nemen in een broodzakje, stukje aluminiumfolie of in een apart bakje. Kun je evengoed 's ochtends je broodje met kaas beleggen en tijdens de lunch je komkommer erop doen. Zelf neem ik wel eens joghurt met cruesli voor onder de middag. Als je dit er smorgens al bijgooit, is de cruesli helemaal snot. Nu neem ik het los in een zakje mee en heb ik een heerlijke lunch :-)

Iedereen een fijne week, zet 'm op en volgend weekend allemaal weer een kg eraf ;-)

Goed idee, was heerlijk.........
Friend

Unregistered

11-05-2009 21:44
Mariekepiek schreef:Ja sorry! had ik verkeerd neergezet Friend! Ik ben 1,6 afgevallen.

Geeft niet hoor Smile Wink
Jelske

Posting Freak

12-05-2009 23:33
oeps... had ik gister het gebak keurig laten staan, vandaag 2 wijntjes gehad, uiteten geweest en ook nog ijs als toetje... :oops:
sterretje37

Posting Freak

13-05-2009 07:27
Vandaag, op mijn eigen verjaardag, eet ik wel een gebakje maar de rest laat ik staan.
Ik maak altijd een keuze: of gebak of snaaiwerk.
Ik heb wel altijd komkommer dus dat kan dan weer wel toch?
Ga nu even het gebak ophalen.

Gr. Inge
Jelske

Posting Freak

13-05-2009 08:02
Natúúrlijk neem je gebak op je eigen verjaardag Smile !
Weet je wat? Je mag vanmiddag ook mijn stukje hebben, dan neem ik een stuk komkommer bij de thee hihi
Voor mij is het de komende dagen weer even op rantsoen anders heb ik er zondag nooit geen kilo vanaf....
Fiemo

Posting Freak

13-05-2009 09:12
sterretje37 schreef:Vandaag, op mijn eigen verjaardag, eet ik wel een gebakje maar de rest laat ik staan.
Ik maak altijd een keuze: of gebak of snaaiwerk.
Ik heb wel altijd komkommer dus dat kan dan weer wel toch?
Ga nu even het gebak ophalen.

Gr. Inge

GEFELICIFLAPTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAART !!!! geniet er maar van hoor, 1 dagje zondigen schaadt niet en het is tenslotte je verjaardag! Wat een heerlijk zonnige dag heb je cadeau gekregen zeg!
Miesje78

Unregistered

13-05-2009 12:40
Inge, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Ik probeer deze week ook op te letten met eten, maar valt nog niet mee zeg...
Maar ik ben wel al 2 avonden op de fiets naar mijn paard gegaan, dubbel sportief dus! Ben helemaal trots op mezelf Wink
Vanavond ga ik uit eten met een vriendin, gelukkig is het sushi, is volgens mij niet zo slecht, toch :?:
Ik ga ook pas vrijdag op de weegschaal staan, eens kijken of het geholpen heeft...
sterretje37

Posting Freak

13-05-2009 14:08
Dames, bedankt voor jullie felicitaties.

Gr. Inge
Joya

Posting Freak

13-05-2009 18:38
Mariekepiek-------8-05-------------91,1--------------------33,02------------BMI onder de 30---------1.66--------1,6
Pauline85---------13-05------------ 99.9!!!! Smile ------------------?? --------------BMI onder de 30----------1.71--------5.7kilo (6weken)

Jeeeeeej Ik zit onder de 100!!!!!! Dat is voor mij echt super!!! Ik ben er heel blij mee want heb meer dan anderhalf jaar niet onder de 100 gezeten!!!!!! Big Grin Dit is voor mij alleen maar reden genoeg om gewoon zo door te gaan Big Grin
Heb mijn BMI er nog niet bij want ben echt vergeten hoe ik dat moet berekenen (degene die het er laatst bij heeft gezet bedankt Wink )

Inge gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Liefs!
daantje01

Unregistered

13-05-2009 19:21
Echt super van jullie !!! Ik vind het zo knap !!

Ik mag niet klagen met 1,65, 63 kilo en BMI van 23,12.

Maar ik heb erg ook veel voor gedaan de aflopen 3 jaar.
Ik woog nl 89 kilo. Confusedhock:
Ik ben de afgelopen jaren 30 kilo afgevallen en mijn man 26 kilo. Op ons huwelijk woog ik 58 kilo. Dat is nu iets opgelopen en nu vind ik 60 kilo prima. Dus 3 kilootjes eraf weer.

Dus echt uit eigen ervaring hier mijn tips:

- Ga niet lijnen/dieet, maar verander je levenstijl. Lijnen hou je niet (lang) vol.
- Gem. 1 kilo per maand afvallen is gezond afvallen, de rest gaan te snel voor je lichaam en komt er vroeg of laat weer aan, en dat is zonde. Hoe meer overgewicht des te sneller het afvallen (eerst) gaat
- Ga sporten ! Lijnen/dieet/gezond leven zonder sporten werk gewoon niet (geloof me, heb het geprobeerd) Hoe meer je dingen doet die je haat/zwaar vind des te meer profijt ! Maar kies wel dingen die je vol kunt houden.
- Kennis is macht ! Weet wat je eet, hoeveel calorieen het bevat. Kijk hiervoor bv op http://www.caloriechecker.nl/productche ... voer.html#
Ik at toen ik echt wilde afvallen 1300 Ckal. Je ziet hier zo hoeveel iets is, en wat je nog mag eten. Kies zoals je je kinderen eten zou willen geven. Dus niet alleen 1300 Ckal zoet, maar ook geen 1300 kcal wortels.
- Balanse dag ! Ga niet vol uit, maar als je eens een BBQ/taart/feestje/uit eten etc hebt, houd er dag dag ervoor en/of erna rekening mee, en eet minder.
- Leer verstandig te kiezen:
volkoren boterham (77) + Licht boter (9) + strooikaas (5) = 91 Kcal
witte boterham (91) + boter (37) + kaas 45+ (78) = 206 Kcal
Digestive koekje (72) of Cafe noir koekje (42)
Glas cola (98) of glas cola licht (0)
- Weeg je maar 1 x per week op dezelfde tijd, bv s'ochtends na de wc.

HEEEEEEL VEEEEEEL succes !
Fiemo

Posting Freak

13-05-2009 21:54
Tja, ik mag mijn naam weer van de lijst afhalen want de komende 8 maanden ga ik alleen maar aankomen. Vanmiddag een test gedaan en die was positief Big Grin

Dames, ik hoop dat het bij jullie ook snel raak is en ik blijf jullie wel volgen hier want ik ben echt onder de indruk van jullie doorzettingsvermogen!
sterretje37

Posting Freak

13-05-2009 22:20
@daantje01: Dank je wel voor alle tips, hier kunnen we vast wel wat mee.
Ik wil graag sporten maar kan me er soms moeilijk toe zetten.
Heb net Curves opgezegd omdat ik niet weet hoe het met mijn werk af gaat lopen en ik het een ontzettende
geldklopperij is.
Weet niet wat ik nu wil gaan doen, ik wandel wel graag.

Groetjes Inge
Prinses78

Posting Freak

14-05-2009 05:45
Het lukt mij nog niet echt om het iets minder te laten worden.......
Ik beweeg altijd al veel en eet niet echt veel, maaaaaaaar wel eens een koekje oid overdag en daar zit het hem in. Die lekkere zoet dingen.......discipline moet ik hebben.

Inge wandelen is inderdaad ook lekker en gezond of fietsen of zwemmen.
Bambi80

Posting Freak

14-05-2009 08:09
Pauline85---------13-05------------ 99.9!!!! ------------------33,86 --------------BMI onder de 30----------1.71--------5.7kilo (6weken)

Gefeliciteerd Pauline! heel goed bezig! ga zo door!
Fiemo gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb maandag een afspraak bij een weg met de weegschaal dietist. Kent iemand de boeken van Meijke Herwijnen (weg met de weegschaal bijvoorbeeld dus)?
sterretje37

Posting Freak

14-05-2009 08:53
Ik ken die Meijke Herwijnen niet, maar als ze nog goede tips heeft: strooi ze rond.
Ik heb ook ooit bij een dieetiste gelopen en dan moest ik elke dag opschrijven wat ik at.
Is ook wel een idee. Alleen na verloop van tijd viel ik weer terug in mijn oude gedrag: niet eten omdat je buikhonger hebt
maar omdat je iets MOET eten.
Hoe het kan weet ik niet, weet wel dat ik dan achteraf weer spijt van heb.

Gr. Inge
daantje01

Unregistered

14-05-2009 09:26
@sterretje37,

Dat ken ik wel hoor, ik sport nu veel en vaak, maar toen ik begon had ik er toch zo'n hekel aan, eigenlijk meer haat ! Wink

Ik heb alles in 1 x gedaan: gestops met roken, gestopt (max 2 in de week) met drinken, lijnen, en sporten.
Eerst ben ik begonnen met "nederland in beweging" op de tv, ik geloof 20 min. op ned 1. Toen na een half jaar, een jaar power yoga gedaan, daarna 3 x per week fitness gedaan, toen bij gebrek aan motivatie ben ik overgegaan op groepslessen, zoals pilatus, steps, bbb, bootcamp, exco, bodypump bodycombat, buikspiertraining, zwemmen etc etc etc. ong 2 jaar lang. Afwisselend omdat ik er snel op was uitgekeken, en bij mijn sportschool kon je per week opgeven welke lessen je wilde volgen. En nu ren ik o.a. hard

Het maakt echt niet uit wat je doet, alleen wandelen mag je niet tellen als sporten (als je wilt afvallen) dat moet je gewoon 3 x per week erbij doen.
Het beste calorieenverbrandingsresultaat (galgjewoord !) krijg je als je 3 x per week je hartslag goed omhoog krijgt, en je gaat pas vet verbranden na 20 min. En met 3 x in de week (niet na elkaar, maar om de dag-dagen) blijft je verbranding redelijk hoog gedurende de week.

Wat bij mij heel goed werkt is: okee, echte helemaal geen zin, geen probleem doen we het toch niet. Als ik maar 3 x in de week sport. Dus als ik maandag echt geen zin heb of een baaldag, dan ga ik dinsdag en als ik dan ook geen zin heb dan pas woensdag, maar ik GA 3 x per week sporten. Hoe dan ook !!!

En nu ik bezig ben met zwanger worden is mijn wilskracht al helemaal hoog. Want ik denk gewoon, als ik al niet de wildkracht heb om gewoon 3 x per week te sporten, hoe kan ik dan de wilskracht hebben om steeds nee te zeggen bij mijn kinderen als iets niet mag? Of consequent te zijn?
sterretje37

Posting Freak

17-05-2009 09:43
Nog niemand die zicht vanmorgen gewogen heeft?
Ik ook niet hoor, was vannacht niet thuis en na het ontbijt (wat ik ook niet thuis had) heeft wegen weing zin.
Morgenochtend ga ik kijken of ik mijn best heb gedaan afgelopen week.

Gr. Inge
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (8): 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave